Reservdelsspecialist/Bildelsspecialist
Sök bland 162 lediga jobb som Reservdelsspecialist/Bildelsspecialist och börja ditt nya yrkesliv idag!
Välkommen till en chans att bli en del av vår framgångsrika team som Servicerådgivare på Werksta Sollefteå! Om rollen Som Servicerådgivare hos Werksta Sollefteå kommer du att spela en nyckelroll i vårt servicearbete och bidra till en positiv kundupplevelse. Du blir den första kontakten för våra kunder och ansvarar för att hantera och koordinera deras ärenden med verkstaden. Målet är att alltid leverera högsta kvalitet, service och kundnöjdhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kundservice eller en liknande roll, gärna i bilbranschen. Du ska ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, samt känna dig bekväm med att arbeta med olika datorsystem. B-körkort är ett krav. Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och har förmågan att arbeta strukturerat även i ett högt tempo. ArbetsuppgifterI din roll som Servicerådgivare kommer du att ha ett brett ansvarsområde, vilket inkluderar: Ta emot och hantera kundförfrågningar både via telefon och direkt i butiken. Koordinera bokningar och planera reparationstid på verkstaden. Rådgiva och uppdatera kunderna om arbetsstatus och eventuella tilläggsreparationer. Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en smidig arbetsprocess. Varför jobba hos oss? Vi på Werksta Sollefteå erbjuder en dynamisk arbetsplats där du får vara en del av ett engagerat team med en familjärkänsla. Hos oss finns möjligheten att utvecklas professionellt inom en ledande kedja i fordonsbranschen. Vi erbjuder löpande utbildningar och kompetensutveckling för att du alltid ska ligga i framkant. KontaktinformationHar du frågor om tjänsten? Kontakta gärna vår platschef,Jörgen Hellström, på telefonnummer 062010700för mer information. Om WerkstaWerksta är Sveriges ledande oberoende skadeverkstadskedja. Vi har expanderat snabbt sedan vår start 2015 och består nu av 33 verkstäder med cirka 650 anställda. Vårt fokus är hög kundnöjdhet och vi strävar efter att vara förstahandsvalet för både försäkringsbolag och kunder. Werksta-koncernen inkluderar även Autoklinikka i Finland och verkstäder i Norge, vilket stärker vår position i Norden. Besök vår karriärsida för att lära dig mer om oss och hur du kan bli en del av Werksta-teamet!
Drömmer du om att arbeta närmare slutkunden? Uppskattar du att arbeta i en dynamisk miljö med många kontaktytor och kunniga kollegor? Tycker du om servicemarknadsaffären och att driva ett helt affärsområde framåt. Då kanske detta är ett arbete för dig! Scania Sverige är inne i en händelserik och spännande tid. Vi är marknadsledande och har ett fantastiskt produkt- och tjänsteprogram i portföljen. Vi har samtidigt bestämt oss för att leda skiftet mot hållbara transportlösningar. Affärsområdet Trailer Services ansvarar för att vi ska kunna erbjuda våra kunder förstklassiska tjänster även för släp, trailer och påbyggnationer. Vårt Trailer Services sortiment ska innehålla ett brett utbud av kvalitetsdelar med hög tillgänglighet och bra garantier. Till det ska vi kunna erbjuda våra kunder reparationer och tillsyner av högsta kvalitet. För att kunna lyckas med detta uppdrag arbetar du tätt tillsammans med våra återförsäljare (ÅF) och inköp för att utveckla Trailer Services produkter och tjänster på den svenska marknaden i syfte att säkerställa bästa möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. Vi söker nu en ny medarbetare till gruppen för Reservdelar och Verkstadsutveckling för att ta nästa steg, samt kunna driva utvecklingen och affären framåt. Gruppen Rollen som Trailer Services ansvarig ingår i gruppen Reservdelar och Verkstadsutveckling inom affärsområdet Servicemarknad. I gruppens uppdrag finns även ansvaret för reservdelsförsäljning, prissättning, lagerstyrning och utbildningar samt utveckling av vår verkstadsprocess som sker genom Digital Dealer, standarder och serviceförsäljning. Totalt består gruppen i dag av åtta personer. Ditt uppdrag - Skapa en vision och marknadsplan framåt för hela Trailer Services affären - Sätta affärsmässiga mål, bryta ned dem till affärsplaner och aktiviteter per region tillsammans med återförsäljarnätverket. - Driva igenom affären på plats och stötta verksamheten med bl.a. vilket lager, verktyg, leverantörer, träning, försäljning och kundsegmentering som behövs för att nå målen. - Var närvarande i hög utsträckning ute hos ÅF samt ha tät kontakt med våra Area Service Managers för att kunna stötta och driva Trailer Services affären framåt. - Ha en tät kontakt med inköp i syfte att skapa bra avtal med centrala leverantörer. - Se till att alla prislistor från leverantörerna är uppdaterade och informera användarna i hur man använder prislistorna och andra metoder. Din profil Vi söker en lagspelare som är nyfiken och intresserad av att lära sig nya saker och som vill utvecklas i rollen. Du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och är duktig på att leda ditt eget arbete. Eftersom dina kontaktytor spänner över en stor del av Scania Sveriges organisation och hela återförsäljarnätverket är det viktigt att du trivs i en roll med många kontaktytor, samt kunna resa delar av arbetstiden. Tjänstebil ingår i tjänsten. Då arbetet stundtals kräver snabba svar och är utmanande tror vi även att du gillar att ha många bollar i luften, är flexibel och positiv till att hitta nya vägar för att kunna förbättra och utveckla vårt arbetssätt och affär. Du har tidigare arbetat med Trailer Services, serviceförsäljning eller liknande område, och som person är du noggrann och strukturerad. Erfarenhet av Scanias produkter och verkstadserfarenhet är en tillgång och en akademisk examen är meriterande. Du har lätt för att kommunicera i tal och i skrift. Det mesta av arbetet sker på svenska men du bör behärska engelska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av systemet Automaster är meriterande men inte ett krav. Vi erbjuder Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas vidare hos en av Scanias främsta distributörer. Tillsammans i en grupp med trevliga och kunniga kollegor stöttar vi varandra och har kul tillsammans i det spännande och viktiga gränslandet mellan distributör och kund. Ansökan Din ansökan ska innehålla ett personlig brev och ett CV. Urval och intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden. Senaste ansökningsdatumet 17 november 2024. Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva.
Din profil Vi på Werksta Göteborg Högsbo söker en ansvarsfull och noggrann lagerarbetare. Du bör ha erfarenhet av lagerarbete eller logistik och en god förmåga att organisera och hantera olika arbetsuppgifter samtidigt. Vi ser gärna att du har goda kommunikationsfärdigheter och kan arbeta självständigt såväl som i team. Svenska i tal och skrift samt B-körkort är ett krav. ArbetsuppgifterSom lagerarbetare hos oss kommer du ha en central roll i verksamheten där du hanterar reservdelar.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Uppackning och beställning av reservdelar Godsmottagning och lagerhantering Returhantering Samarbete med andra avdelningar för effektivt arbetsflöde Varför arbeta hos oss? På Werksta Göteborg Högsbo erbjuder vi en dynamisk och positiv arbetsmiljö, där du får möjlighet att vara en del av ett engagerat team. Vi satsar på ditt professionella utvecklande och erbjuder fortlöpande utbildningar för att du ska kunna växa i din roll. Besök vår karriärsida för mer information om oss. KontaktinformationHar du frågor om tjänsten? Kontakta gärna vår platschef, Faouzi Semmou, på telefonnummer 0720774109 för mer information. Om Werksta-koncernenWerksta Göteborg Högsbo är en del av Sveriges ledande oberoende skadeverkstadskedja. Sedan vår start 2015 har vi vuxit stadigt och består nu av 33 verkstäder med cirka 650 anställda. Vi strävar efter att alltid erbjuda högsta kundnöjdhet och optimal service. Werksta-koncernen inkluderar även Autoklinikka i Finland och verkstäder i Norge, vilket stärker vår position på den nordiska marknaden.
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Söker du en ny möjlighet där du får kombinera kontorsarbete med en praktisk roll? Har du dessutom erfarenhet inom reservdelar och inköp? Nu söker vi dig som vill axla rollen som Reservdelsansvarig hos oss på SM-Tech AB i Ljungskile. Läs mer om tjänsten och vem vi söker! Reservdelsansvarig I rollen som Reservdelsansvarig kommer du ha det övergripande ansvaret för att beställa hem de reservdelar som behövs för att våra tekniker ska kunna utföra sitt arbete ute hos kund. Det är en kombinerad tjänst där ca 60% av sysselsättningsgraden innefattar kontorsarbete och resterade 40% mer praktiskt arbete så som att packa och plocka, ta emot leveranser, köra truck och hålla i ordning på vårt lager. I kontorsarbetet är det förutom inköp av reservdelar, även kalkylering där du främst arbetar i färdiga mallar för att bland annat justera till rätt valuta. Du kommer i huvudsak arbeta i Excel, Visma och med med mejl/telefon. Arbetstiderna är måndag-fredag kl 08:00-16:30. Det finns möjlighet till flexibilitet, men då med hänsyn till verksamheten och kontakten med våra leverantörer, där man behöver kunna anpassa sig till behov. Vad erbjuder vi dig? Hos oss blir du en del av ett litet, familjärt bolag med högt i tak och korta beslutsvägar. Du får möjlighet att bli en viktig del av vår fortsatta utveckling framåt och arbeta med frihet under ansvar. Vi erbjuder pension, sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också en individuell, årlig bonus. Vem söker vi? Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll som ställer krav på din förmåga att arbeta på ett strukturerat och ordningsamt sätt. Du trivs i en kombinerad tjänst där du har flera olika ansvarsområden och har förmågan att skapa dig en överblick för att kunna prioritera på bästa sätt. Du är en kommunikativ person som uttrycker dig väl i både tal och skrift och ser inga problem att kommunicera via mejl eller telefon. För att trivas hos oss är det viktigt att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta och hjälper till där du behövs, men också vågar be om hjälp. Vi ser det som en fördel om du har jobbat med inköp av reservdelar och lagerhantering tidigare, men viktigast av allt är dina personliga egenskaper! SM-Tech AB Sedan starten år 2012 har SM-Tech levererat allt från små maskiner till storkök och grossister till fullskaliga linjer för industrin. Vi verkar inom livsmedelsbranschen genom att förse våra kunder med högkvalitativa lösningar för tillverkning och packning av livsmedel m.m. Vårt huvudkontor där vi också har både lager och verkstad, finns i Ljungkile. Vi har samarbeten med de stora aktörerna på marknaden. Vi är Treifs agent i Sverige och Norge, F.R Drake’s agentur i Skandinavien och Risco’s agent i Norge. Krav Erfarenhet från liknande roll Grundläggande datorkunskap Flytande svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Truckkort Meriterande Erfarenhet av Excel Kunna läsa sprängskisser Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum: 2024-11-15 Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Tjänst: Heltid, kl 08:00-16:30 Ort: Ljungskile Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare: Evelina Löfberg, civ. ek, [email protected], 0733-28 18 60
Arbetsbeskrivning Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Till huvudkontoret i Solna söker vi nu dig som vill axla rollen som Sparepart Master Data & Technical Specialist. (Artikel & System ansvarig med teknisk expertis Reservdelar) Vi söker en driven och strukturerad person med teknisk kompetens inom fordonsbranschen till vårt team på Nobina koncerninköp. I denna roll kommer du att vara en nyckelperson i att stötta våra strategiska inköpare för reservdelar genom att skapa ordning och reda i artikelvården inom vårt egenutvecklade affärssystem. Du kommer också att säkerställa en effektiv lagerhållning i våra Trafikområden i samarbete med verksamheten. Du kommer att få stora möjligheter att påverka och utveckla våra gemensamma processer och skapa nya lösningar för att optimera verksamheten. Rollen erbjuder en spännande kombination av analytiskt och tekniskt arbete, där du också kommer att ansvara för analyser och rapporter om pris- och artikelförändringar. För att lyckas i rollen, då Nobina är marknadsledande aktörer inom kollektivtrafik i Norden, omsätter du dina erfarenheter från fordonsbranschen dagligen, både i samtal med leverantörer och kollegor. Dina främsta arbetsuppgifter: • Hantera prislistor genom inläsning och analys • Vara första kontakt gentemot våra Trafikområden gällande reservdelsartiklar • Stödja ansvarig inköpare i upphandlingsprocesser genom att analysera och förbättra nuvarande situation • Optimera lagerförda artiklar och planera framtida behov tillsammans med Trafikområdena • Ansvara för interna reservdelsforum och leda processförbättringsinitiativ • Säkerställa process efterlevnad inom reservdelskategorin • Hantera reklamationsärenden internt och med leverantörer • Genomföra upphandlingar tillsammans med reservdelsinköpare Teamet som arbetar med reservdelar är ett positivt gäng som trots utmaningar inom området skrattar mycket och har kul tillsammans så för oss är det otroligt viktigt att hitta en person som förstår att vi har vansinnigt mycket att göra men att vi har kul tillsammans när vi gör det. Din Profil För att trivas och lyckas i denna roll bör du ha flera års erfarenhet inom motor- eller bussbranschen. I rollen är det viktigt med både teknisk och analytisk kompetens och att ha en förmåga att sätta sig in i nya system och processer, samt initiera förbättringar. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt är strukturerad och självständig med en stark drivkraft och prioriteringsförmåga. Om företaget Vi erbjuder • En dynamisk arbetsmiljö med högt tempo och skiftande uppgifter • Möjlighet att arbeta i en hybridmodell med placering i Solna och flexibilitet att arbeta hemifrån enligt överenskommelse med arbetsgivaren. • Resor inom Norden och internationella leverantörsbesök kan förekomma • Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling • Ett nätverk av värdefulla kontakter inom bussbranschen • Chansen att bli en nyckelperson inom Nobinas reservdelsverksamhet och att utvecklas inom inköpsarbete • Flytt till nya, moderna kontorslokaler i Solna som erbjuder gym och pool På Nobina värdesätter vi en positiv och stödjande arbetsmiljö. Du kommer att arbeta i ett dynamiskt team där samarbete och resultatfokus är centrala. Vi arbetar tätt ihop för att bibehålla vår teamkänsla och skrattar ofta tillsammans. Du rapporterar direkt till inköpschefen och får många kontaktytor både internt och externt. Kom och bli en del av vårt engagerade team och hjälp oss att bygga upp den bästa inköpsavdelningen inom branschen! Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Elin Karlsson på telefonnummer 073-504 78 31 eller Alida Antonsson på telefonnummer 070-664 65 81. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vi ser fram emot din ansökan!
Är du en servicehjälte som drömmer om en karriär inom bilbranschen? Är du den som sprider god energi och får andra att känna sig uppmärksammade och välkomna? Då kan du vara vår nya talang som vi vill bygga vidare på! Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder många uppskattade personalrabatter och förmåner samt ett generöst friskvårdsbidrag eftersom vi värnar om våra anställdas hälsa och välbefinnande. Du får dessutom möjligheten att jobba i en verksamhet med skickliga kollegor och god stämning. Läs gärna mer på vår karriärsida . Vad kan vi erbjuda dig? I rollen som innesäljare grossist kommer du att jobba i ett tight gäng med människor som brinner för att ge service. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet, vi stöttar alltid varandra och hjälps åt där det behövs. Du kommer att hantera reservdelsförsäljning via inkommande telefonsamtal och mejl för Gävleborg – Dalarna som är fördelat på 9 orter med 13 anläggningar och ca 400 anställda. Du är oftast kundens första kontakt med oss som företag och det blir otroligt viktig för hur vårt bemötande uppfattas. Kvalifikationer Vi tror att du som söker tjänsten har vilja och engagemang att hjälpa kunden. Din inställning är det allra viktigaste! Du behöver inte älska bilar, men du behöver älska människor och mötet med dem. Meriterande om du har erfarenhet av bilar och reservdelar men inget krav. Eftersom huvuddelen av dina arbetsuppgifter innebär kommunikation med andra människor är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i så väl tal som skrift och att du har lätt för att navigera i olika system. Personliga egenskaper Vi tror att vår nya kollega är en person som älskar att ge andra en positiv upplevelse och som har förmågan att beröra människor. Någon som är självgående, initiativtagande och har inställningen ”Inga problem, detta fixar jag”. Någon som är kreativ och har många bra idéer på hur vi förbättrar och moderniserar kundupplevelsen och teamet. Att vara noggrann, strukturerad och ha en god arbetsmoral är en självklarhet. Du bör känna dig bekväm med att vistas i en stundtals stressfylld miljö och ha många bollar i luften samtidigt. Om företaget Din Bil Gruppen är en del av Porsche Holding Salzburg GmbH och är ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG. Vi representerar märkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, ŠKODA, Seat, Cupra, Audi, Porsche och Europcar på den svenska marknaden. Vi har drygt 60 olika anläggningar och 2500 medarbetare i regionerna Stockholm, Göteborg, västra Skåne och Gävleborg-Dalarna. Ansökan I denna rekrytering kommer stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Din Bil Falun eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför en verksamhet. Är det dig vi letar efter? Då är du välkommen med din ansökan senast 13/12. Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning. Varmt välkommen med din ansökan!
Norrköpings Bilskrot är i en expansiv fas och söker dig som är social och älskar människor. Du som person är flexibel och tycker om när det händer saker, du gillar att ha många bollar i luften och inte bara påbörja utan avsluta projekt. Du kommer att ta emot kunder i butik och via telefon, meriterande är om du kan slå i våra kataloger för och hjälpa kunderna till rätt delar. Varmt välkommen med ditt CV och häng på vår resa in i framtiden! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Arbetsbeskrivning Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Till huvudkontoret i Solna söker vi nu dig som vill axla rollen som Sparepart Master Data & Technical Specialist. (Artikel & System ansvarig med teknisk expertis Reservdelar) Vi söker en driven och strukturerad person med teknisk kompetens inom fordonsbranschen till vårt team på Nobina koncerninköp. I denna roll kommer du att vara en nyckelperson i att stötta våra strategiska inköpare för reservdelar genom att skapa ordning och reda i artikelvården inom vårt egenutvecklade affärssystem. Du kommer också att säkerställa en effektiv lagerhållning i våra Trafikområden i samarbete med verksamheten. Du kommer att få stora möjligheter att påverka och utveckla våra gemensamma processer och skapa nya lösningar för att optimera verksamheten. Rollen erbjuder en spännande kombination av analytiskt och tekniskt arbete, där du också kommer att ansvara för analyser och rapporter om pris- och artikelförändringar. För att lyckas i rollen, då Nobina är marknadsledande aktörer inom kollektivtrafik i Norden, omsätter du dina erfarenheter från fordonsbranschen dagligen, både i samtal med leverantörer och kollegor. Dina främsta arbetsuppgifter: • Hantera prislistor genom inläsning och analys • Vara första kontakt gentemot våra Trafikområden gällande reservdelsartiklar • Stödja ansvarig inköpare i upphandlingsprocesser genom att analysera och förbättra nuvarande situation • Optimera lagerförda artiklar och planera framtida behov tillsammans med Trafikområdena • Ansvara för interna reservdelsforum och leda processförbättringsinitiativ • Säkerställa process efterlevnad inom reservdelskategorin • Hantera reklamationsärenden internt och med leverantörer • Genomföra upphandlingar tillsammans med reservdelsinköpare Teamet som arbetar med reservdelar är ett positivt gäng som trots utmaningar inom området skrattar mycket och har kul tillsammans så för oss är det otroligt viktigt att hitta en person som förstår att vi har vansinnigt mycket att göra men att vi har kul tillsammans när vi gör det. Din Profil För att trivas och lyckas i denna roll bör du ha flera års erfarenhet inom motor- eller bussbranschen. I rollen är det viktigt med både teknisk och analytisk kompetens och att ha en förmåga att sätta sig in i nya system och processer, samt initiera förbättringar. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt är strukturerad och självständig med en stark drivkraft och prioriteringsförmåga. Om företaget Vi erbjuder • En dynamisk arbetsmiljö med högt tempo och skiftande uppgifter • Möjlighet att arbeta i en hybridmodell med placering i Solna och flexibilitet att arbeta hemifrån enligt överenskommelse med arbetsgivaren. • Resor inom Norden och internationella leverantörsbesök kan förekomma • Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling • Ett nätverk av värdefulla kontakter inom bussbranschen • Chansen att bli en nyckelperson inom Nobinas reservdelsverksamhet och att utvecklas inom inköpsarbete • Flytt till nya, moderna kontorslokaler i Solna som erbjuder gym och pool På Nobina värdesätter vi en positiv och stödjande arbetsmiljö. Du kommer att arbeta i ett dynamiskt team där samarbete och resultatfokus är centrala. Vi arbetar tätt ihop för att bibehålla vår teamkänsla och skrattar ofta tillsammans. Du rapporterar direkt till inköpschefen och får många kontaktytor både internt och externt. Kom och bli en del av vårt engagerade team och hjälp oss att bygga upp den bästa inköpsavdelningen inom branschen! Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Elin Karlsson på telefonnummer 073-504 78 31 eller Alida Antonsson på telefonnummer 070-664 65 81. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vi ser fram emot din ansökan!
Har du några års erfarenhet av reservdelshantering inom fordonsbranschen/marinen? Har du ett allmänt teknikintresse och tycker om att arbeta varierat? Då kan du vara den reservdelsperson som vi söker till Vidsel. Markverkstad Norr Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, flextid, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Du tillhör Markverkstad Norr som är en enhet inom Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med ca 160 medarbetare. Vi bedriver verksamhet i Boden, Luleå, Arvidsjaur, Vidsel, Umeå och Östersund. Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in denna länk: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk Huvudsakliga arbetsuppgifter Som reservdelsperson kommer du att tillsammans med vår lagsamordnare planera och prioritera reservdelsberedning, säkerställning och kvalitetssäkring av underlag för reservdelsbeställning till Försvarsmaktens fordon. Du ska initiera, bevaka och avsluta kundorder i våra stödsystem. I arbetet ingår även att eftersöka och beställa materiel, godshantering och övrig lagerhantering samt lagervård och kundmottagning. Diverse andra arbeten med Försvarsmaktens materiel och materielsystem kan förekomma. KRAV Kvalifikationer • Lägst två- eller treårig gymnasieutbildning inom fordonsteknik eller annan utbildning/kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • Goda datorkunskaper • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker en person som både är noggrann, strukturerad och flexibel i sitt arbete. Vi ser även att du har god datorvana då vi arbetar i ett flertal olika system för att förse vår verksamhet med reservdelar samt hålla vårt lager uppdaterat. Du uppskattar att jobba i team och trivs med att samarbeta med andra samtidigt som du också arbetar bra självständigt. Du behöver ha stort fokus på problemlösning och att lösa problem utifrån verksamhetens behov. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande • Truckkort • Hjullastarkort • Erfarenhet av arbete med reservdelar inom marin- eller fordonsbranschen Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid, dagtid. Varierande arbetstider kan förekomma Arbetsort: Vidsel Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil befattning. Upplysningar om befattningen Detaljchef Markus Isaksson; 070- 353 43 24 Information om rekryteringsprocessen HR Julia Granström: 072-233 17 31 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Ulrica Lundh OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-11-15. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför just du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Anställningserbjudande Din Bil är en del av Porsche Holding Salzburg GmbH och ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG. Vi erbjuder ett brett utbud av bilar från Volkswagen-koncernens olika varumärken och modeller, som Volkswagen personbilar, Volkswagen Transportbilar, ŠKODA, Seat, Cupra, Audi, Porsche samt biluthyrning via Europcar. Vi har verksamhet i fyra regioner i Sverige: Stockholm, Göteborg, västra Skåne och Gävleborg-Dalarna. På Din Bil värdesätter vi samarbete, respekt och förståelse mellan våra medarbetare. Du får chansen att arbeta i ett modernt och framgångsrikt företag som sätter kunden i fokus och levererar högsta kvalitet och service. Som anställd hos oss får du vara en del av ett engagerat team. Vi bryr oss om din trivsel och utveckling hos oss. Därför erbjuder vi bra anställningsvillkor som omfattar bland annat kollektivavtal via IF Metall, Ledarna och Unionen, attraktiv lön, försäkringar, tjänstepension. Du får också friskvårdsbidrag och företagshälsovård som främjar din hälsa och välbefinnande . Trivs du med att skapa ordning och reda, är duktig på att strukturera din arbetsdag och triggas du av kundbemötande? Då är du sannolikt rätt för tjänsten hos oss! Dina arbetsuppgifter Som reservdelsmedarbetare hos oss har du huvudansvaret för att ta emot och hantera interna och externa beställningar av reservdelar samt beställa delar från bl.a. vår generalagent. Du är den som ansvarar för att avgöra hur beställt gods ska levereras samt att se till att det är god ordning och reda på avdelningen. Du ska även se till att berörd chef informeras om kvalitets- och leveransstöringar, följa arbetsskydds- och miljölagar samt arbeta utefter företagets kvalitetspolicy och mål. Tjänsten innefattar även tillbehörsförsäljning direkt till kund, både via telefon samt vid personliga möten. För att vi ska kunna ge bästa kundservice och säkerställa att våra kunder blir nöjda är det viktigt att flödet av reservdelar fungerar friktionsfritt. Vi söker dig som Trivs med att ge god kundservice och som alltid vill göra det lilla extra för våra kunder. Du har erfarenhet av att arbeta i ett lager och vi ser därför att du har ett års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha god kännedom om bilar samt en viss teknisk kompetens för att kunna leverera rätt reservdelar till våra mekaniker. Det är starkt meriterande om du har god förståelse för verkstadens alla processer. God kunskap i Officepaketet och B-körkort, manuell växellåda, är ett krav, samt du behärskar svenska och engelska väl både i tal och skrift. För att snabbt komma igång ser vi gärna att du har erfarenhet av våra IT-system Automaster, Etka, och SAP eller har lätt för att lära dig dessa. Personliga egenskaper Vi söker en person som förstår vikten av att uppträda serviceinriktat och professionellt. Du är även initiativtagande, strukturerad, positiv och flexibel inför dina olika arbetsuppgifter. Utöver detta är det naturligt för dig att samarbeta väl med både kollegor och kunder samt du har en god förmåga att självständigt organisera det dagliga arbetet. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet. Din Bil eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvalitéter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Ansökan Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-11-24 Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 162 jobb