Om uppdraget Vi söker ansvarsfulla, empatiska och engagerade personliga assistenter till en ung kvinna bosatt i Gnarp, som lever med en omfattande fysisk funktionsnedsättning efter en förvärvad skada. Hon bor tillsammans med sin man och behöver kontinuerlig, aktiv assistans – särskilt kring andning, övervakning av värden och allmänt hälsotillstånd. Hon brukar i största möjliga utsträckning själv bestämma över sitt liv och sin vardag, vilket är en viktig del av uppdraget att respektera. Kunden och hennes familj är aktiva kristna, och hemmet präglas av lugn, respekt och ett vårdat språk. Det är viktigt att du som assistent kan arbeta lugnt och metodiskt, då kunden är mycket känslig för starka lukter, ljus och ljud. Därför ska du inte använda starka parfymer, tobak eller andra produkter som kan förvärra hennes tillstånd. Av hänsyn till kundens integritet önskas kvinnliga medarbetare för detta uppdrag. 🩺 Det är meriterande om du har undersköterskeutbildning eller erfarenhet från vård, hemtjänst eller personlig assistans, men det viktigaste är att du har rätt inställning och vill lära dig. Om kunden Hon är en kreativ person med ett brinnande intresse för musik, hantverk och skapande. I sitt anpassade hobbyrum skapar hon allt från smycken till inredning – här finns möjlighet att vara delaktig i meningsfulla och glädjefyllda aktiviteter. 🧩 Arbetsuppgifter Du arbetar alltid tillsammans med en kollega i dubbelassistans. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat: • Aktiv tillsyn med fokus på andning, värden och tillstånd • Stöd vid grundläggande behov och förflyttningar • Hantering av hjälpmedel • Lättare hushållsuppgifter • Stöd vid sociala aktiviteter och daglig verksamhet • Kreativa inslag som musik och pyssel • Följa kundens rutiner och dagsform 🚨 Viktigt att veta • Hemmet är pälsdjursfritt på grund av allvarlig pälsallergi – har du husdjur måste du kunna följa noggranna hygienrutiner • Körkort är meriterande (ibland kan körning av kundens bil ingå) • Utdrag ur belastningsregistret krävs 💙 Vem söker vi? Vi söker dig som: ✔ Är trygg i dig själv och visar integritet ✔ Har god fysik och klarar av att hjälpa till vid förflyttningar ✔ Är ansvarsfull, lyhörd och flexibel ✔ Respekterar kundens behov av självbestämmande ✔ Har undersköterskeutbildning, vårderfarenhet – eller ett starkt intresse av att lära 💼 Anställningsform och arbetstider • Tjänsterna är fasta med viss flexibilitet, samt timvikarier vid behov • Arbetspass: - 09.00–17.00 - 17.00–22.00 - 22.00–09.00 (vaken natt) • Du får en grundlig introduktion och utbildning 🌟 Vi erbjuder ✔ Kollektivavtal (Fremia/Kommunal – Personlig Assistans) ✔ OB-ersättning, semesterersättning, friskvårdsbidrag (2 000 kr/år) ✔ Fika och små guldkorn i vardagen ✔ En nära arbetsledning och värdegrundsbaserat synsätt 📍 Om A-Assistans Leimir AB A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har cirka 600 personliga assistenter anställda, och våra kontor finns i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Vårt mål är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt med stöd av den personliga assistansen. 📢 Ansök idag! Vi rekryterar löpande – vänta inte med din ansökan. 📩 Gå in på www.a-assistans.se 1️⃣ Klicka på "Jobba hos oss" 2️⃣ Skapa din profil 3️⃣ Sök denna tjänst under "Lediga tjänster" Vi ser fram emot din ansökan!
Hej! Vi är ett team på fem assistenter, som söker nya kollegor som är intresserade av människor och att vilja jobba som personlig assistent till en kvinna med Rett syndrom. Arbetet är varierande och styrs utifrån kundens behov, det kan vara t.ex personlig omvårdnad, sjukgymnastik, hushållssysslor, andra aktiviteter inom och utom hemmet. Vi söker Dig som har en positiv livssyn, är empatisk, lyhörd och ansvarsfull, kan samarbeta men även arbeta självständigt. Du ska ha förmågan att ta egna initiativ och kunna anpassa Dig efter dagens situation. Vi vill att Du är rökfri, eftersom arbetet sker nära kunden. God kunskap i svenska språket i tal och skrift är viktig för kommunikation och dokumentation. Du behöver ha en god grundfysik eftersom arbetet ibland kan vara fysiskt ansträngande. Till denna tjänst önskas på kundens begäran endast kvinnliga sökanden. Kunden har assistans dygnet runt och det är därför viktigt att Du kan jobba alla dygnets och veckans tider. På natten är det jour mellan kl: 22 och 07. Du behöver kunna vara flexibel med arbetstider eftersom teamet täcker upp för varandra vid frånvaro. Ser gärna att du även kan jobba under sommaren. Erfarenhet av vård och omsorg är en merit, men vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och intresse. Arbetstider: Dag, kväll, helg, natt (jour) Anställningsvilkor: Tillsvidare Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Jag är en positiv kvinna i 30-årsåldern som bor själv i lägenhet i Svedala med min 3-åriga katt, plus en nykomling. Jag behöver mina assistenter dygnet runt efter en bilolycka. Jag har rullstol, pratar långsamt men är verbal. Jag drömmer om att börja rida igen. Jag kan vara väldigt aktiv när jag mår bra och är på det humöret. Jag går till gymmet och tränar, kan få för mig att dra iväg på långa promenader, spela spel. Kan även va skönt med slöa stunder framför TV:n och kolla t.ex Idol, Lyxfällan, buskisar eller annat. Min humor kan vara ganska rå när jag är skojfrisk. Jag lyssnar gärna på musik och sjunger hellre än bra. Min musiksmak är väldigt blandad och andra säger att jag är vass på texter. Ibland har jag musiken på hög volym. Då kan det spritta till i kroppen så jag vill dansa. Nu behöver jag rekrytera en assistent som kommer in som timanställd först och vidare vill ha en tjänst på 75-80%. Jag har ett schema som gör att arbetstiden på vardagar vanligen är förlagd till kl. 7-15, 15-23 och natt 23-7. Helger är 12-timmars pass kl. 08-20 och natt 20-08. Vaken natt. Körkort är ett krav . Skriv och berätta om dig själv, intressen, bakgrund och varför du vill jobba med detta. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Bifoga CV och Referenser. Ref nr: 9061 Jag anordnar min assistans via Kooperativet SMIL och jag är stolt över att få värva vår personal till Kooperativet SMIL som är rädd om vår personal, har ett gott fokus på både personal, brukare och uppdrag. SMIL, Samarbetsorganisation för Malmö Independent Living, har anordnat personlig assistans för barn och vuxna sedan 1990. Vi anordnar personlig assistans för personer bosatta i Malmö med omnejd och är ett kooperativ utan ekonomiskt vinstintresse! Självklart har SMIL kollektivavtal med Fremia/kommunal och därmed får de personliga assistenterna exempelvis tillgång till tjänstepension. Vi har generöst friskvårdsbidrag och ger personalen möjligheter till utbildning man har användning av i sitt yrke som personlig assistent. SMILs nyckelord är självständighet, frihet och god personalvård. Vi är en IfA-godkänd assistansanordnare, med rötter i den rörelse som en gång i tiden bidrog till att personlig assistans blev en möjlighet i Sverige. SMIL har både medlemmar och anställd personal som funnits med sedan SMILs tidiga start! Vi har tillstånd från IVO att bedriva personlig assistans för både vuxna och barn. Läs mer om oss på vår hemsida Läs mer om oss på vår hemsida www.smilmalmo.se
Vi söker nu dig som är engagerad och trygg och vill ge personlig service och stöd till våra kunder. Arbetet sker i hemmiljö och utgår från individens behov och önskemål. Vi värdesätter ett respektfullt bemötande och ser styrkan i olika bakgrunder och erfarenheter. Tillsammans skapar vi en meningsfull vardag! Om kunden Till det här uppdraget söker vi personliga assistenter till en av våra barn kunder, en autistisk 14-årig tjej, som bor i Trekanten. Om tjänsten Vi söker vikarier som vill jobba dag, kväll och vaken natt. Om dig Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent med fokus på att ge stöd, trygghet och livskvalitet i vardagen. Som personlig assistent hjälper du till med såväl dagliga rutiner som aktiviteter och social samvaro. Dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens intresse, behov och hälsa. Det kan bland annat innebära att hjälpa till med personlig omvårdnad, hushållssysslor, kommunikation och fritidsaktiviteter. Vi vill att du ska vara en bra lagspelare, då du kommer att ingå i ett team där det är dubbelassistans tillsammans med annan kollega. Passen kommer vara förlagda till eftermiddag/kväll på vardagar då kunden då går i skola dagtid. Helger och lov - dag och kvällspass, samt vaken natt alla dagar. Då flickan även har utåtagerande beteende behöver du som assistent vara lyhörd och orädd, samt duktig på att läsa av signaler då hon saknar tal. Du förväntas att aktivera och stimulera utifrån kundens behov och förmåga. Önskade egenskaper och erfarenheter Empatisk och lyhörd person som sätter individen i fokus Flexibel och positiv inställning till variation i arbetsdagarna Ansvarsfull, pålitlig och självständig Erfarenhet inom assistans eller vård och omsorg God svenska i tal och skrift B-körkort kan vara krav eller önskemål beroende på uppdraget Bakgrundskontroll genomförs på dig som går vidare i processen. Då kunden är en barnkund, så behöver vi utdrag från belastningsregistret. Ansök idag! Urval görs löpande. Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Hej! Vi är ett team på fem assistenter, som söker nya kollegor som är intresserade av människor och att vilja jobba som personlig assistent till en kvinna med Rett syndrom. Arbetet är varierande och styrs utifrån kundens behov, det kan vara t.ex personlig omvårdnad, sjukgymnastik, hushållssysslor, andra aktiviteter inom och utom hemmet. Vi söker Dig som har en positiv livssyn, är empatisk, lyhörd och ansvarsfull, kan samarbeta men även arbeta självständigt. Du ska ha förmågan att ta egna initiativ och kunna anpassa Dig efter dagens situation. Vi vill att Du är rökfri, eftersom arbetet sker nära kunden. God kunskap i svenska språket i tal och skrift är viktig för kommunikation och dokumentation. Du behöver ha en god grundfysik eftersom arbetet ibland kan vara fysiskt ansträngande. Till denna tjänst önskas på kundens begäran endast kvinnliga sökanden. Kunden har assistans dygnet runt och det är därför viktigt att Du kan jobba alla dygnets och veckans tider. På natten är det jour mellan kl: 22 och 07. Du behöver kunna vara flexibel med arbetstider eftersom teamet täcker upp för varandra vid frånvaro. Ser gärna att du även kan jobba under sommaren. Erfarenhet av vård och omsorg är en merit, men vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och intresse. Anställningsvillkor: Tillsvidare Arbetstider: Dag, kväll, helg, natt (jour) Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Personlig assistent Om jobbet Är du en ansvarsfull människa som trivs med att arbeta med andra människor och vill arbeta som personlig assistent till enman så ska du söka detta jobbet. Vi söker just nu vikarier som kan arbeta vid behov. I arbetet ingår att man hjälper personen med allt i den dagliga livsföringen. Personen som du arbetar med sitter i rullstol vilket betyder att du hjälper honom med allt från att ta sig upp samt på och avklädning. Du assisterar under dagen för att personen ska kunna leva sitt liv så bra som möjligt. Personen du kommer arbeta med har svårighet med uttal till följd av sitt handikapp så det är viktigt att man är uppmärksam och ger det tid. Vi ser gärna att du som söker är duktig på att ta egna initiativ, ansvarstagande, noggrann och tycker om att lära dig. Mer information gällande arbete samt arbetsmoment ges vid intervjutillfället. Kundens krav och önskemål Rökfri Att arbeta hos Novasis Vi är ett starkt team med lång erfarenhet från branschen som byggt upp företaget med all den erfarenhet som vi samlat genom åren. För oss är det självklart att assistansen alltid utgår från hur kunden vill att den utförs. Vi fokuserar också på våra medarbetare då de är det värdefullaste vi har. Vi har ett av branschen mest generösa kollektivavtal genom Fremia, samt ger våra personliga assistenter den kompetensutveckling som behövs för att känna sig trygg i sitt arbete. Detta för att kunna leverera en trygg assistans av hög kvalitet för våra kunder, av medarbetare som är stolta över sitt jobb och sin arbetsgivare. Våra värdeord är trygghet, frihet, närhet och dessa jobbar vi utifrån varje dag. Om din ansökan Din ansökan kommer att läsas av oss på Novasis samt kunden och dennes anhöriga. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra för god kommunikation med dig som ansöker ber vi dig skicka in din ansökan genom denna ansökning och inte genom mail eller i pappersformat. Denna rekrytering sköts internt hos oss och vi avböjer alla förfrågningar från rekryterings- och bemanningsföretag.
Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs! OM TJÄNSTEN Vi har nu en ledig tjänst att erbjuda dig som söker en ny utmaning! Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik! Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en kvinna med medfödd kortvuxenhet. Arbetet innefattar allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, pyssla, m.m. Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig. Det är naturligtvis en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Arbetstiderna är förlagda dagtid, kvällar och helger samt vid sjukdom eller liknande. Vi söker någon som kan jobba mån-fre 17.30-21.00 och hoppa in extra vid sjukdom el liknande. Du kommer ingå i ett team av personligaassistenter utvalda av och för just din brukare. Det är därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kortframförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas omgående. VEM SÖKER VI? Du har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor, med ett professionellt förhållningssätt. Du har också ett flexibelt och självständigt arbetssätt och har lätt att anpassa dig till nya situationer. Du kan ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du bör även ha god kompetens i dokumentation. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Vi kommer anställa innan annonsen går ut, så vänta inte med din ansökan! Ange referensnummer GB25 i mailets ämnesrad! ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassande kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.
Vem är jag? Jag är en 14-årig tjej, som bor i ett nybyggt villaområde i Gunnilse (utanför Göteborg) tillsammans med min familj. Jag har assistans pga Retts syndrom. Det innebär bland annat att jag har nedsatt motorik och kognitiv förmåga. Jobbet hos mig handlar i hög grad om att hjälpa till i mina dagliga rutiner med bland annat förflyttningar, träning och personlig hygien. Eftersom jag inte har något eget verbalt tal används bilder och dator som stöd. Utöver nödvändiga rutiner kommer vi förstås att göra en hel del roliga saker ihop som att måla, baka, lyssna på musik eller leka med min undulat. Vem är du? Är du en engagerad person och kanske med tidigare erfarenhet av arbete med barn inom personlig assistans, vård eller omsorg? Vi söker nu efter en initiativrik personlig assistent som trivs i en ansvarsfull roll! Erfarenhet av medicinska hjälpmedel som peg och hostmaskin är meriterande. Eftersom bostaden ligger relativt långt ifrån närmsta hållplats så ser vi körkort och tillgång till bil som en förutsättning för att kunna arbeta här. Tjänstens upplägg Arbetspassen bokas du in på vecka för vecka. Vi kommer överens om vilka dagar som passar dig. Aktuella arbetstider: På vardagar är arbetstiderna 17-21 eller 06.30-16.00 och på helger 17-21 eller 12-21. Tjänstens tillträde är omgående. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med ansvarig koordinator. Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. Välkommen med din ansökan redan idag, vi gör löpande urval! Annonsens ref.nr: 2075 Ansvarig rekryterare: David Henriksson
. Vi söker nu personliga assistenter till en 26 årig tjej som har autism och ADHD. Hon bor tillsammans med sin familj en bit ut på landet vilket gör att du behöver körkort och bil. Hon kommunicerar genom kroppsspråk/peka men använder sig också av egna tecken och tal, hon kan svara på enklare frågor. Hon tycker om att lyssna på musik, rita och kolla på datorklipp. Som personlig assistent kommer du att stödja och hjälpa kunden i hennes vardag så som diverse aktiviteter, matlagning och personlig hygien. Du behöver vara flexibel och anpassningsbar då aktiviteter som kund vill utföra kan ändras väldigt fort. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av funktionsvariationer och arbetat som personlig assistent. Arbetspassen är fördelat på dag, kväll och helg. Kunden har även dubbelassistans. Krav på dig som söker * Körkort och bil * Vara trygg i dig själv * Ha erfarenhet inom assistans * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Vara av kvinnligt kön Övrigt: * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Lönebeskeden kommer till Kivra. * Du måste kunna svenska flytande i tal och skrift då det är viss dokumentation lön och avtal: Inspirera Assistans tillämpar individuell lönesättning och du som assistent får en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Bagges Torg 13 i Lerum. Vi finns utspritt på 9 orter i Sverige. Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör. Vill du jobba hos denna goa tjej? Ansök redan i dag. Urval sker löpande.
Vi söker nu en personlig assistent till vår kund, en kille i tjugoårsåldern och som är i behov av hjälp med det mesta i sin vardag. Vi söker dig som vill bli en del av hans vardag – en pålitlig och hjälpsam vän som stöttar honom i att leva ett rikt och självständigt liv. Han är glad och positiv, ser inte problem utan möjligheter. Han bor i Jakobsberg med sina föräldrar, syskon och sin hund. Om rollen Som assistent kommer du att vara hans stöd i alla delar av vardagen. Det är tack vare sina assistenter som han kan göra det han vill i sitt liv. Dina arbetsuppgifter är att vara hans armar och ben, men lika viktigt är att vara hans språkrör vilket gör att du måste kunna tala och förstå svenska språket väl. Han behöver en positiv och utåtriktad assistent som speglar honom som person. Han gillar sport, att cykla, gå på museum, musik, konserter och att gå på stand-up. Du kommer också att hjälpa honom med träning. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd och kan ta egna initiativ. Du som söker får gärna vara kille, men rätt person är det viktigaste. Erfarenhet av assistentyrket är ett plus men ej ett krav då personkemi och personlighet har störst betydelse, det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Att sätta honom i fokus är en mycket viktig del i arbetet. Att du ser honom som en kille som vill leva livet och inte bara någon du ska hjälpa. Du ska ha hög arbetsmoral och brinna för att arbeta med människor. Du bör också vara flexibel, då arbetsplatsen är där han befinner sig. Det kan vara i skolan, på lantstället i Norrtälje, hemma eller egentligen var som helst. Du får ej vara allergisk mot hund och vi ser gärna att du är vaccinerad då han är infektionskänslig. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av vår kunds liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Deltid/heltid, Mån-fre dagtid. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Välj ett jobb för att visa detaljer