Jag är en kvinna på 30 år som bor i Storvreta. Det går bra kommunikation till mig med upptåg och buss. Jag söker en assistent som kan arbeta 50 % och då ca 8 pass per månad, både vardag och helg. Jag går på daglig verksamhet måndag till fredag och på min fritid tycker jag om att hitta på olika aktiviteter som att träna, gå ut med hunden, lyssna på musik och sjunga. På sommaren tycker jag även om att bada. Hos mig arbetar man 10 timmars pass, så du kommer arbeta ca 2 pass/v. Jag behöver hjälp med grundläggande behov, matlagning, städ, tvätt och tillsyn. Jag tycker det är viktigt att vi kan ha kul och roligt tillsammans och hitta på olika aktiviteter. Du skall ej vara allergisk alt rädd för hund, behöver vara simkunnig och bra i svenska i tal då jag kommunicerar på svenska.Jag vill att du är lyhörd inför mina behov samt kan ta egna initiativ. Rekryteringen kommer ske löpande så skicka gärna in din ansökan direkt.
Poolarna assistans är en liten familjär organisation med hjärta och hjärna. Vi tillhör kollektivavtals området Almega och innehar tillstånd att bedriva personlig assistans. Huvud kontoret ligger i Örebro men vi arbetar med kunder och personliga assistenter rikstäckande. Vi söker nu en erfaren kvinnlig assistent till vår kund, en aktiv kvinna i 70-årsåldern. Hon har tidigare drabbats av en stroke och bor ensam i ett radhus. Vår kund är intresserad av matlagning, trädgård och shopping. Hon är i behov av assistans i vardagen och vi söker nu dig som kan vara med och underlätta hennes tillvaro. Vi söker dig som har erfarenhet av vårdarbete så som integritets nära omsorg, andningsmask mm och kan hantera förflyttningar Lift finns i hemmet. Det är viktigt att du har god social kompetens och kan kommunicera tydligt med vår kund. Du är lyhörd och noggrann i ditt arbete, och framför allt trygg i dig själv då vår kund är en bestämd kvinna som uppskattar ordning och reda i sin vardag. Arbetet innebär dygnspass med väntetid natt. Du bör även vara förberedd på att vår kund röker, så tålighet för rökning är en fördel. Vi erbjuder en fast tjänst på 90% enligt ett fyra veckors schema. Vi söker en personlig assistent omgående och ser fram emot att höra från dig. Om du är intresserad av att bli en del av vårt team och göra skillnad i vår kunds liv, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig. Välkommen att maila din ansökan till [email protected]
Om tjänsten: Vi söker nu kvinnliga personliga assistenter för timanställning hos en kvinna som bor i en villa i Sösdala. Hon har svårigheter med talet, vilket innebär att tålamod och systematik är av yttersta vikt i denna roll. Du kommer att hjälpa till med bland annat sondmatning, personlig hygien, samt att assistera henne med att lösa korsord, läsa tidningar och titta på TV. Förflyttningar kommer att ske med hjälp av en lift. I hemmet finns katt, så det är viktigt att du inte är allergisk mot pälsdjur. Tjänsten innebär att arbeta extra vid behov för att täcka upp i schemat. Under sommaren kan det även finnas ett ökat behov av extra arbetspass. Vem söker vi? För att passa i rollen som personlig assistent är det viktigt att du som söker är en positiv och initiativtagande person med tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans. Egenskaper som att vara lugn och ha en god humor uppskattas mycket. Tål pälsdjur. Rökfri. Flytande i svenska, både tal och skrift. Erfarenhet av hjälpmedel såsom PEG, kateter och sondmatning. Omfattning: Timanställning vid behov för att täcka upp vid ordinarie personals frånvaro på grund av sjukdom eller ledighet. Under semesterperioden kan det även finnas möjlighet att arbeta som vikarie. Arbetspassen följer ett rullande schema, och även vakna nätter kan förekomma. Du får en inskolning innan du börjar för att se om jobbet passar dig. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Ett generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som vill göra skillnad och vara med och bidra till livskvalitet. Din roll som personlig assistent är både viktig och värdefull. Det är avgörande att du är trygg i dig själv, flexibel och har hjärtat på rätt plats. Om Uppdragsgivaren: Jag är en 34-årig kvinna som söker dig som vill arbeta som personlig assistent vid behov – främst i sommar som semestervikarie, men även extra vid andra tillfällen. Du kommer vara en viktig del i att stötta mig i min vardag – både i hemmet och vid aktiviteter. Jag bor i en egen lägenhet och har egen bil som körs av mina assistenter. Vem är du som söker? Du är en lugn, lyhörd och omtänksam kvinna med ett mjukt och positivt sätt. Tidigare erfarenhet från assistans eller vård är ett stort plus, men din personliga lämplighet väger tyngst! För mig är det viktigt att du: Är rökfri. Tål pälsdjur (mina föräldrar hälsar på och har hund). Har B-körkort och känner dig trygg med att köra min bil i tjänsten. Har grundläggande kunskaper i svenska (tal & skrift). Arbetsuppgifter: Du kommer att hjälpa mig med: Personlig hygien & omvårdnad. På- och avklädning. Förflyttningar (med bl.a. golvlift). Hushållssysslor & matlagning. Träning & sociala aktiviteter. Stöd vid dusch och toalettbesök. Resor och utflykter. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående. Avtal: Timanställning och semestervikarie. Arbetspass: Dygnspass (24 timmar med jour under natten) Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Om tjänsten: Är du på jakt efter ett viktigt och meningsfullt sommarjobb? Som personlig assistent får du möjlighet att göra en verklig skillnad och bidra till att förbättra någon annans liv på ett personligt plan. Vi söker timvikarier till en snart 28-årig tjej i Skellefteå som lever ett självständigt och aktivt liv. Hon älskar att umgås med vänner, ta en fika på stan och delta i olika aktiviteter som boccia. Under sommaren tillbringar hon mycket tid i familjens stuga i Piteå, och vi söker därför assistenter som kan följa med och arbeta där. Din roll blir att stötta henne i vardagen – med allt från personlig hygien och förflyttningar till matlagning, hushållssysslor och att strukturera dagen. Har du ett ansvarstagande och lyhört sätt, och trivs du i en social och positiv miljö? Då kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Vi söker en engagerad och lyhörd assistent – är det du? Vi letar efter dig som har lätt för att känna in situationer – som vet när det är dags att ta initiativ och när det är bättre att bara finnas där. Att du klickar med vår uppdragsgivare är viktigast, så vi ser gärna att du är i en liknande ålder för att underlätta gemensamma intressen och förståelse. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel, men det viktigaste är din inställning och vilja att vara ett stöd i hennes vardag. God samarbetsförmåga – både med vår uppdragsgivare och hennes familj. Körkort krävs – då jobbet innebär vistelser i Piteå under sommaren. Ej allergisk mot katter – familjen har en katt. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Avtal: Innan sommaren kommer du att ha inskolning så att du kan känna dig bekväm i arbetsuppgifterna och komma in i rutinerna. Arbetspass: Dagar, kvällar och helger. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Om tjänsten: Vi söker en personlig assistent till en 50-årig kvinna bosatt i Umeå. Hon har intressen inom musik, litteratur, föreningsliv, politik och kyrkan. Ljudböcker och poddar är också en viktig del av hennes vardag. På grund av flera hälsoutmaningar – såsom svår doftallergi, ljuskänslighet och nedsatt syn – behöver hon stöd i att navigera och hantera sin vardag, inklusive viss syntolkning. Hon använder en elektrisk rullstol och är i behov av assistans i många dagliga aktiviteter. Som assistent blir din roll att bidra till en trygg, meningsfull och stimulerande vardag, där hennes livskvalitet sätts i centrum. Arbetsmiljön måste vara helt parfym- och rökfri, och inga jordnötter får förekomma. Arbetsuppgifter: Som personlig assistent kommer du att assistera med: Personlig hygien, inklusive dusch och påklädning. Stödja vid matsituationer. Hushållssysslor såsom tvätt, städning och matinköp. Att tolka i olika aktiviteter och sammanhang vid behov. Vem söker vi? Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och gärna är mellan 30 och 55 år. Du är lyhörd, empatisk och har ett genuint intresse för att hjälpa andra. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Ett intresse för kyrkan är ett extra plus, men inget krav. Viktiga egenskaper inkluderar: Parfymfri och rökfri. Förmåga att undvika jordnötter. Mycket goda kunskaper i svenska (minst B1-nivå). Läs kunskapsnivå för B1 här. Tidigare erfarenhet av liknande arbete eller utbildad undersköterska är ett stort plus. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående. Avtal: Timanställning med introduktionspass i början för att du ska känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Om allt går bra så kan det framöver bli fasta pass i schemat. Arbetspass: Dagar och kvällar, samt helger. Flexibilitet med arbetstider är en förutsättning för den här tjänsten. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Om tjänsten: Vi söker en spansktalande personlig assistent till en 24-årig kvinna som bor med sin familj i Tullinge. Hon har autism och en intellektuell funktionsnedsättning och behöver stöd i vardagen för att kunna leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Dina insatser kommer att vara viktiga för hennes trygghet, delaktighet och livskvalitet. Är du en ansvarsfull och engagerad kvinna i 24–45-årsåldern som söker ett arbete där du verkligen gör skillnad? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Vi erbjuder en timanställning till att börja med, med möjlighet till heltidsanställning efter tre månader – förutsatt att allt fungerar bra för både dig och uppdragsgivaren. Om dig/arbetsuppgifter: Vi söker dig som är glad, positiv och pålitlig, med tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent. Det är viktigt att du är stresstålig och har ett lugnt förhållningssätt, då vår uppdragsgivare ibland kan uppvisa ett utåtagerande beteende. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande är därför mycket värdefullt. I rollen ingår att stötta i vardagen med vanliga hushållssysslor, såsom matlagning, promenader och personlig hygien. Du behöver vara initiativtagande, motiverande och stöttande för att bidra till en trygg och meningsfull vardag för vår uppdragsgivare. Krav för Tjänsten: För att söka denna tjänst vill vi att du: Är rökfri. Talar flytande spanska. Har god kroppsfysik och är simkunnig. Talar svenska, både i tal och skrift. Tål pälsdjur (det finns en katt i hemmet). Har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående. Avtal: Timanställning med introduktionspass. Efter 3 månader om allting har gått bra kan det bli aktuellt med heltid på schema. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Varierande och omfattar dag, kväll, helg och natt men i första hand rör det sig främst om dag- och kvällspass. Det är därför viktigt att du kan vara flexibel och anpassningsbar. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Nu söker vi en personlig assistent till en härlig ung tjej som är bosatt i Landskrona. Brukaren är rullstolsburen och är i behov av hjälp med allt som rör hennes vardagsliv. Som personlig assistent ska du hjälpa brukaren med sina studier efter skolan. Brukaren är arabisk talande och behöver hjälp med svenska språket, matte och dagliga studieschema. I arbetsuppgifterna ingår det att hjälpa henne med personlig hygien, förflyttning, handräckning, måltider, studier, utomhusaktiviteter och dylikt. Det är brukarens dagsform som avgör hjälpbehoven och brukaren själv. Det kan förekomma att du följer med henne till skolan. Vi söker nu dig som kan ta egna initiativ och är en ansvarstagande och pålitlig person. Viktigt med lyhördhet. Personkemin är viktig, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är också viktigt att du har erfarenhet med att arbeta med personer med särskilda behov. Det kan förekomma extra pass samt helg arbete. Tillträde omgående! Arbetsplatsen är i Landskrona
Just nu söker IGS Assistans kvinnliga personliga assistenter till en 18-årig tjej bosatt i Sollentuna. Tjänsterna är på 75 % och inleds som timvikariat, med möjlighet till fast schema på sikt. Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har tidigare erfarenhet inom yrket. Undersköterska utbildning samt erfarenhet är ett krav för denna tjänst. Om din roll som assistent: Har du ett stort hjärta fyllt med empati, men också förmåga att agera rationellt när det behövs? Då är du rätt person för den här tjänsten! Kombinationen av värme och professionalism är nyckeln till att göra skillnad. Som personlig assistent ska du vara engagerad och ansvarsfull, lyhörd och omtänksam. Kunden har dubbel assistans dygnet runt och därför är det viktigt att du kan samarbeta med andra. Du ska vara noggrann och strukturerad, glad och lekfull, samt ha stort tålamod. Du ska kunna svenska i tal och skrift och vara snus- och rökfri. Om arbetet: Du kommer att spela en viktig roll i kundens dagliga liv och aktiviteter. Kunden har ingen egen förflyttningsförmåga och behöver hjälp med förflyttningar, personlig hygien, matning via PEG, och motorisk träning. Kunden kan inte kommunicera verbalt och därför är viktigt att lära sig med tiden att tolka kundens behov. Tjänsten är på ca 75%. Du inleder med en period som timvikarie under de första tre månaderna. Om personkemin och allt annat fungerar kan du sedan erbjudas fast rad på rullande schema. Arbetstiderna varierar och fördelas enligt följande: dagpass 07:00–14:00, kvällspass 14:00–21:00, natpass 21:00–07:00 och helgpass (07:00–19:00). Utdrag från Polisens belastningsregister måste uppvisas innan anställning. Beställ gärna det i samband med att du ansöker om tjänsten: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-medfunktionsnedsattning/ Om arbetsgivaren: IGS Assistans är ett privat företag med över 20 års erfarenhet inom personlig assistans. Vi har idag ca 250 anställda och sitter i ljusa, fräscha kontorslokaler vid Globen i Stockholm, med plats för personalmöten och utbildningar. Vi lägger stor vikt vid kundens individuella önskemål och självbestämmanderätt samt erbjuder utbildningar och friskvårdsbidrag till våra anställda. IGS Assistans är ett företag som satsar hårt på god kvalité med mångfald och utvecklingsmöjligheter. Ditt jobb är att göra det som kunden själv skulle ha gjort utan sin funktionsnedsättning, utan att ta över de uppgifter som personen själv kan utföra. Om ansökan: Skicka både CV och personligt brev via mejl eller vår hemsida. Endast personer som är intressanta för en intervju kontaktas. Intervjuer sker löpande så ansök snarast. Timlön enligt individuell överenskommelse. Kollektivavtal med Kommunal finns. Genom att ansöka samtycker du till att IGS Assistans AB sparar dina personuppgifter under rekryteringsprocessen. Mejla din ansökan (CV och personligt brev) och märk den med ”KS 1099”.
Personlig assistent sökes – Sommarvikarie till aktiv man i 50-årsåldern Är du intresserad av ett omväxlande och meningsfullt sommarjobb där du får göra verklig skillnad i någons vardag? Vi söker nu en personlig assistent till en glad och aktiv man i 50-årsåldern som behöver stöd under sommaren – med möjlighet till fast anställning efter sommaren. Om jobbet: Du kommer att arbeta enligt ett rullande 3-veckorsschema med varierade tider: Dagpass: kl. 07.30–15.30 Kvällspass: kl. 17.00–24.00 En helg var tredje vecka: kl. 09.00–24.00 Som personlig assistent är du en förlängd arm i vardagen. Arbetet är mycket varierat och innebär bland annat hjälp med: Hygien och personlig omvårdnad Promenader och trädgårdsarbete Hushållssysslor Fritidsintressen – som att titta på fotboll, vara ett stöd på skjutbanan, gå på bio, shoppa eller gå ut och äta Vem är du? Vi söker dig som är: Ansvarstagande och ordningsam Trygg, positiv och social Nyfiken på människor och gillar att hitta på saker Flexibel och van att ta eget initiativ Erfarenhet från vården är meriterande men inte ett krav – rätt personlighet och personkemi är viktigare. Körkort är ett plus, men inget måste. Låter det här som något för dig? Tveka inte att höra av dig! Om du tror att du är rätt person för detta viktiga och härliga sommarjobb – och är nyfiken på en möjlig fast tjänst efter sommaren – skicka din ansökan till: 📧 [email protected] Världens bästa jobb väntar på dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer