Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu en ny assistent till en kille på 24 år. Han bor i en egen lägenhet i Uppsala men på helgerna vistas han hos sina föräldrar. Han behöver stöd och hjälp vid ett hemets alla förekommande uppgifter såsom städ, tvätt och matlagning. Vi ser gärna dig med mycket driv som gillar ett aktivt liv och kan hjälpa kunden i olika sociala sammanhang och aktiviteter. Kunden har assistans pga. en svår sjukdom som medfört en funktionsnedsättning. I grunden finns en språkstörning så finns kunskap i teckenspråk eller tecken som stöd är det ett plus. Kunden tränar aktivt 3–4 dagar i veckan på gym och då är det viktigt att du som assistent är med och stöttar. Kunden studerar även engelska och det är viktigt att du hänger med och kan hjälpa kunden att komma ihåg vad det är för olika hemuppgifter. Kunden jobbar på att hitta någon form av sysselsättning/jobb och här kommer man som assistent få hjälpa till med olika kontakter. Tidigare erfarenhet är bra men det viktigaste är att du är genuint intresserad av att arbeta med människor och nyfiken på att lära dig nya saker. I arbetet kommer det att ingå att hjälpa till med personlig hygien så som toalettbesök, dusch, av och påklädning och att hjälpa till med sjukgymnastik. Det är viktigt att du är lyhörd, pålitlig, och ansvarskännande som person. Det är bra om du som söker uppskattar att följa med på aktiviteter som till exempel bio, att du gillar musik, film och datorer. Vi ser gärna manliga sökande i 20–35-årsåldern. Man jobbar i 3 skifit med aktiv tid på natten. Intervjuer kommer ske löpande Lön enl. kollektivavtalet Har du frågor om denna annons uppge 20250623-1189 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: - vill arbeta hos en pojke i 11-års åldern i Piteå - har goda kunskaper i svenska - har körkort och tillgång till egen bil Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av liknande arbete - delar kundens intressen men att meka med bilar Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på 100%. Tjänsten innebär arbete under måndag- fredag med arbetstid mellan kl. 06-14:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: 2025-06-31 Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Elin Hjerén [email protected]
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Råneå. Vi söker både dig som vill arbeta framförallt dag- och kvällstid på fasta rader på varierande tjänstgöringsgrad. En del av förmiddagen arbetar man två stycken assistenter tillsammans med vår kund. Uppdraget är under uppbyggnad så det är inte helt klart vilka exakta tjänstgöringsgrader som kommer erbjudas. Arbetstiderna är följande: Kl 07:00-17:00 Kl 12:00-21:00 Kl 21:00-07:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en man i 55-årsåldern med ett omfattande omvårdnadsbehov. Vår kund behöver din hjälp som assistent i alla moment i sin vardag. Arbetsuppgifterna inkluderar: Hjälp vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Det är en fördel om du som söker har körkort och tillgång till bil för att enkelt kunna ta sig till arbetsplatsen, bussarna matchar inte alltid arbetstiderna. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska språket MERITER Erfarenhet av arbete som personlig assistent Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg B körkort och tillgång till bil Sysselsättningsgrad: Varierande Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare två kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker två engagerade personer som vill arbeta som personlig assistent hos vår barnkund, cirka 5 km utanför stadskärnan. Vi erbjuder följande tjänster: 2 st 50 % tillsvidareanställningar, arbetet är förlagt främst vardagar kvällstid kl 15.00-20.00. Men även varannan helg och skollov kl 07.00-20.00. Sommarvikarier under sommarlovet, perioden v 25-34, kl 07.00-20.00 vardagar och helger. Arbetstiderna är följande: Vardagar kl 15.10-20.00 Helg och lovdagar kl 07.00-20.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en tjej i 8-årsåldern som tycker om att hitta på roliga och givande aktiviteter tillsammans med sina assistenter, så som att bada, ta cykelturer, friluftsaktiviteter, ta en fika på stan etc. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har en multifunktionsnedsättning. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Förflyttningar Hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Verbal träning samt stretchning Aktivering ÄR DU DEN VI SÖKER? Är du en aktiv kvinna som gillar att både planera och tillsammans med kunden genomföra friluftsaktiviteter, bowling, bad, cykelturer. Vidare att du tillsammans med kunden går på café och fika, besöka marknader eller se olika sportarrangemang. Kunden rider och det finns pälsdjur i hemmet, därav är det av största vikt att du som söker tål pälsdjur och häst. Din roll som personlig assistent hos kunden innebär att vara behjälplig i vardagen där funktionsnedsättningen begränsar henne. Det innebär att du ger stöd och hjälp vid träning, lek, aktiviteter, personlig omvårdnad, förflyttningar och måltider. Du behöver ha en vilja och förmåga att planera och deltaga i aktiviteter. Vi vill att du som söker är lyhörd, initiativtagande, engagerad och lösningsorienterad. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift Körkort och tillgång till bil Tåla pälsdjur och häst MERITER Tidigare erfarenhet av arbete med barn Sysselsättningsgrad: tillsvidareanställning 50 %, samt sommarvikarier varierande omfattning enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker 2 st som vill arbeta som personlig assistent på sommarvikariat 70-100 % hos vår kund i centrala Boden under veckorna 23-35, juni-augusti. Du arbetar vardagar samt 1-2 helger/månad. Arbetstiderna är följande: Främst vardagar kl 07.45-21.00 På vardagar kan arbetspassen kan även vara uppdelade och förlagda 08.00-16.15 eller 16.30-21.00 Helger kl 08.30-21.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en glad och trevlig man i 60-årsåldern med stort sportintresse som gärna ser sport på tv. Han gillar att sitta och njuta utomhus i solen eller ta promenader när vädret tillåter det. Han har MS och ett omfattande vårdbehov, han behöver därför stöd i sin vardag för att kunna leva ett meningsfullt liv utifrån sina egna behov och önskemål. Arbetsuppgifter: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar med hjälpmedel som lyft och bröstsele. Kunden använder sig av el-rullstol som han för det mesta kör på egen hand. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan se andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd och engagerad. Vi ser gärna att du är omhändertagande och trygg som person, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Då vår kund uppskattar att vara utomhus och njuta av solen, även att ta sig ut på promenader och att följa sport på tv, så ser vi gärna att du som söker delar ett eller flera av dessa intressen. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV tidigare erfarenhet inom vård och omsorg goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift MERITER Vara i god fysisk form då en del lite tyngre förflyttningar förekommer Sysselsättningsgrad: 70-100 % Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker nu drivna personliga assistenter för att stärka upp våra redan befintliga personalgrupper vid akut frånvaro, ofta med kort varsel men också vid planerade ledigheter såsom skollov och sommarsemester. Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig, under varierande arbetstider. Just nu söker vi både dig som vill arbeta på fast rad samt timvikarier och sommarvikarier! Hos många av våra kunder behöver du kunna arbeta vakna nätter, journätter men även andra tider på dygnet vid behov. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDERNA Alla kunder som finns hos oss skiljer sig i behov och intressen, därför ser vi gärna sökanden av olika kön, i olika åldrar med varierande erfarenheter och arbetssätt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken kund du arbetar hos, men innefattar allting ifrån personlig hygien, till matlagning, stöd vid aktiviteter/rehab och förflyttningar. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och en förmåga att analysera och förstå individers behov. Du är lyhörd, flexibel och tar initiativ, samtidigt som du har ett lösningsfokuserat och engagerat förhållningssätt. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i grupp. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker både män och kvinnor till dessa tjänster. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Du har ett brottsregisterutdrag från polisen (detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Referenser från tidigare arbeten (lämnas efter intervju) MERITER Körkort och tillgång till egen bil. Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk: Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Vi söker en engagerad personlig assistent till en av våra kvinnliga kunder i Sölvesborg. Ditt jobb blir att stötta kunden i hennes vardag med personlig omvårdnad samt allt vardagligt som tillhör hemmet. Du arbetar till största del i kundens hem, men din formella arbetsplats är alltid där kunden befinner sig. Kunden har ett fritidshus på Österlen där dem tillbringar några veckor under året. Även natt kan förekomma enligt överenskommelse. I början av din anställning kommer du att få upplärning i alla moment genom att följa och utbildas av en rutinerad assistent. Vår kund trivs bäst med kvinnliga assistenter med mycket livserfarenheter. Din profil Det viktigaste för oss här på NOA är att matchningen mellan kund och assistent blir rätt. Vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet, vilja och intresse för assistans yrket när vi rekryterar. Personliga egenskaper vi värderar högt är arbetsmoral, lyhördhet och omtanke. Att kunna ta egna initiativ men ändå respektera kundens vilja och behov är minst lika viktigt. Utbildning som personlig assistent, undersköterska, lång erfarenhet eller motsvarande är meriterande. För att vara aktuell för denna tjänst är du en person som trivs med att arbeta i en lugn och ordningsam tillvaro. Du är lyhörd för vår kunds behov och respekterar att hon själv styr sin vardag, samtidigt som du finns i närheten och stöttar vid behov. Detta kan vi erbjuda dig Som arbetsgivare vill vi erbjuda dig en attraktiv och utvecklande arbetsplats. Vi lägger stor vikt på att ta hand om dig och erbjuder friskvårdsbidrag och löpande utbildningar som krävs för ditt uppdrag som exempelvis hjärt- och lungräddning, brandskydd m.m. För oss är det viktigt att du som assistent trivs och känner dig trygg, därför tillämpar vi kollektivavtal som skapar förutsättning för en god arbetsmiljö. Vi är även måna om ett positivt klimat, att ha roligt och skratta tillsammans. Vi tror nämligen att även detta är en viktig framgångsfaktor. Ovanpå allt detta sker trevliga sammankomster för både assistenter och kunder. Anställningsvillkor Anställningsform: Så länge uppdraget vara. Tjänstgöringsgrad: Cirka 70-80% Arbetstider: Dagtid/Eftermiddag/Kväll, samt var fjärde lördag. Tillträde: Augusti 2025 B-körkort är ett krav. Anställningen omfattas av kollektivavtal. Innan anställningen påbörjas ska du ha uppvisat giltiga utdrag från belastningsregistret. Uppdatering av dessa utdrag sker sedan årligen. Om oss NOA Personlig Assistans är en assistansanordnare som levererar det där lilla extra. Vi värnar om matchningen mellan assistent och kund med syfte att kunna erbjuda den bästa assistansen. Precis som oss människor är assistansen föränderlig därför måste vi även förändra för att förbättra. Vi tar tillvara på kunder och assistenter genom närheten, tillgängligheten och gemenskapen som präglar NOA. Företaget grundades 2005 av Jerry och Eva Håkansson och har kunder i Blekinge, Småland och Skåne.
OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu en engagerad personlig assistent till en av våra kunder i Sollentuna. Tjänsten inleds som timvikariat, med möjlighet till en fast schemarad på cirka 50 % framöver. Start sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du kan påbörja introduktion så snart som möjligt. Arbetspassen är förlagda enligt följande: Måndag–onsdag kl. 16:30–20:30 (arbetspass på andra vardagar kan förekomma vid behov) Varannan helg, antingen kl. 08:00–14:00 eller kl. 14:00–20:30 OM KUNDEN Vår kund är en glad, busig och aktiv 11-årig flicka som bor i Sollentuna tillsammans med sin familj. Hon har balans- och koordinationssvårigheter samt autism och kommunicerar genom gester, ljud, bilder och tecken som stöd. Du som assistent kommer att stötta henne med bland annat personlig hygien, av- och påklädning, vid måltidssituationer och att utveckla kommunikationen. En viktig del av arbetet är att skapa en aktiv och meningsfull vardag med aktiviteter som hon tycker om. ÄR DU DEN VI SÖKER? Som personlig assistent i detta uppdrag krävs ett genuint intresse för att arbeta med människor. Det är viktigt att vara lyhörd, ansvarsfull, tålmodig och positiv. Vi söker dig med barnasinnet kvar, som kan stimulera till lek och lärande samt engagerar sig i fritidsintressen såsom bad och idrott. Rollen som personlig assistent innebär ett stort ansvar och kräver respekt för både kundens och familjens integritet. Kunden önskar enbart kvinnliga assistenter. KVALIFIKATIONER Goda kunskaper i svenska språket Rökfri Erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning Utdrag från belastningsregistret för arbete med barn med funktionsnedsättning krävs MERITERANDE Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent till barn Erfarenhet av att arbeta med autistiska personer Pedagogisk förmåga Kunskap i TAKK (tecken som alternativ och kompletterande kommunikation) Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
OM TJÄNSTEN Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund boende i Boda, Rättviks kommun. Tjänstgöringsgraden ligger mellan 55–66% och fastställs enligt överenskommelse. Arbetet innebär dygnspass med väntetid under natten, samt 1,5 timmars dubbelassistans varje dag. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 08:00 - 09:30 dagen efter Tillträde sker enligt överenskommelse men vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kille i 30 årsåldern, han har en förvärvad skada som påverkar hans motoriska funktion. Som personlig assistent är du kundens förlängda armar och stöttar i alla vardagliga sysslor samt vid vissa vårdkontakter. Du finns också till hands vid aktiviteter och annat kunden önskar göra i sin vardag. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som ser humor som ett viktigt redskap i arbetet. Du har glimten i ögat, nära till skratt och tycker att en viss dos av ironi kan vara roligt. Det allra viktigaste är den personliga lämpligheten och att personkemin mellan dig och kunden är bra. Eftersom att kommunikationen är viktig så behöver du behärska det svenska språket väl. Vår kund önskar kvinnliga sökande. KRAV B-körkort MERITER Tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Utbildning som undersköterska, eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Ett arbete som personlig assistent hos oss handlar mycket om att finna det fina i varje stund. Killen som söker världens bästa assistent är en kille som fyller 14år i sommar. Han söker någon som kan hjälpa honom att vara tonåring med allt vad det innebär, samtidigt som du är en trygg vuxen som hjälper honom att fatta kloka beslut. Kunden behöver lite hjälp att ta sig fram i världen, så det är viktigt att du kan både ratta en rullstol och hjälpa till med kommunikationen. Att fånga alla signaler för att se vad han vill, önskar eller behöver är ditt viktiga arbete. För även om han själv inte kommunicerar med ord. är det en envis och tuff kille som vet vad han vill. Ditt jobb är att vara hans röst, motivation och motor. Innan en ev anställning kommer du få en bra utbildning som gör att du kan arbeta både självständigt och i grupp.. På arbetsplatsen finns oftast en kollega. Vi ser gärna att du har en god fysik för vardagens alla bestyr. Du som söker får gärna vara en kille i 20-30 år, men alla CV är välkomna. Detta är verkligen ett arbete som handlar mer om dig som person, än vad du har för utbildning. Arbetet sker mest i hemmiljö men även ibland på kalas, sjukhus, eller utomhus. Det är charmen med arbetet att ingen dag är den andra lik. Ibland bakar ni pepparkakor, ser en fotbollsmatch eller spelar tv-spel. Körkort är ett krav för att kunna ta sig till arbetsplatsen, där finns katt så det är bra om du inte är allergisk. Schemat är ett fyra veckors rullande schema där du arbetar dag, kväll och varannan helg. Tjänsten ligger på ca 70-75% fast anställning. Om du är den vi söker får du inte bara arbeta med världens bästa kille utan du har ett gäng härliga kollegor och en familj och arbetsledare som är mycket närvarande. En bra arbetsmiljö med många skratt och roliga aktiviteter. Poolarna Assistans är ett litet familjärt assistans bolag med tillstånd att bedriva assistans. Vi har kollektivavtal i Almega vårdföretagarna. Hos oss är du som assistent ryggraden i assistansen så din röst är viktig. Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna dig till vårt Poolarna team. maila din ansökan redan idag till [email protected] Intervjuer sker fortlöpande. Utdrag ur belastningsregistreret är ett krav då kunden är ett barn och detta uppvisas vid intervjun.
Välj ett jobb för att visa detaljer