Placeringsrådgivare

Sök bland 6 lediga jobb som Placeringsrådgivare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Finansiell rådgivare till familjärt bolag!

Brinner du för finansbranschen och är vass på att skapa långsiktiga relationer? Väx med vår kund och bli en del av deras rådgivningsteam. Välkommen med din ansökan idag - Urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Som finansiell rådgivare hos vår kund kommer du att får arbeta i en bred roll inom både privat- och företagsrådgivning i områden så som: - Kapitalförvaltning - Pension - Försäkring Bolaget har många års erfarenhet i branschen och söker nu dig som har ett stort intresse för finans och ser värdet i att skapa långsiktiga relationer med dina kunder. Vår kund har en platt organisationskultur och är runt 20 anställda runt om i mellersta Sverige med huvudkontor i Göteborg. Den här rollen är för dig som vill ta nästa steg i din rådgivarroll och arbeta med helheten i affären. Du erbjuds - Centralt nyrenoverat kontor - Friskvårdsbidrag och andra förmåner - Utvecklingsmöjligheter - Hybrid arbetsplats ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Rådgivning inom försäkringar, kapitalförvaltning och pension * Prospektera nya kunder samt bearbeta befintliga kunder * Underhålla kundrelationer över tid genom telefon, mail eller fysiska möten VI SÖKER DIG SOM - Erfarenhet från liknande roll inom försäkring-, pension- och/eller investeringsrådgivning - Har Swedsec rådgivningslicens och/eller InsureSec - Intresse för branschen - Obehindrad i det svenska språket i tal och skrift Det är meriterande om du har - Har en civilekonomexamen eller annan utbildning inom ekonomi Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Relationsskapande - Affärsinriktad - Resultatinriktad Vår kund lägger stor vikt i dina personliga egenskaper och ser att du är orädd i din roll i att ta initiativ, ställa frågor och skapa förutsättningar för att lyckas. Du är driftig, genuint intresserad av finansbranschen och är en fena på att skapa och bygga relationer som håller över tid. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Investment Manager

Company Description: We are a modular housing development company dedicated to creating innovative and sustainable living solutions. With a focus on quality and efficiency, we strive to revolutionize the housing industry. Job Responsibilities: Develop and implement staffing strategies to meet the company's manpower needs. Source, recruit, and onboard talented individuals for various roles within the organization. Manage the entire recruitment process, from job postings to candidate selection. Collaborate with department heads to understand staffing requirements and devise effective hiring plans. Conduct interviews and assessments to evaluate candidates' qualifications and fit for the organization. Build and maintain relationships with universities, recruitment agencies, and other talent sources. Ensure compliance with employment laws and company policies throughout the hiring process. Oversee employee retention initiatives and address any staffing-related issues promptly. Scope: Part-time (80%) Duration: Permanent Employment Type: Permanent or Temporary Qualifications: Proficiency in English and Chinese languages. Bachelor's degree or higher in a relevant field. Proven experience in recruitment and staffing management. Strong interpersonal and communication skills. Ability to work effectively in a fast-paced environment. Knowledge of employment laws and regulations. Excellent organizational and problem-solving abilities. Join us in shaping the future of housing! If you're passionate about talent acquisition and want to make a difference in the modular housing industry, we'd love to hear from you. Please submit your resume and cover letter detailing your relevant experience and skills to [email protected].

20 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Finansiell Rådgivare till Fair Investments

Om tjänsten Vill du arbeta för ett nytänkande och revolutionerade företag i en expansiv fas? Vi på Recruitive söker nu en Finansiell Rådgivare till vår kund Fair Investments. Fair Investments är en kapitalförvaltare som särskiljer sig genom sitt sätt att ta betalt av kunderna. De är den enda kapitalförvaltaren i Sverige som endast tar betalt på prestation vilket innebär att de har linjerade incitament med våra kunder. Deras flaggskepp är Spetsförvaltningen som förvaltas av deras huvudförvaltare och grundare Johan Bynélius. Genom Spetsförvaltningen har dem de senaste 12 åren genererat en avkastning i världsklass. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu dig som i rollen som investeringsrådgivare kan hjälpa oss att uppnå vår fortsatta expansion samt hjälpa våra kunder att uppnå sina drömmar genom att välja rätt kapitalförvaltning. I din roll kommer du att ha kontakt med kunder för att ge dem rådgivning i hur de kan förvalta sin förmögenhet på bästa sätt. Arbetsuppgifter: - Boka och genomföra kundbesök. - Genomföra hela säljprocessen enligt Fair Investments Way Of Sales. - Ta fram offert och delge avtal till prospekt/kund. - Kontinuerligt säkerhetställa kundnöjdhet och hantera omdömet. Din profil - Har ett starkt intresse för försäljning och vilja att fortsätta utvecklas inom det. - Är strukturerad och vill arbeta med en tydlig försäljningsprocess. - Har stor förståelse för den finansiella sektorn. - Resultatorienterad och självständig med hög integritet. - Duktig på att möta och bygga relation med många olika typer av människor. - Vilja att förbättra för kunden och förstår vikten av långsiktighet. - Påvisbara höga resultat inom försäljning. Meriterande: - Swedsec rådgivarlicens och/eller Insuresec. För rätt person så kan vi bistå med både licens och utbildning. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom finans och investeringsrådgivning alternativt att du har ett personligt stort intresse för finans. Om företaget Vi erbjuder: - Löpande utbildning inom försäljning och finans på högsta nivå. - Stora möjligheter att påverka din egen lön utan tak. - Att komma in i en expansiv fas med alla dess möjligheter. - Ett grymt skönt gäng med en stark kultur där vi tar hand om varandra. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

16 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Investeringsrådgivare

Vill du utvecklas i din roll som rådgivare? Söderberg & Partners Wealth Management växer och söker en investeringsrådgivare till ett framgångsrikt team i Växjö. Vi söker dig med erfarenhet inom investeringsrådgivning, som har ett stort driv och en vilja att verkligen göra skillnad. Du har stor frihet att styra ditt eget arbete och vi lägger fokus vid det fysiska, personliga mötet med kund. Vi är ett mindre, drivet team med korta beslutsvägar och med det gemensamma målet att tillsammans skapa de nöjdaste kunderna i Växjö-regionen. Som rådgivare inom Söderberg & Partners Wealth Management har du tillgång till en gedigen analysavdelning och ett marknadsledande systemstöd. Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang samt intresse för sina respektive arbetsområden. Vi söker dig som sporras av stort eget ansvar, men som också ser till helheten och hjälper dina kollegor som ett lag. Om Söderberg & Partners Wealth Management Söderberg & Partners Wealth Management är den del inom Söderberg & Partners som uteslutande fokuserar på kapitalförvaltning. Vi är ett affärsområde som växer och har fortsatt ambitiösa tillväxtplaner. Våra kunder är privatpersoner, ägarledda företag, stiftelser och institutioner. Söderberg & Partners Wealth Management består idag av cirka 450 medarbetare anställda i hela landet inklusive finansiella rådgivare och specialister inom till exempel skatt, familjerätt och entreprenörsservice. Söderberg & Partners Wealth Management har återigen utsetts till Sveriges främsta Private Banking aktör 2023 enligt Kantar Sifo Prospera. Kvalifikationer: - Erfarenhet av kvalificerad rådgivning inom värdepapper - Swedsec-licens - Licens för försäkringsförmedling (Insuresec) är meriterande - Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet - Stor förmåga att skapa och utveckla långsiktiga relationer - Är affärs- och kundfokuserad och ser en utmaning i att leverera över förväntan till dina kunder - Har stort eget driv och vill satsa på att växa och utvecklas tillsammans med oss Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Våra värderingar är viktiga och något vi lever efter i vardagen. Är du driven, hjälpsam, ansvarsfull och modig ser vi gärna att du söker dig till oss. Välkommen med din ansökan! Tillträde: Efter överenskommelse Placering: Växjö, Storgatan 26 Sista ansökningsdag: 2024-05-03 Kontaktperson: Sebastian Tirsén, [email protected] Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden. Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar. Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas. Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

15 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Förmögenhetsrådgivare till Placerum!

Placerum Kapitalförvaltning har nyligen etablerat sig i moderna lokaler i Luleå och letar efter en driven och erfaren förmögenhetsrådgivare för att utveckla våra affärer och stärka våra kundrelationer i denna spännande nya fas. Dina ansvarsområden: Placerum söker en erfaren och engagerad förmögenhetsrådgivare för att stärka vårt team och fortsätta vår resa med långsiktig och trygg förvaltning med personligt engagemang. Rollen innefattar att du hanterar redan befintliga kunder med hjälp och rådgivning, samt kontaktar nya potentiella kunder och informerar om den tjänst Placerum kan erbjuda. Möten med kunderna kan hållas antingen på vårt kontor eller på plats hos kunden för att skapa en personlig och bekväm upplevelse. Vi söker dig som: Har relevant högskoleutbildning och licensiering såsom SwedSec, IFU eller InsureSec. Har erfarenhet från bank, fond-, försäkrings- och/eller värdepappersbolag. Är bekväm med att kommunicera på svenska både i skrift och tal samt har goda digitala färdigheter. Drivs av att skapa starka kundrelationer och trivs i en aktiv och händelserik miljö. Är självgående med en nyfiken energi för personlig och professionell utveckling. Vi erbjuder: En inspirerande arbetsmiljö i moderna kontorslokaler där varje medarbetare har sitt eget rum. En unik möjlighet att vara en del av Placerums tillväxtresa i Luleå och forma vår närvaro i den nya staden. Fast konkurrenskraftig lön, som är en del i vår vision om långsiktighet och att skapa hållbarhet för våra medarbetare. Ansökningsförfarande Tjänsten kan fyllas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Placerum Kapitalförvaltning samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess, och tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt hos Placerum Kapitalförvaltning. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Christoffer Hjelm på [email protected]. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Om Placerum Placerum grundades av en vilja att skapa långsiktig utveckling både för kunder och medarbetare. Vår verksamhet startade 2002 och idag finns vi i Umeå, Örnsköldsvik, Härnösand och Sundsvall. Placerums hjärta klappar för Norrland och nu vill vi även hjälpa kunder i Norrbotten. Under våren 2024 öppnar vi kontor i Luleå och vi söker nu dig som vill vara med på våran resa. Våra kunder är mycket viktiga för oss och därför värderar vi att du är kommunikativ, har lätt för att skapa relationer och är inkännande. Du blir ett viktigt stöd och det är av stor vikt att kunderna känner sig trygga. Vi på Placerum lägger ett stort värde i att du som medarbetare ska må bra. Våra kontor kännetecknas av att vi har lätt till skratt och att stämningen är god. Vi värdesätter olika erfarenheter och perspektiv och drivs av att vår personal ska utvecklas. På Placerum arbetar vi inte med provisioner eller bonus. Sedan 2007 har vi fasta löner till alla medarbetare. Fasta löner är en del i vår vision om långsiktighet och att skapa hållbarhet för våra medarbetare. Gillar du att jobba i team och med målsättningen att kunden ska lämna mötet glad och nöjd är du rätt person för oss. Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Finansiell rådgivare inom Liv & Pension till Max Matthiessen

Arbetar du med finansiell rådgivning idag men vill ta nästa steg i karriären och utvecklas hos en av branschens ledande aktörer? Är du en engagerad, affärsdriven medarbetare som brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer? Ett av teamen på Max Matthiessens Stockholmskontor behöver nu stärka upp med ytterligare en kompetent rådgivare. Vill vara med på Max Matthiessens fortsatta tillväxtresa? Missa inte chansen! Här erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter, oavsett om du är i början av din karriär eller har lång erfarenhet inom branschen. En strategisk roll för dig med höga ambitioner Du kommer tillhöra ett team som idag består av fyra rådgivare och sex adminstratörer. Närmsta chef har över 30 års erfarenhet inom branschen. Det här är ett välmående team med en stadig och mogen affär och långa, stabila kundrelationer. Senaste året har nya affärer adderats och därför finns ett behov av att utöka rådgivarstyrkan i teamet. Som finansiell rådgivare kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att genomföra rådgivningsmöten med privatkunder inom Max Matthiessens största affärsområde Liv & Pension. Du arbetar för att utveckla kunderbjudandet och få till nya affärer samtidigt som du säkerställer hög kundnöjdhet. Då du blir en del av ett team med befintligt kundunderlag har du huvudsakligen en förvaltande rådgivarroll, men viss nykundsbearbetning ingår efter hand. För rätt person erbjuds mycket goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. På sikt är en teamledarroll med övertagande av kundstock och personalansvar målet att drivas mot. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till ev. uppsägningstid. Vi söker dig med placeringsort Stockholm. Vem söker vi? Du som söker har minst tre års erfarenhet från en roll som finansiell rådgivare inom branschen (bank eller försäkringsförmedling). Du har bred kunskap inom pension och privat sparande och är väl insatt i marknaden. Kunskap om ITP är meriterande. Vi söker dig med högt affärsfokus samt viljan och drivet att skapa nya affärer, på både befintliga som nya kunder. Insuresec-licens, livdiplom eller motsvarande är meriterande. Vi söker dig med högt engagemang och utvecklingsvilja. Du är resultatorienterad samt motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och att utveckla långsiktiga, affärsmässiga kundrelationer. För att lyckas i rollen ser vi att du är effektiv, strukturerad och ansvarstagande – en person som genomför sina åtaganden och inte låter någonting falla mellan stolarna. Vidare ser vi att du har hög professionalism och en naturlig fallenhet för att skapa förtroende. Varför välja Max Matthiessen • Ledande inom rådgivning av pension och försäkring • Ett starkt och väletablerat varumärke och ett brett utbud av tjänster och produkter som skapar ett kunderbjudande utöver det vanliga • En attraktiv lönemodell och ett fördelaktigt förmånspaket • Tillväxtplaner och innovativ anda som medför goda karriär- och utvecklingsmöjligheter • En stark gemenskap och kollegor med spetskompetens inom alla områden som rör företagsförsäkringar, pension, kapitalförvaltning, skatt och juridik Kontaktuppgifter I denna rekryteringsprocess samarbetar Max Matthiessen med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Fedeli på [email protected] Rekryteringsprocessen består av flera intervjusteg samt arbetspsykologiska tester. I processens slutskede genomförs en omfattande bakgrundskontroll utifrån formell branschstandard. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024