Teknisk specialist inriktning Serverteknik till Datacenter

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder. Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss! För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice ARBETSUPPGIFTER Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som är en teknisk specialist med god kompetens inom serverteknik till vårt team! Inom avdelningen Digital infrastruktur arbetar ca 260 medarbetare med drift, förvaltning och utveckling av Göteborg stads centrala IT miljö. Vi har en viktig roll när det gäller att bidra till digitaliseringen i stadens verksamheter. Här finns ett av Sveriges största och modernaste datacenter som rymmer stadens gemensamma IT-resurser. Miljön består av drygt 1200 servrar och har en lagringskapacitet på 1200 TB. Bakom detta finns lösningar från marknadens ledande leverantörer. I enheten Datacenter arbetar idag 10 personer och vi erbjuder nu rätt person möjligheten att få delta i arbetet med utveckling, drift och förvaltning av vår datacentermiljö. Vi har påbörjat en vidareutveckling av vår produktionsmiljö med VMware Cloud Foundation, där bland annat nätverks- och säkerhetsvirtualisering ingår. Tillsammans har vi lång erfarenhet och vi arbetar i teknikens framkant. Vi ställer upp för varandra och delar gärna med oss av vår kunskap och erfarenhet. I jobbet får du stora möjligheter att vara med och påverka val av lösningar och strategier. Som Teknisk specialist inom Datacenter arbetar du med utveckling och underhåll av den tekniska miljön. Du kommer även delta i olika verksamhetsprojekt för att säkerställa datacenterleveransen. Du kommer arbeta med följande kompetensområden inom vår datacenterleverans: • Windows och Linuxbaserade operativsystem • HP OneView • vSphere • Hårdvara i datahall I tjänsten kan beredskap och arbete under servicefönster ingå vid behov. Du kommer att få befattningen Systemanalytiker. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt. Du har erfarenhet av Datacenter och dess underliggande komponenter som: • Serveroperativsystem • Datalagring • Backup • Nätverk • Säkerhet • Övervakning Du har kompetens och erfarenhet av att arbeta inom projekt samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Utöver detta så är det meriterande om Du har kompetens och erfarenhet av: • containerplattformar (Kubernetes) • molntjänster, till exempel Azure eller Amazon (AWS) • VMware Cloud Foundation • ITIL Utöver den tekniska kompetensen lägger vi också stor vikt vid dina färdigheter och personliga egenskaper. Vi söker dig som har en gedigen känsla för helhet. Du är noggrann och arbetar systematiskt. Du är inspirerande och har förmågan att få med dig andra i olika idéer och förslag på lösningar. Du är också skicklig på att kommunicera och få svåra saker att låta enkelt. Du är en drivande och målinriktad person och delar generöst med dig av din kompetens och dina erfarenheter. ÖVRIGT Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter. Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare! Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

17 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Conversion Master Data Analyst to Procter & Gamble

We are currently looking for a Conversion Master Data Analyst to our exciting customer Procter & Gamble. This is a consultancy opportunity, a 6-month contract starting August 1st 2024, with the possibility for an extension.The office is located in Stockholm.  About the company: P&G is a fortune 500 company in the FMCG industry. It is the home of iconic, trusted brands that make every-day life a little bit easier. The insight, innovation and passion of their talented teams has helped them to grow to a global company that supports good causes and protects the environment. About the role: As a Conversion Master Data Analyst you will be a part of the Initiative Planning Team and you will focus on executing tasks related to new product launches and product changes. In the role you will be working a lot with SAP and Excel, ensuring master data is updated and set up for the readiness for new launches. The role has two different parts to it – one is actively involved in the daily order cycle meaning the mornings normally are focused on making sure orders runs smoothly in the sense of correct set up. The afternoons are focused on making sure new initiatives are setup correctly for coming initiatives and projects. We expect you to have a continuous improvement mind set. We would like you are collaborative, have good social skills and an analytical mindset. The role suits a person who enjoys working with data across different systems. Key Responsibilities: • Lead the work to ensure the master data is accurate and timely maintained in the areas of product, customer, billing, and pricing.  • Be part of the logistics organization which owns the roll-out of new initiatives (products) in the market, with master data and GDSN (Global Data Synchronization Network) publication being your areas of responsibility.  • Partner with different parts of the supply chain organization, including Initiatives Planning, Business Planning, Supply Planning, Customer Operations, and Customer Service where all has connection to part of your responsibilities within master data.  • Be part of the process improvements and simplification to support productivity improvements and eliminate waste in the process within your scope.  • Working independently and with discipline. Your Profile: Qualifications: • BSc or MSc in any discipline, with preference, but not limited to, Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) and Supply Chain Management degrees. • Ability to solve problems related to master data set up and Order, Shipping Billing processes - identification of issues through to resolution. • Uses own initiative to identify, develop and standardize solutions to simplify and improve processes. • Ability to communicate verbally and in writing and to present material to a diverse audience • Being used to a fast-paced working environment and collaborative • Fast learner and strong sense of ownership. • Full proficiency in English is required  • Proficiency in Swedish is an advantage but not required  Technical Skills:  • Advanced SAP & Excel skills (Pivot Tables etc.)  • Proficient in Power BI. • Data Analysis & Troubleshooting - ability to work with large amounts of data sets to understand how to drive the business forward • Familiarity with Automations / Robotics is an advantage Interested? If you are up for the challenge and think it suits you, we´d like to hear from you. Apply today, the position might be filled before the application deadline.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Systemansvarig inköpare till Saab Kockums

Har du god kunskap inom ERP-system och digitala verktyg? Har du ett intresse för inköp och logistik? Här får du arbeta med förbättringsarbete inom just dessa områden. Saab Kockums erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa både som person och i din yrkesroll! Placering kan vara antingen Malmö eller Karlskrona. OM ROLLEN I denna roll som systemspecialist jobbar du i en grupp inom inköp vilka arbetar med förbättringsarbete. Din uppgift blir att ansvara och delvis leda utveckling och förbättring av ERP-system samt digitala verktyg. Detta är en analytisk och teknisk roll, du kommer vara stöttande och rådgivande till avdelningar inom inköp kring hur verktygen ska användas och utvecklas. Du arbetar med analyser, tar fram data och KPI:er. Fokus ligger på att förstå koppling mellan ERP-system och andra digitala system, identifiera behov och komma med förslag på hur de bör utvecklas. Du kommer vara stor del i att driva modernisering av systemen. I rollen leder du mindre projekt inom området, har brett med kontaktytor främst internt. Du fungerar som länken mellan behov hos kollegorna på inköp och utvecklarna av systemen. Du stöttar kollegor med mindre god kännedom om ERP-system och digitala verktyg att förstå och översätta deras behov till utvecklarna. Du arbetar i nära kontakt med två rutinerade kollegor inom liknande område. Det ERP-system som främst används idag är Aveva. Du kommer även jobba med flera andra digitala system. OM DIG För att trivas i rollen är som systemspecialist är du en analytisk person med stort tekniskt intresse! Du har god kunskap inom ERP-system och bred förståelse för digitala verktyg. Har du dessutom erfarenhet inom inköp/ logistikflöde är det ett stort plus! Du bör ha ett helhetsperspektiv som bidrar till att processerna ständigt förbättras och du delar med dig av kunskap till kollegor. Vidare är det också viktigt att du trivs med att jobba självständigt så väl som i grupp. Kvalifikationer: • Utbildning inom logistik, ekonomi eller liknande • Minst två års erfarenhet av arbete med ERP-system • Svenska och engelska flytande Inför anställning kommer du genomgå en säkerhetsprövning, vilket här innebär krav på svenskt medborgarskap. Meriterande: • Erfarenhet av projektledning OM FÖRETAGET Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Deras verksamhet sträcker sig världen över och kollegor inom bolaget finner du på samtliga kontinenter. Saab utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas behov gällande försvars- och säkerhetslösningar, system och produkter samt aeronautik. OM FRAMTIDEN Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha god möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Saab. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju med rekryterare, referenstagning, en intervju med avdelningschef på Saab samt kollega från teamet och slutligen säkerhetsprövning. För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Isabell Wirgin via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 0722091950. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! VILLKOR Start: Maj/juni, eller enligt överenskommelse Placeringsort: Karlskrona Arbetstider: Kontorstid, flexibel arbetstid Omfattning: Heltid

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Systemansvarig inköpare till Saab Kockums

Har du god kunskap inom ERP-system och digitala verktyg? Har du ett intresse för inköp och logistik? Här får du arbeta med förbättringsarbete inom just dessa områden. Saab Kockums erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa både som person och i din yrkesroll! Placering kan vara antingen Malmö eller Karlskrona. OM ROLLEN I denna roll som systemspecialist jobbar du i en grupp inom inköp vilka arbetar med förbättringsarbete. Din uppgift blir att ansvara och delvis leda utveckling och förbättring av ERP-system samt digitala verktyg. Detta är en analytisk och teknisk roll, du kommer vara stöttande och rådgivande till avdelningar inom inköp kring hur verktygen ska användas och utvecklas. Du arbetar med analyser, tar fram data och KPI:er. Fokus ligger på att förstå koppling mellan ERP-system och andra digitala system, identifiera behov och komma med förslag på hur de bör utvecklas. Du kommer vara stor del i att driva modernisering av systemen. I rollen leder du mindre projekt inom området, har brett med kontaktytor främst internt. Du fungerar som länken mellan behov hos kollegorna på inköp och utvecklarna av systemen. Du stöttar kollegor med mindre god kännedom om ERP-system och digitala verktyg att förstå och översätta deras behov till utvecklarna. Du arbetar i nära kontakt med två rutinerade kollegor inom liknande område. Det ERP-system som främst används idag är Aveva. Du kommer även jobba med flera andra digitala system. OM DIG För att trivas i rollen är som systemspecialist är du en analytisk person med stort tekniskt intresse! Du har god kunskap inom ERP-system och bred förståelse för digitala verktyg. Har du dessutom erfarenhet inom inköp/ logistikflöde är det ett stort plus! Du bör ha ett helhetsperspektiv som bidrar till att processerna ständigt förbättras och du delar med dig av kunskap till kollegor. Vidare är det också viktigt att du trivs med att jobba självständigt så väl som i grupp. Kvalifikationer: • Utbildning inom logistik, ekonomi eller liknande • Minst två års erfarenhet av arbete med ERP-system • Svenska och engelska flytande Inför anställning kommer du genomgå en säkerhetsprövning, vilket här innebär krav på svenskt medborgarskap. Meriterande: • Erfarenhet av projektledning OM FÖRETAGET Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Deras verksamhet sträcker sig världen över och kollegor inom bolaget finner du på samtliga kontinenter. Saab utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas behov gällande försvars- och säkerhetslösningar, system och produkter samt aeronautik. OM FRAMTIDEN Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha god möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Saab. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju med rekryterare, referenstagning, en intervju med avdelningschef på Saab samt kollega från teamet och slutligen säkerhetsprövning. För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Isabell Wirgin via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 0722091950. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! VILLKOR Start: Maj/juni, eller enligt överenskommelse Placeringsort: Malmö Arbetstider: Kontorstid, flexibel arbetstid Omfattning: Heltid

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Systemingenjör IT - inriktning virtualisering

Vill du vara en av oss som jobbar för ett starkare försvar av Sverige? Framtidens utmaningar och hot ställer nya krav på oss, vilket gör att Försvarsmakten är under omvandling och tillväxt. Vi erbjuder I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar.  Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och individuella karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid samt ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Om enheten Försvarsmaktens telekommunikation- och informationssystemförband(FMTIS) söker en systemingenjör IT med inriktning virtualisering, med placering i Stockholm. Vi erbjuder ett spännande och omväxlande jobb inom ett område som är i ständig tillväxt, Du kommer att ha möjlighet att jobba under stor frihet där du kan forma din arbetsdag till stor del själv. Ny teknik tillförs ständigt, vilket gör att du hela tiden kommer att mötas av nya utmaningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som systemingenjör med inriktning virtualisering har du en viktig roll där du tillsammans med dina kollegor är delaktiga i införandet av nya tekniska lösningar för Försvarsmakten samt vidmakthåller och förvaltar befintliga tekniska lösningar. Vi arbetar i en utvecklande miljö präglat av ambition, teknisk kompetens och möjlighet till personlig utveckling. Vi söker dig som gärna tar dig an nya utmaningar och med ansvarskänsla arbetar lösningsorienterat. Du kommer tillsammans med dina kollegor ansvara för och delta i arbetet med drift och teknisk förvaltning av delar av Försvarsmaktens IT-infrastruktur. Du kommer bl.a. att arbeta med drift och incidenter, design, framtagande av konfigurationsanvisningar, policys och förvaltning av ingående komponenter. Du jobbar i ett team som består av skickliga och erfarna kollegor som hjälper dig at komma in i rollen på bästa sätt. Arbetet är omväxlande och utförs i huvudsak i Försvarsmaktens lokaler på Gärdet i Stockholm. En stor del av våra uppdrag bedrivs i projektform där du förväntas agera som teknisk rådgivare och delprojektledare. KRAV Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT/Teknik och datakommunikation eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga • Generellt goda kunskaper inom IT- och virtualiseringsteknik för server och klient plattformar • Tidigare erfarenhet av att arbete i komplexa och säkerhetstunga IT-miljöer • God förmåga att kommunicera i tal och skrift • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad och serviceinriktad. Du är van att leda och engagera och har en stor personlig drivkraft. Du är prestigelös, hjälpsam och har god analytisk förmåga. Du är kvalitetsmedveten, utvecklingsorienterad och har sinne för ordning och god planering. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför  verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Relevant arbetslivserfarenhet av arbetsledning alternativt projektledning • Kunskap och erfarenhet av Försvarsmaktens ledningsstödssystem • Kunskap och erfarenhet inom operativsystem för servrar, klienter och virtualisering • Kunskap och erfarenhet från arbete med AD, GPO/GPP, PKI och radius • Erfarenhet av förvaltning av tekniska system inom IT/Telecom • Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete / Utbildning inom IT-säk • Erfarenhet av arbete med VMware vSphere och Horizon • Vana att arbeta processorienterat (ITIL) • Genomförd militär grundutbildning • Övrigt Arbetsort: Stockholm. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som civilt anställd och inleds med sex månaders provanställning för dig som inte är anställd inom Försvarsmakten. Resor och beredskap i tjänsten förekommer. Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas.   Upplysningar om befattningen Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Ulfstig  För upplysningar angående anställningsvillkor kontakta HR-generalist Diana Oros, 08-788 75 00 (växel). Information om rekryteringsprocessen Fackliga företrädare SACO Pär Lohman SEKO Matz Felix OFR/S Martin Sparr OFR/O Johan Boo-Nästvall Samtliga nås genom växeln: 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-02. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

12 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
AIM Systemspecialist

Inom flygbriefingtjänsten är vi mitt uppe i en digital omställning. Världen digitaliseras och således ändras kraven på hur flyginformations flöden omvandlas och distribueras. För att ta om hand detta och samtidigt möta framtidens behov söker vi dig som vill vara med och bidra med spetskompetens kring utveckling av digitala informationsprodukter och data management som en del i vårt team. Eftersom vi står inför ett generationsskifte för de system vi arbetar med, så vill vi nu förstärka vår grupp i Norrköping med ytterligare kompetens i form av en extra medarbetare. AIM (Aeronautical Information Management) Norrköping som du blir en del av är en del av flygbriefingtjänsten (AIS) i Sverige och består idag av fjorton medarbetare. Gruppen har sin huvudsakliga uppgift att ta emot, bearbeta och tillgängliggöra textuell och geografisk flyginformation och flygdata till den civila och militära luftfarten. Flyginformation publiceras i både digital- och pappersform i enlighet med internationella standarder och regelverk för luftfarten och nationella föreskrifter. AIM ansvarar även för dataförsörjning till den europeiska flygdatabasen EAD, till geoportalen INSPIRE och till andra brukare av flygdata och flyginformation. Din roll – Vad du kommer få bidra till Du behöver veta hur databaser och system är uppbyggda, vidare även hur data sedan kan arrangeras logiskt för att information ska kunna användas på det sätt som behövs. I din roll kommer du hantera databaser samt utveckla och förfina både våra verktyg och digitala produkter, produkter som dataset, digitala tjänster /API:er, webbkartor och elektroniska publikationer. Informationen i databaserna används i en produktion av digitala publikationer som är ämnade för luftrumsbrukarna och vissa delar av dina arbetsuppgifter kan komma att bestå i att bistå dina kollegor i produktionsarbetet med att verifiera, validera, bearbeta, visualisera och publicera delmängder av den flygdata och flyginformation som  LFV hanterar inom sitt uppdrag som flygbriefingtjänst. Rollen innebär att du har mycket kontakter både med kollegor och med externa intressenter såväl i Sverige som internationellt. Du kommer att arbeta i en miljö där datorn blir ditt främsta verktyg parallellt med din strukturerade och kommunikativa förmåga. Vi förväntar oss också att du kommer att bidra till att utveckla arbetssätt, metoder och verktyg för att verksamheten skall kunna bedrivas ännu mer effektivt. Din profil – vem du är Du är högskoleutbildad ingenjör med inriktning mot informationsteknik, programmering eller data hantering via databaser som PostGresSQL/Oracle eller liknande. Du har goda kunskaper och gärna erfarenhet från databaser som SQL Server, PostGresSQL, och  från protokoll som  HTML, CSS, XML och JavaScript, vidare är erfarenheter från programmering i Python, meriterande. Har du även erfarenhet från systemförvaltning, agil utveckling, flygbranschen, GIS/QGIS, GeoJSON, FME, Geoserver och API:er ses det som ett plus. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska då vi har ett tätt samarbete med våra svenska och europeiska leverantörer. Egenskaper – hur vi önskar att du är: Vi söker en lagspelare som är kommunikativ, öppen, nyfiken och prestigelös med god samarbetsförmåga. Du är initiativrik och har en vilja att ta verksamheten, dig själv och laget mot nya mål. Du arbetar effektivt, strukturerat och är noggrann samtidigt som du är riskmedveten och ansvarstagande. Detta är egensaker som är viktiga med tanke på att den information du hanterar hos oss har påverkan på flygsäkerheten. Anställning – vad erbjuder vi dig? Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader och placering i Norrköping. Innan anställning genomför vi en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. LFV har goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, lunchsubvention, en privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor med mera. Vi erbjuder ett utvecklande arbete tillsammans med lösningsorienterade, engagerade och nytänkande kollegor.   Om LFV Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. AIM-enheten på LFV är uppdelad på tre tjänsteställen, Norrköping, Arlanda och Stockholm.   Varmt välkommen med din ansökan inklusive personligt brev och CV senast den 5 maj 2024. Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Tullverket söker systemexpert IT Infrastruktur

Tullverkets IT avdelning i Luleå är norra Sveriges största arbetsgivare inom it, med cirka 280 anställda. Hos oss får du arbeta med den senaste tekniken och delta i utvecklingen inom flera spännande verksamhetsområden. Tillsammans med kollegor som kompletterar varandra löser du nya uppgifter varje dag och bidrar till Tullverkets samhällsviktiga uppdrag. Vill du ha ett omväxlande och meningsfullt arbete med spännande arbetsuppgifter där du har möjlighet att bidra till att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Vår IT-avdelning i Luleå söker ansvarstagande Systemexpert IT Infrastruktur – ansök och bli en av våra nya medarbetare! Om tjänsten Som Systemexpert IT Infrastruktur kommer du att arbeta inom driftkoordineringsfunktion vid Tullverkets IT-drift och ingå i ett kvalificerat team som har som uppgift att säkerställa att Tullverket har en kostnadseffektiv och säker infrastruktur som är förvaltningsbar under hela sin livslängd. Arbetet som Systemexpert IT Infrastruktur innebär bland annat • Arbete med den arkitekturella helheten för IT infrastruktur. • Dagliga drifthändelser inom både mjuk- och hårdvara. • Koordinering av det löpande arbetet på en övergripande nivå inom IT-driftenheten, ett självständigt arbete med ständiga förbättringar. • Att tillsammans med övriga funktioner inom IT-avdelningen planera och koordinera uppsättning av nya miljöer. • Ledning av IT-infrastrukturnära uppdrag/projekt kan förekomma i mindre omfattning. • Hantering av beställningar av IT-infrastruktur/-tjänster. Du arbetar tätt tillsammans med hela IT-driftenheten men samarbetar även med andra delar inom IT-avdelningen som t ex IT-utveckling och IT-säkerhet, i deras val av IT-lösning. Tullverket har en modern infrastruktur och har som mål att ligga i framkant. IT-driftenheten står inför stora utmaningar och förändringar för att möta de omfattande utvecklingsprojekt som pågår inom EU och Tullverket. Du kommer att arbeta övergripande inom IT-drifts alla områden, dvs server, lagring, backup, datahallar, kommunikation och middleware. Vi söker dig som har: Du skall ha en bred erfarenhet inom drift av IT infrastruktur, vilket innebär att du skall ha bred erfarenhet av beroenden mellan datormiljöer/infrastruktur och applikationer, system och tjänster, förvärvad i arbetslivet de senaste tre åren. Att uttrycka sig väl i tal och skrift på både svenska och engelska är något som känns naturligt för dig. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Det är också meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom IT eller erfarenhet av drift av något av följande: • Nätverk och nätsäkerhet. • Server OS (Linux, Windows). • Lagring och/eller backup. • Virtualisering. • Databaser. • Köhantering. • Applikationsserver. • IT-säkerhet. • Säkerhetsskydd. • Agila arbetsprocesser och verktyg eller DevOps. Personliga egenskaper Vi söker dig, en naturlig ledare, med gedigen erfarenhet av projekt-, uppdrags- eller teamledning. Du är systematisk och noggrann i ditt arbetssätt med förmåga att ta initiativ, se möjligheter och nå resultat. Du har god förmåga att engagera och leda andra människor och kommunicerar på ett klart och tydligt sätt. Som person är du en ambitiös, ödmjuk och kommunikativ lagspelare som trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har ett systematiskt arbetssätt med förmåga att ta initiativ och nå resultat. Du arbetar proaktivt, är van sätta upp mål, följa upp, prioritera och slutföra. För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Tullverket är en erkänt vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur väldigt högt – att ha kul på jobbet är en framgångsfaktor. Tullverket har att viktigt uppdrag i samhället och vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Genom att jobba på Tullverket är du med och bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. På Tullverket kommer du att vara delaktig i arbete med ny teknik och nya tekniska lösningar. På Tullverkets IT-avdelning i Luleå har vi allt från drift, utveckling, förvaltning och support för hela Tullverket under samma tak. Eftersom vi är en stor och omfångsrik organisation som jobbar med det mesta finns det alltid möjlighet att prova andra arbetsuppgifter. Här kan du utvecklas efter ditt eget intresse. Vi tycker det är viktigt med balans i livet och våra förmåner omfattar bland annat flexibel arbetsplats som innebär att du arbetar på kontoret och/eller hemifrån med stor flexibilitet för att passa dig, dina kollegor och ditt arbete. En annan förmån är friskvårdsbidrag samt goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV-2024-08781. Placeringsort: Luleå. Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Kerstin Vennberg, tel. 0920-25 97 84. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan, med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 30 april. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Systemspecialist till IT-Affärssystem

Vill du jobba för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad? Vi är Sveriges ledande vatten- och avfallsbolag som varje dag tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör, både nu och för kommande generationer. Tillsammans arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad. ARBETSUPPGIFTER Som systemspecialist har du stor involvering i verksamhetens arbete med teknisk dokumentation, t.ex. gällande anläggningsritningar och projektdokumentation för bolagets anläggningsförvaltning och investeringsprojekt. Du deltar i utveckling och förvaltning av bolagets dokumenthanteringsprocesser samt utvecklar och anpassar systemstöd för teknisk dokumenthantering. Idag är bolagets centrala system för teknisk dokumenthantering ProjectWise. Dina arbetsuppgifter innefattar: • Ansvar för applikationsdriften av ProjectWise. • Kravställning och samarbete med leverantör för serverdrift samt applikationsleverantör. • Medverka i förvaltning, projekt och utvecklingsarbeten som säkerställer ett optimalt systemstöd för teknisk anläggningsinformation inom bolaget. • Medverka i support till användare, hantera intern systemadministration samt delta i applikationsdrift och systemuppgraderingar. KVALIFIKATIONER För att passa in som systemspecialist hos oss behöver du ta initiativ och vara strukturerad, då arbetet innebär mycket frihet under ansvar. Vi behöver en problemlösare med ett analytiskt angreppssätt, som kan säkerställa struktur och kvalité i system. Då rollen innefattar många kontaktytor behöver du gilla samarbete och att bygga goda relationer. I rollen behöver du vara serviceinriktad och på ett pedagogiskt sätt kunna utbilda användare och ge förståelse för systemets förutsättningar. För att lyckas i rollen som systemspecialist behövs flera av följande erfarenheter: • Relevant utbildning med teknisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. • Databaskunskaper, SQL och gärna PowerShell-programmering. • Förståelse för teknisk informationshantering och infrastrukturprojekt. • Erfarenhet av teknisk dokumenthantering tex. inom processindustri, för anläggning eller projekt. • Erfarenhet av serverdrift. • Svenska och engelska i tal och skrift. ÖVRIGT För oss är medarbetarnas hälsa i fokus. Vi underlättar för dig att göra hälsosamma val och att kunna kombinera arbete, fritid och familj. Vi erbjuder därför många av våra medarbetare förmånligt flextidsavtal och möjlighet att jobba hemifrån. Läs mer om oss på vår hemsida svoa.se/jobb. För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi valt att jobba med rekryteringstester i vår urvalsprocess. Då vi är en arbetsgivare som värnar om och strävar efter en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och vår samhällsviktiga funktion, kommer du som slutkandidat att genomföra ett drogtest hos vår hälsopartner.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Data Analyst

Söker du efter nya utmaningar och vill arbeta i en nyckelroll för våra kunder? Tycker du att det är spännande med analyser av datakvalitet och visualisering och vill bygga dessa tillsammans med kompetenta kollegor? Hos oss kommer du göra det - så läs vidare! Det här blir din rollI rollen som Business Analys kommer du att vara länken mellan verksamhet och utvecklingsteam, där ditt fokus ligger på dokumentation, kravprocessen samt att identifiera och analysera affärsbehov. Du kommer att jobba i ett nära samarbete med både kollegor och externa intressenter för att förstå kundens behov och driva projektet framåt. Med din förmåga att kunna identifiera problem i ett tidigt skede och omvandla användarnas behov till tydliga krav – bidrar du med en hög kvalitet och verifierar att leveransen blir optimal. Rollen innebär bl.a.: Säkerställa att nuvarande energimätning fungerar. Inventering och analys av kommunikation och mätutrustning Se över vilka system som används och hur dessa framåt ska användas. Utifrån kundens kravspecifikation, kunna hjälpa kunden att komma i mål. Så här kommer du att briljeraSom den kommunikativa problemlösare du är har du en förmåga att se helheten, ha kvalitetsfokus och arbeta med de små detaljerna. För att trivas i rollen tror vi att du är en målfokuserad person, som drivs av att ta dig an problem – både tekniska och relationella. Du är bra på att fånga upp behov och lyssna aktivt, samt van vid att fatta komplexa beslut som driver projektet framåt. Från dina tidigare roller har du erfarenhet från att analysera kundbehov, bedöma affärs- och verksamhetsnytta, modellering och kravhanteringsprocesser. Vi tror även att du: Har en högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande. Har arbetat i processindustri och/eller energiproduktion/distribution, minst 2 år. Längre tid är meriterande Erfarenhet av arbete med datakvalitet; identifiera och adressera brister samt initiera förbättringsinitiativ Tidigare erfarenhet av kundinsiktsarbete/prognosarbete och/eller insikt i energibranschen Du ska kunna kommunicera på svenska, i både tal och skrift. Har du kunskap om SEMS och processtyrning är det meriterande. Att vara en del av Team PVVi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag. Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel. AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Micael Eliasson på 076 145 40 31 eller [email protected]. Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Systemverifieringsingenjör med kunskap inom Cloud/RAN

Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning Vill du vara med och forma framtiden för kommunikationsindustrin? Vi söker dig som vill vara en del av vårt dynamiska team och bidra till innovation och kvalitet i varje steg av processen. Vi letar efter passionerade och erfarna systemverifieringsingenjörer som brinner för att vara med och säkerställa den högsta standarden för Telecom CRAN (Cloud/RAN)-applikationer. Du kommer att sitta inhouse tillsammans med ett team av experter med olika kompetenser inom området. Vi tror på kraften i samarbete och vet att när experter kommer samman kan fantastiska saker uppnås. Din passion och erfarenhet kommer att vara nyckeln till att driva framgång och överträffa förväntningarna när vi tillsammans strävar mot gemensamma mål. Kravspecifikation Som ingenjör hos oss förväntas du inte bara vara självsäker inom ditt specialområde utan har också förmågan att bidra till teamet och snabbt lära dig om andra områden. Tidigare erfarenhet inom telekom är ett krav för att kunna bidra effektivt till vårt arbete och vår utveckling. I din roll som systemverifieringsingenjör kommer du att ha ansvar för att systematisera, omforma och transformera befintliga testfall för att säkerställa deras lämplighet för CRAN-applikationer. Dessutom kommer du att ha uppgiften att prioritera CI-testfall och utföra undersökningar på olika applikationslager för att upptäcka och hantera eventuella problem som uppstår. Vi ser gärna att du har kunskap inom ett eller flera områden: • Telecom Cloud, RAN, ORAN och 3GPP-arkitektur • Grundläggande kunskaper inom JAVA • Skicklighet inom testautomatisering och CI-verktygskedjor • Erfarenhet av automatiserade testramverk som MJE/JCAT • Erfarenhet av Testning-koncept • Kunskap inom kvalitetssäkring enligt 3GPP-standard Det är också meriterande om du har erfarenhet av IT Cloud samt DevOps, med kunskap i verktyg som Jenkins, GIT, Yocto, Linux (RedHat), C++/Python och skalprogrammering. Eftersom du kommer att arbeta i en internationell miljö med kunder från många länder förväntar vi oss att du kan kommunicera på engelska på en hög nivå. Du visar alltid personligt engagemang och du njuter av att proaktivt utveckla dina färdigheter. Vi kommer att ge dig chansen att arbeta med banbrytande teknologi inom olika områden tillsammans med ett mångsidigt team som omfattar alla samhällsområden. Det är en fantastisk möjlighet för en ingenjör att fortsätta bygga sin framtid. Ytterligare information Jobbet är inte hybrid och kräver att sökanden är belägen i Sverige, Malmö, eller vill flytta dit. AFRY kommer att sponsra med arbetstillstånd. Vi ser fram emot din ansökan! Vi tar inte emot ansökningar per mejl. Startdatum: Enligt överenskommelse. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024