Säkerhetsansvarig, IT

Sök bland 35 lediga jobb som Säkerhetsansvarig, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!

Riskanalysledare, informationssäkerhet till Digitalisering IT och MT i Lund

Har du ett stort intresse för informations- och IT-säkerhet i kombination med riskanalyser och vill utvecklas tillsammans med glada och engagerade kollegor? Letar du efter ett arbete där du får möjlighet att skapa nytt och samtidigt bidra i ett samhällsviktigt uppdrag? Då är detta tjänsten för dig! Region Skåne genomför för närvarande ett omfattande omställningsarbete - Framtidens hälsosystem, och en viktig möjliggörare för framtidens hälsosystem är digitalisering. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. Verksamhetsområde Infrastruktur och säkerhet innehåller 4 enheter med cirka 50 medarbetare. Enheterna inom verksamhetsområdet är: Datacenter, Datakommunikation och Telefoni, Digital arbetsplats, och IT-säkerhet. På enheterna arbetar enhetschefer, systemansvariga, plattformsansvariga, säkerhetsansvariga, systemspecialister, arkitekter, leveransansvariga och processledare med flera som ansvarar för leverans av processer, daglig drift och utveckling av befintliga tjänster samt implementering av nya. Enheten IT-säkerhet befinner sig i ett spännande skede där det sker ett mycket viktigt arbete att bygga en robust och motståndskraftig IT-miljö. Enheten har idag ett 15-tal medarbetare bestående av IT-säkerhetsspecialister, informationssäkerhets- och dataskyddssamordnare, MT-arkitekt, riskanalysledare och specialist på säkerhetstjänster, både anställda och konsulter. Missa inte denna möjlighet att vara en del av Region Skånes digitala transformation! ARBETSUPPGIFTER Region Skåne behöver ha god kunskap om de hot, risker och sårbarheter som påverkar eller som kan komma att påverka oss ur ett informations-, IT- och cybersäkerhetsperspektiv. Det säkerställer vi bland annat genom ett systematiskt arbete med riskbedömningar av våra IT-system och -miljö. Syftet är att analysera hot, risker och sårbarheter som kan påverka verksamheten och utifrån detta vidta lämpliga åtgärder för att minska riskerna till en för verksamheten acceptabel nivå. Då en av våra riskanalysledare övergår till annan tjänst inom enheten, söker vi nu en senior riskanalysledare med god analytisk förmåga, och med praktisk erfarenhet av att analysera komplicerade informationsmängder och IT-system. Som riskanalysledare kommer du att leda och dokumentera arbetet med riskbedömning, inkluderande riskidentifiering med scenariobeskrivning, riskanalys och riskvärdering tillsammans med berörda experter från både din förvaltning och berörd verksamhet. Du håller ihop arbetet, bistår med teknisk kompetens och säkerställer förståelse hos deltagarna för hur risker ska bedömas. Riskbedömningen ska utmynna i en beskrivning av identifierade risker, som kan vara både tekniska och organisatoriska, deras riskvärde enligt Region Skånes riskmodell samt förslag till åtgärder/handlingsplan för att riskerna ska bli acceptabla. Tjänsten är på heltid och vi utgår från lokaler på Medicon Village i Lund, även om distansarbete har blivit en naturlig del av vår vardag. KVALIFIKATIONER För att passa i denna roll behöver du ha högskolekompetens inom systemvetenskap eller motsvarande bakgrund förvärvad på annat sätt. Du har god kunskap om tekniska förutsättningar rörande IT-system och molntjänster, kunskap om informationsklassificering samt riskanalyser och -bedömningar. Detta ska kombineras med mycket god vana och erfarenhet av att genomföra och leda riskanalyser enligt vedertagen metodik och standard, baserad på ISO/IEC-27000-serien. Du har grundläggande juridisk insikt om offentlighets- och sekretesslagen (OSL) samt (GDPR). Meriterande är kunskap inom de författningar som styr hantering av personuppgifter inom hälso- och sjukvård så som Patientdatalagen (PDL) och Socialstyrelsens föreskrifter (HSLF-FS 2016:40). Som person är du en duktig pedagog med god förmåga att kommunicera, internt såväl som externt, både i tal och skrift, kombinerat med en stark samarbetsförmåga. Det är viktigt att du kan förklara syfte och process runt riskanalyser, samtidigt som du både kan ifrågasätta och hitta pragmatiska lösningar. I din vardag kommer du arbeta med människor som är experter inom andra områden än du, och det är viktigt att du har god förmåga att leda grupper med olika bakgrund. För att hålla ihop arbetet är det en förutsättning att du är strukturerad och försedd med ett starkt ordningssinne, samt har förmågan att hantera komplexa frågeställningar. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och intervjuer - varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

18 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Senior Security Operations Developer

At Viaplay Group, we entertain millions of people every day through our streaming services, radio networks, TV channels and production studios. We believe in the power of content not just as a way of telling stories and touching lives, but also expanding worlds. We’re looking for the best people to join us on our journey. Right now, we’re searching for a Senior Security Operations Developerfor our Stockholmoffice –are you ready to hit play on an exciting career change? The role We’re looking for a Senior Security Operations Developer tomanage and implement best-in-class web cybersecurity to protect our platformat all times.To thrive in this role, you enjoythe technical details -working with engineering to evaluate and configure new observability andmonitoring systems. As well as researching and adopting new security measures, ideatingnew scenarios for incident response dry-runs and tabletop exercises. This is ahands-on role where you will work both individually andbe part of a wider communitywith whom you will collaborate closely.Viaplay is in the forefront of the streaming industry offering both VOD and LiveSports content, which means that the stakes are constantly high since customerscount on a stable and uninterrupted viewing experience. We offer a diverseworkplace, a learning culture and a high degree of autonomy. Key Responsibilities: Owning and evangelizing web cybersecurity initiatives as part of TechnicalOperations Ownership of the edge security domain including Web Application Firewalls, automatic mitigation, third-party integrations, monitoring,anddata processing pipelines Security Operations including monitoring, detecting, analyzing, and responding to web security events Co-ordinating with Technical Operations and On-Call agents day-to-day including developing runbooks, dashboards, and mitigation strategies Guide the automation of security operations, incident response, and compliance monitoring Collaborate with product engineering to help secure their web applications and APIs against web security threats Forensic analysis of web traffic both in support of account fraud and anti-piracy initiatives Full-stack development of security tooling in support of Technical andSecurity Operations What we’re looking for Extensive experience of Security Operations and DevOps Bachelor’s degree in computer science, Cybersecurity, or a related field, orequivalent experience, with at least 10 years in IT security or related roles Relevant certifications are highly regarded Deep knowledge of security vulnerabilities in web and mobile platformsand proficiency with advanced security tools for detection andremediation Experience with implementing security frameworks such as OWASP, NIST,PCI-DSS and MITRE Experience with threat modelling and web application testing tools Strong analytical skills for risk assessment and developing mitigationstrategies Excellent communication skills for effective collaboration and leadingsecurity initiatives Experience with Splunk Cloud and Observability Suite (SignalFX) Experienced with AWS cloud services and security solutions including AWSWAFv2 Experience with developing CI/CD pipelines, preferably GitHub Actions Experienced full-stack application development Programming experience in Golang, JavaScript and Python Developing infrastructure-as-code using AWS CloudFormation and Terraform Our offering We’ve got the basics covered (and then some)! 30 days of paid vacation every year and extra compensation on top of a parental pay lift. Your wellbeing matters. We have an attractive pension and insurance scheme with full health care coverage should you need it. A safe space to grow and up-skill with the freedom to try new things in autonomous teams. Our learning culture puts you in the driver’s seat of your own development, while always making sure you feel supported with regular knowledge-sharing sessions, technical training, mentorship opportunities and peer-to-peer networks. An innovative environment with Hack Days once a year. This week-long initiative allows you to think outside the box and deliver creative, technical solutions that (more often than not) go on to be implemented, either in our product or our ways of working. Entertainment is what we love, and entertainment is what we do. So, unlimited access to Viaplay seems only fair for you to get to know the product –including live sports & pay per view events, new release movie rentals, linear channels and more. Hit play today If this feels like your kind of challenge, make sure you apply by attaching your CV here –you may also want to add your LinkedIn profile. Please don’t send us your application via email because we won’t be able to accept it. We do, however, welcome any questions you may have about this particular position. Want to learn more about who we are and what we do? Check out our careers page or follow us on Instagram! We’re only ever a few clicks away.

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Cyber Security Engineer

We are looking for a Cyber Security Engineer for our client in Stockholm. Job Description: Are you passionate about enhancing security processes and driving continuous improvement? Join our team at CDC Group, where you'll play a key role in improving Microsoft Defender processes and fostering collaboration with stakeholders to elevate our security practices. As a crucial member of our team, you'll document findings, streamline workflows, and ensure that our security measures are optimized both within and outside of our organization. Daily Tasks: Improvement of Microsoft Defender Processes: Dive into the intricacies of Microsoft Defender processes, identifying areas for enhancement and optimization. Implement improvements to bolster our defense mechanisms and mitigate emerging threats effectively. Stakeholder Communication and Coordination: Engage with stakeholders across the organization to gather feedback, address concerns, and drive continuous improvements in our security processes. Collaborate closely with teams to ensure alignment with organizational goals and objectives. Documentation and Workflow Improvement: Document your findings, recommendations, and implemented improvements meticulously. Enhance workflows within the team and across departments to streamline processes and maximize efficiency. Minimum Technical Skills: Documented Incident Response (IaR) Experience and Knowledge: Possess documented experience and knowledge in Incident Response, such as SANS 508 certification or equivalent. Utilize your expertise to effectively respond to and mitigate security incidents. Endpoint Detection and Response (EDR) using MS Defender: Demonstrate proficiency in utilizing Microsoft Defender for Endpoint Detection and Response (EDR). Leverage its capabilities to detect, investigate, and respond to security threats across endpoints effectively. Policy Management for Endpoints in Enterprise Environment: Have a strong understanding of policy management for endpoints within an enterprise environment. Implement and manage policies to ensure compliance with security standards and regulatory requirements. Additional Requirements: Microsoft Certification: Possess relevant Microsoft certifications demonstrating your expertise and proficiency in Microsoft technologies. Certification in Microsoft Defender or related security solutions is highly desirable. If you're driven by a passion for security excellence and thrive in a collaborative environment where your contributions make a tangible impact, we invite you to join our team at CDC Group. Apply now to be part of a dynamic team dedicated to safeguarding our organization against evolving cyber threats. This is a full-time consultancy position in Stockholm.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
IT-Projektledare Eskilstuna

Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa! Fortifikationsverket söker en IT-projektledare till Eskilstuna. Vill du bli en del av en växande IT-organisation där fokus på säkerhet är en självklarhet? Tycker du det låter spännande och vill ha kul på jobbet, skicka in din ansökan redan idag!  Vi äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – bidra till vår tillväxt IT-enheten består idag av ca 30 personer, men planerar för utökning under året. Vi arbetar med såväl vanliga IT-miljöer som med säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer, där de senare har en framåtlutad utveckling och engagemang. Under 2022 bildades en egen gruppering för säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer för att kunna tillgodose verksamheten med säkerhet, spårbarhet och riktighet i IT-leveranser Fortifikationsverkets IT-verksamhet är inne i ett utvecklings-och förändringsarbete, vilket innebär en successiv övergång från en traditionell IT-drift och förvaltning till en tjänsteorienteradverksamhetsnära organisation med fokus på information och säkerhet. IT-enheten ska förflytta sig från att ha arbetat intensivt med drift, support och förvaltning till att gå mot samverkan och fokusera mer på värdeskapande initiativ, applikationer och verksamhetsutveckling samt tillgodose höga krav på säkerhet. Som IT-projektledare leder du ett antal specifika IT-projekt. Du kommer även vara delprojektledare från IT-s håll för olika verksamhetsprojekt. Du är också sammanhållande av ITs projektportfölj och ansvarar för uppföljning av den samt hålla samman resursbehov, såväl internt som konsultbehov. I denna tjänst finns möjligheter att arbeta på distans. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning med systemvetenskaplig inriktning, dataingenjörsutbildning eller motsvarande. Du kan även ha annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har arbetat några år med IT-projekt eller tekniska projekt där komplexa lösningar med många integrationer och  säkerhetsaspekter ingår Har du även arbetat i projekt såsom säkerhetskyddsklassificerade IT-miljöer är det meriterande. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och har körkort  klass B.  Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Som person är du serviceinriktad, prestigelös och har samarbetsförmåga. Du är även kvalitetsmedveten och arbeter målmedvetet samt arbetar strukturerat och har bra förmåga att hålla fokus under press. Att aktivt stötta organisationen och bidra till kunskapsöverföring med dina kollegor ser du som en naturlig del i ditt arbete. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast 6 maj 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Ellenor Rör Axelsson 010-44 44 407, biträdande IT-chef Mikael Dahlberg 010-44 44 118 eller rekryteringsspecialist Fredrik Dyrvik 010-44 45 647. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

15 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
IT-säkerhetsspecialist

Vill du göra nytta för Sverige och använda din kunskap inom IT- och cybersäkerhet? Vill du jobba för säker mat, säkert dricksvatten och hållbara matvanor? Vill du jobba med kunniga och engagerade medarbetare? Då kan detta jobb kanske vara rätt för dig! Varför Livsmedelsverket? Engagemanget för mat och dricksvatten är idag stort och de frågor vi på Livsmedelsverket arbetar med berör alla på ett eller annat sätt. Säker mat, säkert dricksvatten och hållbara matvanor är centrala för ett hållbart samhälle. Livsmedelsverket är Sveriges expertmyndighet inom livsmedelsfrågor. Dagligen hanterar vi aktuella frågor som angår människors liv och vardag. Vi är nu mitt i en spännande digitaliseringsresa där vi skapar nya tjänster och lösningar, samt vidareutvecklar våra befintliga system för att stödja verksamhetens viktiga uppdrag. Omvärldsläget har dessutom gjort att stort fokus läggs på att bygga en robust och motståndskraftig IT-miljö. För att lyckas och möta de krav och förändringar som sker runtomkring oss söker vi dig som idag jobbar som IT-säkerhetsspecialist och som vet vad som behövs och hur man når en hållbar säker IT. Vi tror att du älskar omvärldsbevakning och att hålla dig uppdaterad på vilka regelverk, aktörer, teknologier och hot som finns därute, samt hur det ska omsättas i praktisk handling. Med ditt engagemang och intresse för säker IT bidrar du till att vår fortsatta digitaliseringsresa görs säkrare och tryggare. Vi hoppas att du är nyfiken och vill söka tjänsten! Tjänsten är placerad i Uppsala. Vi erbjuder en hybrid-arbetsplatslösning där du kan arbeta hemifrån när det passar arbetsuppgifterna eller på plats i vårt nybyggda och aktivitetsbaserade kontor som ligger på ca 10 minuters cykelavstånd från centralstationen i Uppsala. Din roll I rollen som IT-säkerhetsspecialist kommer du strategiskt och taktiskt leda IT-säkerhetsarbetet på Livsmedelsverket för att upprätthålla den höga IT-säkerhetsnivå som vi eftersträvar. Här välkomnas du till en organisation där hjälpsamhet och nyfikenhet genomsyrar hela organisationen - på riktigt! Du kommer att samverka med andra myndigheter i nätverk och forum för att hålla dig uppdaterad med vad som händer inom ditt område. Inom Livsmedelsverket kommer du att ha ett tätt samarbete med vår säkerhetsenhet och IT-drift samt andra interna intressenter för att lyckas i dina arbetsuppgifter. Du kommer bl.a att få jobba med: * Gapanalyser mot regelverk och verksamhetsbehov * Ta fram roadmap för IT-säkerhet samt driva beslutade aktiviteter * Policy/styrande dokument inklusive samverkan IT-arkitektur * Utvärderingar av IT-säkerhetsprodukter/-tjänster * Bedöma IT-lösningar ur ett IT-säkerhetsperspektiv * Revision/uppföljning IT-säkerhet * Planera och leda olika övningar för hantering av IT-säkerhetsincidenter * Leda/driva post-incidentanalyser * Bistå i att ta fram utbildningar och andra informationsinsatser Enheten för digitalisering och IT Enheten arbetar med verksamhetsutveckling och digitaliseringsfrågor samt driver projekt och ansvarar för förvaltning, drift och support av IT. Enheten är i en expansionsfas och består just nu av en stab och två team med sammanlagt drygt 40 personer. Din kompetens För att lyckas i rollen förutsätter vi att du har kompetens inom flera tekniska områden likväl som erfarenhet av att leda arbete inom IT-säkerhetsområdet. Du har praktisk erfarenhet av arbete i en utredande roll med förståelse och kunskap av arkitektur. Du har: * Högskole-/yrkeshögskoleexamen inom datavetenskap eller likvärdig erfarenhet med flerårig aktuell kunskap och erfarenhet av arbete med IT-säkerhet * Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: * Kunskap om MSBFS 2020:7, NIS2 * (ISC)2 CISSP, CompTia Security+, ISSA CISA eller motsvarande * Erfarenhet från offentlig förvaltning Dina personliga egenskaper Som person har du lätt för att kommunicera, du inger förtroende, integritet och är duktig på att skapa goda och hållbara relationer. Du rör dig lätt mellan strategiska, taktiska och operativa frågor och är bra på att lyssna och använda din analytiska förmåga till att föreslå säkra lösningar. Du har drivkraften att få saker att hända och en naturlig förmåga att följa upp och säkerställa att uppgifter slutförs. Att du är pedagogisk och gärna delar med dig av din kunskap ser vi som naturligt. På Livsmedelsverket ingår du i ett samarbetsvilligt team där vi gemensamt strävar efter ständig utveckling. Som medarbetare spelar du en naturlig roll i att skapa och upprätthålla en positiv arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Välkommen att kontakta oss I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pia Boström, 0703-146866. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Endast CV önskas. Representant för Saco-S är Shara Unneberg och för ST Annie Gozzi. Bägge nås via vår växel, tel. 018-17 55 00. Sista ansökningsdag är 2024-05-03. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2024/01592. Ansökan ska vara skriven på svenska.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
DORA Projektledare

DORA Projektledare Är du konsult / interim och söker nytt uppdrag som DORA projektledare? Är du tillgänglig för uppdrag i Stockholm? Läs då vidare! Vi erbjuder dig Här får du, med din expertis och erfarenhet, möjligheten att gå in och stötta en av våra kunder med införandet av DORA som projektledare.  Uppdraget är under en längre period och med möjlighet till förlängning.  Det här gör du hos oss I detta konsultuppdrag bidrar du med kunskap och erfarenhet inom både regelverk, complience och ledarskap. Det är en strategisk roll med inslag av bland annat: • Koordinera DORA införandet i 17 länder runt om i världen • Göra GAP analyser • Nuläges rapport • Utrullning Ditt team och arbetsplats Du kommer vara placerad i moderna lokaler i centrala Stockholm. Det finns möjlighet att jobba hybrid, dvs. både på plats från kontoret och hemifrån. Mer om dig Vi söker dig som är konsult / interim och som har flera års erfarenhet av att arbeta som jurist eller inom Governance (styrning), Risk management (riskhantering) och Compliance (regelverksefterlevnad). Du har regelverk och regelefterlevnad gärna inom bank och försäkring. Vi söker konsulter som är tillgängliga i närtid.  Så här får vi kontakt Detta är ett konsultuppdrag där du antingen blir anställd av oss på Ada Digital eller anlitas som underkonsult, beroende på vilken lösning som passar dig bäst. I tillsättningen strävar vi efter att ge dig en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Och vi vill veta mer om dig och din potential! För att ansöka behöver du inte bifoga några dokument. Skriv istället en kort motivering och bifoga din LinkedIn-profil. Urval kommer sker löpande och uppdraget kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Global Process Manager Project

Global Process Manager Project to Lund Alfa Laval - a world leader within the key technology areas of heat transfer, separation, and fluid handling - is looking for a Global Process Manager Warehouse to create best in class global supply chain processes and implement these in the global ERP template. Is this a matching opportunity for you? About us At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. As part of Alfa Laval’s Digital transformation journey, we have created a global team to update our digital product lifecycle management and supply chain capabilities. This includes the responsibility to create a global Alfa Laval template for our supply chain processes via the ERP system Microsoft Dynamics 365F&O. About the role As a Global Process Manager within Project, your main task will be to identify and create best in class global project processes and implement these in our global ERP template. You will be part of a highly motivated team of Process Managers, working closely together with other Process Managers, Architects, Functional Leads and the Line organizations. In this role you will: Develop, Document, and Implement processes to improve performance and establish a global process template within Alfa Laval. Govern implemented Standard Processes. Introduce new features and processes to live sites. Follow-up the implementation to ensure "fit for purpose" and validate that business objectives were met. Manage (evaluate, analyze, decide) change requests to the process or standard. About you To take on the role as Global Process Manager you need to have several years’ experience from working with Project or Engineering orders within a manufacturing or construction company. You need to understand how the Supply Chain processes relates to the execution of the Project order. You could have been working as a Project Manager or by being responsible for owning the Project Model from development to governance. You need to have a solid understanding of how an ERP system and its surrounding systems supports the Project Management processes and performance and improving such processes. It’s meritorious if you have experiences of working with Microsoft Dynamics 365F&O, AX2012 and Power BI. As Global Process Manager, you will play a key part in our Project management methodologies across our global operations to ensure efficiency, consistency, and excellence in project delivery. You need to speak a Scandinavian language plus English fluently, and you will report to the Manager of Global Process Management. Contact and application In this recruitment we are working with recruitment consultant Anders Johansson, 072 306 3526, at Intenso Teknikrekrytering. Send your application through the application button. Please apply asap as applications are processed continuously. We welcome your application! A bit more about us With the purpose of accelerating success for our customer, people and planet, Alfa Laval has developed products since 1883. Alfa Laval is today a world leader within the key technology areas of heat transfer, separation, and fluid handling. Our company was founded on a single brilliant invention, and innovation remains at the heart of everything we do. With more than 3700 patents, we provide worldwide solutions in areas that are vital to society both today and for the future. As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet’s most urgent problems. Making the world a better place. Every day.

8 april 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Global Process Manager Warehouse

Global Process Manager Warehouse to Lund Alfa Laval - a world leader within the key technology areas of heat transfer, separation, and fluid handling - is looking for a Global Process Manager Warehouse to create best in class global supply chain processes and implement these in the global ERP template. Is this a matching opportunity for you? About us At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. As part of Alfa Laval’s Digital transformation journey, we have created a global team to update our digital product lifecycle management and supply chain capabilities. This includes the responsibility to create a global Alfa Laval template for our supply chain processes via the ERP system Microsoft Dynamics 365F&O. About the role As a Global Process Manager within Warehouse, your main task will be to identify and create best in class global warehouse processes and implement these in our global ERP template. You will be part of a highly motivated team of Process Managers, working closely together with other Process Managers, Architects, Functional Leads and the Line organizations. In this role you will: Develop, Document, and Implement processes to improve performance and establish a global process template within Alfa Laval. Manage (evaluate, analyze, decide) change requests to the process or standard. Introduce new features and processes to live sites. Follow-up the implementation to ensure "fit for purpose" and validate that business objectives were met. Govern implemented Standard Processes. Participate in projects and initiatives covering the process perspective. About you To take on the role as Global Process Manager you need to have several years’ experience from working with Supply Chain processes in a manufacturing industry, in a Warehouse context. You need to have a solid understanding of how an ERP system and its surrounding systems supports the Warehouse processes and performance and improving such processes. It’s meritorious if you have experiences of working with Microsoft Dynamics 365F&O, AX2012, Power BI. As Global Process Manager, you will play a key part in our Warehouse Management methodologies across our global operations to ensure efficiency, consistency, and excellence in Warehouse delivery. You need to speak a Scandinavian language plus English fluently, and you will report to the Manager of Global Process Management. Contact and application In this recruitment we are working with recruitment consultant Anders Johansson, 072 306 3526, at Intenso Teknikrekrytering. Send your application through the application button. Please apply asap as applications are processed continuously. We welcome your application! A bit more about us With the purpose of accelerating success for our customer, people and planet, Alfa Laval has developed products since 1883. Alfa Laval is today a world leader within the key technology areas of heat transfer, separation, and fluid handling. Our company was founded on a single brilliant invention, and innovation remains at the heart of everything we do. With more than 3700 patents, we provide worldwide solutions in areas that are vital to society both today and for the future. As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet’s most urgent problems. Making the world a better place. Every day.

8 april 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
SECURITY ARCHITECT TO VERISURE

We are looking for a new colleague to join our Information Security (InfoSec) department. Here is an opportunity to explore, learn and grow in multiple disciplines within cybersecurity. You will be part of a dynamic, innovative and vibrant environment, making a difference for our customers. Join us! YOU WILL In this role, you will work within the Security Architecture & Engineering (SAE) team, where we create the security roadmap and strategic view for Verisure Group. Furthermore, we define and standardize the security controls, tools and their configurations, alongside the security architectures and designs that developers and engineers must follow. The team mission is highly relevant, as it covers both the thinking and the hands-on needed to create large-scale and long-term impact. You will be a key member to ensure that Verisure stays secure and delivers secure IoT devices and alarm services to customers. Your main focus area will be Identity and Access Management (IAM), but it is expected that you can work on other domains as well. Your areas of responsibility will be to: Create, maintain and communicate the security reference architecture framework of global applicability across all businesses and geographies in Verisure. Create, evaluate and determine the resilience and suitability of technical designs to reduce relevant cyber threats. Be the product owner of IAM tools, including identity governance and management, and privileged access management. Create a plan for feature release, and maintain the backlog for the tool, prioritizing the features in each iteration. Define and maintain the strategic roadmap for the IAM tools You will be based in Madrid, Malmö or Amsterdam and work across country borders. Some travel between locations is expected (up to 15% of the time), although the SAE team is already spread across countries and works predominantly as a virtual team. YOU ARE We are looking for you who are driven, innovative and passionate about security. You enjoy working both strategically and hands-on and are an influencer with a curious mindset. Your strong communication and collaboration skills are needed when working with stakeholders and colleagues in different parts of our organization. You easily adapt to change and new challenges. We expect you to have +5 years experience within cybersecurity, and at least 3 years of experience as security engineer or architect. You need to be experienced in Secure System Design – designing and reviewing system architectures regarding digital identities for customers and employees, including authentication and authorization security models and protocols. Other important areas are design and development of generic security guidelines, ensuring that solutions remain compliant, and experience with UML, C4-model or any other convention or tool to document architecture designs. You need to be fluent in English, written and spoken. It is good with experience from Sailpoint and Cyberark or similar tech. You will get an opportunity to work with a variety of areas, such as distributed systems architecture, event-driven architecture, APIs and Web architecture. Other interesting areas are IoT; particularly smart home technologies, Cryptography, Threat Models and MITRE ATT&CK. WANT TO LEARN MORE? Discover the opportunity of a lifetime and explore your career options. With our collaboration with Nexer Recruit, we invite you to reach out directly to recruitment consultants Artan Bitiqi, [email protected] / +46 (0)723 61 28 44 or Jenny Nilsson, [email protected] / +46 (0)70 301 82 79 should you want to learn more about the position. We are looking forward to hearing from you! VERISURE INNOVATION AS AN EMPLOYER Verisure is a global leading provider of professionally monitored security solutions. We are an international company with a start-up mindset, fast, agile, and lean, high performance and value driven. We deliver professionally-monitored smart alarms and outstanding service to over 4.7 million customers in 17 countries across Europe and Latin America, with a team of more than 25,000 colleagues. We believe that we make a difference every day. To do that, we need committed and engaged employees. Our people are accountable for delivering world-class service and they are passionate about making the world a safer and more secure place. We are building a high-performance organization through investing in our people, we offer a great opportunity to personal development with an environment characterized by humbleness and knowledge sharing.

8 april 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
Safety manager

Kick-start your professional as well as your personal development and spark some electrifying excitement into the transport world with us at Scania! Are you interested in the green transition and are you attracted by challenging technology? With your knowledge of methodology in "Functional Safety", we want to develop our solutions for electrified vehicles, and together create the world's most sustainable transport system. We are now looking for a Safety Manager for our battery monitoring and battery acclimatization systems for high-voltage batteries. You get the opportunity to take a central role in the technology shift at Scania. What we offer We would love for you to apply to our team where we truly help and support each other in a collaborative way. Other than that you will meet a team where we have a lot of knowledge and wisdom. we help each other and share successes and mistakes, large and small. you would find a place where you would feel at home and where we support everyone around us. we foster team spirit and have a well balanced distribution between working from home and the office. we have a strong collaborative atmosphere that contributes to a permissive environment. we are self-motivated and unpretentious individuals who are part of cross-functional teams. If you want to share your knowledge and skills while having the opportunity to learn technical knowledge about control systems, high-voltage batteries and electrified vehicles, this is the place for you! Some competencies we think you have: experience in control system development interest in leadership questions and developing as a leader ability to clarify information to motivate and drive your team towards common goals ability to easily prioritize tasks and argue for your priorities curious to find creative solutions with a "can do" mindset good knowledge of your own way of working and competence How does a workday look like when I am a safety manager? We work together in an agile environment with the responsibility to contribute to a systematic way of working. You get the opportunity to influence and take responsibility, not least by creating methods and helping us to continue to create safe products, which are a fundamental part of our design. You'll weave safety into the fabric of our work, ensuring our battery systems are as sturdy as a castle's walls. The role is cross-functional and with your knowledge of functional safety, you will have influence in many areas of system development. You will build networks internally at Scania as well as with our partners. You will be able to contribute in all stages of development from the first requirement to the last test. Help us on our continued journey according to the expectations found in ISO26262. We believe that you will enjoy working with us if you: Have the ability to see the whole picture and how different parts within the Functional Safety domain interact will be an asset in this role. At the same time, you see the importance of getting things right and working meticulously with details. Solving complicated and complex matters are part of your background, preferably from safety-critical system development. get strengthened by taking on challenges together with your colleagues. has a goal-focused drive. have both strategic and analytical thinking. works for the continuous development of others and yourself. appreciate working in an environment where a lot is happening and things are progressing fast, and where you can use your clear communication and ability to organize, and also maintain structure and systematics. have a passion for climate change and a greener world. The team and what we do At the "Electrification System Management" team, we are responsible for Scania's built-in battery monitoring and acclimatization systems for high-voltage batteries. These batteries are crucial for a sustainable transport system and Scania’s aim to reach the science-based targets. They go into our battery electric vehicles (BEV’s) etc. All of us working here are committed to this and it’s a natural part of what we do. The systems have completely proprietary functions and software. The team currently has about 12 employees who have extensive experience with the overall system and security responsibility. We operate in a fast and dynamic world where we dare to take on challenges continuously. We are a solution-oriented team that helps each other and together we create our way forward to achieve a sustainable transport industry. What we hope to find in your CV Bachelor's or Master of Science in Engineering or equivalent experience in system development of embedded systems. Good knowledge of software development for real-time systems. Previous experience working with ISO26262 or equivalent standards from other product development. Knowledge and experience of methods in functional safety work such as HARA, FMEA, FTA etc. Good oral and written proficiency in Swedish and English. For more information Call me, Johan Christensson, hiring manager, at +46736686397, or my colleague Åsa Ångman at +46700860637. You can also email us at [email protected]. You can also call my colleague, Patrik Neckman who is in charge of the recruitment process itself at +46737269409 if you are wondering anything about the recruitment process. Application If you feel you have a fair share of the skills for this interesting role, please apply by submitting your CV and certificates by May 5th. Please send your application as soon as possible, screening and interviews will be done continuously. If you possess some of the requirements mentioned, we encourage you to apply with confidence. Every application is valued, and we welcome you to join us on this exciting journey of sustainability-driven innovation. Your unique skills and experiences could be a perfect fit for our team! A background check might be conducted for this position. We will not post this job ad on any other job portals than the ones that are affiliated with Scania nor will we hire a consultant for this role, hence we don’t want sales calls or e-mails regarding this please.

7 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024