Servicehandläggare

Sök bland 67 lediga jobb som Servicehandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Granzow söker en serviceavtalsansvarig!
HR-Byrån i Mälardalen AB
Övriga handläggare

Granzow söker en serviceavtalsansvarig! Trivs du i en roll med varierande vardag, flera kontaktytor både externt och internt samt möjlighet att påverka? Då har vi tjänsten för dig!   Om rollen: I denna roll har du en central funktion och ett övergripande ansvar kring hantering av våra serviceavtal och flödet kring service av de produkter som våra kunder har.   Som ett led i detta kommer du att medverka till att utforma och verkställa arbetsuppgifter inom serviceavdelningen på ett produktivt och effektivt sätt utifrån gällande målsättningar, miljömål, strategier och andra riktlinjer. Du kommer även att vara ansvarig för att säkerställa uppdaterade kalkyl- och offertmallar.   Du kommer i och med detta att hålla nära kommunikation med framför allt säljare men även ledning, servicetekniker och lager. En stor del av din vardag är administrativt arbete som kalkylera, offerera samt uppföljning. Du kommer löpande arbeta i vårt affärssystem Jeeves.   Rollen är som ovan beskriver en spindel i nätet-funktion för verksamheten i stort och förutom att du kommer att ha flera samverkansansytor internt ingår även att du har samverkan med externa kanaler som kunder och leverantörer. Tjänstens placering är på Huvudkontoret i Enköping.   Vidare i din tjänst ingår att bland annat kontrollera kreditvärdighet, fakturering samt kontering av fakturor.     Kvalifikationer: Som person bör du trivas i en varierande vardag med både administration och sociala kontakter med både kund, leverantör och interna medarbetare.   Du bör vara drivande och motiveras av att medverka till effektivare processer och tydliggöra rutiner. Vi ser gärna att du haft liknande roller tidigare och är van att arbeta i en bred kontext. Som person bör du vara noggrann, en analytisk doer och ha ett öga för detaljer.   Du bör ha en för tjänsten relevant teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet från den tekniska sidan samt erfarenhet från arbete i CRM-system, med fördel Jeeves.   Fördel är även om man besitter ett stort tekniskt intresse. Utöver ovan bör du även besitta goda kunskaper i Officepaketet.   Krav för tjänsten är flytande svenska och engelska i både tal och skrift samt B-körkort. Innan anställning kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret då vi löpande arbetar inom säkerhetsklassade områden.   Om Granzow: Granzow AB etablerades 1968 som ett dotterbolag till Granzow Aps i Danmark. Förutom det svenska och danska bolagen har vi systerbolag i Norge och USA.   Det svenska Granzow har sedan starten varit verksamt inom områdena pneumatik, trycklufts- och högtrycksteknik.   Efter förvärv av Bahco Kraftverktyg/Greiff Tryckluft 1988 har verksamheten koncentrerats till kompressor- och tryckluftsteknik.   Granzow är idag en av de 4 största aktören på marknaden! Vår position är effektivt understödd av några av de marknadsledande tillverkarna av kompressorer och luftbehandlingsutrustning.   Hur du söker: I denna rekrytering samarbetar Granzow med HR-Byrån i Mälardalen AB som ansvarar för hela rekryteringsprocessen.   För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Pernilla Aronsson på [email protected] eller 073-651 61 55.   Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringstiden och du söker via länken nedan eller via vår hemsida www.hrbab.se För att läsa mer om Granzow hänvisar vi till deras hemsida www.granzow.se

20 maj 2025
Sista ansökan:
1 juni 2025
Servicehandläggare till statens servicecenter, Kristianstad (vikariat)
Statens Servicecenter
Övriga handläggare

På servicekontoret i Kristianstad är vi ca åtta medarbetare och ingår i kontorsområde Kristianstad. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet. Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel. Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare Kvalifikationer Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har • Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet • Arbetat minst två år, under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten. • B-körkort Vidare ska du ha följande förmågor: • Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt • Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt • Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska • Kommunicera muntligt på engelska • Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov • Hantera flera kunder samtidigt • Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete Övrigt Anställningen är visstidsanställning som längst till 2026-06-07 och heltid Startdatum efter överenskommelse Vi har ej möjlighet till distansarbete Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 29 juni. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 31 i Kristianstad. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

20 maj 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Servicehandläggare till statens servicecenter, Kristianstad
Statens Servicecenter
Övriga handläggare

På servicekontoret i Kristianstad är vi ca åtta medarbetare och ingår i kontorsområde Kristianstad. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet. Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel. Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare Kvalifikationer Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har • Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet • Arbetat minst två år, under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten. • B-körkort Vidare ska du ha följande förmågor: • Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt • Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt • Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska • Kommunicera muntligt på engelska • Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov • Hantera flera kunder samtidigt • Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete Vidare är det meriterande om du: • Har erfarenhet som servicehandläggare på statens servicecenter Övrigt Anställningen är tillsvidare och heltid Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning Startdatum efter överenskommelse Vi har ej möjlighet till distansarbete Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 29 juni. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 31 i Kristianstad. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

20 maj 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Servicemarknadssäljare Scania Sverige AB Norrköping
Scania CV AB
Övriga handläggare

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2024 registrerade Scania Sverige 2 554 tunga fordon till en marknadsandel på 48,8 %, den högsta siffran i modern tid. Om rollen Spännande utmaningar finns i en region på tillväxt. Transportbranschen är i en spännande fas och vi på Scania ser en stor möjlighet i att lösa våra kunders behov och samtidigt utveckla och växa i vår serviceaffär. Som en del i detta söker vi nu en Servicemarknadssäljare till Region Norrköping/Södermanland med placering i Norrköping. Servicemarknadssäljarens huvudsakliga ansvar är att proaktivt marknadsföra och sälja Scanias alla tjänster och serviceprodukter för att få in mer jobb i verkstaden. Du ansvarar även för att uppfylla affärsmässiga samt finansiella mål och därigenom bidra till Scanias lönsamma tillväxt. Dina arbetsuppgifter Rollen kommer att fokusera på oexploaterad potential hos kunder med fordon i drift. Det innebär att kontakta kunder där fordonet redan har sålts. Exempel på uppgifter och försäljningstillfällen kan vara: • Underhåll- och reparationsavtal till kunder utan avtal. Även agera proaktivt och underhålla kunder med utgående avtal. • Arbeta nära och aktivt i vårt lokala team, samt att aktivt besöka kunder för att få in mer jobb i verkstaden. • Kunder med egen verkstad där det finns potential att tillhandahålla reservdelar eller överta verkstadsaktiviteter. • Arbeta för att erbjuda renoveringar och större ombyggnationer för kunders fordon. • Arbeta för att vi tar hand om släp och påbyggnationer för kunders fordon. • Återvinna förtroende hos kunder som ej använder våra verkstadstjänster idag och få dem att se värdet i att använda auktoriserade serviceverkstäder. • Arbeta med servicebehov från fordonskontroller av myndigheter. Att fokusera på kunden, förstå och omvandla deras behov till värdeskapande lösningar samt att upprätthålla en positiv märkesimage är också viktiga aspekter i rollen. Du arbetar aktivt med att identifiera potentiella kunder och skapa försäljningsmöjligheter där Scania kan ge värde till kunden och vara lönsamma. Att verka för ett positivt samarbete med kollegor vid serviceverkstäder på andra orter i regionen, där vi stöttar och hjälper varandra, ser vi som självklart. Vem är du Vi vill att du har erfarenhet från säljande arbete och/eller kundbearbetning. Vi ser gärna att du är van att arbeta systematiskt med försäljning och har en känsla för affärer. Det är en stor fördel om du har kännedom om vårt produktutbud och om våra tjänster samt en god förståelse för våra kunder, branschen och verkstadsdrift. Du är van att arbeta självständigt såväl som i grupp och du har en hög social kompetens. Körkortsbehörighet minst B, gärna CDE. Vilka är vi Vi är ett team med trevliga och duktiga kollegor inom verkstad, reservdelar och försäljning. Tillsammans hjälper vi varann att växa med uppgiften och att utvecklas både i karriär och som person. Scania erbjuder Förmåner inkluderar friskvårdsbidrag och möjlighet till personalbil. Vi har en förmånsportal med rabatterade priser på produkter och tjänster, Scanias Personalstöd, löneväxling samt förmånlig tjänstepension och försäkring. Med en strukturerad utvecklingsplan och kurser stödjer Scania din personliga utveckling och karriärmöjligheterna finns både lokalt och globalt. Vill du utvecklas med oss så ligger alla vägar öppna för dig! Ansökan Din ansökan bör innehålla ett CV och examensbevis. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald i våra rekryteringsprocesser. Sista ansökningsdatum är 22 Juni 2025. Urval sker löpande under ansökningsperioden. Logik- och personlighetstester kan komma att användas i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan behöva genomföras för den här tjänsten. Välkommen med din ansökan!

20 maj 2025
Sista ansökan:
22 juni 2025
Beslagshandläggare till lokalpolisområde Motala
Polismyndigheten
Övriga handläggare

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. PO Östergötland Polisområde Östergötland är region Östs största polisområde sett till både antal invånare och yta. Det geografiska området sträcker sig över 13 kommuner. Polisområde Östergötland är indelat i tre lokalpolisområden: Linköping, Norrköping och Motala. På polisområdesnivå finns utredningssektionen och ett polisområdeskansli. LPO Motala Lokalpolisområde Motala ingår i polisområde Östergötland. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. ARBETSUPPGIFTER Som beslagshandläggare kommer du att arbeta i en grupp med handläggare, administratörer och poliser under ledning av en gruppchef. I gruppen kommer du vara en av tre som ansvarar för beslagshantering. Inom ramen för polisens utredningsarbete hanteras ofta beslagtaget gods, du kommer att vara en del av polisens arbete utåt och ge god service till allmänheten, åklagarmyndigheten samt till anställda i den egna myndigheten. Beslagverksamheten har ett övergripande ansvar för alla beslag som finns hos polisen. Detta innebär att du kommer ha kontakt med utredare, förundersökningsledare, åklagare, domstol och framförallt med allmänheten. Att vara beslagshandläggare innebär att du har ett övergripande ansvar vilket innefattar både administration och fysiskt arbete. I rollen som beslagshandläggare ingår: • Hantering av inkomna beslag. • Administrering av gods i Durtvå Beslag samt andra IT-system. • Förvaring, försäljning och förstörande av gods. • Tolkning av domar för att kunna effektuera beslut. • Behjälplig med service till allmänhet via telefon, besök och mail. • Godssök • Fordonshantering Du kommer att hantera farligt gods såsom bensin, gaser, explosiva ämnen. Omhändertagande av vapen samt hantering av drogbeslag ingår i uppdraget. Arbetet utförs såväl inomhus som utomhus och är bitvis fysiskt, vilket innebär att tunga lyft förekommer. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Avslutad och godkänd gymnasieutbildning • B-körkort för manuell växellåda • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har: • Annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, exempelvis inom juridik • Erfarenhet av beslagshantering • Erfarenhet av att arbeta med statistik, domar och åklagarbeslut • Erfarenhet från rättsväsendet • Erfarenhet av vapenhantering • Övrig körkortsbehörighet Personliga egenskaper För att trivas i rollen som beslagshandläggare behöver du vara noggrann och strukturerad. Då arbetet innebär tät kontakt med andra delar av verksamheten krävs det att du är serviceinriktad, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Arbetsuppgifterna kräver även att du är självgående och har förmåga att ta egna initiativ. Du har en vilja och god förmåga att lära och inhämta ny kunskap. Vi ser det som en självklarhet att du har en personlig mognad och ett rättssäkert tänk. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att ha möjlighet att hantera de arbetsuppgifter som ingår i rollen behöver du ha en god förmåga att hantera tunga lyft, genomföra färgbedömningar på gods samt vara bekväm med att hantera farligt gods samt gods där odör förekommer. ÖVRIGT Arbetsort: Motala Arbetstid: Dagtid med flex Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Funktion: Beslagshandläggare Anställningsbenämning: Administratör Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Efter sista ansökningsdag kommer ett intervjuurval att ske. Intervjuer placerar vi att genomföra v24. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

20 maj 2025
Sista ansökan:
2 juni 2025
Ägarservice
Kläppen Ski Resort AB
Övriga handläggare

Älskar du jobba med människor i fantastisk och kreativ miljö? Kläppen är Sveriges största privatägda fjällanläggning och den första skidanläggning du kommer tilli Sälen. Att vi är privatägda med ett långsiktigt tänk i all vår utveckling är unikt i branschen. Det ska kännas stor skillnad att besöka Kläppen, oavsett om man är medarbetare eller gäst hos oss. Vi drivs av passion för utveckling, att göra allt med riktig och ärlig kvalitet. Kännetecken är stark sammanhållning med en hög servicegrad & stort engagemang bland medarbetare. Våra värdeord är Tryggt, Omtänksamt, Personligt och Professionellt, TOPP helt enkelt. Våra gäster är aktiva familjer där 97% av alla gäster är mer än nöjda med sitt besök och en stor del återvänder årligen. Vår vision är att vara den mest upplevelserika semesterorten i Skandinavien, dit gästerna har som högsta önskan att besöka. Vi kan erbjuda dig Ett roligt och utvecklande arbete i ett privatägt bolag med mycket personligt engagemang och med stor möjlighet att påverka hur vi arbetar. Kläppen Ski Resort brinner för utveckling av produkten och bolaget, vilket speglar av sig i upplevelsen för våra gäster. Kontoret är fem steg från pisterna, möjlighet att leva och arbeta i en fantastisk miljö med massor av utförsåkning och naturupplevelser. Om du gillar att utveckla verksamheter, utmaningar och att jobba med positiva och duktiga människor, då kan detta vara en tjänst för Dig! Om tjänsten Du är en del i teamet på Kläppens logiavdelning, avdelningen hanterar allt som rör förmedling av privatägda boenden till Kläppens gäster. Inom avdelningen har du ett nära samarbete med vaktmästeri, städ, bokning, reception och interna fastigheter.  En stor del av din tjänst är att vara stugägarnas kontakt på Kläppen, för såväl befintliga ägare som nya stugägare. I kontakten med stugägarna hanteras allehanda praktiska och administrativa frågor kring bokningar, förmedlingsavtal och felanmälningar från deras stugor/lägenheter etc.  Du ansvarar för att ta fram och sätta ihop information om tjänster och produkter inom avdelningen som stugägare till privata stugor/lägenheter kan beställa/köpa av Kläppen. Du ser till att rätt tjänster och produkter erbjuds vid rätt tid under året. Vid beställningar av tjänster och produkter är du stugägarnas kontaktperson på Kläppen. Genom ditt driv och servicetänk säkerställer du att Kläppen håller en hög servicegrad till stugägarna och du är delaktig i utvecklingen av Kläppens ägarservice. Tillsammans med teamet på logiavdelningen driver ni avdelningen framåt. Arbetsuppgifter  Du är stugägarnas kontaktperson på Kläppen gällande beställningar av tjänster och produkter. Du hanterar av förmedlings-/hyresavtal med stugägare. Du hanterar fastighets- och städservicevtal med bostadsrättsföreningar på Kläppen Du hanterar och genomför utskick av årliga besiktningsprotokoll av stugor/lägenheter. Du hanterar logiavdelningens mail-utskick samt övrig information till ägare. Du arbetar med administration samt telefon- och mailsupport för ägare. Du verkar för att fler privata stugägare ska förmedla sin stuga/lägenhet genom Kläppen.  Du registrerar felanmälningar eller beställningar av produkter i underhållssystemet Fieldly.  Du jobbar med viss registervård gällande information om stugor/lägenheter eller stugägares uppgifter i Kläppens bokningssystem.  Du är delaktig i hantering och vidareutveckling av Online owner system, -där stugägarna bokar sina ägarperioder. Kvalifikationer  Det är viktigt att du är en problemlösare som ser positivt på tillvaron.  Vi söker dig som har:   erfarenhet av liknande tjänst sedan tidigare. datavana, då alla jobb som ska utföras administreras i vårt underhållssystem.  vana av att jobba i Microsoft Office. goda språkkunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. B-körkort Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidare anställning med start snarast. Provanställning tillämpas.  Helgarbete under vintersäsongen förekommer.  Sista ansökningsdag är 15 juni. Intervjuer kommer sker löpande både digitalt samt på plats. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontaktuppgifter  Vid frågor om tjänsten kontakta Linda Gånors, [email protected]   GDPR  Genom din ansökan godkänner du att Kläppen hanterar dina personuppgifter under rekryteringsperioden.

19 maj 2025
Sista ansökan:
15 juni 2025
Statens servicecenters säkerhetsenhet söker en administratör
Statens Servicecenter
Övriga handläggare

Som administratör utgör du en viktig del i myndighetens säkerhetsarbete. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor är du en del av navet inom styrning, samordning, stöd och uppföljning av myndighetens säkerhetsarbete. Hos oss arbetar vi tillitsbaserat vilket medför stor frihet med hög grad av eget ansvar att planera och utföra de arbetsuppgifter och uppdrag som du tilldelas. Vi söker dig med eller utan erfarenhet av säkerhetsfrågor och som vill utvecklas och arbeta med säkerhet, är det du? Tjänsten är placerad i centrala Sundbyberg, Stockholms län. Välkommen med din ansökan! Om enheten Säkerhetsenheten ansvarar för styrning, samordning, stöd och uppföljning av myndighetens säkerhetsarbete samt myndighetens sammanhållande arbete avseende kontinuitet och civil beredskap. Medarbetarna på enheten är placerade i Östersund, Stockholm och Malmö och är säkerhetsspecialister inom olika områden så som krisberedskap och civilt försvar, kontinuitetsplanering, informationssäkerhet, personsäkerhet, signalskydd, säkerhetsskydd och fysiskt skydd. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som administratör ansvarar du för att upprätthålla och hantera myndighetens centrala säkerhetsprövningsregister och -arkiv. Du förbereder och kontrollerar olika underlag, stödjer chefer, medarbetare och leverantörer i frågor om säkerhetsprövning. Du är myndighetens kontaktperson gentemot Säkerhetspolisen avseende säkerhetsprövningar och registerkontroller. Tillsammans med kollegorna utvecklar du arbetet med administrationen runt säkerhetsprövningar, håller utbildningar och informationsinsatser inom området. I arbetet ingår att stödja chefen med övriga allmänna administrativa arbetsuppgifter och planering av dessa. Tjänsten innebär att arbetsuppgifter behöver utföras på kontoret och distansarbete endast kan ske i ringa omfattning och efter överenskommelse med chef. Det förekommer resor inom Sverige i begränsad omfattning ca. 5 resor per år. Kvalifikationer • Högskoleförberedande gymnasieexamen med minst betyg B i Svenska, engelska och matematik  • Minst ett års erfarenhet av administrativt arbete • Vana av att arbeta i Excel • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Förmågekrav Vi söker dig som kan arbeta självständigt, är strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är noggrann, uppmärksammar detaljer och säkerhetsställer kvalitet. Vidare har du förmågan att anpassa dig till förändrade omständigheter och ändra arbets- och förhållningssätt när det krävs. Du tycker om att ge service, att utmanas och utvecklas och att hålla ordning och reda. Som person är du prestigelös, engagerad och har hög integritet. Du är ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende. Du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation. Meriterande • Utbildning inom säkerhet - till exempel utbildning som säkerhetssamordnare eller säkerhetshandläggare • Tidigare anställning inom offentlig sektor • Tidigare anställning i serviceyrke med många personliga kontakter Övrigt Anställningen är tillsvidare och heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Anställningen är placerad i Sundbyberg. Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning och svenskt medborgarskap enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Önskad start för anställningen är den 1 september. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 2 juni . Intervjuer hålls i Stockholm den 10 och 11 juni. Säkerhetsprövningssamtal utförs under v. 25. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

19 maj 2025
Sista ansökan:
2 juni 2025
Servicehandläggare till Ystad
Statens Servicecenter
Övriga handläggare

På servicekontoret i Ystad är vi tre medarbetare. Vi arbetar serviceinriktat där du och din kollega tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet. Du kommer även att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel. Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare Kvalifikationer Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet • Arbetat minst två år, under de senaste fem åren, inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten. Vidare ska du ha följande förmågor: • Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt • Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt • Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska • Kommunicera muntligt på engelska • Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov • Hantera flera kunder samtidigt • Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete Övrigt Anställningen är tillsvidare och på heltid Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning Startdatum efter överenskommelse Placeringsort Ystad Vi har ej möjlighet till distansarbete Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 2 juni, 2025. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi planerar att genomföra intervjuer under 24 och 25 i Ystad. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

19 maj 2025
Sista ansökan:
2 juni 2025
Handläggare Kundcenter, Gävle
Lantmäteriet
Övriga handläggare

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. I Sverige finns 3,4 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss kan du bidra till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Du kan också bidra med service till våra kunder och lämna ut information på ett rättssäkert sätt. Ditt arbete lägger bland annat grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som brinner för kunden! Du som har ett driv framåt och är peppad på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en av dem och dessutom vill vara med och fortsätta leverera mycket hög kundnöjdhet i vårt kundcenter, då kanske du är vår blivande medarbetare. Som handläggare i vårt kundcenter kommer du hantera kunder via telefon och mejl på vår första linje. Dina arbetsuppgifter innebär att besvara frågor, vägleda och ge information om Lantmäteriets verksamheter, produkter och tjänster. Du arbetar enligt processer, villkor och regler till exempel offentlighetsprincipen. I arbetsuppgifterna ingår att hantera begäran och utlämnande av allmänna handlingar där du arbetar i flera verksamhetssystem och hanterar stora ärendeflöden. I kundcenter är du schemalagd under kontorstid. KVALIFIKATIONER Vi vill att du som söker har gymnasieexamen och erfarenhet i närtid från arbete inom kundservice. Du har god datorvana av Officepaket och har lätt för att jobba i och lära dig nya IT system. Du har även god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. För att trivas hos oss behöver du ha ett intresse av att hjälpa våra kunder framför allt via telefon men även via mejl. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kundcenter eller kontaktcenter. Det är även meriterande med god förmåga att kommunicera på engelska i både tal och skrift samt erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet. Vidare är det meriterande om du har påbyggnadsutbildning som är relevant inom Lantmäteriets verksamhetsområde samt om du har arbetat med utlämnande av allmänna handlingar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är serviceinriktad och hjälpsam med ett professionellt bemötande, oavsett kund. Du har förmåga att på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förklara begrepp och processer som inte är vanliga för våra kunder. Du är även strukturerad och arbetar bra i process efter uppsatta villkor och regler i kombination med en lyhördhet att hitta prestigelösa möjligheter och lösningar. Du använder din goda kommunikativa förmåga till att samarbeta samt skapa och bibehålla goda relationer. Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. Tjänsten är placerad i Gävle. Efter introduktionsutbildning finns det möjlighet till att arbeta på distans när verksamheten tillåter. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ger vi dig förutsättningar att kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Utifrån detta begär vi enbart CV och önskar att du inte bifogar något foto eller personligt brev till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

19 maj 2025
Sista ansökan:
9 juni 2025
Servicehandläggare till statens servicecenter, Sölvesborg
Statens Servicecenter
Övriga handläggare

På servicekontoret i Sölvesborg är vi ca tre medarbetare och ingår i kontorsområde 9 Sydväst flexi. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet. Du komma att arbeta på servicekontoren Karlshamn, Tingsryd och Sölvesborg samt andra kontor vilket ibland sker med kort varsel. Viss utbildning kommer ske på annan ort. Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare Kvalifikationer Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet • Arbetat minst två år, under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten. • B-körkort Vidare ska du ha följande förmågor: • Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt • Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt • Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska • Kommunicera muntligt på engelska • Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov • Hantera flera kunder samtidigt • Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete Vidare är det meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter Övrigt Anställningen är tillsvidare och heltid Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning Startdatum efter överenskommelse Vi har ej möjlighet till distansarbete Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 1 juni. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 24 i Karslhamn/Sölvesborg. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

16 maj 2025
Sista ansökan:
1 juni 2025