Säljledare

Sök bland 66 lediga jobb som Säljledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Operativ försäljningschef till Svea Fönster AB

Svea Fönster är ett företag som hjälper byggföretag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och allmännyttan till ett bättre inomhusklimat genom fönsterbyten. Hemsida: Svea Fönster AB Sedan starten 2009 då fokus främst låg på småhusägare har Svea hunnit med att få Gasellpriset samt att bli årets företagare i Upplands Väsby. Nu är vi specialiserade på större och mer komplexa fönsterentreprenader. Våra ledord är Kvalitet, Ansvar och Kommunikation vilket genomsyrar vårt sätt att arbeta och resulterar i en trygg organisation med nöjda kunder och samarbetspartners. Vi är certifierade enl. BKMA / BF9K vilket är ett kvalitetsledningssystem som kräver att vi hanterar kvalitet, miljö och arbetsmiljö fullt ut, vilket vi lägger enorm tyngd vid. Något vi andas är att vi ska göra allt lite bättre än alla andra med extra fokus på våra kunder. Detta appliceras i varje del i alla processer vi arbetar efter och gör att du, som en del av Svea Fönster kan känna dig extra stolt över dina kommande insatser. Vi växer och behöver nu en Operativ Försäljningschef att leda och utveckla vårt säljteam Om tjänsten: Försäljningschefen är direkt underställd VD ochaktiv medlem i ledningsgruppen.Du leder, coachar och driver den dagliga säljledningen av dina medarbetare. Du ansvarar för att hantera resurser och budget för att uppnå företagets övergripande mål. Dina arbetsuppgifter och ansvar består bland annat av: Fullt personalansvar Att leda och planera veckovisa säljmöten med dina medarbetare Direkt operativt säljarbete via egna kundkonton Att i nära samarbete med VD ta fram företagets försäljningsbudget Att som ledare och säljansvarig sätta och följa uppmål, både dagliga och långsiktiga för ditt team Coacha och utmana säljteamet för att säkerställa deras utveckling och framgång Att aktivt medverka i ledningsgruppens arbete Ansvara för att gällande myndighetskrav och regler genom PBL, Hus AMA och andra branschrelaterade krav uppfylls i kalkyl och anbud/kontrakt. Om dig: För att lyckas i rollen vill vi att du har tidigare erfarenhet av framgångsrik försäljning mot byggföretag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och allmännyttanoch att du är duktig på att skapa goda affärsrelationer med ett stort kund- och resultat fokus.Du är noggrann och strukturerad och vet hur man prioriterar och planerar för att hålla fokus och en hög kvalitet. Du kommer att vara en del av vår ledning vilket kräver en personlig mognad. Du kan motivera och driva igenom beslut för verksamhetens bästa och kommer gärna med synpunkter och förslag, samtidigt som du står upp för våra gemensamma beslut. Du är en närvarande ledare som har förmågan att inspirera och engagera andra till att vilja lyckas. Du är prestigelös och brinner för att arbeta operativt. Genom tydliga mål och förväntningar på dina medarbetare skapar du ett arbetsklimat som stärker arbetsmoralen och viljan att arbeta tillsammans för att uppnå företagets mål. För att trivas i tjänsten ser vi att du är driven, vilket innebär att du fullt ut vill hjälpa våra kunder till rätt fönsterbyten. För att kunna göra det krävs det även att du är strukturerad i ditt sätt att arbeta, detta gäller allt från planering till administration. Du är trovärdig i ditt sätt att framställa dig själv och företaget, vilket skapar en trygghet hos beställare. Du kan prata och fånga intresset i stora grupper och är van vid att arbeta i stundtals långa försäljningsprocesser. Kanske har du haft en KAM roll inom en relevant bransch. Krav: B-Körkort Grundläggande byggkunskaper Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift Mycket goda kunskaper i Excel och Word Meriterande: Tidigare operativ roll inom säljledning med personalansvar gentemot Byggsektorn (Fastighetsbolag, Byggbolag, Brf'er och Allmännyttan) Utbildning inom ABT-06 och AB-04 Arbetat i liknande roll i fönsterbranschen. Vana att arbeta med försäljning mot våra kundgrupper byggföretag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och allmännyttan. Du erbjuds: Vi erbjuder dig kontor i Upplands Väsby. Som Försäljningschef tilldelas du tjänstebil (Plugin-hybrid eller elbil enl. bilpolicy). Du får kunniga, drivna och trevliga kollegor. Friskvårdsbidrag Utbildningsplan Tydliga processer Övrigt: Start: Efter överenskommelse Placering: Företagets kontor på Hästhagsvägen 4 i Upplands Väsby Anställningsform: Heltid tillsvidare med ev. 6 mån provanställning Sista ansökningsdag: 2024-07-14 I denna rekrytering samarbetar vi med Mevot Consulting ochrekryteringskonsult Mats Erlandsson 073-976 10 44 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.

24 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Säljledare/Ställföreträdande butikschef - Avesta

Lidl Sammanfattning av tjänsten Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Vill du utveckla människor och ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar? Välkommen till rollen som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl! Din roll Som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl är du butikschefens högra hand och har en given plats i butiksledningen. Du motiverar och inspirerar butiksteamet till att uppnå sin fulla potential varje dag och säkerställer att uppgifter utförs effektivt, korrekt och i tid. Du deltar självklart i det dagliga butiksarbetet och arbetar tillsammans med teamet för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Rollen innefattar uppgifter som: •    Säkerställa och leverera utmärkt kundservice i butiken •    Stötta butikschefen i det dagliga arbetet i butiken och se till att ni når resultat genom att leda, motivera och utveckla butikspersonalen samt delta i det dagliga arbetet på ett föredömligt sätt •    Säkerställa att butiken lever upp till våra grundpelare inom kundvänlighet, varutillgänglighet, färskhet, renlighet och lönsamhet •    Arbeta målinriktat med butikens nyckeltal •    Samordna och organisera introduktion och vidareutbildning av alla butiksmedarbetare •    Du har även totalansvaret för butiksdriften när butikschefen inte är på plats Din profil * Du har erfarenhet av att leda, engagera, inspirera och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö  * Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter  * Du har starkt kundfokus och mycket god kommunikationsförmåga där du kan ge feedback som utvecklar teamet och butiken * Du har viljestyrkan att slutföra saker i tid och motiveras av att överträffa satta mål och maximera produktiviteten * Du har möjligtvis tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln * Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel * Om du har erfarenhet av att arbeta inom dagligvaruhandeln eller liknande bransch är det meriterande * Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Vårt dagliga arbete är, förutom att leda, inspirera och leverera utifrån tydligt satta mål även karaktäriserade av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Och eftersom vi växer, kan du fortsätta utvecklas. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt för att fortsatt kunna utmana branschen.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via förmånsportalen Benify. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma. Vill du vara med på vår utmanarresa? Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär: * Klicka på “Sök nu” * Fyll i formuläret  * Bifoga CV samt personligt brev Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

24 juni 2024
Sista ansökan:
15 juli 2024
Säljledare/Ställföreträdande butikschef - Ludvika

Lidl Sammanfattning av tjänsten Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Vill du utveckla människor och ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar? Välkommen till rollen som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl! Din roll Som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl är du butikschefens högra hand och har en given plats i butiksledningen. Du motiverar och inspirerar butiksteamet till att uppnå sin fulla potential varje dag och säkerställer att uppgifter utförs effektivt, korrekt och i tid. Du deltar självklart i det dagliga butiksarbetet och arbetar tillsammans med teamet för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Rollen innefattar uppgifter som: •    Säkerställa och leverera utmärkt kundservice i butiken •    Stötta butikschefen i det dagliga arbetet i butiken och se till att ni når resultat genom att leda, motivera och utveckla butikspersonalen samt delta i det dagliga arbetet på ett föredömligt sätt •    Säkerställa att butiken lever upp till våra grundpelare inom kundvänlighet, varutillgänglighet, färskhet, renlighet och lönsamhet •    Arbeta målinriktat med butikens nyckeltal •    Samordna och organisera introduktion och vidareutbildning av alla butiksmedarbetare •    Du har även totalansvaret för butiksdriften när butikschefen inte är på plats Din profil * Du har erfarenhet av att leda, engagera, inspirera och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö  * Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter  * Du har starkt kundfokus och mycket god kommunikationsförmåga där du kan ge feedback som utvecklar teamet och butiken * Du har viljestyrkan att slutföra saker i tid och motiveras av att överträffa satta mål och maximera produktiviteten * Du har möjligtvis tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln * Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel * Om du har erfarenhet av att arbeta inom dagligvaruhandeln eller liknande bransch är det meriterande * Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Vårt dagliga arbete är, förutom att leda, inspirera och leverera utifrån tydligt satta mål även karaktäriserade av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Och eftersom vi växer, kan du fortsätta utvecklas. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt för att fortsatt kunna utmana branschen.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via förmånsportalen Benify. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma. Vill du vara med på vår utmanarresa? Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär: * Klicka på “Sök nu” * Fyll i formuläret  * Bifoga CV samt personligt brev Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

24 juni 2024
Sista ansökan:
15 juli 2024
Driven säljare med intresse för bygg

Är du en målmedveten säljare som har erfarenhet av B2B? Vill du komma in på ett familjärt företag där gemenskap och förtroende är ledord? Hos Nordic Fastening Group får du unika möjligheten att växa in i din roll som säljare och ha kul på vägen. Tveka inte, sök redan idag! Till rollen som säljare hos Nordic Fastening Group … …söker vi dig som driven och resultatinriktad. Du har en stark vilja att ta dig framåt och har kunden i fokus. Du kommer att vara kundens bästa vän och rådgivare. Du är ett proffs på att bygga relationer och har en härlig energi som smittar av sig. Du är en positiv kraft som driver försäljningen framåt. Du förstår vikten av att vara en del av teamet och är en sann lagspelare som har lätt att samarbeta med olika personligheter. Vi kommer lägga stor vikt på din personliga lämplighet med för att passa in i rollen behöver du också ha: •2 års erfarenhet av B2B-försäljning med inriktning bygg- eller fästelement •Flytande svenska och engelska •Körkort B •Datavana (excel, CRM-system) Meriterande för jobbet är om du har: •Ett stort kontaktnät •Branscherfarenhet Arbetsuppgifter Rollen som säljare hon Nordic Fastening Group är dynamisk, rolig och utmanande. Har du en kreativådra och gillar att jobba tvärfunktionellt är detta rätt arbetsplats för dig. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att boka kundmöte, säljmöte, prospektering, skicka offer och avtal skrivning. Du kommer utgå från kontoret i Västerås (alt närliggande stad, t.ex Stockholm, Uppsala, Enköping) och bearbeta marknaden kring Västmanland, Stockholm, Sörmland och Östergötland. Resor över dagen ingår i tjänsten. Om Nordic Fastening Group AB Nordic Fastening Group AB erbjuder ett brett sortiment av fästelement och infästningar, inklusive allt från enkla förband med skruv, bricka och mutter till mer avancerade lösningar som gängade hylsor, gängstänger och dragstång. De har även produkter för stålbyggnation. Dom är engagerade i att erbjuda dokumenterad teknisk kvalitet för att skapa trygghet och lönsamhet för sina kunder inom områden som stål- och betongbyggnation, infrastruktur, energi och övrig industri. Som anställd hos Nordic Fastening Group får du : •Attraktiv lön •Friskvårdsbidrag •Tjänstepension •Sjukvårdsförsäkring •Mobiltelefon och dator •Tjänstebil •Terminalglasögon Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du bli direkt anställ hos kundföretaget. Denna rekryteringsprocess kommer att bestå av följande steg: •CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande. •Kortare telefonavstämning. •Kompetensbaserad intervju med Framtiden. •Referenstagning. •Slutintervju på plats med Nordic Fastening Group. Villkor Start: september 2024 Ort: Västerås Omfattning: Heltid, med möjlighet till flex och hybrid Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

24 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Driven säljare med intresse för bygg

Är du en målmedveten säljare som har erfarenhet av B2B? Vill du komma in på ett familjärt företag där gemenskap och förtroende är ledord? Hos Nordic Fastening Group får du unika möjligheten att växa in i din roll som säljare och ha kul på vägen. Tveka inte, sök redan idag! Till rollen som säljare hos Nordic Fastening Group … …söker vi dig som driven och resultatinriktad. Du har en stark vilja att ta dig framåt och har kunden i fokus. Du kommer att vara kundens bästa vän och rådgivare. Du är ett proffs på att bygga relationer och har en härlig energi som smittar av sig. Du är en positiv kraft som driver försäljningen framåt. Du förstår vikten av att vara en del av teamet och är en sann lagspelare som har lätt att samarbeta med olika personligheter. Vi kommer lägga stor vikt på din personliga lämplighet med för att passa in i rollen behöver du också ha: •2 års erfarenhet av B2B-försäljning med inriktning bygg- eller fästelement •Flytande svenska och engelska •Körkort B •Datavana (excel, CRM-system) Meriterande för jobbet är om du har: •Ett stort kontaktnät •Branscherfarenhet Arbetsuppgifter Rollen som säljare hon Nordic Fastening Group är dynamisk, rolig och utmanande. Har du en kreativådra och gillar att jobba tvärfunktionellt är detta rätt arbetsplats för dig. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att boka kundmöte, säljmöte, prospektering, skicka offer och avtal skrivning. Du kommer utgå från kontoret i Västerås (alt närliggande stad, t.ex Stockholm, Uppsala, Enköping) och bearbeta marknaden kring Västmanland, Stockholm, Sörmland och Östergötland. Resor över dagen ingår i tjänsten. Om Nordic Fastening Group AB Nordic Fastening Group AB erbjuder ett brett sortiment av fästelement och infästningar, inklusive allt från enkla förband med skruv, bricka och mutter till mer avancerade lösningar som gängade hylsor, gängstänger och dragstång. De har även produkter för stålbyggnation. Dom är engagerade i att erbjuda dokumenterad teknisk kvalitet för att skapa trygghet och lönsamhet för sina kunder inom områden som stål- och betongbyggnation, infrastruktur, energi och övrig industri. Som anställd hos Nordic Fastening Group får du : •Attraktiv lön •Friskvårdsbidrag •Tjänstepension •Sjukvårdsförsäkring •Mobiltelefon och dator •Tjänstebil •Terminalglasögon Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du bli direkt anställ hos kundföretaget. Denna rekryteringsprocess kommer att bestå av följande steg: •CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande. •Kortare telefonavstämning. •Kompetensbaserad intervju med Framtiden. •Referenstagning. •Slutintervju på plats med Nordic Fastening Group. Villkor Start: september 2024 Ort: Västerås Omfattning: Heltid, med möjlighet till flex och hybrid Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

24 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Vi söker en säljchef inom solcellsbranschen!

I Kunds räkning söker vi en säljledare som vill vara med från starten i en spännande nysatsning. Just nu är vi på jakt efter dig med erfarenhet inom solcellsbranschen som älskar att coacha säljare, träffa kunder och bygga relationer. Din roll som Teamleader Som en av de första att ta detta steg kommer du att ha en avgörande roll i att bygga upp vår solcellsavdelning från grunden och skapa nya möjligheter för vår organisation att växa och blomstra. I rollen som solcellförsäljare/ledare arbetar du med att sälja våra helhetslösningar inom solenergi till B2C och B2B-kunder, samt att bygga upp vårt säljteam i Örebro. DU ERBJUDS: Ett starkt varumärke i Örebro med lokal förankring som kunden kan känna sig trygg med. Bra lön, utbildning, verktyg och arbetsredskap så att du alltid har rätt stöd och förutsättningar att utföra ett bra arbete. Ett fantastiskt team med lång erfarenhet inom branschen. SÖKER DIG SOM: Har tidigare erfarenhet av försäljning – meriterande ifall det är på fält. Har varit chef/teamleader/ledare tidigare, eller har ledaregenskaper Har arbetat med CRM-system (meriterande) Har b-körkort Arbetstider: 11:00-19:00 (fredagar 09:00-17:00) Lön: Garanti & provisionsbaserad lön. Mållön 45 000-75 000 kr/mån Tycker du också att försäljning inom solenergi verkar som ett intressant och spännande yrke? Brinner du för att utvecklas och är resultatinriktad? Ansök nu!

22 juni 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Driven och engagerad säljare till Färggrossen i Nybro

Om tjänstenVälkommen till Färgrossen AB - det trevliga och entusiastiska företaget där du kan få bli en del av vårt framgångsrika team. Vi är ett småländskt företag med stora ambitioner och en passion för att leverera kvalitesprodukter och en enastående service till våra kunder. Du blir en viktig del i vårt team då du blir vårt ansikte utåt och kanske den fösta som våra kunder träffar. Det finns många bra anledningar till varför allt fler väljer Färggrossen AB, en av Sveriges största små grossister. Snabba och säkra leveranser ur vårt breda sortiment med ett stort antal ledande varumärken är naturligtvis en utmärkt början. Att du dessutom alltid kan lita på vår höga servicemoral är ju en fördel som underlättar ditt jobb en hel del. Vi vill gärna att varje kund ska känna sig mer än nöjd – varje gång.  Vi söker dig som med kraft och engagemang vill anta utmaningen att flytta fram våra positioner ytterligare. Du har en framgångsrik och dokumenterad säljerfarenhet och din personlighet präglas av en inre drivkraft att lyckas. Måleribakgrund och/eller branscherfarenhet är positivt. Som Säljare på Färggrossen kommer du få en viktig roll där du blir vårt ansikte utåt mot många av våra kunder. Kvalifikationer Som framgångsrik säljare bör du: Vara driven och resultatinriktad samt ha förhandlingsvana. Du drivs av att skapa långsiktiga relationer och lever upp till det du lovar Kunna arbeta välstrukturerat och självständigt under eget ansvar. Kunna hantera flera parallella projekt. Kunna se var affärsmöjligheterna är mest sannolika och prioritera därefter. Vara affärsmässig, serviceinriktad och ha hög ansvarskänsla. Ha en förmåga att arbeta med styrda deadlines. Vara noggrann, ha lätt för siffror och ha god dataerfarenhet, främst i Office. Ha en god dokumenterad förmåga att uttrycka dig såväl i tal som i skrift. Du bör också kunna resa i tjänsten då detta förekommer varje vecka. Du ska också inneha B-körkort Har du erfarenhet från färg- och/eller byggfackhandel ser vi detta som meriterande. Vi erbjuder dig en fast lön och bonus/provision, men vi tror att du som är säker på din kapacitet till större delen föredrar en lön som är prestationsbaserad. Självklart ingår tjänstebil.  Tillträde efter överenskommelse. Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Färgrossen i Nybro AB med Telin och du söker tjänsten via telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Richard Herbertsson på telefon 072 -33 77 455 eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan!

20 juni 2024
Sista ansökan:
21 juli 2024
Global Service Development Manager

Global Service Development Manager Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers, and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water, and shipping. As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build our careers too. BU Water, Wind, Fuel (WWF) - Service is responsible for all after sales business in Marine and Diesel applications, within the BU. It covers spare parts, retrofit, upgrading and services. Alfa Laval holds a strong market position in this highly competitive and international market. We will take the next step to further strengthen our position, with a Service Development Manager to continue to create outstanding customer. About the job As Service Development Manager in WWF Service team, you will be responsible for all commercial & technical activities around the marine fuel and lube oil separators product portfolio from an after sales perspective, ensuring we have right service offerings, sales material, and successful upgrading/replacement business for the product group. The service development manager is responsible for: * Global market shares, financial KPIs and forecasting for product group, * Represent WWF Service in R&D projects (EPD & NPD) both commercially and technically. * Lead, manage and facilitate service development projects. * First interphase for sales company technical questions * Drive product/service launch strategies in sync with global service sales and capital sales. * Define pricing strategies in alignment with global service sales & capital sales teams. * Follow up and report financial developments in product and service offering level monthly. * Understand and follow-up market trends, prepare a monthly report on each product in sync with the market development. * Analyse incoming service tickets and define the training needs to share with the training team. * Supporting and participating to business unit strategic initiatives related to data driven sales, digitalization, and connectivity. * Responsible for building and maintaining service product share pages. What you know * University degree in, mechanical, electrical, marine engineering or similar * Strong business acumen * Marine business experience * At least 5-6 years proven track record within sales. * Experience from working with separators. * Excellent English verbal and written communication skills Who are you? You are technical oriented, service minded with a positive approach, and you strive for customer satisfaction. You are highly motivated to share your expertise with your colleagues and customers. You are a solution focused person with the ability to understand the core of complex problems, being able to find solutions to solve complex problems, being persistent in finding solutions and seeing the opportunities in complexities. What's in it for you? We offer a challenging position in an open and friendly environment where we help each other to develop and create value for our customers. Your work will have a true impact on Alfa Laval's future success. For more information, please contact Regina García Moguel, Talent Acquisition Partner, Union information Francisco Garcia, Akademikerföreningen +46 733 995 684 Anders Jansson, Unionen, +46730780482 We review applications continually so please send in your application as soon as possible not later than June 29th, 2024. Applications sent directly via email will be deleted without notice.

20 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Säljare till Orkla Confectionery & Snacks Sverige (Vikariat)

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla och Smash. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Kungälv och Nöbbelöv. Bolaget, med cirka 370 medarbetare, omsätter ca 2,1 miljarder kronor årligen. Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 370 medarbetare, omsätter ca 2,2 miljarder kronor årligen. Vi söker nu en säljare (vikariat) till Region Öst, med ansvar för västra Stockholm, övervägande Järfälla-området. På Orkla Confectionery & Snacks strävar vi efter att vara Sveriges bästa säljkår inom dagligvaruhandeln, och vi söker dig som vill vara en del av denna resa! Vi erbjuder Du kommer till ett marknadsledande företag med fantastiska varumärken. Vår kultur präglas av ett högt engagemang och en personlig stämning. Modig, pålitlig och inspirerande är våra värdeord och hjälper oss att skapa en öppen, energifylld och professionell stämning. Vi har en stark marknadsföring och attraktiva kampanjer. Som säljare får du möjlighet att utvecklas i ett framgångsrikt företag och inom en av Nordens största livsmedelskoncerner. Ansvarsområden Som säljare ansvarar du för att bearbeta butiker i distriktet och utveckla långsiktiga, affärsmässiga relationer. Du säkerställer att våra kampanjer får genomslag genom införsäljning och kvalitativ exponering utanför ordinarie hyllor. Varje dag arbetar du på ett ansvarsfullt, hållbart och lönsamt sätt utifrån målet att vara våra kunders bästa samarbetspartner. Detta gör du bland annat genom att löpande skapa och genomföra affärsträffar.  Med hjälp av butiksstatistik, Nielsen Data samt POS-data, utvecklar och optimerar du kundernas försäljning och lönsamhet. I rollen som säljare ingår även att genomföra ombyggnationer av hyllor samt säkerställa distribution i linje med företagets målsättningar. Kvalifikationer och erfarenhet * Lever och brinner för försäljning och dagliga kundmöten * Har ett stort intresse för mat och dryck * Är engagerad och lyhörd med rätt inställning och eget driv * Är målmedveten och resultatinriktad * Har god förmåga att kommunicera och skapa långsiktiga affärsrelationer * Är strukturerad och har god planeringsförmåga * Är en initiativrik, inspirerande och självgående vinnarskalle * Har god ekonomisk och analytisk förmåga Har bra samarbetsförmåga och kan arbeta i team Är du idag etablerad inom försäljning med kunskap från dagligvaruhandeln är det starkt meriterande. Men viktigast är ditt driv, din personlighet och målmedvetenhet. Lämplig bostadsort är Storstockholm/Uppsala. Tjänsten är ett vikariat på 4 månader med start omgående. Ansökan  Känner du igen dig i beskrivningen är du välkommen med din ansökan senast 2024-06-30. Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.   För mer information om tjänsten hör av dig till Eva Roxel, Regional Sales Manager, [email protected] Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Elsa Melander, HR Partner på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

19 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Senior Sales Onboarding Specialist

More information about our culture and benefits can be found here. To be selected for the position, the applicant must go through background clearance and a health examination including drug testing.   We are Fortum Fortum is a Nordic energy company. Our purpose is to power a world where people, businesses and nature thrive together. We are one of the cleanest energy producers in Europe and our actions are guided by our ambitious environmental targets. We generate and deliver clean energy reliably and help industries to decarbonise their processes and grow. Our core operations in the Nordics comprise of efficient, CO2-free power generation as well as reliable supply of electricity and district heat to private and business customers. For our ~5 000 employees, we commit to be a safe, and inspiring workplace. Fortum's share is listed on Nasdaq Helsinki. fortum.com Senior Onboarding Sales Specialist Fortums Onboarding team is now looking for a new Senior Onboarding Sales Specialist. Do you have the customer in focus, want to ensure a seamless journey and secure the start-up as quickly as possible for our BC2 and B2B customers? Then join us creating world-class onboarding! For this position you can be based in both Stockholm and Gothenburg. About the role As a Senior Onboarding Sales Specialist you will have the responsibility to support the Onboarding Manager and team in accelerating development through structure, processes and accountability in deliveries. The following is some examples of the areas of responsibilities that are included in your position: * Responsible for performing all startup activities to ensure KPI for new customers and new VAS * Backup when team-leader is absent or on leave, related to operational tasks. * Delegate daily administrative tasks * Proactive communication with team and manager, with regards to workload and projects and group needs. * Having the main responsibility in maintaining and monitoring tasks related to start up (PoAs, PRODAT-levels) * Competence evaluation, and continuous need for development and education in the group * Enable discussions related to process improvement, and process mapping. * Responsible of training new employees in Onboarding teams * Attend in relevant meetings related to Onboarding, internally and externally. * Collaboration between business functions and units. * Keen on change management in all parts of the organization About you Qualifications: * Good knowledge level in core systems as Perigon/Enoro CX * Minimum of two years' experience in onboarding-related work. * Deep understanding in APIs, integrations and customer journey As a person we see that you have the following personal characteristics * You take responsibility and thrive on independent tasks, but at the same time you work well in a team * You have an eye for detail and emphasize quality in your deliveries * You are solution-oriented, understand problems and solve tasks effectively * You are persistent and like to keep a fast pace * You show a great degree of willingness to act * You are flexible and willing to change * You communicate well with customers via telephone and e-mail What we offer At Fortum, you have the opportunity to build a sustainable career in a forward-looking industry. Alongside experienced colleagues, you will have a pleasant workplace and the opportunity to deepen your expertise in the field. Our leadership philosophy is based on trust and personal responsibility. We give you the chance to work both independently and collaboratively with colleagues to achieve our common goals. Our work environment is characterized by safety, cooperation, and mutual respect. In addition to this, we also offer:  Hybrid work in modern and fresh office premises centrally located with good communication options. Favorable employment contract with several benefits such as: Epassi, Benify, and health care allowance. Interested? If these traits describe you, we'd love to hear from you! Apply now by clicking the “Apply” button, and join our dynamic team where your skills and qualities will be valued and utilized to their fullest potential. Application is open until 30.06.2024. For more information about the position, please contact hiring manager [email protected]. Union representatives  Göteborg Saga Hansson Unionen Email :[email protected] Solna Sami Russom, Unionen Email: [email protected] Henrik S Tedeby Email: Email: Email: [email protected]

18 juni 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024