Placeringsrådgivare
Sök bland 9 lediga jobb som Placeringsrådgivare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Ålandsbanken är en utmanare i bankvärlden och vi väcker uppmärksamhet för vårt vinnande sätt att bygga kundrelationer. Kundfokus, hög service och kreativa lösningar är ledord i vår starka utvecklingsfas. Har du det som krävs och attraheras av utmaningen att vara med och föra vår verksamhet framåt kan du nu bli en viktig länk i vår koncern med verksamhet på Åland, i Finland och Sverige. Arbetsbeskrivning På Ålandsbanken Private Banking arbetar man främst med förmögna privatpersoner och deras bolag. Ambitionen och målsättningen är att hjälpa kunderna i livets alla skeden. För att kunna leverera detta samarbetar ett team med medarbetare från avdelningarna Förmögenhetsförvaltning, Finansiell Planering samt Personlig Service & Banking. Nu söker Ålandsbanken förstärkning till teamet och erbjuder ett intressant och utmanande arbete som förmögenhetsförvaltare inom Private Banking i Göteborg. Du sköter självständigt Private Banking-kunder med höga förväntningar på dig som rådgivare och du har ansvar för deras totala engagemang i banken. Du har även resultatansvar för dina kunder. Vidare innefattar tjänsten ackvisitionsarbete för att attrahera nya kunder till förmögenhetsförvaltningen inom Private Banking. Vi söker dig som inspireras av kundrelationer och drivs av affärsmässighet. Tjänsten är placerad på Ålandsbankens kontor i Göteborg och du kommer rapportera till kontorschefen. Som en del i Private Banking-teamet erbjuds du en arbetsplats i en miljö som präglas av våra värdeord: Ambitiösa, Personliga och Ansvarsfulla. Här får alla möjligheten att ta sig an utmaningar, lyckas, misslyckas och växa i strävan att förändra, förbättra och utveckla vår affär. Ålandsbanken är en platt organisation där du får arbeta med många av Sveriges mest spännande och intressanta entreprenörer. Sist men inte minst kommer du att ha seriösa, kunniga och ödmjuka kollegor med lång erfarenhet samt en ledning som ser till både gruppens och den enskilda individens bästa. Kvalifikationer och egenskaper Tjänsten kräver förmåga till självständigt arbete, personligt engagemang och att du fungerar bra i team. Du bör vara strukturerad samt ha förmågan att kommunicera effektivt med kunder och medarbetare. Du har redan idag ett stort nätverk och brinner för att attrahera kunder. Vi söker dig med affärssinne, starkt driv, högt tempo och förmågan att leverera förstklassig service. Vi ser gärna att du har en akademisk examen och lång erfarenhet av, samt bred kunskap om, placeringsmarknaden. Swedsec-licens är ett krav i rollen. Om företaget År 1919 grundades Ålandsbanken och är sedan 1942 börsnoterad i Helsingfors. Ålandsbanken skapar värde för företag och människor som värderar relationer genom att leverera den stora bankens tjänsteutbud med den mindre bankens omtanke och förnuft. Koncernen omsätter 4 925 000 000 och har idag ca 790 anställda fördelat på kontor på Åland, Finland och Sverige. Ålandsbanken är en annorlunda bank som väcker uppmärksamhet med vårt fokus på goda relationer, sunt förnuft och kvalificerade ekonomiska tjänster. Vi befinner oss i en stark utvecklingsfas och söker nu dig som attraherad av höga ambitioner och stort personligt angegemang. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Ålandsbanken med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Emelie Nordblad på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 2025-08-25, är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du en driven och nyfiken lagspelare som vill hjälpa människor att skapa en hållbar ekonomisk framtid? Motiveras du av att vara en del av ett snabbväxande bolag inom oberoende finansiell rådgivning? Då kan rollen som Associate hos Lyra Financial Wealth vara ditt nästa steg. Lyra är ett företag i stark tillväxt, drivet av målet att hjälpa människor att nå ekonomisk frihet. Teamet består av femton engagerade medarbetare som alla delar en vision om att sätta en ny standard för finansiell rådgivning. Lyra är ett partnerägt bolag och har utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri två år i rad. Om rollen Som Associate har du en nyckelroll i arbetet med att skapa kundvärde. Du stöttar rådgivarna i hela processen, från förberedelse och uppföljning av kundmöten till analys och rapportering. Rollen är varierad och spänner över allt från datainsamling och finansiell analys till regulatoriska kontroller och framtagning av transaktionsunderlag. Exempel på arbetsuppgifter: Bygga finansiella planer och kassaflödesanalyser Förbereda kundmöten med material, analyser och rapporter Samla in och strukturera kundinformation från flera system Ta fram jämförelserapporter och second opinions Koordinera och följa upp transaktioner, begära och utvärdera offerter Arbeta med compliance och säkerställa korrekt regulatorisk dokumentation Bidra till det dagliga teamarbetet och stötta rådgivare i kundprojekt Om dig Vi söker dig som är självständig och flexibel, och som drivs av att skapa verkligt värde för kunden. Du har en stark analytisk förmåga, nyfikenhet och en vilja att utvecklas. Genom att arbeta effektivt och strukturerat, kan du hålla både täta och återkommande deadlines. Du är en lagspelare som värdesätter gott samarbete och att växa tillsammans med teamet. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är detaljinriktad och lösningsorienterad, samt van att ta stort eget ansvar i ditt arbete. Som person har du en bra balans mellan ödmjukhet och beslutsamhet. Du har en akademisk examen och minst 1–2 års relevant arbetslivserfarenhet, samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel och PowerPoint. Tidigare erfarenhet från exempelvis bank, private equity eller liknande är meriterande men inget krav – vi lägger stor vikt vid din personlighet och din vilja att utvecklas inom branschen. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har du specifika frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Lilja på [email protected].
Nu söker vi dig som vill arbeta med finansiell rådgivning hos oss centralt på Barngårdsgatan 13. Akademisk Marknadsanalys grundades 2009 och tillhandahåller en heltäckande kapitalförvaltning, för både privat och företagskunder. Tillsammans med vårt juridiska team erbjuder vi det bästa inom Private Banking med kontor i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Helsingborg. Tjänsten är på heltid. Du som söker rollen har en akademisk examen och erfarenhet av finansiell rådgivning eller annan relevant kundrådgivning. Som person är du social, öppen och van att tillgodose klientens behov på bästa sätt. Civilekonom eller liknande. Har SwedSec-licens Du talar och skriver flytande svenska. Att förvalta och fortsätta bygga nätverk är naturligt för dig, du uppskattar att prospektera, ta initiativ och se möjligheter Om tjänsten Genom långsiktiga relationer, personliga möten och förståelse för klienten har vi sedan 16 år tillbaka bidragit med specialistkompetens för att skapa bästa möjliga klientupplevelse. I rollen som Wealth Manager kommer du att erbjuda våra Private banking-tjänster i kombination med juridisk rådgivning från våra familjejurister. Ett stort fokus kommer att ligga på en tydlig tillväxt i kombination med att vidareutveckla relationen till några av våra befintliga klienter. Hos oss får du möjlighet att ingå i ett team som präglas av en stark laganda och högt tempo med klienten i fokus. Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag! Vi går igenom urvalet löpande. Märk ansökan med ordet "Wealth Manager Uppsala", bifoga ett personligt brev och CV. För mer information eller frågor kontakta Emma Östlund [email protected]
Har du en säljande personlighet? Har du lätt för att komma i kontakt med främmande människor? Är du dessutom ordningsam, strukturerad samt bra på kundkontakt så kan du vara rätt person för oss. Hos oss är varje klient unik och vi samarbetar med landets största banker och försäkringsbolag för att kunna ge klienten de bästa möjligheterna. Vill du arbeta tillsammans med drivna medarbetare som har samma synsätt, att klienten ska erbjudas bästa möjliga rådgivning med en stor trygghet? Om tjänsten Som trainee kommer du att utbildas inom tre olika unika områden. Du kommer att lära dig att kommunicera med nya potentiella klienter via telefon, du kommer att få en god utbildning inom administration såsom dokumentationshantering, handel med värdepapper och upprättande av depåer. I slutskedet av trainee-perioden kommer du även att få en kvalificerad säljutbildning. Du behöver inte ha någon erfarenhet från liknande arbete sedan tidigare, istället kommer du som trainee lära dig alla de moment som står till grund för ett yrke inom finans. Uppnås ett gott resultat kommer detta generera ett arbete inom koncernen som rådgivare. Om dig Vi söker dig som är orädd, har höga ambitioner, är serviceinriktad, professionell i ditt sätt samt innehar framgångsrik erfarenhet från kundrelationer. Goda resultat inom din försäljningserfarenhet är mycket meriterande. Du har ett brinnande intresse för finans samt är duktig på siffror och är van vid att tala i telefon. Eftersom en stor del av tjänsten innebär kommunikation med kunder, produktbolag och försäkringsbolag är det därför extra viktigt att du är en representativ person, säljorienterad samt talar och skriver flytande svenska. För att klara arbetet behöver du ha en akademisk examen på minst 3 år inom ekonomi eller juridik. Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag! Vi går igenom urvalet löpande. Märk ansökan med ordet "Trainee Sthlm", bifoga ett personligt brev och CV. För mer information eller frågor kontakta Emma Östlund [email protected]. Om oss Akademisk Marknadsanalys har funnits i 15 år och tillhandahåller en heltäckande kapitalförvaltning, för både privat och företagskunder. Akademisk arbete präglas av högt engagemang och stor respekt för klienternas kapital. Vi erbjuder det bästa av Förmögenhetsrådgivning kombinerat med juridik och skatterådgivning.
Plats: Flexibel, med möjlighet till resor Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Soros Consulting söker en erfaren och affärsdriven D365 F&O Advisor med djup förståelse för både funktionella och tekniska aspekter av Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations. Du kommer att arbeta i nära dialog med våra kunder för att driva förändring, designa lösningar och leda implementationer – främst inom ekonomi och supply chain. Ansvarsområden Leda och genomföra implementeringar av Microsoft Dynamics 365 F&O med fokus på Finance och SCM Ta fram lösningsdesign och arkitektur i nära samarbete med kundens affärs- och IT-funktioner Identifiera affärsbehov och föreslå effektiva lösningar inom process, system och strategi Säkerställa kvalitet i leverans genom hela systemutvecklingslivscykeln Stötta förändringsarbete och effektivisera processer med hjälp av D365 F&O Bygga förtroende och långsiktiga relationer med nyckelpersoner hos kunden Kompetenser och erfarenhet Minst 10 års erfarenhet av rådgivning och lösningsarkitektur inom Microsoft Dynamics AX / D365 F&O Djup kunskap inom Finance och/eller Supply Chain Management, gärna inom tillverkningsindustrin Dokumenterad erfarenhet av ERP-transformationer enligt SDLC-metodik God förståelse för integrationspunkter och beroenden mellan affärssystem Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att påverka olika målgrupper – från SME:s till C-level Gedigen erfarenhet av att leda eller stötta projektteam i komplexa kundmiljöer Strategisk förståelse för både affärsprocesser och IT-arkitektur Vana att arbeta i internationella kontexter och med föränderliga prioriteringar Meriterande egenskaper Erfarenhet från fordons- eller tillverkningsindustri Förmåga att leda projektledare eller andra rådgivare i större program Stark analytisk förmåga och problemlösningsförmåga i tekniska såväl som funktionella frågor Affärsmässig, driven och självgående med en vilja att utveckla både kund och team Vi erbjuder Möjlighet att arbeta med några av marknadens mest komplexa och strategiska digitaliseringsinitiativ Ett värderingsdrivet och snabbfotat konsultbolag med stark entreprenörsanda Konkurrenskraftiga villkor, flexibilitet och utrymme att påverka din roll och din vardag Vill du vara med och bygga framtidens digitala lösningar inom Finance och Supply Chain? Skicka din ansökan eller ta kontakt med oss för mer information.
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän. Är du duktig på att bygga relationer, skapa långsiktigt värde och bidra till att utveckla både våra kunder och vårt team? Är du en driven rådgivare med ett starkt nätverk och ett genuint intresse för investeringar? Då kan du vara den vi söker! Vi på Affärsplats City i Göteborg söker nu en engagerad och affärsdriven Placeringsrådgivare till vårt team. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med en provanställning på sex månader. Välkommen till Affärsplats City På vårt kontor på Kungsgatan i hjärtat av Göteborg möts du av ett team som präglas av engagemang, samarbete och en stark vilja att göra skillnad – både för våra kunder och för varandra. Här får du möjligheten att kombinera din passion för investeringar och kundrelationer med att bidra till en positiv samhällsutveckling. D Se annons
Transaktionsansvarig till Egenlokal Vill du vara med och forma framtidens företagslokaler? Vi söker en affärsdriven transaktionsansvarig med skarpt öga för möjligheter och utveckling. Om rollen Som transaktionsansvarig spelar du en central roll i att identifiera, analysera och genomföra fastighetsförvärv för våra projekt. Du söker aktivt upp attraktiva markområden i växande städer – alltid med Egenlokal affärsidé i fokus. Du ansvarar för att: Analysera markpotential och genomföra due diligence. Föra dialoger med markägare. Säkerställa rätt förutsättningar vad gäller el, VA och detaljplan. Samarbeta med projektledare och byggprojektledare kring kalkyler, tidsplaner och förstudier. Presentera affärsförslag för investeringskommittén. Med ditt affärsdriv säkrar vi rätt läge, rätt pris – och framtidens lokaler. Exempel på arbetsuppgifter: Leda förvärvsprocesser från första kontakt till tillträde. Förhandla, värdera och strukturera affärer. Bygga långsiktiga relationer med kommuner, markägare, mäklare och andra aktörer. Samverka internt för att säkra välgrundade affärsbeslut. Ta fram beslutsunderlag och följa upp affärsutfall. Vi söker dig som har: Minst 2–5 års dokumenterad erfarenhet av fastighetstransaktioner. God förhandlingsvana och stark analytisk förmåga. Förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska, i tal och skrift. B-körkort och möjlighet att resa (resor förekommer men är begränsade). Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som transaktionsansvarig ser vi att du är affärsmässig, strukturerad och initiativtagande. Du har ett naturligt driv och trivs i en samordnande roll med många kontaktytor, där du fungerar som en viktig länk mellan olika interna funktioner och externa aktörer – inte minst kommuner och privata fastighetsägare. Du är trygg i dig själv och har en stark kommunikativ förmåga, vilket gör att du bygger förtroendefulla relationer och hanterar olika intressenter med lätthet. Din kombination av analytiskt tänkande, lösningsorienterad och god samarbetsförmåga gör att du bidrar både till stabilitet och utveckling i projekten. Lyhördhet, tydlighet och förmåga att se helheten är egenskaper vi värdesätter högt i den här rollen. Vad företaget har att erbjuda Hos Egenlokal är alla nyckelpersoner! Som ledande aktör inom vår nisch i Sverige är vi också ett ungt och nytänkande fastighetsbolag. Vi på Egenlokal söker därför efter personer som är intresserade av att vara med och forma framtidens fastighetsbransch. Vi tror på att kontinuerligt utveckla och förbättra oss själva och vår bransch genom att samarbeta med likasinnade individer som delar vårt passionerade engagemang för att skapa innovativa och hållbara fastighetslösningar. Hos oss arbetar du nära många delar av verksamheten, i en entreprenöriell miljö med korta beslutsvägar, öppen kommunikation och god sammanhållning. Med din hjälp säkrar vi rätt läge, rätt pris – och framtidens lokaler, i en nyckelroll hos Egenlokal med stark gemenskap och ett attraktivt förmånspaket. Egenlokal är en del av Torngrund Group AB. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Egenlokal med Fasticon. Du söker tjänsten via annonsen. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att vi arbetar med fokus på att rekrytera rätt kompetens i förhållande till verksamhetens behov. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan! Så länge annonsen är publicerad tar vi emot ansökningar. Vi använder oss av tester som en del av vår rekryteringsprocess och slutkandidaten kommer att genomgå en bakgrundskontroll. Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.
Är du en nyfiken, strukturerad lagspelare med god förmåga att se sammanhang och har tidigare erfarenhet från finansbranschen? Drivs du av att hjälpa människor att skapa en hållbar ekonomisk framtid och lockas av möjligheten att arbeta på ett snabbt växande bolag inom oberoende finansiell rådgivning? Då kan rollen som rådgivare hos Lyra Financial Wealth vara nästa steg för dig. Lyra är ett företag i stark tillväxt som drivs av målet att hjälpa människor att nå ekonomisk frihet. Teamet består av femton engagerade medarbetare som alla delar en vision om att sätta en ny standard för finansiell rådgivning. Lyra är ett partnerägt företag som 2023 utnämndes till Gasellbolag av Dagens Industri. Om rollen Som rådgivare på Lyra hjälper du kunden att skapa en finansiell affärsplan baserad på deras unika livssituation. Din roll är att se helheten och beakta allt från förvaltning och kassaflödesplanering, till skatt, pension och familjejuridik. Med din holistiska approach säkerställer du att alla delar samverkar optimalt och transparent. Din drivkraft är att skapa mätbart värde för dina kunder genom oberoende rådgivning fri från intressekonflikter. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Genomföra kundmöten inklusive förberedelser med material och rapporter Bygga finansiella planer anpassade efter kund Mötesuppföljning och kundansvar Coachning av Associates Analys av portföljförslag Transaktions- och orderläggning inklusive avstämning Uppdatering av dokument och kundinformation Marknadsanalyser Vidare är du som rådgivare en viktig del i arbetet med att utveckla bolaget framåt. Du arbetar proaktivt för företagets bästa och medverkar i olika projekt för bolagets utveckling. Om dig Vi söker en flexibel och självgående person med god förmåga att se sammanhang och ett genuint intresse för att hjälpa kunderna nå sina finansiella mål. Du ser helheten och förstår hur olika delar av affären samverkar, och du är skicklig på att noggrant söka, läsa och analysera information. Dina kollegor skulle beskriva dig som en lagspelare med en bra balans mellan ödmjukhet och beslutsamhet. Du är inspirerande och förstår vikten av att stärka och lyfta dina medarbetare på ett positivt sätt. Från tidigare roller är du van vid att arbeta med kunder inom high-end-segmentet, exempelvis som private banker eller wealth manager. Du är van att hantera kunders komplexa ekonomiska behov och har en unik förmåga att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har du specifika frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Lilja på [email protected].
Är du en nyfiken, strukturerad lagspelare med god förmåga att se sammanhang och har tidigare erfarenhet från finansbranschen? Drivs du av att hjälpa människor att skapa en hållbar ekonomisk framtid och lockas av möjligheten att arbeta på ett snabbt växande bolag inom oberoende finansiell rådgivning? Då kan rollen som rådgivare hos Lyra Financial Wealth vara nästa steg för dig. Lyra är ett företag i stark tillväxt som drivs av målet att hjälpa människor att nå ekonomisk frihet. Teamet består av femton engagerade medarbetare som alla delar en vision om att sätta en ny standard för finansiell rådgivning. Lyra är ett partnerägt företag som 2023 utnämndes till Gasellbolag av Dagens Industri. Om rollen Som rådgivare på Lyra hjälper du kunden att skapa en finansiell affärsplan baserad på deras unika livssituation. Din roll är att se helheten och beakta allt från förvaltning och kassaflödesplanering, till skatt, pension och familjejuridik. Med din holistiska approach säkerställer du att alla delar samverkar optimalt och transparent. Din drivkraft är att skapa mätbart värde för dina kunder genom oberoende rådgivning fri från intressekonflikter. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Genomföra kundmöten inklusive förberedelser med material och rapporter Bygga finansiella planer anpassade efter kund Mötesuppföljning och kundansvar Coachning av Associates Analys av portföljförslag Transaktions- och orderläggning inklusive avstämning Uppdatering av dokument och kundinformation Marknadsanalyser Vidare är du som rådgivare en viktig del i arbetet med att utveckla bolaget framåt. Du arbetar proaktivt för företagets bästa och medverkar i olika projekt för bolagets utveckling. Om dig Vi söker en flexibel och självgående person med god förmåga att se sammanhang och ett genuint intresse för att hjälpa kunderna nå sina finansiella mål. Du ser helheten och förstår hur olika delar av affären samverkar, och du är skicklig på att noggrant söka, läsa och analysera information. Dina kollegor skulle beskriva dig som en lagspelare med en bra balans mellan ödmjukhet och beslutsamhet. Du är inspirerande och förstår vikten av att stärka och lyfta dina medarbetare på ett positivt sätt. Från tidigare roller är du van vid att arbeta med kunder inom high-end-segmentet, exempelvis som private banker eller wealth manager. Du är van att hantera kunders komplexa ekonomiska behov och har en unik förmåga att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har du specifika frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Lilja på [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 9 av 9 jobb