Platschef, bygg

Sök bland 17 lediga jobb som Platschef, bygg och börja ditt nya yrkesliv idag!

Platschef till Sesol i Örebro

Som Platschef hos oss på Sesol blir du en del av Sesol-familjen och får arbeta med kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare. Din framtida utmaning Rollen som Platschef innebär att ha ett övergripande ansvar för kontorets prestation och effektivitet. Det betyder att duutvecklar och stöttar Arbetschefer för El och Montage, Projektledare B2C, kvalitetssäkrare och lagermedarbetare så ninår gemensamma mål. Förutom personalansvar så har du som platschef också ett arbetsmiljöansvar som innefattar ett ansvar över den fysiska arbetsmiljön både på kontoret, gemensamma utrymmen och på lagret. Genom ett aktivt ledarskaparbetar du främjande och förebyggande med hälsa och trivsel för att identifiera och åtgärda eventuella arbetsmiljöutmaningar. Då du har helhetsansvaret föratt kontoret når uppsattamål, så innefattar arbetet att du övervakar och styr verksamheten mot prestation och effektivitet, samtidigt som duföljer upp och säkerställer att budget följs. Regelbundet rapporterar du kontorets prestation och ekonomiska resultat till Regional Installationschef som kommer vara din närmsta chef. Som platschef säkerställer du även kvalitet och kundnöjdhet genom uppföljning ochett ständigt förbättringsarbete. Vem är vår perfekta matchning? Vi söker som dig brinner för ledarskap och har samlat på dig en gedigen erfarenhet av att leda, coacha och att utveckla andra människor i deras arbete. Då arbetet innefattar nära samarbete med medarbetare och andra funktioner inom organisationen, så sätts stor vikt vid att du har en bra samarbetsförmåga och är kommunikativ som person.Då du kommer jobba i ett innovativt bolag krävs det att du som person är flexibel och anpassningsbar till förändringar. Som platschef har du ett övergripande ansvar för prestation och effektiviteti verksamheten så detkrävs att du som person är resultatinriktad och fokuserad på att styra motuppsatta mål och goda resultat. Samtidigt ser vi att du har en god problemlösningsförmåga så att du kan identifiera och lösa komplexa problem i arbetsprocesser och arbetsmiljön som dyker upp. Vi vill att du har Minst 3 års erfarenhet från liknande roll inom bygg-/elinstallationsbranschen Relevant universitetsutbildning, tex byggnadsingenjör 180 hp eller likvärdig Ledarskapsutbildning BAM BAS P/U Körkort Behärskar flytande svenska i tal och skrift Det är extra bra om du även har Erfarenhet från en liknande roll inom solcellsbranschen El-utbildning Solcellsutbildning Detta gör livet trevligt hos oss Goda förmåner och arbetsvillkor Interna tävlingar Du ingår i ett välkomnande och familjärt team Förmånsbil Du får vara med och påverka de beslut som fattas för Sesol och vår utvecklin Goda möjligheter till utveckling Bra att veta om anställningen Lön: Fast Placering: Örebro Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsvillkor: Heltid Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också braatt veta! Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande. Om Sesol ABVi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

15 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Bygglovschef till Stadsbyggnadsförvaltningen i Uppsala

Nu söker vi en Bygglovschef till ett uppdrag i Uppsala på ett år med start i augusti! Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start i augusti 2024 tom aug 2025. Du kommer att arbeta på enhetens kontor och det finns möjlighet till distansarbete 2 dagar i veckan. Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp bestående av enområdeschef samt trebygglovschefer. Chefsansvaret innebär att ta hand om verksamhetsuppdraget och att samarbeta med de andra två cheferna. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna som du kommer att arbeta med handlar om att: Stötta medarbetarna i uppdraget att ge bygglov. Ge startbesked och slutbesked. Handlägga tillsynsärenden. Stötta tillsynshandläggarna. I uppgiften ingår också att hålla APT, föredra ärenden på nämnden samt hålla koll på arbetsmiljön. Dina kvalifikationer Du ska ha erfarenhet av att vara chef och erfarenhet av bygglov mm. Erfarenhet av myndighetsutövning. Kunnig i plan- och bygglagen (PBL). God kunskap i arbetsmiljöansvar. Mycket goda kunskaper i Svenska, i tal och skrift. För att axla rollen på bästa sätt ser viatt du som person hargod förmåga att etablera och underhålla relationer både internt och externt. Vi ser vidare att du arbetarnära gruppen, agerar bollplank och är vägledande i det dagliga arbetet med kommunens bästa i agerande och beslut. Meriterande Erfarenhet av ledningsgruppsarbete och förmågan att framgångsrikt leda utvecklings- och förändringsarbete är meriterande. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22/4. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

15 april 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Montagechef

Är du en driven montagechef och är van att ta helhetsansvar över byggmontage? Trivs du i en lärorik och utvecklande roll där din ledarskaps-& organisationsförmåga kommer till användning? Vill du arbeta med högprofilerade projekt tillsammans med hjälpsamma och kompetenta kollegor? Känner du att detta stämmer in på dig, tveka då inte att söka tjänsten som montagechef hos BJ Gruppen! I tjänsten som montagechef hos BJ Gruppen har du helhetsansvar över BJ-Gruppens montageteam. Projekten varierar i storlek och omfattning, vilket betyder att du kommer att arbeta brett och centralt samt ta eget ansvar i projekten. Det rör sig ofta om hallbyggnader som innefattar grund, stomme, el, ventilation, VS och bygg. Ett annat exempel är större stomentreprenader med stål och prefabricerad betong. Du ansvarar bland annat för KMA-handlingar, dokumentation, strukturering och planering av bemanning samt fördelning av arbetsuppgifter. Upphandling av inhyrd personal ingår i tjänsten. Som montagechef ansvarar du för flera projekt samtidigt och i varje projekt utvecklar du naturligtvis även en god kundrelation. Placeringsorten varierar beroende på projekt, du kan utgå från Stockholm eller Mälardalen. För att lyckas i denna roll har du: Flerårig erfarenhet i ledande befattning inom byggbranschen Vana att hantera en stor och omväxlande projektportfölj Starka muntliga, skriftliga och organisatoriska färdigheter Relevant eftergymnasial utbildning är även meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du som person är proaktiv, självständigt och en naturlig relationsbyggare. Din förmåga av samarbete, planering och utförande värdesätts och du ser dig själv som en prestigelös ledare. BJ Gruppen erbjuder dig: En del av ett välmående och sammansvetsat team med spännande och unika projekt En central roll med korta beslutsvägar där du får vara med att påverka. En omväxlande och projektnära roll Konkurrenskraftig lön & förmåner I denna rekrytering samarbetar BJ Gruppen med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras Nicklas Thorstenson, [email protected] eller Emelie Danielsson, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.  Om företaget BJ Gruppen är ett familjeägt företag med utgångspunkt i Strängnäs där både kontor och fabrik ligger stationerade. Kärnan i verksamheten är tillverkning och montage av stålstommar. Företaget är uppdelat i tre olika bolag: montage-, tillverkning och entreprenadbolag. Totalt sysselsätts ca 75 personer varav ett 50 anställda och resten inhyrd personal och omsätter ca 300 miljoner SEK.

12 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Erfaren Platschef Bygg

Är du en erfaren platschef inom bygg som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur    Vem är du? För att trivas i rollen som platschef behöver du ha en flerårig erfarenhet av att arbeta med bostadsprojekt där du har haft befattningen som platschef. Du som platschef kommer att bära ansvaret för den dagliga planeringen, produktionen, ekonomiska uppföljningen, samt kund- och medarbetarkontakter. Detta innebär att du har stor påverkan på hur du driver ditt projekt och därför är det fundamentalt att du är väldigt ansvarig. Du förväntas ha ett professionellt och trevligt bemötande gentemot andra. Din karaktär kännetecknas av att du har mycket goda egenskaper inom ledarskap där du engagerar och uppmuntrar andra i arbetet. Du arbetar även systematiskt, samtidigt som du är flexibel i ditt arbetssätt och kan anpassa dig till förändringar i arbetet när sådana situationer uppstår. Arbetsuppgifterna innefattar:   Produktionsansvar, dvs att planera, leda, fördela och följa upp arbetet  Planering, genomförande, riskhantering, tid- och resursplanering på byggarbetsplatsen  Upprätta och följa upp överenskomna produktionstidplaner i samarbete med Arbetschef/Projektchef  Ansvar för kvalitet och arbetsmiljö  Coacha, motivera och inspirera produktionsteamet som består av Arbetsledare, Yrkesarbetare och Entreprenadingenjörer  Deltagande på byggmöten i rådslag med Projektchef  Ansvar för att arbetet bedrivs i linje med gällande lagar, förordningar, avtal och föreskrifter.  Kontinuerlig kontroll av kostnader, budgetansvar, prognosarbete  Vi söker dig som:   Besitter minst fem års dokumenterad erfarenhet från liknande tjänst.   Har goda kunskaper om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB04, ABT, ABK, AMA systemet.  Har kunskap, lärdom och förståelse för prognosarbete och entreprenadjuridik   Kommunicerar väl på svenska, både i tal och skrift, och har god förmåga av att vara tydlig.  Körkort B är ett   krav Dessutom är det meriterande om du:  Har förgående erfarenheter av att jobba som konsult     Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning  Underkonsult  Vi erbjuder dig:   En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.    Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Ansökan kan också skickas till  [email protected] Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

12 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Platschef för Stålmontering

För Leonard Engineering söker vi följande: Rollen är specialiserad och omfattar många områden samt kräver färdigheter inom stålmontering. Projekten är av stor skala, med 2 000 till 3 000 ton stål som ska installeras på kort tid. Detta inkluderar allt från extern huvudstomme till mindre interna detaljer som dörrkarmar, gångvägar och plattformar för generatorer. Att koordinera och hantera resurser för sådana projekt krävs att man är både noggrann och förutseende för att säkerställa framgång. Som platschef ansvarar du för att hantera och övervaka alla aspekter av stålmonteringsprocessen. Detta inkluderar att planera och genomföra kranlyft, säkerställa efterlevnad av säkerhetsföreskrifter, och samordna med huvudentreprenören och andra yrken på platsen. Du kommer också att vara ansvarig för att utarbeta och kommunicera lyftplaner samt att säkerställa att all utrustning är i gott skick och används säkert. Ditt arbete kommer att involvera dagliga möten med huvudentreprenören för att planera och samordna arbetet samt att delta i platsvandringar med hälsoskyddsteam och högre ledning för att säkerställa att arbetsplatsen följer alla säkerhetsstandarder och att arbetet fortskrider enligt plan. Internationellt samarbete är också en viktig del av rollen, med regelbunden kommunikation och rapportering tillbaka till företagets bas i Irland och Storbritannien. Detta inkluderar att rapportera om framsteg, planera leveranser, hantera ändringsorder och diskutera eventuella frågor eller brister som uppstår under processen. Denna roll kräver en person med starka organisatoriska färdigheter, erfarenhet av stålmontering och kranlyft samt förmåga att fatta snabba beslut och effektivt kommunicera med personer i alla typer av roller på en byggarbetsplats. Det är en krävande roll, men i gengäld får du möjlighet till utveckling och tillväxt inom ett spännande och snabbt rörligt arbetsområde. Vi söker en högskoleingenjör med minst 180 hp eller civilingenjör med inriktning bygg och konstruktion. Vi ser gärna att du har minst 10 års erfarenhet som ingenjör. Du ska ha varit platschef på större byggarbetsplatser tidigare. Påbyggnadsutbildningar, kurser och specialistkvalifikationer prioriteras. Engelska är första språk så jobbet kräver att du talar, skriver och förstår engelska obehindrat.

11 april 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Arbetsledare med personalansvar

Till vår depå i Skellefteå söker vi nu en arbetsledare som vill bidra till utvecklingen av våra affärer och vår verksamhet.   Om Havator Havator är en helhetsleverantör av tjänster inom tunga lyft och transporter. Med över 60 års erfarenhet är vi specialiserade på komplicerade lyft med mobilkranar, transporter och tunghantering samt montage av prefabricerade betongelement. Vi är både tekniska konsulter inom lyfttjänster och utför själva tjänsten. En av Havators starkaste sidor är genomförandet av olika helhetslösningar tillsammans med yrkeskunniga och starka samarbetsparter.   Om arbetet Som arbetsledare planerar, strukturerar och ansvarar du för den dagliga driften på depån i Skellefteå. Du håller kontakten med såväl mobilkranschaufförer som med kunder och får på så sätt verksamheten att växa. Vi erbjuder ett intressant och spännande arbete med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: Ledarskap / Arbetsledning Projektledning och planering Kundkontakter Försäljning Fakturering   Om dig Du är en erfaren ledare som tycker om att ta ansvar. Du bygger relationer med såväl kunder som medarbetare och tycker om ett omväxlande arbete, tidvis i högt tempo. Du ser verksamhet ur ett affärsmässigt perspektiv och kan arbeta både självständigt och tillsammans i en grupp. Då arbetet digitaliseras mer och mer så behöver du ha datorvana och vara bekväm med att arbeta i olika affärssystem. Du har en bakgrund i entreprenörs-, maskin- eller byggbranschen.   Personliga egenskaper Social relationsbyggare Kommunikativ Ansvarstagande Driven   Övriga krav IT-vana Svenska och Engelska Finska är meriterande Körkort B   Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup men du kommer att bli anställd direkt av oss på Havator. Vid frågor vänligen kontakta Susanne Lohman på [email protected] eller 072-224 77 55. Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, tveka därför inte med att skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2024-04-30. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post. Vi arbetar kompentensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess. Vi ser fram mot att ta del av din ansökan!   Om Skellefteå Skellefteå är en växande plats. Under 2023 växte kommunen med över 2000 nya invånare och allt talar för att utvecklingen kommer att fortsätta under många år. Det har bidragit till en stark framtidstro med en ökad bredd av karriärmöjligheter, ett större utbud för livet vid sidan om arbetet och öppenhet för förändring, idéer och nya människor. Den kombinationen har gjort Skellefteå till ett allt starkare alternativ för människor och familjer i alla faser av livet. Läs gärna mer om platsen på www.skelleftea.se

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Platschef till Trelleborg inom byggserviceprojekt

Treano är verksamma i hela Skåne och fortsätter kontinuerligt att växa. Vår ambition är att bygga Skåne hållbart inom byggservice, entreprenad, projektutveckling och Sawi Exclusive Homes, med vår vision om att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. Sawi Exclusive Homes by Treano är ett koncept inom Treano som fokuserar på att bygga exklusiva och unika hem. Tillsammans är vi idag ca 200 drivna medarbetare med en årlig omsättning på ca en miljard kronor, vilket gör oss till en av de större och mer snabbväxande byggaktörerna i Skåne. Vårt huvudkontor finns i Malmö och vi har även lokalkontor nära våra kunder i Ystad, Trelleborg, Lund, Helsingborg, Hässleholm och Kristianstad. Treano Bygg är verksamma i hela Skåne och fortsätter kontinuerligt att växa inom både byggservice, entreprenad, SAWI Exclusive Homes och projektutveckling. Vi har en ambition att bygga Skåne hållbart och vi är sedan flera år ISO-certifierade inom Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö. Tillsammans är vi idag ca 200 drivna medarbetare med en årlig omsättning på ca 1000 mkr, vilket gör oss till en av de större och mer snabbväxande byggaktörerna i Skåne. Vårt huvudkontor finns i Malmö och vi har även lokalkontor nära våra kunder i Ystad, Trelleborg, Lund, Helsingborg, Hässleholm och Kristianstad. Vi erbjuder dig att få vara med och fortsätta bygga mot vår vision: Att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. För att nå denna position så arbetar vi aktivt med att utveckla och implementera våra värdegrunder Personlig, Laganda och Ansvarsfull. Vi arbetar även aktivt med socialt ansvarstagande, t ex schyssta byggare och idrottssponsring m.m. Vi är stolta över vad vi uppnått och vill fortsätta utvecklas bland annat genom yrkeskunniga medarbetare, öppen kommunikation, positivt arbetsklimat med god teamkänsla och möjligheter att utvecklas.  Som Platschef erbjuds du en central roll i byggserviceprojektens genomförande. Du ansvarar för kvalitet, ekonomi, planering och personal i projekten. Rollen ingår i produktionsledningsteamet för affärsområdet Trelleborg. I detta affärsområde täcker vi områden som Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö och Lund Du som söker har minst tre års erfarenhet som platschef/arbetsledare i byggbranschen inom byggservice. Du har en adekvat eftergymnasial utbildning. Det är meriterande att ha levererat klimatsmarta och cirkulära lösningar i byggprojekt i linje med kundens klimatambitioner. Vi utgår från att du har gedigen kunskap och erfarenhet både av att knyta upp och behålla kunder samt inom produktion, planering och arbetsledning. Kunskap om lagar och avtal som är relevanta för branschen är en självklarhet. Erfarenhet av Hogia ekonomi och Byggsamordnaren är en fördel men inget krav. Vidare är du bra på att organisera och planera, är kundorienterad, har goda ledaregenskaper samt är bra på att skapa ett gott arbetsklimat i gruppen. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Vi ser också att du har en hög arbetsmoral och trivs med att arbeta med frihet under ansvar.  Vi värderar laganda och ansvarsfullhet högt. Vi sätter också värde på att vara personliga och värnar om våra medarbetares trivsel där kompetensutveckling är en självklar parameter. För dig som vill utvecklas och växa i din yrkesroll erbjuds många möjligheter att göra det hos oss på Treano.  Hos oss erbjuds du en plats i en organisation som har goda värderingar och en hög kvalité- och miljömedvetenhet. Hos Treano Bygg får du möjligheten att jobba i ett medelstort bolag och affärsområde som är i tillväxtfas med varierande arbete under eget ansvar och initiativtagande.  Tillträdesdag Enligt överenskommelse. Ansök senast måndagen den 29 april. För frågor om tjänsten kontakta affärsområdeschef Mikael Skanby [email protected] Besök gärna vår hemsida: www.treano.se för mer information om oss

9 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Filialchef till IVAB i Sala

Är du en nätverkande person som vill driva och utveckla en etablerad filial inom VVS? Har du erfarenhet från installation eller byggbranschen och vill arbeta med att driva affärer och projekt? I så fall kan rollen som filialchef på IVAB i Sala vara din nästa utmaning! Om tjänsten På IVAB i Sala har vi en blandning av arbeten, allt från små serviceuppdrag till ROT-projekt och nyproduktion. Våra kunder är bland annat privatpersoner, byggföretag, försäkringsbolag, kommuner fastighetsägare och fastighetsförvaltningsbolag inom Sala/Heby, Avesta/Krylbo samt Västerås med omnejd. I arbetsuppgifterna ingår: • Personal, budget och verksamhetsansvar • Arbetsmiljöansvar och brandskyddsansvar • Hantering av förfrågningar samt lämna anbud • Ansvar för att rekrytera, introducera och utveckla personal • Kvalitets- och miljöarbete – enligt ISO 9001 och 14001 • Övergripande ansvar för drift och underhåll av bland annat lokaler och bilpark • Att driva ekonomifrågorna på projekten • Dagligen vara aktiv i styrningen och planeringen av servicemontörer Som Filialchef tillhör du ett team med 16 montörer och 3 tjänstemän. Du har personal- samt resultatansvar och rapporterar till VD. Om dig Vi söker dig som vill vara med att skapa nya affärsmöjligheter och driva projekt framgångsrikt. Du blir filialens ansikte utåt och skapar nya affärer samt leder dessa från start till mål. Har du tidigare arbetat som platschef, projektledare eller serviceledare är det till din fördel. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är en kommunikativ ledare. Du inspirerar andra genom ditt engagemang, ser möjligheter och motiveras av att få utveckla och coacha ett team till framgång. Vidare ser vi att du trivs i en utåtriktad nätverkande roll där du framgångsrikt driver affärer. Vi tror att du har någon sorts ledarerfarenhet med dig samt erfarenhet från området VVS, bygg eller installation. Ett etablerat kontaktnät inom branschen är viktigare än utbildning, någon specifik utbildning är ej ett krav. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser att du har goda datorkunskaper och är en van användare av Excel. Vad vi kan erbjuda dig Vi erbjuder dig möjligheten att få växa med ett företag som har mer än 70 års erfarenhet i branschen. IVAB har en stabil ekonomi och kompletterande verksamheter såsom mekanisk verkstad, industriavdelning som utför installationer runt om i Sverige samt dotterbolag inom bl.a. stålkonstruktion. Även om vi är verksamma över tio orter i Sverige präglas alla våra filialer av samma familjära lagkänsla. Det spelar alltså ingen roll var du befinner dig i landet. Du kommer alltid bli bemött av samma IVAB-anda, oavsett om du kontaktar oss i Holmsund, Köping eller Sala. Det är en anda som kan beskrivas med tre ord: engagemang, långsiktighet och prestigelöshet. Vår organisation är platt och bjuder in till stor handlingsfrihet. Vi vill att alla våra anställda ska ta initiativ och komma till tals. Vi erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas, både som människa och inom din karriär. Hos IVAB möts du av en intressant vardag, med målet att utveckla smartare lösningar för morgondagen. Om IVAB IVAB grundades 1947 i Sjulnäs utanför Piteå och drivs idag av tredje generationen. Verksamheten kan delas upp i fyra delar; verkstad, industri, VVS och sprinkler. Koncernen är miljö- och kvalitetscertifierad, har ca 300 anställda och en årlig omsättning på ca 500 MSEK. Vi består i dagsläget av huvudkontoret i Piteå, flera filialer runt om i landet samt dotterbolagen Nordtool AB och NIAB. Tillsammans står vi redo att möta dagens och morgondagens krav på ett väl fungerande företag. Läs gärna mer om oss här: https://www.ivab.com/ Om anställningen Du kommer att anställas som Filialchef där anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt eller efter överenskommelse. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Åsa Andersson på tel. 073-684 73 29. Sista ansökningsdag: 2024-04-21 Välkommen med din ansökan!

3 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Filialchef till IVAB i Sala

Är du en nätverkande person som vill driva och utveckla en etablerad filial inom VVS? Har du erfarenhet från installation eller byggbranschen och vill arbeta med att driva affärer och projekt? I så fall kan rollen som filialchef på IVAB i Sala vara din nästa utmaning! Om tjänsten På IVAB i Sala har vi en blandning av arbeten, allt från små serviceuppdrag till ROT-projekt och nyproduktion. Våra kunder är bland annat privatpersoner, byggföretag, försäkringsbolag, kommuner fastighetsägare och fastighetsförvaltningsbolag inom Sala/Heby, Avesta/Krylbo samt Västerås med omnejd. I arbetsuppgifterna ingår: • Personal, budget och verksamhetsansvar • Arbetsmiljöansvar och brandskyddsansvar • Hantering av förfrågningar samt lämna anbud • Ansvar för att rekrytera, introducera och utveckla personal • Kvalitets- och miljöarbete – enligt ISO 9001 och 14001 • Övergripande ansvar för drift och underhåll av bland annat lokaler och bilpark • Att driva ekonomifrågorna på projekten • Dagligen vara aktiv i styrningen och planeringen av servicemontörer Som Filialchef tillhör du ett team med 16 montörer och 3 tjänstemän. Du har personal- samt resultatansvar och rapporterar till VD. Om dig Vi söker dig som vill vara med att skapa nya affärsmöjligheter och driva projekt framgångsrikt. Du blir filialens ansikte utåt och skapar nya affärer samt leder dessa från start till mål. Har du tidigare arbetat som platschef, projektledare eller serviceledare är det till din fördel. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är en kommunikativ ledare. Du inspirerar andra genom ditt engagemang, ser möjligheter och motiveras av att få utveckla och coacha ett team till framgång. Vidare ser vi att du trivs i en utåtriktad nätverkande roll där du framgångsrikt driver affärer. Vi tror att du har någon sorts ledarerfarenhet med dig samt erfarenhet från området VVS, bygg eller installation. Ett etablerat kontaktnät inom branschen är viktigare än utbildning, någon specifik utbildning är ej ett krav. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser att du har goda datorkunskaper och är en van användare av Excel. Vad vi kan erbjuda dig Vi erbjuder dig möjligheten att få växa med ett företag som har mer än 70 års erfarenhet i branschen. IVAB har en stabil ekonomi och kompletterande verksamheter såsom mekanisk verkstad, industriavdelning som utför installationer runt om i Sverige samt dotterbolag inom bl.a. stålkonstruktion. Även om vi är verksamma över tio orter i Sverige präglas alla våra filialer av samma familjära lagkänsla. Det spelar alltså ingen roll var du befinner dig i landet. Du kommer alltid bli bemött av samma IVAB-anda, oavsett om du kontaktar oss i Holmsund, Köping eller Sala. Det är en anda som kan beskrivas med tre ord: engagemang, långsiktighet och prestigelöshet. Vår organisation är platt och bjuder in till stor handlingsfrihet. Vi vill att alla våra anställda ska ta initiativ och komma till tals. Vi erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas, både som människa och inom din karriär. Hos IVAB möts du av en intressant vardag, med målet att utveckla smartare lösningar för morgondagen. Om IVAB IVAB grundades 1947 i Sjulnäs utanför Piteå och drivs idag av tredje generationen. Verksamheten kan delas upp i fyra delar; verkstad, industri, VVS och sprinkler. Koncernen är miljö- och kvalitetscertifierad, har ca 300 anställda och en årlig omsättning på ca 500 MSEK. Vi består i dagsläget av huvudkontoret i Piteå, flera filialer runt om i landet samt dotterbolagen Nordtool AB och NIAB. Tillsammans står vi redo att möta dagens och morgondagens krav på ett väl fungerande företag. Läs gärna mer om oss här: https://www.ivab.com/  Om anställningen Du kommer att anställas som Filialchef där anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt eller efter överenskommelse. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Åsa Andersson på tel. 073-684 73 29. Sista ansökningsdag: 2024-04-21 Välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Arbetsledare/projektledare med erfarenhet från ROT byggprojekt

M6 Bygg i Stockholm AB ingår i RM Gruppen som omsatte totalt ca 50 miljoner kronor år 2023. I RM Gruppen ingår RM Relining & Bygg AB som renoverar rör och ledningar med den senaste tekniken inom relining/rörinfodring, RM Spol & Sug AB med verksamhet inom avloppsrensning, spolning av avlopp, underhållsspolningar samt M6 Bygg i Stockholm AB som bedriver byggverksamhet inom renovering, ombyggnation och tillbyggnation. Verksamheten i hela RM Gruppen växer mycket kraftigt och vi behöver nu en ambitiös och ansvarstagande arbetsledare / projektledare med minst 7 års erfarenhet av arbetsuppgifterna nedan till M6 Bygg. Som arbetsledare / projektledare blir du spindeln i nätet på M6 Bygg och får det fulla ansvaret för att: - Ta över projekten från säljarna och ansvara över hela projektet från start till mål så som planering för produktionen, upprätta en tidsplan, mängdning av material och ta in offerter på material och jämföra offerterna för att hitta billigaste leverantören, styra anställda och underentreprenörer på effektivast sätt, vara kontaktperson mot beställaren med mera för att driva projektet i mål. - Du är även fullt ansvarig för att se till att kostnadsbudget och tidsplanen för projektet hålls samt att kvaliteten är tillräckligt bra för att få godkända entreprenader. - Lägga in arbetsorder och projekt i projektplaneringssystemet med tydliga arbetsbeskrivningar och tilldela lediga hantverkare till respektive arbetsorder. - Löpande följa upp med hantverkarna att produktionen går som tänkt och att tidsplanen hålls för arbetsordern. - Vid behov, ta in underentreprenörer för att hjälpa till om egen personal inte hinner med bokade arbetsorder. - När arbetsordern / projektet är färdigt, skapa faktureringsunderlaget så att ekonomiavdelningen kan skicka fakturan till kunden. Du får en viktig roll i företagets fortsatta utveckling och får stort förtroende från företagets ledning och ägare. Du är en person som gillar högt tempo, att hålla många bollar i luften samtidigt, att visa resultat, tycker problemlösning är det roligaste som finns och du kan prioritera och löser de viktigaste problemen först, på ett självständigt och genomtänkt sätt och tar ansvar för arbetsuppgifterna från start till mål. Som person gillar du att driva saker framåt, ta ansvar för kvalitet och utförande och vara spindeln i nätet och se till att ingenting faller mellan stolarna från att kunden beställer jobbet tills kunden får fakturan. Du får goda möjligheter till både personlig utveckling och bonusar för väl genomfört arbete som resultatet i väl genomförda projekt. Inom vårt arbetslag är det högt i tak och det är viktigt för oss att ha både gott samarbete och god stämning. Arbetet kräver minst 7 års erfarenhet från motsvarande tjänster inom ROT projekt, goda tekniska kunskaper om byggprocessen samt gällande byggregler för att kunna driva verksamheten effektivt då du blir den som har det fulla tekniska ansvaret för genomförandet av projekteten. Du måste ha goda datorkunskaper samt B-körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Tjänsten är på heltid med fast lön och med bonus för väl utfört arbete. Mer information ges under anställningsintervjun.

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024