Personlig assistent
Sök bland 2444 lediga jobb som Personlig assistent och börja ditt nya yrkesliv idag!
För ett livs levande Kiruna. En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är Kiruna, brukar vi säga. Vi är vårdpersonalen som håller gamla mamma i handen och läraren som får lillebror att läsa sina första ord. Vi är barnskötaren som får någon att växa varje dag och socialarbetaren som gör det som krävs för att förändra liv. Vi är personliga assistenten som ger frihet och bibliotekarien som gör litteraturen nära. Vi är hemstödpersonalen som kör till byarna i snöstorm som midnattssol för att finnas där. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar, inspirerar, lär ut, räddar liv, tänker nytt, flyttar städer, ställer upp för varandra och tar hand om människor. Med stolthet och omtanke. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt? Socialförvaltningens uppdrag är att tillgodose människors behov av trygghet. Förvaltningen ska verka för att kommunens invånare får social omsorg i olika former och med ett speciellt ansvar att tillvarata svaga gruppers behov och intressen. Vi jobbar ständigt för en god kvalité som gagnar brukaren av våra insatser. ARBETSUPPGIFTER Som personliga assistent ger du stöd i vardagen åt människor med funktionshinder. Som personlig assistent försöker man stötta brukarna att kunna leva sitt liv som hen själv vill. Som personlig assistent är det din uppgift att underlätta för brukaren att sköta sig själv. Det kan gälla mat, hygien och att sköta hemmet, men det handlar ofta också om att hjälpa brukaren att vara förälder och att sköta sitt arbete. Du hjälper brukaren att kunna ägna sig åt fritidsintressen, vara med i olika föreningsaktiviteter eller att studera. Arbetet innebära att man arbetar hos flera olika brukare. Verksamheten arbetar utifrån LSS-lagens grundläggande principer. I arbetet ingår att tillgodose den enskildes behov av handledning och omvårdnad med respekt för självbestämmande, självständighet och integritet. I arbetsuppgifterna ingår att vara lyhörd för brukarnas individuella behov, önskemål och resurser. Du kommer att hjälpa till med alla uppgifter som förekommer kring brukaren. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som tycker om och har förmågan att arbeta med människor med fysisk, psykisk och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Du ska ha gymnasial vård- eller barn-och fritidsutbildning med inriktning mot utvecklingsstörning, socialt arbete eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren ser som lämplig. Meriterande är om du har erfarenhet av målgruppen. Som person ser vi att du är lyhörd, drivande och flexibel. Vi ser att du har ett positivt och professionellt förhållningssätt där du visar gott omdöme och har förståelse för att du själv påverkar situationen när du uttalar dig och agerar. Vi ser att du har lätt för att samarbeta och att du har en god förmåga att arbeta med olika sorters människor. B-körkort är meriterande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Belastningsregister: Innan en ev anställning ska du visa upp ett utdrag från belastningsregistret från ett oöppnat kuvert. Du ansöker om det på polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Det är meriterande om du kan tala finska. Mån-fredag dagtid. ÖVRIGT För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Vi har många olika förmåner där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Vi på KSJ AB jobbar med personlig assistans – som det är tänkt! Här möter du Karin, Magnus, Sylvia och Bibban med lång erfarenhet, stort engagemang och ett hjärta för människor. Vi vet att bra assistans bygger på trygghet, respekt och ett nära samarbete. Med lång och gedigen erfarenhet inom personlig assistans, både från stora och mellanstora bolag, vet vi vad som krävs för att skapa trygghet, kontinuitet och livskvalitet för våra kunder - men också för våra viktiga assistenter. Som arbetsgivare är vi måna om att du ska må bra. Därför erbjuder vi bra villkor, är anslutna till kollektivavtal och ger ett generöst friskvårdsbidrag. Hos oss är du viktig – både för kunden och för oss! Hälsa gärna på oss på Elbegatan 5 i Malmö - stäm bara av så vi är på plats först. För att säkerställa en trygg och säker assistans genomför vi en bakgrundskontroll om du blir aktuell för tjänsten. Om arbetet innebär insatser åt barn krävs även att du uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret, i enlighet med gällande lagstiftning. Vi är ett fantastiskt team med stort engagemang med stort hjärta. Vi är flexibla och ställer upp för varandra vid sjukdom eller ledighet, vi förväntar oss att du har samma egenskaper. Nu söker vi en personlig assistent till en underbar och snart 10 åriga tjej som bor med sin familj i Färjestaden på Öland. Hon är en pigg och levnadsglad tjej och har behov av hjälp med allt i sin vardag; sondmatning, förflyttningar, sitter i rullstol, behöver hjälp att kommunicera, personlig hygien, av och påklädnad, vara i skolan och träna på hennes vis. Det är en fysisk roll som kräver god grundkondition men också en möjlighet att leka, busa och sprida glädje tillsammans med en fantastisk liten person. Du är en del i att skapa trygghet och livsglädje! Det är ett plus om du har erfarenhet av att hjälpa människor, antingen har du jobbat som personlig assistent, eller annat inom vården eller med barn. Körkort behövs då man kör bil i tjänsten (familjen har bil så man kör inte egen bil). Tjänsten är på 85% med ett 4-veckors rullande schema som ser ut som följande i grundschema, självklart kan schemat ändras under tid och byte göras. När man jobbar natt så är det vaken natt, dvs att inte får sova och hela tiden har koll och kontroll på kunden. Vecka 1: Måndag 07.30-19.30 Tisdag 19.30-07.30 Torsdag 07.30-19.30 Vecka 2: Onsdag: 07.30-19.30 Fredag: 07.30-19.30 Lördag: 08.00-16.00 Vecka 3: Måndag 07.30-19.30 Tisdag 19.30-07.30 Torsdag 07.30-19.30 Vecka 4: Onsdag: 07.30-19.30 Fredag: 07.30-19.30 Söndag: 08.00-16.00 Tjänsten kan tillsättas innan utgången annons, tveka inte att söka eller höra av dig till undertecknad om du har några frågor, senast vi vill att någon är tillsatt är 1/9 2025.
Ta-Verens Assistans & Ekonomi AB är ett ekonomi- och assistansföretag. Vi jobbar främst med att hjälpa funktionshindrade människor med assistans men utför även tjänster åt andra företag inom ekonomi. Våra värdegrunder är livskvalitet, respekt och värdighet. Vår målsättning är att kunden ska få den hjälp han/hon behöver för att leva ett så värdefullt liv som möjligt. Vi söker nu dig som har erfarenhet av att jobba som personlig assistent och vill jobba som behovsvikarie. Kunden är en kvinna i 70-årsåldern som är bosatt i Gävle (Bomhus) och som tar sig fram med permobil. Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp med det hon inte klarar av själv i vardagen, vilket omfattar till exempel personlig hygien, planering, handling, hushållssysslor, förflyttningar, matlagning och matning. För att passa in i denna tjänst måste du vara självgående, kunna stå på dig, ha stort tålamod och förmåga att ta egna initiativ. Samt att trivas med lugn och ro. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom demens. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju! Arbetstider: Dag 07:30-15:30 Kväll 18:00-20:20 Finns möjlighet att börja omgående. Märk ansökan med Bomhus behovsvik
God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Assistenter sökes till 10-årig pojke i Lidköping. Vi söker dig: Den här pojken söker nu dig som är en engagerad assistent som kan hjälpa honom i vardagen och göra den rolig och meningsfull. Pojken bor med sin familj i Lidköping. Viktigt är att du skall trivas i rollens som hans assistent och du bör vara lugn och trygg i dig själv. Du har en stor empatisk förmåga, är bra på att lyssna och kommunicera, du har lätt för att samarbeta och du bör vara flexibel. Du behöver ej kunna flytande svenska, men om du kan svenska, engelska eller spanska så är det en fördel. Dina arbetsuppgifter: I vardagen kommer du att vara en viktig person i den här pojkens liv. Han behöver hjälp med allt ifrån den personlig omvårdnaden till att förflytta sig samt att kommunicera och socialisera med sin omgivning. Det är en glad kille som gillar sång och musik. Du kommer som assistent vara drivande att få in lek och rörelse i hans liv genom att bland annat lyssna på musik, spela intrument, åka och titta på djur och kanske åka och bada. Meriterande är om du är utbildad barnskötare eller har en annan vård- eller pedagogisk utbildning. Du bör vara rökfri. Om tjänsten: Vi söker dig som kan arbeta natt 75-100% (19:00-07:00 eller 20:00-08:00 vaken natt) eller 75-100% (7:00-19:00 eller 8:00-20:00) på fast schemarad. Det är framförallt dagtid vi söker. Vi söker även timvikarier som kan arbeta när behov uppstår. Handlingar som styrker rätt att arbeta i Sverige måste uppvisas vid eventuell intervju: - En svensk medborgare styrks t.ex. med pass eller personbevis från Skatteverket. - Även EU/EES-medborgare har rätt att arbeta i Sverige. Medborgarskapet styrks t.ex. med pass eller uppehållskort. - Tredjelandsmedborgare (utanför EU/EES) styrker sin rätt att arbeta i Sverige med beslut från Migrationsverket, UT-kort (både fram-och baksida) eller ett LMA-kort. Vi som arbetsgivare får inte begära att handlingar som styrker rätten att arbeta i Sverige mejlas till oss. Ansvarig rekryterare: Nina Riestola mail:[email protected] Ansökningar till denna tjänst skall gå via de kanaler som publicerar annonsen. Vi genomför löpande intervjuer och kan anställa innan ansökningsperioden passerat, så vänta inte med att söka! Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. För tjänsten krävs att du skickar in belastningsutdrag, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Jag söker dig som vill vara sommarvikarie/timvikarie hos mig. Jag är en kvinna i medelåldern som älskar att leva livet. Jag uppskattar god mat, gå på konserter, plocka svamp, umgås med vänner och familj, odla grönsaker och resa. Jag har en egen bil så därför önskar jag att du som söker har körkort. Jag vill att du är rökfri och att du är van att jobba med omsorg. Arbetet innefattar hjälp med förflyttningar med hjälp av lyft. Jag har en katt så du bör inte vara allergisk Arbetspassen är förlagda dag-kvällspass samt vaken natt Rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka ditt Cv och personliga brev Om assistansyrket Varje dag gör våra personliga assistenter hjälteinsatser för att hjälpa andra utsatta människor – personer som inte klarar allt i vardagen på egen hand. De flesta assistenterna trivs och är stolta över sitt arbete. Den tacksamhet som kommer från kunderna och deras anhöriga betyder mycket. Vi på Omtanken vill gå längre för att höja statusen på assistansyrket genom att … … verkligen se och uppmärksamma varje assistents egna inspel om verksamheten. … erbjuda utbildning som utvecklar deras yrkeskompetens inom ramen för Omtanken Akademi. Nu kan du bli en av oss. Om Omtanken Assistans Omtanken Assistans ett utarbetat koncept för personlig assistans som bygger på familjekänsla, trygghet och glädje. Ett koncept som fungerat bra sedan LSS-reformen kom 1994 och då Omtanken bildades. Här är nyckelfaktorer för Omtankens koncept: * Omtanke med familjekänsla * Trygghet * Skratt och glädje * Lyssna, fika och samtala
Vaken nattassistans till 4-årig pojke med andningsstöd – Årsta Vi söker en trygg och erfaren person för vaken nattjänst hos en 4-årig pojke med omfattande andningsstöd i hemmet. Pojken bor med sina föräldrar i Årsta, och arbetet utförs i nära samarbete med familjen. Du kommer ha en avgörande roll i att skapa trygghet under nätterna – både genom teknisk omvårdnad och varsam närvaro. Akondroplasi är en medfödd skelettsjukdom och den vanligaste formen av kortväxthet. Den kan påverka andningen, särskilt under sömn, då trängre luftvägar och nedsatt muskeltonus kan öka risken för snarkning eller sömnapné. Vårt barn behöver därför nattlig tillsyn och viss andningsövervakning för trygg och säker sömn. Arbetstid: kl. 22:00–06:00 Plats: Årsta Tjänst: Vaken natt, enligt schema i dialog med familjen, Om uppdraget Under natten ansvarar du för att vaka över pojkens andning, välbefinnande och medicintekniska utrustning. Arbetsuppgifterna innefattar: Övervakning och hantering av BiPAP – inklusive programjustering, maskbyten, kontroll av huvudband/maskram, agera vid larm eller låg/hög saturation och puls Användning av Bitmos-pulsoximeter och syrgaskoncentratorer (tre nivåer) Nattlig tillsyn – inklusive positionering för att underlätta andning, lyft från låg säng och tröst vid uppvaknande Slemhantering – som nässköljning, nässpray, nästoalett samt inhalation med koksalt eller läkemedel Tröstande närvaro – hålla barnet i famnen i upprätt läge vid behov Av- och påkoppling av utrustning – när barnet vaknar och somnar om (flera gånger per natt) Byta ut defekta delar och kontrollera ventilationsflöde Detta är ett uppdrag för dig som vill vara en trygg punkt i natten och samtidigt har erfarenhet av att hantera avancerad andningsutrustning. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med barn med medicinska behov, gärna i hem- eller sjukhusmiljö Har god kännedom om BiPAP, pulsoximeter, syrgas och andningsrelaterad vård Klarar av fysiska moment, som lyft och omvårdnad under natten Är uppmärksam, lugn och inkännande i kontakt med både barn och föräldrar Krav: Du får inte vara rökare Du får inte ha egna småbarn i hemmet (pga. infektionsrisk) Du bör ha möjlighet att arbeta kontinuerligt nattetid Ej allergisk mot pälsdjur Meriterande: Undersköterskeutbildning eller likvärdig kompetens Tidigare arbete med barn med andningsproblematik Erfarenhet av vaken natt inom LSS, personlig assistans eller pediatrisk vård Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Vill du ha ett jobb som faktiskt betyder något – på riktigt? Vi söker dig som är en trygg, pålitlig kille med skinn på näsan och hjärtat på rätt ställe. En kille som inte är rädd för att ta ansvar, men som också kan bjuda på ett skratt när läget tillåter. En 19-årig kille i Angered söker nu en personlig assistent. Han bor hemma med familjen, gillar att ha kul och behöver någon som är både praktisk och social – någon som fattar grejen och vill vara med och få vardagen att rulla. Om jobbet: Du kommer att hjälpa till med det som behövs för att dagen ska funka – exempelvis förflyttningar, personlig omvårdnad (ADL) och olika aktiviteter. Det handlar om dubbelassistans, vilket innebär att du har en kollega på plats. Därför måste du gilla att jobba i team. Men det här är inte ett sitta-och-vänta-jobb – du behöver kunna läsa av läget, ta egna initiativ och veta när det är dags att fokusera och när det är okej att skoja till det. Vi tror att du: Är stabil, punktlig och gillar när det finns struktur Har humor och kan bjuda på dig själv utan att ta över hela rummet Är fysiskt stark och klarar av att lyfta och hjälpa till rent praktiskt Är rökfri och pratar bra svenska Är en person man kan räkna med gärna under en längre tid Tjänsten är på 50–100 %, med pass dag, kväll och helg. Du börjar som timanställd, men klickar det så finns chans till visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar, med överenskommen tjänstgöringsgrad. Låter det här som något för dig? Toppen. Skicka in din ansökan! Det här är inte vilket jobb som helst. Det är en chans att göra verklig skillnad – varje dag. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
Personliga assistenter sökes till ny assistansgrupp i Falkenberg Vill du vara med från början när vi bygger upp ett nytt assistansteam? Nu söker vi 6-7 personliga assistenter till en man i 50-årsåldern som snart flyttar hem från sjukhuset. Du kommer in i ett läge där din insats gör stor skillnad – varje dag, varje arbetspass. Assistansen är dubbel dygnet runt – det betyder att du aldrig jobbar ensam, utan alltid har en kollega vid din sida. Om uppdraget Jag är en positiv man i 50+ som tidigare levde ett aktivt liv. På grund av sjukdom är jag nu förlamad med viss rörlighet, men mitt mål är att komma tillbaka – så mycket som möjligt, på mitt sätt. Nu behöver jag hjälp med allt det praktiska i vardagen: förflyttningar, måltider, hygien, hushåll och så vidare. Du blir en del av det team som hjälper mig att landa hemma igen och forma ett nytt liv, med värdighet, trygghet och så mycket självständighet det bara går. Vem söker vi? Du får gärna ha arbetat inom vården och/eller som personlig assistent tidigare. Som person är du lyhörd, stabil och har en god känsla för ansvar. Du är uppmärksam, kan läsa av stämningar och är inte rädd för fysiskt arbete. Du märker när jag är trött, när jag är på gång och när jag behöver dig som mest – utan att jag alltid behöver säga det rakt ut. Vad erbjuder vi? Arbetspass dag, kväll, helg och vaken natt (dubbelbemanning hela dygnet) Praktisk upplärning i trach-omvårdnad och gastrostomi ges på sjukhuset Tjänsterna tillsätts allt eftersom vi hittar rätt assistenter Tjänsterna börjar som timanställning och kan sedan komma att övergå till visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar med överenskommen tjänstgöringsgrad. Ett nära och viktigt jobb – där du verkligen är med och gör livet möjligt för någon annan. Det är bra bussförbindelser nära mannens bostad. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på deltid hos vår kund i Jämtön utanför Luleå. Uppdraget är under uppbyggnad med start i September, därav kan vi ännu inte säga exakt hur tjänstgöringsgraderna är fördelade. Arbetstiderna är följande: Kl 15:30-20:00 på vardagar Kl 10:00-20:00 på helger Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion i Augusti. Uppdraget är tänkt att starta under September månad 2025. OM KUNDEN Kunden är en flicka i 13 -årsåldern som bor i Jämtön utanför Luleå med sin familj. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har cerebral pares och epilepsi. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar Kunden använder sig av lyft och el-rullstol ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du har barnasinnet kvar, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Goda kunskaper i svenska språket Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Körkort och tillgång till egen bil (för att kunna ta sig till arbetsplatsen) Kunden önskar kvinnliga assistenter MERITER Utbildning inom vård och omsorg Sysselsättningsgrad: Varierande. Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet samt bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker tre engagerade personer som vill bidra till en trygg och välfungerande vardag för vår barnkund i Halmstad. Uppdraget ställer höga krav på ansvarstagande, då barnet har ett stort omvårdnadsbehov och vissa medicinska insatser ingår i det dagliga arbetet. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är uppmärksam, lyhörd och trygg i att arbeta i ett lugnt och strukturerat tempo, med barnets behov i fokus. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en pojke i 2 års åldern bosatt i Halmstad har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift är rökfri Det är även meriterande om du: har tidigare erfarenheter inom vården har erfarenhet av taktil massage har erfarenhet av syrgas och sondmatning har erfarenhet av epilepsi Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsterna är på ca 75%. Arbetet är förlagt till vardagar och helger och följer ett schema enligt nedan. Två personer arbetar varannan vecka enligt nedan: Vecka 1: onsdag kl. 16:00–07:30 och torsdag kl. 20:30–07:30 (vaken natt) Vecka 2: fredag, lördag och söndag kl. 20:30–07:30 En person arbetar varannan vecka enligt nedan: Vecka 1: måndag kl. 16:00–07:30 och tisdag kl. 20:30–07:30 Vecka 2: måndag och tisdag kl. 20:30–07:30 och fredag, lördag och söndag kl. 16:00–20:30 Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 2444 jobb