Isolerab växer och söker en målinriktad Regional Operationschef för region väst Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder – och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, Östergötland, Värmland och Stockholm är vi stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt och ser fram emot en fortsatt positiv utveckling på både befintliga och framtida marknader. Om tjänsten: Vi söker nu dig som är en engagerad och erfaren chef/ledare till vår region: Väst. I denna nyckelroll kommer du att vara ansvarig för att leda & utveckla våra befintliga installationsavdelningar men även etablera nya kontor för regionen. Tjänsten utgår från Göteborg, där du kommer ha din bas, och tjänsten planeras att tillsättas hösten 2025. Du är ytterst ansvarig för all installation, kundhantering och fakturering som sker i dina lokala kontor. Du ansvarar för att leda och följa upp företagets uppsatta faktureringsmål, nyckeltal och värdegrund. Du är personalansvarig och därmed säkerställer du medarbetarnas trivsel och arbetsmiljö genom ett systematiskt arbetsmiljöarbete. Du ansvarar för processen on-off- re-boarding av dina medarbetare. Du ansvarar för rekrytering av nya medarbetare till dina kontor. Vi erbjuder dig: Kontinuerlig utbildning inom ledarskap och personlig utveckling Stor utvecklingspotential inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar Friskvårdsbidrag Utbildning inom arbetsmiljö Vem söker vi? Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och engagera team. Vi ser gärna att du har erfarenhet sedan tidigare från liknande bransch. Som person är du en naturlig ledare med goda kommunikativa egenskaper och besitter förmågan att skapa resultat genom andra. Du tycker om att se när andra utvecklas och växer i sin roll. Teamets resultat och mående är av största vikt för dig. Du har en positiv inställning, är lyhörd och ser utmaningar som spännande eftersom du få använda ditt driv till att lösa dem. Vi ser att du är kommunikativ, målmedveten och har en god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Du har egenskapen att bygga långsiktiga relationer och kunna motivera dina team till att uppnå sina mål. Vi söker dig som trivs att jobba när det är mycket att göra och när dagen ibland inte alltid blir som man planerat. Du strävar efter att få utvecklas och ta ansvar utefter din befattningsbeskrivning. Du ser dig som en del av Isolerabs ansikte utåt. Kriterier: Mångårig erfarenhet av ledande befattning Erfarenhet av ekonomisk analys Starka ledarskapsförmågor, erfarenhet av coaching och personalutveckling B-körkort (obligatoriskt) Flytande svenska i tal och skrift Merit om du har erfarenhet och förståelse av B2C direktförsäljning eller B2B-försäljning Goda kunskaper inom rekrytering Utbildning i ledarskap Goda kunskaper i Officepaket Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande, så ansök redan idag för din chans att bli en del av vår framgångsrika organisation! Ansök enkelt via mobil eller dator – vi ser fram emot att höra från dig!
Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen! Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på denna unika och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Platschef. Om rollen Som Platschef hos Eltel och Förbifart Stockholm projektet kommer du att arbeta brett och ha en stor kontaktyta. Du kommer att ansvara för både produktionen och personalen på din site. Då projektet är komplext och ständigt utvecklas kommer stort fokus att ligga på planering och samarbete med övriga kollegor och samarbetspartners. Du har det övergripande ansvaret för att tidplanen och produktionsplaneringen följs samt arbetsmiljöansvaret för siten. Du kommer att rapportera till Installationschefen som sitter i ledningsgruppen för projektet. Rollen innebär stort ansvar i en miljö där utmaningar och ständiga förändringar är ett faktum. Ingen dag är sig lik och tillsammans med teamet kommer du att få vara med på en historisk förändring i Stockholms infrastruktur! Arbetsuppgifter - Produktion och personalledning - Övergripande planering och prioritering - Arbetsledning och personalansvar för en grupp om ca 25 stycken medarbetare innefattande produktionsplanerare, arbetsledare och tekniker, samt arbetsledning av inhyrd personal - Tidplan, resursplan och materialleveransplan tillsammans med vår logistikfunktion - Samordning med övriga installationsentreprenader i projektet - Säkerställa att KMA arbetet efterföljs - Dokumentation av löpande förändringar i produktion - Hantera förändringar och eventuella hinder i produktion och tillsammans med berörd avdelning hitta ekonomiska och lönsamma lösningar - Kostnadskontroll och ekonomisk uppföljning i det dagliga arbetet - Samarbete med både interna och externa aktörer Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga och kompetenta kollegor. Vi är ett sammansvetsat gäng i Stockholm som jobbar både självständigt och tillsammans. Du kommer att tillhöra ett team med stor teknisk bredd och kompetens. Här erbjuds du ett varmt, lyhört, tydligt och närvarande ledarskap som tror på frihet under ansvar. Vi står för arbetsglädje och en stark sammanhållning. En anställning hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att säkra Sveriges kritiska infrastruktur. Våra kunder har alla samhällsviktiga funktioner och varje dag gör vi tillsammans att digitaliseringen och elektrifieringen blir till verklighet. Du kommer att få en stor variation i dina arbetsuppgifter tillsammans med mycket ansvar, och en möjlighet att hela tiden utvecklas inom befintliga och nya roller. Eltel är en trygg arbetsgivare med en lång och stolt erfarenhet från branschen. Vi finns över hela Sverige och är i stark tillväxt, särskilt inom förnybar energi. Som en del av Eltel kan du känna dig trygg med att vi ständigt har din säkerhet och arbetsmiljö i fokus med en tydlig nollvision för arbetsskador. Men det som gör att man stannar hos oss är en öppen arbetskultur med trevliga och duktiga kollegor som gör oss alla starkare tillsammans. För att lyckas i rollen som Platschef ser vi att du som söker har erfarenhet av en likande roll innefattande ledarskap, samt att du ansvarat för större installationsprojekt eller andra projekt med omfattande och komplexa installationer. Då du kommer att ha ett övergripande ansvar för siten behöver du vara insatt i både de tekniska områdena samt projektplanering och entreprenadjuridik. Vi söker dig som trivs med att arbeta proaktivt och har en god förmåga att planera inom komplexa projekt där många aktörer är inblandade. Du har en god kommunikationsförmåga och kan förmedla tidplan och åtgärder på ett korrekt sätt till alla led inom projektet. - Erfarenhet från liknande roll inom el, installation, bygg, anläggning och/ eller telekom - Ett stort och genuint intresse och kunskap för frågor som rör projektstyrning - Ha förmåga att prioritera kvalité samtidigt som du kan bidra till att hålla budget och tidplan - God förmåga att planera och kommunicera - Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet - Ha god teknisk kunskap och förståelse för tekniska system, med fördel kommunikationssystem - Vana av dokumentation i ett projekt med höga krav - God systemvana - Goda kunskaper i svenska samt engelska - B-körkort, manuellt Som Platschef behöver du vara en god lagspelare. God förmåga till samarbete, kommunikation och planering är förutsättningar för att vara lyckosam i rollen. Vi arbetar som ett team och du kommer att röra dig över en stor kontaktyta där du kommer att bygga många relationer de kommande åren inom projektet. Vi arbetar alla mot samma mål och du kommer vara en central del för projektet för att nå ett lyckat resultat. Ytterligare information - Urval och intervjuer påbörjas i början av Augusti - Tjänsten är en tillsvidare som inleds med 6 månaders provanställning - Arbetsplats Skärholmen - Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll (inklusive kontroll av ekonomiska tvister) Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt andra försäljare av ytterligare tjänster kopplat till våra rekryteringar. Vi har upphandlat de tjänster vi behöver. Vid andra frågor; kontakta oss centralt på [email protected].
DC Wäst fortsätter att växa! Ett hungrigt och expansivt byggföretag som gillar nytänkande och innovationsförmåga. Med ett sammansvetsat team och ett brett nätverk av duktiga underentreprenörer utför vi entreprenader över hela Sverige. Med kommersiella fastigheter i fokus genomför företaget om-, till- och nybyggnationer. I dagsläget består organisationen av 26 medarbetare och vi fortsätter att växa. Nu söker vi ytterligare en Resande Platschef till detta vinnande team. DC Wäst – Ett expansivt och nytänkande byggföretag DC Wäst fortsätter sin imponerande tillväxtresa som ett innovativt byggföretag. Med ett starkt fokus på nytänkande och kreativitet drivs verksamheten framåt av ett sammansvetsat team och ett brett nätverk av skickliga underentreprenörer. Företaget är specialiserat på entreprenad och konceptbyggnation och tar sig an projekt över hela Sverige. Vi bygger nyskapande fastigheter, genomför om- och tillbyggnationer och anpassar kontor och lokaler efter kundernas unika behov. Om tjänsten Som resande platschef har du stor frihet att i planera, leda och styra dina projekt till framgång. Tjänsten som platschef är en nyckelroll, där du självständigt leder om-, till- eller nybyggnationer av kommersiella projekt av varierande storlek och typ. Det är en mycket varierad tjänst med ansvarar för alla delar av produktionen, fram till slutbesiktning och överlämnande. Du kommer själv att planera och styra över din tid. Då uppdragen finns i hela landet är det av största vikt att du har möjlighet att vara på resande fot och bo borta på veckorna (måndag – torsdag). Arbetsuppgifter: Ansvar för projektets genomförande från byggstart till överlämnande Leda, fördela och samordna arbetet inom gällande projekt Att driva den dagliga produktionen Delansvar för upprättande av produktionskalkyler Ansvara för projektets budget och prognoser Hantera vissa inköp av material och underentreprenörer Planera och ansvara för genomförande och efterlevnad av rutiner avseende kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Löpande kontakt med beställare, underentreprenörer samt kollegor Om dig Du som söker trivs bäst i rollen om du är en driven och självgående person med förmåga att tänka nytänkande och arbeta strukturerat. Du har ett starkt engagemang i ditt arbete och en långsiktig syn på dina projekt. Med din väl utvecklade samarbetsförmåga kan du enkelt skapa goda relationer och navigera smidigt mellan olika yrkesgrupper. Kvalifikationer: Minst 2–3 års erfarenhet som platschef inom byggbranschen. Tidigare vana av en resande tjänst är meriterande. Utbildad byggnadsingenjör eller erfarenhet från yrkesarbetarbakgrund och arbetat dig uppåt. B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Möjlighet att bo borta under veckorna. Fördelaktigt om du bor i Göteborgs närområde, då företaget är Göteborgsbaserat. DC Wäst erbjuder Slutgiltig kandidat erbjuds en utvecklande, spännande och långsiktig tjänst i ett ungt och framåt företag med bra anställningsvillkor. Du kommer att få arbeta med duktiga kollegor ochVara en viktig kugge i teamet, där du utvecklar företaget tillsammans med oss andra. Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna rekrytering samarbetar DC Wäst med OnePartnerGroup. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Tania Benitez, på [email protected] eller Rebecka Svensson på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Depåchef – Göteborg Är du en trygg och engagerad ledare med starkt driv och god affärsförståelse? Har du erfarenhet av att leda personal, ta ansvar för ekonomi och samtidigt bygga starka kundrelationer? Nu söker vi en Depåchef till en av våra kunder inom rental – en roll med helhetsansvar för både drift, personal, resultat och kundnöjdhet. Om rollen Som Depåchef ansvarar du för den dagliga verksamheten på depån. Du leder teamet, planerar resurser, arbetar nära kund och driver verksamheten framåt med fullt ansvar för resultat och utveckling. Rollen omfattar även personalansvar, inklusive kompetensutveckling, en-till-en-samtal och lönesamtal enligt företagets policy. Du kommer också att arbeta aktivt med lokal försäljning för att stärka företagets marknadsposition i området. Ditt uppdrag är att säkerställa att kunderna får rätt maskin, i rätt tid och med högsta möjliga servicenivå. Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda och utveckla det dagliga arbetet på depån Säkerställa att kunderna får den bästa möjliga servicen Budget- och resultatansvar Personalansvar inklusive medarbetarsamtal och lönesamtal Planering av bemanning och ansvar för arbetsmiljö Upprätthålla rutiner för miljö, kvalitet och säkerhet (ISO) Aktivt säljarbete och kundbearbetning i regionen Besiktning och kalibrering av utrustning Hålla regelbundna teammöten och ekonomigenomgångar Bidra till utveckling av rutiner och effektivare arbetssätt Vara flexibel och hjälpsam där det behövs i den dagliga driften Vem är du? Vi söker dig som är driven, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du är en naturlig ledare som skapar arbetsglädje, ställer tydliga krav och alltid har kunden i fokus. Du trivs med att vara närvarande i verksamheten, är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter olika situationer. Du har: Tidigare erfarenhet av att leda team och driva verksamhet God kunskap inom budget och ekonomi Förmåga att arbeta nära kund och utveckla kundrelationer Ett strukturerat arbetssätt och högt engagemang En coachande och tydlig ledarstil Vi erbjuder: En roll med stort ansvar och utrymme att påverka, i en verksamhet som värdesätter engagemang, initiativtagande och ett gott ledarskap. Här får du möjlighet att vara med och forma framtiden – tillsammans med ett starkt team. Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan!
Nordec söker en platschef – med ansvar för några av Europas mest betydande stombyggnadsprojekt inom stål- och prefab! Här erbjuds du en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter I rollen som platschef ansvarar du för några av landets mest betydande byggprojekt inom stål- och prefabbyggnation. Du har totalansvar för montageplatsen, leder det dagliga arbetet och säkerställer att genomförandet håller rätt kvalitet samt följer tidplan, budget och säkerhetskrav. Du har personalansvar på plats och samarbetar med erfarna arbetsledare. Som platschef är du en nyckelperson i våra projekt inom samtliga Nordecs affärsområden. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Arbetet sker i en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Medarbetarna får en unik inblick i alla kärnområden i verksamheten och blir en viktig del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Huvudsakliga ansvarsområden: Driva byggprojekt inom stål, betong och prefab Leda montageplatsen och säkerställa kvalitet, tidplan, budget och säkerhet Samordna arbetet med arbetsledare och ha indirekt personalansvar Arbeta i en internationell miljö med korta beslutsvägar och stort inflytande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Relevant eftergymnasial utbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Dokumenterad erfarenhet av att leda montage- eller byggprojekt, gärna inom industribyggnation eller stålbyggnation Erfarenhet av helhetsansvar inklusive budget- och resultatansvar Goda ledaregenskaper och erfarenhet av personalansvar Svenska och Engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Stockholm, Mellansverige, Västkusten Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Specialist
Nordec söker en platschef till norra Sverige – med ansvar för några av landets mest betydande industriprojekt inom stålbyggnation i den gröna omställningen! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter I rollen som platschef i norra Sverige ansvarar du för några av landets mest betydande byggprojekt inom stål- och prefabbyggnation. Du har totalansvar för montageplatsen, leder det dagliga arbetet och säkerställer att genomförandet håller rätt kvalitet samt följer tidplan, budget och säkerhetskrav. Du har personalansvar på plats och samarbetar med erfarna arbetsledare. Som platschef är du en nyckelperson i våra projekt inom samtliga Nordecs affärsområden. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Arbetet sker i en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Medarbetarna får en unik inblick i alla kärnområden i verksamheten och blir en viktig del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Huvudsakliga ansvarsområden: Driva byggprojekt inom stål, betong och prefab Leda montageplatsen och säkerställa kvalitet, tidplan, budget och säkerhet Samordna arbetet med arbetsledare och ha indirekt personalansvar Arbeta i en internationell miljö med korta beslutsvägar och stort inflytande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Relevant eftergymnasial utbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Dokumenterad erfarenhet av att leda montage- eller byggprojekt, gärna inom industribyggnation eller stålbyggnation Erfarenhet av helhetsansvar inklusive budget- och resultatansvar Goda ledaregenskaper och erfarenhet av personalansvar Svenska och Engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå, Boden och Malmfälten) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Specialist
Är du en erfaren och strukturerad projektledare eller platschef med god förmåga att hantera komplexa projekt och skapa ordning i en dynamisk arbetsmiljö? Sodajo Consulting söker för vår kunds räkning en engagerad och självgående platschef med omgående start. Du kommer att spela en nyckelroll i ett pågående infrastrukturprojekt i centrala Göteborg, där du ges möjligheten att vara med och forma den operativa strukturen för ett av deras mest kritiska projekt. Här får du chansen att utvecklas i en arbetsmiljö där både tekniska färdigheter och en stark vilja att ta ansvar är avgörande för framgång. Notera att vi söker dig som kan starta omgående, som dessutom är taggad på att kliva in i ett projekt med högt tempo redan från start! Om vår kund Vår kund är ett innovativt och växande företag som specialiserar sig på komplexa undervattensprojekt. Med en stark teknisk kompetens och en passion för att lösa utmaningar under ytan, erbjuder de ett brett tjänsteutbud; inklusive dykarbeten, sjömätning, sugmuddring, undervattensrobotar, fotogrammetri och 3D-scanning av vattenfyllda tunnlar – med mera! Företaget har en stark företagskultur som bygger på ödmjukhet, samarbete och en gemensam passion för att lösa sina kunders problem under vattenytan. De arbetar med projekt av både nationell och internationell karaktär och har etablerat sig som en ledande aktör inom sitt område. Företaget har sitt huvudkontor i Falun men är verksamma på flera orter runt om i Sverige i spännande och innovativa projekt! Dina närmaste kollegor kommer att vara en tight ledningsgrupp som stöttar dig i din roll, i det dagliga möter du dykare, arbetsledare, projektledare med flera, där du nätverkar med interna och externa parter i projektets framfart! Information om tjänsten Som platschef kommer du att ta ansvar för ett omfattande projekt vid Liseberg kopplat till Västlänken. Du kommer att leda ett team om upp till 60 personer och säkerställa att alla delar av projektet levereras enligt uppsatta mål, tidsramar och kvalitetskrav. Projektet inkluderar bland annat schaktning, muddring, svetsning, betonggjutning samt annan teknisk och byggrelaterad arbetsledning. Ditt ansvar kommer att inkludera: Planering och strukturering av personal, material och utrustning. Säkerställa att all dokumentation är korrekt och att rapportering sker enligt gällande standarder. Leda och koordinera arbetet mellan olika arbetsgrupper och externa partners. Inrapportering av arbetsutförande och fakturering till relevanta aktörer Ansvara för projektets ekonomi, inklusive att säkerställa att projektet håller sig inom budgetramar. Du kommer att rapportera till projektledare och VD, samt arbeta tätt med arbetsledare för att säkerställa en smidig drift av projektet. Vi söker dig som: Har gedigen erfarenhet inom projektledning, gärna inom bygg och teknik, och har arbetat med projekt av större karaktär. Är strukturerad och kan hantera dokumentation, budgetansvar och uppföljning på ett effektivt sätt. Har god förståelse för avtals- och kravhantering, och kan läsa och tolka avtal för att säkerställa att alla krav uppfylls. Har en stark förmåga att leda team och bygga långsiktiga relationer med både interna och externa aktörer. Har erfarenhet av att arbeta med stora projekt och kan hantera både operativa och strategiska delar av ett projekt. Har erfarenhet av system för rapportering och fakturering, meriterande är erfarenheter inom NEXT, men det är inget krav för tjänsten. Är flexibel och trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik. Personliga egenskaper: Dina personliga kunskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Vi söker dig som är lösningsorienterad, självgående och har en stark vilja att leverera enligt höga krav. Du är kommunikativ och har förmågan att inspirera och motivera andra i ditt team, samtidigt som du kan hantera det administrativa och organisatoriska ansvaret för projektet. Du ser möjligheter där andra ser hinder och har förmågan att skapa ordning i en komplex arbetsmiljö! Vi erbjuder: En dynamisk och flexibel arbetsmiljö med möjlighet att påverka och utvecklas. Stöd och mentorskap från erfarna kollegor och en VD som är engagerad i projektet. Möjlighet att arbeta med ett spännande och betydelsefullt projekt som påverkar stora infrastruktursatsningar. En arbetsplats där energi, passion och lösningsorientering står i centrum. PLACERINGSORT: Göteborg START: OMGÅENDE URVAL: Sker löpande Kontakt: Har du erfarenheten och engagemanget vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare: Sofie Jonsson [email protected] 076 146 45 34
H2 Entreprenad söker nu en erfaren och engagerad platschef som vill vara med och forma framtidens projekt. Här får du en unik möjlighet att ta en central roll i ett växande företag där ledarskap, ansvar och kvalitet står i fokus. Om företaget Hanssons Hus Entreprenad, även kallat H2 Entreprenad, bildades 2015 i Ulricehamn och har sedan dess vuxit till en koncern med ca 130 medarbetare och en omsättning på cirka 1,5 miljarder SEK. Företaget utför projektering och byggnation av större bostadsprojekt samt lokalanpassningar runtom i Sverige. Affärsmässighet, långsiktigt hållbara projekt och starka relationer är värden som genomsyrar verksamheten och ligger till grund för företagets framgång och tillväxt. Om tjänsten Du ansvarar för att leda och driva den dagliga produktionen ute på byggarbetsplatsen och blir en viktig del i att säkerställa att projekten genomförs effektivt, säkert och med hög kvalitet. Rollen är operativ och innebär ett nära samarbete med både egna medarbetare och underentreprenörer. För att lyckas i rollen krävs ett tydligt ledarskap, god kommunikativ förmåga och en förmåga att skapa engagemang och struktur i det dagliga arbetet. Arbetsuppgifter Som Platschef på H2 Entreprenad ansvarar du för att leda och styra byggproduktionen från start till mål. Du säkerställer att arbetet följer tidsplan, budget och kvalitetskrav, samtidigt som du skapar ett positivt arbetsklimat och en trygg arbetsmiljö. Du planerar det dagliga arbetet i detalj, följer upp produktionen och har ett nära samarbete med både interna medarbetare och underentreprenörer. I rollen ingår även ansvar för arbetsberedningar, egna kontroller, skyddsronder samt dokumentation och rapportering. Du hanterar material leveranser, sköter inköp av förbrukningsmaterial och ser till att allt flyter på effektivt och säkert på arbetsplatsen. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig och kommunikativ, med förmåga att skapa goda relationer och ett bra samarbetsklimat. Du är en naturlig ledare som får med dig andra genom engagemang, närvaro och tydlighet. Du trivs i en roll där du har många kontaktytor och har lätt för att prioritera och fatta beslut, även i ett högt tempo. Vidare är du strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös, med ett starkt eget driv och ansvarskänsla. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet från byggbranschen, gärna i en ledande roll. Du har god kännedom gällande lagar, avtal och riktlinjer inom bygg. Du har även vana att arbeta i digitala verktyg som Bluebeam och Trimble Connect. Det är meriterande om du har genomgått relevanta utbildningar och certifieringar inom exempelvis BAS-P/BAS-U, heta arbeten, HLR, ställningsbyggnad, säkra lyft, entreprenadsjuridik samt arbetsmiljö och säkerhet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Din ansökan Vi vill uppmärksamma om att det är semestertider, vilket innebär att vi kommer att påbörja intervjuer först i augusti. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mirnessa Omerika, [email protected]. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
H2 Entreprenad söker nu en erfaren och engagerad platschef som vill vara med och forma framtidens projekt. Här får du en unik möjlighet att ta en central roll i ett växande företag där ledarskap, ansvar och kvalitet står i fokus. Om företaget Hanssons Hus Entreprenad, även kallat H2 Entreprenad, bildades 2015 i Ulricehamn och har sedan dess vuxit till en koncern med ca 130 medarbetare och en omsättning på cirka 1,5 miljarder SEK. Företaget utför projektering och byggnation av större bostadsprojekt samt lokalanpassningar runtom i Sverige. Affärsmässighet, långsiktigt hållbara projekt och starka relationer är värden som genomsyrar verksamheten och ligger till grund för företagets framgång och tillväxt. Om tjänsten Du ansvarar för att leda och driva den dagliga produktionen ute på byggarbetsplatsen och blir en viktig del i att säkerställa att projekten genomförs effektivt, säkert och med hög kvalitet. Rollen är operativ och innebär ett nära samarbete med både egna medarbetare och underentreprenörer. För att lyckas i rollen krävs ett tydligt ledarskap, god kommunikativ förmåga och en förmåga att skapa engagemang och struktur i det dagliga arbetet. Arbetsuppgifter Som Platschef på H2 Entreprenad ansvarar du för att leda och styra byggproduktionen från start till mål. Du säkerställer att arbetet följer tidsplan, budget och kvalitetskrav, samtidigt som du skapar ett positivt arbetsklimat och en trygg arbetsmiljö. Du planerar det dagliga arbetet i detalj, följer upp produktionen och har ett nära samarbete med både interna medarbetare och underentreprenörer. I rollen ingår även ansvar för arbetsberedningar, egna kontroller, skyddsronder samt dokumentation och rapportering. Du hanterar material leveranser, sköter inköp av förbrukningsmaterial och ser till att allt flyter på effektivt och säkert på arbetsplatsen. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig och kommunikativ, med förmåga att skapa goda relationer och ett bra samarbetsklimat. Du är en naturlig ledare som får med dig andra genom engagemang, närvaro och tydlighet. Du trivs i en roll där du har många kontaktytor och har lätt för att prioritera och fatta beslut, även i ett högt tempo. Vidare är du strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös, med ett starkt eget driv och ansvarskänsla. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet från byggbranschen, gärna i en ledande roll. Du har god kännedom gällande lagar, avtal och riktlinjer inom bygg. Du har även vana att arbeta i digitala verktyg som Bluebeam och Trimble Connect. Det är meriterande om du har genomgått relevanta utbildningar och certifieringar inom exempelvis BAS-P/BAS-U, heta arbeten, HLR, ställningsbyggnad, säkra lyft, entreprenadsjuridik samt arbetsmiljö och säkerhet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Din ansökan Vi vill uppmärksamma om att det är semestertider, vilket innebär att vi kommer att påbörja intervjuer först i augusti. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mirnessa Omerika, [email protected]. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Vi rekryterar nu en Affärschef till en av våra kunder i Göteborg – ett väletablerat byggföretag med stark lokal närvaro. Har du en bakgrund inom bygg, brinner för ledarskap och vill ta nästa steg i en affärsnära och operativ roll? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig. Om företaget Vår kund är ett familjeägt och stabilt byggföretag som varit verksamt i över 30 år. Med en omsättning på cirka 200 MSEK och omkring 50 anställda (både tjänstemän och yrkesarbetare) bedriver de verksamhet i hela Västra Götaland och Halland. De arbetar med egen personal, har låg personalomsättning och en kultur som präglas av förtroende, engagemang och snabba beslut. Bolaget är verksamt inom både byggservice och entreprenad, med uppdrag inom industri, privata fastigheter och ramavtal. De befinner sig i en spännande utvecklingsfas och söker nu en affärsorienterad ledare som kan ta ett brett operativt ansvar – och vara med och driva företaget framåt. Om rollen – Affärschef inom bygg Som affärschef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa att den dagliga driften fungerar effektivt, samtidigt som du arbetar aktivt med affärsutveckling, kundrelationer och ledarskap. Rollen är både strategisk och operativ, med stort fokus på närvaro, uppföljning och samverkan. Du rapporterar direkt till VD och fungerar som dennes närmaste samarbetspartner i det dagliga arbetet. Exempel på ansvarsområden: Operativt ledarskap – leda och coacha projektledare och stödfunktioner Affärsansvar – följa upp kalkyler, budget, prognoser och lönsamhet Processutveckling – bidra till struktur, rutiner och långsiktiga förbättringar Kundkontakt och försäljning – både nya och befintliga relationer Deltagande i byggmöten och stöd i tekniska/ekonomiska frågor Aktiv närvaro i verksamheten – på kontoret, ute i projekt och med medarbetare Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet av ledande roll inom bygg- eller entreprenadverksamhet (ex tidigare roll som Arbetschef eller liknande) Vana att arbeta operativt med budget, prognoser och ekonomisk uppföljning Erfarenhet av att leda team, utveckla processer och driva förbättringsarbete Branscherfarenhet från byggproduktion (gärna ÄTOR, byggmöten, projektstyrning) Administrativ och systemteknisk förståelse – du ser helheten i affären Svenska i tal och skrift, grundläggande engelska Som person är du: Trygg, beslutsam och lösningsorienterad Affärsmässig, strukturerad och resultatinriktad Prestigelös, jordnära och kommunikativ Engagerad ledare som skapar förtroende och bygger team En doer som ser möjligheter och agerar på dem Vi erbjuder dig: En nyckelroll i ett väletablerat och lönsamt företag Möjlighet att påverka och bidra till fortsatt tillväxt Familjär och entreprenöriell företagskultur Konkurrenskraftig lön, tjänstebil och utvecklingsmöjligheter Ansökan Denna rekrytering sker via oss på Prowork Kompetens. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande. Bakgrundskontroll genomförs innan presentation och referenser tas efter intervju. Har du frågor om tjänsten eller processen? Välkommen att kontakta ansvarig rekryterare – vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer