Trafikledare, vägtrafik
Sök bland 15 lediga jobb som Trafikledare, vägtrafik och börja ditt nya yrkesliv idag!
Ser du lösningar istället för hinder och har inställningen att ingenting är omöjligt? Är du kundorienterad, trivs med ett högt tempo, vill överträffa kundens förväntningar och har en positiv attityd? Då är det dig vi söker!” Vi söker nu en Trafikledare, till vår depå i Gävle Beskrivning: I rollen som Trafikledare ansvarar du för att planera, optimera och leda Bollnäs Buss fordon och personal tillsammans med Verksamhetschefen som också blir din närmaste chef. Med stöd av dina övriga kollegor förväntas du utföra arbetet på ett affärsmässigt och ekonomiskt fördelaktigt sätt. Verksamheten omfattar skoltrafik, gruppresor och beställningstrafik. Du kommer att planera trafik från framförallt Gävleområdet. Med tjänsten följer att du ingår i jourgruppen vilket innebär att du har jour vissa nätter/helger enligt schema. Kvalifikationer: Vi ser att du har minst några års erfarenhet av planering och ledning i operativ verksamhet. Erfarenhet av busskörning är ett krav då busskörning ingår i tjänsten samt att du har god geografisk kännedom. Kunskaper om kör- och vilotidsregler är meriterande och kunskap av planeringsverktyg (Klartext). Du har goda färdigheter i svenska språket, både i tal och skrift. Du har god datorvana och är duktig på att sköta förekommande administration. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du bl. a. kännetecknas av att du: Är flexibel och har förmåga att anpassa dig till ändrade förutsättningar och att ”tempoväxla” då det krävs Är positiv och prestigelös i samarbetet med kollegor och kunder Om företaget: Bollnäs Buss grundades 1928 av "Buss Anton" Eriksson och har sedan stannat i familjens ägo under tre generationer. Under våren 2018 inleddes en ny fas i Bollnäs Buss historia i och med att vi då förvärvades av vår samarbetspartner sedan många år, Mohlins Bussar. Idag kör vi skoltrafik i Ovanåker, Bollnäs, Gävle och Söderhamns kommuner samt i regionen linjetrafik åt X-Trafik. Urvalsarbetet sker löpande, gör din ansökan redan idag. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare. Arbetsuppgifter och ansvar Du får en utvecklande och spännande roll då du har i uppgift att planera olika kunders transporter på avdelningen i Helsingborg tillsammans med övriga kollegor. Kort beskrivning av rollen/ rollens syfte: Rollen ansvarar för att planera den dagliga operativa driften/trafikplanering efter högsta effektivitet och produktivitet. Rollen lastplanerar tillsammans med transportörer och är ansvarig för effektiv lastplanering, service, ekonomi och kvalité. Inom rollens ansvar ligger även arbetsuppgifter som innebär helhets ansvar för specifika kunder samt hantera inkommande kundspecifika ärenden och där leverera en god service och kvalité Profil & Bakgrund Nedan kännetecknar dig som person: * Mycket god samarbetsförmåga * Kundfokuserad och serviceminded * God kommunikationsförmåga * Affärsmässighet * Positiv attityd och lösningsfokuserad * Stresstålig * Branschkunskap och erfarenhet inom logistik branschen * Erfarenhet av att jobba i PC-miljö * Kunskap i Sveriges geografi Tjänsten är en tillsvidare tjänst med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning. Tjänsten är placerad i Helsingborg. Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 2025-04-11, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Christoffer Wange på email: [email protected] Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
Om oss Västanhede är en svensk familjeägd koncern med säte i Dalarna. Koncernen består av tio bolag i varierande storlek och inom olika branscher, men kärnverksamheten är inom persontransporter där vår vision är att vara ett av Sveriges säkraste trafikföretag där resan är lika viktig som målet. Vi är idag ca 400 anställda inom våra olika verksamhetsområden och vi har kontor/bussdepåer i Dalarna, Västmanland, Gästrikland, Uppland och Stockholm. Inom koncernen arbetar vi aktivt för alla människors lika värde och hos oss är alla välkomna att växa och utvecklas. Välkommen till ett företag med hjärtat på rätt plats! Om rollen Västanhede kommer under hösten 2025 att starta upp en depå i Eskilstuna där köruppdrag inom servicetrafik på uppdrag av Sörmlandstrafiken kommer att utgå ifrån. Vi söker en driven och transportintresserad trafikledare med personalansvar för ca 60-80 medarbetare samt ca 40 fordon. Vi kommer att utföra köruppdrag åt Sörmlandstrafiken som är vår uppdragsgivare. Rollen innefattar att ansvara för att följa våra åtagande gentemot gällande trafikavtal, schemaläggning för förarna efter givna ramar, tidrapportering, eventuella medarbetarärenden (med stöttning från HR vid behov) samt se till att fordonen bokas in på service, besiktningar med mera. Du kommer att ha ett nära samarbete med Västanhedes övriga driftledare i Mälardalen och verkstäder. Personliga egenskaper och kvalifikationer För att lyckas i rollen bör du gilla en arbetsdag med stor variation, från administrativa uppgifter till att rodda med fordon. Du har ett pedagogiskt och professionellt förhållningssätt i din dialog med både medarbetare och trafikhuvudman. Du är initiativrik samt att du innehar förmågan att snabbt anpassa dig till nya förutsättningar. Du är strukturerad, ansvarstagande, målinriktad och ser möjligheter i förändringar. Du kan hantera en skiftande arbetsbelastning och tar ansvar för att verksamheten fungerar. Även om tjänsten främst innebär kontorstider, kan arbetstiden variera beroende på verksamhetens behov. Du som söker har en bakgrund inom transport och logistik, meriterande om du har erfarenhet av servicetrafik och taxilegitimation. B-körkort är ett krav för tjänsten. Det är en självklarhet att du delar Västanhedes grundsyn om alla människors lika värde. Om tjänsten • Placeringsort: Eskilstuna • Anställningsform: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning • Tillträde: Enligt överenskommelse • Lön: Månadslön • Vid tillämpar löpande urval Kollektivavtal finns Vi erbjuder dig Ett omväxlande arbete som ibland är utmanande men alltid meningsfullt! Våra medarbetare är vår viktigaste resurs därför har alla medarbetare bland annat tillgång till ett friskvårdsbidrag, vi genomför trivselaktiviteter och vi har gratis parkering vid våra depåer. Hos oss blir du del av en inkluderande och prestigelös kultur där vi hjälps åt, delar med oss och tar till vara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Välkommen med din ansökan!
Har du erfarenhet av transport och trafikledning och är på jakt efter din nästa utmaning? Vill du arbeta på en arbetsplats där det är högt i tak och en härlig gemenskap? Trivs du med att ha många kontaktytor och motiveras av att hitta lösningar på problem? I så fall ska du läsa vidare! Arbetsbeskrivning I rollen som trafikledare kommer du tillsammans med dina kollegor spela en viktig roll i att planera, samordna och säkerställa att transporterna levereras på ett effektivt och smidigt sätt med hög kvalité. Som trafikledare är det fokus på hög service mot kund och chaufförer och förmågan att kunna planera turer som gynnar alla. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Lämna priser och skräddarsy transporter efter kundens behov. Planera, effektivisera och optimera våra transporter samt säkerhetsställa att våra kunders bokningar hämtas och levereras enligt överenskommelse. Underhålla en aktiv och nära kontakt med kunder och transportörer längs hela transportkedjan. Hanteringen av de dagliga avvikelser och utmaningar som uppstår i driften. Stötta vår Fordonsansvarige med uppgifter som skadehantering, reparationer mm. Vem är du? Du har förmågan att identifiera lösningar i stället för hinder. Du tar initiativ och hanterar ärenden på ett proaktivt sätt. Snabba förändringar och att jobba i ett högt tempo ser du som en positiv utmaning. I rollen ingår mycket kundkontakt och du ska trivas med att göra det lilla extra för kunder, samarbetspartners och kollegor. Som person är du flexibel och förväntas kunna arbeta självständigt med frihet under ansvar samtidigt som det krävs att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta i team. Datorvana är mycket viktigt då arbetet innehåller en hel del arbete i olika datasystem och kommunikation per mejl. Du är en person som är strukturerad och tar dig an dina uppgifter på ett noggrant och ansvarsfullt sätt. Du gillar också att ge hög service till både kunder och medarbetare. Din förmåga att se verksamheters behov och utmaningar, arbeta strukturerat och tillhandahålla hållbara lösningar är stor. Då vi arbetar i team lägger vi stor vikt vid att du ska passa in i gruppen samt vara en lagspelare. Du behöver också ha bra lokalkännedom. Vi ser gärna att du har goda fordonskunskaper då rollen även innebär att stötta vår Fordonsanvarige i dess arbete och att du har C/CE kort. För att trivas och lyckas i rollen som trafikledare bör du ha erfarenhet inom transportbranschen, såsom tidigare arbete som trafikledare, speditör, ordermottagare, planerare eller lastbilschaufför. Du besitter en stark administrativ kompetens och har förmågan att kommunicera tydligt på svenska och engelska, både i skrift och tal. Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem. I rollen som trafikledare blir du en del av ett team på 5 personer. Intervjuer kommer ske löpande så Välkommen med din ansökan redan idag! Om oss! Gnosjö Trafik är ett flexibelt företag med runt 80 anställda som snabbt och smidigt löser transporter i både genom fasta, täta lokalturer och beställningsturer. Våra dagliga transporter utgår både från Gnosjö och Värnamo. Transporter till Jönköpingsregionen samt till Borås och Göteborg sker också dagligen.
Vill du jobba som Trafikledare? Vi på Rossing Åker & Logistik söker efter en Trafikledare med C-behörighet. Vi söker någon som är arbetsvillig, tar för dig och gillar att samarbeta. Vi tror att du tycker om att det händer mycket under arbetsdagen och är en naturbegåvning när det kommer till problemlösning. Som person har du en positiv inställning, en vilja att ständigt bli bättre och svårt att förstå konceptet "problem". Du gillar att kombinera dagarna med administrativa arbetsuppgifter lika mycket som att vara ute och köra lastbil och röra på dig. Du har lätt för att kommunicera och skapa kontakter och gillar människor. Att du är flexibel och har en förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar ser vi som en självklarhet. Arbetsuppgifterna Ansvara för att allt gods kommer ut på varje morgon. Fordonsansvarig för våra mindre bilar - bokar in allt från reparationer, service och besiktningar på våra bilar som vi kör på DHL i Halmstad. Vid sjukdom och ledigheter hoppa in och köra ut och hämta in gods till kunder och företag, därav söker vi någon med C-behörighet, YKB och digitalt färdskrivarkort. Arbetstiden är dagtid måndag till fredag och tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Förmåner Tillgång till fräscht gym Friskvårdsbidrag Moderna faciliteter Marknadsmässiga löner och villkor Goda möjligheter att avancera inom företaget Vem är vi? Rossing Åkeri och Logistik är ett företag med många år i branschen med verksamhet på ett flertal orter runt om i Sverige. Företaget är expansivt och har höga ambitioner och stora framtidsvisioner. Rossing Åkeri och Logistik erbjuder ett brett utbud av transporter och logistiklösningar med bl.a. långsiktiga distributionslösningar, fjärrlinjer, tredjepartslogistik, personaluthyrning samt bil och lastbilsuthyrning. Intervjuer kommer ske löpande så Välkommen med din ansökan redan idag!
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se CTL Väst är en av Nobinas tre trafikledningar i Sverige. Med drygt 15 medarbetare ansvarar vi för trafikledning dygnet runt för trafikområde Göta Älv, Sjuhärad och Skaraborg m.m.. Tillsammans förfogar vi över ca 1000 bussar. På CTL Väst arbetar vi engagerat för att ge våra förare de bästa av förutsättningar att förenkla våra kunders vardagsresor. Vi erbjuder Nu fortsätter vi att förstärka CTL med nya medarbetare och söker dig som vill ha ett händelserikt och utmanande arbete. Som trafikledare kommer du ha det yttersta ansvaret för att ge våra förare stöd i utförandet att leverera till våra kunder. Du har likaså ett operativt ansvar som innebär att leda och fördela resurser, i syfte att minimera påverkan för kunden. En viktig del i din roll är att du ansvarar för att förmedla relevant störningsinformation till kunder, förare och övriga intressenter genom våra tekniska system. Alla medarbetare får en gedigen introduktion samt möjlighet till vidare kompetensutveckling. Hela vårt arbetssätt präglas av strävan mot vår vision ”Alla vill resa med oss” och vår affärsidé ”Vi förenklar kundens vardagsresor”. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald och ser gärna kvinnliga sökande. Vi sitter i trevliga lokaler i nära centralstationen i Göteborg. Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar olikheter! Personliga egenskaper och utbildning Du hanterar uppkomna problem och avvikelser metodiskt. Du kan analysera, prioritera och löpande värdera den information du får. Du arbetar långsiktigt, lösningsorienterat och kan arbeta under tidspress med bibehållen kvalitet. Som person har du hög servicevilja, är prestigelös, empatisk och har god samarbetsförmåga. Vi ser att du har gymnasiekompetens och intresse för teknik och fordon. B-körkort är ett krav och det är meriterande med god lokalkännedom i området, D-körkort och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i branschspecifika system som exempelvis OMS, Hastus och Västtrafiks trafiksystem. Om tjänsten Tjänsten gäller timanställning eller / och sommarvikarier. Individuell lönesättning tillämpas. Frågor gällande rekryteringsprocessen: Nico Hedberg, Avdelningschef CTL Väst, e-post: [email protected] Ansökan Vi vill ha in din ansökan senast: [Project.ApplicationDue] Urval sker löpande. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig värdefull. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation.
DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. Read more at www.dsv.com Vad ska du göra? * Planera transporter på ett effektivt och lönsamt sätt * Bokning och registrering av sändningar * Kontakt med kunder och åkare * Samordna information till kunder angående lastning och lossning * Bevaka, följa upp och rapportera eventuella avvikelser av transporter till kunden * Ekonomisk uppföljning av fordon/linjer * Förbereda gods för förtullning Du har med dig * Utbildning och/eller erfarenhet inom transport, logistik och/eller spedition * God serviceförmåga * Ett planerat och strukturerat arbetssätt, även i ett högre tempo * Talar och skriver flytande svenska och engelska God datorvana Vi erbjuder * En dynamisk och resultatdriven arbetsplats med trevliga kollegor och en härlig arbetsmiljö * Ett spännande och utvecklande arbete med stor möjlighet att påverka avdelningens utveckling och framgång * En mycket engagerad och kompetent division där drivkraften är lusten att göra bra resultat
Om jobbet Vi vill komma i kontakt med trafikledaren som brinner för att vara en ledare inom transportbranschen. Att arbeta som trafikledare innebär att tillsammans med andra trafikledare, leder och planerar de dagliga transporterna som till största delen består av inrikes, tempererade lokal och fjärrtransporter. Som trafikledare hos oss ansvarar du för den dagliga driften. Arbetet innebär introduktion av nya chaufförer, optimering av fordon och uppföljning av chaufförers schema och arbetstider. Vikten av att ha en bra dialog med kolleger och chaufförer, samt följa lagar och regler är självklart hos oss. Arbetet innebär en viss kundkontakt och uppföljning av utförda uppdrag. I tjänsten ingår viss schemalagd jour. Vi erbjuder dig ett arbete i en dynamisk miljö och en ansvarsfull och spännande tjänst. Om dig Vi söker dig som är ansvarstagande och har ledarerfarenhet av arbete i branschen då du behöver ha god förståelse för kundens verksamhet och chaufförens arbetssituation. Du är flexibel, stresstålig och har en helhetssyn, därför har du också vana av att hålla god servicenivå i ett högt arbetstempo. Du har ledaregenskaper, problemlösningsförmåga, social kompetens och lätt för att samarbeta med andra. Du har blick för vad som måste göras och fullföljer dina arbetsuppgifter och uppsatta mål. För en perfekt match ser vi att du delar våra värderingar: Engagemang, Trovärdighet, Tillsammans. Just för denna tjänst Gällande den specifikt lysta tjänst är det stort fokus på teamwork och ledarskap. Daglig kontakt med chaufförer för styrning, planering och uppnå de mål som är satt för uppdraget. Kompetenskrav Erfarenhet från Åkerinäringen Erfarenhet av trafikledning eller transportplanering Gymnasiekompetens Svenska och engelska i tal och skrift. God datorvana, Officepaketet. Meriterande CE körkort och erfarenhet från inrikes fjärrtransporter och hantering av livsmedel. Eftergymnasial utbildning inom logistik eller trafikledning. Erfarenhet av TransPA och T5. Flerspråkig Om oss Tommy Nordberg Åkeri AB ingår i Tempcon koncernen och vi utför olika typer av logistikuppdrag, vår kärnverksamhet är tempererade livsmedelstransporter. Vi kombinerar det lilla åkeriets flexibilitet och personliga engagemang med det stora åkeriets utbud och konkurrenskraft. Med en kompetent och engagerad personal och med en modern fordonsflotta skall vi vara det självklara valet när fraktköpare väljer transportör. Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande och tar därmed gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Frågor gällande tjänsten besvaras av Vice VD Linda Backlund [email protected] 0709-258902. Välkommen med ansökan via mejl till [email protected] märk din ansökan med ”Trafikledare” Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om anställningen Lön Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Var ligger arbetsplatsen? Brovägen 6 26675 Hjärnarp Arbetsgivaren Tommy Nordbergh Åkeri AB https://tnordbergh.se
Trafikledare/Radiooperatör/”Spindeln i nätet” sökes Vi på B&B i Nacka söker nu en flexibel, driven och kommunikativ person som kan hjälpa oss med trafikledningen. Om rollen: Du kommer att ansvara för att styra ett antal bärgningsbilar som dagligen trafikerar Stockholmsområdet. Vår vagnpark inkluderar både lättbärgare, tungbärgare och TMA-fordon. Rollen kräver att du är stresstålig och flexibel, då arbetsbelastningen kan variera kraftigt. Om oss: B&B i Nacka är verksamt i hela Storstockholm. Vi har samarbetsavtal med större leverantörer inom vägassistans samt myndigheter och ett stort antal företag. B&B i Nacka ägs av Road Mobility Services, en nybildad koncern som håller yrkestrafiken rullande med ett stort antal företag inom bland annat däck, vägassistans samt trailerservice. Hos Road Mobility Services har du goda utvecklingsmöjligheter som anställd. På B&B i Nacka arbetar vi med allt från enklare assistanser till stora komplexa bärgningsjobb med tunga fordon. Vi strävar efter att ha en öppen och familjär känsla på vårt företag där alla ska känna sig välkomna. Krav: God lokalkännedom. Flytande svenska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet som radiooperatör/trafikledare är mycket meriterande. Erfarenhet från bärgningsbranschen är ett plus. Om dig: Vi söker dig som är: Stresstålig och flexibel. Kommunikativ och samarbetsvillig. Anställningsvillkor: Heltid med obekväma arbetstider (nätter, helger och röda dagar). Tillträde enligt överenskommelse. Lön enligt överenskommelse. Tveka inte att höra av dig om du känner att detta kan vara något för dig! Maila din ansökan till: [email protected]
Vill du bidra till ett inkluderande samhälle där alla människors rätt till delaktighet möjliggörs? Samtrans förenklar och förbättrar vardagen för människor som av olika anledningar inte har möjlighet att resa med den allmänna kollektivtrafiken. Hos oss erbjuds du ett meningsfullt arbete i en verksamhet som grundar sig på våra värderingar där vi respekterar varandra, bryr oss och tar ansvar. Vill du ha en nyckelroll i en verksamhet där du får kombinera ledarskap med operativt ansvar? Vi söker nu en Enhetschef som vill vara med och säkerställa en effektiv fordons- och förarplanering med hög kvalitet och service. Om jobbet Som Enhetschef ansvarar du för att säkerställa att rätt antal fordon och förare finns tillgängliga enligt företagets behov och budget. Du arbetar dagligen med att följa upp förare och nyckeltal kopplade till produktionseffektivitet, service och ekonomi. Genom att analysera data och utfall ger du positiv feedback och konstruktiv återkoppling för att ständigt förbättra resultat, säkerhet och kundnöjdhet. Eftersom vi är ett mindre åkeri, stöttar vi varandra där det behövs och anpassar oss efter verksamhetens dagliga utmaningar. Enhetschefens ansvarsområden omfattar: • Daglig uppföljning av förare samt nyckeltal för produktionseffektivitet och service • Säkerställa att antal fordon och förare i trafik motsvarar lagd budget • Rekrytering av förare och uppföljning av rehabiliteringsprocesser • Genomföra utvecklingssamtal, personalmöten och skapa effektiv schemaplanering • Hantering av reklamationer och rotorsaksanalyser samt utveckling av rutiner och systemstöd • Driva ständiga förbättringar och skapa en positiv arbetsmiljö • Samverkan med fackförbund och andra relevanta intressenter Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning på sex månader. Din profil Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ledarskap inom transport- eller logistikbranschen. Du har god analytisk förmåga och har jobbat med att följa upp budget och nyckeltal för produktionseffektivitet och service. Du har god IT-vana och kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel, Power BI och PowerPoint. Du är vidare en kommunikativ och lösningsorienterad ledare som har lätt för att samarbeta. Du trivs i en dynamisk miljö, är nyfiken och flexibel i ditt arbetssätt samt motiveras av att driva förbättringar och utveckla både verksamhet och personal. Du måste ha B-körkort och god lokalkännedom i Storstockholm. Vi ser gärna att du har arbetat som förare inom taxi, bud eller distribution. Vi erbjuder dig Hos oss erbjuds du ett meningsfullt arbete i en verksamhet som värnar om respekt, omtanke och eget ansvar. För oss är det viktigt att vara en inkluderande arbetsgivare och vi ser mångfald som en stor styrka. I vår verksamhet möts du av stort engagemang och entreprenörskap. Här är det kort väg till beslut och det finns ett stort utrymme för dig som vill lyfta idéer och initiativ. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet och vi firar gärna våra framgångar. Förutom möjligheten att arbeta med ett betydelsefullt uppdrag, erbjuder vi våra medarbetare en trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension samt friskvårdsbidrag och personalrabatter via förmånsportal. Vi arbetar också aktivt med intern utveckling där du som medarbetare har möjlighet att gå vidare inom olika delar av verksamheten. Vi är Nobina Care - Samtrans, Telepass & Göteborgs Buss Samtrans Omsorgsresor är en del av Nobina Care, ett affärsområde i Nobina-koncernen, Nordens största kollektivtrafikföretag. Varje år utför Samtrans Omsorgsresor ca 1,7 miljoner personresor, framför allt på uppdrag av kommuner och regioner. Genom varumärkena Samtrans, Göteborgs Buss och Telepass finns Nobina Care representerade bland annat i Stockholm, Västra Götaland och Skåne. Nobina Care har en stark samhällsbärande roll genom att finnas till för människor som på olika sätt inte har möjlighet att resa med den allmänna kollektivtrafiken. På så sätt bidrar Samtrans och Nobina Care varje dag till ett inkluderande samhälle, där fler människor ska ges möjlighet att delta i samhället på lika villkor. Vill du veta mer? Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Laurén på [email protected]. På grund av dataskyddsförordningen GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan endast via vårt rekryteringssystem. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 15 jobb