Planeringsingenjör, elkraft
Sök bland 5 lediga jobb som Planeringsingenjör, elkraft och börja ditt nya yrkesliv idag!
Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka. Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid. Så här säger Isabella Vernersson, rekryterande chef om rollen: ”Som projektledare inom VA på Telge Nät får du ett roligt och samhällsviktigt jobb där du kommer att arbeta med att genomföra våra VA projekt som kan vara allt från nyinvesteringar, reinvesteringar, kundanslutningar och exploateringar. Det är ett varierande jobb med både små och stora utmaningar där du kommer stötta, styra och samordna dina projektdeltagare och entreprenörer genom hela processen från beställning, projektering, upphandling, genomförande till överlämning. Här kommer du till en spännande avdelning med kompetenta kollegor som gör varje dag till en bra dag!” Arbetsuppgifter och ansvar I din roll som Projektledare kommer du att planera, upphandla och driva infrastrukturprojekt. Primärt inom VA men samförläggningar med FV, EL och SN kan förekomma. Du kommer att delta i vår verksamhetsutveckling och vid upphandling av ramavtal inom entreprenad och materiel. I rollen som projektledare ansvarar du över budget, kvalitet och tidplan inom de egna projekten. Du är den som sköter kontakten med projektens interna och externa intressenter. Vi är bolaget med bred kompetens inom produkterna VA, Fjärrvärme och Frikyla, El och Stadsnät. Hos oss får du möjlighet att växa i din yrkeskompetens både inom projektledning och teknik. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent, med önskad start så snart som möjligt. Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands. Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. För att passa i den här rollen behöver du ha relevant högskoleutbildning inom teknikområdet, YH-utbildning med minst fyra års arbetslivserfarenhet. Eller relevant dokumenterad yrkeserfarenhet. Du behöver goda kunskaper i Anläggnings-AMA. Vi tänker oss att du har vana av att arbeta med projektmodeller och att du har god kunskap om entreprenadjuridik och upphandlingsunderlag. Som person är du driven och effektiv; du kan prioritera ditt arbete och levererar på utsatt tid. Vi tror att du gillar att bygga nätverk och att goda, långsiktiga relationer faller sig naturligt för dig, både internt inom bolaget och ute bland kunder och entreprenörer. Du har en stark vilja att vara med och utveckla arbetssätt, processer och verktyg för att förenkla och förbättra för både våra kunder och vår verksamhet. Du uppskattar att arbeta tillsammans med andra men arbetar också självständigt när uppgiften kräver det. Dessutom är du social och en god kommunikatör. Du är intresserad av teknik och håller dig uppdaterad om vad som är aktuellt inom VA- och anläggningsbranschen. Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Civil- eller högskoleingenjörsexamen eller annan byggteknisk utbildning. Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare. Sista ansökningsdatum 31 augusti 2025. Vi är nu mitt i semesterperioden, återkoppling och intervjuer kommer starta under augusti månad. Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Isabella Vernersson du ska kontakta, på 08-550 123 44. Facklig kontaktperson för SACO är Magnus Enderin som du når på 08-550 220 00. Visions fackliga kontakt når du på [email protected]. Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål. Vår bas finns i Södertälje - här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.
Vill du arbeta i framkant av elkraft och bidra till utvecklingen av komplexa högspänningslösningar? Vi söker nu en engagerad projektingenjör till vår kunds tenderavdelning, där du får chansen att kombinera teknisk kompetens med projektarbete i en internationell miljö. Här blir du en viktig del av ett team som arbetar med att ta fram lösningar för framtidens elkraftsystem och stödja säljorganisationen i anbudsarbete och projekt. Om rollen Som elkraftsingenjör arbetar du huvudsakligen med elektrisk design av högspänningssystem inom ramen för anbudsprojekt och beställningsprojekt. Du kommer att utföra beräkningar, dimensioneringar och simuleringar för HVDC-system och arbeta nära både interna team och externa kunder. I rollen ingår även att ta fram tekniska specifikationer, stötta upphandling och supply chain med tekniska krav, samt utvärdera leverantörsförslag och säkerställa att utrustning håller rätt kvalitet och funktion. Utöver detta kommer du också att arbeta med val och hantering av komponenter, där du ansvarar för att rätt utrustning och material specificeras och dokumenteras genom projektets olika faser. Du samarbetar dagligen med konstruktörer, systemdesigners, mekanikingenjörer och automationsspecialister för att leverera kompletta lösningar som möter kundernas behov. Rollen innebär också deltagande i projektmöten, teknisk koordinering och problemlösning under projektets gång. Om företaget Kundföretaget arbetar med avancerade energilösningar inom högspänd likström (HVDC), transformatorer och högspänningsställverk för att driva en hållbar framtid. Genom innovativa teknologier säkerställer de pålitlig och effektiv energitransport från produktion till användning, med minimal miljöpåverkan. Med bas i Ludvika och en stark global närvaro är vår kund en snabbt växande aktör inom hållbarhet och framtidens energiförsörjning. Här har du möjlighet att vara med och skapa lösningar som bidrar till en grönare planet och en tryggare energiförsörjning för samhället! Om dig Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och som aktivt bidrar till gruppens framgång. Du har en god förmåga att samarbeta med kollegor från olika avdelningar och med olika bakgrunder, är lyhörd och kan kommunicera tydligt och konstruktivt. Du är en person som gärna tar initiativ, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver projekt framåt på egen hand. Du är proaktiv, ser möjligheter till förbättringar och innovationer, och vågar ta beslut även i osäkra situationer. Dessutom är du resultatorienterad, med en stark drivkraft att nå uppsatta mål och leverera hög kvalitet i det du gör. Skallkrav •Minst högskoleexamen inom relevant område, exempelvis elkraft, energi och/eller elektroteknik •Kunskap i engelska i såväl tal som skrift •Arbeta på plats i Ludvika Meriterande •Svenska •Högre utbildningsnivå, tex civilingenjörsexamen Om oss Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Framtidens Talangprogram Under ett års tid kommer du ha ungefär en utbildningsdag i månaden, utbildningarna är framtagna för att hjälpa dig genom både teknisk kompetensutveckling och stärka dig som individ. Talangprogrammet ger dig en unik möjlighet att bygga relation med de andra deltagarna, byta erfarenheter samt lära känna andra delar av verksamheten. Vårt mål är att du ska ha roligt under året samtidigt som du rustas med viktig kunskap som hjälper dig i arbetslivet. Du kommer expandera ditt nätverk och under året få testa på arbetet på olika avdelningar inom företaget. Rekryteringsprocess •CV-urval •Intervju med Framtiden (Rekryteringsbolag) •Intervju med företaget •Drogtest + SSG Villkor Startdatum: September 2025 (enligt överenskommelse) Ort: Ludvika Omfattning: Heltid Arbetstider: Flexibel arbetstid och arbetsplats Vi tillämpar ett löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!
Om rollen Vi söker en engagerad projektledare till en global aktör inom energilösningar och automation. I denna roll blir du en nyckelperson i att driva och leda projekt inom lågspänningsställverk och kontrollutrustningar i Sverige. Ditt arbete bidrar till att leverera högkvalitativa och hållbara lösningar som överträffar kundernas förväntningar. Som projektledare ansvarar du för hela projektcykeln, från planering och genomförande till avslut. Du kommer hantera flera projekt parallellt, med varierande storlek och komplexitet där du säkerställer att alla aktiviteter uppfyller kvalitetskrav, tidsramar och budget. Dina arbetsuppgifter: Du definierar och upprättar dokument som omfattar teknisk klarering, ekonomi, tidplan och riskhantering Du övervakar projektens framsteg, resursutnyttjande och ekonomi samt kontrollerar faktureringsstatus, kostnader, utgifter och kassaflöde Du identifierar, kvalificerar, kvantifierar och hanterar risker, samtidigt som du säkerställer att möjligheter identifieras och utnyttjas Du ansvarar för projektens avslut, inklusive formella godkännanden och kundtillfredsställelse, och säkerställer att kundens krav och förväntningar uppfylls Du ansvarar för inköp av tjänster, material och utrustning från både externa och interna leverantörer samt bygger och underhåller relationer med intressenter Du säkerställer att projekten genomförs enligt arbetsmiljöpolicy och företagets riktlinjer, samtidigt som du främjar företaget värderingar kring säkerhet och integritet Vi söker dig som: Har en relevant högskoleutbildning med examen inom elkraft, elektroteknik eller likvärdigt Har erfarenhet från elkraftsbranschen och är van vid att ha kundkontakt i samband med leveranser. Det är ett extra plus om du har god kännedom om elkraftsentreprenader Har dokumenterad bakgrund inom projektledning där du hanterat projektens omfattning, kostnader, tidplaner samt samverkat med leverantörer och entreprenörer inom tekniska projekt Har goda kunskaper i SAP och MS Office Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Som person ser vi att du har lätt för att samarbeta och har ett lösningsfokuserat synsätt. Du kommunicerar tydligt och engagerat, och för att trivas i rollen är det viktigt att du är en pålitlig lagspelare som uppskattar att jobba nära både kollegor, kunder och leverantörer i projektmiljö. Övrigt Placering: Västerås Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Anställningsform: Du kommer att arbeta som konsult i 12 månader, med ambitionen att därefter bli anställd direkt av kunden A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.
Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med cirka 700 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Ellevios värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt de gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör de energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar de förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor – 365 dagar om året, dygnet runt. De förbättrar därigenom livskvaliteten i över 940 000 hem och företag och för samhället i stort. Nu söker vi en driven Projektkoordinator till ett spännande projekt! Din roll Vill du vara en del av ett omfattande projekt som är strategiskt viktigt för Ellevio? Vi söker nu en projektkoordinator till Radisson 3 B/C – ett projekt med fokus på upphandling och implementering av fälttjänster för drift, underhåll och kundanslutningar. Som projektkoordinator får du en ansvarsfull roll där du bidrar till att projektet lyckas. Vi erbjuder en spännande möjlighet att utvecklas inom projektkoordinering och administration, där du får stöd från erfarna kollegor och möjlighet till kompetensutveckling. Du kommer att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö och vara del av ett strategiskt viktigt projekt inom fälttjänster. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar avtalshantering, där du administrerar och hanterar avtal och avtalsbilagor i SharePoint, samt versionshantering för att säkerställa uppdatering och spårning av dokumentversioner. Du kommer även att skapa och underhålla SharePoint-sidor, inklusive uppdateringar och change-loggar. Som en viktig del av projektet kommer du också att supportera upphandlingsprojektet genom att ta mötesanteckningar, följa upp uppgifter och stötta i övriga administrativa arbetsuppgifter. Start: Mitten på maj Omfattning: Heltid, kontorstider Placering: Karlstad Anställningsform: Tjänsten är ett konsultuppdrag på 12 månader med möjlighet till förlängning, vilket innebär att du är anställd av Clevry och arbetar som konsult hos Ellevio. Din profil Vi söker dig som är relativt nyutexaminerad från högskola eller universitet, eller har motsvarande erfarenhet. En teknisk, ekonomisk eller administrativ utbildning är meriterande, liksom goda kunskaper i Office-paketet och gärna erfarenhet av SharePoint. Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift. Ett intresse för teknik och kundkommunikation är en fördel. Som person är du strukturerad, noggrann och lösningsorienterad, och du trivs med att samarbeta i team. Du är självgående och har lätt för att knyta nya kontakter, samtidigt som du har en förmåga att sätta upp och arbeta mot tydliga mål. För denna roll genomförs bakgrundskontroll under processens gång. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av ett betydelsefullt projekt. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Ellevio med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Läs mer om våra rekryteringstjänster
Om tjänsten Som Projektledare ansvarar du för leveransprojekt av ställverk och kontrollskåp. Från det att en beställning kommer in till att projektet är genomfört, driver du arbetet tillsammans med ett internt team av konstruktörer och experter. Rollen kombinerar både tekniska och kommersiella delar – perfekt för dig som trivs med att vara spindeln i nätet! Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du jobbar som konsult via Wrknest på uppdrag ute hos vår kund. Det finns stor chans till förlängning och långsiktighet hos vår kund. Dina framtida arbetsuppgifter Du leder 5-10 projekt parallellt och säkerställer att leveranser sker enligt tidplan, budget och kundens önskemål. Du arbetar nära både interna och externa intressenter och har en nyckelroll i att driva projekten framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för projekt från start till leverans. Sätta tidsplaner och budget samt säkerställa att detta hålls. Hantera ekonomi och uppföljning i SAP. Fungera som teknisk och kommersiell kontaktperson gentemot kund. Samarbeta med konstruktörer och produktion för att säkerställa leveranskvalitet. Koordinera och säkerställa att certifikat och dokumentation är i ordning. I vissa fall ansvara för siteinstallation med hjälp av underentreprenörer. Vi söker dig som För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet inom elkraft eller industriell verksamhet. Du har en teknisk bakgrund och trivs i en roll där du kombinerar kunddialog och teknik. Vi ser det självklart som meriterande om du har tidigare erfarenhet av projektledning inom elkraft, men detta är inget krav för rollen. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av arbete i projektbaserad verksamhet. Teknisk bakgrund inom el, elkraft eller industri. God struktur och förmåga att hantera flera projekt parallellt. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du lösningsorienterad, kommunikativ och har förmågan att hålla många bollar i luften. Du är strukturerad och drivs av att ta ansvar i dina projekt. Övrig information Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid. Plats: Västerås. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Konsultuppdrag på 6 månader via Wrknest, med mycket goda chanser till förlängning. Om kunden Företaget är en ledande aktör inom elektrifiering och levererar innovativa lösningar inom elkraft. Du blir en del av ett engagerat team av projektledare och tekniska experter, där samarbete och kunskapsutbyte är en naturlig del av vardagen. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 5 av 5 jobb