Placeringsrådgivare

Sök bland 6 lediga jobb som Placeringsrådgivare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Förmögenhetsrådgivare till Placerum!

Placerum Kapitalförvaltning har nyligen etablerat sig i moderna lokaler i Luleå och letar efter en driven och erfaren förmögenhetsrådgivare för att utveckla våra affärer och stärka våra kundrelationer i denna spännande nya fas. Dina ansvarsområden: Placerum söker en erfaren och engagerad förmögenhetsrådgivare för att stärka vårt team och fortsätta vår resa med långsiktig och trygg förvaltning med personligt engagemang. Rollen innefattar att du hanterar redan befintliga kunder med hjälp och rådgivning, samt kontaktar nya potentiella kunder och informerar om den tjänst Placerum kan erbjuda. Möten med kunderna kan hållas antingen på vårt kontor eller på plats hos kunden för att skapa en personlig och bekväm upplevelse. Vi söker dig som: Har relevant högskoleutbildning och licensiering såsom SwedSec, IFU eller InsureSec. Har erfarenhet från bank, fond-, försäkrings- och/eller värdepappersbolag. Är bekväm med att kommunicera på svenska både i skrift och tal samt har goda digitala färdigheter. Drivs av att skapa starka kundrelationer och trivs i en aktiv och händelserik miljö. Är självgående med en nyfiken energi för personlig och professionell utveckling. Vi erbjuder: En inspirerande arbetsmiljö i moderna kontorslokaler där varje medarbetare har sitt eget rum. En unik möjlighet att vara en del av Placerums tillväxtresa i Luleå och forma vår närvaro i den nya staden. Fast konkurrenskraftig lön, som är en del i vår vision om långsiktighet och att skapa hållbarhet för våra medarbetare. Ansökningsförfarande Tjänsten kan fyllas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Placerum Kapitalförvaltning samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess, och tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt hos Placerum Kapitalförvaltning. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Christoffer Hjelm på [email protected]. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Om Placerum Placerum grundades av en vilja att skapa långsiktig utveckling både för kunder och medarbetare. Vår verksamhet startade 2002 och idag finns vi i Umeå, Örnsköldsvik, Härnösand och Sundsvall. Placerums hjärta klappar för Norrland och nu vill vi även hjälpa kunder i Norrbotten. Under våren 2024 öppnar vi kontor i Luleå och vi söker nu dig som vill vara med på våran resa. Våra kunder är mycket viktiga för oss och därför värderar vi att du är kommunikativ, har lätt för att skapa relationer och är inkännande. Du blir ett viktigt stöd och det är av stor vikt att kunderna känner sig trygga. Vi på Placerum lägger ett stort värde i att du som medarbetare ska må bra. Våra kontor kännetecknas av att vi har lätt till skratt och att stämningen är god. Vi värdesätter olika erfarenheter och perspektiv och drivs av att vår personal ska utvecklas. På Placerum arbetar vi inte med provisioner eller bonus. Sedan 2007 har vi fasta löner till alla medarbetare. Fasta löner är en del i vår vision om långsiktighet och att skapa hållbarhet för våra medarbetare. Gillar du att jobba i team och med målsättningen att kunden ska lämna mötet glad och nöjd är du rätt person för oss. Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.

27 februari 2024
Sista ansökan:
28 mars 2024
Kapitalrådgivare till Söderberg & Partners i Västerås

Vårt uppdrag Vill du bli en del av ett framgångsrikt team i ett av branschens högst rankade och snabbast växande bolag? Sök då tjänsten som kapitalrådgivare till Söderberg & Partners i Västerås. Om tjänsten Som kapitalrådgivare på Söderberg &Partners får du och dina kunder tillgång till ett av marknaders starkaste erbjudanden. Du får möjlighet att arbeta självständigt och värderingsdrivet med verktyg som hjälper dig att verkligen göra skillnad och skapa värde för dina kunder. Du kommer ha tillgång till en gedigen analysavdelning och ett marknadsledande systemstöd vilket frigör din tid och låter dig fokusera på det du brinner mest för, att vara rådgivare. Arbetsuppgifter: - Skapa och upprätthålla långsiktiga relationer med kunder genom att förstå deras finansiella mål och behov. - Tillhandahålla professionell rådgivning inom kapitalförvaltning. - Uppföljning samt utvärdering av kundernas investeringar och portföljer Vi på Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang samt intresse för sina respektive arbetsområden. Vi tror på att vara modiga, hjälpsamma, ansvarsfulla och drivna. Vi erbjuder: - En dynamisk och utmanande arbetsmiljö med möjlighet att arbeta med några av de mest framstående kunderna inom branschen. - Möjligheten att vara en del av ett erfaret och engagerat team av professionella rådgivare. - Attraktivt löne- och förmånspaket baserat på din erfarenhet och prestation. Din profil Vi söker dig med akademisk examen eller motsvarande inom ekonomi. Vi ser även att du med fördel har några års erfarenhet inom förmögenhetsförvaltning eller investeringsrådgivning. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är driven, ambitiös, engagerad och ödmjuk. Du har förmågan att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer. Vidare har du en hög servicenivå samt en stor vilja att skapa värde för kund. Krav för tjänsten är god svenska och engelska i såväl tal som skrift samt Swedsec-licens. Meriterande för tjänsten om du även innehar licens för försäkringsförmedling (Insuresec). Övrig information Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Landelius, 0768-05 00 58, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om kundföretaget Söderberg & Partners bildades 2004 då en kärna av nio analytiker, under ledning av vd Gustaf Rentzhog, lämnade ett av Nordens stora finansbolag. Per-Olof Söderberg gick in som huvudägare och deltar sedan dess som styrelseordförande. De ursprungliga nio analytikerna har idag vuxit till 3500 medarbetare i åtta länder. Det allra första affärsområdet var pensionsrådgivning, tätt följt av sak-verksamheten. Därefter har allt fler affärsområden vuxit fram. Analysavdelningen har växt och breddats till att täcka in flera nya områden. Idag är Söderberg & Partners en av Sveriges ledande rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Söderberg & Partners Wealth Management är den del inom Söderberg & Partners som uteslutande fokuserar på kapitalförvaltning. Affärsområdet avseende förmögenhetsrådgivning startade 2007 och har sedan dess vuxit i snabb takt. Våra kunder är privatpersoner, ägarledda företag, stiftelser och institutioner. Söderberg & Partners Wealth Management består idag av cirka 450 medarbetare anställda i hela landet inklusive finansiella rådgivare och specialister inom till exempel skatt, familjerätt och entreprenörsservice. Söderberg & Partners Wealth Management utsågs 2023 till Sveriges främsta Private Banking aktör enligt Kantar Sifo Prospera. Vi tror på värdet av att tänka annorlunda och ständigt ifrågasätta, förändra och utveckla det traditionella arbetssättet i vår bransch. Om Nercia Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

26 februari 2024
Sista ansökan:
18 mars 2024
Trainee inom finans Göteborg

Har du en säljande personlighet? Har du lätt för att komma i kontakt med främmande människor? Är du dessutom ordningsam, strukturerad samt bra på kundkontakt så kan du vara rätt person för oss. Hos oss är varje klient unik och vi samarbetar med landets största banker och försäkringsbolag för att kunna ge klienten de bästa möjligheterna. Vill du arbeta tillsammans med drivna medarbetare som har samma synsätt, att klienten ska erbjudas bästa möjliga rådgivning med en stor trygghet? Om tjänsten Som trainee kommer du att utbildas inom tre olika unika områden. Du kommer att lära dig att kommunicera med nya potentiella klienter via telefon, du kommer att få en god utbildning inom administration såsom dokumentationshantering, handel med värdepapper och upprättande av depåer. I slutskedet av trainee-perioden kommer du även att få en kvalificerad säljutbildning. Du behöver inte ha någon erfarenhet från liknande arbete sedan tidigare, istället kommer du som trainee lära dig alla de moment som står till grund för ett yrke inom finans. Uppnås ett gott resultat kommer detta generera ett arbete inom koncernen som Wealth Manager. Om dig Vi söker dig som är orädd, har höga ambitioner, är serviceinriktad, professionell i ditt sätt samt innehar framgångsrik erfarenhet från kundrelationer. Goda resultat inom din försäljningserfarenhet är mycket meriterande. Du har ett brinnande intresse för finans samt är duktig på siffror och är van vid att tala i telefon. Eftersom en stor del av tjänsten innebär kommunikation med kunder, produktbolag och försäkringsbolag är det därför extra viktigt att du är en representativ person, säljorienterad samt talar och skriver flytande svenska. För att klara arbetet behöver du ha en akademisk examen på minst 3 år inom ekonomi eller juridik. Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag! Vi går igenom urvalet löpande. Märk ansökan med ordet "Trainee Göteborg", bifoga ett personligt brev och CV. För mer information eller frågor kontakta Emma Östlund [email protected]. Om oss Akademisk Marknadsanalys har funnits i 15 år och tillhandahåller en heltäckande kapitalförvaltning, för både privat och företagskunder. Akademisk arbete präglas av högt engagemang och stor respekt för klienternas kapital. Vi erbjuder det bästa av Wealth Management kombinerat med juridik och skatterådgivning.

19 februari 2024
Sista ansökan:
20 mars 2024
Trainee inom finans Stockholm

Har du en säljande personlighet? Har du lätt för att komma i kontakt med främmande människor? Är du dessutom ordningsam, strukturerad samt bra på kundkontakt så kan du vara rätt person för oss. Hos oss är varje klient unik och vi samarbetar med landets största banker och försäkringsbolag för att kunna ge klienten de bästa möjligheterna. Vill du arbeta tillsammans med drivna medarbetare som har samma synsätt, att klienten ska erbjudas bästa möjliga rådgivning med en stor trygghet? Om tjänsten Som trainee kommer du att utbildas inom tre olika unika områden. Du kommer att lära dig att kommunicera med nya potentiella klienter via telefon, du kommer att få en god utbildning inom administration såsom dokumentationshantering, handel med värdepapper och upprättande av depåer. I slutskedet av trainee-perioden kommer du även att få en kvalificerad säljutbildning. Du behöver inte ha någon erfarenhet från liknande arbete sedan tidigare, istället kommer du som trainee lära dig alla de moment som står till grund för ett yrke inom finans. Uppnås ett gott resultat kommer detta generera ett arbete inom koncernen som Wealth Manager. Om dig Vi söker dig som är orädd, har höga ambitioner, är serviceinriktad, professionell i ditt sätt samt innehar framgångsrik erfarenhet från kundrelationer. Goda resultat inom din försäljningserfarenhet är mycket meriterande. Du har ett brinnande intresse för finans samt är duktig på siffror och är van vid att tala i telefon. Eftersom en stor del av tjänsten innebär kommunikation med kunder, produktbolag och försäkringsbolag är det därför extra viktigt att du är en representativ person, säljorienterad samt talar och skriver flytande svenska. För att klara arbetet behöver du ha en akademisk examen på minst 3 år inom ekonomi eller juridik. Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag! Vi går igenom urvalet löpande. Märk ansökan med ordet "Trainee Sthlm", bifoga ett personligt brev och CV. För mer information eller frågor kontakta Emma Östlund [email protected]. Om oss Akademisk Marknadsanalys har funnits i 15 år och tillhandahåller en heltäckande kapitalförvaltning, för både privat och företagskunder. Akademisk arbete präglas av högt engagemang och stor respekt för klienternas kapital. Vi erbjuder det bästa av Wealth Management kombinerat med juridik och skatterådgivning.

12 februari 2024
Sista ansökan:
13 mars 2024
Wealth Manager, kontorschef till centrala Göteborg

Vi söker en affärsorienterad och relationsdriven person med goda erfarenheter inom kapitalförvaltning till Akademisk Marknadsanalys i Göteborg. Akademisk Marknadsanalys expanderar och söker nu en Wealth Manager som kan växa in i rollen som kontorschef till kontoret i centrala Göteborg. Akademisk Marknadsanalys grundades 2009 och tillhandahåller en heltäckande kapitalförvaltning, för både privat och företagskunder. Tillsammans med vårt juridiska team erbjuder vi det bästa inom Private Banking med kontor i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Helsingborg. Tjänsten är på heltid centralt på Östra Hamngatan 19. Vi söker dig Har du en säljande personlighet? Har du lätt för att komma i kontakt med främmande människor? Är du dessutom ordningsam, strukturerad samt bra på kundkontakt så kan du vara rätt person för oss. Som person är du social, öppen och van att tillgodose klientens behov på bästa sätt. Du har tidigare erfarenhet av kapitalförvaltning antingen från bank eller på annat sätt. Civilekonom eller liknande. Har SwedSec-licens, meriterande om du även har InsureSec. Du talar och skriver flytande svenska. Att förvalta och fortsätta bygga nätverk är naturligt för dig, du uppskattar att prospektera, ta initiativ och se möjligheter först i motsats till begräsningar. Om tjänsten I rollen som Wealth Manager kommer du att erbjuda våra Private banking-tjänster i kombination med juridisk rådgivning från våra familjejurister i bolaget som arbetar med familjerätt. Ett stort fokus kommer att ligga på tillväxt i kombination med att vidareutveckla relationen till några av våra befintliga klienter. Vi ser gärna att du växer in i rollen som kontorschef. Som kontorschef ansvarar du för att Akademisk stärker sin position i Västra Götaland med stort fokus på Göteborg. Då du kommer ha ett visst resultat- och personalansvar blir en viktig del av dina arbetsuppgifter att hålla medarbetarna motiverade och säkerställa att de ges rätt förutsättningar för att driva- och utvecklas i sina roller. Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag! Vi går igenom urvalet löpande. Märk ansökan med ordet "WM Göteborg", bifoga ett personligt brev och CV. För mer information eller frågor kontakta Emma Östlund [email protected]. Om oss Akademisk Marknadsanalys har funnits i 15 år och tillhandahåller en heltäckande kapitalförvaltning, för både privat och företagskunder. Akademisk arbete präglas av högt engagemang och stor respekt för klienternas kapital. Vi erbjuder det bästa av Wealth Management kombinerat med juridik och skatterådgivning.

7 februari 2024
Sista ansökan:
8 mars 2024
Säljande rådgivare inom kapitalförvaltning till Citroneer

Har du god förståelse kring kapitalförvaltning och förmögenhetsrådgivning? Vill du att rådgivningen ska ha sin utgångspunkt från kundens individuella situation? Är du en person med stort driv som gillar att nätverka och tydligt kunna se resultatet av ditt arbete? Då kan du vara den säljande rådgivare vi söker till Citroneer! Arbetsbeskrivning I rollen som säljande rådgivare på Citroneer är ditt primära uppdrag att öka antalet kunder. Alla på företaget har ett nära samarbete men alla har sin speciella nisch och det vi är bäst på. Din nisch är att öka kundmassan genom bearbetning. Hur och var detta bäst sker och uppnås har du bäst förståelse och kunskap kring. Vi har stor förståelse och respekt för att detta är något som inte sker över en natt utan tar sin tid varför det är bättre att i början fokusera på de aktiviteter som görs snarare är resultatet i kronor. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har erfarenhet av relationsbyggande rådgivning mot framgångsrika entreprenörer och förmögna privatpersoner. Du har ett stort intresse och förståelse för finans- och värdepappersmarknaden samtidigt som du har ett tjockt pannben och gillar att tydligt kunna se resultatet av ditt arbete. Det är starkt meriterande om du har Swedsec-licens och ett extra plus om du har Insuresec. Du är en prestigelös person som gärna kavlar upp ärmarna när det behövs, det är resultatet som räknas MEN utan att ge avkall på kvalitet och professionalism. Du har lätt för att nätverka och samarbeta samt även en god förmåga att på egen hand driva ditt arbete framåt framgångsrikt. Du har en stark initiativförmåga, starkt eget driv och ett kreativt, lösningsorienterat förhållningssätt. Du drivs av att planera aktiviteter mot prospects och att se hur kundbasen successivt utvecklas. Om företaget Citroneer grundades 2018 av ett team med mångårig och internationell erfarenhet från kapitalförvaltning, finansiell rådgivning och investment banking. Bolaget grundades med idén att erbjuda högkvalitativ investeringsrådgivning och portföljanalys utan intressekonflikter för sina kunder. Genom att vara 100% oberoende kan Citroneer ge råd helt och hållet utifrån varje kunds situation och behov. Citroneer förvaltar kapital och förmögenheter åt privata och institutionella kunder. Genom att metodiskt kombinera olika tillgångar ger Citroneer kunderna insikter om hur deras helhetsportfölj kan optimeras. Företagets modell för förmögenhetsförvaltning bygger på etablerad finansiell forskning. Med mångårig erfarenhet av att praktiskt investera i ryggen har företaget anpassat de akademiska modellerna för att fungera i den värld som verklighetens investerare ställs inför. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Citroneer med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Margaretha Palmbäck på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV) Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

6 februari 2024
Sista ansökan:
8 mars 2024