Vad roligt att du vill jobba hos oss! När du registrerat dig kan du hittas och kontaktas av våra arbetsledare i de olika assistanserna. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Varmt välkommen med din Intresseanmälan! Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Familjen är en trygg och engagerad arbetsgivare med över 10 års erfarenhet inom personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsvariation. Vi arbetar personcentrerat, det vill säga att du som individ blir sedd och bekräftad i vår verksamhet oavsett om du arbetar, är anhörig eller har assistans. Vi har även samarbete med Egna arbetsgivare inom personlig assistans. Vi erbjuder ekonomiska och andra administrativa lösningar som vi tillsammans skräddarsyr för att nå varje individs olika behov. Samtliga samarbeten sker med arbetsgivare som är kopplade till kollektivavtal och därför kan vi tillsammans erbjuda trygga och stabila anställningar. Vi är verksamma i hela Sverige, från norr till söder men har vårt kontor i Stockholm. Vi väljer att vara det lite mindre och personliga valet för dig som söker en personligare assistans. Företagets grundare och ägare har tidigare arbetat som personlig assistent, detta ser vi som en extrakraft som hjälper oss att bygga stabila arbetsgrupper där vi levererar högkvalitativ, personcentrerad assistans. Vi söker nu några personliga assistenter till en kvinna som bor i SÖDRA STOCKHOLM. Beskrivning av arbetsplatsen och tjänsten Jag söker nu nya kvinnliga assistenter för arbete hos mig. Jag lever ett aktivt liv, tycker om att vara ute bland folk och hitta på nya saker. Jag har ett stort socialt umgänge som jag värnar om. Jag söker dig som är rolig, social och som gillar att skratta. Du måste kunna anpassa dig efter min vardag. Jag har en medfödd CP-skada vilket innebär att du som min assistent kommer att vara mina armar, ben och röst. Jag har assistans dygnet runt, fördelat på 3 stycken arbetspass. Till en början jobbar du morgon eller eftermiddag och just nu söker jag någon som kan jobba extra eller en tjänst på 50%, men detta kan diskuteras. Det är viktigt för oss att bygga stabila och trygga arbetsrelationer som håller långsiktigt, därför ser vi gärna att du ser detta jobb som något hållbart under en längre tid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För frågor om tjänsten hänvisar vi till samma mejladress som används vid ansökan.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos kunder som bor på sydöstra Gotland har goda kunskaper i svenska har god fysik och kan hjälpa till med förflyttningar har B-körkort och bil tål pälsdjur Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Vi söker ett flertal personer som vill arbeta hos oss under semesterperioden juni-aug. Tjänsterna varierar mellan 70-100% och är fördelade enligt följande: Dag- och kvällspass (07:00–15:00, 07:00–16:00 eller 09:00–13:00), (15:00–22:00, 16:00–22:00 eller 16:00–21:00) Aktiv natt (22:00–07:00 vardagar), (21:00–08:00 helger) Dygnspass (07:30 till 08:00) med 6 timmars jour. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Ellionor Koll | [email protected]
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker personliga assistenter till en ung och mycket aktiv man i Åkersberga. Denna kund har många intressen och delar du flera av dessa med honom ser vi det som positivt. Till exempel tycker han om tåg och i synnerhet märklintåg, han tycker också om musik, att lägga diamond tavlor, åka bil, bada i simhallen och att kolla på gamla svenska filmer och serier. Han spelar även gärna badminton, spenderar tid på en loppis eller går en promenad tillsammans med sin personliga assistent. Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad, med möjlighet till både mindre och större tjänster. De fördelas främst på dag- och kvällstid, under både vardagar och på helger. Arbetstiderna är mellan ca. 09.00-21.00, med möjlighet till viss flexibilitet. Arbetspass som förläggs nattid kan bli aktuellt längre fram. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 3. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - För denna tjänst bör du som söker vara stabil och lugn i din yrkesroll och som person. Du bör även ha god struktur samt ordning och reda i ditt arbete. Att du besitter en initiativtagande förmåga, är kreativ och duktig på att aktivera andra i din omgivning ser vi som en självklarhet. Du är flexibel i tanken och kan också situationsanpassa ditt beteende och agerande i en snabbt föränderlig miljö, där det är lika viktigt att vara aktiv som att kunna lugna ned eller ta ett steg tillbaka. Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och vår kund. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, Kan laga mat, Har teknikvana och erfarenhet av kommunikationshjälpmedel (kommunikation med schema), Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Har ett intresse för vardagsmotion och hälsa. Det är krav på att du: Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift, Innehar B-körkort för manuell växellåda, Är rökfri, Inte bär starka dofter på jobbet, Inte är pälsdjursallergiker då det finns en hund i kundens hem, Har hög arbetsmoral samt ett intresse och engagemang för och i ditt arbete, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 70-årsåldern, boendes i Farsta är polsktalande är rökfri har erfarenhet av liknande arbete har god fysik Det är även meriterande om du: är undersköterska eller sjuksköterska Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: tjänst 1: dag/kvällspass (07:00–14:00 eller 14:00–21:00), omfattning ca 60–70%. tjänst 2: Nattpass (21:00–07:00) med 3 timmars jour, omfattning ca 50–60%. dubbelassistans dygnet runt tjänsterna gäller under 14/7-14/8 Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Ellionor Koll | [email protected]
Nu söker vi alert och ansvarsfull assistent till ung kvinna som bor i Forserum. Hon bor i villa tillsammans med sin familj och som assistent blir detta din arbetsplats. Hon har flerfunktionshinder och är rullstolsburen, vilket innebär att hon behöver hjälp med det mesta i sin vardag. Hon kommunicerar med ord men använder teckenkommunikation som stöd. Hennes intressen är att bland annat shoppa, pyssla och pärla, musik, länsdans, bio, åka med familjen på bilträffar, smink och hår, film, ipad, träna på gym, djur eller baka. Så delar du dessa intressen är det ett stort plus! Två dagar i veckan är kunden på daglig verksamhet och du som assistent lämnar och hämtar henne där. Du ska vara trygg och ha lätt för att ta initiativ, vara van vid förekommande hushållsarbete och hjälp i daglig livsföring. Då hon är i behov av personlig assistans dygnet runt så är det av vikt att du är flexibel och kan vikariera vid sjukdom och ledighet inom personalgruppen. Alla förflyttningar sker med lift, det är därmed meriterande om du har kunskap om olika hjälpmedel. Ibland kan manuella förflyttningar förekomma exempelvis vid resor där du som assistent får följa med. Arbetstiderna är fördelade på dagar, kvällar, nätter (väntetid 8h) och helger så du bör vara positiv till att jobba alla tider om dygnet. Vi söker dig som kan arbeta som timvikarie med chans till förlängning. Om dig För att trivas bör du vara flexibel, inkännande, lyhörd och såklart ha hjärtat på rätt ställe. Det finns inga krav på tidigare arbetslivserfarenhet eller relevant utbildning, då det är främst personkemin som är avgörande. Det som du behöver kunskap om i arbetet får du lära dig på plats genom bredvidgång av annan assistent och handledning i hemmet. Du kommer även ha tillgång till assistentutbildning vid eventuell anställning. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Har du även kunskap av tecken som stöd är det meriterande. Krav är att du inte är pälsdjursallergiker då katt finns i hemmet. B-körkort krävs då handikappanpassad bil finns på arbetsplatsen. Viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift då dokumentation ingår i tjänsten. Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi söker en glad och engagerad personlig assistent till en härlig man i 50-årsåldern som bor i Bara, strax utanför Malmö. Han har en halvsidig förlamning och behöver en pålitlig och positiv assistent som kan stötta honom i vardagen – från träning och aktiviteter till vardagssysslor och personlig omvårdnad. Arbetstider: Du arbetar jämna veckor: Fredagar 09:00–14:30 Söndagar 17:30–22:00 Det finns även chans till extra pass som timvikarie! Vem är du? - Ansvarstagande, lyhörd och trivs med att jobba nära andra människor - Har glimten i ögat och uppskattar humor i vardagen - Tidigare erfarenhet av personlig assistans är ett plus, men det viktigaste är att du har hjärtat på rätt ställe och vill bidra till en meningsfull vardag För denna tjänst krävs det att du har: Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift Det är även meriterande om du har: Erfarenhet av en liknande roll Vad händer nu? En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Zinnia Örnbielke [email protected]
Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Trollhättan och Örebro. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende och serviceboende. Besök gärna vår hemsida www.oc.se Vi söker dig, med ett genuint intresse för människor och hjärtat på rätt plats. Du är positiv och har ett glatt humör med stor empati. Du sätter alltid kunden i fokus. Är lyhörd för kundens önskemål och förstår vikten av att respektera kundens hem, som även är arbetsplatsen. Du är pålitlig och ärlig, och vill utföra ditt arbete så noggrant som möjligt då du lägger stor vikt vid att alltid göra ditt bästa. Det är en fördel om du kan prata Albanska men inte ett krav. Arbetet sker under dygnets alla timmar och tjänsten är en deltidstjänst men chans till heltid finns för rätt person. Kunden simmar regelbundet och du kommer att vara med på badhuset. Vi söker hos dig: - gilla att vara i väg på aktiviteter med brukaren - ha ett intresse för träning Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personlig assistans sedan tidigare, men viktigast är personkemin. OmsorgsCompagniet värnar om både kunder säkerhet och trygghet samt personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...
Vill du göra skillnad i en annan människas vardag? Är du empatisk och ansvarsfull person som vill arbeta som personlig assistent? Då kanske detta är jobbet för dig! Vi söker nu efter en Personlig assistent till en ung man i 18 års åldern med intellektuell funktionsnedsättning och autism. Om tjänsten: Som personlig assistent kommer du att stötta brukaren i hans vardagliga aktiviteter. Varje arbetspass inkluderar en tur till simhallen, där du hjälper till med: På- och avklädning Toalettbesök Dusch och hygien. I rollen ingår även att vara ett lugnt och stabilt stöd under andra moment i vardagen. Din roll är att skapa trygghet och hjälpa brukaren att ha en meningsfull och trivsam dag. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med personer med autism eller intellektuell funktionsnedsättning (meriterande). Är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning. Är simkunnig och bekväm i miljöer som simhallar. Är flexibel och har god kommunikationsförmåga. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställd Omfattning: Deltid Arbetstid: Vardagar klockan 16.30-21.00. Helger 10.00-20.00 Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-02-20 Varmt välkommen med din ansökan!
Vi letar efter en engagerad och empatisk personlig assistent för att stötta en trevlig man i Åkersberga, i 40-årsåldern. I rollen som personlig assistent kommer du att vara kundens förlängda armar och ben, där du arbetar nära i kundens hem och assisterar med sedvanliga arbetsuppgifter som på- och avklädning samt hygienmoment. Om Dig: Vi söker en varmhjärtad och ansvarsfull individ som inte bara ser arbetsuppgifterna utan också ser människan bakom dem. Du gillar att skapa en positiv atmosfär och har förmågan att hitta på aktiviteter som passar kundens intressen och önskemål. Kundens Önskemål: Kunden trivs med att delta i olika aktiviteter och önskar att du som assistent kan vara med och stötta honom på dessa äventyr, då kunden gärna vill komma ut. Vissa dagar kan det innebära besök på stallet för att titta på hästar, gemensamma promenader eller andra aktiviteter utomhus. Kundens önskan är också att komma ut och njuta av frisk luft och omgivningen. Har du körkort är det meriterande. Arbetsuppgifter: Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att variera och inkludera: Omvårdnad Promenader Träning och stretching Handla Matlagning Städning Åka till stallet m.fl. aktiviteter. Viktigt att Veta: Mannen har två tonårsbarn, vilket kan skapa en livlig och familjär atmosfär i hemmet.Om du är den empatiska och energifyllda personen vi söker och tror att du kan bidra till en meningsfull vardag för vår kund, ser vi fram emot att höra från dig. Tillsammans skapar vi en positiv och stöttande miljö för kunden. Ansök genom att skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är lämplig för denna position. Vi ser fram emot att välkomna nya medlemmar till vårt dedikerade team! Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställning: Visstidsanställning. Omfattning: 70% Arbetstid: 15.00 - 23.00 vardagar/helger Tillträde: 1 april 2025. Krav på manuell körkort. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-04-01 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer