Stationschef, bilprovning

Sök bland 10 lediga jobb som Stationschef, bilprovning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Platschef till Euromaster i Halmstad

Är du en driftig ledare som gillar att engagera och vinna som ett team? Välkommen till oss på Euromaster! Vi erbjuder ett omväxlande arbete på Europas och Sveriges största däckkedja där du kan bidra med att skapa en enkel tillvaro för alla på väg! På verkstaden i Halmstad arbetar ett sammansvetsat team inklusive platschefen, med att serva våra kunder med däck för personbilar, lastbilar och övriga fordon. Som platschef kommer du vara operativt ansvarig för driften och den löpande verksamheten med direktrapportering till regionchef Halmstad. I din tjänst som platschef befinner du dig i verksamheten och viss del av din tid tar du emot våra kunder och hjälper dem att få rätt service hos oss. - Leda och utveckla verkstaden och säkerställa att vi når våra mål - Säkerställa att verkstaden drivs på ett effektivt, säkert och lönsamt sätt - Driva projekt och ditt team framåt för att leverera bästa möjliga lösning till kunden Vi söker en mål- och serviceinriktad ledare. Du är trygg i din ledarroll och har en framtoning som främjar samarbete och laganda. En viss branschkunskap och erfarenhet från bil-eftermarknaden är meriterande men inget krav. Du är bra på att skapa förtroende, göra affärer och bygga långsiktiga relationer både internt och externt. Office-paketet bör du behärska och vi ser gärna att du har systemvana. B-körkort är ett krav. Sist men inte minst delar du naturligtvis vårt intresse för fordonsbranschen. Euromaster AB, som är ett helägt dotterföretag i Michelinkoncernen, är Europas största däckkedja med över 2400 serviceverkstäder i 17 länder. Med djup kunskap, stort engagemang och ett heltäckande produkt-, tjänst- och serviceerbjudande kring däck- och fordonservice kan företaget erbjuda lösningar för alla kunder liten som stor. Bolaget är marknadsledande på B2B kunder och flertalet av det största företagen i Sverige har valt Euromaster som tjänsteleverantör inom däck och fordonservice. Med en tydlig miljöprofil har Euromaster även en regummeringsfabrik för återvinning av lastbilsdäck. Bolaget har 80 års erfarenhet i branschen, finns på över 100 orter i Sverige i ett nätverk med av 130 verkstäder, 450 anställda och en omsättning om 1,3 miljarder. Euromaster har sitt svenska huvudkontor i Varberg. Läs mer på: www.euromaster.se

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Platschef

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. NorrtäljeI Norrtälje bedriver vi verksamhetmed flera olika varumärken i två anläggningar. I din roll som platschef i Norrtäljeansvarar du för bägge anläggningarna. ArbetsuppgifterSom Platschef har du det yttersta ansvaret att leda, styra och utveckla anläggningarna inom bilförsäljning, verkstad och reservdelar. I rollen ansvarar du för att verksamheten utvecklas i linje med bolagets affärsidé, mål och visioner. I arbetsuppgifterna ingår att leda, utveckla och motivera medarbetarna samt även vårda ett produktivt samarbete med generalagenter och återförsäljare. Vidare har du som Platschefett ledaransvar över hela verksamheten samt ett drifts- och resultatansvar.Det innefattar säkerhetsställande av att arbetslagar, skydds- och arbetsmiljölagar efterföljs samt att kvalitet- och miljömål uppnås. Rollen innefattar också resursplanering, rekrytering och säkerhetsställande av att rätt kompetens finns på anläggningen. Nyckelkompetenser/förmågor Flera års erfarenhet av försäljning och eftermarknad/verkstad inom bilbranschen. Dokumenterad erfarenhet av ledarskap. Eftergymnasial utbildning inom försäljning är meritande. B-körkort för manuellt växlade bilar. Goda kunskaper i Svenska och Engelska, i tal och skrift. Förmåga att motivera dina anställda och få dem att trivas på arbetsplatsen, samtidigt är du inte rädd för att säga ifrån samt utmana. Brinnande intresse för att driva verksamheten framåt och öka försäljning samt lönsamhet. Förmåga att driva verksamheten mot uppsatta mål. Du motiveras av utmaningar, har drivkraft och god strukturell förmåga. Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrarlön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se Ansök redan idag!I den här rollen är vi måna om att få in en driven, nyfiken och modig individ som vågar ta beslut och som är trygg i att leda andra till framgång. Är du den vi söker så ska du skicka in din ansökan redan idag. Vi kommer att kontakta kandidater löpande, innan sista ansökningsdag.

11 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Platschef Hedinbil Stäket

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. ArbetsuppgifterSom Platschef har du det yttersta ansvaret att leda, styra och utveckla anläggningen inom bilförsäljning, verkstad och reservdelar. I rollen ansvarar du för att verksamheten utvecklas i linje med bolagets affärsidé, mål och visioner. I arbetsuppgifterna ingår att leda utveckla och motivera medarbetarna och även vård ett produktivt samarbete med generalagenter och återförsäljare. Vidare har du som Platschefett ledaransvar över hela verksamheten samt ett drifts- och resultatansvar.Det innefattar säkerhetsställande av att arbetslagar, skydds- och arbetsmiljölagar efterföljs samt att kvalitet- och miljömål uppnås. Rollen innefattar också resursplanering, rekrytering och säkerhetsställande av att rätt kompetens finns på anläggningen. Nyckelkompetenser/förmågor Flera års erfarenhet av bilbranschen, försäljning och eftermarknad/verkstad. Dokumenterad erfarenhet av ledarskap Eftergymnasial utbildning inom försäljning är meritande B-körkort Goda kunskaper i Svenska och Engelska, i tal och skrift Förmåga att motivera dina anställda och få dem att trivas på arbetsplatsen, samtidigt är du inte rädd för att säga ifrån Brinnande intresse för att driva verksamheten framåt och öka försäljning samt lönsamhet Förmåga att driva verksamheten mot uppsatta mål. Du motiveras av utmaningar, har drivkraft och god strukturell förmåga Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se

8 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Stationschef till Opus Bilprovning Sätra

Arbetsbeskrivning Motiveras du av att coacha och leda samt arbeta mot uppsatta mål? Har du tidigare erfarenhet från Fordonsbesiktning eller erfarenhet från Motorbranschen? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som Stationschef till Opus Bilprovning Sätra! Opus Bilprovning Sätra tillhandahåller ett komplett utbud av Kontrollbesiktningar. På stationen arbetar ett dedikerat team om cirka tio medarbetare, strävar vi efter att erbjuda högkvalitativa kontrollbesiktningstjänster till våra kunder. Som stationschef har du ansvar för stationen. Du arbetar utifrån satta mål och riktlinjer, leder den egna verksamheten och har budget-, resultat- och personalansvar. Du ansvarar för produktionen och att verksamheten utvecklas och bedrivs på ett lönsamt sätt. Som Stationschef ser du vikten av att dina medarbetare trivs och mår bra på jobbet för att tillsammans bidra till ett gott resultat och bra kundupplevelse. Utöver arbetet som Stationschef ingår du i den dagliga produktionen och arbetar med kontrollbesiktning av fordon där du kontrollerar att fordonet uppfyller ställda säkerhetskrav. För att leda verksamheten effektivt och aktivt arbeta för att skapa framgångsrika team, är det viktigt att stationschefen är en del av den dagliga verksamheten och arbetar som del av teamet på stationen. Som stationschef ansvarar du för: - Kommunikation med den egna personalen kring resultat, förbättringsmöjligheter, nyheter inom företaget och samarbetet. - Aktivt arbete med bra och självständigt team på stationen som arbetar mot gemensamma mål. - Den dagliga driften och resursplaneringen i form av schemaläggning, bemanning, stationens öppettider och tillgänglighet mot kund. - Leda och fördela samt följa upp det dagliga arbetet på stationen - Underhåll och skötsel av utrustning på stationen. - Kontakten och relationen med privatkunder såväl som stationens företagskunder. - Arbete med att uppnå uppsatta mål och säkerställa att verksamheten arbetar enligt de krav som finns i en ackrediterad verksamhet. Som stationschef har du ett övergripande ansvar för omsättningen, kötider, kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och bidrar till att stationen uppnår ekonomiska krav på lönsamhet. Din Profil Dina personliga egenskaper är viktiga i tjänsten som stationschef, du är serviceinriktad och trivs med kundkontakten. Vi söker dig som vill ha en bred och spännande tjänst, du är trygg i rollen som chef och ledare, handlingskraftig och motiverande i ditt ledarskap. Som Stationschef har du förståelse för vikten av kundfokus i verksamheten, du är affärsmässig och har ett stort tekniskt intresse. Kompetenskrav: - Teknisk fordonskunskap - Ledarskapserfarenhet - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet från besiktningsbranschen - Erfarenhet av ekonomi/budgetarbete - Ytterligare Körkortsbehörigheter Vi erbjuder dig ett roligt arbete i ett framgångsrikt team där vi värnar trivseln på arbetsplatsen. Du kommer uppleva ett stimulerande arbete där du träffar många nya kontakter och där fokus ligger på service och kundupplevelsen.? Vi har många fördelaktiga förmåner och erbjuder en stabil anställning i ett etablerat företag. Om företaget Opus Bilprovning är ett av Sveriges största besiktningsföretag. Vi har närmare 100 stationer från Kiruna i norr till Malmö i söder – och vi besiktar nära två miljoner fordon om året. Miljö- och klimatfrågor är mycket viktiga för oss på Opus Bilprovning och därför klimatkompenserar vi hela vår verksamhet till 100%. Vår ambition är att vara det besiktningsföretag i Sverige som erbjuder den bästa kundupplevelsen och genom detta bli det självklara valet för alla som behöver besikta sitt fordon. Vi vill att det ska vara både enkelt, tryggt och trevligt att besikta hos oss. Förutom kontroll- och registreringsbesiktning av lätta och tunga fordon, besiktar vi även bl a motorredskap, lastbilskranar, bakgavellyftar, mobila arbetsplattformar samt utför brandskyddskontroller. Opus Bilprovning vill vara en öppen och kreativ arbetsplats där allas kunskaper och erfarenheter värdesätts. Därför värnar vi den etniska och kulturella mångfalden, en jämn könsfördelning och en varierad åldersfördelning bland våra medarbetare. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alida Antonsson, på telefonnummer 070-664 65 81. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

28 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Stationschef till Opus Bilprovning Sätra

Arbetsbeskrivning Motiveras du av att coacha och leda samt arbeta mot uppsatta mål? Har du tidigare erfarenhet från Fordonsbesiktning eller erfarenhet från Motorbranschen? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som Stationschef till Opus Bilprovning Sätra! Opus Bilprovning Sätra tillhandahåller ett komplett utbud av Kontrollbesiktningar. På stationen arbetar ett dedikerat team om cirka tio medarbetare, strävar vi efter att erbjuda högkvalitativa kontrollbesiktningstjänster till våra kunder. Som stationschef har du ansvar för stationen. Du arbetar utifrån satta mål och riktlinjer, leder den egna verksamheten och har budget-, resultat- och personalansvar. Du ansvarar för produktionen och att verksamheten utvecklas och bedrivs på ett lönsamt sätt. Som Stationschef ser du vikten av att dina medarbetare trivs och mår bra på jobbet för att tillsammans bidra till ett gott resultat och bra kundupplevelse. Utöver arbetet som Stationschef ingår du i den dagliga produktionen och arbetar med kontrollbesiktning av fordon där du kontrollerar att fordonet uppfyller ställda säkerhetskrav. För att leda verksamheten effektivt och aktivt arbeta för att skapa framgångsrika team, är det viktigt att stationschefen är en del av den dagliga verksamheten och arbetar som del av teamet på stationen. Som stationschef ansvarar du för: - Kommunikation med den egna personalen kring resultat, förbättringsmöjligheter, nyheter inom företaget och samarbetet. - Aktivt arbete med bra och självständigt team på stationen som arbetar mot gemensamma mål. - Den dagliga driften och resursplaneringen i form av schemaläggning, bemanning, stationens öppettider och tillgänglighet mot kund. - Leda och fördela samt följa upp det dagliga arbetet på stationen - Underhåll och skötsel av utrustning på stationen. - Kontakten och relationen med privatkunder såväl som stationens företagskunder. - Arbete med att uppnå uppsatta mål och säkerställa att verksamheten arbetar enligt de krav som finns i en ackrediterad verksamhet. Som stationschef har du ett övergripande ansvar för omsättningen, kötider, kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och bidrar till att stationen uppnår ekonomiska krav på lönsamhet. Din Profil Dina personliga egenskaper är viktiga i tjänsten som stationschef, du är serviceinriktad och trivs med kundkontakten. Vi söker dig som vill ha en bred och spännande tjänst, du är trygg i rollen som chef och ledare, handlingskraftig och motiverande i ditt ledarskap. Som Stationschef har du förståelse för vikten av kundfokus i verksamheten, du är affärsmässig och har ett stort tekniskt intresse. Kompetenskrav: - Teknisk fordonskunskap - Ledarskapserfarenhet - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet från besiktningsbranschen - Erfarenhet av ekonomi/budgetarbete - Ytterligare Körkortsbehörigheter Vi erbjuder dig ett roligt arbete i ett framgångsrikt team där vi värnar trivseln på arbetsplatsen. Du kommer uppleva ett stimulerande arbete där du träffar många nya kontakter och där fokus ligger på service och kundupplevelsen.? Vi har många fördelaktiga förmåner och erbjuder en stabil anställning i ett etablerat företag. Om företaget Opus Bilprovning är ett av Sveriges största besiktningsföretag. Vi har närmare 100 stationer från Kiruna i norr till Malmö i söder – och vi besiktar nära två miljoner fordon om året. Miljö- och klimatfrågor är mycket viktiga för oss på Opus Bilprovning och därför klimatkompenserar vi hela vår verksamhet till 100%. Vår ambition är att vara det besiktningsföretag i Sverige som erbjuder den bästa kundupplevelsen och genom detta bli det självklara valet för alla som behöver besikta sitt fordon. Vi vill att det ska vara både enkelt, tryggt och trevligt att besikta hos oss. Förutom kontroll- och registreringsbesiktning av lätta och tunga fordon, besiktar vi även bl a motorredskap, lastbilskranar, bakgavellyftar, mobila arbetsplattformar samt utför brandskyddskontroller. Opus Bilprovning vill vara en öppen och kreativ arbetsplats där allas kunskaper och erfarenheter värdesätts. Därför värnar vi den etniska och kulturella mångfalden, en jämn könsfördelning och en varierad åldersfördelning bland våra medarbetare. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alida Antonsson, på telefonnummer 070-664 65 81. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

28 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Stationschef till Opus Bilprovning Nynäshamn

Arbetsbeskrivning Motiveras du av att coacha och leda samt arbeta mot uppsatta mål? Har du tidigare erfarenhet från Fordonsbesiktning? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som Stationschef till Opus Bilprovning Nynäshamn! Opus Bilprovning Nynäshamn tillhandahåller kontrollbesiktningar av Lätta- samt Tungafordon. På stationen arbetar ett dedikerat team om fem medarbetare, tillsammans strävar vi efter att erbjuda högkvalitativa kontrollbesiktningstjänster till våra kunder. Som stationschef har du ansvar för stationen. Du arbetar utifrån satta mål och riktlinjer, leder den egna verksamheten och har budget-, resultat- och personalansvar. Du ansvarar för produktionen och att verksamheten utvecklas och bedrivs på ett lönsamt sätt. Som Stationschef ser du vikten av att dina medarbetare trivs och mår bra på jobbet för att tillsammans bidra till ett gott resultat och bra kundupplevelse. Utöver arbetet som Stationschef ingår du i den dagliga produktionen och arbetar med kontrollbesiktning av fordon där du kontrollerar att fordonet uppfyller ställda säkerhetskrav. För att leda verksamheten effektivt och aktivt arbeta för att skapa framgångsrika team, är det viktigt att stationschefen är en del av den dagliga verksamheten och arbetar som del av teamet på stationen. Som stationschef ansvarar du för: - Kommunikation med den egna personalen kring resultat, förbättringsmöjligheter, nyheter inom företaget och samarbetet. - Aktivt arbete med bra och självständigt team på stationen som arbetar mot gemensamma mål. - Den dagliga driften och resursplaneringen i form av schemaläggning, bemanning, stationens öppettider och tillgänglighet mot kund. - Leda och fördela samt följa upp det dagliga arbetet på stationen - Underhåll och skötsel av utrustning på stationen. - Kontakten och relationen med privatkunder såväl som stationens företagskunder. - Arbete med att uppnå uppsatta mål och säkerställa att verksamheten arbetar enligt de krav som finns i en ackrediterad verksamhet. Som stationschef har du ett övergripande ansvar för omsättningen, kötider, kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och bidrar till att stationen uppnår ekonomiska krav på lönsamhet. Din Profil Dina personliga egenskaper är viktiga i tjänsten som stationschef, du är serviceinriktad och trivs med kundkontakten. Vi söker dig som vill ha en bred och spännande tjänst, du är trygg i rollen som chef och ledare, handlingskraftig och motiverande i ditt ledarskap. Som Stationschef har du förståelse för vikten av kundfokus i verksamheten, du är affärsmässig och har ett stort tekniskt intresse. Kompetenskrav: - Teknisk fordonskunskap - Erfarenhet från besiktningsbranschen, K1-certifikat - B-körkort Meriterande: - Ledarskapserfarenhet - Erfarenhet av ekonomi/budgetarbete - Ytterligare Körkortsbehörigheter och ytterligare Besiktningsbehörigheter Vi erbjuder dig ett roligt arbete i ett framgångsrikt team där vi värnar trivseln på arbetsplatsen. Du kommer uppleva ett stimulerande arbete där du träffar många nya kontakter och där fokus ligger på service och kundupplevelsen.? Vi har många fördelaktiga förmåner och erbjuder en stabil anställning i ett etablerat företag. Om företaget Opus Bilprovning är ett av Sveriges största besiktningsföretag. Vi har närmare 100 stationer från Kiruna i norr till Malmö i söder – och vi besiktar nära två miljoner fordon om året. Miljö- och klimatfrågor är mycket viktiga för oss på Opus Bilprovning och därför klimatkompenserar vi hela vår verksamhet till 100%. Vår ambition är att vara det besiktningsföretag i Sverige som erbjuder den bästa kundupplevelsen och genom detta bli det självklara valet för alla som behöver besikta sitt fordon. Vi vill att det ska vara både enkelt, tryggt och trevligt att besikta hos oss. Förutom kontroll- och registreringsbesiktning av lätta och tunga fordon, besiktar vi även bl a motorredskap, lastbilskranar, bakgavellyftar, mobila arbetsplattformar samt utför brandskyddskontroller. Opus Bilprovning vill vara en öppen och kreativ arbetsplats där allas kunskaper och erfarenheter värdesätts. Därför värnar vi den etniska och kulturella mångfalden, en jämn könsfördelning och en varierad åldersfördelning bland våra medarbetare. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alida Antonsson, på telefonnummer 070-664 65 81. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

28 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Stationschef till Opus Bilprovning Nynäshamn

Arbetsbeskrivning Motiveras du av att coacha och leda samt arbeta mot uppsatta mål? Har du tidigare erfarenhet från Fordonsbesiktning? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som Stationschef till Opus Bilprovning Nynäshamn! Opus Bilprovning Nynäshamn tillhandahåller kontrollbesiktningar av Lätta- samt Tungafordon. På stationen arbetar ett dedikerat team om fem medarbetare, tillsammans strävar vi efter att erbjuda högkvalitativa kontrollbesiktningstjänster till våra kunder. Som stationschef har du ansvar för stationen. Du arbetar utifrån satta mål och riktlinjer, leder den egna verksamheten och har budget-, resultat- och personalansvar. Du ansvarar för produktionen och att verksamheten utvecklas och bedrivs på ett lönsamt sätt. Som Stationschef ser du vikten av att dina medarbetare trivs och mår bra på jobbet för att tillsammans bidra till ett gott resultat och bra kundupplevelse. Utöver arbetet som Stationschef ingår du i den dagliga produktionen och arbetar med kontrollbesiktning av fordon där du kontrollerar att fordonet uppfyller ställda säkerhetskrav. För att leda verksamheten effektivt och aktivt arbeta för att skapa framgångsrika team, är det viktigt att stationschefen är en del av den dagliga verksamheten och arbetar som del av teamet på stationen. Som stationschef ansvarar du för: - Kommunikation med den egna personalen kring resultat, förbättringsmöjligheter, nyheter inom företaget och samarbetet. - Aktivt arbete med bra och självständigt team på stationen som arbetar mot gemensamma mål. - Den dagliga driften och resursplaneringen i form av schemaläggning, bemanning, stationens öppettider och tillgänglighet mot kund. - Leda och fördela samt följa upp det dagliga arbetet på stationen - Underhåll och skötsel av utrustning på stationen. - Kontakten och relationen med privatkunder såväl som stationens företagskunder. - Arbete med att uppnå uppsatta mål och säkerställa att verksamheten arbetar enligt de krav som finns i en ackrediterad verksamhet. Som stationschef har du ett övergripande ansvar för omsättningen, kötider, kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och bidrar till att stationen uppnår ekonomiska krav på lönsamhet. Din Profil Dina personliga egenskaper är viktiga i tjänsten som stationschef, du är serviceinriktad och trivs med kundkontakten. Vi söker dig som vill ha en bred och spännande tjänst, du är trygg i rollen som chef och ledare, handlingskraftig och motiverande i ditt ledarskap. Som Stationschef har du förståelse för vikten av kundfokus i verksamheten, du är affärsmässig och har ett stort tekniskt intresse. Kompetenskrav: - Teknisk fordonskunskap - Erfarenhet från besiktningsbranschen, K1-certifikat - B-körkort Meriterande: - Ledarskapserfarenhet - Erfarenhet av ekonomi/budgetarbete - Ytterligare Körkortsbehörigheter och ytterligare Besiktningsbehörigheter Vi erbjuder dig ett roligt arbete i ett framgångsrikt team där vi värnar trivseln på arbetsplatsen. Du kommer uppleva ett stimulerande arbete där du träffar många nya kontakter och där fokus ligger på service och kundupplevelsen.? Vi har många fördelaktiga förmåner och erbjuder en stabil anställning i ett etablerat företag. Om företaget Opus Bilprovning är ett av Sveriges största besiktningsföretag. Vi har närmare 100 stationer från Kiruna i norr till Malmö i söder – och vi besiktar nära två miljoner fordon om året. Miljö- och klimatfrågor är mycket viktiga för oss på Opus Bilprovning och därför klimatkompenserar vi hela vår verksamhet till 100%. Vår ambition är att vara det besiktningsföretag i Sverige som erbjuder den bästa kundupplevelsen och genom detta bli det självklara valet för alla som behöver besikta sitt fordon. Vi vill att det ska vara både enkelt, tryggt och trevligt att besikta hos oss. Förutom kontroll- och registreringsbesiktning av lätta och tunga fordon, besiktar vi även bl a motorredskap, lastbilskranar, bakgavellyftar, mobila arbetsplattformar samt utför brandskyddskontroller. Opus Bilprovning vill vara en öppen och kreativ arbetsplats där allas kunskaper och erfarenheter värdesätts. Därför värnar vi den etniska och kulturella mångfalden, en jämn könsfördelning och en varierad åldersfördelning bland våra medarbetare. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alida Antonsson, på telefonnummer 070-664 65 81. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

28 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Driven Platschef till Segeltorp Ford!

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?Hedin Bil drivs av ett stort antal duktiga och drivna medarbetare vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans mot gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil har växt framgångsrikt under många år. Hos oss sätter vi kunden främst – och våra ledord är Trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. ArbetsuppgifterVi söker nu en driven Platschef till vår Ford-anläggning i Segeltorp med flera års erfarenhet av bilbranschen i ledande befattning. Som Platschef har du det yttersta ansvaret att leda, styra och utveckla anläggningen inom bilförsäljning, verkstad och reservdelar. På Ford-anläggningen i Segeltorp arbetar idag 30 medarbetare fördelat inom samtliga affärsområden. I rollen som Platschef ansvarar du för att verksamheten utvecklas i linje med bolagets affärsidé, mål och visioner. I arbetsuppgifterna ingår att leda, utveckla och motivera medarbetarna samt verka för ett produktivt samarbete mellan generalagent och återförsäljare. I arbetsuppgifterna ingår också viss egen försäljning och bearbetning av kunder. Som Platschef har du ett ledaransvar över hela verksamheten samt ett drifts- och resultatansvar. Det innefattar säkerställande av att skydds- och arbetsmiljölagar efterföljs samt att kvalitet- och miljömål uppnås. Rollen innefattar också resursplanering, rekrytering och säkerhetsställande av att rätt kompetens finns på anläggningen. Nyckelkompetenser/förmågor Flera års erfarenhet av bilbranschen Erfarenhet av försäljning och servicemarknad Dokumenterad erfarenhet av ledarskap Eftergymnasial utbildning inom försäljning är meritande B-körkort Goda kunskaper i Svenska och Engelska, i tal och skrift Förmåga att motivera dina anställda och få dem att trivas på arbetsplatsen, samtidigt är du inte rädd för att säga ifrån Brinnande intresse för att driva verksamheten framåt och vidareutveckla försäljning samt lönsamhet i positiv riktning Förmåga att driva verksamheten mot uppsatta mål. Du motiveras av utmaningar, har drivkraft och god strukturell förmåga Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att tillvarata drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar och möjligheter att utvecklas – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt samt hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner såsom förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se

27 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Station Manager till Region Syd

Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är. Vi söker dig som är kundorienterad och är van att arbeta engagerat och utåtriktat på ett sätt som leder till att kunder och medansvariga blir ambassadörer för företaget och varumärket. Du tycker att kvalitet och hållbarhet, i det företaget levererar, är viktigt. Du är modig, driven och intresserad av hur lönsamheten i bolaget påverkas och maximeras.  I denna roll kommer du att vara ansvarig för fem av våra stationer; Halmstad, Lund, Sturup Flygplats samt två stationer i Malmö. Din roll som Station Manager I din roll som Station Manager har du personalansvar för stationernas medansvariga där du leder och fördelar arbetet med hjälp av ditt team. Du verkar för ett ledarskap och en bolagskultur som präglas av service, respekt, trygghet och glädje och säkerställer att vi arbetar i rätt riktning och enligt vår vision samt att stationsrutiner finns och efterföljs. I rollen kommer du bland annat att: • Ansvara för utvecklingen av stationens affärsverksamhet, kvalitet och lönsamhet • Skapa ett bra arbetsklimat med engagerade medansvariga • Säkerställa att lag- och miljökrav följs och efterlevs Som Station Manager rapporterar du till Area Manager för Syd- och Västsverige och ingår i teamet av andra Station Managers. Du har i din roll stöd av andra ledare, HR och kollegor runtom i Sverige. Här är engagemanget hos medansvariga ett övergripande mål och det förväntar vi oss att du är med och utvecklar. Då dina stationer är utspridda och vi ser vikten av ett operativt och närvarande ledarskap, förekommer resor i tjänsten. Vem är du? För att trivas i denna roll bör du vara prestigelös, modig, våga utmana gamla arbetssätt och gilla den koordinerande rollen för att få verksamheten och bilflödet att flyta på. Du bör ha flera års ledarerfarenhet med personalansvar, där du bl.a. arbetat med kompetensförsörjning, bemanning och utveckling av personal. Du vill utvecklas och växa tillsammans med dina medansvariga och vet att tillit bygger teamet. Som ledare är du trygg i din ledarroll, kommunikativ och har ett coachande sätt som utvecklar din personal. Du är organiserad, beslutsmässig och arbetar målmedvetet med kunden i fokus. Vidare tycker du om att arbeta i olika konstellationer och över avdelningsgränser samt fatta beslut och förstår den starka kopplingen mellan medansvariga, kundupplevelse och lönsamhet. Tidigare ledarroll i en personalintensiv & kundorienterad miljö tror vi är en viktig erfarenhet att ha med sig. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, har god datavana och B-körkort. Att jobba på Hertz Som Station Manager har man ett brett ansvar med självständigt arbete inom företagets ramar, egen planeringen och stor möjlighet till att påverka den egna utvecklingen. Att det är människorna i organisationen som skapar Hertz Sveriges framgång vet vi och att utveckla våra medansvariga inom företaget är därför viktigt för oss. Vi är marknadsledande och arbetar i en familjär miljö med hög servicekänsla, kundfokus och kreativitet. Vi tillhör Volvofamiljen och arbetar med innovativa lösningar med den senaste fordonstekniken. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Tjänstebil, Personalrabatt på hyrbil, tillgång till vår förmånsportal Benefits (Söderberg & Partners), Sjukvårdsförsäkring och kollektivavtal via Unionen för att nämna några delar. Hertz Sverige uppmuntrar och belönar goda prestationer och initiativ bland våra anställda. Som ett internationellt företag ligger det i vår natur att värna om mångfalden bland våra medansvariga samt att motverka alla former av diskriminering.  Är du vår nästa Station Manager? Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Observera att Bakgrundskontroller kommer att göras på slutkandidater.  Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

26 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Verkstadschef till bilverkstad i Stockholm.

Vi på Submit söker nu efter en verkstadschef till vår kund i Stockholm. Om oss: Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Om kunden: Som verkstadschef kommer du att ha ett varierat och stimulerande arbete. Din roll innebär att leda och driva verksamheten mot uppsatta mål. Som verkstadschef ansvarar du över personalen, planerar och organiserar verkstadsverksamheten, och övervakar budget och kostnader. Ditt dagliga arbete inkluderar att boka in kunder för service och reparationer, planera arbetsuppgifter för mekanikerna. Huvudfokus kommer att ligga på att leverera enastående service och säkerställa hög kundnöjdhet. Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna som verkstadsansvarig innefattar bland annat att planera och följa upp verksamheten, hantera befintliga kund- och leverantörsrelationer samt etablera nya kontakter. Du får en bred roll där du får möjlighet att påverka och driva verkstadens framgång. Profil: - Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad - Ha ett brinnande intresse för bilar - Vara nyfiken och vilja lära dig och dela med dig av din kunskap - Ha god samarbetsförmåga och vara kundfokuserad - Ha flerårig erfarenhet av att driva verkstad och ha även haft personalansvar. - Trivs i en roll med mycket ansvar. Krav: - Besitta gedigen kunskap inom mekanik och ha goda datorkunskaper - Erfarenhet av personalansvar - Ha en relevant mekanikerutbildning - Ha B-körkort - Svenska i både tal och skrift Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024