Trafikledare, vägtrafik

Sök bland 5 lediga jobb som Trafikledare, vägtrafik och börja ditt nya yrkesliv idag!

Trafikledare till Postnord i Umeå!
Poolia Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Från var som helst till vem som helst. Och tvärtom. PostNord är Sveriges och Nordens mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag. Vi har tre lika viktiga affärsområden i organisationen: brev, paket och logistik. Nu söker vi tre drivna trafikledare för affärsområde logistik och enheten parti. Vi söker både juniora och seniora profiler. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i augusti och sträcker sig cirka 3-4 månader fram. Om du har erfarenhet från transportbranschen som trafikledare, planerare eller kundtjänst och vill vara med och påverka gods och trafikflöden – då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som Trafikledare hos oss ansvarar du för att styra trafik- och godsflöden utifrån våra kunders bokningar på daglig basis i tätt samarbete med chaufförer och åkerier. Du planerar verksamheten, säkerställer resurser och arbetar proaktivt för att upprätthålla hög kvalitet och kundnöjdhet. Du rapporterar till Trafikchef. Vad du kommer att göra: Planera och styra den dagliga trafiken utifrån kundbehov och bokningar. Säkerställa resurser för att leverera stabil kvalitet. Ha löpande kontakt med åkerier och kunder med fokus på resultat, miljö och kvalitet. Vara ett stöd för Trafikchef och kollegor i den dagliga verksamheten. Föreslå förbättringar i produktionen för ökad effektivitet och kundnöjdhet. Medverka i projekt och implementation av nya affärer. Godkänna inköp av ad hoc-trafik på affärsmässiga grunder. Vem är du? Vi söker på seniora och juniora profiler. Initiativrik – Du ser vad som behöver göras och agerar proaktivt för att lösa problem och förbättra processer. Kommunikativ – Du har lätt för att uttrycka dig tydligt och professionellt, både internt och externt. Affärsmässig – Du har ett starkt fokus på lönsamhet och kvalitet i allt du gör. Målfokuserad – Du arbetar strukturerat mot uppsatta mål och trivs med att ta ansvar för resultat. Relationsbyggande – Du bygger och vårdar långsiktiga relationer med kunder, leverantörer och kollegor. Ansvarstagande: Du tar ägarskap, fattar sunda beslut och bidrar till ständig förbättring. Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig: Minst gymnasieexamen Erfarenhet inom transportbranschen som trafikledare, planerare eller inom kundtjänst. Erfarenhet av specialtransporter är meriterande. God administrativ förmåga, systemvana och kunskaper i Office-paketet. Mycket goda kunskaper i svenska och kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Om verksamheten Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Speditör/Logistics Specialist med inriktning Landtransporter till Swedeb...
AB Effektiv Borås
Transportledare och transportsamordnare

Här får du möjligheten att utveckla våra processer och skapa mervärde för våra kunder i en dynamisk miljö med korta beslutsvägar. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Din framtida arbetsgivare Swedebridge AB är ett privatägt transport- och logistikföretag som erbjuder hela transportkedjan: utrikes, sjö & flyg samt tåg. Vi arbetar på en global marknad med partners i hela världen. Vi finns på Viared, i Borås. Tillsammans med 11 medarbetares engagemang och kunskap skapar vi värde och långsiktiga relationer. Stort fokus på service och flexibilitet ligger i företagets DNA. Rollen är en ersättningstjänst för en medarbetare som går i pension vid årets slut, och du kommer att bli en viktig del i vårt team som arbetar med landtransporter i Europa. Välkommen till Swedebridge! www.swedebridge.se Vad erbjuder rollen? Som Speditör/Logistics Specialist på Swedebridge får du en roll där du ansvarar för hela processen kring landtransporter i Europa, från den första kundkontakten till att transporten är genomförd. Du arbetar i nära samarbete med kunder och partners över hela världen, med fokus på att säkerställa smidiga och effektiva transporter. Du kommer också att spela en central roll i att utveckla våra logistikprocesser och bidra till företagets hållbarhetsmål. Exempel på arbetsuppgifter: - Daglig kontakt med kunder och samarbetspartners - Ta fram pris och förslag på olika transportlösningar - Boka import och exportfrakter över hela Europa - Uppföljning och kontroll av alla transporter - Debitering, fakturering - Genomföra importförtullningar (tullerfarenhet är meriterande) -  Leveransbevakning Tjänsten är på heltid, placeringsort är Borås och du rapporterar direkt till VD. Onboarding sker med stöd från teamet och planen anpassas efter din erfarenhet. Hos oss får du möjligheten att kombinera det dagliga arbetet med långsiktig utveckling, både för dig själv och för företaget. Vi erbjuder en dynamisk miljö där korta beslutsvägar och ett starkt team skapar möjligheter för dig att växa och påverka. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som speditör och känner dig trygg i rollen, särskilt med fokus på landtransporter och har bred och lång erfarenhet av transporter i ett flertal av de Europeiska länderna. Du har erfarenhet av tullhantering och är van att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Noggrannhet och en analytisk förmåga är viktiga egenskaper, liksom en stark vilja att samarbeta med både kollegor och externa parter. Som person är du självgående och trivs med att driva processer framåt. Du har ett intresse för hållbarhetsfrågor och delar vår vision om att bidra till en grönare logistikbransch. Ditt engagemang och din förmåga att kommunicera och skapa långsiktiga relationer kommer att vara avgörande för att lyckas i rollen. Är detta din perfekta match? Om du vill vara en del av ett mindre företag där din insats verkligen gör skillnad, då är detta rollen för dig. På Swedebridge kombinerar vi professionalism med värme och närhet, och vi är stolta över vårt engagemang för hållbarhet. Vi har precis startat ett hållbarhetsbolag – något unikt i vår bransch – och du har chans att bli en viktig del i vår gröna resa. Du blir en del av ett sammansvetsat team där alla bidrar till företagets framgång och utveckling. Vårt arbete sträcker sig över hela världen, men vår styrka ligger i den personliga kontakten med våra kunder och partners. Om du delar våra värderingar och vill ta del av en spännande resa i en föränderlig bransch, ser vi fram emot din ansökan. Välkommen till Swedebridge – där du får helhetsansvar, närhet till beslut och utrymme att växa! Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 23:e juli 2025. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth på [email protected] eller Mikael Svensson på [email protected] Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Sökord Speditör, landtransporter

27 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Trafikledare
REGION KALMAR LÄN
Transportledare och transportsamordnare

Vi söker nu trafikledare som, tillsammans med kollegorna på Kalmar länstrafik, erbjuder resor som underlättar och berikar människors liv och utvecklar vår region. Hos oss får du ett roligt och givande arbete, och en arbetsvardag med variation. Vår arbetsplats präglas av medarbetare med ett högt servicetänkande och med ett fokus på gemensamma mål. Just nu söker vi trafikledare både till området färdtjänst, sjukresor och till resor för anpassad skola. Om dig Du har gymnasial utbildning och  gärna tidigare erfarenhet av trafikledning. Eftersom du kommer att arbeta med många olika typer av system kräver denna tjänst både stark datorvana och förmåga att effektivt hantera en mängd olika IT-system. God service är självklart för dig, du möter kunder, samarbetspartners och kollegor på ett lyhört och engagerat sätt. För dig är problemlösning givande, och du gillar att lösa akuta frågor på ett strukturerat sätt. Du har god vana vid att arbeta med flera uppgifter parallellt, utan att tappa fokus på detaljer.  Det är meriterande med tidigare arbete inom planering av logistik, bemanningsplanering och serviceområdet samt geografisk kännedom. God svenska i tal och skrift är ett krav. I rollen är en god samarbetsförmåga och flexibilitet viktiga egenskaper. Din framtida arbetsplats I rollen kommer du att skapa dig god kännedom om gällande trafikavtal, aktuell lagstiftning och regelverk. Dessa kunskaper blir din utgångspunkt i det dagliga arbetet där du leder och planerar servicetrafiken på ett kostnadsmedvetet och effektivt sätt. Arbetet är varierande och ställer krav på att du har förmågan att prioritera och vågar ta beslut utifrån mandat och regelverk. Trafikledningen är bemannad årets alla dagar och kvällar, vilket medför oregelbundna arbetstider. I den här rekryteringen arbetar vi med ett löpande urval och kan komma att kontakta dig innan ansökningstiden gått ut. Vi söker både vikariat och tillsvidaretjänst. Kalmar länstrafik är en del av Region Kalmar län och ansvarar för kollektivtrafiken i Kalmar län. Vi som arbetar på Kalmar länstrafik jobbar för att underlätta vardagen för Kalmar läns invånare och besökare. Vårt ansvar innefattar busstrafik, tågtrafik, sjukresor, färdtjänst, skolresor samt skärgårdstrafik. Trafiken bedrivs tillsammans med upphandlade företag som kör och underhåller fordonen som trafikerar kollektivtrafiken. Vi som jobbar på Kalmar länstrafik är därmed dem som bland annat trafikleder, planerar, och administrerar kollektivtrafiken. Huvudkontoret är placerat i Högsby och det finns kontor i Kalmar och Oskarshamn. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

12 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Trafikledare till DANX AB i Jönköping
Danx AB
Transportledare och transportsamordnare

Trivs du i en roll där tempot är högt och möjligheterna många? Är du som oss och ser lösningar snarare än problem och gillar att vara ”hands on”? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig! Just nu befinner vi oss i en spännande och stark utvecklingsfas där vi behöver en ny kollega till vårt team i Jönköping. Hos oss får du möjligheten att vara med på en spännande tillväxt resa - Vi går vår egen väg och vi vill att du ska vara med! Vi söker efter dig som arbetar självständigt och strukturerat, strävar efter ständiga förbättringar och tar stort eget ansvar. Du har lätt för att samarbeta och är mån om att bygga förtroendefulla relationer, både internt och externt. För att trivas i rollen krävs det att du har en bra förmåga att arbeta proaktivt, är en person som trivs i en flexibel miljö och har lätt för att kommunicera på ett tydligt sätt. Vidare har du mycket god kommunikativ förmåga och känner dig trygg i det svenska och engelska språket, i såväl tal som skrift. Du som söker måste sist men inte minst trivas i en fartfylld arbetsmiljö där vi alltid ställer upp för varandra och hjälps åt.  Som Operation Specialist är du delaktig i hela distrubutionsprocessen - från det att vi hämtar upp ett kolli tills att vi levererat det hos kund. Din vardag kommer att bestå av att kontrollera att den dagliga driften går som planerat genom att underlätta, effektivisera och säkra vår kvalité. Detta sker genom uppföljning av distributionen samt tät och kontinuerlig uppföljning med våra terminaler, chaufförer, åkerier och kunder. Du är en nyckelperson med många kontaktytor, både intern och externt. Rollen är utmanande, men även fantastiskt rolig där ingen dag är den andra lik! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara Uppföljning mot våra kunder, mottagare och åkerier. Planering av transporter Övervaka transporter, arbeta proaktivt och lösningsorienterat för att förutse och hantera förseningar samt andra störningar i trafiken Administrativa sysslor i både interna och externa transportsystem. Arbeta med kostnadskontroll och förbättringar gentemot våra åkerier. Driva uppföljning av scanningskvalité.  Stödja arbetet med skadereklamationer samt skadeförebyggande. Jobba med förbättringar och proaktivitet i allt som rör vår produktion. Kvalifikationer och egenskaper Flytande svenska i tal och skrift. Goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska. Grundläggande geografiska kunskaper för Sverige. God datorvana med kunskap inom Office 365 paketet.   Trivs med att träffa människor och driva förbättring i olika processer. Tidigare erfarenhet av arbete i transportbranschen. Meriterande Erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare. B-körkort.   Vi erbjuder På vår familjära arbetsplats får du möjlighet att påverka med ditt engagemang, din lyhördhet och delaktighet. Hos oss får du varierande arbetsuppgifter och det finns alltid möjlighet till utveckling i vår tillväxtresa. Vi har stort fokus på intern utveckling och ser gärna att medarbetare tar nya steg inom företaget. Vi tror starkt på den företagskultur vi tillsammans bygger genom ägandeskap, lärande och omtankte till varandra internt såväl som externt. Det är viktigt för oss att alla medarbetare värnar om varandra och våra kunder. Vi har även utbyten mellan våra lokationer och roller för att skapa förståelse, gemenskap och för att utbilda. Vi erbjuder frukost så vi tillsammans får en bra start på arbetsdagen. DANX hittar gärna på saker tillsammans på och utanför jobbet och arrangerar julmiddagar och AW: s. DANX firar gärna såväl högtider som födelsedagar, jubileum och framgångar. Varje månad utses månadens medarbetare genom nomineringar  från kollegor. Vi uppmuntrar nyttjande av friskvårdsbidraget.  Om tjänsten Start: 2025-09-01.  Anställningsform: Tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Omfattning: Heltid, 100%. Rekryteringsprocess: Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer där dina färdigheter, kunskaper och egenskaper som är relevanta för oss och rollen kommer att bedömas. Utöver detta önskar vi ta del av ditt CV, personligt brev och dina referenser. Notera att vi i linje med GDPR inte tar emot ansökningar via mejl. Varmt välkommen med din ansökan! I denna process undanbedes kontakt med rekryteringsföretag.

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Logistikkordinator
Carla AB
Transportledare och transportsamordnare

Om CarlaVi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Bolaget grundades 2020 i Stockholm. Just nu är vi inne i en spännande tillväxtfas och letar därför efter en duktig logistikkoordinator till vårt grymma operationsteam i Stockholm och Kungsängen. På Trustpilot kan du även läsa mer om vad våra kunder tycker om oss: https://www.trustpilot.com/review/carla.se 20 månader efter lansering är vi #1 i Sverige, har över 300 omdömen och en imponerande 4,9/5 i betyg. Om rollenSom logistikkoordinator är du en del av vårt logistikteam och rapporterar till vår Support & Logistikchef.Vårt mål är att omdefiniera vad det innebär att äga en elbil/laddhybrid genom att erbjuda ett stort utbud ill hela landet och ge utmärkt service till våra kunder och partners. Logistikteamet är ansvariga för att hämta alla bilar som Carla köper in, samt leverera sålda bilar direkt till våra kunder. Att hantera ett växande antal körningar och förare i enlighet med kostnad- och kvalitetsmål är krävande men roligt! Vi behöver nu stärka upp vårt team med en duktig logistikkoordinator för att kunna utveckla verksamheten vidare. Exempel på arbetsuppgifter: Se till att Carlas leveranser kommer fram i tid med hög kvalitet och en service i världsklass Bistå närmsta chef samt Operations manager med att utbilda, leda och utveckla våra förare. De är våra ambassadörer och vår viktigaste kontaktyta mot kunder Ansvar för kvalitet och prisjusteringar vid upphämtningar av inköpta bilar Planering och schemaläggning av Carlas förare, både lastbil- och personbilsförare Dagliga kontroller av betalningar samt identifiera och åtgärda problem i interna processer Daglig kontakt och avstämning med Carlas leverantörer och interna stakeholders Kontaktpunkt för både kunder, partners och interna stakeholders i arbetet med att maxa kundnöjdhet samt utveckla vår verksamhet Vi tror att den vi söker: Har bevisad förmåga att analysera data och tolka information effektivt för att ständigt förbättra processer Gedigen erfarenhet av ruttplanering och schemaläggning av chaufförer Har erfarenhet av att leda team (kan vara att man lett engagemang inom universitetslivet, idrott, politik, näringsliv eller föreningar) Är en trygg beslutsfattare med erfarenhet av att arbeta med höga volymer och högt tempo i en dynamisk miljö Flexibel och handlingskraftig. På Carla är ingen dag är den andra lik och ofta behöver man byta riktning för att uppnå resultat Kommunikativ; I denna rollen kommer du inte bara ha daglig kontakt med Carlas kunder men även många nyckelpersoner internt Analytiskt lagd som gillar att lösa problem Är en lösningsorienterad do:er med fokus på kvalitet och kundnöjdhet Erfarenhet från last-mile, logistik, trafikledning eller bemanning Erfarenhet från bilindustrin är ett meriterande liksom som ett gediget bilintresse Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vad vi erbjuder dig: Först och främst, så erbjuder vi en fantastisk möjlighet att ansluta till ett bolag som bygger en ny onlinemarknad, med starka värderingar, och en affärsmodell som ska vara hållbar på alla sätt. Utöver det så erbjuder vi: Chansen att från grunden bygga upp ett företag som vill skapa en ny standard för hur kunder köper el- och laddhybridbilar online En dynamisk start-up miljö, där vi försöker jobba smartare och inte hårdare. Vi på Carla tror att balansen mellan jobb och fritid är viktig för att skapa ett långsiktigt och hållbart företag Ett tankesätt där vi tror att styrka finns i mångfald Konkurrenskraftig grundlön och andra trevliga förmåner Fantastiska, drivna och kompetenta kollegor Vill du bli vår nya kollega? Se till att ansöka redan idag! Urval och intervjuprocessen sker löpande så säkerställ att skicka din ansökan snarast Arbetstider och plats Tjänsten är baserad i Stockholm och Kungsängen. Vi har kontor i centrala Stockholm och i Kungsängen. Logistikteamet arbetar tillsammans från båda kontoren. Arbetstiderna är måndag- fredag klockan 09-18

16 januari 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025