Planeringsingenjör, elkraft

Sök bland 9 lediga jobb som Planeringsingenjör, elkraft och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektör Luleå

Vill du jobba med elnätsdesign, vara med att forma elnätet och påverka samhällsutvecklingen på hemmaplan? Elnätet förändras och växer hastigt Det är en spännande utveckling – Vi bygger och möjliggör den gröna omställningen! Allt detta i en fin arbetsmiljö där alla och allt finns nära, vilket leder till korta beslutsvägar och samtidigt med möjlighet att arbeta hemifrån för den som önskar. Nu behöver vi bli fler medarbetare till vår avdelning Planering och söker dig som arbetar som Projektör. Om rollen Som projektör arbetar du strategiskt med att planera och förbereda arbetet inför att elnätet kommer förändras. Förstärkning, anslutning av företagskunder eller reinvesteringar på befintliga anläggningar. Alltid med kvalitativa och kostnadseffektiva tekniska lösningar där kundfokus är en självklarhet. Arbetet omfattar bland annat behovsanalys, nätberäkning och dimensionering av elnät. Upprättande av investeringskalkyler, projektbeskrivningar, framtagande av beslutsunderlag till beslutsfattare, samt att du skriver offerter och avtal. Tidvis kan det vara mycket kundfokus och många möten med företagskunder. Projekten hos oss kan sträcka från några månader till flera år beroende på komplexitet. Vem är du? För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, målmedveten och intresserad av att omvärldsbevaka framtidens behov och tekniska lösningar. Du inspireras av en miljö där tidig stadsplanering och teknik är en del av jobbet och ser ett värde i att utveckla verksamheten framåt med egna tankar och idéer. Vad behöver jag för att bli projektör hos er? Du behöver eftergymnasial utbildning inom el- och elkraftteknik, högskola eller yrkeshögskola. Vi söker dig med några års erfarenhet av arbete med högspänning, distributionsnät, ställverk eller nätplanering. B-körkort, generella datakunskaper och god förmåga att kommunicera i svenska, skriftlig och muntlig är krav. Övriga språkkunskaper och erfarenhet av projektledning är meriterande. Vad får du hos oss? För oss på Luleå Energi är det viktigt att du ska ha ett hållbart arbetsliv. Vi sätter stor vikt vid dina möjligheter att prestera, leverera och utvecklas, men också på att du ska trivas och må bra. Våra förmåner och villkor har därför tagits fram med fokus på återhämtning, flexibilitet samt hälsa och friskvård. För rollen ingår arbetstidsförkortning, flextid och möjlighet till hybridarbete. Allt för att ge dig rätt förutsättningar att trivas och må bra hos oss. ”Att få vara med och påverka samhällsutvecklingen på hemmaplan och komma in tidigt i projekten, jag får vara med från ”ax till limpa”, det är kul! Att dessutom få komma till vårt fina kontor med alla trevliga kollegor och närheten till allt jag behöver, det är värt mycket för mig” säger Lars, en av våra medarbetare på avdelningen. Ytterligare information om tjänsten lämnas av rekryterande chef Fredrik Nygård som du når via mejl [email protected] eller 0920 26 44 81. Ansökan med CV och personligt brev skickar du via vår hemsida Karriär - Luleå Energi (luleaenergi.se) Rekryteringsprocessen sker löpande, så sök gärna redan idag men sista dag för att lämna in din ansökan är onsdag 15 maj. Varmt välkommen med din ansökan! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser samt som en del i vårt systematiska säkerhetsarbete så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidaten. Syftet är att säkra en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och säkerställa att tillgångar och information skyddas. Vi har valt kanaler för denna rekrytering och undanber alla samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
PROJEKTINGENJÖR INOM LOKALNÄT TILL ÖRESUNDSKRAFT

Vill du vara med och göra skillnad? Energibranschen är hetare än någonsin. Vi söker dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill få vara med och skapa morgondagens optimala Elnät. Om verksamheten Vårt Affärsområde Distribution ansvarar för utveckling samt drift och underhåll av våra samtliga distributionsnät (el respektive fjärrvärme, gas och fjärrkyla). Avdelningen för Elnät är uppdelad i två enheter: Projekt samt Drift & Underhåll. Enheten Projekt, där denna tjänst är placerad, är en beställarorganisation och ansvarar för projektering och projektledning samt dokumentation av utbyggnads- och underhållsprojekt (reinvesteringsprojekt), som skall utföras inom lokalnät 0,4-24kV respektive regionnät med stationer 6-130kV. Om tjänsten I rollen som Projektingenjör, för projekt i lokalnäten, ansvarar du för projektering och dimensionering i dina anläggningsprojekt, som du därefter driver för genomförande. Du gör förkalkyler (EBR - kostnadskatalog) och deltar i ekonomiska uppföljningar av dina anläggningsprojekt. Vi är ett team med tydliga roller och vi arbetar i ett mycket nära samarbete med varandra. Våra anläggningsprojekt har en teknisk bredd och kan vara allt från enklare anslutningar av villahushåll till något större projekt för kunder med industri- och hyresfastigheter. Under projekteringen har du ofta ett nära samarbete med olika interna och ibland även externa specialister och samarbetspartners. Som projektingenjör har du ansvaret för att samordna och koordinera så att rätt teknisk lösning blir vald och projekterad och att lösningen är i linje med budget och är affärsmässigt sund. När projekten övergår till utförande ansvarar du för att projektets tidplan och budget efterlevs, i tätt samarbete med våra entreprenörer. Rollen är placerad vid vårt huvudkontor i Helsingborg och du rapporterar direkt till enhetschefen för Projekt (El). Om dig Vi söker dig som antingen har en utbildning med inriktning mot elkraft eller några års erfarenhet av projektering/projektledning i en beställarorganisation. Det är meriterande om du har erfarenhet från antingen montör- eller schaktvärlden. Du vet att du trivs i en roll med ett nära samarbete inom teamet och med kunder, entreprenörer och konsulter. Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom Officepaketet och att du är van vid att självständigt skapa och hantera dokumentation och planer med hjälp av t.ex.: AutoCAD, projektverktyg och dokumenthantingssystem. Vi ser gärna att du har en kunskap inom EBR/ESA samt AMA (markentreprenad) och entreprenadjuridik. Vi förutsätter att du har körkort och att du behärskar svenska flytande, i tal och skrift. Det är viktigt för oss att du är samarbetsinriktad, öppen och tydlig i din kommunikation. Och att du är naturligt strukturerad, noga och kvalitetsmedveten. I rollen kommer du att ställas inför en del komplexa frågeställningar – Vi tror därför att det är viktigt att du trivs med problemlösning/analys och att du är bra på att prioritera det som leder arbetet framåt. Det är även av vikt att du är tålmodig och ej rädd för att ta beslut. Vill du skapa framtidens hållbara samhälle tillsammans med oss? Mångfald För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! Förmåner På Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR! Kontakt Vi samarbetar med Nexer Recruit i denna rekrytering. Efter fullgjord registrering finns du i Nexer Recruits databas och kan komma att bli kontaktad i framtida rekryteringar, även om inte denna tjänst skulle bli aktuell. För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Nexer Recruit: Björn Larsson: 072-572 36 70,[email protected] eller Jenny Nilsson: 070-301 82 79, [email protected]. Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer. Facklig kontakt Adam Matulaniec, Vision, 042-490 3579 Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551 Om ÖresundskraftVi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Öresundskraft ägs av Helsingborgs stad. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster lever vi vår vision: "För en bättre värld". www.oresundskraft.se Våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Lika enkelt ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Nyrenoverade kontorslokaler i all ära – alla får dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och hjälp oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17 Välkommen med din ansökan! Sökord: projektingenjör / elkraft / lokalnät / regionnät / EBR / ESA / projektör / beredare / elnät /

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Line Planner Valve Engineering

We are looking for a Line Planner Valve Engineering for HVDC to act as the center of expertise for planning and scheduling within the Line Planning organization. In this role, you will ensure that best execution practices are applied in tenders and project and will actively contribute to plan, monitor, and report these activities within your group. You will also provide operational support to the project planners and project managers within HVDC Valve Project Management team on ad-hoc basis. This is a role with many interfaces and interesting work tasks within engineering planning. Your responsibilities The Line Planner Valve Engineering is responsible to oversee engineering and design for each project on a macro level in order to ensure timely completion of the tasks. Support line and project managers in planning methodology and on understanding and analyzing schedule progress and reports. The Line Planner develops specific expertise in planning and execution of the line organizations scope in EPC HVDC deliveries. Establish accurate scheduling methods, best execution practices, and ensure that this is reflected in type schedules applied in project and tenders. Compiles information, analyses and makes recommendations in formats that assist effective management and decision making. Work with line managers to align resource capacity with project and tender demands Assist project managers in tenders and start of projects to ensure that best planning and execution practices are applied. Your background You have a bachelor's degree in electrical engineering or equivalent. Knowledge and experience from engineering planning, preferably with HVDC technology. You are structured, flexible and hold some qualifications in project management. You have skills in planning and controlling a time schedule and have prior experience using Primavera P6 or MS Project. You have genuine technical interest and are always open to develop your skills within other fields. Knowledge how to use Microsoft's Office suite of software, especially Microsoft Excel, Word and PowerPoint. Fluent in written / spoken English, Swedish language skills would be an advantage. You are a dynamic and social person who enjoys working with people from various business areas and parts of world. More about us A team with great co-operation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! Welcome to apply before 15th of May 2024! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting Manager Rachit Sharma, +46 107-38 34 80, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer; Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Partner Magnus Rönnholm, [email protected]

18 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Line Planner Product Interface

We are looking for a Line Planner Product Interface for HVDC to act as the centre of expertise for planning and scheduling within the Line Planning organization. In this role, you will ensure that best execution practices are applied in tenders and project and will actively contribute to plan, monitor, and report these activities within your group. You will also provide operational support to the project planners and project managers within HVDC Products team on ad-hoc basis. This is a role with many interfaces and interesting work tasks within engineering and supply chain planning. Your responsibilities The Line Planner Product Interface is responsible to oversee engineering, design and supply chain for each project on a macro level in order to ensure timely completion of the tasks. Support line and project managers in planning methodology and on understanding and analysing schedule progress and reports. The Line Planner develops specific expertise in planning and execution of the line organizations scope in EPC HVDC deliveries. Establish accurate scheduling methods, best execution practices, and ensure that this is reflected in type schedules applied in project and tenders. Compiles information, analyses and makes recommendations in formats that assist effective management and decision making. Work with line managers to align resource capacity with project and tender demands. Assist project managers in tenders and start of projects to ensure that best planning and execution practices are applied. Your background You have a bachelor's degree in electrical engineering or equivalent. Knowledge and experience from engineering and supply chain planning, preferably with Energy sector. You are structured, flexible and hold some qualifications in project management. You have skills in planning and controlling a time schedule and have prior experience using Primavera P6 or MS Project. You have genuine technical interest and are always open to develop your skills within other fields. Knowledge how to use Microsoft's Office suite of software, especially Microsoft Excel, Word and PowerPoint. Fluent in written / spoken English, Swedish language skills would be an advantage. You are a dynamic and social person who enjoys working with people from various business areas and parts of world. More about us A team with great co-operation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! Welcome to apply before 15th of May 2024! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting Manager Rachit Sharma, +46 107-38 34 80, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer; Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Partner Magnus Rönnholm, [email protected].

18 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Project Planner

About NKT At NKT, we are all Connectors. We connect to develop leading technologies that enable the world’s transition to renewable energy - and we stay connected to grow as people and professionals. As a company, NKT connects a greener world with high-quality power cable technology and takes centre stage as the world moves towards green energy. NKT designs, manufactures and installs low-, medium- and high-voltage power cable solutions enabling sustainable energy transmission. NKT is headquartered in Denmark and employs 5.000 people. NKT is listed on Nasdaq Copenhagen and realised a revenue of EUR 2.6 billion in 2023. We connect a greener world. www.nkt.com If you are looking for a new opportunity and are experienced in project planning, we have the right job for you. Project planning for EPC HV Cable projects  NKT - Leading HVDC Solutions to empower the green transition. We are seeking a dedicated and detail-oriented Project Planner to join our team. As a Project Planner, you will have an important part in coordinating and organizing project activities from initiation to completion. The ideal candidate will have proven organizational skills, good communication abilities, and a keen eye for detail. If you appreciate working in a dynamic environment and enjoy ensuring projects are completed efficiently and on schedule, we invite you to apply for this exciting opportunity. You will develop, implement, and maintain procedures, means and tools to ensure the efficient organization and operation of the scheduling, progress control and reporting activities across the project. In additional, you will participate in several international project teams and mentor junior planners. Main responsibilities  Project Scheduling: * Develop and maintain project schedules, outlining tasks, timelines, and dependencies. * Collaborate with project team members to ensure realistic timelines and milestones.  Resource Coordination: * Work closely with project managers to identify resource requirements and allocate resources accordingly. * Monitor resource availability and address any constraints to maintain project timelines.  Progress Tracking: * Regularly update and track project progress against established schedules. * Identify potential delays or roadblocks and communicate them to the project team. Documentation and Reporting: * Maintain accurate project documentation, including project plans, status reports * Generate regular reports to update stakeholders on project status and key performance indicators.  Risk Management: * Assist in identifying and assessing project risks and run schedule risk analysis reports. * Work collaboratively with the project team to develop and implement risk mitigation strategies.  Communications:  * Facilitate communication among project team members and stakeholders. * Organize and lead regular project meetings, ensuring all relevant information is communicated effectively.  Key requirements In this role you need to have ability to work in a busy setting without compromising on deliverables. Working in a structured way and being supportive to your colleagues comes natural to you. Additionally, your CV includes: * A Bachelor or Master’s degree in project management. Relevant professional experience can beat a formal degree * At least 10 years professional experience in project planning * Primavera P6 expertise * Power BI knowledge * Fluency in English We also expect you to have: * Schedule risk analysis expertise * Good communication and interpersonal skills * Ability to meticulously plan and monitor project details * Efficiently prioritize tasks and manage time to meet project deadlines * Collaborate efficiently with diverse team members to fulfill project goals * Capable of adapting effectively within a rapidly changing workplace Meritorious skills: * Claim management, FIDIC or NEC contract experience * Oil & Gas experience If you possess an eagerness for project planning and are known for your organizational skills, we welcome your application. Participate in our efforts to complete projects efficiently and adhere to established deadlines. The location for this position is preferably Karlskrona (Sweden) but could also be in any of our other locations like Rotterdam (UK) or Teesside (UK). Contact and application: Are you the one for this position? Apply with CV and personal letter via the link below, at latest 30th of April 2024. Tests can occur in our recruitment processes, valid work permit in the intended work location is needed. I am looking forward to your application!

12 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Projektör Elnät

Vill du jobba i en varierande och utvecklande tjänst där hela Göteborg blir ditt arbetsfält? Just nu söker vi en elnätsprojektör som vill bidra till att anpassa elnätet efter stadens snabba utveckling. Är det dig vi söker? Din uppgift I uppdraget som elprojektör på Göteborg Energi Nät (GENAB) gör din insats nytta varje dag - utan energi stannar Göteborg. Vi söker just nu en projektör för elnätsanslutningar; det kan vara t.ex. att ansluta en nybyggd fastighet. Som elprojektör kommer du att utföra tekniska utredningar och beräkningar för att bedöma olika handlingsalternativ för utformningen av distributionsnät och stationer. En del av din arbetsuppgift kommer också vara att bestämma mest lämpliga schaktvägar och alternativ ute i fält, liksom tillståndsansökningar och kostnadskalkyler. För att vi ska kunna möta stadens utvecklingsbehov är det viktigt att följa den tekniska utvecklingen inom verksamhetsområdet. I rollen har du tät kontakt med våra anslutnings- och planeringsingenjörer. Du har också kontaktpunkter externt med exempelvis trafikkontoret och Göteborg stad. Det är viktigt att ha en öppen och positiv inställning och att kunna skapa en god atmosfär i möten med andra, alltid med en vilja att möta kundens behov. Tjänsten är en tillsvidareanställning.  Ditt team Denna tjänst är placerad på GENAB som bland annat ansvarar för planering av elnätet i Göteborg, kundanslutningsprocessen, investeringar och reinvesteringar, miljöfrågor samt ledning av om- och nybyggnadsprojekt i vårt distributionsnät. Vi arbetar hela tiden med att följa upp och planera för förändringar och initiera och driva ombyggnads- och nybyggnadsprojekt.  Outi Ireholm kommer att bli din tillförordnade chef på avdelningen Projektering. - Mitt ledarskap kännetecknas av ett stort förtroende för individens kompetens och förmåga. Jag vill vara tydlig med vilka mål som ska uppnås, och med lyhördhet och involvering tillsammans navigera för att nå dem. Det är viktigt med ett arbetsklimat där alla trivs och gillar att gå till arbetet och där din kreativa förmåga kan tas tillvara och ses som en tillgång. Din kompetens Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap inom elkraft och distributionsnät. Du kan till exempel ha tidigare erfarenhet som projektör distributionsnät och beräkningar eller att du är du utbildad högskoleingenjör med minst tre år teknisk utbildning. Du kan identifiera och analysera kärnan i en utmaning och på ett kreativt sätt komma fram till möjliga lösningar. Genom att vara intresserad av och ha förståelse för det du arbetar med bidrar du till ett respektfullt och inkluderande arbetsklimat. Eftersom koncernspråket, alla lagtexter och standarder samt vår dokumentation är på svenska behöver du kunna hantera svenska språket i både tal och skrift. Göteborg Energi arbetar hållbart i alla led och använder därför främst kollektivtrafik eller cykel när vi reser. För den här tjänsten är det dock inte alltid möjligt, därför behöver du ha körkort (B). Meriterande är: - Kunskap och erfarenhet av arbete med stöd av EBR (Elnätsbranschens riktlinjer) och AMA (Allmän material- och arbetsbeskrivning). - Erfarenhet av nät och/eller stationsprojektering/beredning. - Vår primära programvara är dpPower och vi ser med fördel att du har tidigare erfarenhet från detta program eller likvärdigt, exempelvis Power Grid och Net Bas. - En stor del av tjänsten kommer bestå i att projektera, planera och dimensionera 10/0,4kV-nätet, tidigare erfarenhet från detta är därför meriterande. Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår arbetsplats Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi! Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss . Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Beredare inom eldistribution

Vill du utvecklas i din roll som beredare? Hos vår kund, som är ett mindre företag i en större koncern, finns denna möjlighet! Här får du tryggheten av ett stort företag men det familjära i ett mindre företag. För rätt person finns goda möjligheter till utveckling. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår kunds härliga team! OM TJÄNSTEN Vår kund är inne på en spännande resa med ett starkt framtidsfokus och behöver därför stärka upp sitt team. Vi söker dig som är handlingskraftig, målmedveten och har en god kommunikativ förmåga. Du trivs i en roll som spindeln i nätet och kan hantera många bollar i luften, samtidigt som du känner stort ansvar för ditt arbete och tar egna initiativ. I denna koncern blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. De engagerar sig i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det de bygger och anlägger. Som Beredare kommer du att arbeta tillsammans med projektledaren, där du kommer ta stort ansvar inom alla förekommande arbeten med beredning av lokalnätsanläggningar för eldistribution. Du kommer att arbeta med flera projekt samtidigt och du kommer ha stor påverkan på projektets framgång och drift. Arbetsuppgifter Som beredare kommer dina arbetsuppgifter vara varierande och bestå av både kontors- samt fältarbete. Exempel på arbetsuppgifter är: - Söka marktillstånd från kommun gällande kommande arbeten - Ha kontakt med markägare, kunder och myndigheter - Beställa material till projekt - Hitta tekniska lösningar och göra nätberäkningar - Kvalitetssäkra beredningar enligt EBR-standard VI SÖKER DIG SOM - Är diplomerad EBR-beredare - Har tidigare arbetslivserfarenhet som beredare - Har B-körkort - Talar och skriver obehindrat på svenska då det krävs i kommunikation med kollegor och kunder Även dina personliga egenskaper är viktiga i denna rekryteringsprocess. Vi tror att, för att trivas i rollen, behöver du ha en känsla för andra människor, kunna anpassa din kommunikation och vara van att ha många bollar i luften. Vidare i processen kommer vi att fokusera på följande personliga egenskaper: - Kommunikativ - Strukturerad - Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

8 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Project Developer - Grid Scale Batteries

What We DoSwiftly becoming Sweden’s industry leader in battery storage and quickly expanding in selected European markets, our journey is defined by combining pioneering technology with flexible energy assets. As both Battery Energy Storage System (BESS) developers and technology providers, we leverage our core to optimize the electricity system of today through services such as frequency regulation, local congestion management and peak shaving – while also developing the system of tomorrow by enabling planability for both energy producers and consumers. About the role.Now we are looking for a Project Developer to join our team that is working on Grid Scale Battery projects in the BeNeFr region - Belgium, The Netherlands and France. You will join our highly driven, dedicated international team that plays a pivotal role in growing our business. As a part of the role, you will be working on establishing Flower on the Belgium energy market, as well as learning about the Belgium power system and BESS project development in Belgium. Within each project you will be responsible for its different stages, for example, you will identify grid and land owners to develop sites for grid-scale batteries, building permits and market regulations. As well, as part of the project management, you will maintain dialogues and negotiations with all relevant stakeholders. Further duties will include the following: Maintaining and upkeeping the best practices of project execution and related work Continuously working on internal and external structural and strategic improvements. Reporting on project progress and performance promptly. Maintain industry knowledge on relevant wider issues and representations within the power sector. Explore new opportunities and ideas for Flower in the BeNeFr energy market. Internal communication and cooperation with other teams. The role may include business travels. We’re looking for someone resourceful and eager to contribute to the continuous development of our projects and vision to provide the world with access to more sustainable energy sources. Skills and Requirements: Working in a scale-up environment is a fast-paced and exciting opportunity for many professionals. This means lots of freedom to impact and innovate and a big responsibility to make things happen. We believe that you have excellent interpersonal, negotiation, and problem-solving skills, as the job will require establishing new partnerships and collaborations. Further, you are proactive, creative, and solution-oriented with strong attention to detail. Lastly, you are self-driven, hungry for development and growth, and a team player. We believe that you have a background and/or a degree in business, engineering, project management, or similar. Fluency in written and spoken French or Dutch, and English Languages are required. Also, it is a plus, but not a must, if you have: Experience and/or education within the energy sector. Experience in project development and/or project management. Previous involvement in infrastructure projects, preferably within energy. LocationWe value office collaboration but support remote work. Our office is at Söder Mälarstrand 21, minutes away from Gamla Stan subway station in Stockholm. ApplyTo apply, please submit your resume and a cover letter highlighting your relevant experience and why you feel you would be a great addition to our team. In the recruitment process you will meet with the Talent Acquisition Specialist, our VP of Asset Development & Partnerships, and CEO. Our corporate language is English, as we have over 20 nationalities in the office, so we want you to submit your CV in English. We look forward to hearing from you! ---- Are you curious about our other job opportunities at Flower? We have additional roles listed on our careers page. Follow the link and check out all our available positions.https://flower.teamtailor.com/jobs

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Projektledare Batteriinstallation till snabbt växande bolag i framtidsbr...

Vill du vara med och bidra till en grönare framtid tillsammans med oss? Som ett led i vår tillväxtresa behöver vi bli fler projektledare och vi söker dig som vill ha en bred och utvecklande roll inom projektledning av batteriinstallation. STELLA Futura erbjuder dig en spännande roll i ett spännande bolag verksamt inom en snabbt växande framtidsbransch - grön energi med visionen att göra förnyelsebara energisystem tillgängliga överallt. Du erbjuds att bli del av en internationell och dynamisk arbetsplats som präglas av entreprenörskap och laganda där vi hjälper varandra till framgång och en mer hållbar framtid. Arbetsinnehåll Som Projektledare Stora Projekt hos STELLA så kommer du vara en del av ett nytänkande och vasst team som leder utvecklingen av batteriaffären i Sverige. Du kommer att projektleda större installationer av batterianläggningar hos energibolag, industrier, logistikcenter och fastighetsbolag. Du är den viktiga, sammanhållande länken mellan sälj och operations då projekten går in i kontraktsskedet. Därefter leder du projektet under hela genomförandefasen. Du kommer att ha en kontinuerlig och nära dialog med kunden och många andra externa kontaktytor som t.ex. våra partners inom anläggning, konstruktion och elektronik. I dina arbetsuppgifter ingår att upprätta all dokumentation nödvändig för att installationsteamet ska kunna utföra projekten på bästa sätt i enlighet med tillämpliga krav, lagar och regler gällande t.ex. arbetsmiljö, säkerhet och kvalitet. I det ingår att upprätta ekonomi- och tidsplaner och sörja för att dessa efterlevs. Du svarar också för att upprätta mötesstruktur med projektets intressenter och aktivt delta i dessa möten. Våra kunder finns över hela Sverige och du behöver ha möjlighet att resa i tjänsten -ibland med kort varsel. Då batteribranschen är ny kommer du ha stor chans att kontinuerligt utveckla och förbättra samarbetet med kunder, entreprenörer och underleverantörer. I takt med att STELLA Futura växer förväntas du också vara delaktig i det kontinuerliga arbetet kring intern processutveckling. Vem vi söker Eftersom vi jobbar med batterisystem är det självklart meriterande om du redan idag jobbar inom samma bransch eller har erfarenhet av liknande installationer inom energisektorn. Kanske är du idag projektledare inom solinstallation eller annat bygg- och fastighetsrelaterat område? Du har givetvis full koll på ABT 06. Eftersom du kommer att jobba med komplexa projekt är ordningssinne och förmåga att strukturera ditt eget arbete av största vikt för framgång i rollen. Vidare är du en tydlig kravställare som med ditt pragmatiska förhållningssätt vinner kundens förtroende. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Om du dessutom är lösningsorienterad och prestigelös så har du goda förutsättningar att lyckas som projektledare. Om Stella Futura Stella Futura är teknikoberoende och erbjuder marknadsledande hållbara energilösningar som inkluderar både batterisystem och solinstallationer. Kunder är industrier, offentliga inrättningar samt kommersiella fastigheter. En nyckel är att med finansiella partners erbjuda affärsupplägg och finansieringslösningar som gör det möjligt för kunden att köpa energilösningen som en service, utan tunga initiala investeringar. Genom att kombinera djup ingenjörskompetens med nya finansieringslösningar skapar Stella Futura förutsättningar för en snabb grön omställning för sina kunder. Företaget bedriver verksamhet i Sverige och genom dotterbolag i flertalet afrikanska länder. Företaget ägs av grundarna samt Profura.

11 december 2023
Sista ansökan:
29 maj 2024