Senior Kredithandläggare till Svea Bank

Vi söker nu en senior Kredithandläggare till vårt affärsområde Administrativa och Finansiella tjänster (AFT), som hanterar ett brett utbud av bolagets företagsfinansiering I takt med att Svea utvecklas, söker vi en ansvarstagande och noggrann person för arbete med affärsområdets kreditavtal, implementation av processer, rapportering, och uppföljning av villkor. Vad kommer du att göra? I den här rollen är du drivande i all hantering, beslutsfattande och uppföljning av AFT:s transaktioner, rapportering och krediter. Du kommer vara delaktig i implementation av nya delområden inom kreditgivning samt ha kontakt med kunder, interna säljare och andra affärsområden inom ramen för ditt arbete. Du kommer bland annat att: - Vara delaktig i implementation av nya fokusområden inom kreditgivning - Agera stöd till säljfunktionen vid kundmöten - Vara delaktig i kvartalsrapportering, marknadsanalys och portföljanalys - Hantera säkerheter inklusive uppföljning och värdering av dessa - Hantera avtalsuppföljning gällande kovenanter och övriga villkor - Sammanställning och uppdatering av kreditakter såsom lånedokumentation, säkerheter och övrig formalia inom ramen för externa och interna regelverk Vem är du? Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, men även annan erfarenhet av kreditgivning ser vi som en god förutsättning för att kliva in i den här rollen. Du har även erfarenhet av och trivs i en roll med kontakter, komplexa avtalsstrukturer och ett emellanåt högt tempo. Vidare har du god kommunikativ förmåga samt kan fånga upp kundens önskemål, genom vilket du bygger långsiktiga relationer och därmed långsiktiga affärer. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt behärskar engelska. För att trivas i den här rollen bör du trivas med stort eget ansvar, att skapa din egen struktur samt ha förmåga att kunna fatta beslut när det krävs. Vidare har du stor initiativförmåga och bidrar gärna med dina kunskaper där det behövs, du är en lagspelare som har god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med att ha självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även noggrann och lösningsorienterad, samt har en god social förmåga. Om Svea I 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa! Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ellen Hallengren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024
Process Administrator

Aktiv Delgivning är ett renodlat delgivningsbolag med närmare 25 års branscherfarenhet. Verksamheten bedrivs från vårt kontor i centrala Göteborg. Genom vårt stora nätverk av delgivare erbjuder vi våra kunder rikstäckande delgivningstjänster. Varje dag jobbar vi aktivt för att säkerställa att våra delgivare har de bästa tänkbara förutsättningarna för att lyckas med sina uppdrag. För att stödja bolagets tillväxtambitioner utökar vi nu vår administration med en ny handläggarassistent (Process Administrator). Aktiv är ett dotterbolag i Alektum Group koncernen. Om rollen I rollen som Process Administrator blir ditt fokus att hantera inkommande samtal från delgivare, gäldenärer och myndigheter. Arbetet innefattar posthantering, registrering av nya uppdrag och efterforskning. Du kommer arbeta i vårt affärssystem Nova och därigenom handlägga och utreda frågeställningar kopplade till pågående delgivningsprocesser. Du kommer att bli en del av ett positivt och dynamiskt team med olika bakgrund och erfarenheter. Du arbetar lösningsorienterat och tar beslut i ärenden med målsättning att hantera varje ärende på bästa sätt. Din profil Vi söker dig som är en lösningsorienterad och kommunikativ person som trivs i kontakten med andra människor. Har du erfarenhet av delgivning/administration eller av vårt affärssystem Nova, är det mycket meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är noggrann, bra på att prioritera och sätter stort värde på ordning och reda. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en fartfylld miljö. Ansökan Tjänsten är på heltid, med placering på Aktiv Delgivnings kontor i centrala Göteborg. Välkommen in med din ansökan senast den 29 februari. Urval sker löpande vilket gör att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, så tveka inte att skicka in din ansökan omgående. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Daniel Holm VD, Aktiv Delgivning, på telefon 0708160110 eller e-post, [email protected]

8 februari 2024
Sista ansökan:
27 juli 2024