Säljledare

Sök bland 49 lediga jobb som Säljledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Säljledare/Stf. Butikschef Halmstad

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024! Sammanfattning av tjänsten Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Vill du utveckla människor och ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar? Välkommen till rollen som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl! Din roll Som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl är du butikschefens högra hand och har en given plats i butiksledningen. Du motiverar och inspirerar butiksteamet till att uppnå sin fulla potential varje dag och säkerställer att uppgifter utförs effektivt, korrekt och i tid. Du deltar självklart i det dagliga butiksarbetet och arbetar tillsammans med teamet för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Rollen innefattar uppgifter som: •    Säkerställa och leverera utmärkt kundservice i butiken •    Stötta butikschefen i det dagliga arbetet i butiken och se till att ni når resultat genom att leda, motivera och utveckla butikspersonalen samt delta i det dagliga arbetet på ett föredömligt sätt •    Säkerställa att butiken lever upp till våra grundpelare inom kundvänlighet, varutillgänglighet, färskhet, renlighet och lönsamhet •    Arbeta målinriktat med butikens nyckeltal •    Samordna och organisera introduktion och vidareutbildning av alla butiksmedarbetare •    Du har även totalansvaret för butiksdriften när butikschefen inte är på plats Din profil * Du har erfarenhet av att leda, engagera, inspirera och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö  * Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter  * Du har starkt kundfokus och mycket god kommunikationsförmåga där du kan ge feedback som utvecklar teamet och butiken * Du har viljestyrkan att slutföra saker i tid och motiveras av att överträffa satta mål och maximera produktiviteten * Du har möjligtvis tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln * Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel * Om du har erfarenhet av att arbeta inom dagligvaruhandeln eller liknande bransch är det meriterande * Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuderVi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Vårt dagliga arbete är, förutom att leda, inspirera och leverera utifrån tydligt satta mål även karaktäriserade av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Och eftersom vi växer, kan du fortsätta utvecklas. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt för att fortsatt kunna utmana branschen.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning med start 1 juli 2024. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via förmånsportalen Benify. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma. Vill du vara med på vår utmanarresa? Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Säljledare Lidköping till Kinnarps

Ta din karriär till nästa nivå med Kinnarps! Motiveras du av att leda ett framgångsrikt säljteam där eget försäljningsansvar är en självklarhet? Då är rollen som Säljledare på Kinnarps något för dig! Din framtida arbetsgivare Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. Läs mer på www.kinnarps.se Vad erbjuder rollen? Som Säljledare hos Kinnarps får du möjligheten att driva, coacha och utveckla ditt säljteam samtidigt som du har ett eget säljansvar. Vi vill att du ska vara med och forma vår framtid genom att öka vår marknadsandel och expandera vår försäljning. Du kommer att ha ansvaret för att sätta och genomföra strategin för att öka lönsamheten och marknadsandelarna inom ditt geografiska område. Dina ansvarsområden inkluderar att skapa och underhålla starka relationer med befintliga kunder samtidigt som du aktivt bearbetar marknaden för att hitta nya prospekt. Tillsammans med ditt team kommer ni att stödja varandra och driva försäljningen framåt. Du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller att leda och coacha våra säljare mot uppsatta mål, samtidigt som du har ansvar för personal och budget. Tjänsten är placerad i Lidköping, självklart i en arbetsmiljö i toppklass. Du rapporterar till försäljningschef Sverige. Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk utbildning och har en vana att sälja komplex och värdeskapande lösningar inom B2B av hög klass och du vet hur du ska sälja in idéer, produkter och tjänster på ett övertygande sätt. Du är en stjärna på att få kunder att se potentialen och värdet i det du erbjuder. Att vara synlig och närvarande är en självklarhet för dig. Som ledare är du tydlig, trygg och bidrar med en stabil kraft i teamet. Du är inte rädd för att ta ledningen och guida teamet mot målet, samtidigt som du inspirerar dem att överträffa sina egna förväntningar. Du har också stor förståelse för din personals utmaningar och stöttar dem genom att vara en aktiv del av arbetet. Du går före och visar vägen genom dina egna exempel hur man når framgång. Är detta din perfekta match? På Kinnarps är vi stolta över vår historia och vårt rykte som en av de ledande aktörerna inom möbelbranschen. Vi erbjuder inte bara en stimulerande och utmanande arbetsmiljö utan också möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med ett fantastiskt team. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli en del av vårt framgångsrika team, tveka inte att ansöka redan idag! Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 27 april. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Joakim Whitefield på [email protected] eller Johan Holm på [email protected] Sökord Kinnarps, Säljledare, B2B, Key account manager, sales, Lidköping, försäljning, ledarskap

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Säljledare till Kinnarps i Jönköping

Kinnarps söker en Säljledare med placering i Jönköping! Söker du efter något nytt och vill få chansen att komma till en fantastisk arbetsplats med drivna medarbetare? Då kan du vara den vi söker! Varmt välkommen med din ansökan! Det här är Kinnarps Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. Om din roll Vi kan erbjuda dig en säljroll där du kommer få använda alla dina tidigare erfarenheter inom försäljning. I rollen arbetar du tätt tillsammans med ditt säljteam med att förbättra vår affär i syfte att öka Kinnarps marknadsandelar samt utveckla försäljningen inom Kinnarps Jönköpings försäljningsområde. Du upprätthåller och skapar goda relationer med befintliga kunder samt bearbetar marknaden och prospektkunder. Du är duktig på försäljning och tillsammans med dina medarbetare utvecklar ni tillsammans ert geografiska område med uppdraget att öka marknadsandelar och lönsamhet. Där du kommer leda genom att stötta och coacha våra säljare för att nå önskade resultat. Som säljledare har du ett personalansvar och ett eget budgetansvar. Fokus i din roll Försäljningsutveckla och bearbeta din kundplattform Projektleda arbetet vid upphandling, beställning och offerthantering Medverka och genomföra lokala event och delta vid mässor Följa upp och säkerställa genomförda leveranser Vem är du? Du som söker jobbar troligtvis idag i en säljledande roll, och/eller med uppsökande försäljning där du ansvarar för din egen försäljningsbudget. Som person är du ambitiös och resultatorienterad med högt eget driv och har lätt att ta kontakt och skapa kundmöten. Du är en modig ledare som tar initiativ och har en stark vilja att driva förändringar inom Kinnarps. Med en vinnarinsikt och rätt inställning är du redo att anta utmaningar och genomföra det som krävs för att leda gruppen framåt. Vidare behöver du kunna hålla i många frågor och kontakter samt att vara strukturerad är några grundläggande krav för tjänsten. Erfarenhet av försäljning inom B2B Presentationsteknik och förhandlingsvana God affärsförståelse och erfarenhet inom ekonomi Kontaktnät inom regionen Branschvana är meriterande Eftergymnasial utbildning inom sälj eller ekonomi B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor till kund Då rollen är kontaktintensiv och ställer höga krav på aktivitet och flexibilitet behöver du vara noggrann och ha ett utpräglat intresse för att möta människor och för affären. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet i denna rekrytering. Bra för dig att veta Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning. Placeringsort Jönköping. Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Lovisa Fransson på [email protected] eller 072-987 27 50.

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Head of Sales till ledande solcells- och batteriföretag!

Wrknest söker nu efter en Head of Sales till Soldags. Sverige befinner sig mitt på en historisk resa där samhället och vårt energisystem nu ställs om för att möjliggöra morgondagens elektrifierade samhälle. Mitt i denna omställning befinner sig den börsnoterade Soltechkoncernen och dess helägda dotterbolag Soldags - vars affärsidé är att göra det enkelt för svenska privatpersoner att bidra i denna omställning genom att göra gröna och lönsamma energiinvesteringar i det egna hushållet. Soldags är ett lönsamt bolag som grundades 2017 och idag består av drygt 60 personer. Soldags erbjuder en inkluderande arbetsplats med en välkomnande känsla i ett företag som är helt rätt i tiden. På Soldags blir du en del av en arbetsplats där det finns hög kompetens som ger en utvecklande och stimulerande arbetsmiljö. Bolaget har de senaste åren expanderat kraftigt och står nu inför nästa tillväxtfas. Soldags söker nu en person som från start får en ledande position med ansvar för affärsfokuserade delen av bolaget. Du får medverka i strategiska beslut och därefter genomdriva de initiativ som kommer möjliggöra bolagets fortsatta tillväxtresa. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom oss på Wrknest men du kommer anställas direkt hos Soldags. Tjänsten är belägen på deras kontor på Medborgarplatsen i Stockholm. Dina framtida arbetsuppgifter I din roll som Head of Sales kommer du initalt bygga vidare på det som gjort Soldags till en av de ledande aktörerna på den svenska solcells- och batterimarknaden. Du ansvarar från start för resultat och försäljning och efter hand kommer du – utöver ditt ansvar att leda och stötta säljorganisationen – ansvara för att utveckla och utvidga såväl affär, organisation som processer. Säljorganisationen består idag av ca 25 personer med ett gemensamt mål att inom 2-3 år vara ledande i arbetet att hjälpa privatpersoner bidra i omställningen till ett hållbart energisystem med siktet på en omsättning på 1 miljard. Du kommer ha en ledande roll (du rapporterar till bolagets medgrundare tillika VD) och kommer ha det övergripande ansvaret över resultat och tillväxt samt för säljorganisationen. Din uppgift innebär att öka försäljningen och samtidigt bidra till och genomdriva det utvecklingsarbete som krävs för att plocka marknadsandelar på denna växande och konkurrensutsatta marknad. Du kommer således att arbeta med säljstrategier för att öka försäljningen, coacha och leda ditt teams säljarbete framåt, samt utvidga och växa affären på marknaden genom partnerskap och dylikt. Vid sidan av stöttning av övriga personer i ledningsgruppen kommer du få stöd att uppnå dina mål med Sveriges bästa säljstyrka i ryggen samt Soldags expertorganisation som bidrar med teknisk expertis och stöd i affärsutvecklandet. Denna roll passar dig som lockas av en ledande position i ett växande bolag inom energibranschen där du blir en del av ledningsgruppen och rapporterar till företagets VD. Du lockas av att tillsammans med andra både sätta och uppnå högt uppsatta mål. Detta är en chans för dig som drivs av affären, är duktig på säljhantverket och vill få en möjlighet att implementera strategier som snabbt ger resultat i praktiken. Vi söker dig som har En avklarad universitetsutbildning som Civilingenjör, Civilekonom eller liknande Erfarenhet av en ledande position inom sälj, t.ex. Säljchef eller Team Lead Goda kunskaper i Officepaketet Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande med Tidigare erfarenhet från energibranschen och/eller B2C-försäljning Erfarenhet från arbete i en processorienterad verksamhet Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är självgående, uthållig, resultatinriktad, och har möjlighet att fatta snabba beslut. Som person sätter du laget före jaget och är lösningsorienterad och ansvarstagande i ditt arbete samt driven och afffärsinriktad i din kontakt med kunder, kollegor och partners. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Stockholm, Medborgarplatsen Omfattning: Heltid, 100% Anställningsform: Tillsvidareanställning hos kund, med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Vi kommer att använda oss av personlighetstester och logiska tester som del av processen. Om företaget Du kan läsa mer om Soldags och deras arbete för ett fossilfritt Sverigehär!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
City Gross Bromma söker Teamleader Fisk & Delikatess

Till vår City Gross i Bromma söker vi en Teamledare Fisk & Delikatess med catering ansvar   City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt. Bli en av oss! Som Teamledare Fisk/Delikatess kommer du att: • Arbeta med personalledning, personlig försäljning, förädling, varupåfyllnad, inköp, planering och uppföljning. • Arbeta sälj- och resultatinriktat genom att göra lönsamma affärer.  • Arbeta aktivt i butiken, vilket kräver att du är kreativ och inspireras av att möta och utveckla andra människor • Medverka till att erbjuda våra kunder en fräsch och inbjudande fisk- och delikatessavdelning samt catering.  • Tillsammans med dina kollegor inom avdelningen medverka till en trivsam, effektiv och säljande arbetsmiljö. Du rapporterar till Säljchef Färskvaror som också har personalansvaret för avdelningen.  Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet.    Vi söker dig som: • Har ett stort intresse för mat/färskvaror och tycker om, och gärna har erfarenhet av, att utöva personlig försäljning över disk.  • Har relevant utbildning.  • Har stor erfarenhet av att jobba med färsk fisk och delikatess eller cateringverksamhet.  • Har erfarenhet av arbete med färsk fisk inom detaljhandeln och/eller som kock/kallskänka är meriterande.  • Har tidigare erfarenhet av ledande befattning. • Är en lagspelare och brinner för att leverera god kundservice För att lyckas i rollen som Teamledare Fisk & Delikatess ser vi att du har ett starkt driv, ett prestigelöst förhållningssätt, god samarbetsförmåga och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat. Du trivs i mötet med kunden och strävar alltid efter att göra det lilla extra för att överträffa kundens förväntningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, framförallt vad gäller ledarskap   Vi erbjuder På City Gross erbjuder vi dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Vårt arbete grundar sig i våra värderingsord - kundfokuserade, resultatdrivna, inkluderande och ansvarstagande. Tillsammans möter vi kundernas behov, driver försäljning och skapar en atmosfär av öppenhet och förtroende. För oss som arbetsgivare är ambitionen att alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för dig som medarbetare så att du kan känna trygghet och arbetstillfredsställelse i din vardag samt att du kan utvecklas i din roll.     Är detta rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt ök.    I samband med denna rekrytering samarbetar City Gross i Bromma med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Monica Sveiven. City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt.

27 mars 2024
Sista ansökan:
17 april 2024
City Gross Bromma söker Teamleader Frukt & Grönt

Till vår City Gross i Bromma söker vi en Teamledare till vår Frukt & Gröntavdelning City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt. Bli en av oss! Som Teamledare Frukt & Grönt kommer du att: • Arbeta med inköp/beställningar, varupåfyllnad, planering och uppföljning. • Ansvara för att vi erbjuder våra kunder en fräsch och inbjudande frukt- och gröntavdelning.  • Ansvara för att skapa en god ekonomi för avdelningen. • Arbeta aktivt i butiken, vilket kräver att du är kreativ och inspireras av att möta och utveckla andra människor • Tillsammans med dina kollegor inom avdelningen medverka till en trivsam, effektiv och säljande arbetsmiljö.  Du rapporterar till Säljchef Färskvaror som också har personalansvaret för avdelningen.  Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet.    Vi söker dig som:  • Har flera års erfarenhet från detaljhandeln och arbete inom frukt och grönt.  • Har goda kunskaper i butiksekonomi och försäljning • Har tidigare erfarenhet av ledande befattning. • Är en lagspelare och brinner för att leverera god kundservice För att lyckas i rollen som Teamledare Frukt & Grönt ser vi att du har ett starkt driv, ett prestigelöst förhållningssätt, god samarbetsförmåga och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat. Du trivs i mötet med kunden och strävar alltid efter att göra det lilla extra för att överträffa kundens förväntningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, framförallt vad gäller ledarskap.   Vi erbjuder På City Gross erbjuder vi dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Vårt arbete grundar sig i våra värderingsord - kundfokuserade, resultatdrivna, inkluderande och ansvarstagande. Tillsammans möter vi kundernas behov, driver försäljning och skapar en atmosfär av öppenhet och förtroende. För oss som arbetsgivare är ambitionen att alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för dig som medarbetare så att du kan känna trygghet och arbetstillfredsställelse i din vardag samt att du kan utvecklas i din roll.     Är detta rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt ök.  I samband med denna rekrytering samarbetar City Gross i Bromma med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Monica Sveiven. City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt.

27 mars 2024
Sista ansökan:
17 april 2024
Säljledare/Ställföreträdande butikschef Jönköping

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024! Sammanfattning av tjänsten Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Vill du utveckla människor och ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar? Välkommen till rollen som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl! Din roll Som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl är du butikschefens högra hand och har en given plats i butiksledningen. Du motiverar och inspirerar butiksteamet till att uppnå sin fulla potential varje dag och säkerställer att uppgifter utförs effektivt, korrekt och i tid. Du deltar självklart i det dagliga butiksarbetet och arbetar tillsammans med teamet för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Rollen innefattar uppgifter som: •    Säkerställa och leverera utmärkt kundservice i butiken •    Stötta butikschefen i det dagliga arbetet i butiken och se till att ni når resultat genom att leda, motivera och utveckla butikspersonalen samt delta i det dagliga arbetet på ett föredömligt sätt •    Säkerställa att butiken lever upp till våra grundpelare inom kundvänlighet, varutillgänglighet, färskhet, renlighet och lönsamhet •    Arbeta målinriktat med butikens nyckeltal •    Samordna och organisera introduktion och vidareutbildning av alla butiksmedarbetare •    Du har även totalansvaret för butiksdriften när butikschefen inte är på plats Din profil * Du har erfarenhet av att leda, engagera, inspirera och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö  * Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter  * Du har starkt kundfokus och mycket god kommunikationsförmåga där du kan ge feedback som utvecklar teamet och butiken * Du har viljestyrkan att slutföra saker i tid och motiveras av att överträffa satta mål och maximera produktiviteten * Du har möjligtvis tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln * Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel * Om du har erfarenhet av att arbeta inom dagligvaruhandeln eller liknande bransch är det meriterande * Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Vårt dagliga arbete är, förutom att leda, inspirera och leverera utifrån tydligt satta mål även karaktäriserade av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Och eftersom vi växer, kan du fortsätta utvecklas. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via förmånsportalen Benify. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma. Såhär söker du jobbet: * Klicka på “Sök nu” * Fyll i formuläret  * Bifoga CV samt personligt brev Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
9 april 2024
Säljchef till 1KOMMA5 Syd

Vill du vara delaktig i vår fortsatta tillväxtresa? Trivs du i en innovativ miljö där du får implementera säljstrategier och även tillbringa tid tillsammans med våra duktiga säljare ute på fältet? Då kan denna roll på 1komma5 vara något för dig! Då nuvarande säljchef har valt att gå vidare inom organisationen söker vi dig som vill bli vår nya säljchef. Du kommer att ansvara för uppsatt försäljningsbudget och din uppgift blir att leda och utveckla vår säljorganisation som idag består av fyra säljteam, totalt 10 medarbetare. I rollen ingår att säkerställa en fortsatt tillväxt med hjälp av vår marknadsledande säljportfölj. Uppdraget Som säljchef kommer du att arbeta med att leda dina team utifrån behovsorienterad försäljning. I teamet arbetar du nära med VD, säljcoach och vårt marknadsteam. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer omfattas av allt från personal och budgetansvar till säljbesök på fält och planering. Du kommer att få stort ägandeskap i att bygga och utveckla dina team. Arbetsuppgifterna består av: - Leda och utveckla medarbetare i fältförsäljning av solcellsanläggningar till främst privatpersoner - Leads samt referensförsäljning - Uppföljning av måluppfyllnad i CRM system - Aktivt arbete med kundnöjdhet och kunduppföljning - Vidareutveckling av försäljningsmetoder och säljmaterial Vem är du? Som person har du ett stort driv, har en vinnarskalle och tävlingsinstinkt, gillar flexibilitet och utmaningar inom ditt kompetensområde. Vi ser dig som en person som är expert på att motivera andra och skapar en bra stämning omkring dig. För att lyckas i rollen trivs du i en varierad och föränderlig miljö där du själv gillar att planera och ta initiativ. Du är strukturerad, noggrann och självgående med en given inställning av behovsförsäljning. Vi söker dig som är ansvarsfull och van vid att leverera goda resultat. Du har tidigare goda resultat inom försäljning, personal och budgetuppföljningar. Du trivs i samspel med andra men jobbar även bra självständigt. Vi ser att du har följande kompetens: - Ett par års erfarenhet av att leda medarbetare som jobbar med uppsökande försäljning - God Erfarenhet av behovsanalys/behovsorienterad försäljning - Har stor förhandlingsvana - Strukturerad och van att arbeta utifrån egen planering och uppföljning - Erfarenhet av upprättande av dokument såsom offert, orderbekräftelse - Aktivt arbetar med omvärldsbevakning - B-körkort - Goda datorkunskaper generellt samt i Microsoft Office - Erfarenhet av CRM-system - Goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska Vilka är vi? 1KOMMA5° är Sveriges ledande leverantör av solcellsanläggningar och energismarta lösningar för villa- och fastighetsägare och driver enträget mot målet att alla 1,5 miljoner villaägare ska producera egen grön el med hjälp av solenergi. Varje dag, tak för tak, från kundens första tanke på solceller till det att hushållet producerar egen grön el, hjälper vi Sveriges villaägare att bli egenproducenter med intelligent styrning av både sin egen konsumtion och produktion och därmed bidra till ett mer hållbart samhälle. Som en del av 1KOMMA5°-gruppen är 1KOMMA5° Syd ansvariga för att vi i Södra Skåne driver mot företagets vision om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. Vi är idag ca 30 härliga medarbetare och har kontor i Vellinge, men öppnar snart upp nytt kontor och showroom i Hyllie. Vad vi erbjuder En möjlighet att få vara med på resan att hjälpa Sveriges villaägare att bli egenproducenter med intelligent styrning av både sin egen konsumtion och produktion och därmed bidra till ett mer hållbart samhälle. Ett arbete som säljchef hos oss innebär ett uppdrag där du får ta en viktig ledande roll, får använda din lösningsförmåga och ta egna initiativ. Vi erbjuder marknadsmässig lön med bonus, pensionsförsäkring, sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag. 1KOMMA5° strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega.

26 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Säljchef inom solcellsbranchen till 1komma5 Syd

Vill du vara delaktig i vår fortsatta tillväxtresa? Trivs du i en innovativ miljö där du får implementera säljstrategier och även tillbringa tid tillsammans med våra duktiga säljare ute på fältet? Då kan denna roll på 1komma5 vara något för dig! Då nuvarande säljchef har valt att gå vidare inom organisationen söker vi dig som vill bli vår nya säljchef. Du kommer att ansvara för uppsatt försäljningsbudget och din uppgift blir att leda och utveckla vår säljorganisation som idag består av fyra säljteam, totalt 10 medarbetare. I rollen ingår att säkerställa en fortsatt tillväxt med hjälp av vår marknadsledande säljportfölj. Uppdraget Som säljchef kommer du att arbeta med att leda dina team utifrån behovsorienterad försäljning. I teamet arbetar du nära med VD, säljcoach och vårt marknadsteam. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer omfattas av allt från personal och budgetansvar till säljbesök på fält och planering. Du kommer att få stort ägandeskap i att bygga och utveckla dina team. Arbetsuppgifterna består av: - Leda och utveckla medarbetare i fältförsäljning av solcellsanläggningar till främst privatpersoner - Leads samt referensförsäljning - Uppföljning av måluppfyllnad i CRM system - Aktivt arbete med kundnöjdhet och kunduppföljning - Vidareutveckling av försäljningsmetoder och säljmaterial Vem är du? Som person har du ett stort driv, har en vinnarskalle och tävlingsinstinkt, gillar flexibilitet och utmaningar inom ditt kompetensområde. Vi ser dig som en person som är expert på att motivera andra och skapar en bra stämning omkring dig. För att lyckas i rollen trivs du i en varierad och föränderlig miljö där du själv gillar att planera och ta initiativ. Du är strukturerad, noggrann och självgående med en given inställning av behovsförsäljning. Vi söker dig som är ansvarsfull och van vid att leverera goda resultat. Du har tidigare goda resultat inom försäljning, personal och budgetuppföljningar. Du trivs i samspel med andra men jobbar även bra självständigt. Vi ser att du har följande kompetens: - Ett par års erfarenhet av att leda medarbetare som jobbar med uppsökande försäljning - God Erfarenhet av behovsanalys/behovsorienterad försäljning - Har stor förhandlingsvana - Strukturerad och van att arbeta utifrån egen planering och uppföljning - Erfarenhet av upprättande av dokument såsom offert, orderbekräftelse - Aktivt arbetar med omvärldsbevakning - B-körkort - Goda datorkunskaper generellt samt i Microsoft Office - Erfarenhet av CRM-system - Goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska Vilka är vi? 1KOMMA5° är Sveriges ledande leverantör av solcellsanläggningar och energismarta lösningar för villa- och fastighetsägare och driver enträget mot målet att alla 1,5 miljoner villaägare ska producera egen grön el med hjälp av solenergi. Varje dag, tak för tak, från kundens första tanke på solceller till det att hushållet producerar egen grön el, hjälper vi Sveriges villaägare att bli egenproducenter med intelligent styrning av både sin egen konsumtion och produktion och därmed bidra till ett mer hållbart samhälle. Som en del av 1KOMMA5°-gruppen är 1KOMMA5° Syd ansvariga för att vi i Södra Skåne driver mot företagets vision om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. Vi är idag ca 30 härliga medarbetare och har kontor i Vellinge, men öppnar snart upp nytt kontor och showroom i Hyllie. Vad vi erbjuder En möjlighet att få vara med på resan att hjälpa Sveriges villaägare att bli egenproducenter med intelligent styrning av både sin egen konsumtion och produktion och därmed bidra till ett mer hållbart samhälle. Ett arbete som säljchef hos oss innebär ett uppdrag där du får ta en viktig ledande roll, får använda din lösningsförmåga och ta egna initiativ. Vi erbjuder marknadsmässig lön med bonus, pensionsförsäkring, sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag. 1KOMMA5° strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega.

25 mars 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Commercial Lead - Automotive

Textile waste is a growing global challenge. Syre’s mission is to decarbonize and dewaste textiles, starting with the world's biggest fiber, polyester. By implementing true textile-to-textile recycling at hyperscale, we want to drive the transition from a linear to a circular value chain by putting textile waste to use, over and over again. If you have extensive experience in the Automotive industry and want to be part of the growing Commercial team at Syre, this just might be the opportunity for you! Syre is now looking for a Commercial Lead who will focus on and take ownership of the Automotive industry. The key goal is to drive commercial partnerships to deliver sizeable offtake agreements and successful growth within the area. Key tasks and responsibilities - Drive and manage the execution of growth in automotive, focusing on large offtake agreements with the largest brands - Develop trusted relationships with key stakeholders within target automotive players to successfully drive commercial results - With support from CCO, drive customer dialogues and negotiations from start to finish to deliver sizeable bankable offtake agreements - Lead ongoing development with automotive customers to successfully scale, including: - Understanding of market dynamics, automotive industry trends and concrete customer needs and priorities - Fact-based perspective on key growth enablers with automotive players - Deep understanding of our products and services and how they are differentiated - Identify any needs to further develop our product offering, and align with other departments on development needs - Lead projects with automotive players to enable and drive growth - Lead ongoing collaboration with established automotive customers to ensure we successfully deliver scale-up of volumes, to deliver on key promises in the offtake agreements - With support from CCO and CSO, establish relevant value chain partnerships for Automotive (incl PSF production players and yarn spinning players across regions) We would prefer if you - Have proven experience working with the automotive industry from a global perspective - Have a robust professional network with key players in the automotive industry and an interest to build new business relationships with target players - Are an excellent collaborator and communicator with strong ability to build trust-based relationships - Have experience negotiating strategic contracts, with strong analytical skills and a commercial mindset - Have an impact-oriented mindset with a strong drive to deliver results - Have the ability to travel extensively on a global basis - Are fluent in English both orally and in writing (professional English required) You will be reporting into the CCO and preferably be located in Stockholm, Sweden or another future global hub. Syre is an international company with a Swedish soul. We are a growing team of scalemakers - dedicated optimists and pioneers, together on a quest to drive the great textile shift. At Syre, we always appreciate it if you would be described as purpose-driven, action-oriented, innovative, change navigator and team player. Our team members are offered an international environment of innovation and speed, and we embrace diversity in all forms. Together we are here to build an impact company with green transition at its core - for our customers, partners, investors, and most of all, for our planet. Are you the one we’re looking for? Apply with confidence - we look forward to hearing from you (in English)!

25 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024