Ledigt extrajobb internt på Manpower

Är du student på universitet/högskola och vill få in en fot i bemanningsbranschen? Då är det här tjänsten för dig! Som Talent Sourcer på Manpower kommer du bland annat jobba med CV- granskning, telefonintervjuer och search. I den här tjänsten har du möjlighet att applicera det du lär dig i skolan på ett väldigt meriterande, roligt och lärorikt extrajobb internt hos oss på Manpower i Göteborg! Vad innebär extrajobbet som Talent Sourcer? Nu söker vi två nya kollegor, en som börjar i juni och en som börjar i september. Här får du chansen att jobba med Göteborgs härligaste gäng, CORE Talent, som har högt i tak och har roligt både på och utanför jobbet. Tjänsten är internt på Manpower som Talent Sourcer, där dina arbetsuppgifter bland annat kommer bestå av att: * Göra ett första urval av kandidater * Granska CV:n * Genomföra telefonintervjuer * Söka efter kandidater i våra interna system Vi tycker det är viktigt att du får en bra start hos oss och du kommer därför få en grundlig introduktion där du bland annat får lära dig flera olika system och hur du genomför telefonintervjuer på ett effektivt och kvalitetsmedvetet sätt. Arbetstiderna är dagtid måndag till fredag, på plats på Manpowers kontor och vi vill att du ska kunna jobba minst två hela dagar i veckan (cirka 50h/mån). Arbetspassen bokar du upp dig på tillsammans med din chef, och det finns möjlighet till flexibilitet. Vi ser gärna att du under vår högsäsong (april, maj, oktober och november) har möjlighet att jobba fler pass. Kontoret ligger i moderna och nybyggda lokaler i Citygate i Gårda, Nordens högsta kontorshus, med härlig utsikt över Göteborg. Vad krävs för att vara aktuell för tjänsten? * Du läser personalvetare eller liknande utbildning på universitet eller högskola med minst 3 terminer kvar. * Kunna jobba minst 2 hela dagar i veckan (cirka 50h/mån), gärna något mer pass under högsäsong (april, maj, oktober & november). * God data/systemvana. * Vara flytande i svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av jobb inom service eller kundtjänst! Vilka personliga egenskaper är viktiga? Vi är ett sammansvetsat gäng med högt i tak! Vi har återkommande gruppaktiviteter och tycker det är viktigt att alla har roligt tillsammans. Vi har ett tätt samarbete och diskuterar mycket med varandra för att komma fram till bra lösningar. Du behöver därför vara en öppen person som har lätt för att jobba med andra samtidigt som du är självständig och kan ta egna beslut. Du trivs i ett högt tempo, har ett strukturerat arbetssätt och har lätt för att ta instruktioner. Du är en bra människokännare då du hanterar olika typer av personer och ska matcha dem till rätt uppdrag. I den här tjänsten kommer du få ovärderlig erfarenhet av rekrytering och knyta många värdefulla kontakter! Efter dina studier finns chans till mycket goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget. Hur söker jag jobbet? Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Registrera ditt CV via www.manpower.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vänta inte för länge! Urval och intervjuer startar under april, därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten? 1 Få snabbast svar genom att läsa vår Frågor och svar 2 Jag kan också nås på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Talent Acquisition Coordinator

ATICC Sweden är ett modernt konsultföretag, som brinner för individen. Vi tror till 100% påatt medarbetare lyckas bättre i sitt arbete om vi, som arbetsgivare, skapar en flexibel, rättvis och rolig plattform att verka på. Med vårt företag skapar vi tillsammans just den plattformen.Läs mer påwww.aticc.se Just nu söker vi en Talent Acquisition Coordinator, som likt oss trivs i en organisation med stor frihet.Du är kanske rätt person för oss? Arbetsuppgifter I rollen som Talent Acqusition Coordinator, kommer du att arbeta med att säkerställa att vi har möjlighet att resurssätta våra projekt och uppdrag. I ditt arbete kommer du skapa platsannonser, intervjua kandidater och matcha kandidater mot konsultuppdrag som vi genomför. Du säkerställer att vi har en kandidatdatabas som hålls uppdaterad och relevant och säkerställer att kandidater bemöts på ett professionellt sätt. Vidare arbetar du uppsökande och jobbar aktivt med ditt nätverk av ingenjörer. I den här rollen kommer du arbeta självständigt med veckovisa avstämningar och arbetet kan antingen utföras från vårt kontor i Sundbyberg eller från hemmakontor. Vi på ATICC tror stenhårt på ett digitalt och flexibelt arbetsliv vilket innebär att du kan anpassa dina arbetstider efter dina behov. Din bakgrund Vi tror att du har ett par års erfarenhet inom HR och rekrytering och att du trivs med att arbeta med människor. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i något rekryteringsverktyg, vara aktiv på Linkedin och använt dig av Linkedin Recruiter. Vidare ser vi gärna att du har en högskoleexamen, är kommunikativ och lyssnande och villig att utvecklas i ditt arbete. Har du ett nätverk av ingenjörer sen innan är det ett stort plus.Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats, där det finns ett starkt engagemang för verksamheten och innehållsrika dagar. Bli en del av en gemenskap som är värdestyrd, omtänksam och som välkomnar mångfald!Vi tror på kraften i att arbeta i team för att ge de bästa resultaten; både för bolaget men också för teammedlemmarnas individuella ambitioner. Tillsammans skapar vi det företag, som vi vill att vi ska vara! Varmt välkommen med din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Researcher till Awexia Executive Search

Awexia Executive Search har sedan starten haft en tydlig målsättning om att stötta företag i strategiska rekryteringar till ledande befattningar. Detta gör vi med högt engagemang, kvalitet och professionalism i kombination vilket ger ett slående resultat. Vi växer och behöver nu en researcher till vårt Stockholmskontor som vill vara en del av denna resa. Läs annonsen nedan, är detta du? Sök då tjänsten som Researcher redan idag! Varför välja oss? - Du kommer få jobba med spännande uppdrag och kunder - Du får vara med på en tillväxtresa med möjlighet till karriär och utveckling. - Du kommer få jobba med fantastiska kollegor som delar ditt driv, engagemang och förmåga att göra skillnad - Du kommer sitta i underbara lokaler på Blasieholmen med sagolik utsikt. - Du kommer göra skillnad för våra kandidater och kunder. Om tjänsten I rollen som Researcher/Associate blir du en viktig nyckelspelare i varje rekryteringsprocess. Du jobbar i team med en eller flera rekryteringskonsulter parallellt och ansvarar för att driva searchprocessen genom att aktivt identifiera och approchera kandidater med relevant profil. Vi utför arbetet med hög energi och kvalitet, samarbete och arbetsglädje. Som researcher arbetar du främst med de första stegen i rekryteringsprocessen, den fas som ofta kallas searchfasen. Du är med i våra möten med kund för att få en gedigen bild av uppdraget, arbetsgivaren och rollen. Sen så börjar din viktiga uppgick att genomföra kartläggning, search och tidigt urval samt ansvara för den inledande dialogen med potentiella kandidater. I rollen ingår därtill att kartlägga och analysera olika branscher och sektorer, skriva uppdragsbeskrivningar samt genomföra telefonintervjuer. Du bidrar i kundmöten vid försäljning av nya uppdrag samt vid kontinuerliga presentationer och avstämningar under processens gång. Vår kärnverksamhet är inriktad på att hitta rätt kandidater till styrelser, ledande befattningar och specialister inom näringslivet. Därför är engagemang, professionalism och relationsskapande förmåga otroligt viktigt. I denna tjänst kommer du att ansvara för att hålla en kontinuerlig kontakt med både kunder och kandidater och skapa dig ett stort kontaktnät. Att hitta rätt personer är en utmaning och prövar din förmåga att tänka utanför ramarna och därmed stimuleras analytiskt. Arbetsuppgifter - Search och urvalsarbete i våra rekryteringsprocesser - Ta fram kravprofil och annons - Delta i uppstart och planering av projektet - Kandidatintervjuer - Ansvara för delar av vår leverans mot kund - Vara en del av Awexia och hjälpa till att utveckla bolaget Kvalifikationer - Erfarenhet av Search och Linkedin Recruiter - Erfarenhet av att skriva annonser och av att screena kandidater - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift - Erfarenhet av Executive Search är en merit men inte krav Personliga egenskaper För att lyckas och trivas ser vi att du är en ambitiös och driven person som är villig att lägga in en extra växel när det behövs. Du är självgående samt har en god förmåga att arbeta i team. Du har en lösningsorienterad approach och är inte rädd att ta för dig. Vidare har du både en kommunikativ och analytisk förmåga som bidrar till att du snabbt sätter dig in i nya arbetsuppgifter. Du brinner för att leverera i toppklass och är en mästare på att hantera relationer såväl internt som externt! Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper. För att passa för rollen och hos oss behöver du gilla att ha kontakt med människor och vara en duktig på att kommunicera. Du jobbar med hög energi, hittar lösningar på problem och bidrar till ett positivt arbetsklimat och teamkänsla. I jobbet kommer du att ständigt att få sätta dig in i nya tjänster, därför behöver du vara nyfiken och intresserad av att förstå verksamheter och organisationer och sätta dig in i nya områden. Känns detta som en roll som skulle kunna passa dig? Då rekommenderar vi dig att höra av dig till oss på Awexia. För rätt person så finns det goda utvecklingsmöjligheter. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Linnéa Nilsson, Senior Consultant via mail: [email protected] alternativt telefon +46 76 774 36 06. Vi ser fram att träffa dig och att du blir en del av oss!

16 mars 2024
Sista ansökan:
2 september 2024
Konsultchef till Meritmind, Malmö

Det går bra för oss på Meritmind i Malmö och för att kunna fortsätta möta våra kunders behov av duktiga ekonomer stärker vi upp vår verksamhet i Malmö med ytterligare en erfaren konsultchef till vår interimsverksamhet. Vi söker dig med ett genuint intresse för människor, som motiveras av en affärsinriktad roll och att hjälpa våra kunder att hitta lösningar och konsulter att utvecklas. Är du är en person som trivs med att arbeta i en omväxlande roll, med intressanta kunder, då är konsultchefsrollen verkligen en möjlighet för dig! Meritmind är ett värderingsstyrt bolag som alltid strävar efter att hålla våra konsulter, kunder och oss själva nöjda. Vi söker dig som drivs av att göra skillnad och som motiveras av att skapa hög kundnöjdhet genom träffsäkra och objektiva tillsättningar genom en högkvalitativ konsult- och kundupplevelse. Du kommer att ingå i ett regionalt team med tydliga tillväxtmål som består av fantastiska, inspirerande och kompetenta kollegor samtidigt som du som konsultchef för affärsområdet Interim självständigt driver och utvecklar den affären. Du bör trivas i händelsernas centrum och eftersträva att alltid överträffa våra kunders förväntningar. I ryggen har du ett av landets mest välrenommerade varumärken för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet. Som Konsultchef arbetar du självständigt och resultatfokuserat, med målet att hjälpa människor och företag till framgång inom ekonomiområdet. Du bygger ditt team med konsulter som du ansvarar för att attrahera rekrytera och utveckla då vi arbetar med hög grad av tillsvidareanställda konsulter. Att hålla en god och nära relation till vårt nätverk av associerade konsulter är ett viktigt fokus. Vi är ett team som tror att skratt och professionalism går hand i hand. Våra relationer till kunder och konsulter utmärks av engagemang, omtanke och långsiktighet. Huvudsakliga arbetsuppgifter som konsultchef: • Att bygga nätverk både med kunder och kandidater • Driva och utveckla kundrelationer, identifiera affärsmöjligheter samt bidra till en ökad tillväxt inom affärsområdet Interim • Säkerställa matchning mellan våra kandidaters kompetenser och våra kunders behov • Rekrytering av konsulter till ditt team • Personalansvar • Att identifiera möjligheter och utmaningar hos potentiella och befintliga kunder Kvalifikationer och erfarenhet: • Har en relevant högskoleutbildning • Har tidigare arbetslivserfarenhet som konsultchef för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet, affärsorienterad ekonom/Business Controller eller ekonomichef • Drivs av att nätverka och se affärsmöjligheter • Trivs med att arbeta flexibelt i en föränderlig miljö med hög energinivå i högt tempo Personliga egenskaper: För att vara framgångsrik i rollen trivs du med att vara i händelsernas centrum. Du är van att arbeta proaktivt och har ett lösningsorienterat arbetssätt med en stor förståelse för ekonomiorganisationer- och roller för att kunna vara konsultativ i mötet med våra kunder och konsulter. Du beskrivs som mycket affärsmässig och är mån om att alltid leverera inom utsatta tidsramar. För att trivas hos oss har du en positiv framtoning där skratt ligger nära till hands och du har förmågan att balansera det professionella med det personliga. Placeringsort: Malmö Om Meritmind AB Meritmind är företaget för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås och Linköping. Vi har ett starkt varumärke och är ledande inom vår nisch där vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering samt förändringsledning. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Läs mer om vår verksamhet på meritmind.se Ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Din ansökan önskar vi att du skickar in till oss via mail till [email protected] Har du några frågor är du välkommen att kontakta Regionchef Caroline Thörn på 070-7870375 eller [email protected] Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. I samband med att du skickar in din ansökan samtycker du till att Meritmind AB tar del av den data du skickar in, för mer information kring hur vi hanterar dina personuppgifter får du gärna kika in på vår integritetspolicy via denna länk: https://meritmind.se/om-oss/integritetspolicy/ Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Namn och kontaktuppgifter skall finnas med i ditt CV. Välkommen med din ansökan!

5 mars 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Rekryteringsassistent

Till en av våra kunder söker vi nu en rekryteringsassistent på 50%. Vår kund sitter i samma kontorsbyggnad som oss. Studerar du på universitet och drömmer om att utvecklas som rekryterare? Vill du jobba för ett snabbväxande och innovativt företag som värdesätter relationer, både externt och internt? Vill du arbetat i ett företag med stark teamkänsla och där allas, oavsett arbetsroll, bidrag värderas lika? Då har du hittat rätt... välkommen till A-hub! A-hub är ett expansivt och innovativt företag inom rekryterings och bemanningsbranschen. På A-hub tror vi på ständig utveckling, där vi hjälper våra kunder att utvecklas men även våra medarbetare på A-hub. Vi tror på att anpassa utvecklingen efter individen och hos oss blir du hörd, sedd och får den utveckling som du behöver för att accelerera din karriär inom rekrytering. Vi är nu på jakt efter dig som vill utvecklas inom rekrytering i en deltids-roll på 50% som rekryteringsassistent! OM TJÄNSTEN En av våra kunder behöver vår hjälp med att rekrytera fler konsulter till sina uppdrag. - Granskning och urval av ansökningar - Annonsskrivning/administration - Search i interna och externa kanaler - Telefonavstämningar och intervjuer med kandidater - Referenstagning Du erbjuds stor flexibilitet och eget ansvar i rollen där vår ambition är att det ska passa din livssituation på bästa sätt i samband med dina studier. Arbetsuppgifterna anpassas på individnivå och på sikt kommer det även finnas möjlighet att ta större ansvar i vissa processer. VEM ÄR DU? - Du har erfarenhet från rekryterings/konsultbranschen som assistent, researcher eller likande. - Studerar relevant utbildning för tjänsten, exempelvis personalvetare, beteendevetare, ekonomi eller motsvarande på universitet/högskola - Tidigare arbetslivserfarenhet av rekrytering inom IT/teknik är meriterande - Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelsk Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi gärna ser att du har/är: - God samarbets- och kommunikationsförmåga - Du kommer dagligen samarbeta och kommunicera både internt och externt - Självgående och ansvarstagande - Du kan själv ta nödvändiga beslut och tar ansvar för dina arbetsuppgifter - Ihärdig - Du triggas av en utmaning och ger inte upp i första steget! - Orädd - Du räds inte att slängas ut i nya områden och arbetsuppgifter - Initiativtagande - Du är den som alltid tar action helt enkelt! DU ERBJUDS En spännande och utvecklande tjänst där du får möjligheten att vara en viktig del i bolagets tillväxt tillsammans med ett lag av erfarna och hungriga kollegor. Du kommer arbeta som konsult hos en av våra kunder men vara placerad på vårt kontor. Vi präglas av en kultur som andas framåtanda. ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Du behöver ha möjlighet att arbeta 20 timmar i veckan. Placering: Göteborg Sisjön på plats Lön: Timbaserad, 160kr/h Start: 1 Mars

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
IT-Rekryterare

Som IT-Rekryterare blir din huvudsakliga uppgift att hitta och attrahera trevliga kollegor i den takt som vi växer. Samtidigt är du med och sätter upp arbetsstrukturer och identifierar vilket sätt och vilka kanaler vi ska samarbeta med. Vi letar dig som vill vara en viktig kugge i hjulet och tillföra med kunskap och erfarenhet. Rollen innebär ett proaktivt arbete där vi ser det som ett stort plus att kunna tänka utanför boxen och ha en förmåga att vara kreativ. Du ska tycka om att bygga starka band med våra kollegor och kunder för det är vad ConsultingIT står för. Vi ställer alltid upp för varandra. Du kommer vara delaktig i större delen av våra rekryteringsprocesser, och arbeta med vanliga uppgifter där du; Får använda din fantasi att söka och hitta nya kollegor. Bokar upp och tar hand om intervjuer med lämpliga kandidater. Utformar kandidatpresentationer och annonser för aktuella uppdrag. Genomför referenstagningar och personlighetstester. Är med och engagerar dig i hela företagets visioner och mål. Vem tror vi att du är? Vi tror att du har ett driv utöver det vanliga och med en vinnarinställning som alltid levererar i sina projekt. I rollen arbetar du flexibelt och uppdragsbaserat - vi vill att du ska utvecklas och nå uppsatta mål. Det är en stor fördel om du har en genuin kreativitet och fantasi för att lösa dina utmaningar. Du har en utåtriktad personlighet och tycker om att använda dina sociala förmågor. Tillsammans med kollegor, kunder och kandidater bygger du starkare band och en laganda som alla inspireras och trivs med. Vi arbetar efter principen att behandla andra som man vill bli behandlad själv. Vi ser det som ett stort plus om du som person är; Social och tycker om att ha kontakt andra människor. Engagerad och driven så att varje uppgift går framåt. Proaktiv och effektiv i ditt arbetssätt för att alltid ligga steget före. Har förmåga att arbeta i lag, samt disciplin att kunna driva egna projekt. Ärlig och rak i din kommunikation. Motiverad att utvecklas och bidra till hela företagets utveckling. En lagspelare som bidrar med både god stämning och gruppsammanhållning Vi erbjuder; En kreativ arbetsmiljö Flexibla arbetstider Härliga kollegor Bra lön & villkor En möjlighet att få vara med och påverka ConsultingIT's resa till att bli det självklara valet för nya kollegor och kunder. Tjänsten är på heltid med utgångspunkt från våra moderna lokaler vid Slussen i Stockholm. Vilka är vi? Vårt motto är att behandla våra kunder, anställda och varandra på samma sätt vi själva vill bli behandlade på. Det är inte så svårt när man tänker på det. Det gäller bara att varje dag vara beredd att göra "det lilla extra" eller i vårt fall "Bryta ryggen" för varandra. Vi anser att om vi ska kunna leverera tjänster av högsta kvalité så måste vi ha engagerade medarbetare som brinner för och känner stolthet för sitt arbete. Vi vet att det vi investerar i våra medarbetare investerar de i våra kunder. Samarbetet ska bygga på förtroende och vår målsättning är att ConsultingIT skall vara det självklara valet i form av Partner och Arbetsgivare. Vi kommer aldrig vända ryggen åt något för att det är jobbigt. Vi kommer aldrig skylla på att kunden inte förstår. Vi kommer aldrig acceptera annat än 100% av varandra. Vi kommer ALLTID finnas här för våra kunder, partners och medarbetare.

5 februari 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024