Researcher, rekrytering
Sök bland 34 lediga jobb som Researcher, rekrytering och börja ditt nya yrkesliv idag!
Nu kan du vara med och bidra till Västerås stads kompetensförsörjning! Här har du förmånen att rekrytera omsorgspersonal, men även rekrytering av andra tjänster såsom assistent- eller chefstjänster kan bli aktuellt. Varmt välkommen med din ansökan. Om uppdraget Vår kund i Västerås är i behov flertal rekryterare med start omgående och initialt 3 månader framåt. Man arbetar under kontorstid måndag- fredag från Västerås Stadshus. På rekryterings- och arbetsgivarvarumärkesenheten är man ett 20-tal HR-konsulter, assistenter och specialister som varje dag jobbar för att möta hela stadens rekryteringsbehov, i nutid och framtid. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia Dina arbetsuppgifter Uppdraget innebär rekrytering av nya medarbetare till stadens vård och omsorgsförvaltning. Det omfattar främst rekrytering av omsorgspersonal, men även rekrytering av andra tjänster såsom assistent- eller chefstjänster kan bli aktuellt. Man kommer arbeta i ett team och ansvara för att kravprofilstagning, annonsutformning, intervjuer och referenstagning. I processen använder man sig av flera digitala verktyg, såsom videointervjuer och digital referenstagning. Dina kvalifikationer Eftergymnasial utbildning eller så har du utvecklat din expertis inom kompetensförsörjning genom arbetslivserfarenhet, exempelvis inom HR eller arbetsmarknadsområdet Ta initiativ och vara självgående driver du dina rekryteringsprocesser med fokus på leverans och kvalité God kunskap och erfarenhet av rekryteringsprocessens olika delar och yrkeserfarenhet av att jobba i en serviceinriktad verksamhet där du har gett konsultativt stöd och haft ett starkt kundfokus För att kunna prioritera det viktigaste först är du flexibel men även trygg och ödmjuk inför det du ställs inför. Det är ett plus om du är certifierad i verktyg för personlighets- och färdighetstester Erfarenhet av att rekrytera inom kommunal sektor För att lyckas i rollen ser vi att du som person är initiativtagande, arbetar mot mål och fokuserar på resultat, har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar. Du har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Låter det som du? Då ser vi fram emot din ansökan! Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 31 mars Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vill du vara en del av ett framgångsrikt specialistföretag med stark tillväxtambition? ValueOne har nu en ledig tjänst till ett föräldravikariat med start i början av april 2025 och pågår fram till slutet av februari 2026. Det vi söker är en engagerad researcher till vårt kontor i Uppsala för att fortsätta driva vår framgångsrika konsult- och rekryteringsverksamhet framåt. Det finns möjlighet att vid behov bli tillsvidareanställd efter föräldravikariatet. Hos ValueOne drivs vi av att frigöra våra kunders potential genom att leverera högkvalitativa lösningar inom Supply Chain Management. Med stark närvaro på marknaden och en passion för att skapa verklig och hållbar förändring, erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och ditt engagemang kommer att uppskattas och göra skillnad. Om rollen Researchern är en central del av vårt team i Uppsala. Du arbetar med search samt urval av rekryteringskandidater och konsulter inom supply chain. Du bokar intervjuer och bistår intervjuansvarig rekryterare. Tillsammans med regionchefen och nuvarande researcher på Uppsala kontoret är ni ett engagerat team och du har en nyckelroll i att säkerställa att våra uppdrag och leveranser håller högsta kvalitet. Du rapporterar till ansvarig för vår kompetensförsörjning i Stockholm. På sikt så finns det möjlighet för rätt person att bredda ansvaret och genomföra intervjuer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Vid behov upprätta kravspecifikationer tillsammans med kundansvarig Skriva och publicera jobbannonser Söka efter kandidater/konsulter i t.ex. externa nätverk och sociala medier Läsa och granska CV Självständigt ansvara för kontakter med kandidater och konsulter Genomföra telefonintervjuer Upprätta kandidat- och konsultpresentationer till kund Boka intervjuer hos kunder Utföra vissa andra arbetsuppgifter vid behov som t.ex. referenstagningar, personlighetstest och andra kontroller Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater Erfarenheter och kompetens Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och minst ett års erfarenhet av rekrytering eller bemanning, med förståelse för processen inom rekrytering eller bemanning. Erfarenhet inom konsultverksamhet och/eller inom områden som Supply Chain, inköp och logistik är särskilt meriterande. Du är kommunikativ, strukturerad, har ett naturligt bemötande av människor och en stark drivkraft av att lyckas nå uppsatta mål. I rollen förväntas att du frekvent besöker vårt kontor i Stockholm. Vi erbjuder En betydelsefull och utvecklande roll i ett tillväxtföretag där du kommer vara en del av ett engagerat team med möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi satsar på din personliga utveckling och erbjuder utrymme för tillväxt baserat på din individuella kompetens och våra verksamhetsbehov. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in personligt brev och CV så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070 78 68 099 alternativt Christer Atterström: 070 219 13 66.
Är du en personalvetarstudent som vill arbeta extra och vara med och påverka i ett företag som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan detta vara jobbet för dig, sök redan idag! Vi på Futuria People erbjuder sedan 2016 helhetslösningar inom rekrytering och blev år 2022 utsedda till Årets Rekryteringsföretag, vilket vi är stolta över. Just nu står vi inför en spännande tillväxtfas där vi vill utveckla vårt starka och framgångsrika sätt att rekrytera de bäst lämpade kandidaterna till nyckelpositioner inom teknik och samhällsbyggnad. Vi sitter centralt i hjärtat av Gamla Stan och är i dagsläget ett ungt gäng på 7 st medarbetare och 1 hund (kontorsansvarig). Tillsammans för vi företaget framåt. Om tjänsten Som Headhunter arbetar du med rekrytering av kandidater som, efter vår rekryteringsprocess, anställs direkt av våra kunder. Du ansvarar för delar av rekryteringsprocessen, såsom att kartlägga och kontakta kandidater genom uppsökande rekrytering samtidigt som du stöttar våra rekryteringskonsulter i det dagliga arbetet. Några av dina arbetsuppgifter inkluderar: Genom främst uppsökande rekrytering skapa & vårda relationer med de mest intressanta kandidaterna på marknaden för våra uppdrag & kunder. Ha en löpande dialog och rådgivande kontakt med kandidater i pågående rekryteringsprocesser. Analysera och förstå kunders behov och skriva presentationer om kandidater som sedan skickas till kund. Vi söker dig som Vi söker dig som studerar en högskoleutbildning inom Human Resources, beteendevetenskap eller motsvarande och är i mitten av din utbildning. Är nyfiken, initiativtagande och bekväm med att headhunting-arbetet främst kommer ske via telefon. Har uthållighet, fokuserar på framgångarna och lär sig av motgångarna. Stimuleras av kontakten med andra människor och av att lära dig om olika branscher och roller. Du bor i Stockholmsområdet och kan arbeta på plats på vårt kontor. Talar och skriver flytande svenska. Du erbjuds En stark intern kultur som präglas av gemenskap, effektiv kommunikation och en tydlig värdering om att alla ska må bra och ha balans mellan arbete och övrigt liv. Möjligheten att utforma och sätta din roll tillsammans med oss. Ett stimulerande och variationsrikt arbete med stora utvecklingsmöjligheter. Härligt och energifyllt gäng där vi hjälps åt för att nå våra mål. Möjlighet att tjänsten på sikt kan utvecklas till en heltidsanställning och då kliva upp som rekryterare och ha hand om dina egna rekryteringsuppdrag. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Timanställning vid behov Placering: Gamla Stan, Stockholm Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.
Nu söker vi dig som är engagerad, effektiv och ordningsam till kund i Eskilstuna! Du kommer att bistå i letandet, intervjuandet och kommunikationen med potentiella kandidater till tjänster som detta företag tillhandahåller. Du kommer alltså bistå med/sköta egna: Intervjuer Search Kandidatkommunikation Övriga saker som företaget kan behöva hjälp med Denna tjänst ser vi kommer vara aktuell med start relativt omgående och en period fram över sommaren. Chans till förlängning kan diskuteras vid senare tillfälle. Skicka in din ansökan redan idag - vi kommer gå igenom alla sökningar löpande!
Är du en personalvetarstudent som vill arbeta extra och vara med och påverka i ett företag som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan detta vara jobbet för dig, sök redan idag! Vi på Futuria People erbjuder sedan 2016 helhetslösningar inom rekrytering och blev år 2022 utsedda till Årets Rekryteringsföretag, vilket vi är stolta över. Just nu står vi inför en spännande tillväxtfas där vi vill utveckla vårt starka och framgångsrika sätt att rekrytera de bäst lämpade kandidaterna till nyckelpositioner inom teknik och samhällsbyggnad. Vi sitter centralt i hjärtat av Gamla Stan och är i dagsläget ett ungt gäng på 7 st medarbetare och 1 hund (kontorsansvarig). Tillsammans för vi företaget framåt. Om tjänsten Som Headhunter arbetar du med rekrytering av kandidater som, efter vår rekryteringsprocess, anställs direkt av våra kunder. Du ansvarar för delar av rekryteringsprocessen, såsom att kartlägga och kontakta kandidater genom uppsökande rekrytering samtidigt som du stöttar våra rekryteringskonsulter i det dagliga arbetet. Några av dina arbetsuppgifter inkluderar: Genom främst uppsökande rekrytering skapa & vårda relationer med de mest intressanta kandidaterna på marknaden för våra uppdrag & kunder. Ha en löpande dialog och rådgivande kontakt med kandidater i pågående rekryteringsprocesser. Analysera och förstå kunders behov och skriva presentationer om kandidater som sedan skickas till kund. Vi söker dig som Vi söker dig som studerar en högskoleutbildning inom Human Resources, beteendevetenskap eller motsvarande och är i mitten av din utbildning. Är nyfiken, initiativtagande och bekväm med att headhunting-arbetet främst kommer ske via telefon. Har uthållighet, fokuserar på framgångarna och lär sig av motgångarna. Stimuleras av kontakten med andra människor och av att lära dig om olika branscher och roller. Du bor i Stockholmsområdet och kan arbeta på plats på vårt kontor. Talar och skriver flytande svenska. Du erbjuds En stark intern kultur som präglas av gemenskap, effektiv kommunikation och en tydlig värdering om att alla ska må bra och ha balans mellan arbete och övrigt liv. Möjligheten att utforma och sätta din roll tillsammans med oss. Ett stimulerande och variationsrikt arbete med stora utvecklingsmöjligheter. Härligt och energifyllt gäng där vi hjälps åt för att nå våra mål. Möjlighet att tjänsten på sikt kan utvecklas till en heltidsanställning och då kliva upp som rekryterare och ha hand om dina egna rekryteringsuppdrag. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Timanställning vid behov Placering: Gamla Stan, Stockholm Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.
Interimsuppdrag som researcher med kundansvar till Valida Valida genomsyras av en varm, prestigelös och familjär känsla. Som researcher med kundansvar har du ansvar för att dagligen arbeta med våra bakgrundskontroller och ansvarar för inhämtning av information, kvalitet och rapportskrivning. Vi har olika typer av uppdrag och som reseacher med kundansvar jobbar du med våra olika uppdrag löpande. Du ansvarar sedan för att kommunicera resultatet till kunden på ett rådgivande sätt. Vi ser fram emot att välkomna dig till ett engagerat och inspirerande team som idag består av ca 10 researchers och ca 15 glada och härliga kollegor i sin helhet på Valida. Dina huvudsakliga uppgifter består främst av att: - Inhämta information från ex myndigheter, arbetsgivare och verifiera utbildningar - Säkerhetsställa och kontrollera CV:n - Löpande göra bakgrundskontroller - Rådge och kommunicera resultat till kund För att lyckas i rollen har du telefonvana, gärna erfarenhet av att arbeta administrativt och du trivs med att hantera flera parallella processer och deadlines. Kanske har du arbetat inom telemarketing, kundtjänst eller liknande roller? Du behöver vara flytande i svenska i både tal och skrift och behärska engelska väl då rapportering förekommer inom båda språken. Det är meriterande om du talar ytterligare ett språk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten och önskar en engagerad och positiv person där egenskaper som kommunikation, självledarskap, struktur och öga för detaljer är framgångsfaktorer för att lyckas i denna roll. Nyfiken på att veta mer? Skicka in din ansökan till mig på [email protected]. Vi jobbar löpande med urvalet och söker någon som kan börja omgående där uppdraget är tänkt fortlöpa under 6 månader, med chans till förlängning. Kontorstider gäller och viss möjlighet till distansarbete finns. Valida sitter i fina lokaler på Balsieholmsgatan 4b vid Nybrokajen i centrala Stockholm och blev förra året utnämnda till ett av årets gasellföretag. Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Vi söker en Talent Assistant till Lager 157, Gällstad. Vi söker nu en Talent Assistant till kontoret i Gällstad för att stötta vårt team i alla frågor som rör talangförvärv, utbildning och HR-administration. Du kommer att arbeta nära vår Head of Sales and Operations och vara en viktig del i rekrytering, utbildningsplanering och utveckling av medarbetare. Dina arbetsuppgifter: • Utbildning och Träning: Planera och koordinera utbildningsprogram för våra medarbetare och säkerställa att dessa är i linje med våra värderingar och mål. Delta aktivt i utbildningar och samla in feedback från deltagarna. • Rekrytering & Talangförvärv: Publicera jobbannonser, genomföra intervjuer och skapa en strukturerad onboarding för nyanställda. Du kommer även att arbeta med att underhålla vår talangpool och säkerställa att vi har en konstant tillgång på talang. • HR Administration: Hantera rekrytering, onboarding och offboarding för att skapa en smidig medarbetarupplevelse. Administrera anställningskontrakt och policies och stödja våra HR-system. • Policy & Standardhantering: Stödja i utvecklingen av operativa standarder och säkerställa att alla policies är uppdaterade och i enlighet med företagets krav. • Organisatoriskt stöd & Samarbete: Arbeta nära Head of Sales and Operations för att anpassa HR- och talangstrategier med affärsmålen. Din profil • Du har starka kommunikativa och interpersonella färdigheter och kan hantera känslig information med högsta nivå av konfidentialitet. • Du är strukturerad, proaktiv och trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du säkerställer att arbetet stämmer överens med våra mål. • Du har en god förmåga att hantera flera processer samtidigt och drivs av att skapa resultat. Kvalifikationer: • Du har erfarenhet av att designa och genomföra utbildningsprogram och har en god förståelse för HR-processer. • Erfarenhet av rekrytering och HR-administration. • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. • Erfarenhet av HR-system och datahantering är meriterande. • Du är van att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö. Vad vi erbjuder: • En utvecklande roll i ett expansivt och internationellt företag. • En möjlighet att vara med och forma och utveckla vår HR-struktur och utbildningsprogram. • En kreativ och stimulerande arbetsmiljö där din insats gör skillnad. Varför Lager 157? Vi erbjuder en unik möjlighet att vara med och forma vår kultur och vår framtid. Du kommer att få arbeta i en inspirerande och dynamisk miljö där du kan påverka och göra skillnad varje dag. Känner du att detta är rätt utmaning för dig? Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi intervjuar löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdagen. I samband med denna rekrytering samarbetar Lager 157 med Retail Recruitment, har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Malin Niklasson. Välkommen till Lager 157 – där vi tillsammans skapar en starkare framtid! Lager 157 är ett internationellt modevarumärke som står för DENIM & BASICS - A LIFESAVER. Företaget grundades 1999 i Gällstad, en svensk stad med en lång historia av textilutveckling och textilproduktion under 60-talet. Vår know-how har vuxit med generationer och våra värderingar definierar vilka vi är, de går till själva kärnan av oss, de är centrala. Våra beslut och handlingar utgår från våra principer: GREAT BASICS FOR ALL PEOPLE och de är en del av vår identitet. Att utvecklas är en viktig del av Lager 157:s DNA. Baserat på våra fundament, ständiga förbättringar, är det helt avgörande. Vi kallar detta 102%. Vårt mål är att förenkla och demokratisera modebranschen och vi strävar varje dag efter att skapa det bästa värdet för pengarna för våra kunder.
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I den här tjänsten får du möjlighet att utveckla dina kunskaper inom kompetensbaserad rekrytering och systemstöd för detta. Ditt huvuduppdrag är att stötta våra chefer i att skapa kvalificerade urvalsfrågor så att cheferna snabbt kan publicera annonser som är genomarbetade, attraktiva och ger en effektiv urvalsprocess. I detta arbete ingår att skapa ett bra flöde för rekryterande chefer i systemstödet Visma Recruit, så att färdiga annonsmallar finns för kravprofil, urvalsfrågor och annonser Dina arbetsuppgifter: • Inbokning av rekryterande chefer • Ta fram kravprofil i Visma Recruit om det inte finns • Tillsammans med chef ta fram urvalsfrågor i Visma Recruit • Ge förbättringsförslag på annons • Visa hur digital referenstagning samt andra funktioner fungerar Vad vi erbjuder: Som studentmedarbetare arbetar du när det passar dina studier. Du samarbetar med en HR-specialist, som blir din mentor och lär dig hur kompetensbaserad rekrytering samt systemstödet för detta. Detta är ett självständigt arbete som ger dig möjlighet att testa en internkonsultroll på HR-enheten. Vi hoppas att du ska tillföra viktiga perspektiv som utvecklar vår organisation. Om oss: HR-avdelningen i Landskrona stad består av ca 25 medarbetare uppdelade på två enheter; Löneenheten och HR-enheten. Fokus är på vårt gemensamma uppdrag att säkerställa att Landskrona stad är en attraktiv arbetsgivare samt att leverera ett kvalificerat HR-stöd till våra chefer och ledare i staden. Vi har en stark gemenskapskänsla som vi är rädda om, och som ger oss en trivsam arbetsmiljö. HR-avdelningen är en del av Stadsledningsförvaltningen. På Stadsledningsförvaltningen utförs det arbete som ligger under kommunstyrelsens uppdrag. Förvaltningen är stadens centrala administration och arbetar stadsövergripande. KVALIFIKATIONER • Pågående universitetsutbildning inom HR, gärna minst ett år in i utbildningen, vilket ger dig en bra grund att bygga vidare på i denna roll • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift, vilket är viktigt för att kunna kommunicera effektivt med både chefer, kandidater och kollegor • Erfarenhet av rekryteringsarbete är meriterande och ger dig en fördel i att snabbt komma in i arbetsuppgifterna Personliga kompetenser: • Trygg som person, du klarar motgångar på ett konstruktivt sätt • Strukturerat arbetssätt för att kunna vara metodisk i uppdraget samt ha god framförhållning i planering • Initiativ- och problemlösningsförmåga för att kunna bidra med nya idéer och lösningar • Kommunikativ och samarbetsförmåga för att kunna utveckla verksamhet tillsammans med andra Ansökan: Varmt välkommen med din ansökan! Ansökningshandlingar i denna rekrytering innefattar svar på urvalsfrågor samt CV. VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai. Efter ansökan kommer dina personuppgifter användas för att bjudas in till en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 8-10 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.
Om tjänsten Som rekryteringsassistent kommer du att stötta nationella rekryterare i deras dagliga arbete. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer tillsammans med rekryterare få möjligheten att vara delaktig i det viktiga arbetet med att matcha rätt kandidat med rätt uppdrag! I din roll som rekryteringsassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta: • Utformning av annonser • Urval av ansökningar och search av kandidater • Telefonintervjuer och intervjuer • Referenstagning • Administrativt stöd i rekryteringsprocessen Tjänsten som rekryteringsassistent är en konsultanställning på deltid med placeringsort Göteborg. Start sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du är tillgänglig omgående. Arbetstiderna är måndag-fredag kl. 08.00-17.00. Vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta två heldagar i veckan och är tillgänglig för att arbeta heltid under sommaren. Om dig Vi söker dig som studerar en eftergymnasial utbildning inom HR, personalvetenskap, ekonomi, administration eller ett liknande område, och har minst tre terminer kvar av dina studier. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete eller service är meriterande, och du är bekväm med att använda både telefon och dator som dina främsta arbetsverktyg. Du trivs i en roll där du får möjlighet att interagera med många olika människor och har ett genuint intresse för rekryteringsbranschen. Du är nyfiken på att lära dig mer om rekryteringsprocessens alla delar och hur den bidrar till att hitta rätt person till rätt uppdrag. Som person är du social, prestigelös och har ett strukturerat arbetssätt. Du anpassar dig lätt till nya situationer, besitter en god prioriteringsförmåga och tar gärna initiativ för att lösa uppgifter på ett effektivt sätt. Din noggrannhet och förmåga att hantera flera parallella processer gör att du levererar arbete av hög kvalitet. Vidare är du positiv, tar ansvar och är lösningsorienterad, vilket gör dig till en värdefull tillgång i teamet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Adecco Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige erbjuder vi såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som lösningar inom bland annat ledarskaps- och kompetensutveckling, karriärrådgivning, omställning och outsourcing på våra 59 kontor spridda över hela landet. Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. På Adecco ser vi dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jonatan Göransson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vill du få värdefull erfarenhet inom rekrytering och bemanning och arbeta i en dynamisk miljö? Vi söker nu en kandidatansvarig som vill stärka vårt team i Örnsköldsvik. Vi ser gärna att du har annan sysselsättning på deltid eller är student inom relevant område och kan jobba när studierna medger det samt under sommaren. Ett önskemål är att du kan jobba ca 75% med start omgående. Är du vår nya lagspelare? Om oss Vi på OnePartnerGroup är din bästa kollega – inom rekrytering, bemanning, utbildningar och i karriären. Varje dag arbetar vi för att se människor, deras styrkor och talanger och matcha dem med rätt tjänst och företag. Vi gillar människor med drivkraft, ambitioner och samhällsengagemang och hos oss får våra kollegor växa, utvecklas och göra det som de är riktigt bra på, på sitt sätt. Med vårt koncept inom rekrytering, bemanning och utbildning vågar vi verkligen säga att vi lyckats. Det som förenar oss är att vi alla brinner för att få människor och företag att lyckas genom att lösa problem och skapa möjligheter. I Örnsköldsvik sitter vi i Arkenhuset nere vid hamnen och vi är två kollegor som tillsammans arbetar för att erbjuda marknaden kompetensförsörjning inom olika branscher med fokus på hög kvalitet och flexibilitet. Med värdeorden framåtlutad, schysst och lagspelare i ryggen har vi lyckats med att etablera vårt varumärke över hela landet. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Läs gärna mer om oss här: onepartnergroup.se. Om rollen Som kandidatansvarig kommer du att ha en nyckelroll i vår rekryteringsprocess. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Skapa annonser och annonsering av tjänster Urval och kontakt med kandidater Telefon, teams - och fysiska intervjuer Administrativa uppgifter Hantering av våra sociala medier i viss utsträckning Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill utvecklas och få en inblick inom rekrytering och bemanning samtidigt som du får flexibilitet att fortsätta arbeta vid behov så länge studierna medger det. Vi söker dig som Studerar en högskoleutbildning inom HR, beteendevetenskap, Service Management eller har motsvarande arbetslivserfarenhet Annan sysselsättning på deltid Har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt där du tagit egna initiativ och ansvar Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Hantera engelska på en bra nivå i tal och skrift Är pålitlig, ansvarsfull och trivs i ett högt tempo Är orädd, lösningsorienterad och ser utmaningar som möjligheter Har körkort B God datavana Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper – du kommer att bli en viktig del i vårt team. Anställningsvillkor Visstidsanställning Heltid under sommaren och andra lov Möjlighet att arbeta vid behov under resten av året Placeringsort Örnsköldsvik, kontoret är i Arken Ansökan Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev redan idag via www.onepartnergroup.se. Personlighetstest kan förekomma i processen. Har du frågor? Kontakta VD Malin Vedman på 0660–689 602. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida på grund av GDPR.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 34 jobb