Receptionschef

Sök bland 14 lediga jobb som Receptionschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Inhouse Sales Manager till Görvälns Slott

Görvälns Slott ligger vackert i ett naturreservat vid Mälaren i Järfälla, endast 2,5 mil från Stockholms Central. Hotellet med sina unikt inredda hotellrum är ett av Sveriges bästa boutiquehotell, där kvalitet, detaljerna och det lilla extra alltid varit en ledstjärna och en stor del av vår framgång. Görvälns Slott är även känt för sin höga gastronomiska profil och idag arbetar vi mot att bli en av Sveriges absolut bästa hållbara gastronomiska måltidsdestinationer när restaurang Galleriet renoveras och får ett nytt koncept i augusti 2024. Vi söker nu en Inhouse Sales Manager till vårt team.Vi söker dig som är driven, strukturerad samt är en tillgång för både gäster och kollegor genom din positiva attityd och höga servicenivå. Du får saker gjorda och kunderna nöjda. Betoningen i arbetet ligger på försäljning och kundkontakt via telefon och mail där du både tar hand om inkommande förfrågningar, skriver offerter och gör avslut, men även arbetar aktivt utåtoch söker upp nya potentiella kunder och bearbetar dessa.Du har egen försäljningsbudget och säljmål och dagliga aktivitetsmål för att uppnå och överträffabudget. Du är även ansvarig för bolagets CRM-system Pipedrive samt strategier kring kundvård för B2B-segmentet och dusäkerställer långa lönsamma relationer där vår höga kvalitet är säljargumentet framför pris. Du följer upp bolagetssäljinsatser med analys, rapport och förslag på åtgärder till ledningen. Konkurrent- och omvärldsbevakning ingår också i arbetet. Du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Vem är du? Du gillar att göra affärer och se resultat. Du är affärsmässig, ordningsam, noggrann och lösningsorienterad och kan arbeta med mycket eget ansvar. Du har någon form av examen från IHM, högskola, universitet eller liknande akademisk utbildning Du har minst 5 års erfarenhet av försäljning i hotell- och konferensbranschen Du har vana vid att arbeta i hotell- ochsäljsystem Du förstår vikten av sociala medier som LinkedIn, Instagram och Facebook som hjälpmedel i ditt försäljningsarbete. Du behärska svenska och engelska i tal och skrift då vi har en hel del internationella kunder. Du vill jobba med högkvalitativa produkter och starka varumärken i ett bolag som tar ansvar för miljö och människor på riktigt Du vill vara med att påverka och skapa utveckling och framgång Du har stort intresse för mat, dryck, inredning, resor och äventyr Vad vi erbjuder dig Ett omväxlande och väldigt roligt arbete i en härlig bransch Stor möjlighet att påverka, utveckla och ta ut svängarna i ditt jobb Fantastiska arbetsplats med hälsosam och god mat Drivna, schyssta och härliga kollegor Friskvårdsbidrag och en rad årliga, roliga personalevents Möjlighet att arbeta från Palma några gånger per år där vi har ett systerhotell Semesterbonus Låter det här som ditt drömjobb? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 30 juni 2024. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.Välkommen med din ansökan!

13 juni 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
Front Office Supervisor

Situated in central Stockholm, the 414 room Radisson Blu Waterfront Hotel, is an ideal spot for both business and leisure travelers. Above and beyond the convenient location, our hotel provides guests with a wide array of services and amenities. Our rooms have scenic views of both the city and the cay to create a unique atmosphere for our guests and our on-site dining serves delicious international cuisine at the RBG Bar & Grill. Guests can also work up a sweat in the fitness center. Connected to the Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm Waterfront Congress Center, offers unmatched flexibility for up to 3000 people. Front Office Supervisor/ Shift Leader Nothing is a problem, everything is an opportunity in our quest for 100% happy guest satisfaction. If you say Yes I Can! here at the Radisson Blu Hotel, we’re looking for problem solvers just like you! At Radisson Blu Hotel, we are one team and make memorable moments for our guests. Are you a natural communicator with active listening skills, attuned to guests needs? You are the welcome, where a smile and positivity goes a long way to making every moment matter. If you can inspire and develop your team to be the best that they can be, you will create a loyal following. Can you handle the pace and keep your team checked in at the same time? Key Responsibilities of Front Office Supervisor/ Shift Leader: • Achieves departmental targets for guest satisfaction, room revenue and company initiatives and promotions by supervising the Front Office operation • Participates in the prompt and courteous check in and check out of guests • Motivates the Front Office team and focuses on improving and increasing service delivery efficiency • Develops and recommends appropriate training and development to meet Hotel and departmental needs • People developer/exporter Requirements of Front Office Supervisor/ Shift Leader: • A proven track record in a similar role within a quality environment and to be able to demonstrate excellent standards and team member supervision • A positive approach, excellent organisational skills, and a passion for producing high quality customer care. • Driven and ambitious to inspire the team to consistently deliver and exceed service standards • Clear thinker with excellent communication abilities • Strong working knowledge of Opera Property Management System Come join us and Make Every Moment Matter! If this is your wakeup call, say Yes I Can!

11 juni 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Reception- och bokningschef

Kvalifikationer Krav: Receptionsvana Meriterande med kunskap och erfarenhet av: Hotsoft, hotellbokningssystem Bookvisit, Onlinebokningssystem Price my hotel room, Revenue management system, TruePos restaurangsystem, Revenue Management/Yield management. Frukostbuffé Städvana, hotell Om jobbet Eksjö Stadshotell är ett anrikt och charmigt hotell i hjärtat av trästaden Eksjö och som idag erbjuder 200 sängplatser fördelat på 7 byggnader runt om i Eksjö. Vi erbjuder våra gäster en personlig och hemtrevlig service, samt god mat och dryck i vår restaurang och bar. Vi har också flera event och arrangemang under året, som konserter, shower, bröllop och konferenser. Våra kunder är framför allt affärsresenärer, par, familjer och turister från andra länder som vill uppleva det genuint småländska. Vem är du? Vi söker en person med starka ledaregenskaper, utmärkta kommunikationsfärdigheter och en passion för service. Tidigare erfarenhet inom hotellbranschen och kunskap om bokningssystem är starkt önskvärt. Vi söker dig som vill göra skillnad på arbetsplatsen. Du trivs med ansvar och har en naturlig talang för att utveckla dina kollegor. Vi värdesätter en stark sammanhållning där alla arbetar mot gemensamma mål. Vi strävar alltid framåt och älskar rutiner och strukturer i verksamheten för att skapa en bättre upplevelse för våra gäster och hjälpa vår personal att prestera ännu bättre. Vi har en hög standard på hotellet, så du bör alltid sträva efter att ge gästen den allra bästa möjliga upplevelsen. Det är viktigt att du har ett genuint intresse för gott värdskap, och precis som vi tycker att gästernas upplevelse av hotellet och Eksjö ska vara helt fenomenal. Du bör tycka om att hjälpa människor, både gäster och personal. Som person bör du ha ett naturligt ledarskap, kunna fatta snabba beslut och älska utmaningar. I vår hotellverksamhet är mångsidighet viktigt. Ena dagen kan du hjälpa till med praktiska uppgifter som att hantera entrén, och nästa dag delta i upphandlingsprocesser. Du är ansvarsfull, nyfiken och flexibel. God service och hög kvalitet är självklarheter för dig. Som person är du noggrann, prestigelös, intresserad, positiv och effektiv. Tidigare erfarenhet från en liknande roll inom hotellbranschen, med personalansvar, är ett krav. Dina egenskaper: Stark förståelse och passion för hotellbranschen. Social och tycker om att småprata med gäster och kollegor, och att göra någons dag lite bättre. Driven, strukturerad och ordningsam. Erfarenhet av relevanta system är ett krav. Meriterande är tidigare erfarenhet av våra system. För lönehantering och schemaläggning använder vi Personalkollen. Arbetsuppgifter: Som Receptions- & Bokningschef på Eksjö Stadshotell kommer du att ha en central roll i att säkerställa att våra gäster får en förstklassig upplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Reception och Bokningar: Du är hjärtat i receptionen och hotellets bokningar. Detta innebär att du kontrollerar de bokningar som kommer in och löpande ser över veckans bokningar för att ha en översikt över vad som pågår under veckan. Hantera dagliga uppgifter i receptionen, inklusive in- och utcheckning av gäster, svara på frågor, ge information om hotellfaciliteter och lokala attraktioner, och hantera reservationer. Gruppbokningar och Konferensbokningar: Du har extra ansvar för gruppbokningar, konferensbokningar samt förfrågningar kring mer komplicerade bokningar. Du ska snabbt och effektivt ge svar till gäster kring deras frågor och förfrågningar. Planering: Du har ansvar för att planera framåt årsvis, säsongsvis, månadsvis och veckovis så vi har god kontroll och plan för kommande period. Administration: Hantera administrativa uppgifter, inklusive rapportering, fakturering, budgetering och schemaläggning. Se till att alla förfaranden och policyer följs. Teknisk Kompetens: Som receptionschef krävs även att du är bekväm med datorer och gillar att sätta dig in i system. Du är personen man kan vända sig till när man har frågor. Personalansvar: Du har ansvar för personal i receptionen, inklusive mentorskap, coachning, stöd och utveckling. Du ska efter individens förutsättningar, kompetens och behov hjälpa dem trivas på jobbet och ha en kontinuerlig vidareutveckling i sin yrkesroll. Personalansvar inkluderar även schemaläggning och medarbetarsamtal med personal, där du får stöd i arbetet av vår hr-chef och hotellchef. Samarbete: Arbeta nära med andra avdelningar på hotellet för att säkerställa en sömlös gästupplevelse. Många av dessa arbetsuppgifter sker i samråd med Hotellchef, och du kommer själv ha utrymme att utveckla din arbetsroll. Språkkunskaper: Du ska vara flytande i engelska både muntligt och skriftligt på en god nivå, för att kunna kommunicera väl med både personal och våra internationella gäster. Ansvarsområden: Operativt receptionsarbete. Revenue management, säkerställa korrekt prissättning och optimera intäkter via rätt kanaler. Försäljning i samarbete med Hotellchefen, förhandling av avtalspriser och prissättning av gruppförfrågningar. Arbetstider: Arbetet är förlagt på både dag och kvällstid, vardagar samt helger. Startdatum: Enligt överenskommelse. Om du är redo för en ny utmaning och vill vara med och forma framtiden för Eksjö Stadshotell, ser vi fram emot din ansökan! Om anställningen Lön Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Var ligger arbetsplatsen? Stora Torget, 9 575 31 Eksjö Arbetsgivaren Eksjö Stadshotell www.eksjostadshotell.se Kontakt Suzanne Jonsson Hotellchef [email protected] 0704-888148

10 juni 2024
Sista ansökan:
15 juli 2024
Vikarierande receptionschef

Receptionschef vikariat med eventuell förlängning Vid Malmasjön i Södermanland ligger Öster Malma, som i flera årtionden ägts och skötts av Svenska Jägareförbundet. Vi erbjuder luncher, slottsmiddagar, bröllopsarrangemang, konferenser, catering, matlagningsaktiviteter, marknader och julbord. Alltid med lokalt viltkött från vårt gårdsslakteri som vi även säljer i vår Gårdsbutik Skafferiet. Vi är välkända för vår goda mat, personliga service och härliga miljö. Vem är du? Ø Du gillar att arbeta med våra gästers helhetsupplevelse och sätter alltid gästupplevelsen i första hand. Ø Du gillar att ge en personlig service som levereras med omtanke och hjärta. Ø Du har höga krav på dina egna arbetsinsatser och en vilja att tillsammans med oss ständigt förbättra och utveckla verksamheten. Ø Du gillar att leda, ser lösningar och sprida en positiv energi. Ø Det är meriterande om du har utbildning i, eller erfarenhet av hotell och konferens Ø Du har ett intresse för vår bransch och dess trender. Ø Du har erfarenhet av marknadsföring Ø Du har ett affärssinne och det är meriterande om du jobbat med sälj Ø Du bör vara noggrann och ha ett sinne för detaljer Ø Det viktigaste är dock att du har en vilja att tillsammans med oss, vara med på resan att ta hand om våra gäster, platsen och personalen här på denna fantastiska destination, Öster malma. Viktiga egenskaper för rollen och teamet Stark drivkraft att utveckla vårt koncept och affären Affärsmässigt och lösningsorienterat förhållningssätt Kommunikativ och inkluderande Noggrann och till viss del detaljstyrd Inspirerande och engagerade ledarskap Sätter laget före jaget Vad erbjuder vi? Ett spännande och roligt jobb där du får utlopp för din kreativa ådra. I tjänsten har du det operativa ansvaret för hotell, konferens och städ. Det ingår viss ekonomisk uppföljning och marknadsföring. Du ingår i Ledningsgruppen. Våra beslutsvägar är korta och du har stor möjlighet att påverka. Du har personalansvar för 4 personer samt extrapersonal. Du rapporterar direkt till VD. Heltidstjänst, med ett vikariat på ca 12 månader då vår Receptionschef ska vara föräldraledig. Hos oss får du en trivsam arbetsmiljö tillsammans med härliga kollegor där alla hjälps åt för bästa möjliga gästupplevelse. Vi har kollektivavtal och det förekommer helg och kvällsarbete. Vi rekryterar löpande så skynda dig att skicka in ansökan. Skicka mail till vår VD [email protected] För mer information om tjänsten ring 010-5847353

5 juni 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024
Office Lead till längre vikariat

Om tjänsten: Nu söker vi en Office Lead till en dynamisk och internationell organisation som är verksamma inom fordonsindustrin ute på Lindholmen. Denna roll är ett föräldravikariat som löper under minst ett år med start i Augusti. Som Office Lead kommer du att ha ett brett ansvarsområde som innefattar både finansiella och administrativa uppgifter. Du kommer bland annat att hantera Purchase Order-processen samt hålla prognoser och utgiftsrapporter uppdaterade därefter. Till din hjälp har du en central ekonomienhet som du arbetar nära och kan bolla med vid frågor. I din roll kommer du också att ta hela ansvaret för administrationen rörande on/offboarding av nya medarbetare samt accesshantering avseende system och lokaler. Detta är något som följs upp löpande och som bolaget är mycket noga med givet att man arbetar med IT-säkerhet. Som en del i detta arbetet kommer du att interagera med olika externa instanser såväl som kollegor och teamchefer på plats. Slutligen kommer din roll även att innebära medverkan under ledningsgruppsmöten där du för anteckningar och bidrar med din input utifrån office-perspektivet. Det kan också komma projekt som du helt eller delvis driver utifrån diskussionerna som kommer på tal. Det kan exempelvis handla om kick-offer eller andra små och stora event. Sammanfattningsvis kommer du att: Hantera PO-processen och uppdatera prognoser löpande Godkänna tidrapporter och hantera administration i systemet Sköta on/offboarding-processer inklusive accesshantering till kontor och system Delta i ledningsgruppsmöten Arbeta med eventplanering samt stödja kommunikationsavdelningen vid behov Vi söker dig som: Har relevant utbildning på högskolenivå inom ekonomi, business administration eller liknande. Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet Har tidigare erfarenhet av att arbeta med PO-processer och förstår ekonomiska flöden Har goda kunskaper i PowerPoint och van användare av Teams Är bekväm med att arbeta i internationell miljö och talar samt skriver flytande svenska och engelska Har förmåga att självständigt driva processer framåt och hantera flertalet projekt samtidigt Vi söker dig som är framåtlutad och kommunikativ med en god analytisk förmåga. Du trivs i en internationell miljö och är bekväm med att använda engelska dagligen. Du har förmågan att driva processer självständigt och har ett öga för detaljer och förbättringar. Du är en person som vågar ta plats och kan hantera både interna och externa kontakter på ett professionellt sätt. Du har fullt mandat att driva kontoret utifrån det du anser vara bäst samtidigt som du deltar i flertalet olika forum. Detta kommer ställa krav på att du har en god prioriteringsförmåga och vågar sätta gränser. Om anställningen: Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under uppdraget som är tänkt att löpa minst 12 månader. Övrig information: Omfattning: Heltid, 8-17 Flexibel arbetsplats: 3 dagar in-office: tisdag, onsdag + en valfri dag Start: Augusti 2024 Placering: Göteborg Kontaktperson: Dino Segetalo - [email protected] Lön: Fast månadslön Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO: Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

5 juni 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Nu är vi på jakt efter vår receptionschef

Nu är vi på jakt efter vår receptionschef som vill vara med att utveckla hotell Vänerport med energi, passion och inspiration. Vi söker dig som gillar högt tempo och att ha många bollar i luften. Som ansvarig för receptionen gäller det att du är organiserad och reflekterande kring vad som kan förbättras och utvecklas. Vi strävar alltid framåt och älskar att skapa nya rutiner och strukturer i verksamheten som skapar en bättre upplevelse för våra gäster och hjälper vår personal att prestera ännu bättre. Vi vill ha en hög standard på hotellet, så du skall alltid sträva efter att ge gästen den allra bästa upplevelsen möjligt. En stor del av arbetet handlar om god och effektiv kommunikation både gentemot ditt arbetslag i receptionen och med gäster som vi välkomnar och samarbetar med. Det är viktigt att du har ett genuint intresse för gott värdskap och liksom vi tycker att gästernas upplevelse av hotellet och Mariestad ska vara helt fenomenalt. Du ska tycka om att hjälpa människor, gäster likväl som personal. Som person ska du ha ett naturligt ledarskap, kunna ta snabba beslut och älska utmaningar. Vi är ett glatt och optimistisk gäng, och tycker att framtiden i Mariestad och Vänerport är spännande, utmanande och fantastisk – så en ”can do” anda skall genomsyra ditt arbete. Arbetsuppgifter inkluderar: - I första hand är hjärtat i receptionen och hotellet bokningar, och dessa är ditt ansvar: du skall kontroller de bokningar som kommer in och löpande se över veckans bokningar för att ha översikt vad som pågår under veckan. - Du har extra ansvar för gruppbokningar, konferensbokningar samt förfrågningar kring mer komplicerade bokningar. Här skall du snabbt och effektivt ge svar till gäst kring deras frågor och förfrågningar. Du hanterar de avtal vi har med gäster och ser till att relationen med gäster är positiv och konstruktiv och sker genom ett bra samarbete. - Du har ansvar för att planera framåt årsvis, säsongsvis, månadsvis och veckovis så vi har god kontroll och plan för kommande period. - Som receptionschef krävs även att du är bekväm med datorer och gillar att sätta dig in i system och vara personen man kan vända sig till när man har frågor. - Som receptionschef har du även ansvar för personal i receptionen, mentorering, coachning, stöd och utveckling. Du skall efter individens förutsättningar, kompetens och behov hjälpa dem trivas på jobbet och ha en kontinuerlig vidareutveckling i sin yrkesroll. - Personalansvar inkluderar även schemaläggning och medarbetarsamtal med personal, där du för stöd i arbetet av vår administratör. Många av dessa arbetsuppgifter sker i samråd med platschef, och du kommer själv ha utrymme att utveckla din arbetsroll. Arbetet är förlagt på både dag och kvällstid, vardagar samt helger. Du skall vara flytande i engelska både muntligt och skriftligt med till en god nivå, för att kunna kommunicera väl med både personal och våra internationella gäster.

3 juni 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Receptionschef till First Hotel Brommaplan

Receptionschef First Hotel Brommaplan söker en driven och engagerad Receptionschef som vill vara med och utveckla vårt hotell till att bli västra Stockholms bästa affärshotell. Hotellet öppnade 1957 under namnet Flyghotellet och har sedan dess blivit ett välkänt landmärke. Med 68 rum och ett konferensrum, perfekt beläget 200 meter från Brommaplans tunnelbanestation, erbjuder vi en utmärkt bas för att utforska Stockholm. År 2018 fick hotellet utmärkelsen Franchise Hotel of the Year inom First Hotels. Vem är du? Vi söker dig som vill arbeta på en arbetsplats där ditt engagemang gör skillnad. Du trivs med att ta ansvar och har en naturlig förmåga att utveckla dina kollegor. Du tycker om att skapa en arbetsmiljö där alla jobbar mot gemensamma mål och där sammanhållningen är stark. I vår hotellverksamhet är det viktigt att vara mångsidig. En dag kan du hjälpa till med praktiska uppgifter som att sopa grus utanför entrén, och nästa dag deltar lämnar du in anbud för en upphandling. Du är ansvarsfull, nyfiken och flexibel. God service och hög kvalitet är en självklarhet för dig. Som person är du noggrann, prestigelös, intresserad, positiv och effektiv. Tidigare erfarenhet från en liknande roll inom hotellbranschen med personalansvar är ett krav. Dina egenskaper: Stark förståelse och passion för hotellbranschen. Social och tycker om att småprata med gäster och kollegor, och att göra någons dag lite bättre. Driven, strukturerad och ordningsam. Erfarenhet av relevanta system är ett krav. Meriterande är tidigare erfarenhet av våra system: PMS: Rover Stayntouch, CRS: Travelclick samt RMS: Duetto. För lönehantering och schemaläggning använder vi Personalkollen. Arbetsuppgifter: Leda, engagera och motivera receptionsteamet, samt utveckla rutiner och checklistor. Aktivt delta i receptionens dagliga arbete och ansvara för schemaläggning, med 3-5 pass i veckan i receptionen beroende på behov. Genomföra brandsäkerhetsronder. Hantera bokningsförfrågningar och kundbearbetning i samarbete med central försäljningsavdelning. Samarbeta med housekeeping och frukostpersonalen för att säkerställa högsta möjliga servicenivå. Ansvara för kontroll av kundreskontra, provisionsavstämning och andra ekonomiska funktioner. Utveckla och förbättra hotellet genom att delta i renoveringsplaner och driva förbättringsambitioner. Ansvarsområden: Operativt receptionsarbete. Revenue management, säkerställa korrekt prissättning och optimera intäkter via rätt kanaler. Försäljning i samarbete med central försäljningsavdelning, förhandling av avtalspriser och prissättning av gruppförfrågningar. Arbetstider: Arbetstiderna är varierande och inkluderar främst förmiddag vardagar men även helger kan förekomma. Du arbetar 3-5 pass i veckan i receptionen beroende på behov. Startdatum: Enligt överenskommelse. Om du är redo för en ny utmaning och vill vara med och forma framtiden för First Hotel Brommaplan, ser vi fram emot din ansökan!

27 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Receptionschef, Scandic Crown, heltid

Scandic Crown ligger ett stenkast från Göteborgs Centralstation med nära till det mesta. Vår gästnöjdhet ligger alltid på en hög nivå vilket vi tror beror på den starka servicekultur som råder här - en servicekultur som möjliggörs av att vi också har nöjda medarbetare. Vi som jobbar på Scandic Crown ser alltid efter varandra och hjälper till när vi kan. Vi är övertygade om att en god stämning bland våra medarbetare leder till enastående hotellupplevelser för våra gäster. Vi tror också på möjligheten att utvecklas för den som vill och därför får alla medarbetare vara med och påverka sin arbetssituation såväl som hotellets utveckling. Vi söker Receptionschef till hotellet Scandic Crown. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Receptionschef är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen som Receptionschef? I denna roll som Receptionschef ansvarar du för Front of House där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som receptionschef är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar! Du har relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom servicebranschen. Det är en fördel om du har erfarenhet från att leda andra i en liknande roll. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida så kan du läsa ännu mer om vår kultur, förmåner och hur vi jobbar på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

21 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Gruppchef

Är du en lyhörd och engagerad ledare med en stark servicekänsla som brinner för att utveckla ditt team till att överträffa kundens förväntningar? Lockas du dessutom av att få vara med från start i vårt nya FM-kontrakt och utvecklas och växa som ledare?   Då är det här en spännande roll för dig!  I ett nära partnerskap med vår nya kund, som är en industriell aktör med stora innovativa utvecklingsplaner, spänner sig Coors uppdrag över flera områden såsom reception, vaktmästeri och lokalvård. Kunskap, service och tillgänglighet står i fokus och ska lämna ett positivt avtryck hos kundens medarbetare samt besökare. Vi ska se till att den dagliga driften alltid fungerar och lyfta leveransen samt affärsmodellen till nästa nivå där du kommer ha en stor påverkan.    Om rollen  I rollen som gruppchef är din uppgift att leda och utveckla dina medarbetare samt leverans och säkerställa att vi gör det med kvalitet och med partnerskap i fokus. Tillsammans med ditt team ansvarar du för att dagligen leverera olika servicetjänster till vår kund som består av arbetsplatsservice och lokalvård. Du är den som koordinerar samt projektleder både drift och utveckling samt säkerställer att rätt framdrift sker.   Ditt ansvar kommer främst att bestå av:  • Personalansvar och utveckling av medarbetare   • Ekonomi – budget, prognosarbete och uppföljning  • Leda och koordinera verksamhetens löpande arbete  • Aktiv initiativtagare i det dagliga arbetet med att förbättra och utveckla vår leverans, både internt och mot kund   • Ansvarig för dialog med kund gällande daglig drift såväl som löpande utvecklings- och förbättringsarbete med partnerskap i fokus  • Säkerställa en bra efterlevnad inom kvalitet, hälsa, säkerhet och arbetsmiljö i din roll som gruppchef på Coor  • Ansvar för att driva din leverans enligt uppsatta mål och aktivt arbeta för att bibehålla samt utveckla leveransen  Vi erbjuder en heltidsanställning med en provanställning på 6 månader. Du rapporterar till sitechef där du ingår i enhetens ledningsgrupp och din arbetsplats kommer vara i Boden. Vår kandidat   Vi ser att du har några års arbetslivserfarenhet inom likvärdig tjänst med relevant högskoleutbildning för tjänsten alternativt erfarenheter som bedöms likvärdiga inom ekonomi och ledarskap. Vi ser gärna en affärsmässig erfarenhet när det kommer till att arbeta kundorienterat och med förhandling. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har goda kunskaper i Officepaketet och vi ser gärna att du är bekant med system som Palette/Maximo. Har du körkort så är det meriterande.  Din Personlighet  Personlighetsmässigt är du en engagerad, nyfiken och ödmjuk ledare med ett stort intresse för människor och service. Du är lyhörd, professionell och ser tydligt hur välmående medarbetare bidrar till en lyckad och lönsam leverans. Du har en god samarbetsförmåga, ett lösningsorienterat förhållningssätt och en stor fallenhet för att skapa och utveckla goda relationer såväl med kunder som kollegor samtidigt som du kan balansera kraven från olika intressenter. För att bli framgångsrik i rollen är det också viktigt att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och bra på att prioritera och anpassa dig när förutsättningar förändras.   Vi erbjuder  Här får du en intressant och varierad arbetsdag i nära samarbete med både kunder och kollegor som bygger på starkt partnerskap. Som gruppchef har du stor frihet att utveckla din organisation och verksamhet över tid. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom tjänsten såväl som inom andra delar av verksamheten.   Kontaktuppgifter och övrig information    Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan.    Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? Klicka här  https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/    För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta sitechef Charlotte Wolf via, [email protected].   Vi ser fram emot att höra från dig!   Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

21 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Receptionsansvarig till Gullmarsstrand Hotell

Vill du ha havet som närmsta granne, se glada och nöjda gäster checka in och ut på en av Västsveriges vackraste platser. Samtidigt är du en en drivande kraft i attgästens vistelse är minnesvärd, smidig och välkomnade.På Gullmarsstrand, som ligger på vackra Skaftö, letar vi nu efter dig som älskar besöksnäringen, energi och fartfylldamötet där människor träffas, umgås och firar framgång tillsammans. I rollen som Receptionsansvarig är du kommunikativ och spindeln i nätet. Du ansvarar förpersonalen i receptionen, sköter schemaläggning och ser till att det är rätt bemanning på varje pass. Du arbetar själv i driften och leder teamet genom att aktivt coacha och inspirerar till att hålla den absoluthögsta nivån i mötet med gästerna.Du håller kontinuerligt medarbetarsamtal, arbetar aktivt med bokningar tillsammans med våra innesäljareför att kvalitetssäkra gästresanbåde på plats som innan ankomst. DET HÄR TROR VI OM DIG Du har nära till ett skratt och är prestigelös mot dina kollegor Du är strukturerad, tar egna initiativ ochflexibel Du gillar att coacha och leda medarbetare i en tight grupp. Du har ett genuint intresse för människor och tycker om att överträffa deras förväntningar. Positivt inställd och lösningsorienterad Vi tror attdu har enbakgrund inom liknande roll eller är påväg framåt i din karriär.Det är meriterande om du har en relevant högskoleutbildning.Svenska är ett krav i tal och skrift. Meriterande ärengelska. Meriterande om du arbetat i något hotell /bokningssystem tidigareDET HÄR FÅR DU Arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö Vara med och utveckla erbjudande och verksamheten Skapa förutsättningar för nöjda gäster Arbeta aktivt med gästresan Trygghet och stabilitet i anställningenTJÄNSTENTillsvidareanställning (6 månaders provanställning)Fast lön, HRFRollen är förlagd på dagar, kvällar och helger TILLSÄTTNINGVi rekryterar löpande och tillsätter tjänsten relativt omgående ellerenligt överenskommelse.VID FRÅGOR KRING PROCESSEN Rekryterande chefAnette Ljunggren, [email protected] OM OSSVi är ett familjeägt hotell som ligger 0 meter från havet i Fiskebäckskil på Skaftö. Vi brinner för utveckling, att utvecklas och service, det sistnämnda skulle vi inte klara av utan vårt härliga team. Älskar du precis som vi att göra det där lilla extra för varje gäst? Då är du given i vårt team! Våra värdeord är Miljö, Värdskap, Gemenskap, Passion samt Mod, och efter det lever och andas vi varje dag! Det är en fartfylld miljö där vi arbetar med intentionen att vara en internationellt avslappnad havsnära miljö för våra gäster.

20 maj 2024
Sista ansökan:
6 november 2024