Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker personliga assistenter till flera tjänster i Visby, Gotland. Om jobbet som personlig assistent: Vi söker dig som är ansvarsfull och lyhörd. Du har lätt för att följa instruktioner och lära dig nya arbetsuppgifter. Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden, din arbetsplats är där kunden befinner sig. Dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil, några vanligt förekommande arbetsuppgifter är • Handräckning • Personlig hygien • Assistans vid förflyttningar • Hushållsarbete • Matlagning • Assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. På sommaren är arbetet ofta mer omväxlande med utflykter som exempelvis bad, konserter eller andra evenemang. Förkunskaper: Förkunskaper är meriterande men inget krav. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen: Anställningsform för vikariat – anställning per arbetad timme. Löneform – timlön Arbetstiderna varierar på de olika tjänsterna. Beroende på tjänst kan arbetstiden förekomma på dag-, kvälls- och nattetid, på vardagar och helger. Körkort är inget krav. Till vissa av tjänsterna krävs det dock körkort och tillgång till bil. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du: Du ansöker via annonsen på vår webbplats i vårt rekryteringsverktyg. Nere till höger i annonsen på Särnmarks webbplats finns en grön knapp med texten "ansök", där klickar du för att svara på ett antal urvalsfrågor. Urvalsfrågorna är för att matcha sökande till de aktuella tjänsterna. Bifoga ditt CV och personliga brev i ansökningen. Rekryteringen sker löpande under ansökningsperioden. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. När du ska arbeta som personlig assistent behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Schemarad till hösten kvällar och helger. Exempel på förekommande arbetsuppgifter Kunden bor i centrala Linköping. Arbetstiden kommer vara förlagd främst kl 16,00-22,00 kvällar och 8,00-22,00 helger. Kunden bor hemma hos mamma och pappa. Kunden har sondmat och man använder sig till viss del utav teckenspråk. I arbete ingår att stötta honom i alla de moment som kräver assistans, bland annat personlig hygien, aktiviteter, även en del resor och aktiviteter ingå. God svenska i tal och skrift. Vi erbjuder dig Ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: timanställning till att börja med. Omfattning: deltid Arbetstid: kväll och helg Tillträde: augusti Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 20250720 Varmt välkommen med din ansökan!
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Jag söker en engagerad och erfaren personlig assistent som kan hjälpa mig i min vardag! Om mig: Jag är en 4 år gammal pojke som bor i Liljeholmen. Jag har dubbelassistans dygnet runt med vaken natt och track med sjukvårdande insatser. Mina dagar ser olika ut och jag behöver din hjälp i olika situationer. Du kommer att: Vara med mig på förskolan. Följa med mig när jag åker till mormor. Vara med mig i lekparken. Följa med mig till sjukhuset. Följa med mig och handla, fika eller vad jag och mamma hittar på. Följa med till mina fritidsaktiviteter. Eller bara vara hemma och leka med mig. Om dig: Det är viktigt att du har erfarenhet av personlig assistans eller vård och omsorgsarbete. Du behöver ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är också en fördel om du har erfarenhet av track. Som person är du: Lösningsorienterad Ansvarstagande Du kan arbeta både självständigt och i grupp I tjänsten ingår ett Bemanningsansvar, det innebär att om någon vakans uppstår ska du lösa situationen, antingen genom att ringa in en av mina assistenter eller assistera själv. För det extra ansvaret får du ett arvode utöver ordinarie lön. Om du känner att du har de egenskaper och erfarenheter som jag söker, och vill vara en del av mitt liv, tveka inte att ansöka! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då Uppdragsgivaren är minderårig. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Jobb från jobbify.se
Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Tyresö! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Du kommer att vara assistent till vår härliga kund i Tyresö. Han sitter i rullstol, som assistent kommer du att vara hans förlängda armar och ben. Det innebär att du kommer att vara behjälplig vid förflyttningar, hygien, matlagning mm.. Hans stora intresse är att titta på serier, titta på film och snacka om bilar. Personkemin extremt viktig så samarbetet går smidigt och bra. Man arbetar med en kollega men även ensam på sina arbetspass så det är viktigt att du har lagkänsla då man ibland behöver ställa upp för sina kollegor vid oplanerad såsom planerad frånvaro. Vem är du? För detta arbete krävs det att du kan tala och skriva svenska obehindrat. Du som söker tjänsten är kvinna, mellan 20 år och 45 år och du bör vara social, levnadsglad och positiv. Du är noggrann, ansvarsfull och strukturerad samt har förmågan att lyssna in andra personer och förstå din roll som personlig assistent. Det är också viktigt att du är ärlig, tycker om att arbeta och har förmåga att skapa en positiv atmosfär omkring dig. Du bör även vara icke pälsdjursallergiker eller rädd för hundar då kunden har en hund som kan finns i hemmet. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Det är viktigt att du förstår att du har birollen och att din uppdragsgivare som har personlig assistans har huvudrollen. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timanställning, kan leda till fast tjänst. Arbetstiderna kan komma att variera mellan vardag och helg. Kväll, natt (jour) samt dag. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke och av kundens anhöriga. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Kalmar med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: 010 130 46 20 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Verksamhetsbeskrivning / Place of Work We have a position available within our family home, assisting our 13 year old son who has cerebral palsy. Kommun: Lund ARBETSUPPGIFTER/JOB DESCRIPTION We are looking for a responsible, positive, non-smoking personal assistant to work with our 13 year old son. Our son is suffering from debilitating cerebral palsy! He is unable to take care of himself. He can not speak, walk or eat on his own accord.You will be working mainly within the family home. This will include and hospital visits (staying). The position will include all aspects of daily life, including helping him with daily routines such as feeding using a pump, toileting, bathing, dressing , inhaling, knowledge of breathing machines, lung secretions, scoliosis, bladder catheder,daily physiotherapy exercises. UTBILDNING /ERFARENHET/TRAINING EXPERIENCE Previous work experience is a merit. It is helpful if you have experience with similar medical problems. We welcome your application for this job position on mail: [email protected] Varaktighet, arbetstid 100% Fulltime 8 hours a day. Your work schedule will be flexible.
Jag är en kille i 30-års åldern med Downs syndrom och autism. På vardagarna går jag på Daglig Verksamhet och jag bor tillsammans med min mamma i Norsborg. Mina intressen är musik, film, promenader, åka och bada i simhallen och att dansa. Nu letar jag letar efter en personlig assistent som gärna talar ryska. Du kommer att assistera mig med det mesta och vara min trygghet så jag känner mig lugn. Har du tidigare erfarenhet av yrket som personlig assistent är det ett stort plus, men för mig är det viktigaste att vi trivs tillsammans. Tjänst: Extra vid behov med möjlighet till fasta pass. Arbetstid: Mestadels kväll och natt med vilande jour men även kunna hoppa in vid andra tidpunkter på dygnet. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Vi söker nu dig som är engagerad och trygg och vill ge personlig service och stöd till våra kunder. Arbetet sker i hemmiljö och utgår från individens behov och önskemål. Vi värdesätter ett respektfullt bemötande och ser styrkan i olika bakgrunder och erfarenheter. Tillsammans skapar vi en meningsfull vardag! Om kunden Till det här uppdraget söker vi personliga assistenter till en av våra barn kunder, en autistisk 14-årig tjej, som bor i Trekanten. Om tjänsten Vi söker vikarier som vill jobba dag, kväll och vaken natt. Om dig Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent med fokus på att ge stöd, trygghet och livskvalitet i vardagen. Som personlig assistent hjälper du till med såväl dagliga rutiner som aktiviteter och social samvaro. Dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens intresse, behov och hälsa. Det kan bland annat innebära att hjälpa till med personlig omvårdnad, hushållssysslor, kommunikation och fritidsaktiviteter. Vi vill att du ska vara en bra lagspelare, då du kommer att ingå i ett team där det är dubbelassistans tillsammans med annan kollega. Passen kommer vara förlagda till eftermiddag/kväll på vardagar då kunden då går i skola dagtid. Helger och lov - dag och kvällspass, samt vaken natt alla dagar. Då flickan även har utåtagerande beteende behöver du som assistent vara lyhörd och orädd, samt duktig på att läsa av signaler då hon saknar tal. Du förväntas att aktivera och stimulera utifrån kundens behov och förmåga. Önskade egenskaper och erfarenheter Empatisk och lyhörd person som sätter individen i fokus Flexibel och positiv inställning till variation i arbetsdagarna Ansvarsfull, pålitlig och självständig Erfarenhet inom assistans eller vård och omsorg God svenska i tal och skrift B-körkort kan vara krav eller önskemål beroende på uppdraget Bakgrundskontroll genomförs på dig som går vidare i processen. Då kunden är en barnkund, så behöver vi utdrag från belastningsregistret. Ansök idag! Urval görs löpande. Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund boendes vid Skanstull på Södermalm. Vi erbjuder en tjänst på 27%, ca 11 timmar i veckan. Arbetstiden är förlagda enligt följande: Kl. 17.00-20.00 på vardagar Kl. 9.00-17.00 på helgdagar Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en tjej på 19 år. Som assistent hämtar du henne från skolan eller hemmet och ni hittar på roliga saker tillsammans, exempelvis går på stan eller på museum. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till vid alla vardagsrutiner Hjälpa till vid fritidsaktiviteter och kommunikation Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, ansvarstagande, initiativtagande, flexibel, lösningsfokuserad samt engagerad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du är också en positiv person som kan behålla lugnet i olika situationer. Vidare önskar kunden kvinnliga sökanden. KRAV: Kan tala och förstå svenska Meriter: Erfarenhet av arbete som personlig assistent För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Sysselsättningsgrad: 1 st 27% Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Hantering av din ansökan Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia. Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Nordström Assistans Personlig assistent Kommun: Höör Omfattning: Heltid/deltid Varaktighet: Tills vidare Anställningsform: Tills vidare anställning, timanställning Om jobbet I ditt nuvarande arbete upplever du kanske en otillfredsställande och splittrande arbetssituation i stora barngrupper eller genom ett pressat minutschema i vården? För dig som är intresserad av pedagogik eller omsorg, särskilt gällande barn eller vuxna med särskilda behov, erbjuder vi ett lugnare och meningsfullt sammanhang som tillsammans med uppdragets komplexitet skapar goda förutsättningar för att utvecklas professionellt. Här börjar vi varje dag med att med ödmjukhet på nytt se världen från en unik persons perspektiv. Vi värdesätter din gedigna kompetens och uppskattar din förmåga att se och utgå från varje individ just som den är. Du vill arbeta heltid eller deltid med en ung tjej som behöver mycket stöd i vardagen. Du värnar, genom din arbetsinsats, om att ge goda livsförutsättningar för andra och kan under arbetstid vara helt fokuserad på den individ som behöver stöd. Dina kunskaper om olika funktionsnedsättningar visar du genom att du med hjälp av god observationsförmåga snabbt och flexibelt anpassar dig efter både förväntade och oväntade situationer på ett stabilt och tryggt sätt. Du sätter individen i centrum, har stort tålamod, kan fånga oförutsedda situationer i ögonblicket och rör dig obehindrat. Det är av mycket stor vikt att du kan ta till dig kunskap genom både tal och skrift, samt med hjälp av denna efterhand utveckla individspecifik ingående kunskap som du på ett lyhört sätt omsätter i det praktiska arbetet medan du bygger upp relationen. I detta ges du ett omfattande stöd på plats. Gymnasial utbildning till undersköterska, personlig assistent, barnskötare eller annan likvärdig utbildning är ett krav. Likaså goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstider: Arbetstiderna är fördelade i ett regelbundet schema med samma arbetstider varje vecka under vardagar. Just nu har vi behov av personal som huvudsakligen kan arbeta eftermiddag och kväll under vardagar. Framöver kan även nätter komma att ingå. Viss tid för dubbelassistans ingår. Helgarbete kan förekomma, utifrån dina önskemål eller möjligheter. Arbetstider kan i viss mån diskuteras. Urval sker löpande. Vid eventuell anställning: På Nordström Assistans värnar vi om säkerheten för våra kunder och har därför som policy att alla anställda visar upp utdrag ut belastningsregistret. I övrigt, se nordstromassistans.se eller kontakta [email protected]. Istället för ett personligt brev, vänligen besvara ansökningsfrågorna i nästa steg. Där bifogar du även ditt cv. Om anställningen Lön: Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Lön enligt överenskommelse Lönetyp: timlön Anställningsvillkor: Heltid/deltid. Anställningstid enligt överenskommelse. Var ligger arbetsplatsen? Arbetsplatsen ligger i kommunen Höör i Skåne län. Arbetsgivaren: Nordström Assistans AB, http://www.nordstromassistans.se Postadress: Nordström Assistans AB, Fosievägen 15, 21431 Malmö Kontakt: Kate Swiatek: [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer