Blomsterfondens hemtjänst i Stockholm söker undersköterska
FÖREN BLOMSTERFONDEN
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Blomsterfonden är en ideell förening som har funnits sedan 1921. I Blomsterfonden arbetar vi tillsammans för att ge våra boende, medlemmar och kunder en trygg och värdig ålderdom utifrån deras behov och önskemål. Vi arbetar huvudsakligen inom två verksamhetsområden: seniorboende och vård- och omsorg. Inom ramen för vård och omsorg driver vi fyra äldreboenden och egen hemtjänst i Stockholm och Danderyd. Vårt dagliga arbete genomsyras av medmänsklighet, tydlighet, delaktighet och ärlighet. Vi är väldigt glada över de fina resultaten vi fått i både Socialstyrelsen nöjd kund enkäten och i medarbetarenkäten. Vi finns i Storstockholm och som medarbetare blir du en del av vår gemenskap på cirka 500 medarbetare. Välkommen till ett roligt och meningsfullt arbete hos oss på Blomsterfonden! Vi söker utbildade undersköterskor som vill arbeta inom hemtjänsten med placering på Ringvägen i Stockholm och i Älvsjö. Som medarbetare i hemtjänsten skapar du tillsammans med dina kollegor och en närvarande chef en meningsfull tillvaro för våra kunder. Arbetet innebär att hjälpa till med vård- och omsorg, inköp, ledsagning, personlig hygien samt tvätt och städ. Arbetstiden är schemalagd. Det innebär att du kommer att jobba både dagar, kvällar och helger. Vi erbjuder en arbetsplats som är välkomnande, inkluderande och där ditt engagemang gör skillnad. När du arbetar på Blomsterfonden omfattas du av kollektivavtalade försäkringar och tjänstepension. Utöver detta har du ett årligt friskvårdsbidrag. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! KvalifikationerDu ska vara som utbildad undersköterska 1500p och godkänd av Socialstyrelsen.Omsorgsarbete kräver personlig mognad, lyhördhet, empati och servicekänsla. Du har ett gott bemötande till kunder, anhöriga och kollegor. Du arbetar självständigt, tar egna initiativ och har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

9 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Undersköterska till hemtjänsten
Ale kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Vi söker dig som vill vara med och utveckla äldreomsorgen och tycker om utmaningar. Att arbeta tillsammans med människor är både stimulerande och roligt. Hos oss arbetar du och dina kollegor med att stödja omsorgstagarna så att de kan leva ett så självständigt liv som möjligt. Du har en helhetssyn på människan och förstår hur du genom ditt bemötande skapar trygghet och är en viktig person för våra omsorgstagare. Nu söker vi två undersköterskor till vårt fantastiska team i Alafors och Nol- Nödinge hemtjänstgrupp. Vi delar lokaler och utgår från Alafors fabriker. Arbetsuppgifter I hemtjänsten utför du omvårdnads- och serviceinsatser enligt socialtjänstlagen. Du stödjer och motiverar omsorgstagaren i det vardagliga livet genom ett lyhört, flexibelt och professionellt förhållningssätt med omsorgstagarens självbestämmande i fokus. I ditt arbete ingår dokumentation enligt socialtjänstlagen. Vi arbetar med fast omsorgskontakt vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor är en nyckelperson i nätverket kring omsorgstagaren. Vi erbjuder dig ett meningsfullt, lärorikt och omväxlande arbete. Att arbeta inom vård och omsorg är att göra skillnad i vardagen för de personer som är i behov av just ditt stöd och din hjälp. I arbetet ingår även att utföra ordination och delegerade uppgifter från hemsjukvården samt dokumentation av dessa enligt hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Ale hemtjänst använder digital signering av HSL-insatser, digitala lås samt mobil dokumentation. Ale hemtjänst utför omsorg mellan kl 06.30-22.00. Påverkningsbart schema, kvällstjänstgöring och tjänstgöring varannan helg Kvalifikationer Du är utbildad undersköterska och behärskar det svenska språket i tal och skrift samt har god datorvana. B-körkort och kan cykla. Du har erfarenhet av att arbeta inom vården och erfarenhet av att arbeta inom hemtjänst är meriterande. I din tjänst kommer du att ingå i ett team där din samarbetsförmåga är lika viktig som att jobba självständigt. Vi söker dig som har ett gott bemötande och förhållningssätt. Du har förmåga att skapa trygghet och lugn också i situationer som kan upplevas som stressiga. Övrigt Vi tillämpar språktest som en del i bedömningen, vid anställning. I rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Vid ett erbjudande om anställning behöver du kunna uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

9 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Sommarvikarier till
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Silverpark i Täby undersköterskor alternativt erfarna vårdbiträden för timanställning vid behov samt för sommaren då vår ordinarie personal går på semester Om Silverpark Silverpark är ett modernt äldreboende i centrala Täby. Det är ett hemtrevligt, varmt och välkomnande boende för dig som vill ha det lilla extra och som tycker att mat, kultur och möjlighet till gemensamma aktiviteter är värdefullt. • Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Vardagas Demensakademi. • Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska eller har arbetat några år inom äldreomsorgen som vårdbiträde. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Som sommarvikarie ska du kunna vara tillgänglig för arbete v.24-32, arbetstiderna varierar dag/kväll/helg Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Du behöver också ta med registerutdrag från polisen Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Utbildad undersköterska kvällstid 84% HEMTJÄNST demensinriktning
AB Stockholms Demens och Specialteam
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

HEMTJÄNST Vi söker dig som är undersköterska och har kunskap och intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens). Tillträde: Omgående Arbetstid: 15.00-22.00 Schemarad: 84,12% (ca 19 pass på fyra veckor både på vardagar och helger). Verksamheten har valt att inte ha en tjänst på 100% då det annars skulle bli för många arbetspass per månad för medarbetaren, detta bidrar till en bättre arbetsmiljö. Observera att vi inte godkänner att du arbetar på fler arbetsplatser än denna under din anställning. Krav på utbildning: färdigutbildad undersköterska med ett godkänt svenskt betyg 1500 poäng Lön: utifrån verksamhetens kollektivavtal Provanställning gäller i 6 månader från anställningsdatum enligt kollektivavtal För att arbeta i verksamheten är det meriterande om du: -har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa -har arbetat en längre tid inom hemtjänst eller äldreboende -kan mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner. -är social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt -hanterar stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet -har bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär. Arbetsuppgifter Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, av och påklädning, matlagning, hemmets skötsel och social samvaro. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel. Vilka är vi Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd. Verksamheten riktar sig främst mot kunder som har olika svårighetsgrader av demenssjukdomar, psykisk ohälsa, funktionsnedsättning och missbruksproblematik. Kvällstid har främst kunder med demenssjukdomar besök enligt biståndsbeslut. Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps. Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar varje arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal oavsett vilken stadsdel du befinner dig i under dagen. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst. Övrigt Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan. Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Undersköterska dagtid 100% HEMTJÄNST med demens och psykiatrisk inriktning
AB Stockholms Demens och Specialteam
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker dig som är undersköterska och har kunskap och intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten. Du kan arbeta blandat både inom hemtjänst och som boendestödjare om du önskar. HEMTJÄNST Tillträde: Omgående Arbetstid: 07.30-16.30 Schemarad: fyraveckorsschema (det betyder att du arbetar på ett schema som är förlagt på fyra veckors rad och löper på varav varannan vecka är helgarbete). 100% - 37/37 Krav på utbildning: färdigutbildad undersköterska med ett godkänt svenskt betyg 1500 poäng Lön: utifrån verksamhetens kollektivavtal (Almega vårdföretagarna) Provanställning gäller i 6 månader från anställningsdatum enligt kollektivavtal För att arbeta i verksamheten är det meriterande om du: -har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa -har arbetat en längre tid inom hemtjänst eller äldreboende -kan mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner. -är social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt -hanterar stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet -har bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär. Arbetsuppgifter Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel. Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i dig dagliga arbete. Vilka är vi Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd. Verksamheten riktar sig främst mot kunder som har olika svårighetsgrader av demenssjukdomar, psykisk ohälsa, funktionsnedsättning och missbruksproblematik. Beroende på vad du har för erfarenhet, kompetens och intresse kan du arbeta mer inriktat mot någon av dessa sjukdomar och diagnoser eller blandat. Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps. Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar varje arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal oavsett vilken stadsdel du befinner dig i under dagen. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst. Övrigt Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan. Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Sommarvikarier till Fridhemslund
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Fridhemslund i Ängelholm sommarvikarier till sommaren 2025. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden – oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig:  Introduktionsutbildning  Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper  Karriär- och utvecklingsmöjligheter  Arbetskläder  Kollektivavtal Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om Fridhemslund I Ängelholms kommun ligger vackra Fridhemslund, ett nytt äldreboende i den växande stadsdelen Fridhem. Fridhem ligger i en helt ny central stadsdel i Ängelholm. Området är söder om Ängelholms idrottsplats med gångavstånd till både havet och centrum och med närhet till tågstation och busslinjer. Boendet har 40 platser för personer med demenssjukdom och 40 för de med omvårdnadsbehov. Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.  Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Juni sista ansökningsdag: 2025-07-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Gruppchef Jenny Tapper: 0733775769, Gruppchef Amara Vega: 0733775774, Gruppchef: Rana Shibib 0735335241, Gruppchef: Hafswa Nansamba 0735029682  Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

9 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Undersköterskor till Hemtjänsten i Trosa kommun
Trosa kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vård och omsorg i Trosa kommun har under många år bedrivit verksamhet i framkant där kvalitén är hög och medarbetarna engagerade. Vi ger individcentrerad omvårdnad där du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns – att tillgodose våra medborgares individuella behov av vård och omsorg så att de ska känna trygghet och meningsfullhet. I Trosa kommun skapar vi familjär stämning och har god sammanhållning. Närheten inom kommunen möjliggör goda samarbeten, vi har en nära dialog med sjuksköterskor och rehabteam. Hos oss blir du en del av ett team som trivs och har roligt på jobbet. Här erbjuds även möjlighet att påverka, testa nya arbetssätt och utveckla verksamheten. Vi växer och vi vill förstärka vårt team ytterligare. Just nu söker vi undersköterskor till Hemtjänsten i Trosa. Välkommen in med din ansökan!   VAD INNEBÄR DITT UPPDRAG SOM UNDERSKÖTERSKA? Dina arbetsuppgifter innebär personlig omvårdnad, vardagliga sysslor, läkemedelshantering och diverse ansvarsområden. Du arbetar aktivt med fast omsorgskontakt, genomförandeplaner och social dokumentation där goda relationer och ett salutogent förhållningssätt är i fokus. Du kommer att ta dig runt till våra brukare i Trosa eller Vagnhärad med tjänstecykel eller tjänstebil. Som medarbetare hos oss är du med och formar framtidens hemtjänst, med nyfikenhet på smarta lösningar. För din egen utveckling erbjuder vi löpande intern fortutbildning på vårt kliniska träningscentrum (KTC) där den högteknologiska vårddockan Anne är vår trogna patient.   VEM SÖKER VI? Du som söker är/har: • utbildad undersköterska • erfarenhet av social omvårdnad, hälso- och sjukvårdande insatser av äldre samt vana att arbeta med människor med demensdiagnos • god data- och dokumentationsvana • bra på att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du är/har: • b-körkort  • vana av att få delegerade uppgifter från legitimerad personal • dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kontaktmannaskap och individuella genomförande planer Du ha ett genuint intresse för människor och omvårdnad. Som person är du nyfiken och öppen för att lära dig mer. Du har en förmåga att läsa av människor, anpassa ditt beteende och agera professionellt i varje situation. Att skapa positiva möten för både brukare och anhöriga kommer naturligt för dig. Du tar egna initiativ och kommer gärna med nya idéer och förslag. Om dina kollegor skulle beskriva dig skulle de säga att andra känner sig trygga med dig och att du inger förtroende. Du är mån om att bidra till en positiv stämning i ditt arbetslag och gemensamt skapa en bra arbetsmiljö.   VAD ERBJUDER VI? En arbetsplats där vi alltid vill lära oss nya saker och uppmuntrar till egna initiativ och förslag. Vi hittar på aktiviteter som stärker vår gemenskap. Hos oss ges du möjlighet att påverka ditt arbete och skapa värde för boende. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar en trygg miljö för våra boende.  Är du rätt person ges du stora möjligheter till utveckling. Du blir inbjuden till en introduktionsdag för alla nyanställda i Trosa kommun där du får ta del av kommunen. Under introduktionsdagen får du lära dig mer om hur kommunen arbetar samt träffa de olika verksamhetscheferna och andra kollegor inom kommunen. • van handledare vid introduktion • introduktionsdag • kompetenshöjande utbildningsinsatser • friskvårdsbidrag och tillgång till ett stort utbud av Sunt Liv aktiviteter • chefsförsörjningsprogram för blivande ledare   INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas Omfattning: Heltid, vi arbetar dagtid, kvällstid och varannan helg Tillträde: Enligt överenskommelse   REGISTERUTDRAG Den som erbjuds tjänst inom Vård- och omsorgskontoret i Trosa kommun ska visa upp utdrag ur sitt belastningsregister. Ett sådant utdrag behöver beställas av personen själv, via följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Det är viktigt att valet ”HVB hem” görs vid beställning av utdraget för att alla eventuella brott ska komma med i utdraget.   ÖVRIGT Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju redan innan sista ansökningsdatum gått ut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.  Varmt välkommen med din ansökan till Trosa kommun!

8 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Stödassistent till LSS 3
Lidköpings kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete inom funktionsstöd. Som stödassistent hos oss får du ett varierat arbete som innefattar många kontaktytor. Målet är att den boende ska kunna skapa ett eget hem och leva ett liv på egna villkor utifrån sina egna förutsättningar. Dagen ska vara begriplig för den enskilde där struktur, tydlighet och trygghet är hörnpelare. För oss är respekten för människors självbestämmande och integritet grunden i vårt arbete. Boende vuxna LSS 3 består idag av tre gruppbostäder och ett serviceboende. Dessa boenden styrs av lagen om särskilt stöd och service och finns inom Lidköpings kommun. Våra boende har funktionsnedsättningar i varierad grad, intellektuell funktionsnedsättning och utvecklingspsykologisk funktionsnedsättning som ADHD/Autism. Som medarbetare hos oss kan arbete ske på mer än ett boende då vi garanterar alla medarbetare heltid.  Arbetsuppgifter Som stödassistent hos oss ger du omvårdnad och social omsorg med utgångspunkt från den bondes individuella behov och önskemål. Det kan bland annat handla om sociala och fysiska aktiviteter, både enskilt och i grupp. I arbetet hjälper du brukaren med hälso- och sjukvårdande insatser samt rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Kontaktmannaskap är en del i ditt arbete och det innebär att du har ett särskilt ansvar för en eller flera individer. Du är med och skapar goda relationer till kollegor, brukare och anhöriga. I ditt arbete ingår även kontinuerlig dokumentation och ansvar för att upprätta, följa upp och revidera genomförandeplaner. Arbetstider är dag, kväll, helger och sovande jour.  Vem är du? Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter med brukarens bästa i fokus och som är mån om att slutföra det arbete du påbörjat. Som person har du förmåga att ta initiativ och skapa tillitsfulla relationer som bygger på omtanke och empati. Du arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga då du deltar aktivt i teamarbetet. Du ska ha lätt för att snabbt kunna ställa om dig till olika förutsättningar och kunna möta de situationer som kan uppkomma. Tillsammans med dina kollegor utvecklar du det pedagogiska arbetet som utgår ifrån brukarnas genomförandeplaner och aktivitetsbeskrivningar. Krav: - Godkända betyg från någon av följande utbildningar - Barn och fritidsprogrammet med socialt arbetet som inriktning, Fritidsledarutbildning med inriktning och/eller erfarenhet av arbete inom funktionsnedsättningsområdet eller Vård- och omsorgsprogrammet - Behärska svenska i tal och skrift samt god läsförståelse - Grundläggande digital kompetens - B-körkort för manuell växellåda Meriterande: - Vård- och omsorgscollegediplom. - Erfarenhet av ett lågaffektivt arbetssätt - Erfarenhet av liknande arbete - Erfarenhet av dokumentation.   Övrigt I vår verksamhet måste alla som ska anställas för att arbeta inom funktionsstöd enligt lag(2010:479) visa upp ett utdrag från belastningsregistret för anställande chef. Den blankett som ska användas kan hämtas på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat, skall visas före anställning för anställande chef. Du kommer arbeta schemalagd tid såsom dag, kväll, helg samt sovande jour. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Din anställning blir inom Sektor social välfärd Lidköpings kommun vilket innebär att det kan förekomma att du får arbeta på andra enheter. Vi tillämpar provanställning 6 månader.  Urval sker kontinuerligt under rekryteringsperioden.        Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

8 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Serbisktalande undersköterska
Assistansporten AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.* Vi söker nu undersköterskor och vårdbiträden till vår hemtjänst i Stockholm. Gärna med erfarenhet från hemtjänst eller äldreomsorg. Vi söker dig som har en positiv inställning och gärna tar egna initiativ. Man behöver kunna samarbeta med kollegor men även trivas med att arbeta självständigt i ett högt tempo. Du kommer arbeta med omsorgsuppgifter som hjälp vid måltider, ledsagning, promenader, personlig hygien m.m. Du kommer även ha ett uppdrag som fast omsorgskontakt till de kunder du arbetar hos. Vi söker dig som är utbildad USK  till fast schema. Du behöver ha B körkort då du kommer köra våra bilar i tjänsten. Du behöver även tala och skriva mycket god svenska, det ingår i ditt arbete att dokumentera i social journal. Det är viktigt att du behärskar serbiska. Vi erbjuder tjänstebilar, friskvård och konkurrenskraftiga löner. Hos oss arbetar du även på fast schema. Tjänsten är i Stockholm och du utgår från vårt Stockholm kontor som ligger på Sandborgsvägen 52 i Enskede. Registerutdrag Vi på Assistansporten AB värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att kontrollera registerutdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Intervjuer kommer att hållas löpande, tjänsten tillsätts omgående.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Planeringsledare sökes till...
Attendo Sverige AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Hemtjänst Sigtuna erbjuder personcentrerad omsorg till våra kunder. Vi arbetar med utgångspunkt från individens behov och önskemål för att säkerställa att våra kunder får ett tryggt och självständigt liv i sitt eget hem. Nu söker vi en Planeringsledare som också arbetar ute hos våra kunder! Vi söker dig som trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för omsorg och service och kan se individens behov. Att ha en arbetsledande roll är stimulerande och du gillar att handleda dina kollegor i hälso- och sjukvårdsfrågor. Om rollen  Planeringsledaren arbetar i nära samarbete med verksamhetschef och biträdande verksamhetschef, utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer.  En spännande tjänst där du arbetar med daglig planering och uppföljning av hemtjänst och hushållsnära tjänster, men även att du är ute och arbetar hos våra kunder. Yrkesrollen kräver bra verksamhetsförståelse och dagligt arbete på detaljnivå. Du arbetar med ständigt förbättringsarbete som i korthet innebär att arbetet utförs på ett resurs optimerat och effektivt sätt, från beställning till utförande, med fokus på kund.  I dina arbetsuppgifter ingår bland annat  Bemanningsplanering, styrning och uppföljning Coacha och följa upp verksamhetens medarbetare i syfte att nå mål och skapa god trivsel Arbeta i olika system gällande ex planering, nyckeltal, fakturering och beställningar Externa kontakter Delta i det systematiska kvalitets- och arbetsmiljöarbetet Dina kvalifikationer Yrkeshögskola, exempelvis serviceinriktad vård- och omsorgsplanering Samordnare med arbetsledaransvar eller annan relevant utbildning/erfarenhet God datorvana God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift Meriterande Tidigare arbete i hemtjänst eller andra serviceyrken inom samordning eller planering är meriterande B-körkort är meriterande Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning (Dagtid vardag) Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Vad kan vi erbjuda Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård, samt andra förmåner via förmånsportalen AttendoPlus i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 31/8-25 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till verksamhetschef Daniel Gårdesten, [email protected] Sammanfattning Roll: Planeringsledare/Trainee planeringsledare Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad: 100% Arbetstid: Dagtid (vardagar) Tillträde: Enligt överenskommelse Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025