Front Office Manager till Hjortviken Country Club

Front Office Managertill Hjortviken Country Club Är du redo för nästa steg i din karriär? Har du en passion för service, ledarskap och vill jobba på en av Sveriges mest natursköna country clubs? Då kan du vara den Front Office Managervi söker till Hjortviken Country Club. Om Hjortviken Country ClubVälkommen till Hjortviken Country Club - där lyx möter natur i perfekt harmoni. Hos oss är varje detalj noggrant utvald för att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster. Vår anläggning erbjuder 150 hotellrum, en pool club på över 1 700 kvadratmeter, två restauranger och ett flertal barer, en lite hemlig festnattklubbslokal, sports club, padelbanor och 10 mötesrum. Vi strävar efter att göra vartenda besök speciellt och minnesvärt, stöttade av våra kärnvärden: passion, professionalism, lekfullhet och personlighet. Ditt nya jobbSom Front Office Managerpå Hjortviken Country Club kommer du att leda vårt receptionsteam för att säkerställa en sömlös gästupplevelse från incheckning till utcheckning. Din roll innebär att vara en strategisk planerare och samtidigt en operativ kraft med ett ansvaratt leda och utveckla receptionsteamet för att säkerställa en förstklassig gästservice. Vem är du? Har tidigare erfarenhet från ledande roll inom hotellreception eller liknande. Är en naturlig ledare som motiverar, utvecklar och stöttar ditt team. Har ett genuint intresse för hospitality, service och gästnöjdhet. Är organiserad, lösningsorienterad och van vid att jobba i ett högt tempo. Har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både tal och skrift. Huvuduppgifter Ledning och utveckling av receptionsteamet. Aktivt arbete med gästnöjdhet och kvalitetsuppföljning. Schemaläggning och personalplanering. Ansvar för kassa- och betalningssystem. Kommunikation och samarbete med andra avdelningar inom klubben. Om tjänsten: Anställningsform: Heltid 100 %, tillsvidare Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde 1 Oktober Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 24 maj 2024. Låt ditt nästa karriärsteg börja hos oss på Hjortviken Country Club, där vi tillsammans skapar oförglömliga upplevelser för våra gäster. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

12 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Receptionschef till Hotel Vasa & Center Hotel i Göteborg

Receptionschef med ansvar för båda hotellen. Om hotellen: Hotel Vasa är ett mindre hotell i centrala Göteborg, endast några minuters gångpromenad från Avenyn. Detär ett klassiskt hotell mitt i Vasastan ochhar tagit emot hotellgäster sedan slutet av 1800-talet. Center Hotel är även detett mindre hotell i centrala Göteborg, endast några minuters gångpromenad från shoppinggatorna. Center är placerat innanför vallgraven, precis vid stenpiren. Verksamheterna är en del avkedjan BestWestern men ägs av Got City Center Hotels. Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifterna ingår bland annat: Kvalitetsansvar över receptionen och frukostserveringen Schemaläggning Anställningar och upplärning Sätta nya rutiner och policies Vara tillgänglig vid behov Se till så alla medarbetare inom avdelningarna ger sitt yttersta för gästerna Vem vi söker: Vi söker dig som är serviceinriktad med en stor passion för service och som framför allt har en positiv och proffsig attityd mot våra gäster och medarbetare. Du är en person som älskar hotellbranschen och ser dig själv arbeta inom den många år framöver. Vi ser gärna att du långsiktigt vill vidareutvecklas inom branschen och organisationen. Tjänsten: Heltid med egen schemaläggning, men det förväntas arbete på helger och kvällar (minst varannan helg & ett flertal kvällar per månad) Samtliga hotell i koncernen har kollektivavtal: Visita-Unionen & Visita-HRF.

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Receptionschef Holterman

Receptions Chef, Sommar                                           Chalmers Konferens & Restauranger är ett expansivt bolag. Vi finns på ett flertal ställen i stan, Chalmers Campus Johanneberg, Universeum, Chalmerska huset, Wijkanders, Lindholmen Science Park och givetvis på Holterman Hostel där denna tjänst idag finns vakant.  Totalt driver vi ca 26 enheter varav två av Göteborgs största konferensanläggningar, restauranger, café/pub, butik, företagsreception, hotell och cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt. Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss; Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig. Arbetsplats Holterman Hostel, Holtermansgatan 1 E, 411 29, Göteborg. Om rollen: Vi söker efter en Receptionsansvarig med positiv energi, som älskar service och med ett naturligt och hållbart ledaskap inspirerar du din omgivning. Du har en passion för våra gäster, och erbjuder det lilla extra som något helt naturligt. Vi ser gärna att du är nyfiken, modig och engagerad i ditt arbete och du ser vikten av att skapa goda relationer med andra. Du behöver vara initiativtagande och arbeta bra på egen hand.   I arbetet ingår det att: Styra all administration från Reception Bokningar, Förfrågningar, Samtal Check ins – outs, Betalningar Leda och fördela arbetet i reception/lobby Ta beställningar och Servera mat till våra Gäster Mottagning och Beställning av varor Matproduktion Styra kommunikationen med Housekeeping Dagliga rutiner och kontroller Mål och ekonomisk daglig uppföljning Driva & utveckla vårt hållbarhetsarbete Egenskaper & Kvalifikationer Du är mycket organiserad, strukturerad och ordningsam Du är lösningsorienterad och kreativ Du är bra på administration Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter Du är inte rädd för att ta i om det behövs Du har ledaregenskaper Du är duktig på försäljning Du får gärna vara händig Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift Du har god vana vid att arbeta med sociala medier och behärskar Office paketet Du är en ”doer” och känner dig väl hemma i dagens teknik och den digitala världen. Ansökan Vi tar emot ansökningar fram till 10-05-24. Intervjuer sker löpande vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte med din ansökan.  Anställningsform Sommarjobb/Säsongsanställning med möjlighet till fastanställning Heltid 100% Perioden: 15 Juni – 17 Aug 3 månader Lön Enligt överenskommelse eller enligt avtal. Tillträde From  11 Juni 2024 eller efter avtal. Kontaktpersoner För frågor om tjänsten, kontakta Hotell manager Kristian Delvret +46 31 772 3954 Besök gärna vår hemsida www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.   Välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Front Office Supervisor

With easy access to the airport using our complimentary ALFA shuttle bus, the Radisson Blu Arlandia Hotel at Stockholm Arlanda Airport (ARN) is minutes from the terminals. After arriving at Arlanda, our guests can lay back and relax just minutes later in one of our 342 soundproof rooms and suites. The hotel offers free high-speed wireless Internet and complimentary access to a fitness center with sauna and indoor swimming pool, or enjoy hearty meals or a Scandinavian favorite, along with a glass of wine from the extensive wine list at our on-site restaurant. At our modern bar, guests can unwind with a drink coupled with tempting nibbles and light snacks. Our 24 meeting rooms provide state-of-the-art event facilities for business travelers wishing to host productive meetings close to Arlanda. Rooms can be adapted to any occasion; the largest room provides space for up to 250 delegates. Är du intresserad av att arbeta på ett spännande hotell i en internationell miljö? Nu söker vi en ny Service Manager till hotellreceptionen som brinner för service och hög kvalitet. Vi vill att du ska vara hotellets ansikte utåt och bidra aktivt till en helhetsupplevelse på Radisson Hotel Group.  Du rapporterar till vår Front Office Manager. HUVDUDSAKLIGA UPPGIFTER Delta och ansvara för att vi har en hög och jämn servicenivå i receptionen Engagera sig och bidra till hotellets uppsatta mål Använda yield management för att maximera och intäkter och beläggning Personalplanering i form av schemaläggning, bemanning och rekrytering Kontinuerligt se till att vidareutbilda dig inom ditt område för att förbättra avdelningen och din egen prestation Coacha, utveckla och leda receptionspersonalen Ansvara för introduktionen av nyanställda och de anställdas utbildningsbehov Ansvara för att hotellet och kongressen när ingen från ledningen finns på plats DIN PROFIL Vi ser att du har flera års erfarenhet av hotellreception och att du har förmågan att leda andra. Som Service Manager är du tydlig, rak och kommunikativ. Du har datorvana och goda kunskaper i hotellbokningssystem. Kandidaten ska vara strukturerad och ha god planeringsförmåga. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska och kunskap i ytterligare språk är meriterande. Vi ser även att kandidaten har en positiv service- attityd gentemot kunder och medarbetare, en Yes I Can!-attityd. Det vi erbjuder:  Vårt mål är att vara en lika bra arbetsplats som vi är att bo på. Därför erbjuder vi bland annat:  Du blir en del av en arbetsplats som rankades som den #3 bästa arbetsgivaren inom resebranschen globalt enligt Forbes 2023 Särskilda priser för våra anställda samt vänner och familj när de reser och bor på våra hotell  Vi tar vårt motto "We grow talent, talent grows us" på allvar. Hos oss kommer du att dra nytta av ett brett utbud av utvecklingsmöjligheter som stöder din inlärning och utveckling ända från din introduktion. Detta inkluderar en individuell utvecklingsplan och obegränsad tillgång till över 20 000 inlärningsmoduler och program via Radisson Academy • Du har möjlighet att bidra till vårt "Responsible Business". Du kommer nämligen att vara med och driva en ansvarsfull verksamhet tillsammans med dina kollegor på hotellet och i samhället, där vi arbetar för att skapa gemensamt värde, en bättre framtid och en bättre planet för alla  En arbetsplats som omfattas av kollektivavtal med ordnade förhållanden  En internationell arbetsplats med kollegor och gäster från hela världen Utvecklingsmöjligheter i en mycket attraktiv hotellkedja Radisson Hotel Group-portföljen inkluderar Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson, Radisson RED, Radisson Individuals, art'otel, Park Plaza, Park Inn by Radisson, Country Inn & Suites by Radisson och prizeotel samlade under ett kommersiellt paraplymärke, nämligen Radisson Hotels.  Av dataskyddsskäl tar vi inte emot ansökningar via e-post, utan endast via vår karriärsida.  Bli en del av en värld av "Moment Makers" - vi ser fram emot att lära känna dig! With easy access to the airport using our complimentary ALFA shuttle bus, the Radisson Blu Arlandia Hotel at Stockholm Arlanda Airport (ARN) is minutes from the terminals. After arriving at Arlanda, our guests can lay back and relax just minutes later in one of our 342 soundproof rooms and suites. The hotel offers free high-speed wireless Internet and complimentary access to a fitness center with sauna and indoor swimming pool, or enjoy hearty meals or a Scandinavian favorite, along with a glass of wine from the extensive wine list at our on-site restaurant. At our modern bar, guests can unwind with a drink coupled with tempting nibbles and light snacks. Our 24 meeting rooms provide state-of-the-art event facilities for business travelers wishing to host productive meetings close to Arlanda. Rooms can be adapted to any occasion; the largest room provides space for up to 250 delegates.

11 mars 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Area Supervisor till Forenom

Om Forenom Forenom är en utpräglad entreprenörsorganisation där glädje, kreativitet och hårt arbete står i fokus. Vi gör nu en spännande tillväxtresa och vi söker därför dig som vill vara med och ta Forenom till nya höjder. Stark organisk tillväxt och öppnande av nya kontor har gjort Forenom till den ledande leverantören av möblerade lägenheter i Europa. Vi hyr ut tillfälliga boenden till företag och privatpersoner. Vi växer kraftigt och kan idag erbjuda ca 8500 företagslägenheter i Europa till över 4000 företagskunder i Finland, Sverige, Danmark, Norge och Tyskland. Vi är ett team av passionerade, kreativa och engagerade människor som inte räds hårt arbete. Träffa oss här: https://www.youtube.com/watch?v=Ab001XY7MwQ Om tjänsten I rollen som Supervisor leder du teamet i Stockholm och är själv behjälplig i driften när det behövs. Du kommer arbeta både administrativt och i driften vilket innebär att du inte är rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa teamet med det praktiska arbetet vid behov. Du ansvarar också för uppdatering av ekonomiska rapporter och sköter kommande personalfrågor så som schemaläggning och medarbetarsamtal. Du ansvarar också för att uppdrag blir utförda i tid och med en hög servicenivå samt bidrar till att man når mål och håller budget. I ditt ansvarsområde ingår - Leda och planera den dagliga driften - Uppdatering av ekonomiska rapporter - Ansvar för teamet med schemaläggning och medarbetarsamtal - Ansvar för att driften når uppsatta mål inom resultat och service - Kontakt med leverantörer, fastighetsvärdar, fastighetsskötare och övriga samarbetspartners - Inköp Vi söker dig som - Är van vid att ha många bollar i luften - Ha erfarenhet av att leda andra - Trivs med både praktiskt och administrativt arbete - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift obehindrat - Har B-körkort - Van att arbeta med ekonomiska rapporter Du rapporterar till Area Manager och får all hjälp och stöttning som krävs från start. Som person är du glad, prestigelös, målmedveten, strukturerad och serviceinriktad. Vi erbjuder bland annat - En varierande och flexibel vardag - En chans att bli en del av en entreprenörsorganisation fylld med energi och glädje - Förmånliga villkor - Utvecklingsmöjligheter inom organisationen Övrigt I denna tjänst kommer du bli anställd av XLNT Talent och arbeta som uthyrd konsult under 6 månader för att sedan bli direktanställd av Forenom. Tjänsten är på heltid och kommer tillsättas omgående. Intervjuer sker löpande, tveka inte att höra av dig vid frågor om tjänsten till Fredrik via mail: [email protected]

15 februari 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024