Regionchef, butik
Sök bland 10 lediga jobb som Regionchef, butik och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför ge fler mer glädje, avkoppling, och produktivitet i vardagen! Vi gör prylar tillgängligt för alla så enkelt, billigt och hållbart som möjligt. För att lyckas är så klart våra grymma medarbetare det viktigaste vi har. Är du med? Om tjänstenÄr du en passionerad ledare med retail i blodet som vill ta NetOnNets kunderbjudande till nya höjder som Retail Manager för våra Lagershoppar på den svenska marknaden? Har du en förmåga att navigera i en snabbrörlig miljö där online och offline smälter samman i en sömlös omnikanallösning? Är du en visionär affärsutvecklare som kan leda NetOnNet genom den digitala transformationen och överträffa kundernas förväntningar? Då är det här möjligheten för dig! Som Retail Manager är du ansvarig för hela vårt butiksnät och leder ett dynamiskt team med tre regionschefer. Du rapporterar direkt till vår CCO och arbetar tätt tillsammans med andra nyckelroller inom företaget för att skapa exceptionella kundupplevelser i våra butiker – eller "Lagershoppar", som vi kallar dem. Dina ansvarsområden inkluderar: Ledarskap: Du agerar som en förebild enligt NetOnNets ledarskapsfilosofi och bygger ett starkt ledarskap i våra Lagershoppar, vilket driver högt engagemang och medarbetarnöjdhet. Butiksdrift och resultat: Du ansvarar för driften av våra befintliga Lagershoppar men också ansvarig för etableringar av nya butiker. Ansvar för försäljningsbudget och resultat, och är ständigt på jakt efter effektiva lösningar och förbättringar. Tillväxt och lönsamhet: Du säkerställer tillväxt och lönsamhet inom både produkt- och tjänsteförsäljning, och ser till att våra Lagershoppar följer NetOnNets kommersiella riktlinjer. Kundupplevelse i världsklass: Du bidrar till att skapa en kundupplevelse i världsklass som speglar NetOnNets position och kundfilosofi, där mekanisk försäljning och enkelhet är centrala värden. Omnikanalstrategi: Du säkerställer ett harmoniskt samspel mellan Lagershopsförsäljning och e-handel. Vem söker vi? Erfarenhet som imponerar: Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning och minst fem år på nacken i en ledande position inom retail. Du har dessutom gedigen erfarenhet av att leda andra ledare och har gång på gång bevisat att du kan leverera resultat som talar för sig själva. Omnichannel-expertis: Du har navigerat komplexiteten i att hantera flera försäljningskanaler parallellt, och vet hur man skapar magiska kundmöten oavsett om det är online eller i butik. En ledare med hjärtat på rätt ställe: Du styr med starka värderingar och kommunicerar klart och tydligt. Ditt team vet alltid vart ni är på väg och varför. Förändringsagent: Du ser möjligheter där andra ser hinder och har en bevisad förmåga att driva igenom förändringsprocesser som tar verksamheten till nästa nivå. Framtidens affärsutvecklare: Du har en djup förståelse för retail och är ständigt på jakt efter nya sätt att utveckla och förbättra affären. Wow – det här är vi! NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - #enkla, #nyfikna, #tillsammans och #handlingskraftiga - det är våra ledstjärnor i vardagen. För oss är också mångfald och inkludering viktigt, vi strävar efter att ha en bred mångfald på NetOnNet, dels för att vi ska spegla samhället i stort, dels för att mångfald berikar organisationen med viktiga insikter som ger ökad förståelse för företagets ständigt växande kundbas. Vår arbetsplatsstrategi förenar det bästa av två världar, där vi kombinerar effektiviteten i det digitala arbetssättet med kreativiteten och styrkan med de fysiska mötena. Wow säger vi! Det ger dig möjlighet att arbeta hemifrån en viss del av arbetstiden. På det här viset vill vi forma ett starkt hållbart företag med medarbetare som utvecklas som individer som möjliggör starka resultat.Vill du också jobba med oss och bli en del av vårt team?Du söker enkelt genom att klicka på ”Skicka ansökan” och registrerar därefter din ansökan. Vi läser ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, gör det redan idag! Vi ser fram emot att höra mer om dig.
Vill du vara med och forma framtiden för Sveriges äldsta snabbmatskedja? I rollen som regionschef hos Sibylla får du en central roll där du gör skillnad. Du kommer att resa runt i landet och arbeta nära deras engagerade franchisetagare, stötta dem i att utveckla och driva sina restauranger framåt. Som en del av deras tighta och stöttande team får du möjlighet att bidra till gemensam framgång och samtidigt växa i ditt eget ledarskap. Här väntar en spännande utvecklingsresa där du kan göra din röst hörd, påverka och vara med och skapa framtidens Sibylla! OM TJÄNSTEN Redan 1932 serverades den första Sibylla-korven, och sedan dess har denna svenska klassiker förgyllt vardagen för miljontals människor. Idag består Sibylla-familjen av cirka 128 restauranger över hela Sverige, och oavsett var du befinner dig, möts du av den varma och välkomnande Sibylla-andan. Sibylla är ett franchiseföretag, vilket innebär att varje restaurang ägs och drivs av engagerade och passionerade företagare. Som regionschef har du en unik möjlighet att stötta dessa eldsjälar i deras dagliga arbete, bidra till deras framgång och hjälpa dem att utveckla sina verksamheter. Tillsammans driver ni försäljningen framåt och skapar förutsättningar för tillväxt och trivsel i din region. I denna roll kommer du att åka ut till restaurangerna, både planerat och spontant, för att vara en stöttande pelare i restaurangens vidareutveckling och förbättring. Du erbjuds 🚀 En varierad och dynamisk tjänst där du får möjlighet att växa tillsammans med dina kollegor, din närmaste chef och franchisetagarna 💡 Möjligheten att arbeta med kunniga, seniora kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och stöttar varandra 🌭 Frihet under ansvar och schyssta förmåner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som regionschef kommer du att vara en nyckelperson för Sibylla-restaurangerna i din region. Du kommer bland annat att: * Genomföra regelbundna besök på restaurangerna för att identifiera möjligheter till förbättring och ökad lönsamhet genom driftoptimering * Samarbeta med franchisetagare för att utveckla deras verksamheter, inklusive att skapa handlingsplaner och stödja deras långsiktiga mål * Stötta franschisetagaren gällande utbildning, inköpsavtal, optimering av drift, arbetsmiljö, personalfrågor bland annat * Ha budget och försäljningsansvar för enskilda Sibyllor och för regionen * Arbeta med uppstart av nya restauranger och ansvara för att varje ny restaurang får en stark och positiv start VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av franchiseverksamhet - Har god datavana, främst i Office-paketet - Innehar B-körkort, då det förekommer mycket resande inom Sverige - Är van vid att arbeta med budget och lönsamhet, samt har god förståelse för företagsledning - Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal Det är även meriterande med erfarenhet från snabbmatsbranschen eller liknande samt kunskaper i andra språk. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du är: - Målmedveten och har en stark drivkraft - Öppen, kommunikativ och självsäker i sociala sammanhang - Strukturerad och ordningsam med en god känsla för detaljer - En stabil och trygg ledare som inspirerar och engagerar andra Hos Sibylla får du inte bara en ny karriärmöjlighet – du får också vara med och bygga på en tradition som älskats i generationer. Vill du vara med på resan? Välkommen till Sibylla-familjen! Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Du kan läsa mer om Sibylla här!
Sammanfattning av tjänsten Är du en motiverad person med höga ambitioner som har en akademisk utbildning eller snart tar examen? Vill du möta nya utmaningar, är nyfiken på dagligvaruhandeln och trivs i en händelserik miljö? Som Management trainee inom försäljning hos oss på Lidl får du möjlighet att utvecklas genom ett lärorikt traineeprogram och därefter axla ett stort ansvar som distriktschef i vår snabbt växande försäljningsverksamhet i region Örebro. Just nu söker vi främst dig som utgår ifrån Östergötland, Uddevalla, Trollhättan eller Västerås med omnejd. Välkommen med din ansökan! Din roll Din spännande resa inleds med ett inspirerande och omfattande traineeprogram som anpassas utifrån just dig och din erfarenhet. Programmet sträcker sig över minst nio månader och ger dig en djup insikt i vårt unika butikskoncept! För att ge dig en gedigen förståelse för vår kärnverksamhet så arbetar du i olika roller i butik under varierande arbetstider. Därefter får du fördjupa dig i din blivande roll och för att öka din företagsförståelse introduceras du också till olika avdelningar inom vår lagerverksamhet samt på vårt huvudkontor. Parallellt med allt detta utbildas du i teman som ledarskap, arbetsrätt och ekonomisk uppföljning. Avslutningsvis är du redo att axla ansvaret att framgångsrikt driva eget distrikt som distriktschef! Rollen som distriktschef erbjuder dig en omväxlande och fartfylld vardag, med dina butiker (och din bil) som huvudsaklig arbetsplats. Dagligen stöttar du butikschefer och övriga medarbetare i arbetet med att utveckla butikernas drift. Gott ledarskap genomsyrar allt du gör och du använder kommunikation, struktur och uppföljning som verktyg för att leda dina team målstyrt och resultatinriktat med kunden i fokus. Du arbetar med hela medarbetarnas livscykel, allt från rekrytering, medarbetarutveckling och avslut. Vi är ett konceptföretag och som distriktschef säkrar du en effektiv organisering av ditt distrikt och arbetar aktivt med optimering för att nå en positiv försäljningsutveckling. Vårt koncept är ständigt föränderligt och vi är trendkänsliga, vilket innebär att vi fokuserar starkt på att följa upp, utvärdera och styra om när vi ser att det behövs. Allt för att nå resultat utöver det vanliga! Det är här din största drivkraft ligger - att hela tiden bli lite bättre och överträffa uppsatta mål. Sån är nämligen Lidl. Du ingår i ett team med andra distriktschefer och rapporterar till försäljningschef. Din profil För att trivas och lyckas i rollen så är du mål- och resultatinriktad och har förmågan att engagera och motivera andra för att nå uppsatta mål. Du är en lagspelare som tycker om att bygga team och förstår vikten av detta för att leverera goda resultat. Tillsammans är vi som starkast. Vi söker dig som har en stark kommunikativ och analytisk förmåga, då nyckeltal, uppföljning och coachning av medarbetare är centrala delar av din roll. Du agerar snabbt på ändrade förutsättningar och möter nya utmaningar med ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har eller kommer snart att ha en akademisk examen, kanske inom ekonomi, management eller personal (men det viktiga för oss är ditt driv). Tidigare erfarenhet från butiksverksamhet inom dagligvaru-/detaljhandeln eller annan snabbrörlig bransch är meriterande. Eftersom du ansvarar för ett antal butiker så är B-körkort och en positiv inställning till resande i tjänsten en förutsättning för denna roll. Du har också goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Vi erbjuder För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du tidigt får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Du får arbeta gentemot tydliga mål och i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Din lön som trainee är 40 000 kr/månad. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstebil ingår. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vill du vara med på vår resa? Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här: o Gå in via länken ”ansök nu” o Fyll i formuläret o Bifoga CV Denna rekrytering sker med löpande urval,varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 14 oktober 2024. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, assessment center, intervju och referenstagning. Vi vill också att du ska få en rättvis bild av rollen och därför får du möjlighet att delta på en prova-på-dag tillsammans med en distriktschef hos oss. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet via e-postadressen: [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om oss på Lidl Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Vi är fler än 5 000 medarbetare över hela landet, ändå försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!
Sammanfattning av tjänsten Är du en motiverad person med höga ambitioner som har en akademisk utbildning eller snart tar examen? Vill du möta nya utmaningar, är nyfiken på dagligvaruhandeln och trivs i en händelserik miljö? Som Management trainee inom försäljning hos oss på Lidl får du möjlighet att utvecklas genom ett lärorikt traineeprogram och därefter axla ett stort ansvar som distriktschef i vår snabbt växande försäljningsverksamhet i region Örebro. Just nu söker vi främst dig som utgår ifrån Östergötland, Uddevalla, Trollhättan eller Västerås med omnejd. Välkommen med din ansökan! Din roll Din spännande resa inleds med ett inspirerande och omfattande traineeprogram som anpassas utifrån just dig och din erfarenhet. Programmet sträcker sig över minst nio månader och ger dig en djup insikt i vårt unika butikskoncept! För att ge dig en gedigen förståelse för vår kärnverksamhet så arbetar du i olika roller i butik under varierande arbetstider. Därefter får du fördjupa dig i din blivande roll och för att öka din företagsförståelse introduceras du också till olika avdelningar inom vår lagerverksamhet samt på vårt huvudkontor. Parallellt med allt detta utbildas du i teman som ledarskap, arbetsrätt och ekonomisk uppföljning. Avslutningsvis är du redo att axla ansvaret att framgångsrikt driva eget distrikt som distriktschef! Rollen som distriktschef erbjuder dig en omväxlande och fartfylld vardag, med dina butiker (och din bil) som huvudsaklig arbetsplats. Dagligen stöttar du butikschefer och övriga medarbetare i arbetet med att utveckla butikernas drift. Gott ledarskap genomsyrar allt du gör och du använder kommunikation, struktur och uppföljning som verktyg för att leda dina team målstyrt och resultatinriktat med kunden i fokus. Du arbetar med hela medarbetarnas livscykel, allt från rekrytering, medarbetarutveckling och avslut. Vi är ett konceptföretag och som distriktschef säkrar du en effektiv organisering av ditt distrikt och arbetar aktivt med optimering för att nå en positiv försäljningsutveckling. Vårt koncept är ständigt föränderligt och vi är trendkänsliga, vilket innebär att vi fokuserar starkt på att följa upp, utvärdera och styra om när vi ser att det behövs. Allt för att nå resultat utöver det vanliga! Det är här din största drivkraft ligger - att hela tiden bli lite bättre och överträffa uppsatta mål. Sån är nämligen Lidl. Du ingår i ett team med andra distriktschefer och rapporterar till försäljningschef. Din profil För att trivas och lyckas i rollen så är du mål- och resultatinriktad och har förmågan att engagera och motivera andra för att nå uppsatta mål. Du är en lagspelare som tycker om att bygga team och förstår vikten av detta för att leverera goda resultat. Tillsammans är vi som starkast. Vi söker dig som har en stark kommunikativ och analytisk förmåga, då nyckeltal, uppföljning och coachning av medarbetare är centrala delar av din roll. Du agerar snabbt på ändrade förutsättningar och möter nya utmaningar med ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har eller kommer snart att ha en akademisk examen, kanske inom ekonomi, management eller personal (men det viktiga för oss är ditt driv). Tidigare erfarenhet från butiksverksamhet inom dagligvaru-/detaljhandeln eller annan snabbrörlig bransch är meriterande. Eftersom du ansvarar för ett antal butiker så är B-körkort och en positiv inställning till resande i tjänsten en förutsättning för denna roll. Du har också goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Vi erbjuder För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du tidigt får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Du får arbeta gentemot tydliga mål och i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Din lön som trainee är 40 000 kr/månad. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstebil ingår. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vill du vara med på vår resa? Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här: o Gå in via länken ”ansök nu” o Fyll i formuläret o Bifoga CV Denna rekrytering sker med löpande urval,varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 14 oktober 2024. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, assessment center, intervju och referenstagning. Vi vill också att du ska få en rättvis bild av rollen och därför får du möjlighet att delta på en prova-på-dag tillsammans med en distriktschef hos oss. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet via e-postadressen: [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om oss på Lidl Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Vi är fler än 5 000 medarbetare över hela landet, ändå försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!
Sammanfattning av tjänsten Är du en motiverad person med höga ambitioner som har en akademisk utbildning eller snart tar examen? Vill du möta nya utmaningar, är nyfiken på dagligvaruhandeln och trivs i en händelserik miljö? Som Management trainee inom försäljning hos oss på Lidl får du möjlighet att utvecklas genom ett lärorikt traineeprogram och därefter axla ett stort ansvar som distriktschef i vår snabbt växande försäljningsverksamhet i region Örebro. Just nu söker vi främst dig som utgår ifrån Östergötland, Uddevalla, Trollhättan eller Västerås med omnejd. Välkommen med din ansökan! Din roll Din spännande resa inleds med ett inspirerande och omfattande traineeprogram som anpassas utifrån just dig och din erfarenhet. Programmet sträcker sig över minst nio månader och ger dig en djup insikt i vårt unika butikskoncept! För att ge dig en gedigen förståelse för vår kärnverksamhet så arbetar du i olika roller i butik under varierande arbetstider. Därefter får du fördjupa dig i din blivande roll och för att öka din företagsförståelse introduceras du också till olika avdelningar inom vår lagerverksamhet samt på vårt huvudkontor. Parallellt med allt detta utbildas du i teman som ledarskap, arbetsrätt och ekonomisk uppföljning. Avslutningsvis är du redo att axla ansvaret att framgångsrikt driva eget distrikt som distriktschef! Rollen som distriktschef erbjuder dig en omväxlande och fartfylld vardag, med dina butiker (och din bil) som huvudsaklig arbetsplats. Dagligen stöttar du butikschefer och övriga medarbetare i arbetet med att utveckla butikernas drift. Gott ledarskap genomsyrar allt du gör och du använder kommunikation, struktur och uppföljning som verktyg för att leda dina team målstyrt och resultatinriktat med kunden i fokus. Du arbetar med hela medarbetarnas livscykel, allt från rekrytering, medarbetarutveckling och avslut. Vi är ett konceptföretag och som distriktschef säkrar du en effektiv organisering av ditt distrikt och arbetar aktivt med optimering för att nå en positiv försäljningsutveckling. Vårt koncept är ständigt föränderligt och vi är trendkänsliga, vilket innebär att vi fokuserar starkt på att följa upp, utvärdera och styra om när vi ser att det behövs. Allt för att nå resultat utöver det vanliga! Det är här din största drivkraft ligger - att hela tiden bli lite bättre och överträffa uppsatta mål. Sån är nämligen Lidl. Du ingår i ett team med andra distriktschefer och rapporterar till försäljningschef. Din profil För att trivas och lyckas i rollen så är du mål- och resultatinriktad och har förmågan att engagera och motivera andra för att nå uppsatta mål. Du är en lagspelare som tycker om att bygga team och förstår vikten av detta för att leverera goda resultat. Tillsammans är vi som starkast. Vi söker dig som har en stark kommunikativ och analytisk förmåga, då nyckeltal, uppföljning och coachning av medarbetare är centrala delar av din roll. Du agerar snabbt på ändrade förutsättningar och möter nya utmaningar med ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har eller kommer snart att ha en akademisk examen, kanske inom ekonomi, management eller personal (men det viktiga för oss är ditt driv). Tidigare erfarenhet från butiksverksamhet inom dagligvaru-/detaljhandeln eller annan snabbrörlig bransch är meriterande. Eftersom du ansvarar för ett antal butiker så är B-körkort och en positiv inställning till resande i tjänsten en förutsättning för denna roll. Du har också goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Vi erbjuder För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du tidigt får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Du får arbeta gentemot tydliga mål och i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Din lön som trainee är 40 000 kr/månad. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstebil ingår. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vill du vara med på vår resa? Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här: o Gå in via länken ”ansök nu” o Fyll i formuläret o Bifoga CV Denna rekrytering sker med löpande urval,varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 14 oktober 2024. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, assessment center, intervju och referenstagning. Vi vill också att du ska få en rättvis bild av rollen och därför får du möjlighet att delta på en prova-på-dag tillsammans med en distriktschef hos oss. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet via e-postadressen: [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om oss på Lidl Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Vi är fler än 5 000 medarbetare över hela landet, ändå försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!
Sammanfattning av tjänsten Är du en motiverad person med höga ambitioner som har en akademisk utbildning eller snart tar examen? Vill du möta nya utmaningar, är nyfiken på dagligvaruhandeln och trivs i en händelserik miljö? Som Management trainee inom försäljning hos oss på Lidl får du möjlighet att utvecklas genom ett lärorikt traineeprogram och därefter axla ett stort ansvar som distriktschef i vår snabbt växande försäljningsverksamhet i region Örebro. Just nu söker vi främst dig som utgår ifrån Östergötland, Uddevalla, Trollhättan eller Västerås med omnejd. Välkommen med din ansökan! Din roll Din spännande resa inleds med ett inspirerande och omfattande traineeprogram som anpassas utifrån just dig och din erfarenhet. Programmet sträcker sig över minst nio månader och ger dig en djup insikt i vårt unika butikskoncept! För att ge dig en gedigen förståelse för vår kärnverksamhet så arbetar du i olika roller i butik under varierande arbetstider. Därefter får du fördjupa dig i din blivande roll och för att öka din företagsförståelse introduceras du också till olika avdelningar inom vår lagerverksamhet samt på vårt huvudkontor. Parallellt med allt detta utbildas du i teman som ledarskap, arbetsrätt och ekonomisk uppföljning. Avslutningsvis är du redo att axla ansvaret att framgångsrikt driva eget distrikt som distriktschef! Rollen som distriktschef erbjuder dig en omväxlande och fartfylld vardag, med dina butiker (och din bil) som huvudsaklig arbetsplats. Dagligen stöttar du butikschefer och övriga medarbetare i arbetet med att utveckla butikernas drift. Gott ledarskap genomsyrar allt du gör och du använder kommunikation, struktur och uppföljning som verktyg för att leda dina team målstyrt och resultatinriktat med kunden i fokus. Du arbetar med hela medarbetarnas livscykel, allt från rekrytering, medarbetarutveckling och avslut. Vi är ett konceptföretag och som distriktschef säkrar du en effektiv organisering av ditt distrikt och arbetar aktivt med optimering för att nå en positiv försäljningsutveckling. Vårt koncept är ständigt föränderligt och vi är trendkänsliga, vilket innebär att vi fokuserar starkt på att följa upp, utvärdera och styra om när vi ser att det behövs. Allt för att nå resultat utöver det vanliga! Det är här din största drivkraft ligger - att hela tiden bli lite bättre och överträffa uppsatta mål. Sån är nämligen Lidl. Du ingår i ett team med andra distriktschefer och rapporterar till försäljningschef. Din profil För att trivas och lyckas i rollen så är du mål- och resultatinriktad och har förmågan att engagera och motivera andra för att nå uppsatta mål. Du är en lagspelare som tycker om att bygga team och förstår vikten av detta för att leverera goda resultat. Tillsammans är vi som starkast. Vi söker dig som har en stark kommunikativ och analytisk förmåga, då nyckeltal, uppföljning och coachning av medarbetare är centrala delar av din roll. Du agerar snabbt på ändrade förutsättningar och möter nya utmaningar med ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har eller kommer snart att ha en akademisk examen, kanske inom ekonomi, management eller personal (men det viktiga för oss är ditt driv). Tidigare erfarenhet från butiksverksamhet inom dagligvaru-/detaljhandeln eller annan snabbrörlig bransch är meriterande. Eftersom du ansvarar för ett antal butiker så är B-körkort och en positiv inställning till resande i tjänsten en förutsättning för denna roll. Du har också goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Vi erbjuder För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du tidigt får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Du får arbeta gentemot tydliga mål och i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Din lön som trainee är 40 000 kr/månad. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstebil ingår. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vill du vara med på vår resa? Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här: o Gå in via länken ”ansök nu” o Fyll i formuläret o Bifoga CV Denna rekrytering sker med löpande urval,varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 14 oktober 2024. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, assessment center, intervju och referenstagning. Vi vill också att du ska få en rättvis bild av rollen och därför får du möjlighet att delta på en prova-på-dag tillsammans med en distriktschef hos oss. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet via e-postadressen: [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om oss på Lidl Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Vi är fler än 5 000 medarbetare över hela landet, ändå försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!
Sammanfattning av tjänsten Är du en motiverad person med höga ambitioner som har en examen eller inom snar framtid tar examen? Vill du möta nya utmaningar, är nyfiken på dagligvaruhandeln och trivs i en händelserik miljö? Som Management trainee inom försäljning hos oss på Lidl får du möjlighet att utvecklas genom ett lärorikt traineeprogram och därefter axla ett stort ansvar som distriktschef i vår snabbt växande försäljningsverksamhet i region Rosersberg. Traineeprogrammet startar i mars 2025. Välkommen med din ansökan! Din roll Din spännande resa inleds med ett inspirerande och omfattande traineeprogram som anpassas utifrån just dig och din erfarenhet. Programmet sträcker sig över minst nio månader och ger dig en djup insikt i vårt unika butikskoncept! För att ge dig en gedigen förståelse för vår kärnverksamhet så arbetar du i olika roller i butik under varierande arbetstider. Därefter får du fördjupa dig i din blivande roll och för att öka din företagsförståelse introduceras du också till olika avdelningar inom vår lagerverksamhet samt på vårt huvudkontor. Parallellt med allt detta utbildas du i teman som ledarskap, arbetsrätt och ekonomisk uppföljning. Avslutningsvis är du redo att axla ansvaret att framgångsrikt driva ditt eget distrikt som distriktschef, där planen är att du är verksam inom Stockholm med omnejd! Rollen som distriktschef erbjuder dig en omväxlande och fartfylld vardag, med dina butiker (och din bil) som huvudsaklig arbetsplats. Dagligen stöttar du butikschefer och övriga medarbetare i arbetet med att utveckla butikernas drift. Gott ledarskap genomsyrar allt du gör och du använder kommunikation, struktur och uppföljning som verktyg för att leda dina team målstyrt och resultatinriktat med kunden i fokus. Du arbetar med hela medarbetarnas livscykel, allt från rekrytering, medarbetarutveckling och avslut. Vi är ett konceptföretag och som distriktschef säkrar du en effektiv organisering av ditt distrikt och arbetar aktivt med optimering för att nå en positiv försäljningsutveckling. Vårt koncept är ständigt föränderligt och vi är trendkänsliga, vilket innebär att vi fokuserar starkt på att följa upp, utvärdera och styra om när vi ser att det behövs. Allt för att nå resultat utöver det vanliga! Det är här din största drivkraft ligger - att hela tiden bli lite bättre och överträffa uppsatta mål. Sån är nämligen Lidl. Du ingår i ett team med andra distriktschefer och rapporterar till försäljningschef. Din profil För att trivas och lyckas i rollen så är du mål- och resultatinriktad och har förmågan att engagera och motivera andra för att nå uppsatta mål. Du är en lagspelare som tycker om att bygga team och förstår vikten av detta för att leverera goda resultat. Tillsammans är vi som starkast. Vi söker dig som har en stark kommunikativ och analytisk förmåga, då nyckeltal, uppföljning och coachning av medarbetare är centrala delar av din roll. Du agerar snabbt på ändrade förutsättningar och möter nya utmaningar med ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har eller kommer snart att ha en akademisk examen, kanske inom ekonomi, management eller personal (men det viktiga för oss är ditt driv). Tidigare erfarenhet från butiksverksamhet inom dagligvaru-/detaljhandeln eller annan snabbrörlig bransch är meriterande. Eftersom du ansvarar för ett antal butiker så är B-körkort och en positiv inställning till resande i tjänsten en förutsättning för denna roll. Du har också goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Vi erbjuder För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du tidigt får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Du får arbeta gentemot tydliga mål och i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Din lön som trainee är 40 000 kr/månad. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstebil ingår. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vill du vara med på vår resa? Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här: o Gå in via länken ”ansök nu” o Fyll i formuläret o Bifoga CV Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 14.10.2024. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, assessment center, intervju och referenstagning. Vi vill också att du ska få en rättvis bild av rollen och därför får du möjlighet att delta på en prova-på-dag tillsammans med en distriktschef hos oss. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet via e-postadressen: [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om oss på Lidl Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Vi är fler än 5 000 medarbetare över hela landet, ändå försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!
Nordens största hälsokedja söker trygg, sälj- och resultatorienterad Regionchef till region Stockholm Syd! Drivs du av att arbeta mot högt uppsatta mål, förbättra resultat och lönsamhet? Tycker du om – och är bra på – att coacha andra ledare i driftsorganisationer? Trivs du med försäljnings-, personal- och resultatansvar? Vill du samtidigt bidra till att hjälpa människor att hitta balans i livet? Då kan du vara den vi söker. Du är en försäljningsorienterad, driven och operativ ledare med vana att coacha andra ledare! Vi söker dig som älskar försäljning och att överträffa dina mål. Du en tydlig och trygg ledare med gott affärssinne. Du trivs med att driva försäljning och arbeta mot högt uppsatta mål, och kan genom ditt ledarskap få andra att utvecklas till att skapa försäljning och ge kundservice i världsklass. Du är dessutom självständig och självgående med högt utvecklad ansvarskänsla och tycker om struktur samt är duktig på att planera ditt arbete. Du är drivande, får saker att hända och tycker om att kavla upp ärmarna och visa vägen. Du är van vid att coacha andra inom försäljning samt att arbeta mot uppsatta försäljningsmål, där du får med dig hela gruppen. Du arbetar noggrant och strukturerat och tar egna initiativ för att få både medarbetare och kollegor i din omgivning att trivas. Om tjänsten: Som Regionchef för region Stockholm Syd ansvarar du för 26 butiker, vilka är placerade i främst Stockholm men du haräven ett par butikeri Mellansverige. Rollen utgår från Stockholm men då regionen har geografisk spridning förekommer det en del resande i rollen. I rollen rapporterar du till Landschef i Sverige och har ledaransvar för direktrapporterande Butikschefer och Butiksansvariga. Du driver och utvecklar självständigt regionen mot uppställda mål på ett affärsmässigt sätt och säljcoachar underställda medarbetare till ökad säljprestation och kunskapsinhämtning om Lifes produkter. Arbetet innebär hög närvaro på plats ute i butikerna och du är på resande fot majoriteten av din arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Regelbundna butiksbesök med fokus på säljcoaching Försäljnings, personal- och resultatansvar med analys, uppföljning och återkoppling Budgetansvar för regionens ekonomiska samt kvalitetsmässiga resultat Leda och motivera teamet att nå försäljnings- och övriga mål, genom att coacha både individuellt såväl som i grupp Planera och optimera bemanningen i regionen Genomförande av nyetableringar, omlokaliseringar och avvecklingar av butiker Ansvara för trivseln och arbetsmiljön i din Region. Rekrytering Din bakgrund Flerårig erfarenhet från en roll som butikschef, avdelningschef eller regionchef inom detaljhandel, restaurang eller fast food. Erfarenhet av att arbeta i kedjedrift Erfarenhet av att leda grupper på distans Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel Flytande svenska och god engelska Nästa steg: Intervjuer sker löpande, ju snabbare du skickar in din ansökan desto bättre. Tjänsten är ett vikariat på 1 år till att börja med men har god möjlighet till förlängning. Våra Regionchefer omfattas av kollektivavtal mellan Svensk Handel och Unionen. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Observera att vi endast tar emot ansökningar via rekryteringsverktyget på vår hemsida (ansökning via mail undanbedes). Vid frågor kontakta Lifes rekryteringsteam:[email protected] Vi är Nordens största hälsokedja! Vi brinner för varje människas hälsa. Vi spelar en viktig roll i människors strävan att må bra och hitta balansen. Det gör vi med ca 350 butiker i Sverige, Norge och Finland, ett brett utbud av hälsoprodukter, samt personlig hälsorådgivning i alla våra butiker. Life innefattar Lifekoncernen inklusive Lifes medlems- och franchisebutiker. Precis som Life brinner för våra kunders hälsa, brinner vi också för våra medarbetaresvälmående. Därför är vi riktigt stolta över att Life Sverige 2021 blivit certifierade som ett Great Place to Work.Vi har många eldsjälar på Life, som är riktigt stolta över att bidra med sin kunskap och hjälpa människor att hitta hälsobalansen i livet. Kulturen präglas av en stark gemenskap och en familjär omgivning, där omtanke för både kunden och kollegan står i fokus.Som Life-medarbetare får du utveckla din kompetens genom hälsoutbildningar och försäljningskurser och du fårsjälvklart rabatt på vårt breda hälsosortiment. Vill du bli en del av Life-familjen? Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en vikarierande Regionchef för Åhléns Region Stockholm. Är du en engagerad ledare som har erfarenhet från retail och gillar att arbeta mot uppsatta mål, då kan detta vara jobbet för dig! Åhléns fysiska och digitala varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag med målet att vara en upplevelsedriven destination där vi gör skillnad för våra kunder genom att förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag. Utmaningen vi erbjuder: Åhléns befinner sig i en förändringsfas där stort fokus bland annat ligger på lönsamhet, att skapa starkare erbjudande inom våra affärsområden samt att bli ett ännu mer attraktivt varumärke. Som Regionchef är du drifts-, sälj- och resultatansvarig för de 15 varuhus som ingår i din region. Du kommer bland annat att: - ansvara för att förbättra lönsamheten i regionen - ansvara för att säkerställa att vi har kompetenta ledare och vidareutveckla dessa - ansvara för att utveckla retailaffären i din region i form av utveckling av kundvarv, sortimentsmix och organisation. Du har personalansvar för 15 varuhuschefer och ingår i Försäljningsledningsgruppen inom vår Retail-organisation tillsammans med övriga Regionchefer, People & Culture och chef Visual Merchandising. Du rapporterar till Åhléns Försäljningschef inom Retail. Som Regionchef förväntas du resa till samtliga varuhus i din region regelbundet. Vem är du? För att lyckas i rollen som Regionchef är du mål- och resultatinriktad och har förmågan att engagera och motivera andra för att nå uppsatta mål. Du kan arbeta i ett högt tempo, vilket också innebär att du kan prioritera ditt arbete. Du är tydlig och kommunikativ och uppskattar att arbeta operativt och har en förmåga att driva igenom initiativ. Vi ser att du har en god analytisk förmåga och kommer med idéer för nya arbetssätt samtidigt som du förstår vikten av kommersiellt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt ledarskap i den här rekryteringen. Till oss tar du med dig: - Erfarenhet av liknande uppdrag, gärna inom detaljhandeln, där du lett andra ledare - Erfarenhet av att hantera både operativa och strategiska frågor - Det är meriterande om du har erfarenhet av distansledarskap sedan tidigare - Meriterande med erfarenhet av affärsutveckling och projektledning - Meriterande med erfarenhet av att knyta ihop den fysiska försäljningen med den digitala för att skapa den optimala kanalupplevelsen för kund. Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med möjlighet till förlängning och vi ser gärna att du börjar hos oss 1a november. Tjänsten är på heltid och du kommer att utgå från vårt huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Regionchef på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se
Nu söker vi tillsammans med Folkpool en Distriktansvarig butikschef förderas butiker i Göteborg och Jönköping. Detta är en ny tjänst och här söker vi efter dig som vill vara med ochdriva och utveckla detta distrikt. Du brinner för attskapa förutsättningar och inspirera dina team genom att vara en engagerad ledare som trivs i en operativ roll.Du kommer att utgå från Göteborg och ha 1-2 resdagar till Jönköping i veckan. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som trivs i en roll där du får vara med och bidra till utveckling.Som ledare är du en förebild för dina medarbetare och strävar efter att sätta ett gott exempel. Din ledarroll är något du trivs i och du utstrålar trygghet. Att fatta beslut är enkelt för dig, och du har förmågan att engagera och motivera andra.Om rollenI din roll som Distriktansvarig butikschefär det av yttersta vikt för dig att säkerställa att varje kund som besöker butiken får en förstklassig upplevelse och kundservice. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att driva den dagliga butiksverksamheten, leda försäljningen av hela produktsortimentet och se till att teamet uppfyller budgetmålen genom lönsam och affärsmässig försäljning. Du kommer att ha fullt personalansvar för säljarna i butiken och ditt coachande ledarskap syftar till att ge konkreta tips, följa upp individuella mål och skapa individuella utvecklingsplaner.Om digVi söker dig som trivs med utmaningar och har modet att testa nya metoder och arbetssätt. Kundfokus är en central del av din arbetsfilosofi, och du är öppen, tydlig och engagerad både i kommunikationen och i ledarskapet. Tydliga mål, stöd i genomförandet och noggrann uppföljning är viktiga för dig. Du har engedigen erfarenhet av att driva en butik mot ambitiösa försäljningsmål och har minst några års erfarenhet av budget- och personalansvar inom handeln, företrädesvis med inriktning mot sällanköpsvaror. En gymnasieutbildning, helst med ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskaper är meriterandeoch körkort är ett krav. Dina erfarenheter och kompetenser Tidigare erfarenhet av att driva butik eller liknande verksamhet Van att ansvara för budget och kalkylering Erfarenhet från att jobba med sällanköpshandel är starkt meriterande Du är tydlig och en mycket god kommunikatör Du är lösningsorienterad Van att leda från distans Struktur och ordning är något som du har naturligt MER OM FOLKPOOL Läs mer om oss här Info om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare, heltidPlacering: Göteborg (Jönköping 1-2 dgr i veckan)Tillträde: Enligt överenskommelse I den här rekryteringsprocessen samarbetar Folkpool med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Bjé[email protected], tester och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan. Följ oss gärna på Instagram
Visar 1 till 10 av 10 jobb