Personlig assistent behovsanställning
Cetana AB
Personliga assistenter

Cetana AB är ett litet assistansbolag med korta kommunikationsvägar och personlig kontakt. Vi erbjuder bra assistenter bra löneutveckling. Brukaren önskar kvinnliga assistenter med god hundvana . Körkort för personbil krävs då du kommer att köra den assistansberättigade kvinnans bil. Du bör ej vara pälsdjursallergiker då hund och katt finns på arbetsplatsen. På grund av brukarens astma och allergier söker vi dig som är rökfri och lever i en rökfri miljö. Du ska assistera en 43-årig rullstolsburen kvinna i hennes dagliga liv. Nu söker vi dig som vill vara behovsanställd och kan arbeta vid ordinarie personals frånvaro. Brukaren har assistans dygnet så du kan bli erbjuden arbete dag, kväll, natt samt helg. Det rör sig om vaken natt. Du blir erbjuden pass och väljer sedan själv vilka pass du tackar ja till. Den assistansberättigade kvinnan bor i Läckeby. Rekryteringen är i full gång så inkom med din ansökan så fort som möjligt för störst chans till anställning. #jobbjustnu

23 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Personlig assistent till aktiv tjej, Hjortkvarn

Jag är en glad och aktiv rullstolsburen tjej på 14år som älskar vatten, bus och lek. Jag har ett stort hjälpbehov för att få min vardag att fungera och för att jag ska kunna uppleva omvärlden på mina villkor. Hos mig får man lära sig om lågaffektivt bemötande och att kommunicera med hjälp av bilder och tecken som stöd för att bli den bästa assistenten just för mig. Jag söker dig med erfarenhet av assistans och det är en stor fördel om du har jobbat hemma hos en familj förut. Du kommer att behöva hjälpa och stötta mig både pedagogiskt och omvårdande och känna dig bekväm med de utmaningar det kan medföra. Detta är inget stillasittande jobb, utan mer för dig som är glad med en positiv energi och uthållighet. För rätt person finns här ett arbete i många år och jag ser gärna att du som söker har en vision om ett långt samarbete Detta är en rökfri arbetsplats och pälsallergi finns i familjen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av personer med: · Autism · Epilepsi · Cerebral pares Om du har körkort och bil så underlättar det eftersom kollektivtrafiken inte går så tätt. Omfattning: Vi försöker anpassa tjänstens storlek efter det behov som finns hos den som söker men möjligheten att arbeta mellan 50-80% enligt schema finns. Jag har assistans dygnet runt enligt ett rullande schema med, dagar, kvällar, nätter (vakna) samt helger. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då Uppdragsgivaren är minderårig. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

23 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Polsktalande man söker assistenter
Ren assistans nord AB
Personliga assistenter

Vi söker nu polsktalande kvinna som assistent till en 39-årig rullstolsbunden man i Norsborg. Du som söker behöver kunna polska flytande i tal och skrift. Om tjänsten Som assistent kommer du att vara ett viktigt stöd i brukarens vardag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Hjälp med personlig hygien, på- och avklädning Deltagande och stöd vid olika aktiviteter som t.ex. inköp, promenad eller läkarbesök Hushållsarbete Erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men viktigast är viljan att lära och att du har ett genuint intresse för att arbeta med personer med funktionsnedsättning. Vi söker dig som är: Lugn, trygg och tålmodig Har nära till skratt och humor Gärna har intresse för musik Vi erbjuder: Flexibla arbetstider – vi är måna om att hitta lösningar som fungerar för båda parter Bra lön och schyssta villkor En meningsfull roll där du gör verklig skillnad varje dag Möjlighet till handledning och stöd från en erfaren arbetsgrupp

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Assistent sökes till Aktive ung man i Uppsala
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu en ny assistent till en kille på 24 år. Han bor i en egen lägenhet i Uppsala men på helgerna vistas han hos sina föräldrar. Han behöver stöd och hjälp vid ett hemets alla förekommande uppgifter såsom städ, tvätt och matlagning. Vi ser gärna dig med mycket driv som gillar ett aktivt liv och kan hjälpa kunden i olika sociala sammanhang och aktiviteter. Kunden har assistans pga. en svår sjukdom som medfört en funktionsnedsättning. I grunden finns en språkstörning så finns kunskap i teckenspråk eller tecken som stöd är det ett plus. Kunden tränar aktivt 3–4 dagar i veckan på gym och då är det viktigt att du som assistent är med och stöttar. Kunden studerar även engelska och det är viktigt att du hänger med och kan hjälpa kunden att komma ihåg vad det är för olika hemuppgifter. Kunden jobbar på att hitta någon form av sysselsättning/jobb och här kommer man som assistent få hjälpa till med olika kontakter. Tidigare erfarenhet är bra men det viktigaste är att du är genuint intresserad av att arbeta med människor och nyfiken på att lära dig nya saker. I arbetet kommer det att ingå att hjälpa till med personlig hygien så som toalettbesök, dusch, av och påklädning och att hjälpa till med sjukgymnastik. Det är viktigt att du är lyhörd, pålitlig, och ansvarskännande som person. Det är bra om du som söker uppskattar att följa med på aktiviteter som till exempel bio, att du gillar musik, film och datorer. Vi ser gärna manliga sökande i 20–35-årsåldern.  Man jobbar i 3 skifit med aktiv tid på natten. Intervjuer kommer ske löpande Lön enl. kollektivavtalet Har du frågor om denna annons uppge 20250623-1189 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

23 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Personlig assistent sökes till heltidstjänst hos en pojke i Piteå!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: - vill arbeta hos en pojke i 11-års åldern i Piteå - har goda kunskaper i svenska - har körkort och tillgång till egen bil Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av liknande arbete - delar kundens intressen men att meka med bilar Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på 100%. Tjänsten innebär arbete under måndag- fredag med arbetstid mellan kl. 06-14:00.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: 2025-06-31  Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Elin Hjerén [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personliga assistenter sökes till man i Råneå!
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Råneå. Vi söker både dig som vill arbeta framförallt dag- och kvällstid på fasta rader på varierande tjänstgöringsgrad.  En del av förmiddagen arbetar man två stycken assistenter tillsammans med vår kund. Uppdraget är under uppbyggnad så det är inte helt klart vilka exakta tjänstgöringsgrader som kommer erbjudas.  Arbetstiderna är följande: Kl 07:00-17:00 Kl 12:00-21:00 Kl 21:00-07:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en man i 55-årsåldern med ett omfattande omvårdnadsbehov. Vår kund behöver din hjälp som assistent i alla moment i sin vardag. Arbetsuppgifterna inkluderar: Hjälp vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Det är en fördel om du som söker har körkort och tillgång till bil för att enkelt kunna ta sig till arbetsplatsen, bussarna matchar inte alltid arbetstiderna. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska språket MERITER Erfarenhet av arbete som personlig assistent Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg B körkort och tillgång till bil Sysselsättningsgrad: Varierande Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Två personliga assistenter sökes till 8-årig tjej i Boden
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare två kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker två engagerade personer som vill arbeta som personlig assistent hos vår barnkund, cirka 5 km utanför stadskärnan. Vi erbjuder följande tjänster: 2 st 50 % tillsvidareanställningar, arbetet är förlagt främst vardagar kvällstid kl 15.00-20.00. Men även varannan helg och skollov kl 07.00-20.00. Sommarvikarier under sommarlovet, perioden v 25-34, kl 07.00-20.00 vardagar och helger. Arbetstiderna är följande: Vardagar kl 15.10-20.00 Helg och lovdagar kl 07.00-20.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en tjej i 8-årsåldern som tycker om att hitta på roliga och givande aktiviteter tillsammans med sina assistenter, så som att bada, ta cykelturer, friluftsaktiviteter, ta en fika på stan etc. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har en multifunktionsnedsättning. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Förflyttningar Hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Verbal träning samt stretchning Aktivering ÄR DU DEN VI SÖKER? Är du en aktiv kvinna som gillar att både planera och tillsammans med kunden genomföra friluftsaktiviteter, bowling, bad, cykelturer. Vidare att du tillsammans med kunden går på café och fika, besöka marknader eller se olika sportarrangemang. Kunden rider och det finns pälsdjur i hemmet, därav är det av största vikt att du som söker tål pälsdjur och häst. Din roll som personlig assistent hos kunden innebär att vara behjälplig i vardagen där funktionsnedsättningen begränsar henne. Det innebär att du ger stöd och hjälp vid träning, lek, aktiviteter, personlig omvårdnad, förflyttningar och måltider. Du behöver ha en vilja och förmåga att planera och deltaga i aktiviteter. Vi vill att du som söker är lyhörd, initiativtagande, engagerad och lösningsorienterad. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift Körkort och tillgång till bil Tåla pälsdjur och häst MERITER Tidigare erfarenhet av arbete med barn Sysselsättningsgrad: tillsvidareanställning 50 %, samt sommarvikarier varierande omfattning enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Sommarvikarier till man i centrala Boden v 23-35
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker 2 st som vill arbeta som personlig assistent på sommarvikariat 70-100 % hos vår kund i centrala Boden under veckorna 23-35, juni-augusti. Du arbetar vardagar samt 1-2 helger/månad. Arbetstiderna är följande: Främst vardagar kl 07.45-21.00 På vardagar kan arbetspassen kan även vara uppdelade och förlagda 08.00-16.15 eller 16.30-21.00 Helger kl 08.30-21.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en glad och trevlig man i 60-årsåldern med stort sportintresse som gärna ser sport på tv. Han gillar att sitta och njuta utomhus i solen eller ta promenader när vädret tillåter det. Han har MS och ett omfattande vårdbehov, han behöver därför stöd i sin vardag för att kunna leva ett meningsfullt liv utifrån sina egna behov och önskemål. Arbetsuppgifter: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar med hjälpmedel som lyft och bröstsele. Kunden använder sig av el-rullstol som han för det mesta kör på egen hand. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan se andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd och engagerad. Vi ser gärna att du är omhändertagande och trygg som person, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Då vår kund uppskattar att vara utomhus och njuta av solen, även att ta sig ut på promenader och att följa sport på tv, så ser vi gärna att du som söker delar ett eller flera av dessa intressen. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV tidigare erfarenhet inom vård och omsorg goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift MERITER Vara i god fysisk form då en del lite tyngre förflyttningar förekommer Sysselsättningsgrad: 70-100 % Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Personliga assistenter till Piteå, timvikarier & fasta tjänster
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du?  OM TJÄNSTEN  Vi på Inre Kraft söker nu drivna personliga assistenter för att stärka upp våra redan befintliga personalgrupper vid akut frånvaro, ofta med kort varsel men också vid planerade ledigheter såsom skollov och sommarsemester. Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig, under varierande arbetstider. Just nu söker vi både dig som vill arbeta på fast rad samt timvikarier och sommarvikarier! Hos många av våra kunder behöver du kunna arbeta vakna nätter, journätter men även andra tider på dygnet vid behov. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående.  OM KUNDERNA Alla kunder som finns hos oss skiljer sig i behov och intressen, därför ser vi gärna sökanden av olika kön, i olika åldrar med varierande erfarenheter och arbetssätt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken kund du arbetar hos, men innefattar allting ifrån personlig hygien, till matlagning, stöd vid aktiviteter/rehab och förflyttningar.  ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och en förmåga att analysera och förstå individers behov. Du är lyhörd, flexibel och tar initiativ, samtidigt som du har ett lösningsfokuserat och engagerat förhållningssätt. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i grupp. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker både män och kvinnor till dessa tjänster.  Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker!  KRAV  Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Du har ett brottsregisterutdrag från polisen (detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Referenser från tidigare arbeten (lämnas efter intervju) MERITER  Körkort och tillgång till egen bil.  Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.  Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig.  Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.  Varmt välkommen med din ansökan.  För  anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk: Länk till belastningsregister  Jobba hos oss på Inre Kraft AB  Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas.   Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft  Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda.  Delning av ansökningar inom Team Olivia   För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan.   För dig med anställningsstöd   Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Personlig assistent till kvinna i Sölvesborg
NOA Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en engagerad personlig assistent till en av våra kvinnliga kunder i Sölvesborg. Ditt jobb blir att stötta kunden i hennes vardag med personlig omvårdnad samt allt vardagligt som tillhör hemmet. Du arbetar till största del i kundens hem, men din formella arbetsplats är alltid där kunden befinner sig. Kunden har ett fritidshus på Österlen där dem tillbringar några veckor under året. Även natt kan förekomma enligt överenskommelse. I början av din anställning kommer du att få upplärning i alla moment genom att följa och utbildas av en rutinerad assistent. Vår kund trivs bäst med kvinnliga assistenter med mycket livserfarenheter. Din profil Det viktigaste för oss här på NOA är att matchningen mellan kund och assistent blir rätt. Vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet, vilja och intresse för assistans yrket när vi rekryterar. Personliga egenskaper vi värderar högt är arbetsmoral, lyhördhet och omtanke. Att kunna ta egna initiativ men ändå respektera kundens vilja och behov är minst lika viktigt. Utbildning som personlig assistent, undersköterska, lång erfarenhet eller motsvarande är meriterande. För att vara aktuell för denna tjänst är du en person som trivs med att arbeta i en lugn och ordningsam tillvaro. Du är lyhörd för vår kunds behov och respekterar att hon själv styr sin vardag, samtidigt som du finns i närheten och stöttar vid behov. Detta kan vi erbjuda dig Som arbetsgivare vill vi erbjuda dig en attraktiv och utvecklande arbetsplats. Vi lägger stor vikt på att ta hand om dig och erbjuder friskvårdsbidrag och löpande utbildningar som krävs för ditt uppdrag som exempelvis hjärt- och lungräddning, brandskydd m.m. För oss är det viktigt att du som assistent trivs och känner dig trygg, därför tillämpar vi kollektivavtal som skapar förutsättning för en god arbetsmiljö. Vi är även måna om ett positivt klimat, att ha roligt och skratta tillsammans. Vi tror nämligen att även detta är en viktig framgångsfaktor. Ovanpå allt detta sker trevliga sammankomster för både assistenter och kunder. Anställningsvillkor Anställningsform: Så länge uppdraget vara. Tjänstgöringsgrad: Cirka 70-80% Arbetstider: Dagtid/Eftermiddag/Kväll, samt var fjärde lördag. Tillträde: Augusti 2025 B-körkort är ett krav. Anställningen omfattas av kollektivavtal. Innan anställningen påbörjas ska du ha uppvisat giltiga utdrag från belastningsregistret. Uppdatering av dessa utdrag sker sedan årligen. Om oss NOA Personlig Assistans är en assistansanordnare som levererar det där lilla extra. Vi värnar om matchningen mellan assistent och kund med syfte att kunna erbjuda den bästa assistansen. Precis som oss människor är assistansen föränderlig därför måste vi även förändra för att förbättra. Vi tar tillvara på kunder och assistenter genom närheten, tillgängligheten och gemenskapen som präglar NOA. Företaget grundades 2005 av Jerry och Eva Håkansson och har kunder i Blekinge, Småland och Skåne.

23 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025