Om Carla Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa och sälja en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Vårt mål är att fler människor ska kunna uppleva fördelarna med att köra elbilar. Därför har vi skapat det säkraste, mest bekväma och transparenta sättet att sälja, köpa eller leasa en elbil på. Carla grundades år 2020 i Stockholm och vi befinner oss i en spännande tillväxtfas. Om rollen Som Planör/Verkstadsadministratör hos Carla kommer ditt huvudsakliga ansvar att vara att hantera och optimera kostnadsofferter mot våra partners samt att säkerställa ett effektivt flöde av alla bilar genom produktionsprocessen. Du kommer att vara navet i vår verksamhet, med ansvar för att koordinera och planera leveranser, reservdelar och verkstadsbesök för att maximera både kostnadseffektivitet och kvalitet. Din roll är central för att upprätthålla en smidig och felfri produktionsprocess. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta: Planering av bilflödet: Organisera och optimera flödet av alla inkommande bilar genom produktionsprocessen, från ankomst till leverans, för att säkerställa en smidig och effektiv produktionskedja. Uppföljning av leverantörsledtider: Noggrant övervaka och följa upp ledtider från våra leverantörer för att säkerställa att produktionen inte stannar upp och att alla delar är tillgängliga i tid. Hantering av kostnadsofferter: Analysera och hantera kostnadsofferter från Carlas partners, inklusive bilverkstäder och reservdelsleverantörer, för att säkerställa att alla affärer genomförs till bästa möjliga pris och kvalitet. Koordinering med externa partners: Samarbeta tätt med bilverkstäder, reservdelsleverantörer och andra externa parter för att koordinera och schemalägga hämtning och leverans av fordon och delar. Kvalitetskontroll och dokumentation: Utföra kvalitetskontroller på bilar och dokumentera alla åtgärder och insatser för att säkerställa en högkvalitativ och felfri produktion. Intern kommunikation: Fungera som en viktig kontaktperson mellan Carlas inköps- och logistikteam samt andra interna avdelningar för att säkerställa att alla parter är uppdaterade och att eventuella problem snabbt eskaleras och hanteras. Kvalifikationer: Erfarenhet av hantering av kostnadsofferter och budgetar i en verkstads- och produktionsmiljö Flerårig erfarenhet av produktionsplanering eller liknande roll God datorvana och erfarenhet av att arbeta med olika IT-system B-körkort Erfarenhet av arbete inom fordonsproduktion eller närliggande bransch är särskilt meriterande Personliga egenskaper vi letar efter: Vi söker dig som har en kombination av starkt engagemang, utmärkt organisatorisk förmåga och ett stort intresse för fordon och produktion. Du är driven, noggrann och har en naturlig förmåga att bygga goda relationer med både interna och externa kontakter. Engagerad och positiv med en stark kommunikations- och samarbetsförmåga Förmåga att arbeta strukturerat och effektivt i en snabbföränderlig miljö God servicekänsla och en stark vilja att ge den bästa kundupplevelsen Teknisk förståelse och intresse för bilar är en fördel Vad Carla erbjuder dig: Du får chansen att vara en del av ett växande företag med starka värderingar och en hållbar affärsmodell. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där förändringar välkomnas och där din vilja att utvecklas och förbättras värderas högt. Du kommer att få möjlighet att påverka och skapa din egen karriärväg på ett nystartat bolag med engagerade och skickliga kollegor. Vi tror starkt på mångfald och välkomnar sökande från alla bakgrunder. Omfattning och arbetstider: Heltid, provanställning i 6 månader Arbetstider: 07-16, måndag till fredag Placering: Stockholm, Kungsängen Låter detta som en utmaning för dig? Tveka inte att ansöka idag! Urval och rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Hedin Automotive består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Automotive växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. Arbetsuppgifter Som Reservdelsspecialist ansvarar du för försäljning, beställning och lagerhantering av reservdelar och tillbehör. Du har fokus på kundkontakt och service, och säkerställer hög kvalitet och effektiv kommunikation i ditt arbete. Nyckelkompetenser/förmågor: Meriterande med fordonsteknisk utbildning och tidigare erfarenhet av reparations och servicearbete Data- och telefonvana, gärna med erfarenhet av affärssystemet Kobra Meriterande med truck kort Meriterande med B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Tjänsten avser ett vikariat på cirka 1 år, med start omgående. Personliga egenskaper Du är en person som trivs i ett högt tempo och hanterar stress med lätthet. Din noggrannhet och strukturerade arbetssätt gör att du har ett gott öga för detaljer och ordning. Samtidigt har du en stark social förmåga, vilket gör att du enkelt skapar goda relationer med både kollegor och kunder. Dessutom har du ett genuint intresse för bildelar och tillbehör, vilket ytterligare förstärker ditt engagemang i arbetet. Övrigt För frågor är du välkommen att kontakta Ulf Nyman, Reservdelchef, [email protected] Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Bilmånsson är återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia och Hyundai. Vi är idag ca 350 medarbetare och finns i Eslöv, Hörby, Ängelholm, Kristianstad, Sjöbo, Ystad, Simrishamn, Klippan och Lund. Vi säljer bilar och bilrelaterade kringtjänster som ger kunden ett bekvämt och miljövänligt bilägande. Vi strävar efter att vår personal skall känna arbetsglädje och genom engagerat uppträdande värna om företagets traditioner samt spegla våra kärnvärden hjärta & kompetens. Vårt mål är att ha Bil-Sveriges nöjdaste kunder och engagerade medarbetare varav vi ständig har fokus på vårt personal, kvalitets- och miljöarbete. Arbetsuppgifter Som skaderådgivare kommer du att ha en nyckelroll i skadeprocessen genom att säkerställa att vi hanterar varje kunds ärende på bästa möjliga sätt. Du kommer huvudsakligen att arbeta med skade- och garantiärenden och ge rådgivning och service. Du kommer bedöma olika typer av bilskador där det ingår offertframtagning och fakturering. Skaderådgivare har nära samarbete med skadecoach, skadeteamet och försäkringsbolag. Kompetenskrav Du har god fordonskompetens med några års branscherfarenhet. Vi ser det meriterande med kompetens och erfarenhet av skadeprocessen samt god datorvana och kännedom i kalkyl och planeringsystemet Cabas/Cabplan. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Du är serviceminded och sätter alltid kunden i fokus. Du är noggrann och kvalitetsmedveten. Du har ett professionellt och trevligt förhållningssätt mot kunder och kollegor. Du är en lagspelare men trivs även med att arbeta självständigt Du har förmåga att arbeta strukturerat i ett högt tempo när det krävs Information och kontaktpersoner Har du frågor om tjänsten så ringer du till skadechef Kerstin Lindh Stenberg på telefon 0411-648 19. Anställningsform, omfattning och placeringsort Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tjänstens placeringsort är Kristianstad. Varmt välkommen att skicka in dig ansökan till oss
Bli en del av vårt team! Är du redo för en spännande utmaning? Vi söker en Servicerådgivare/reservdelman med erfarenhet från lastbilsbranschen – antingen som tekniker eller servicerådgivare. Hos oss får du en varierad roll med både kundkontakt och administration, där du ser till att rätt delar finns på rätt plats – och att våra kunder får bästa möjliga service. Vill du bli en del av ett engagerat team där samarbete, kvalitet och yrkesstolthet står i fokus? Då kan detta vara jobbet för dig! Din roll Som Servicetekniker/reservdelman är du ansiktet utåt och en central del av vårt team. Du hjälper våra kunder både i verkstaden och via telefon samt ser till att rätt reservdelar finns på plats. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ta emot och hjälpa kunder, både på plats och via telefon Hantera reservdelar – från beställning och inleverans till lagerhållning Säkerställa att verkstaden har färdigplockade delar inför dagens arbeten Fakturering av arbetsorder och hantering av inkommande fakturor Administrativa uppgifter kopplade till lager och kundservice Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: Har erfarenhet av reservdelshantering, gärna inom fordonsbranschen Har en god teknisk kunskapoch kan ge direktasvar på kunders tekniska frågor Är serviceinriktad, strukturerad och har ett öga för detaljer Trivs i en roll där du får ta ansvar och arbeta självständigt Har en lösningsorienterad inställning och gillar att samarbeta Meriterande: Erfarenhet av KOBRA C- eller D-körkort Bakgrund inom fordonsbranschen Krav: Svenska och engelska i tal & skrift B-körkort Vi erbjuder En spännande och varierande roll med stort eget ansvar Ett engagerat team med familjär stämning Utbildningar och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag – din hälsa är viktig för oss! Kollektivavtal och trygga anställningsvillkor Tjänst: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Arbetstid: 06.30-15.30 alt. 08.00-17.00 Intervjuer sker löpande, så vänta inte – skicka in din ansökan redan idag!
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Reservdelsspecialist på vår anläggning i Uppsala. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. ArbetsuppgifterSom Reservdelsspecialist ansvarar du för försäljning, beställning och lagerhantering av reservdelar och tillbehör. Du har fokus på kundkontakt och service, och säkerställer hög kvalitet och effektiv kommunikation i ditt arbete. Som en nyckelperson i vårt team kommer du att underlätta för verkstäderna och bilförsäljningen genom att säkerställa att alla delar och tillbehör finns tillgängliga i rätt tid. Koordinera beställningar och leveranser av reservdelar Kund/intern kontakt och försäljning av bilreservdelar och tillbehör. Samarbeta med servicetekniker, kundmottagning och bilförsäljare för att effektivisera flöden av reservdelar och tillbehör/vinterhjul. Nyckelkompetenser/förmågor: Meriterande med fordonsteknisk utbildning och tidigare erfarenhet av reparations och servicearbete Data- och telefonvana, gärna med erfarenhet av affärssystemet Kobra Meriterande med truck kort Meriterande med B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Personliga egenskaperDu är en person som trivs i ett högt tempo och hanterar stress med lätthet. Din noggrannhet och strukturerade arbetssätt gör att du har ett gott öga för detaljer och ordning. Samtidigt har du en stark social förmåga, vilket gör att du enkelt skapar goda relationer med både kollegor och kunder. Dessutom har du ett genuint intresse för bildelar och tillbehör, vilket ytterligare förstärker ditt engagemang i arbetet. Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Nu söker vi en Reservdelsrådgivare till vår kund Bilia i Norra Stockholm. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia Om tjänsten Vi söker just nu en erfaren och engagerad Reservdelsrådgivare till Bilia i Norra Stockholm.Som reservdelsrådgivare kommer du att vara en viktig länk mellan våra kunder och verkstaden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkluderamycket kontakt med verkstaden, leverantörer och kunder. Du arbetar med stort fokus på kund och service och i ditt ansvar ingår att hålla en hög kvalité och arbeta effektivt med kommunikation. Du kommer bland annat att: Hantera inkommande beställningar, både över disk och via telefon eller e-post. Säkerställa att vårt lager är välorganiserat och uppdaterat, inklusive att beställa in nya delar vid behov. Skapa fakturor och följa upp betalningar för sålda delar. Hantera kundförfrågningar och eventuella reklamationer på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Kvalifikationer Körkort B Datorvana, MS Office Goda kunskaper i CABAS Erfarenhet från rollen som Reservdelsrådgivare eller liknande arbete Din profil Vi söker dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad och har ett starkt driv. Du trivs med att arbeta i en roll där kundkontakt är central och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt med bibehållen kvalitet. Som person är du noggrann, strukturerad och har en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer, både med kunder och kollegor. Du är en kommunikativ lagspelare som alltid strävar efter att överträffa förväntningarna och bidra till teamets framgång. AnsökanVid frågor om tjänsten kontakta Alexandra på 0707982676 eller via mail: [email protected] behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om BiliakoncernenBilia är en av Europas största helhetsleverantörer för allt som rör bilägandet med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Vi erbjuder service och reparationer, drivmedel, biltvätt, hyrbilar, däck och fälg, fälgrenovering, biltillbehör, bilvård, lackering, glasbyten och bildemontering med mera. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt en auktionssajt i Sverige.Bilia säljer personbilar av märkena Volvo, BMW, MINI, Toyota, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Nissan, Jaguar, Land Rover och XPENG samt transportbilar av märkena Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen och Nissan och lastbilar av märket Mercedes-Benz.
Nu söker vi en Reservdelsrådgivare till vår kund Bilia i Södra Stockholm. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia Om tjänsten Vi söker just nu en erfaren och engagerad Reservdelsrådgivare till Bilia i Södra Stockholm.Som reservdelsrådgivare kommer du att vara en viktig länk mellan våra kunder och verkstaden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkluderamycket kontakt med verkstaden, leverantörer och kunder. Du arbetar med stort fokus på kund och service och i ditt ansvar ingår att hålla en hög kvalité och arbeta effektivt med kommunikation. Du kommer bland annat att: Hantera inkommande beställningar, både över disk och via telefon eller e-post. Säkerställa att vårt lager är välorganiserat och uppdaterat, inklusive att beställa in nya delar vid behov. Skapa fakturor och följa upp betalningar för sålda delar. Hantera kundförfrågningar och eventuella reklamationer på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Kvalifikationer Körkort B Datorvana, MS Office Goda kunskaper i CABAS Erfarenhet från rollen som Reservdelsrådgivare eller liknande arbete Din profil Vi söker dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad och har ett starkt driv. Du trivs med att arbeta i en roll där kundkontakt är central och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt med bibehållen kvalitet. Som person är du noggrann, strukturerad och har en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer, både med kunder och kollegor. Du är en kommunikativ lagspelare som alltid strävar efter att överträffa förväntningarna och bidra till teamets framgång. AnsökanVid frågor om tjänsten kontakta Alexandra på 0707982676 eller via mail: [email protected] behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om BiliakoncernenBilia är en av Europas största helhetsleverantörer för allt som rör bilägandet med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Vi erbjuder service och reparationer, drivmedel, biltvätt, hyrbilar, däck och fälg, fälgrenovering, biltillbehör, bilvård, lackering, glasbyten och bildemontering med mera. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt en auktionssajt i Sverige.Bilia säljer personbilar av märkena Volvo, BMW, MINI, Toyota, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Nissan, Jaguar, Land Rover och XPENG samt transportbilar av märkena Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen och Nissan och lastbilar av märket Mercedes-Benz.
Om rollen Som reservdelsmedarbetare hos Werksta Örebro kommer du att spela en central roll i att säkerställa att korrekt reservdelar beställs och levereras i tid för att våra reparationer ska kunna genomföras på ett effektivt sätt. Du arbetar nära våra mekaniker och skadeavdelning för att garantera en smidig arbetsprocess. Krav och kvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med fordonsdelar och har en passion för att hjälpa teamet att nå sina mål. Du är noggrann och har stark förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. För att lyckas i rollen behöver du följande kvalifikationer: Erfarenhet av arbete med reservdelshantering. Kännedom om olika fordonsmodeller och deras komponenter. Förmåga att leverera utmärkt kundservice och kommunicera effektivt. B-körkort är ett krav. Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift. Arbetsuppgifter Som reservdelsmedarbetare kommer du att ha en varierad arbetsdag där du hanterar olika uppgifter, inklusive: Beställa och säkerställa leverans av reservdelar från våra leverantörer. Inventering och uppdatering av lagerstatus. Koordinera med verkstaden för att förse nödvändiga komponenter till olika projekt. Administrativa uppgifter relaterade till lagerhantering och beställningar. Ge stöd till andra enheter vid behov. Vi erbjuder dig På Werksta erbjuder vi möjligheten att arbeta i en innovativ och dynamisk miljö där du får delta i ett kunnigt team. Vi satsar på din personliga och professionella utveckling och ger dig chansen att växa inom företaget. Läs mer om oss och vad vi kan erbjuda på vår karriärsida. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Ida Lindkvist på072-237 12 27. Om koncernen WerkstaWerksta är Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja med 38 verkstäder och cirka 700 anställda i Sverige. Vi fokuserar på att leverera högsta service och kundnöjdhet och strävar efter att vara det självklara valet vid bilskador. Werksta-gruppen inkluderar även Autoklinikka i Finland med över 60 verkstäder samt 13 verkstäder i Norge. Werkstas huvudägare är investeringsfonden Procuritas.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 51 till 58 av 58 jobb