Städchef

Sök bland 7 lediga jobb som Städchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Forenede Service söker en Driftchef till Göteborg
Forenede Service AB
Övriga administrations- och servicechefer

Forenede Service är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa och putsa fönster bäst. På Forenede Service bryr vi oss om varandra och har en hjälpsam kultur där trivsel och engagemang är i fokus.Som Driftchef på Forenede Service har du det övergripande ansvaret för din avdelning vilket innebär ansvar för leverans till kund, personalansvar samt ekonomiskt ansvar. Du säkerställer att kontrakten följs och optimeras samt att bibehålla, utveckla och skapa nya kundrelationer. Du har kontakt med leverantörer samt bistår vid anbudsgivning och försäljning. Du har det dagliga ansvaret inom ditt område för dina medarbetare och du skapar en fördelaktig arbetsmiljö där dina medarbetare trivs och utvecklas, vilket i sin tur gör att våra kunder blir nöjda.  Du utgår från vårt kontor i Mölndal och har Göteborgområdet som ansvarsområde. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid. Du kommer tex att: • Arbetsleda Teamledare och Servicemedarbetare • Säkerställa att kvalitetskraven i kontrakten följs • Genomföra kundmöten • Genomföra medarbetarsamtal • Arbeta med effektiv schemaläggning • Årsplanering • Ansvara och planera för att avdelningens mål nås • Månadsvis resultatuppföljning mot avdelningens mål • Arbeta aktivt med merförsäljning • Säkerställa att avdelningen når upp till gällande miljö- och arbetsmiljökrav Om dig: Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ditt ledarskap är avgörande för att passa i denna roll. Du behöver vara verksamhetsnära, serviceinriktad, proaktiv och ansvarsfull samt har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi söker en ödmjuk och ärlig person som förstår att ett gott ledarskap är nyckeln till välmående personal. Erfarenhet inom branschen är meriterande men inget krav - det viktigaste är att vi hittar rätt person. För att söka tjänsten är körkort och datorvana ett krav. Förmåner: Som anställd hos Forenede Service finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Samtliga anställda erbjuds friskvårdsbidrag och nyanställda får utbildning för att få rätt förutsättningar i den nya rollen. En splitterny tjänstbil ingår i tjänsten. Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!

25 april 2025
Sista ansökan:
24 maj 2025
Avdelningschef Städ
Destination Apelviken AB
Övriga administrations- och servicechefer

Om tjänsten Som avdelningschef på Städ på Destination Apelviken och Apelvikstrand har du det övergripande ansvaret för att leda, organisera och utveckla avdelningens arbete. Ditt mål är att säkerställa en effektiv drift och en ren och trivsam miljö för våra gäster. Du arbetar nära ditt team för att skapa de bästa förutsättningarna för trivsel och prestation, samtidigt som du implementerar hållbara och kvalitativa arbetssätt. Dina ansvarsområden Personalansvar – Rekrytering, schemaläggning, arbetsmiljöarbete, utbildning och medarbetarsamtal Ekonomi och budget – Hantering av avdelningens budget, inköp och uppföljning Arbetsledning – Planera och fördela arbetsuppgifter samt säkerställa att rutiner och policys följs Utveckling och hållbarhet - Implementera förbättringsinitiativ och arbeta för en mer hållbar verksamhet Operativ närvaro - Stötta teamet i det dagliga arbetet och täcka upp vid behov Vi söker dig som... Har erfarenhet av personalledning och arbetsledning, gärna inom service eller städ Är organiserad, lösningsorienterad och trivs med att utveckla både mäniskor och verksamheter Har ett öga för detaljer och kvalitet, men även för helhet och långsiktiga mål Motiveras av att arbeta i en dynamisk miljö med höga krav på service och effektivitet Har ekonomisk förståelse och erfarenhet av budget- och kostnadsuppföljning Vi erbjuder En central och viktig roll i en växande verksamhet Möjlighet att påverka och utveckla arbetssätt och processer En arbetsplats där gemenskap, engagemang och hållbarhet står i fokus Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag!

17 april 2025
Sista ansökan:
17 maj 2025
Forenede Service söker en Driftchef till Norrköping
Forenede Service AB
Övriga administrations- och servicechefer

Forenede Service är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa och putsa fönster bäst. På Forenede Service bryr vi oss om varandra och har en hjälpsam kultur där trivsel och engagemang är i fokus.Som Driftchef på Forenede Service har du det övergripande ansvaret för din avdelning vilket innebär ansvar för leverans till kund, personalansvar samt ekonomiskt ansvar. Du utgår från vårt kontor i Åby men är ansvarig för våra avtal i Norrköping, Linköping och Söderköping varför löpande resor mellan dessa orter ingår. Du säkerställer att kontrakten följs och optimeras samt att bibehålla, utveckla och skapa nya kundrelationer. Du har kontakt med leverantörer samt bistår vid anbudsgivning och försäljning. Vidare är du en nyckelperson i att skapa och bibehålla en god arbetsmiljö tillsammans med dina medarbetare där ni trivs och utvecklas, vilket i sin tur gör att våra kunder blir nöjda.  Du kommer tex att: • Arbetsleda Teamledare och Lokalvårdare • Säkerställa att kvalitetskraven i kontrakten följs • Genomföra kundmöten • Genomföra medarbetarsamtal • Arbeta med schemaläggning • Arbeta med årsplanering • Ansvara och planera för att avdelningens mål nås • Arbeta med resultatuppföljning mot avdelningens mål • Arbeta med merförsäljning • Säkerställa att avdelningen följer gällande miljö- och arbetsmiljökrav Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid. Om dig: Som person är du serviceinriktad, proaktiv och ansvarsfull. Du har tidigare erfarenhet av att leda människor och förstår vikten av att arbeta tillsammans som ett team.   Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter medarbetare som bidrar till god stämning och hjälpsamhet.  Erfarenhet inom branschen är meriterande men inget krav - det viktigaste är att vi hittar rätt person. För att söka tjänsten är körkort och datorvana ett krav. Det är även viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift obehindrat.  Vi arbetar med löpande urval så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!

15 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Driftchef till Rengörare Näslund
Rengörare Näslund AB
Övriga administrations- och servicechefer

Driftchef till Rengörare Näslund Rengörare Näslund AB är ett städföretag i Stockholm med verksamhet inriktad på entreprenadstädning av kommersiella och offentliga lokaler samt privata företag framför allt i Stockholmsområdet med omnejd. Rengörare Näslund grundades redan 1972 och har sedan dess utvecklats till att bli ett av Sveriges ledande städföretag. Vi skapar trygghet för våra kunder och levererar ett rent och professionellt resultat. Vi söker nu en driftchef till vår driftsorganisation. Arbetsuppgifter Du ansvarar bland annat för: - Ansvara för kundkontakt och kvalité - Personalansvar för ett antal Driftledare och eventuella förmän - Resultatansvar för utpekade objekt - Utveckla verksamheten tillsammans med dina medarbetare - Budget ansvar - Analys +lösningar som implementering mm - Löpande administration såsom, lönerapportering, schemaplanering framtagning av rapporter och återrapportering till berörda personer., mm. Din bakgrund: - Du ska ha dokumenterad branschvana - SRY/PRYL - Du ska ha B-körkort - Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift - Ledarerfarenhet från servicebranschen - Arbetsrätt och Miljö arbete - Vana av att arbeta med administration Egenskaper Vi söker dig som har: - Viljan att utveckla både dig själv, dina medarbetare och kunder - Förmågan att planera, prioritera och delegera Vi vill att du: - Ser problem som en möjlighet och har ett lösningsorienterat förhållningssätt i din vardag - Är trygg och stabil i dig själv på det professionella och personliga planet Utbildning: - Gymnasieutbildning eller motsvarande - SRY och/eller Pryl - Genomgått utbildning inom Insta 800 nivå 3 meriterande - Utbildad inom DS Hygien är meriterande - Ledarutbildning Ansökan: Märk ansökan med Driftchef Ansökan skickas till [email protected]

8 april 2025
Sista ansökan:
8 maj 2025
Verksamhetschef RUT Primula
Anettes hemtjänst på Gotland AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vi har en ökad efterfrågan på våra tjänster och vill tillsätta en helt ny tjänst hos oss. Som verksamhetschef för våra RUT-tjänster på Gotland får du leda utvecklingen av den verksamheten i nära samarbete med vd och verksamhetscheferna för hemtjänst. Primula är ett gotländskt, stabilt och växande företag med cirka 100 medarbetare. Vi är ett företag som värdesätter kvalitet och kundnöjdhet. Vår värdegrund är viktig för oss och grunden i allt vårt arbete. Vi strävar efter att våra medarbetare ska känna arbetsglädje och yrkesstolthet i sitt arbete, och vi tror på allas lika värde. Hos oss är det viktigt att alla medarbetare känner sig betydelsefulla och respekterade. Hos oss får du: · Konkurrenskraftig lön och förmåner så som 4000 kr i friskvårdsersättning · Kollektivavtal, med avtalsenlig tjänstepension och semester · En tillgänglig och erfaren chef och nära samarbete med kollegor · Bra företagsbil, telefon, arbetskläder med mera · Företagshälsovård · Möjlighet till vidareutbildning och personlig utveckling · Planeringsdagar och kundfester · En arbetsplats där vi månar om kvalitet för våra kunder · En kultur där du kan känna dig trygg och uppskattad och ha roligt · Fina lokaler Läs gärna mer på vår webbplats www.primula.nu. Dina arbetsuppgifter Som Verksamhetschef för RUT kommer du att vara en central del av vår verksamhet. Du har fullt personalansvar, vilket till exempel innebär att rekrytera, säkerställa en god och säker arbetsmiljö, genomföra löne- och medarbetarsamtal. Verksamheten bedrivs över hela Gotland och våra kontor i Visby och Slite utgör basen för våra medarbetare. I dagsläget består gruppen av 12 medarbetare, vilket kommer att öka. Verksamhetsansvaret innebär ett kundansvar, budgetansvar och att utveckla våra arbetssätt. Du ansvarar för hela kundperspektivet – från kontakt med befintliga kunder, kundundersökningar till marknadsföring och dialog med framtida kunder. Inom ditt mandat ligger också inköp av material till verksamheten. Uppdraget innebär även att vara dina medarbetare behjälplig rent praktiskt med RUT-uppdragen. Arbetet sker i ett nära samarbete med våra planerare, övriga verksamhetschefer, ekonomi/lön och vd. Du rapporterar till vd och ingår i ledningsgruppen för bolaget. Din bakgrund: Du behöver ha erfarenhet av arbete inom städ i hemmiljö och känna dig trygg i arbetsmetodiken. Vi tror att du har ledarerfarenhet och det är viktigt att du tycker om att leda och coacha andra. Troligen har du tidigare haft kundkontakt eller kundansvar i någon form. Du är bra på att strukturera ditt arbete och få saker gjort. Kunskaper inom Office-paketet är nödvändigt, och vi använder även andra system dagligen. Är du bra på sociala medier får du användning av det i rollen. Körkort är ett krav. Vi erbjuder utbildning vid behov, så att du känner dig trygg i alla delar av uppdraget. Din personliga lämplighet för uppdraget är viktigast för oss och vi värdesätter mångfald. Ansökan Din arbetsplats kan vara både på kontoret i Slite och Visby. Tjänsten är heltid, en provanställning som övergår till tillsvidare, med start enligt överenskommelse. Vi anställer löpande, så skicka in din ansökan redan idag för att bli en del av vårt fina team på Primula. Skicka din ansökan till vår vd [email protected] och ring på 0704-975 128 om du vill veta mer om uppdraget. Vi begär alltid ett utdrag från belastningsregistret och behandlar dina personuppgifter enligt GDPR. Välkommen till Primula – där vi tillsammans skapar glädje och stolthet i arbetet!

2 april 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Arbetsledare lokalvård till Campus Södermalm och Campus Vasastan
AcadeMedia Support AB
Övriga administrations- och servicechefer

Campus Södermalm och Campus Vasastan söker nu en driven och ansvarsfull arbetsledare med god erfarenhet inom lokalvård. Campus Södermalm ligger vid Skanstull och Campus Vasastan ligger vid St:Eriksplan och båda ingår i Academedia. I våra campusar har vi 3-4 gymnasieskolor dess elever, lärare och rektorer samt campusteamet där man som arbetsledare ingår. Som arbetsledare hos oss kommer du ha ett team per campus där du också fördelar din tid 50/50. Teamet tillsammans är ca 7-9 personer. Vi söker dig som gillar ordning och reda är serviceminded och flexibel. Du har goda kommunikations- och ledaregenskaper och är bra på organisation och logistik. Krav: -Erfarenhet och kunskap inom lokalvård, minst två år som arbetsledare - Flytande svenska och engelska i tal samt skrift -God erfarenhet av att leda personal -Erfarenhet och kunskap inom kvalitetsbedömningar samt miljö- och arbetsmiljöarbete relevant för rollen Arbetsuppgifter: I tjänsten som arbetsledare ansvarar du dagligen för beställningar, kvalitetssäkring genom kontroller, uppdateringar av rutiner och processer samt daglig dialog med medarbetarna och campusteamet. Tjänsten är fördelad ca 20% administrativt och 80% operativt, dvs du deltar dagligen i arbetet av att städa våra campusar. Arbetsledaren är också den som stöttar sitt team vid eventuell sjukdom. Arbetstiden är 8 timmar per dag, förlagd dag/em/kväll måndag - fredag och är en så kallad uppehållstjänst. Uppehållstjänsten är 91%, det innebär att man arbetar heltid när campus har öppet och så arbetar man lite mindre när campus är stängt för höstlov, jullov, sportlov, påsklov och sommarlov. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi är en campuschef per campus och vi kommer ha ett delat ansvar för tjänsten som arbetsledare. Välkommen med din ansökan!

10 mars 2025
Sista ansökan:
15 maj 2025
Driftchef Norrköping – För dig som leder med passion och skapar resultat
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Övriga administrations- och servicechefer

Om du brinner för att nå resultat, bygga starka team och skapa enastående kundupplevelser, då har du just hittat tjänsten där du kan göra verklig skillnad och växa tillsammans med oss! MIAB AB befinner sig i en stark tillväxtfas och vi söker nu en passionerad och erfaren Driftchef till vårt team i Norrköping. I rollen kommer du att vara en central nyckelperson i att säkerställa att vi levererar högsta servicekvalitet till våra kunder samtidigt som du driver och utvecklar vår verksamhet. Vi letar efter en person som kan fortsätta skapa stabilitet och struktur till vår verksamhet samt ta ansvar för både ekonomiska och operativa resultat. Som Driftchef på MIAB kommer du att: • Leda och utveckla ditt team: Du kommer att ha ett direkt ansvar för teamledare och medarbetare inom ditt driftområde. Genom ett coachande ledarskap ska du skapa en arbetsmiljö som uppmuntrar till utveckling, engagemang och god leveransprestation. • Utveckla strukturer och rutiner: I denna roll är du ansvarig för att fortsätta etablera och följa upp arbetssätt som säkerställer att både teamet och verksamheten fungerar effektivt och hållbart på lång sikt. • Ekonomiskt och operationellt ansvar: Du ansvarar för budget, resultat och leverans inom ditt område, där du säkerställer att vi håller hög kvalitet och effektivitet i alla led. • Optimera kundrelationer: Du har en nära dialog med våra kunder för att kontinuerligt utveckla vår leverans och säkerställa att vi möter kundens behov och förväntningar på ett optimalt sätt. • Rekrytera och utveckla personal: Du kommer att spela en viktig roll i att bygga och utveckla ditt team. Rekrytering, kompetensutveckling och uppföljning är en naturlig del av din arbetsdag, där du sätter riktningen för hur teamet ska växa och utvecklas. DETTA SÖKER VI Vad vi söker i dig som ledare: Vi söker en ledare med förmåga att inspirera och skapa resultat. Du har erfarenhet av att leda och utveckla människor och har förmågan att skapa en positiv, strukturerad och högpresterande arbetsmiljö. Du förstår vikten av att vara en förebild och kan genom ditt ledarskap motivera och engagera ditt team i att arbeta mot gemensamma mål. Du har en strategisk och strukturerad inställning till ditt ledarskap och är van vid att sätta tydliga mål, delegera ansvar och följa upp resultat. För oss är det viktigt att du kan skapa långsiktig stabilitet i verksamheten och samtidigt ha en god överblick över hela processen – från kunddialog till personalutveckling och ekonomiskt ansvar. Vi söker en person som inte bara är resultatinriktad, utan också har en genuin vilja att utveckla människor och verksamheter. Kvalifikationer: • Ledarskapserfarenhet: Vi tror att du har några års erfarenhet av att leda och utveckla team, gärna inom liknande bransch (t.ex. städ, facility management eller detaljhandel). • Ekonomiskt ansvar: Erfarenhet av att arbeta med budget, resultat och ekonomiska uppföljningar eller en motsvarande god ekonomisk förståelse. • Kommunikationsförmåga: Du är en tydlig kommunikatör och skapar förtroende både hos kunder och medarbetare. • Erfarenhet av arbetsmiljöarbete: Du är ansvarig för arbetsmiljö och säkerställer att teamet följer alla riktlinjer och säkerhetsföreskrifter. • Stort engagemang för personalutveckling: Du brinner för att coacha och utveckla dina medarbetare, och du ser till att rätt kompetens finns på plats i teamet. • B-körkort: B-körkort är ett krav. Meriterande: • Utbildning inom ledarskap eller arbetsmiljö • Erfarenhet från städbranschen eller en liknande serviceorienterad verksamhet • Erfarenhet av att arbeta med kvalitetskontroller och avtalsstyrning • Erfarenhet av försäljning och kundrelationer • Relevant utb ex SRY, Insta etc Tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning, med start enligt överenskommelse. Möjlighet till tjänstebil finns. Rekryteringen sköts av Studentconsulting och vi hänvisar eventuellt frågor till affärschef Tobias Hermansson på StudentConsulting i Norrköping. Ansök idag! Är du den ledare vi söker? Vill du ta nästa steg i din karriär och vara en central del av MIAB:s fortsatta framgång? Vi ser fram emot att höra från dig och ge dig möjligheten att utvecklas i en dynamisk och växande organisation. Skicka din ansökan idag! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

3 mars 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025