Receptionschef

Sök bland 13 lediga jobb som Receptionschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Receptionschef till Hotel Vasa & Center Hotel i Göteborg

Receptionschef med ansvar för båda hotellen. Om hotellen: Hotel Vasa är ett mindre hotell i centrala Göteborg, endast några minuters gångpromenad från Avenyn. Detär ett klassiskt hotell mitt i Vasastan ochhar tagit emot hotellgäster sedan slutet av 1800-talet. Center Hotel är även detett mindre hotell i centrala Göteborg, endast några minuters gångpromenad från shoppinggatorna. Center är placerat innanför vallgraven, precis vid stenpiren. Verksamheterna är en del avkedjan BestWestern men ägs av Got City Center Hotels. Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifterna ingår bland annat: Kvalitetsansvar över receptionen och frukostserveringen Schemaläggning Anställningar och upplärning Sätta nya rutiner och policies Vara tillgänglig vid behov Se till så alla medarbetare inom avdelningarna ger sitt yttersta för gästerna Vem vi söker: Vi söker dig som är serviceinriktad med en stor passion för service och som framför allt har en positiv och proffsig attityd mot våra gäster och medarbetare. Du är en person som älskar hotellbranschen och ser dig själv arbeta inom den många år framöver. Vi ser gärna att du långsiktigt vill vidareutvecklas inom branschen och organisationen. Tjänsten: Heltid med egen schemaläggning, men det förväntas arbete på helger och kvällar (minst varannan helg & ett flertal kvällar per månad) Samtliga hotell i koncernen har kollektivavtal: Visita-Unionen & Visita-HRF.

19 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Front Office Manager på Elisefarm

Elisefarm är en välrenommerad destination i en idyllisk lantlig miljö. Med en passion för att erbjuda enastående gästupplevelser strävar vi efter att ge gästen en helhetsupplevelse utöver det vanliga och vara en oas för avkoppling och njutning. Elisefarm har under de senaste åren expanderat och nu söker vi en engagerad och kompetent Front Office Manager som delar vår vision och kan bidra till att förstärka vår gästservice och operativa effektivitet. Vad innebär rollen? Som Front Office Manager ansvarar du för Front Office där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster trivs och njuter av vår familjära stämning samtidigt som vi levererar service på hög nivå till alla våra gäster. Det innebär att säkra att du tillsammans med medarbetarna på Elisefarm ser till att gästen alltid är i fokus. Som Front Office Manager är du en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du har en passion för service och inspirerar och motiverar medarbetare samt skapar förutsättningar för att ska skapa enastående gästupplevelser. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Tidigare erfarenhet från liknande roller samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen är meriterande. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Din personlighet och din förmåga att fungera i vårt team är absolut viktigast för oss.

13 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Receptions- och konferenschef till Rosersbergs Slottshotell

Rosersbergs Slottshotell ingår i Stockholm Meeting Selection. Stockholm Meeting Selection är en familj av unika mötesplatser. Hos oss kan våra gäster ha konferens i en brödfabrik, gifta sig i kungliga salar och träna på Sveriges bästa idrottsanläggning. Men viktigast av allt – hos oss kan de uppleva livets goda, var de än väljer att mötas. På Rosersbergs Slottshotell vid Arlanda välkomnar vi gäster från när och fjärran till en helt unik miljö på ett av Sveriges kungliga slott. Här finns konferens- och möteslokaler för dom som kräver det lilla extra, pampiga bröllopsvenues med vykortsbakgrund och festlokaler med finess och avskildhet. I våra slottsflyglar sover våra gäster som en prins och drömmer om historiens vingslag i Karl XIV Johan och hans hustru Desiderias forna lustslott och sommarresidens. Vi söker nu en utvecklingsorienterad receptions- och konferenschef med ett brinnande intresse för gäster och service. Vi söker dig som med drivkraft och passion vill leda och utveckla Rosersbergs Slottshotell mot nya höjder. Du ansvarar för den dagliga driften av hotellet, coachar och leder ditt team mot uppsatta mål. Du har budget- och resultatansvar för din avdelning och rapporterar till platschefen för Rosersbergs Slottshotell. Din profil och bakgrund Vi söker dig som har operativ erfarenhet av att leda medarbetare inom hotell. Du är öppen, positiv och du har ett stort engagemang i det du gör. Du skapar delaktighet bland personalen och har lätt för att motivera dina medarbetare att nå gemensamma mål. Du har ett kommersiellt tänk och är van vid att se intäktsmöjligheter, är mån om att vidareutveckla hotellets marknadsposition och kan omvandla utbud till attraktiva erbjudanden. Du är självgående, resultatorienterad och har en känsla för att hitta affärer. Du har tidigare haft eget budget- och resultatansvar. Du har ett högt service- och kvalitetstänk, är lösningsfokuserad samtidigt som du är affärsdriven och förstår hur du optimerar din verksamhet på bästa sätt. Du älskar gästkontakten och att vara operativt närvarande är en självklarhet. Du är trygg och prestigelös i din ledarroll med förmåga att skapa motivation och arbetsglädje. Vi ser att du kommer från en liknande position gärna från destinations- eller aktivitetsanläggning. Du har också ett strukturerat och metodiskt arbetssätt samt intresse för system och teknik. Om tjänsten Vi tror på att om du trivs med dina kollegor och på din arbetsplats så får våra gäster ta del av inspirerande och energisk service. Din glädje avspeglas i vår höga ambition om kvalité och omtanke gentemot våra gäster och deras upplevelse. Genom säljfokus i kombination med effektiv och strukturerad planering driver du en lönsam verksamhet. Du ansvarar för gästupplevelsen och utvecklar löpande utbud, koncept och varumärken. Du ser möjligheterna i anläggningens olika delar/utbud, där logistik och gästflöden är en viktig del. Du har ansvar för avdelningens budget, resultat, nyckeltal och prognoser. Erfarenhet av Protel och PMI är meriterande Dina arbetsuppgifter är bland annat följande: • Operativt ansvarig för den dagliga driften i reception, städ och konferens, samt stötta vid detaljplanering av konferens- och eventbokningar. • Försäkra att gästen har en upplevelse som överträffar dess förväntningar genom att leverera en humanitär och professionell service i en avslappnad och stilren miljö. Hantera feedback från gästerna • Som receptionschef är ditt huvuduppdrag att skapa och ständigt utveckla förutsättningarna för ditt ansvarsområde. • Du har ansvar för Front of House och den löpande driften med fokus på nöjda gäster och medarbetare. Genom säljfokus i kombination med effektiv planering driver du en lönsam verksamhet. • Personalansvar för din avdelning inklusive rekrytering, schemaläggning och utveckling Vad kan vi erbjuda dig? Vi är en liten familjär organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med och utveckla produkten i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr oss om våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Tjänsten är en tills vidare anställning, på heltid. Arbetstiden är efter rullande schema där dagar, kvällar och helger förekommer. Lönen är enligt avtal med 6 månaders provanställning. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår familj – vi ser fram emot din ansökan.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Front Office Manager till Hjortviken Country Club

Front Office Managertill Hjortviken Country Club Är du redo för nästa steg i din karriär? Har du en passion för service, ledarskap och vill jobba på en av Sveriges mest natursköna country clubs? Då kan du vara den Front Office Managervi söker till Hjortviken Country Club. Om Hjortviken Country ClubVälkommen till Hjortviken Country Club - där lyx möter natur i perfekt harmoni. Hos oss är varje detalj noggrant utvald för att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster. Vår anläggning erbjuder 150 hotellrum, en pool club på över 1 700 kvadratmeter, två restauranger och ett flertal barer, en lite hemlig festnattklubbslokal, sports club, padelbanor och 10 mötesrum. Vi strävar efter att göra vartenda besök speciellt och minnesvärt, stöttade av våra kärnvärden: passion, professionalism, lekfullhet och personlighet. Ditt nya jobbSom Front Office Managerpå Hjortviken Country Club kommer du att leda vårt receptionsteam för att säkerställa en sömlös gästupplevelse från incheckning till utcheckning. Din roll innebär att vara en strategisk planerare och samtidigt en operativ kraft med ett ansvaratt leda och utveckla receptionsteamet för att säkerställa en förstklassig gästservice. Vem är du? Har tidigare erfarenhet från ledande roll inom hotellreception eller liknande. Är en naturlig ledare som motiverar, utvecklar och stöttar ditt team. Har ett genuint intresse för hospitality, service och gästnöjdhet. Är organiserad, lösningsorienterad och van vid att jobba i ett högt tempo. Har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både tal och skrift. Huvuduppgifter Ledning och utveckling av receptionsteamet. Aktivt arbete med gästnöjdhet och kvalitetsuppföljning. Schemaläggning och personalplanering. Ansvar för kassa- och betalningssystem. Kommunikation och samarbete med andra avdelningar inom klubben. Om tjänsten: Anställningsform: Heltid 100 %, tillsvidare Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde 1 Oktober Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 24 maj 2024. Låt ditt nästa karriärsteg börja hos oss på Hjortviken Country Club, där vi tillsammans skapar oförglömliga upplevelser för våra gäster. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

12 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Receptionschef till Hotel Vasa & Center Hotel i Göteborg

Receptionschef med ansvar för båda hotellen. Om hotellen: Hotel Vasa är ett mindre hotell i centrala Göteborg, endast några minuters gångpromenad från Avenyn. Detär ett klassiskt hotell mitt i Vasastan ochhar tagit emot hotellgäster sedan slutet av 1800-talet. Center Hotel är även detett mindre hotell i centrala Göteborg, endast några minuters gångpromenad från shoppinggatorna. Center är placerat innanför vallgraven, precis vid stenpiren. Verksamheterna är en del avkedjan BestWestern men ägs av Got City Center Hotels. Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifterna ingår bland annat: Kvalitetsansvar över receptionen och frukostserveringen Schemaläggning Anställningar och upplärning Sätta nya rutiner och policies Vara tillgänglig vid behov Se till så alla medarbetare inom avdelningarna ger sitt yttersta för gästerna Vem vi söker: Vi söker dig som är serviceinriktad med en stor passion för service och som framför allt har en positiv och proffsig attityd mot våra gäster och medarbetare. Du är en person som älskar hotellbranschen och ser dig själv arbeta inom den många år framöver. Vi ser gärna att du långsiktigt vill vidareutvecklas inom branschen och organisationen. Tjänsten: Heltid med egen schemaläggning, men det förväntas arbete på helger och kvällar (minst varannan helg & ett flertal kvällar per månad) Samtliga hotell i koncernen har kollektivavtal: Visita-Unionen & Visita-HRF.

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Vi söker en Front Office Manager till Scandic Rubinen, heltid

Västkustens pärla, Sveriges andra största stad, Lilla London. Kärt barn har många namn. Men det är här det händer! Med bästa läget i Göteborg, mitt på Avenyn, ligger Scandic Rubinen. Spännande inredning en innovativ restaurang och förmodligen Göteborgs bästa takbar. Vi är populära av stammisar, inresande och Göteborgarna själva. Service för oss på Scandic Rubinen innebär alltid att vara det självklara valet för våra gäster, med detaljer i fokus, kreativitet och spontanitet. Ett hotell där våra medarbetare trivs och vill fortsätta utmanas och utvecklas i litet som stort. Tillsammans skapar vi stämning och atmosfären som präglar vistelsen för alla våra gäster och kollegor. Vi söker en Front Office Manager till Scandic Rubinen. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Front Office Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som Front Office Manager ansvarar du för Front Office där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Front Office Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Office Coordinator

Trivs du som bäst när du är mitt i händelsernas centrum? Hos oss på Academic Work blir du del av en ambitiös och händelserik miljö där din insats är av största vikt för att vi fortsatt ska kunna leverera service i världsklass till våra kunder, konsulter, kandidater och internt anställda. Academic Work söker nu en Office Coordinator till Göteborg. OM TJÄNSTEN Som Office Coordinator har du en bred och varierande roll med flera olika ansvarsområden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för kontorets reception samt att agera som stöd till kontorschefen, Filippa Lundgren i det dagliga arbetet och även vid behov ledningsgruppen på kontoret på Göteborg. I receptionen ger du förstklassig service till alla som antingen besöker kontoret eller som ringer via vår växel. Du arbetar i en föränderlig miljö där din huvudsakliga uppgift bland annat är att planera, leda, genomföra och följa upp olika aktiviteter och projekt. Du förväntas med andra ord avlasta i en mängd olika uppgifter i syfte att frigöra tid och möjliggöra att kontorschefen kan prioritera tillgänglighet och närvaro för kontorets ledningsgrupp, operativa medarbetare och Academic Works aktuella fokusområden. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta internt på Academic Work? Spana in vårt Instagramkonto och följ med bakom kulisserna på våra 13 kontor över hela Sverige. Du kommer till exempel att: - Ta emot och ge service till besökare som exempelvis kunder, konsulter, kandidater, interna kollegor och leverantörer. - Ge service via telefon genom vår centrala växel. - Personalansvar för ett antal deltidsanställda i receptionen. - Ansvara för kontakten med leverantörer och hantera beställningar av bland annat kontors och marknadsmaterial. - Svara på löpande frågor och försöka lösa uppkomna problem som inkommer från medarbetare och kontorsledning. - Ta fram och sammanställa material och presentationer inför interna möten, till exempel Power Point-Presentationer. - Självständigt, eller i samarbete med kollegor, driva olika interna projekt. - Arbeta med fakturahantering – attestera fakturor, reseräkningar och dylikt. - Koordinera och boka olika aktiviteter som konferenser, utbildningar, möten och events. - Sammanställa rapporter och uppdatera rutiner, riktlinjer och dokument, samt ta mötesanteckningar. Tjänsten passar dig som trivs med arbetsuppgifter som varierar från högt till lågt, då rollen innebär att vara behjälplig där behovet finns! VI SÖKER DIG SOM * Brinner för att ge bästa möjliga service * Har tidigare erfarenhet av en roll inom koordinering, administration och service * Har en god administrativ vana samt goda kunskaper och tidigare erfarenhet av samtliga Office-program. * Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och i skrift, då du kommer kommunicera samt skriva material på båda språken. * Har B-körkort Det är meriterande om du har - Har en akademisk utbildning med avslutad examen - Har tidigare erfarenhet av att jobba i växel - Tidigare erfarenhet av att jobba i en liknande roll så som receptionist, administratör, event-planerare eller assisterande roll - Erfarenhet av analysarbete, driva projekt och göra presentationer Du är en person som snabbt anpassar dig till nya omständigheter och är lösningsfokuserad även när du stöter på motgångar. Eftersom du hanterar mycket information är det av största vikt att du är strukturerad samt har en hög integritet och förståelse för hur konfidentiella frågor bör hanteras. Din förmåga att arbeta självständigt är hög och du trivs med att arbeta målinriktad samt anstränger dig för att leverera dina uppgifter utifrån deadlines. Slutligen har du en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Självgående - Problemlösande - Anpassningsbar Vår rekryteringsprocess Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan sajt. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. INFORMATION OM FÖRETAGET Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart!

27 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Bokningsansvarig och content creator i Kukkolaforsen

Om jobbet Bokningsansvarig och content creator i Vackra Kukkolaforsen Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning KvalifikationerArbetslivserfarenhet Meriterande Creative director/CD - 1-2 års erfarenhet Utbildning Meriterande Eftergymnasial utbildning två år eller längre Språk Krav Finska Engelska Svenska Körkort Krav B Om jobbet Kukkolaforsen Turist & Konferens söker Bokningsansvarig receptionist som även ansvarar för "content creation" på hemsida, digitala kanaler samt sociala medier. Kukkolaforsen är en av länets mest kända turistanläggningar ca 1,5 mil norr om Haparanda med unika spetsprodukter och är välkänt i stora delar av landet. Alla våra erbjudanden baseras på den Tornedalska levande kulturen där sik- och bastutraditionen betonas, liksom variationer i årstiderna och älven. Vi gör detta genom att erbjuda kundanpassat boende, hög kvalitet i restaurang och intressanta arrangemang. Som receptionist hos oss hamnar du i centrum av alla händelser året runt. Vi har dagliga aktiviteter som måste administreras och säljas in. Incheckning och utcheckning i camping och stugor. Bokningar som ändras och grupper som ska tas om hand. En butik som ska fyllas på och göras attraktiv. Kaféverksamhet och barservering. Mail och telefon. Guidning och välkomstträffar. Mycket att göra med glada gäster! Din profil Vi söker dig som vill vara med och utveckla och utvecklas. Arbetet passar dig som är serviceinriktad, lyhörd, ödmjuk, positiv och säljande. Det är viktigt att du kan arbeta under stundtals högt tempo och arbetet ställer höga krav på flexibilitet då du utför många uppgifter samtidigt. Arbetet innefattar ordinarie arbetsuppgifter som hotellreceptionist så som in- och utcheckning, bokningar via mail och telefon samt hjälpa gästerna med deras önskemål. Receptionen är företagets ansikte utåt och vi sätter stor vikt på att du har rätt inställning och vilja att ge våra gäster och kollegor minnesvärda upplevelser! I rollen ansvarar du för den dagliga driften, planering, försäljning och kvalitet. Tar emot företags- och privata bokningar. Har fullt ansvar för hela processen med offert, införsäljning, merförsäljning, fakturering samt uppföljning. Du har gedigen erfarenhet från liknande position, gärna från hotell- eller konferensverksamhet. Då vi jobbar i en liten arbetsgrupp är samarbetsförmågan viktig. Eftersom kollektiv trafiken kan vara lite strulig till Kukkolaforsen så behöver du ha tillgång till en bil. Flytande svenska, finska och engelska i tal och skrift Goda datakunskaper och erfarenhet av hotellbokningssystem som tex Expedia och Booking Du ingår i hotellets ledningsgrupp där du aktivt arbetar med att utveckla hela vår verksamhet. Du arbetar dagligen mycket nära övriga avdelningar såsom restaurang, kök, Housekeeping, frukost, konferens, bokning samt fastighet. Arbetstiden innebär rullande skiftgång samt viss tid för administrativt arbete och varierar beroende på avdelningens behov. Start: så snart som möjligt Tillfälligt boende: Kan ordnas. Varaktighet: åtet runt, tillsvidare Arbetstid: Varierad, dag/kväll/helg Heltid Lön: Enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns. Följande krävs för tjänsten: god organisatör med öppenhet för förändringar säljorienterad service- och kvalitetsmedveten team player, handlingskraftig, idérik och kreativ gäst- och målfokuserad med förmågan att se helheten och att kunna arbeta självständigt flytande i finska, svenska och engelska i tal och skrift hög datorvana Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta personalchef: Johannah Spolander på tel. 0709 548 145 eller epost: [email protected] Sista ansökningsdag är 31/7 men intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut. Välkommen med din ansökan! Om anställningenLön Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Var ligger arbetsplatsen? KUKKOLAFORSEN 184 95391 HAPARANDA Arbetsgivaren Kukkolaforsen Turist & Konferens AB http://www.kukkolaforsen.se

25 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Operativ Hotellchef till First Hotel Brommaplan

Vi söker nu en Operativ hotellchef som kan vara med och vidareutveckla First Hotel Brommaplan mot målet att bli västra Stockholms bästa affärshotell. First Hotel Brommaplan är ett hotell med 68 rum och ett konferensrum beläget 200m från Brommaplans tunnelbanestation, ett utmärkt läge för att utforska Stockholm. Hotellet slog upp dörrarna för första gången 1957. År 2018 vann hotellet utmärkelsen- Franchise Hotel of the Year 2018 på kedjenivå. Tjänsten som Operativ hotellchef är en kombination av administrativa, operativa och strategiska arbetsuppgifter. Du ansvarar för driften men även för den kommersiella aspekten. Vem är du? Vi är ute efter dig som vill arbeta på en arbetsplats där ditt arbete gör skillnad, du trivs med ansvar, att utveckla dina kollegor samt få alla att arbeta åt samma riktning och främja en god sammanhållning på arbetsplatsen. Du som söker trivs att arbeta med både högt och lågt, vi är ett mindre hotell där man ena dagen hjälper till på frukosten och andra dagen är med och planerar renovering utav gästrummen. Du behöver vara ansvarsfull, nyfiken och flexibel. Det är naturligt för dig med god service och hög kvalitet, som person är du noggrann, prestigelös, intresserad, positiv och mån om att arbeta effektivt. Du har tidigare erfarenhet från en liknande roll i branschen med personalansvar och eftersöker en roll där du kan göra skillnad i verksamheten. Erfarenhet från hotellbranschen är ett krav. Dina egenskaper: - Har intresse och goda kunskaper om branschen. - Du tycker att det är roligt att småprata med både stora och små, och att göra någons dag lite bättre med små medel. - Är en driven person med god struktur och ordning -Systemkunskap från liknande system. Meriterande är tidigare erfarenhet utav de system vi använder. PMS: Rover Stayntouch, CRS:Travelclick, RMS: Duetto. För lönehantering och schemaläggning använder vi Personalkollen. Arbetsuppgifter: -Leda, engagera och motivera receptionsteamet. Utveckla rutiner och checklistor. -Operativt delta och ansvara för receptionens arbete och schemaläggning. Du arbetar 1-3 pass i veckan i receptionen utifrån behov. -Genomföra brandronder. - Ansvarar för boknings förfrågningar och kundbearbetning tillsammans med sälj på centralt håll. -Du är delaktig i det dagliga arbetet i receptionen men tar även ett större ansvar för driften av hela hotellet, inkl. frukost och housekeeping. -Ansvara för kontroll av kundreskontra, provisionsavstämning och andra ekonomifunktioner. Ansvarsområden: -Det operativa receptionsarbetet. -Revenuearbetet, säkerställa att vi arbetar korrekt med prissättning och driva intäkter utifrån rätt kanaler. - Ansvara för försäljningen tillsammans med sälj centralt, förhandla avtalspriser, prissätta gruppförfrågningar. -Tillsammans med städansvarig se över så att hotellrum och offentliga ytor håller nivån som vi förväntar oss. -Tillsammans med ägare koordinera renoverings- och reparationsprojekt. Tänkt startdatum: Enligt överenskommelse.

25 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Receptionschef Holterman

Receptions Chef, Sommar                                           Chalmers Konferens & Restauranger är ett expansivt bolag. Vi finns på ett flertal ställen i stan, Chalmers Campus Johanneberg, Universeum, Chalmerska huset, Wijkanders, Lindholmen Science Park och givetvis på Holterman Hostel där denna tjänst idag finns vakant.  Totalt driver vi ca 26 enheter varav två av Göteborgs största konferensanläggningar, restauranger, café/pub, butik, företagsreception, hotell och cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt. Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss; Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig. Arbetsplats Holterman Hostel, Holtermansgatan 1 E, 411 29, Göteborg. Om rollen: Vi söker efter en Receptionsansvarig med positiv energi, som älskar service och med ett naturligt och hållbart ledaskap inspirerar du din omgivning. Du har en passion för våra gäster, och erbjuder det lilla extra som något helt naturligt. Vi ser gärna att du är nyfiken, modig och engagerad i ditt arbete och du ser vikten av att skapa goda relationer med andra. Du behöver vara initiativtagande och arbeta bra på egen hand.   I arbetet ingår det att: Styra all administration från Reception Bokningar, Förfrågningar, Samtal Check ins – outs, Betalningar Leda och fördela arbetet i reception/lobby Ta beställningar och Servera mat till våra Gäster Mottagning och Beställning av varor Matproduktion Styra kommunikationen med Housekeeping Dagliga rutiner och kontroller Mål och ekonomisk daglig uppföljning Driva & utveckla vårt hållbarhetsarbete Egenskaper & Kvalifikationer Du är mycket organiserad, strukturerad och ordningsam Du är lösningsorienterad och kreativ Du är bra på administration Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter Du är inte rädd för att ta i om det behövs Du har ledaregenskaper Du är duktig på försäljning Du får gärna vara händig Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift Du har god vana vid att arbeta med sociala medier och behärskar Office paketet Du är en ”doer” och känner dig väl hemma i dagens teknik och den digitala världen. Ansökan Vi tar emot ansökningar fram till 10-05-24. Intervjuer sker löpande vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte med din ansökan.  Anställningsform Sommarjobb/Säsongsanställning med möjlighet till fastanställning Heltid 100% Perioden: 15 Juni – 17 Aug 3 månader Lön Enligt överenskommelse eller enligt avtal. Tillträde From  11 Juni 2024 eller efter avtal. Kontaktpersoner För frågor om tjänsten, kontakta Hotell manager Kristian Delvret +46 31 772 3954 Besök gärna vår hemsida www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.   Välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024