Receptionschef

Sök bland 30 lediga jobb som Receptionschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vi söker en Front Office Manager till Scandic Grand Hotel, heltid
Scandic Hotels AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vi söker en Front Office Manager till Scandic Grand Hotel. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Front Office Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som Front Office Manager ansvarar du för - Front Office där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Front Office Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi söker en Front Office Manager till Scandic Grand Örebro. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Front Office Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som Front Office Manager ansvarar du för Front Office där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i focus. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Front Office Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Vidare ser vi även att du har: - Tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll. - Relevant utbildning eller motsvarande erfarenheter. - God administrativ förmåga och van vid att arbeta i olika systemstöd. - Erfarenhet av personal planering - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

17 mars 2025
Sista ansökan:
4 april 2025
Kontorschef till uppdrag i Sundsvall
KFX HR-partner Skandinavien AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om tjänsten Är du en person som har ett öga för detaljer, en proaktiv inställning och gillar att ta initiativ? Då kan detta vara din chans att göra skillnad! Vi söker en engagerad och ansvarsfull kontorschef som vill ta sig an en central roll i kundens verksamhet. Som kontorschef kommer du att vara "spindeln i nätet" och spela en nyckelroll i att säkerställa att den dagliga driften fungerar smidigt och att administrationen hanteras med högsta kvalitet. Du blir navet i vår organisation, där du ser till att processerna är effektiva och att dina medarbetare får det stöd de behöver för att nå framgång. Om du har en passion för att skapa en positiv arbetsmiljö, är organiserad och har en proaktiv inställning, kan du vara just den vi söker! Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare. Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör. Arbetsuppgifter Som kontorschef hos vår kund i Sundsvall spelar du en nyckelroll för företagets verksamhet. Du arbetar brett med administration, koordinering och kontorsservice. Du arbetar tillsammans med ditt team för att säkerställa att processer genomförs och utvecklas. Dina arbetsuppgifter innefattar även: • Övervaka kontorsutrymmet och se till att det är organiserat och väl underhållet • Sköta underhåll och arbete kring reception och gemensamma ytor • Hantera inköp av kontorsmaterial och förbrukningsvaror • Koordinera evenemang • Hantera administration kopplat till möten och resor • Posthantering • Personalansvar Kvalifikationer För att trivas i rollen är du en kommunikativ ledare som kan coacha dina medarbetare att utveckla effektiva arbetssätt och strategier. Genom tydlighet och struktur skapar du förutsättningar för ständiga förbättringar och smidiga processer. Du arbetar aktivt med att stärka teamets kompetens och höja dess prestationer, samtidigt som du främjar självledarskap. Som ledare är du närvarande, ödmjuk och trygg, och vågar både fatta beslut och ställa krav när det behövs. Vi letar framför allt efter dig som är driven och brinner för att överträffa förväntningarna för både medarbetare och kunder, och som ser till att ditt bidrag blir oumbärligt! Din personlighet präglas av social kompetens, en positiv attityd gentemot förändringar, samt en förmåga att ta egna initiativ och presentera kreativa idéer. Vidare har du: • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Kunskap om Microsoft Office-program och andra relevanta verktyg • Erfarenhet av reception, internservice och facility management. Meriterade är om du även har erfarenhet inom områden som hållbarhet, kommunikation och säkerhet. Övrigt Tillträde: enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen) Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

17 mars 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Service Manager till Hotel Birger Jarl
Hotel Birger Jarl AB
Hotellreceptionister m.fl.

Hotel Birger Jarl är ett fyrstjärnigt hotell beläget i centrala Stockholm. Hotellet har 271 hotellrum och sviter, restaurang och lobbybar samt en konferensvåning med kapacitet för totalt 550 personer. Hotellet vänder sig till såväl affärs- som fritidsresenärer och har en stor andel internationella gäster. Vår vision är enkel, vi vill att alla som kommer i kontakt med oss ska känna samma sak –”Här vill jag jobba, här vill jag bo!” Sökes: Service Manager med passion för värdskap och gästupplevelser Vår filosofi Vi värdesätter att alla, oavsett yrkesroll och arbetstider, ska ha möjlighet att finna en bra balans mellan privatliv och arbete. Här har våra medarbetare utöver generöst friskvårdsbidrag även tillgång till massage och yoga på arbetstid/alternativ friskvårdstimme och tillgång till hotellets gym. Givetvis har vi kollektivavtal och förmånliga priser på hotellrum och F&B. Vi erbjuder en möjlighet att utvecklas i din yrkesroll genom vår interna utbildningsakademi. I tillägg till ovanstående omfattas du som Service Manager av Hotel Birger Jarls vinstdelningsprogram. Rollen Som Service Manager på Hotel Birger Jarl är du en central del av vårt receptionsteam och en ambassadör för ett enastående värdskap. Du arbetar nära Front Office Manager och säkerställer att våra gäster känner sig välkomna, sedda och uppskattade under hela sin vistelse. Ditt fokus ligger på att skapa personliga möten och att överträffa gästernas förväntningar genom genuin omtanke och service i världsklass. Du är en operativ ledare som arbetar hands-on i driften och skapar en motiverande och inspirerande arbetsmiljö för teamet. Genom ditt ledarskap säkerställer du att varje interaktion med gästerna präglas av professionalism, värme och personligt engagemang. Du coachar teamet, leder och fördelar arbete, driver serviceutveckling och samarbetar med andra avdelningar för att optimera gästupplevelsen. Tjänsten innebär skiftarbete, inklusive kvällar och helger och du rapporterar till Front Office Manager. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Säkerställa en hög servicenivå genom närvaro och operativt ledarskap i den dagliga driften • Sedvanliga receptionsuppgifter så som att hantera in- och utcheckning samt merförsäljning • Arbeta proaktivt för att förbättra gästupplevelsen och att hantera feedback • Stödja och avlasta Front Office Manager i planering och arbetsledning samt ersätta vid dennes frånvaro • Säkerställa att rutiner, policyer och standards efterlevs i receptionen • Samarbeta med andra avdelningar för att skapa en sömlös, personlig och varm upplevelse för gästerna Du Som ledare är du positiv, engagerad och brinner för service och gästupplevelser. Du har en naturlig förmåga att motivera andra, är lösningsorienterad och har en stark känsla för kvalitet och detaljer. Att arbeta i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik inspirerar dig. Vi söker dig som: • Har minst 2 års erfarenhet från gästservice i en arbetsledande roll • Har tidigare erfarenhet av hotellreception, minst 1 år • Har dokumenterad erfarenhet av att coacha och utveckla team • Brinner för service och att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster • Är strukturerad, flexibel och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Kunskaper i Visbook, HRF:s kollektivavtal och andra språk är meriterande men inget krav. Vi erbjuder: • En heltidstjänst (tjänsteman) med månadslön och 6 månaders provanställning • Stor kreativ frihet och möjlighet att sätta din egen prägel på verksamheten • En arbetsmiljö där vi värdesätter personliga egenskaper och matchning med vår företagskultur och värderingar Är du den vi söker? Vill du vara med och utveckla vår hotellverksamhet till dess fulla potential och trivs med att vara hands-on i driften? Då ser vi fram emot att höra mer om dig! Ansök idag! Observera att vi behandlar ansökningarna löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

14 mars 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025
Barception Manager Wanted (Frontdesk Manager) (Parental Leave Vacancy/tempo
Nordic Choice Commercial Services AB
Hotellreceptionister m.fl.

We’re Comfort Hotel® – a hotel chain that promises to give our guests what they need, and skip the unnecessary. We have great locations, urban design and we’re offering selected services, but the service we give is great. We aim to be Easy on the wallet, have Easy access, be Easy to enjoy and last but definitely not least – be Easy on the planet. Comfort Hotel® is part of Strawberry. Our Barception Manager is lucky to soon being on parental leave... so we need some support while she is relaxing as 2 kid mom to be. We? Comfort Hotel® is a hotel chain that promises to give our guests what they need, but we skip the unnecessary. At Comfort Hotel Malmö, we incorporate everything that is important to us - environmental focus, perfect location, social areas to thrive on. All at a modest price tag. We have a driven, inclusive and easy-going culture towards each other and our guests, and in this way we create the best conditions. We like to run the place like we own it, with main focus on the guest and his/hers needs. The hotel is located in the heart of Malmö, 135 steps from Centralen, has 293 rooms, last but not least a Barception. And, we need a new addition to our reception team. You might be wondering what ''barception'' is. Easy. Bar + Reception = Barception. You? Candidates must have experience in working in a Reception at a hotel before (Some other service jobs might be equalized) - and proven leadership experience Your role: As the Barception Manager (frontdesk Manager) at Comfort Hotel® Malmö, you will have full responsibility for the department, including operating the M&E facilities. This includes recruitment for the department, training and motivating your team. In this role, you will be in charge of dividing your time working both administratively and operationally, always closely with your team. The position is a full-time, and you have the responsibility for reaching the department goals. Who You Are: You’re someone who’s always on top of things, well organized, well traveled and with a strong network. You’re a joy-spreader with a contagious laugh, and speaking of contagious, we want your energy to inspire both our guests and your fellow team members. You have a relaxed and easy going style, yet you maintain a professional at all times. You’re a natural when it comes to socializing and delivering top-notch service. You’re reliable, taking full responsibility for achieving goals and results. You’re the friend everyone calls in an emergency or when they need the perfect spot for a Tinder date dinner. You are reliable and thrive when the hotel is busy. Reaching your goals motivates you and you identify as someone who has winning spirit. You will be part of the management team at the hotel and will in your role have great possibilities of setting the standard for what an airport hotel can be. Knowledge of Nordic languages and English is required, and proficiency in other languages is a plus. At Comfort, we value diversity and ensure that everyone—guests and employees alike—feels welcome. We have room for all! If you’re ready to lead our Barception, drive in-house sales, and ensure our meetings and events run seamlessly, we’d love to hear from you! Join us in creating a space where guests can relax, connect, and enjoy everything Comfort Hotel Malmö has to offer. We look forward to welcoming you to our team! Start Date: April,/May 2025 (or as agreed). Apply now... as we make hiring in an ongoing process Recruitment takes place on an ongoing basis. Warm welcome to all applicants!

14 mars 2025
Sista ansökan:
23 mars 2025
Camping staff (summer job)
Husabergsudde Camping AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vi söker dig som vill arbeta under sommarperioden som lokalvårdspersonal och receptionist på Husabergsudde Camping nära Askersund. Är du noggrann, samarbetsvänlig samt redo att ge bra service då är detta uppdraget för dig! Arbetsbeskrivning: Som lokalvårdspersonal har du arbetsuppgifter som gäller: städning av stugor, servicehus och andra faciliteter eller områden så att de är rena, fräscha och ser välkommande ut. När du arbetar i receptionen är du ofta den första våra gäster möter vid sitt besök på Askersund. Det är också din uppgift att ge våra gäster all tänkbar information, om såväl Husabergsudde som Askersund med omnejd. Att jobba i receptionen på campingplatsen är att vara spindeln i nätet och du skall ge våra gäster service på ett föredömligt sätt, både i receptionen och ute på området. I arbetet ingår in- och utcheckning av gäster, bokningar, säkerhets- och servicearbete på området, kassahantering och turistinformation. Personliga egenskaper: Som medarbetare hos oss behöver du vara serviceinriktad och alltid sträva efter att ge våra gäster den bästa helhetsupplevelsen. Som person är du positiv, ansvarstagande, stresstålig, har lätt för att samarbeta och kunna arbeta självständigt och i grupp. Du är en iderik problemlösare med förmåga att ta egna initiativ och har öga för detaljer. Tempot i receptionen kan många gånger vara högt och arbetet kräver att du som person är stresstålig och gillar utmaningar. Erfarenhet och kvalifikationer: Du kan uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av inom yrket är meriterande men inte ett krav. Välkommen med din ansökan!

12 mars 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Boknings och Receptionsansvarig till ProfilHotels Nacka
Ligula Hospitality Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Profilhotels Nacka är vårt nya hotell där storstad möter skärgård. Här bor man nära shopping, ett rikt kulturliv och fantastisk natur. Hotellet ger de bästa förutsättningarna för att gästen ska få en trevlig vistelse med extra guldkant. Profilhotels Nacka är i en spännande fas i sin utveckling. Under våren 2025 bygger vi vår nya SPA & relax och under vår/försommar bygger vi två nya sviter på våning 9. Älskar du att ge högklassig service, är strukturerad och vill skapa en arbetsplats man är stolt över? Är du en person som delar med dig av erfarenheter och ger positiv energi till dina kollegor? Då är det dig vi söker! Om tjänsten: I rollen som boknings och receptionsansvarig utgår du från receptionen, är med och utvecklar och driver receptionen och receptions teamet. Du ansvarar även för de inkommande bokningarna för grupper och möten och ser till att våra gäster får snabba svar på sina förfrågningar. Du förväntas fokusera på resultat, utveckling och vara en inspirerande och uppskattad medarbetare. Vi söker dig som är redo för nästa steg i din utveckling och brinner för service och ett gästbemötande i världsklass. I denna roll förväntas du arbeta nära hotellets ledning i att ansvara för hotellets kvalitet och utveckling. Arbetsuppgifter: * Sedvanliga receptionsuppgifter * Hålla i schemaläggning av receptionspersonalen * Ansvara för inkommande förfrågningar på möten och grupper * Vissa administra uppgifter förekommer * Kvalitetsuppföljning och avstämning vad gäller gästkommentarer via Revinate * Genom engagemang och entusiasm driva teamet framåt mot uppsatta mål Kvalifikationer Professionell i din inställning och hög social kompetens Positiv, serviceinriktad, engagerad, noggrann, ansvarstagande, driven och tar egna initiativ Kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav Kunskaper i minst ett bokningssystem är ett krav (vi jobbar med Mews)  Kunskaper i administration och revenue är meriterande Du har ett genuint intresse för service Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % Arbetstiden är förlagd främst dagtid, men kvällstid samt helger förekommer Vi tillämpar sex månaders provanställning Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i tillväxt som äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Vi driver idag 46 hotell i 16 städer i Sverige, sex städer i Tyskland och i Köpenhamn i Danmark. Hotellverksamheten bedrivs under varumärkena Collection by Ligula, ProfilHotels by Ligula, Apartments by Ligula, Motel L by Ligula och Good Morning Hotels by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter ca 800 årsanställda och omsätter drygt 1 400 MSEK. Läs mer på ligula.se

10 mars 2025
Sista ansökan:
10 april 2025
Receptionschef och Driftsansvarig Kukkolaforsen
Kukkolaforsen Turist & Konferens AB
Hotellreceptionister m.fl.

Arbetsbeskrivning: Receptionschef och Driftsansvarig Om tjänsten: Som Receptionschef och Driftsansvarig är du ansvarig för hotellets reception och gästbemötande. Du leder ett team och säkerställer att alla gäster får en förstklassig upplevelse från det första mötet till avresa. Du kommer att vara en central del av driftsledningen och samarbeta med andra avdelningar för att utveckla och optimera hotellets verksamhet. Rollen innebär även säljansvar för den svenska konferensmarknaden, där du arbetar aktivt med merförsäljning och ökad beläggning. Arbetsuppgifter: Reception: Leda och coacha receptionsteamet för att leverera en exceptionell gästupplevelse. Hantera in- och utcheckning, telefonbokningar och e-postförfrågningar. Säkerställa korrekt hantering av bokningar, betalningar och daglig kassahantering. Föra dialog med gäster både vid incheckning och vid avresa för att upprätthålla hög servicenivå. Uppdatera och underhålla hemsida, sociala medier och andra digitala kanaler för att säkerställa ett aktuellt utbud. Ansvara för att ta emot och följa upp konferensbokningar och samarbeta med konferensavdelningen. Aktivt arbeta med merförsäljning och upprätthålla relationer med återkommande gäster. Hantera gästrecensioner och feedback för att ständigt förbättra servicenivån. Drift: Ansvara för den dagliga driften i receptionen och samarbeta med övriga avdelningar för att säkerställa effektivitet och kvalitet. Skapa och upprätthålla arbetsrutiner för receptionens personal. Koordinera driftsmöten och säkerställa att rutiner följs. Planera och schemalägga personalens arbetspass för att optimera bemanningen. Ta ansvar för att alla konferensgästernas behov tillgodoses och att hotellets konferenslokaler och faciliteter fungerar optimalt. Rapportera statistik och genomföra uppföljningar av drift och gästupplevelse. Sälj och Marknadsföring: Aktivt arbeta med säljsupport för den svenska konferensmarknaden. Samarbeta med säljteamet för att skapa erbjudanden och öka beläggningen. Bidra till utvecklingen av hotellets säljstrategier för att säkerställa ökad omsättning. Digital och Content Management: Ansvara för uppdateringar på OTA-kanaler, hemsidan och andra digitala plattformar. Hantera innehåll på sociala medier, samt skapa och uppdatera texter och bilder. Koordinera användningen av system som PMS, Channel Manager och Bookvisit. Se till att alla digitala kanaler är aktuella och synliga för potentiella gäster. Personliga Egenskaper: Du är en inspirerande och självständig ledare som trivs med att arbeta i högt tempo. Du har en stark serviceanda och förmåga att motivera ditt team till att leverera utomordentlig gästservice. Du är flexibel, lösningsorienterad och kan hantera akuta situationer på ett professionellt sätt. Du har ett öga för detaljer och säkerställer att alla arbetsuppgifter utförs noggrant och effektivt. Du är flytande i svenska, engelska och finska, och har goda datorkunskaper, gärna erfarenhet av Visbook, Bookvisit, OTA, Wordpress, Photoshop. Kvalifikationer: Tidigare erfarenhet från arbete inom hotell, gärna som receptionschef eller i en ledande roll inom gästservice. Erfarenhet av personalansvar, arbetsledning och schemaläggning. Erfarenhet av arbete med konferens- och gruppbokningar samt uppföljning av gästrecensioner och feedback. Goda kunskaper i digital marknadsföring och content management. Förmåga att fatta beslut och skapa struktur under hektiska perioder. Arbetstider och Flexibilitet: Tjänsten innebär ett schema, där kvälls- och helgarbete kan förekomma. Du förväntas vara närvarande när behovet är som störst och kunna hoppa in vid akuta situationer som sjukdom eller ledighet. Arbetet är på arbetsplatsen och kan inte utföras på distans. _________________________________________________________________________________ Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Johannah Spolander på [email protected]. Vi intervjuar löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-30. Varmt välkommen med din ansökan!

10 mars 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Receptionist / Patientbokare till Västerhaninge Tandvården
AMA Dental AB
Hotellreceptionister m.fl.

Västerhaninge Tandvården är i en spännande expansionsfas, och vi söker nu en driven och professionell receptionist/patientbokare som vill vara med och utveckla vår verksamhet. Vi letar efter dig som inte bara sitter och tar emot patienter vid receptionen – utan som aktivt arbetar med att boka in nya patienter, marknadsföra kliniken och bidra till dess tillväxt. Om tjänsten Som receptionist och patientbokare är du en nyckelperson på kliniken. Du ansvarar för att hantera patientbokningar, ta emot patienter och säkerställa en smidig och professionell upplevelse. Ditt fokus ligger på att aktivt arbeta med att fylla klinikens tider genom strategisk och målinriktad patientbokning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Aktiv patientbokning – ringa upp befintliga och potentiella patienter för att boka in behandlingar Marknadsföring av klinikens tjänster och erbjudanden Ta emot och registrera patienter vid ankomst Hantera telefonsamtal, e-post och andra förfrågningar Fakturering och betalningshantering Arbeta nära tandläkare och övrig personal för att optimera arbetsflödet Vi söker dig som: Är driven, självgående och proaktiv – du väntar inte på att saker ska hända, du gör att de händer! Har tidigare erfarenhet av receptions- och bokningsarbete – gärna inom tandvård eller vårdsektorn Är professionell, strukturerad och lösningsorienterad Trivs i en roll där du har ansvar och kan påverka klinikens framgång Behärskar svenska och engelska i tal och skrift (polska är meriterande) Har en bakgrund som tandsköterska (meriterande men inget krav) Vi erbjuder: En spännande möjlighet att vara en del av en klinik i expansion En roll där du får stor frihet och ansvar att påverka och utveckla verksamheten En trygg anställning med konkurrenskraftiga villkor Omfattning: Heltid/Deltid – enligt överenskommelse Placering: Västerhaninge Tandvården, Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected]. Märk med "Reception Västerhaninge" Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

6 mars 2025
Sista ansökan:
5 april 2025
Front Office Manager - Hotel Home Victoria
Nordic Choice Commercial Services AB
Hotellreceptionister m.fl.

Home Hotel är mer än bara ett namn - det är ett löfte. Vi är övertygade om att bra service startar med genuin omtanke, och vi ger allt vi kan för att skapa en plats där gäster känner sig välkomna och bekväma. Vi har över 50 hotell i Norden, och vi bjuder alltid våra gäster på middag, frukost och fika. Våra byggnader har ofta ett rikt och intressant arv, och vi är stolta över att inget av våra hotell är det andra likt. Home Hotel är en del av Strawberry. Front Office Manager Home Hotel Victoria Home sweet home. Är du redo att flytta in? Home Hotel är ett helt nytt koncept med en enkel men kraftfull vision: att skapa en plats som känns som hemma, även när du är borta. Vi erbjuder mer än bara en säng för natten – vi vill skapa en upplevelse som dröjer sig kvar långt efter att gästen har checkat ut. En plats som är så varm, välkomnande och bekväm att den känns som att kliva in i sitt eget vardagsrum. Då vår nuvarande Front Office Manager ska vara tjänstledig i minst 1 år så söker vi en ny ledare till Home Hotel Victoria som vill bli en del av vår familj. Vi söker dig som har flera års erfarenhet som ledare och även tidigare driftserfarenhet från receptionsarbete. I hjärtat av Jönköping ligger Home Hotel Victoria centralt beläget, 5 minuter från Jönköping Resecentrum. Populära sevärdheter som Tändsticksmuseet och Kulturhuset Spira ligger endast ett stenkast från hotellet. Här finns konferensrum, gym, bastu och mysiga hotellrum. Hotellet bjuder på frukost, fika och middag – så här kan du känna dig som hemma. Vad du kommer att göra: Som Front Office Manager leder och motiverar du teamet i receptionen och skapar en positiv och samarbetsinriktad arbetsmiljö. Du ansvarar för att: • Säkerställa en smidig drift inom avdelningen och upprätthålla varumärkets standarder och servicelöften. • Aktivt delta i den dagliga driften tillsammans med dina kollegor på avdelningen och hantera flera uppgifter samtidigt i en hektisk miljö. • Personalansvar med huvudansvar för schemaläggning, rekrytering, onboarding av nya medarbetare samt daglig feedback och coaching för att utveckla och stötta medarbetarna i deras arbete Tjänsten är ett vikariat på 100 % med start under juni 2025. Arbetspassen varierar beroende på verksamhetens behov och det innebär främst dagtid och kvällstid. Det kan även vara helg och natt om nöden kräver. Som Front Office Manager ingår du i hotellets ledningsgrupp och rapporterar direkt till hotelldirektören. Här kommer du att lyckas om du är: Som ledare inom Strawberry skapar du energiska team och en arbetsplats där människor trivs. Du bygger starka relationer genom samarbete och förtroende. Med företagets bästa i fokus fattar du beslut, sätter tydliga mål och tar ansvar för resultat. Du visar vägen med vision och syfte, samtidigt som du utvecklar och lyfter fram styrkor hos andra. Varför välja Home Hotel & Strawberry? På Home Hotel Victoria erbjuder vi mer än bara ett jobb – vi erbjuder en plats där även du kan känna dig hemma. Här får du: • En stödjande och välkomnande arbetsmiljö där ditt bidrag värdesätts • Möjligheter till utveckling och karriär inom Strawberrys dynamiska bolag • Personalrabatter och förmånliga priser för vänner och familj på våra 200+ hotell • Fyra fria hotellnätter per år • 25 % rabatt på mat och dryck på våra restauranger och barer • Exklusiva erbjudanden på upplevelser, resor, shopping och mer • Friskvårdsbidrag och fri tillgång till hotellets gym Om Strawberry Strawberry är inte vilket företag som helst inom hotellbranschen – vi är rebellen med ett varmt hjärta. Strawberry är portalen till en värld av mer än 240 hotell, 120 restauranger och 20 spa-anläggningar, där vi skapar tusentals upplevelser varje dag. Vi bygger på våra kärnvärden: energi, mod och entusiasm. Med över 20 000 skickliga medarbetare från 166 olika länder är det våra människor som får oss att växa. Redo att välkomna gäster hem? Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vår resa för att göra varje vistelse på Home Hotel Victoria oförglömlig. Vi behandlar ansökningar löpande, så vänta inte – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ta kontakt med hotelldirektör Jessica Wennering på mail [email protected] vid frågor eller funderingar (observera att vi inte tar emot ansökningar via mailen utan enbart via länk här).

5 mars 2025
Sista ansökan:
27 mars 2025
Receptionschef till Cape East i Haparanda
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hotellreceptionister m.fl.

Är du en motiverad och engagerad person med en stark känsla för service? Då är det dig vi söker! Sveriges östligaste punkt börjar resan. I mötet mellan Sverige och Finland, i hjärtat av Tornedalen finner ni en spännande mix av olika kulturer och närheten till naturen. Tillsammans med ljuset och midnattssolen utgör detta paletten för vår skandinaviska inredning. Cape East är ett av 6 hotell inom Pite Havsbad Group hotellkoncern som är Norra Sveriges största turist- och konferenskoncern med verksamhet i Haparanda, Luleå, Piteå, Hemavan och Arvidsjaur. Cape East håller öppet året runt med hotell, spa, restaurang, konferens, camping m.m. Cape East utsågs till årets spa 2011, en titel vi nu ämnar återta! Vi söker nu en receptionschef som är motiverad och engagerad med ett genuint intresse av såväl gäst, personal, intäkter, merförsäljning och bokning. I arbetet ingår förutom daglig drift även att utveckla, planera och driva verksamheten framåt samt inspirera och motivera samtliga medarbetare. Det är även viktigt att du innehar ekonomiskt tänkande och tar ansvar för avdelningens ekonomi, samt ha ett nära samarbete med hotellchefen. Som receptionschef på Cape East kommer du att ansvara för personal och även ha fullt budgetansvar för receptionen. Är du rätt person för oss erbjuds du en unik möjlighet i ett framgångsrikt företag där du kommer att ha en viktig roll. Anställningen är en fast tjänst på heltid. DETTA SÖKER VI Som person ser vi gärna att du: * Har några års erfarenhet av en ledande position, gärna inom försäljning eller receptionsarbete. * Är ordningsam, flexibel och tar eget ansvar * Har lätt för att improvisera * Har god samarbetsförmåga * Kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både i engelska och svenska Har du några funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta hotellchef Maria Hansson, e-post: [email protected] StudentConsulting administrerar rekryteringsprocessen och ansökan genomförs på www.studentconsulting.se. Sök redan idag! Intervjuer sker löpande. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

4 mars 2025
Sista ansökan:
23 mars 2025