Planeringsingenjör, elkraft

Sök bland 8 lediga jobb som Planeringsingenjör, elkraft och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare inom elkraft
Wrknest AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Om tjänsten Som Projektledare ansvarar du för leveransprojekt av ställverk och kontrollskåp. Från det att en beställning kommer in till att projektet är genomfört, driver du arbetet tillsammans med ett internt team av konstruktörer och experter. Rollen kombinerar både tekniska och kommersiella delar – perfekt för dig som trivs med att vara spindeln i nätet! Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du jobbar som konsult via Wrknest på uppdrag ute hos vår kund. Det finns stor chans till förlängning och långsiktighet hos vår kund. Dina framtida arbetsuppgifter Du leder 5-10 projekt parallellt och säkerställer att leveranser sker enligt tidplan, budget och kundens önskemål. Du arbetar nära både interna och externa intressenter och har en nyckelroll i att driva projekten framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för projekt från start till leverans. Sätta tidsplaner och budget samt säkerställa att detta hålls. Hantera ekonomi och uppföljning i SAP. Fungera som teknisk och kommersiell kontaktperson gentemot kund. Samarbeta med konstruktörer och produktion för att säkerställa leveranskvalitet. Koordinera och säkerställa att certifikat och dokumentation är i ordning. I vissa fall ansvara för siteinstallation med hjälp av underentreprenörer. Vi söker dig som För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet inom elkraft eller industriell verksamhet. Du har en teknisk bakgrund och trivs i en roll där du kombinerar kunddialog och teknik. Vi ser det självklart som meriterande om du har tidigare erfarenhet av projektledning inom elkraft, men detta är inget krav för rollen. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av arbete i projektbaserad verksamhet. Teknisk bakgrund inom el, elkraft eller industri. God struktur och förmåga att hantera flera projekt parallellt. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du lösningsorienterad, kommunikativ och har förmågan att hålla många bollar i luften. Du är strukturerad och drivs av att ta ansvar i dina projekt. Övrig information Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid. Plats: Västerås. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Konsultuppdrag på 6 månader via Wrknest, med mycket goda chanser till förlängning. Om kunden Företaget är en ledande aktör inom elektrifiering och levererar innovativa lösningar inom elkraft. Du blir en del av ett engagerat team av projektledare och tekniska experter, där samarbete och kunskapsutbyte är en naturlig del av vardagen. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
PROJEKTLEDARE LOKALNÄT TILL ÖRESUNDSKRAFT
Nexer Recruit AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vill du vara med och göra skillnad? Energibranschen är hetare än någonsin. Vi söker dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill få vara med och skapa morgondagens Elnät. Om verksamheten Vårt Affärsområde Distribution ansvarar för utveckling samt drift och underhåll av våra samtliga distributionsnät (el respektive fjärrvärme, gas och fjärrkyla) Avdelningen för Elnät är uppdelad i två enheter: Projekt samt Drift & Underhåll. Enheten Projekt, där denna tjänst är placerad, är en beställarorganisation och ansvarar för projektering och projektledning samt dokumentation av utbyggnads och underhållsprojekt (reinvesteringsprojekt) som skall utföras inom lokalnät 0,4-24kV respektive regionnät med stationer 6-130kV. Om tjänsten I rollen som Projektledare, lokalnät 0,4-24kV ansvarar du för genomförandet av projekt med tillhörande infrastruktur från tidigt skede till överlämning av färdig byggnad/anläggning till förvaltning. Som Projektledare på Öresundskraft är du ytterst ansvarig för att förverkliga uppsatta mål i dina projekt och har det övergripande ansvaret för att styra projekten till rätt kostnad, kvalitet och tid. Det innebär bland annat att leda och samordna projekt samt kommunicera och företräda Öresundskrafts intressen gentemot övriga intressenter så som myndigheter, kommuner och entreprenörer. Vi är ett team med tydliga roller och vi arbetar i ett mycket nära samarbete med varandra. Våra anläggningsprojekt är ofta komplexa och kan ha stor teknisk bredd. Under projektets gång har du därför alltid ett nära samarbete med olika interna och externa specialister och samarbetspartners. Rollen är placerad vid vårt huvudkontor i Helsingborg och du rapporterar till enhetschefen för Projekt El. Om dig Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning - inom el & energi och/eller projektledning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet - och att du minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet av projektledning inom energi, infrastruktur, bygg eller andra närbesläktade branscher. Har ett intresse för att delta i process- och verksamhetsutvecklingsprojekt. Kommunicerar obehindrat på svenska och har grundläggande kunskaper i engelska. Körkort klass B är ett krav, då det innebär resor inom Helsingborg och Ängelholm. Vi ser det som ett plus om du har kunskap inom elnätsbranschen och distributionsverksamhet, och/eller om du har erfarenhet av entreprenadjuridik. Vi ser det även som meriterande om du har arbetat på leverantör/entreprenörssidan utifrån ett kundperspektiv. Vi söker dig som har ett personligt driv och en affärsmässighet. Du är ansvarstagande, strukturerad och driver självständigt ditt arbete framåt med god kvalitet. Rollen som projektledare är bred med många kontaktytor – och det är därför viktigt att du har en god social förmåga samt lätt för att kommunicera både skriftligt och muntligt. För dig med ambition och drivkraft för att vidareutveckla dig själv ges goda möjligheter till professionell utveckling inom Öresundskraft. Du förväntas vara engagerad, strukturerad och ha ett stort driv. Öresundskrafts värderingar Tillsammans, Engagemang, Hållbarhet och Enkelhet är en självklarhet för dig. Mångfald För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! Ansökan Vi samarbetar med Nexer Recruit i denna rekrytering. Efter fullgjord registrering finns du i Nexer Recruits databas och kan komma att bli kontaktad i framtida rekryteringar, även om inte denna tjänst skulle bli aktuell. För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Nexer Recruit: Björn Larsson: 072-572 36 70, [email protected] eller Jenny Nilsson: 070-301 82 79, [email protected] Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar med ett löpande urval och sista ansökningsdag 2025-04-03. Facklig kontakt Adam Matulaniec, Vision, 042-490 3579 Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551 Om Öresundskraft Vi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: “För en bättre värld”. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17. Besök oss på https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ för mer information om bl a alla våra förmåner! Se gärna filmen om Öresundskraft och vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM

6 mars 2025
Sista ansökan:
3 april 2025
Projektingenjör Eldistribution
Övik Energi AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vill du vara med och bygga Öviks infrastruktur? Vi på Övik Energi söker en engagerad projektingenjör inom lokalnät elprojekt till vår avdelning Planera och Genomföra. I denna roll får du en nyckelposition där du ansvarar för att driva projekt framåt med fokus på tid, kvalitet och ekonomi. Du arbetar strukturerat och säkerställer att projekten genomförs effektivt. Rollen kan även innebära ansvar som Byggarbetsmiljösamordnare för planering och projektering (BAS-P) samt utförande (BAS-U). Arbetsuppgifter Som projektingenjör kommer du att arbeta med att ta fram materiallistor, specifikationer och ritningar som underlag till entreprenörer. Du stöttar vid upphandlingar genom att bidra med teknisk kompetens och säkerställer att rätt lösningar implementeras. Du kommer att ha en viktig roll i kommunikationen och samordningen mellan entreprenörer, arbetsledare och andra involverade parter. Genom uppdatering av ritningar och bygghandlingar säkerställer du att dokumentationen alltid är aktuell. Du ansvarar även för entreprenadkontroller och ser till att projekten genomförs enligt plan. Vidare kommer du att dimensionera elnätet, beräkna och simulera belastningar samt identifiera förbättringsområden utifrån teknik, ekonomi och myndighetskrav. Du arbetar aktivt för hög leveranssäkerhet och låg energiförlust i elnätsprojekten. Rollen innefattar även kontakt med myndigheter och markägare för att ansöka om nödvändiga tillstånd vid nybyggnationer. Vi söker dig som Vi tror att du har flera års erfarenhet inom lokalnät och gärna en teknisk utbildning från högskola eller universitet, alternativt motsvarande erfarenhet. Du har kunskap i projektverktyg, dokumentations- och affärssystem samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet från entreprenadsprojekt är meriterande och vi söker dig som är självgående, målinriktad och strukturerad. För att lyckas i rollen behöver du vara en person som trivs med att samarbeta, lösa problem och driva projekt framåt med kundfokus i varje steg. Vi erbjuder Hos Övik Energi blir du en del av ett kompetent och engagerat team som arbetar med framtidens energilösningar. Vi erbjuder en utvecklande roll där du får möjlighet att arbeta med varierande och spännande projekt som bidrar till att stärka regionens elnät. Du får arbeta i en organisation där hållbarhet, innovation och kvalitet står i centrum. Sök tjänsten genom att skicka ditt CV och en kort motivering nedan. Vi ser fram emot din ansökan!

5 mars 2025
Sista ansökan:
5 april 2025
Projektledare till Rejlers
Thread AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Är du en driven projektledare som vill leda spännande industriprojekt och arbeta med några av tekniksveriges mest intressanta kunder? Rejlers söker en projektledare som vill vara en del av vårt engagerade team! Om företaget: Rejlers är ett starkt kompetensföretag med en lång tradition av att driva och genomföra komplexa industriprojekt. Vi arbetar nära våra kunder för att skapa innovativa och hållbara lösningar. Inom industridivisionen i region Öst arbetar vi med projektledning, automation, produktionsutveckling, process och elkonstruktion. Vi driver även initiativet Green Projects, där vi samlar projekt med en tydlig miljöprofil för att bidra till en mer hållbar värld. Klicka här för att läsa mer om oss. Om tjänsten: Som projektledare hos oss spelar du en central roll i att planera, organisera och genomföra industriella projekt. Du arbetar i nära samarbete med kunder och teammedlemmar för att säkerställa att projekt levereras enligt tidsplan, budget och kvalitetskrav. Rollen innebär även att leda utredningar, ta fram tekniska lösningar och hantera upphandlingar. Krav: Teknisk utbildning inom relevant område exempelvis ingenjör Gedigen erfarenhet av att driva större projekt inom kraftvärme-, tillverknings-, process- eller stålindustrin Förmåga att hantera och kommunicera med olika intressenter på olika nivåer Teknisk förståelse och kunskap om industriella processer Meriterande: Projektledarcertifiering (t.ex. PMP eller IPMA) Vi söker dig som: Är strukturerad och lösningsorienterad Trivs med att samarbeta och leda team Har en positiv inställning och drivs av att utveckla projekt och processer Övrigt: Anställningsform: Heltid, tillsvidare med provanställning Placering: Nyköping med omnejd Vad vi erbjuder: På Rejlers får du en dynamisk arbetsplats med högt i tak och stor framtidstro. Vi arbetar tillsammans i en lärande miljö med spännande projekt och intressanta kunder. Vi strävar efter att bli branschens mest lärande organisation – "Home of the learning minds". Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Ansök idag och bli en del av vårt team på Rejlers! Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.

24 februari 2025
Sista ansökan:
7 april 2025
Affärsutvecklare inom elmarknadstjänster – Telge Nät
Telge Nät AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.   Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad.  Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – ­präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.   Så här säger Jeanette Torefeldt, rekryterande chef om rollen: ”Som affärsutvecklare på Telge Nät blir du en nyckelspelare till att skapa möjligheter för Södertälje att växa och bli en smart och hållbar stad. Du vill hjälpa våra kunder att göra hållbara val och förenkla deras vardag samtidigt som de får en positiv upplevelse genom hela kundresan. Allt du gör, gör du med kunden i fokus.”   Arbetsuppgifter och ansvar Som affärsutvecklare arbetar du strategiskt och långsiktigt med att utveckla nya produkter och tjänster inom el och energi, som ska ge en enklare smartare vardag för våra kunder och utvecklingen av Södertälje. Du ingår i en stark organisation och ett team med stor kompetens och kännedom om våra produkter och tjänster med stora utvecklingsmöjligheter. Du har ett nära samarbete med övriga avdelningar inom Telge Nät för att säkerställa hållbara affärer ur alla perspektiv. Du är kund- och utvecklingsorienterad och ser möjligheter både hos kunder och i vår verksamhet. På så sätt bidrar du till vår ökade kund- och affärsnytta samtidigt som du är med och förbättrar och utvecklar vår verksamhet med din kompetens.   Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands.   Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. Vi ser att du har en högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från infrastrukturbranschen med fokus på el och energi, gärna med erfarenhet av produkt- och tjänsteutveckling. Du är affärsmässig och van vid att arbeta med analys, utvecklingsfrågor och uppföljning. Du har god kunskap och erfarenhet inom el och energi samt från fastighetsnära tjänster. Har du kompetens inom fastighetsnära digitala tjänster och produkter inom el och energi är det meriterande då tjänsten riktar sig mot kommersiella tjänster inom el.   Telge Nät står inför en spännande utvecklingsresa med ett stort kundfokus. Därför söker vi talanger som drivs av att ha kunden i fokus och som vill bidra i en förändringsorienterad organisation. Som person har du ett affärsmässigt förhållningssätt, är resultatinriktad och trivs med att jobba i team. Du är nyfiken och lösningsorienterad, har hållbarhet högt på agendan och vill bidra med att skapa möjligheter för Södertälje att växa och bli en smart, digitaliserad och hållbar stad.   Du drivs av affärer, affärsutveckling och nöjda kunder. Du har en stark vilja att vara med och utveckla arbetssätt, processer och verktyg för att förenkla och förbättra för både våra kunder och vår verksamhet. Dessutom är du strukturerad, ansvarstagande och kan arbeta både operativt och strategiskt. Du känner igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten. B-körkort krävs för den här tjänsten.     Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Fastighetsnära digitala tjänster och produkter, produktutveckling och paketering, kalkylering, erfarenhet att utveckla kundbehov från initiala faser från att ta fram affärsplaner till avslut och genomförande in i förvaltning. Erfarenhet att arbeta med samarbeten eller projekt rörande miljö- och hållbarhetsarbete.     Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.   Sista ansökningsdatum Fredagen den 21 mars 2025   Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Jeanette Torefeldt du ska kontakta, på 08-550 221 34. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Magnus Enderin för SACO, du når båda på 08-550 220 00.   Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.   Vår bas finns i Södertälje – här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.

21 februari 2025
Sista ansökan:
21 mars 2025
Operations Planner to the Tank Shop in Power Transformers Ludvika
Hitachi Energy Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

The opportunity As an Operations Planner at Power Transformers, you play a key role in planning and developing an efficient production plan. You are responsible for planning and optimizing resources and capacity for the Tank shop in Power Transformers Ludvika. The aim is to maintain a steady production flow and ensure that our products are delivered reliably. You collaborate closely with departments like production, procurement and project management to resolve challenges and drive improvements. You will find a combination of structure and problem-solving in a diverse and evolving work environment. “What makes working at Power Transformers special, is our unique and family like culture. We constantly collaborate and support each other to achieve common goals and deliver the best possible results!” – Pontus Ritola, Master planner at Power Transformers How you´ll make an impact Plan and optimize work in the Tank shop with a focus on ensuring the right resources and delivery reliability Collaborate with production, procurement, project management and other internal functions to drive improvements and find cost-effective solutions. Monitor and adjust planning as needed to meet changers and solve problems, such as quality- and delivery challenges. Provide support for daily operations and contribute to steady flows. Your background You are a structured communicative individual who enjoys working independently as well as in a team. Experience in manufacturing and project management is a plus and will help you to succeed in this role. You can communicate clearly in both Swedish and English, which is important in our international environment. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Don’t delay, apply today! Recruiting Manager, Elias Beijar [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Olle Ruzicka, +46 107-38 31 44. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Tobias Nilsson [email protected].

30 december 2024
Sista ansökan:
27 juni 2025
Junior Beredare till Vinnergi i Sundsvall
Vinnergi AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Är du i början av din karriär inom elkraft eller elnät och söker en roll där du kan utvecklas och bidra med din tekniska kompetens? Har du erfarenhet av arbete som beredare eller en relevant utbildning inom elkraft? Vi på Vinnergi söker en junior beredare till vårt team i Sundsvall – en roll där du kommer arbeta nära våra kunder och få möjligheten att växa med oss. Tjänsten kan komma att tillsättas snabbt, så sök redan idag!Läs mer om oss på vår Karriärsida. Din roll som Beredare Som junior beredare hos Vinnergi kommer du att vara en viktig del av våra projekt inom elkraft och elnät. Ditt arbete kommer att vara varierande och omfattande, med uppgifter som att: Ta fram arbetsinstruktioner och materialsammanställningar Arbeta med konstruktioner samt hantera och följa upp tillståndsansökningar Ansvara för kontakter med markägare och myndigheter samt hantera markvärderingar Utföra nätberäkningar och ta fram kostnadskalkyler, materiallistor och bygghandlingar Du kommer att vara stationerad på vårt kontor i Sundsvall men arbeta mycket ute hos kund, vilket innebär nära kundkontakt och möjlighet att skapa långsiktiga relationer och direkt bidra till våra kunders framgång. Vem är du? Vi söker dig som antingen har något års erfarenhet som beredare eller har en relevant utbildning inom elkraft eller närliggande områden. För att lyckas i rollen är du strukturerad, noggrann och drivs av att lära och utvecklas. Du har ett stort intresse för teknik och ser alltid fram emot nya utmaningar. Eftersom arbetet innebär mycket kundkontakt tror vi att du är en social lagspelare som har lätt för att samarbeta och skapa förtroende. Hos Vinnergi värdesätter vi engagemang och initiativkraft – vi söker dig som vill växa med oss och utvecklas tillsammans med ett starkt team. Vi tycker det är viktigt att du är en kulturbärare för Vinnergi och känner igen dig själv i våra värderingar H.E.R.O. Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras. Vid frågor gällande bakgrundskontroll och säkerhetsprövning, kontakta ansvarig rekryterare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Låter rollen intressant, såtveka inte att ansöka redan idag. Välkommen! Om Vinnergi Vi hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter inom telekom, energi, fastighet och industri. Enkelt uttryckt så gör vi vardagen inkopplad, påkopplad och uppkopplad.På Communicate blir du en del av ett växande och kompetent team konsulter inom kommunikationsinfrastruktur – som har kul på jobbet, hjälper varandra och utbyter erfarenheter. Läs mer om oss på Communicate och lär känna oss som jobbar häreller spana in vår Linkedin eller vår podd Work At Vinnergi Vår värdegrund stavas H.E.R.O. – Happy, Explore, Ready och Open och är grunden i vår företagskultur. Förutom starkt fokus på värderingar, en platt organisation med hög påverkansgrad så är dessutom många av våra medarbetare delägare. Det gör oss till ett tryggt och nyskapande företag med engagerade medarbetare som utvecklas både i sin yrkesroll och som människor. Vi är övertygade om att teknisk innovation är lösningen för att bygga en hållbar framtid för kommande generationer. På Vinnergi arbetar vi i framtiden varje dag. Bli en av oss!

14 november 2024
Sista ansökan:
3 maj 2025
Project Planner
Hitachi Energy Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

As our operations are in a considerable growth phase, we continue to strengthen our Planning Team in the Hitachi Energy, Grid Integration business unit. We are looking for you - an experienced Project Planner - to join our Nordic Cluster organization and do your magic in Västerås, Sweden. Do you have a passion to drive project success? Are you working towards seamless execution? Do you thrive in a dynamic environment where your skills in planning, scheduling, cost management and resource management can make a significant impact? If yes, then we could be a perfect match! As a Project Planner, you will play a pivotal role during the whole lifecycle of our projects, from tendering to handover in the field of Planning and Scheduling. Your expertise and proactive approach will ensure the consistency and alignment of time, cost, and progress, ultimately contributing to the success and satisfaction of our customers. In this role, you will be in the driving seat to ensure the projects have robust, dynamic, and well-structured schedules that meet contractual objectives and provide clear roadmaps for the execution phase. You will be working in close collaboration with many stakeholders making sure the schedules are used for work coordination, predictable lookaheads, risk management, cost management, resource management, and of course, team alignment. You will also conduct schedule and resource analysis and prepare schedule progress reporting materials both for external and internal purposes. We understand that no one can do this by themselves, but together with great colleagues such as Project Managers, Project Controllers, Lead Engineers, Buyers, Site Managers and, of course, with our customers. How you´ll make an impact Creating, maintaining, and analyzing projects, current and forecasted schedule, including costs, resources and risks in close collaboration with Project Managers and Project team members When needed, you will be the one who draws the attention of Project Managers and project team on schedule deviations and problems that may arise Active role in communicating schedule information to stakeholders Active role in developing solution options to handle delays together with the project team Following up the projects you are working with, preparing reports and analyses (S-curves, CPA, Resource Histograms, On-Time-Delivery Milestones) Promoting the importance of planning and scheduling in the organization and acting as a role model Driving the implementation and use of planning and scheduling methodologies and tools Your background M.Sc. or B.Sc. in relevant field Several years of experience and expertise in planning and scheduling Strong teamwork skills and ability to motivate and inspire colleagues around you Ability to prepare and maintain high quality, dynamic project schedules together with the project team Self-driven person who takes personal responsibility Goal oriented and structured way of working Experience working with Primavera P6 and if you have experience in Oracle Unifier, it is seen as an advantage Project Management Certificate (PMP® and/or PMI-SP®) is seen as an advantage Good written and spoken communication skills in English and Swedish What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Interested to join the Team and take on exciting challenges in the growing energy business? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Please feel free to ask for more information about this role from Mr. Harri Paakki, Project Planning and Controls Manager, mobile +358 40 7798 049 or Talent partner Carina Riström, [email protected]. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43.

29 oktober 2024
Sista ansökan:
26 april 2025