Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag. Vill du bli en del av ett vinnande team? Älskar du försäljning? Brinner du för att coacha andra? Då är kanske rollen som Säljledare hos oss rätt för dig! I rollen som Säljledare hos oss på Åhléns är ditt ansvar att coacha och utveckla våra säljare att bli lite bättre varje dag. Du ansvarar för att varje kund som besöker Åhléns möts av säljare som kan sina produkter och ger ett bemötande i världsklass varje dag. Med din entusiasmerande ledarstil coachar, engagerar och inspirerar du medarbetarna. Som Säljledare är du en viktig förebild och en av nyckelpersonerna för den dagliga operativa driften i varuhuset. Du samarbetar med Varuhuschef, Säljare och Visual Merchandiser. Du är en del av varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till Varuhuschefen. Då Varuhuschefen inte är på plats är du ytterst ansvarig i varuhuset. Vi letar efter Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Tillsammans kan vi åstadkomma så mycket mer! Till oss tar du med dig: - Flerårig erfarenhet av försäljning, gärna inom detaljhandeln - Flerårig erfarenhet av att coacha andra i försäljning och kundmötet - Dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare och utveckla team med goda resultat För att lyckas i rollen hos oss krävs att du har ett stort intresse för detaljhandeln och brinner för människor, service och försäljning! Du har ett stort sälj- och resultatfokus och är en stjärna på försäljning. Att arbeta i ett högt tempo är du van vid och det kräver att du är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och känner dig trygg i en ledande roll. Du har en motiverande ledarstil där du får andra att växa och har lätt för att ge feedback på ett sätt som inspirerar och engagerar andra. Tjänsten är en en tillsvidareanställning på 30h/v. Vi ser gärna att du kan börja hos oss 1/5. För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Urval kan komma att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se
Vi söker nu en Teamledare för vår B2B Mötesbokning! Vi söker dig som kan kombinera ditt eget försäljningsarbete med att leda vårt grymma team. Du planerar och strukturerar arbetet, samtidigt som du har fullt ansvar för alla säljare. Vi har idag en stabil grupp och uppdraget är att vara kugghjulet i den dagliga driften. Vi tror på ett deltagande och ansvarstagande ledarskap som präglas av en stark vinnarmentalitet VEM ÄR DU? Vi söker dig som har det outtröttliga engagemanget, i medvind som i motvind. Gedigen säljerfarenhet och är en inspiratör för människorna runt omkring dig. Du är vass på relationer och extremt bra på att kommunicera, och såklart älskar försäljning. Kompetenskrav: Erfarenhet inom Mötesbokning/Försäljning Tidigare ledarskapserfarenhet Erfarenhet inom B2B-segmentet VAD ERBJUDER VI? Lön enligt överenskommelse Möjlighet att utvecklas både inom företaget och personligt Chansen till att få nyckeln i teamets framgång Alla materiella verktyg för att lyckas i rollen. Klivet in genom dörren hos Impressive Relations är mer än bara ett vanligt jobb. Detta är något annat, något som är en unik möjlighet för din personliga utveckling. Omringa dig av likasinnade, låt kreativiteten flöda och ingå i en stark gemenskap. Välkommen till oss! VILKA ÄR VI? Impressive Relations driver idag försäljningsverksamhet inom tre huvudområden. Mötesbokning, Fältförsäljning och Direktförsäljning. Vi har ca 70 anställda som är utspridda över stora delar av landet och vi representerar väldigt starka varumärken. Vi är ett framåtlutat bolag i snabba rörelser tillsammans med en miljö som ständigt bjuder på nya utmaningar. Passar rollen perfekt för dig? Sök till oss redan idag! Felicia Rullander Head of Recruitment Impressive Relations 076 425 35 70
Vi söker nu en Teamledare för vår telemarketing-verksamhet! Vi söker dig som kan kombinera ditt eget försäljningsarbete med att leda vårt grymma team. Du planerar och strukturerar arbetet, samtidigt som du har fullt ansvar för alla säljare. Vi har idag en stabil grupp och uppdraget är att vara kugghjulet i den dagliga driften. Vi tror på ett deltagande och ansvarstagande ledarskap som präglas av en stark vinnarmentalitet VEM ÄR DU? Vi söker dig som har det outtröttliga engagemanget, i medvind som i motvind. Gedigen säljerfarenhet och är en inspiratör för människorna runt omkring dig. Du är vass på relationer och extremt bra på att kommunicera, och såklart älskar försäljning. Kompetenskrav: Erfarenhet inom TM-verksamhet/Försäljning Tidigare ledarskapserfarenhet VAD ERBJUDER VI? Lön enligt överenskommelse Möjlighet att utvecklas både inom företaget och personligt Chansen till att få nyckeln i teamets framgång Alla materiella verktyg för att lyckas i rollen. Klivet in genom dörren hos Impressive Relations är mer än bara ett vanligt jobb. Detta är något annat, något som är en unik möjlighet för din personliga utveckling. Omringa dig av likasinnade, låt kreativiteten flöda och ingå i en stark gemenskap. Välkommen till oss! VILKA ÄR VI? Impressive Relations driver idag försäljningsverksamhet inom tre huvudområden. Mötesbokning, Fältförsäljning och Butiksförsäljning. Vi har ca 70 anställda som är utspridda över stora delar av landet och vi representerar väldigt starka varumärken. Vi är ett framåtlutat bolag i snabba rörelser tillsammans en stark entreprenöriell miljö som ständigt bjuder på nya utmaningar. Passar rollen perfekt för dig? Sök till oss redan idag! Felicia Rullander Head of Recruitment Impressive Relations 076 425 35 70
Åhléns är Sveriges ledande varuhuskedja som med ett folkkärt varumärke även i framtiden vill spela en viktig roll i våra stadskärnor. Vi ska vara stadens hjärta och en självklar samlingsplats för våra gäster. Vi är i en förändringsfas och söker nu en Säljcoach till region Stockholm med möjlighet att göra skillnad! Vi har utvecklat en helt ny shoppingsupplevelse som innebär ett tydligare servicekoncept med utbildning och coachning för alla våra säljare. För att vi ska kunna ge våra gäster personlig service och skapa Sveriges bästa kundupplevelse kommer du som Säljcoach att spela en central roll under förändringsresan genom att öka våra säljresultat och säkerställa en positiv kundupplevelse i våra varuhus. Vi erbjuder dig I rollen som Säljcoach ansvarar du tillsammans med ditt team för att leda, coacha och utveckla våra medarbetare för att skapa goda förutsättningar till en positiv kundupplevelse. Exempel på arbetsuppgifter: - Coacha och utveckla säljare, säljledare, avdelnings- och varuhuschefer för att säkerställa att de når sina individuella och gemensamma mål - Genomföra träningar och workshops både digitalt och fysiskt för att förbättra försäljningstekniker, produktkännedom och kundservicefärdigheter - Se till att medarbetare utvecklas genom kontinuerlig feedback för att optimera deras förmåga att erbjuda en personlig och engagerande kundupplevelse - Samarbeta med regionschefer och varuhuschefer för att utveckla och implementera försäljningsstrategier och servicekoncept i våra varuhus - Följa upp försäljningsresultat och analysera nyckeltal för att identifiera förbättringsområden och vidta åtgärder samt sätta handlingsplaner Du blir en del av ett team om 4 personer bestående av andra säljcoacher och Säljcoachchef. Detta är ett nytt team hos oss med möjligheter att kunna påverka arbetssättet framåt. I övrigt kommer du bland annat att arbeta nära säljare, säljledare, varuhuschefer och visual merchandisers. Vi letar efter För att trivas i rollen som Säljcoach ser vi att du har tidigare erfarenhet av försäljning och ledarskap där du har coachat andra medarbetare för att nå gemensamma mål. Du har på så sätt god förståelse för personlig försäljning, gärna inom detaljhandeln. Då du hos oss blir en del av ett bolag i förändring krävs att du är flexibel och har en förmåga att ta initiativ samt kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du är resultatinriktad och har en förmåga att analysera försäljningsdata. Vidare ser vi att du är bra på att kommunicera och drivs av att inspirera och motivera dina kollegor. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med inledande 6 månaders provanställning. Du är placerad på Åhléns Huvudkontor på Dalagatan 100 vid Odenplan. Resor inom region Stockholm är vanligt förekommande. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! På Åhéns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se
Vi söker en engagerad och resultatorienterad försäljningschef som vill vara med och själv driva försäljning genom nya kundrelationer samt utveckla Dafos säljteam för kunder i Stockholm. I denna roll ansvarar du för sju regionala säljare, fördelade i Uppsala, Nyköping, Norrköping och Storstockholm. Din tid kommer att fördelas mellan att bedriva egen försäljning och av att coacha, utveckla och följa upp säljkåren, för att säkerställa att gruppen når era affärsmål och fortsätter ha en stabil tillväxt på marknaden. Du utgår från kontoret i Tyresö, men resor i dessa områden förekommer. Om rollen Som försäljningschef hos Dafo kommer du att: Bearbeta nya kunder och driva egna affärer utifrån individuell budget Leda och coacha ett team om 7 säljare och säkerställa att de har rätt förutsättningar för att lyckas Sätta, följa upp och analysera försäljningsmål Utveckla och implementera försäljningsstrategier för att stärka position på marknaden Hålla regelbundna säljmöten och individuella avstämningar för att säkerställa prestation och utveckling Följa marknadstrender och kundbehov Vi söker dig som Har tidigare erfarenhet av försäljning inom säkerhetsbranschen, som t.ex. brand, larm och teknik Har minst 1 års erfarenhet av ledarskap, gärna även av ledarskap på distans Är målfokuserad och strukturerad, med ett starkt driv att stänga affärer Har en coachande ledarstil och gillar att utveckla andra Har en god kommunikationsförmåga och duktig på att bygga långsiktiga relationer Är kreativ och kan se ingångar för att utveckla affärer långsiktigt God erfarenhet av Microsoft Office, Excel samt att driva processer i CRM-system Flytande kunskaper i svenska och mycket god engelska i tal och skrift B-körkort Vad erbjuder Dafo dig? En central och strategisk roll inom ett växande affärsområde Möjlighet att påverka och forma både strategier och säljteam En familjär arbetsplats med stor gemenskapskänsla Fina förmåner i form av arbetstidsförkortning, kollektivavtal, friskvård och förmånsbil Fast lön med möjlighet till årlig bonus Om Dafo Brand Dafo Brand AB är ett svenskägt familjeföretag med 100 års branscherfarenhet. Idag är de en av marknadens största leverantörer av brandskydd och räddningsmateriel. Parallellt med försäljning och service av kvalitetsprodukter erbjuder de underhåll, utbildning, riskinventering, dokumentation och SBA. De är den ledande leverantören till brandförsvar i Sverige och även landets största leverantör av fasta släcksystem. Företagets huvudkontor ligger i Tyresö strax söder om Stockholm. De har drygt 80 återförsäljare med montage- och servicekapacitet runt om i Sverige och ett stort internationellt nätverk. Med 190 medarbetare, varav 90 arbetar på huvudkontoret i Stockholm, omsätter de cirka 450 miljoner kr per år. Omfattning och placering Detta är en direktrekrytering till Dafo Brand. Tjänsten är på heltid med arbetstidsförkortning med arbetstider: 8-17 mån-tors och 8-15 på fredagar. Du kommer att utgå från Dafos kontor på Vindkraftsvägen 8 i Tyresö, resor förekommer. The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
Är du en driven säljare med erfarenhet av rekrytering som älskar att vinna affärer? Vi söker dig med stort driv och du som vet hur man gör affärer och hitta rätt talanger. Är du redo att kliva in i en roll där du kommer att driva bolagets försäljning och rekryteringsprocesser? Din vardag hos oss I rollen som både säljare och rekryterare kommer du att ansvara för att driva våra affärer framåt inom IT-konsultbranschen. Du kommer att vara ansiktet utåt mot våra kunder men också den första personen under rekrytering. Du kommer ha fullt ansvar att sätta processer som fungerar i mindre bolag. Du kommer att samverka direkt med bolagets ägare i både försäljning och rekryteringsprocesser men primärt utan ansvar för personal. Exempel på arbetsuppgifter Fördjupa och skapa nya kundrelationer – både mot större och mindre aktörer inom IT. Sälja in konsulter och in-house-projekt till befintliga och potentiella kunder. Använda din kreativitet för att hitta rätt kandidater och bygga nätverk inom IT/tech. Skapa effektiva platsannonser och leda professionella, engagerade intervjuer. Vem är du som person? Vi letar efter dig som drivs av resultat, har en entreprenöriell inställning och en stark vilja att utveckla affären. Du är självgående men förstår vår vision och vill jobba för att förverkliga den. Då vi är ett mindre bolag så behöver du uppskatta att jobba självständigt men med support av våra ägare. Du är en social person som gillar att binda nya kontakter med både kund och kandidater. Du har B-körkort och tillgång till bil. För att lyckas i rollen tror vi att du Har erfarenhet av försäljning inom IT-konsultbranschen och ett etablerat kundnätverk. Har tidigare arbetat med rekrytering inom IT/tech. Har en god teknisk förståelse och kan se både kandidaters styrkor och utmaningar för att matcha rätt uppdrag. Talar och skriver flytande svenska och engelska. Låter det här som rätt utmaning för dig? Tveka inte att höra av dig! Skicka in din ansökan och berätta hur du vill ta vår försäljning och rekrytering till nästa nivå. Vi ser fram emot att lära känna dig!
Är du en erfaren ledare inom B2B-försäljning som vill forma framtiden för ett framgångsrikt teknikföretag? Trivs du i en innovativ miljö där du får skapa säljstrategier och arbeta nära både kunder och säljteam? Då kan detta vara ditt drömjobb! Som CCO på Kvaser kommer du att leda ett globalt säljteam med bas på huvudkontoret i Mölndal och även med personal i bolagets dotterbolag i USA, Kina och Hong Kong. Kvaser har under många år byggt upp ett mycket starkt nätverk med tekniska återförsäljare där din roll är att ansvara för att vi ytterligare utvecklar och upprättar långsiktiga relationer som bygger på kunskap och förtroende. Då vi har säljkanler som är direkt till OEM-kunder och via vår webbshop, omfattar rollen Key Account Management för större kunder och övergripande ansvar för webbförsäljningen. I ditt team finns även funktioner för produktägarskap. Du kommer rapportera direkt till VD och kommer även vara en del av Kvasers ledningsgrupp. I rollen använder du våra digitala verktyg, såsom BI-verktyg, CRM och forecasting, för att analysera data och utveckla en strategisk plan för framtida försäljning. Om Kvaser: Kvaser är marknadsledande inom distribuerade system med produkter och lösningar i teknikens framkant. Utveckling av nya system och lösningar sker på huvudkontoret i Mölndal. Med en stark bakgrund som experter på CAN tar vi nu betydande steg för att möta kraven på framtida bussystem och samarbetar strategiskt med andra välrenommerade teknikbolag. Vi drivs av en nyfikenhet och ett fokus där vi varje dag vill skapa lösningar och möjligheter för våra kunder. Vi söker dig som: Har en stark kommersiell drivkraft och motiveras av tillväxt och lönsamhet Har erfarenhet av en liknande roll från bolag med hög teknisk nivå på plattform/produkter Drivs av att hitta de bästa tekniska lösningarna för våra kunder Trivs med ledarskap, organisationsutveckling och att bygga vidare på ett starkt team Tycker att resor är ett positivt inslag i rollen Har en teknisk utbildning från högskola eller universitet Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan om du är intresserad av tjänsten! Kontakt & frågor: Elin Moberg via [email protected]: Aminogatan 25 A, Mölndal
Vi söker nu en Teamledare för vår telemarketing-verksamhet! Vi söker dig som kan kombinera ditt eget försäljningsarbete med att leda vårt grymma team. Du planerar och strukturerar arbetet, samtidigt som du har fullt ansvar för alla säljare. Vi har idag en stabil grupp och uppdraget är att vara kugghjulet i den dagliga driften. Vi tror på ett deltagande och ansvarstagande ledarskap som präglas av en stark vinnarmentalitet VEM ÄR DU? Vi söker dig som har det outtröttliga engagemanget, i medvind som i motvind. Gedigen säljerfarenhet och är en inspiratör för människorna runt omkring dig. Du är vass på relationer och extremt bra på att kommunicera, och såklart älskar försäljning. Kompetenskrav: Erfarenhet inom TM-verksamhet/Försäljning Tidigare ledarskapserfarenhet VAD ERBJUDER VI? Lön enligt överenskommelse Möjlighet att utvecklas både inom företaget och personligt Chansen till att få nyckeln i teamets framgång Alla materiella verktyg för att lyckas i rollen. Klivet in genom dörren hos Impressive Relations är mer än bara ett vanligt jobb. Detta är något annat, något som är en unik möjlighet för din personliga utveckling. Omringa dig av likasinnade, låt kreativiteten flöda och ingå i en stark gemenskap. Välkommen till oss! VILKA ÄR VI? Impressive Relations driver idag försäljningsverksamhet inom tre huvudområden. Mötesbokning, Fältförsäljning och Butiksförsäljning. Vi har ca 70 anställda som är utspridda över stora delar av landet och vi representerar väldigt starka varumärken. Vi är ett framåtlutat bolag i snabba rörelser tillsammans en stark entreprenöriell miljö som ständigt bjuder på nya utmaningar. Passar rollen perfekt för dig? Sök till oss redan idag! Felicia Rullander Head of RecruitmentImpressive Relations 076 425 35 70
Åhléns är Sveriges ledande varuhuskedja som med ett folkkärt varumärke även i framtiden vill spela en viktig roll i våra stadskärnor. Vi ska vara stadens hjärta och en självklar samlingsplats för våra gäster. Vi är i en förändringsfas och söker nu en Säljcoach till region Nord med möjlighet att göra skillnad! Vi har utvecklat en helt ny shoppingsupplevelse som innebär ett tydligare servicekoncept med utbildning och coachning för alla våra säljare. För att vi ska kunna ge våra gäster personlig service och skapa Sveriges bästa kundupplevelse kommer du som Säljcoach att spela en central roll under förändringsresan genom att öka våra säljresultat och säkerställa en positiv kundupplevelse i våra varuhus. Vi erbjuder dig I rollen som Säljcoach ansvarar du tillsammans med teamet för att leda, coacha och utveckla våra medarbetare för att skapa goda förutsättningar till en positiv kundupplevelse. Exempel på arbetsuppgifter: - Coacha och utveckla säljare, säljledare, avdelnings- och varuhuschefer för att säkerställa att de når sina individuella och gemensamma mål - Genomföra träningar och workshops både digitalt och fysiskt för att förbättra försäljningstekniker, produktkännedom och kundservicefärdigheter - Se till att medarbetare utvecklas genom kontinuerlig feedback för att optimera deras förmåga att erbjuda en personlig och engagerande kundupplevelse - Samarbeta med regionschefer och varuhuschefer för att utveckla och implementera försäljningsstrategier och servicekoncept i våra varuhus - Följa upp försäljningsresultat och analysera nyckeltal för att identifiera förbättringsområden och vidta åtgärder samt sätta handlingsplaner Du blir en del av ett team om 4 personer bestående av andra säljcoacher och säljcoachchef. Detta är ett nytt team hos oss med möjligheter att kunna påverka arbetssättet framåt. I övrigt kommer du bland annat att arbeta nära säljare, säljledare, varuhuschefer och visual merchandisers. Vi letar efter För att trivas i rollen som Säljcoach ser vi att du har tidigare erfarenhet av försäljning och ledarskap där du har coachat andra medarbetare för att nå gemensamma mål. Du har på så sätt god förståelse för personlig försäljning, gärna inom detaljhandeln. Då du hos oss blir en del av ett bolag i förändring krävs att du är flexibel och har en förmåga att ta initiativ samt kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du är resultatinriktad och har en förmåga att analysera försäljningsdata. Vidare ser vi att du är bra på att kommunicera och drivs av att inspirera och motivera dina kollegor. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med inledande 6 månaders provanställning. Du kommer tillhöra Åhléns huvudkontor men med möjlighet att utgå från Åhléns-varuhus inom norra Sverige där resor är vanligt förekommande. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! På Åhéns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 51 till 59 av 59 jobb