Upphandlare till Varbergs kommun

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Årligen köper Varbergs kommun in varor, tjänster och entreprenader för miljardbelopp. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt inköps- och upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en hållbar utveckling. Till vårt team söker vi nu upphandlare som tillsammans med oss vill stärka och bidra till genomförande av goda hållbara affärer. Är du vår nya medarbetare? ARBETSUPPGIFTER Rollen som upphandlare innebär ett stimulerande, utvecklande och roligt arbete. Du erbjuds utmanande och engagerande arbetsuppgifter och möjlighet att göra stor skillnad för våra invånare. Du får också möjlighet att utveckla dig och vår verksamhet inom området inköp och upphandling med fokus på affärsmässighet. I rollen ingår att aktivt arbeta med utveckling och förbättring av våra processer. Uppdraget är självständigt och variationsrikt, allt utvecklingsarbete sker tillsammans med dina kollegor. Vi har en ambition att ligga i framkant inom upphandling och inköp. Som upphandlare hos oss har du ett helhetsansvar för upphandlingsprocessen, från behovsanalys till avtalstecknande. Upphandlingarna är av varierande karaktär och spänner över alla våra verksamhetsområden. I uppdraget ingår även att samordna upphandlingar med andra kommuner i länet. Du ger kommunens förvaltningar och bolag råd och stöd i upphandlings- och avtalsfrågor och gör en aktiv och kontinuerlig avtalsuppföljning. Dialogen med våra förvaltningar, bolag och leverantörer är A och O och är ett viktigt inslag i din vardag. Varje år genomför vi ca 60 upphandlingar, för att skapa struktur och effektivitet har vi delat in upphandlingarna i kategorier. Till varje upphandlingskategori finns ett team bestående av två upphandlare och en e-handelsutvecklare (e-handelsutvecklarens fokus är att göra det lätt får våra beställare att göra rätt). KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har bred erfarenhet av inköpsarbete. Du har genom tidigare uppdrag genomfört upphandlingar självständigt och är trygg med att driva upphandlingsprocessen från start till mål. Erfarenhet av entreprenadupphandlingar är meriterade, men inte ett krav. Du har utbildning på högskole-/universitetsnivå eller yrkeshögskola inom upphandling, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren anser jämförbar. Din erfarenhet inom området gör att du snabbt kan komma in i arbetet. Du är självgående och strukturerad och har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på kvalitet, konstruktiv problemlösning och affärsmässighet. Därför är det en förutsättning att du är noggrann och har en god analytisk förmåga. Du är utåtriktad, drivande och har förmåga att skapa och behålla goda relationer. Ditt arbetssätt är konsultativt och du har en god kommunikativ förmåga, såväl i tal som i skrift. Du har också ett kreativt sinne och förmåga att hitta nya synsätt, något som du använder för att inspirera och motivera andra. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang, inkludering är ett ledord för dig. Rollen innebär många olika kontaktytor både internt med kommunens förvaltningar och bolag och externt med leverantörer. Du är bekväm med att delta i och leda olika forum. Du har förmåga att förklara det du vill förmedla ur olika perspektiv och för olika målgrupper. Du är van att presentera underlag, information och idéer såväl muntligt som skriftligt. Bor du på annan ort? Låt inte pendlingsavståndet hindra dig från att söka, vi är öppna för olika lösningar för distansarbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Intervjuer kan komma att ske löpande så ansök redan idag! Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

30 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Erfaren upphandlare till Kista eller Linköping

FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets materielverk (FMV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). På FOI är vi cirka 1200 anställda, varav drygt 900 arbetar direkt med forskning och utveckling. Våra kompetenser spänner över hela fältet från naturvetenskap och teknik till samhälls- och statsvetenskap. Är du en kompetent och erfaren upphandlare som är redo för nya utmaningar? Vill du bidra i en innovativ och spännande verksamhet i forskningens absoluta framkant inom försvar och säkerhet? Då kan Totalförsvarets forskningsinstitut FOI vara en intressant arbetsplats för dig. Vi erbjuder ett arbetsliv i balans, en utvecklande arbetsmiljö och ett samhällsviktigt arbete!   Om tjänsten I rollen som upphandlare kommer du självständigt och tillsammans med kollegor att ansvara för upphandling och inköp av varor och tjänster. Du kommer även att få bidra med dina kunskaper i form av utbildningar samt råd och stöd till organisationens beställare. Då FOI är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom försvar och säkerhet har vi ett mycket varierande behov av anskaffningar. Utöver ordinarie arbete med upphandlingar kommer du bland annat även att arbeta med avrop, avtalsuppföljning och förbättringsarbete. Din placering kommer att vara i Kista eller Linköping och resor i tjänsten kan förekomma.  Om sektionen Du kommer att ingå i Inköpssektionen som tillhör Ekonomienheten. Ekonomienheten ligger under avdelningen Forskningsstöd. Inköpssektionen består för närvarande av sektionschef, fyra upphandlare, fyra inköpare och en upphandlingsjurist med placering dels i Kista och dels i Linköping.  Läs gärna mer om vad vi gör: https://www.foi.se/om-foi/organisation/forskningsstod.html .   Har du den kompetensprofil vi behöver ?   Vi söker dig som har: relevant universitets- eller högskoleutbildning  eller annan utbildning i kombination med för rollen aktuell och relevant erfarenhet flera års erfarenhet av offentlig upphandling som anställd vid, eller på uppdrag av, upphandlande myndighet eller enhet god förmåga att utrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift mycket goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU) erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign/Mercell Det är meriterande om du har: kunskaper i säkerhetsskyddslagen (2018:585) erfarenhet av arbete mot teknik- och IT-styrda beställare Som person är du driven och stabil med hög integritet. Du arbetar strukturerat och självständigt men har även god förmåga till samarbete och är tydlig i din kommunikation med kollegor och beställare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad erbjuder vi dig? FOI erbjuder en unik arbetsplats, där du får möjlighet att arbeta med det som är viktigt för både totalförsvaret och hela samhället. FOI är en statlig myndighet under Försvarsdepartementet och är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom försvar och säkerhet.  På FOI bidrar du med din kunskap i en verksamhet som arbetar för ett starkare totalförsvar och samhälle. För dig som upphandlare innebär det bland annat att stödja olika projekt inom t.ex. försvarsteknik och säkerhet med anskaffning av varor och tjänster. Utöver kärnverksamhetens behov ansvarar Inköpssektionen även för övriga anskaffningar inom myndigheten. Ditt arbete på FOI gör att våra uppdragsgivare som till exempel Försvarsmakten och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap blir effektivare, kunnigare och starkare inom sina respektive områden. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi arbetar medvetet för en god arbetsmiljö med en bra balans mellan arbete och privatliv. Utöver detta erbjuder vi en rad förmåner. Läs mer om hur det är att  jobba hos oss:  https://www.foi.se/jobba-hos-oss.html Vill du vara med och söka svaren för en säkrare värld? Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via ansökningsknappen senast den 19/5 2024. Placeringsort för denna tjänst är Kista eller Linköping. Ange i din ansökan vilket som är aktuellt för din del. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta sektionschef Henrik Ekholm. Fackliga företrädare är Fredrik Ringblom (Saco-S) och Magnus Lindström (OFR/S – ST) Samtliga nås på 08-555 030 00. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför säkerhetsprövning efterfrågas vidimerade kopior på de utbildningar och tjänstgöringsintyg som är relevanta för tjänsten. Då vi är en myndighet betraktas inlämnade ansökningshandlingar som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen. Erbjudanden från rekryteringsföretag undanbedes

29 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Hållbarhetssamordnare till Uppsala kommuns upphandlingsstab

Stab upphandling, enheten för inköp Är det dags för dig att ta dig an en ny utmaning? Vill du arbeta i en ambitiös, strategisk och dynamisk organisation? Vill du driva samhällsutvecklingen i en mer hållbar riktning och bidra till uppfyllnad av Agenda 2030-målen? Skicka din ansökan till oss! Som hållbarhetssamordnare på upphandlingsstaben får du en nyckelroll i att stötta och utveckla Uppsala kommuns arbete med hållbar upphandling! Uppsala kommun har ambitiösa mål inom miljö- och klimatområdet och i samband med att nya lagar och styrdokument träder i kraft behöver vi säkerställa att den offentliga upphandlingen bidrar till dessa mål. Inom social hållbarhet i upphandling ligger fokus på att utveckla arbetet med sysselsättningsfrämjande insatser, skapa förutsättningar för socialt företagande och säkerställa hållbarhet i leverantörskedjorna. Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm. Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Det gör upphandling till ett av kommunens viktigaste strategiska verktyg för att nå hållbarhetsmålen i Agenda 2030 och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på upphandlingsstaben ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av cirka 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp. Upphandlingsstaben stöttar även de kommunala bolagen. Denna tjänst är placerad på enheten för inköp. Här kan du läsa mer om vår verksamhet (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling2/riktlinjer-for-upphandling-och-inkop/). Ditt uppdrag I tjänsten kommer du ingå i ett team av experter som arbetar nära de upphandlande verksamheterna med att driva arbetet med hållbar upphandling. Du kommer att ta fram och följa upp hållbarhetskrav, genomföra omvärldsbevakning och delta i marknadsdialoger, utveckla stödmaterial och rutiner och sprida kunskap om hållbar upphandling internt och externt. Tjänsten innebär även att delta i kommunens övergripande hållbarhetsarbete inom till exempel olika utvecklingsprojekt, remissvar och utredningar som har kopplingar till hållbar upphandling. I arbetet ingår att: • tillsammans med beställare, upphandlare och referensgrupper ta fram hållbarhetskrav i prioriterade upphandlingar • stödja i anbudsutvärderingar • genomföra avtalsuppföljningar av hållbarhetskrav • stödja verksamheter och kommunala bolag i hållbarhetsfrågor kopplat tillupphandling och inköp • driva och utveckla Uppsala kommuns arbete inom hållbar upphandling • utveckla rutiner utifrån nya lagkrav och antagna styrdokument • delta i nätverk inom hållbar offentlig upphandling • informera och sprida kunskap både internt och externt • delta i och driva hållbarhetsprojekt. Din bakgrund Vi söker dig som har relevant akademisk examen, gärna tvärvetenskaplig, och erfarenhet av hållbarhetsfrågor. Du ska ha kunskap om offentlig upphandling och gärna praktisk erfarenhet av hållbar offentlig upphandling - inom offentlig eller privat sektor. Vi ser det som en fördel om du är van att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra och att ta fram stödjande material, hålla föreläsningar och utbilda andra. Har du erfarenhet av att ha arbetat med hållbarhetskrav inom fastighet och entreprenad är det meriterande. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket är ett krav. Du är en person som du egna initiativ och driver arbetet självständigt och har en vilja att ge god service. Då arbetet innebär många kontakter är det viktigt med god samarbetsförmåga och att du är tillmötesgående i ditt bemötande. Vi värdesätter att du är flexibel och lösningsorienterad och har en förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa frågor. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Malin Klevebrand, enhetschef, 018-727 10 43 Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef, 018-727 21 24. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12 Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Upphandlare

Njudung Energi – vilka är vi? Vi är ett härligt gäng som jobbar tillsammans för en hållbar framtid. Med tre kommunägda bolag, fem olika affärsområden och cirka 125 medarbetare sätter vi gemensamma mål och jobbar för att Sävsjö- och Vetlandabor får den bästa servicen inom våra verksamheter. I vårt varumärke ingår elnät, elhandel, miljö och återvinning, fjärrvärme, vatten och avlopp och bredband. Innovation och affärsmässighet är viktigt för oss. Vi ser våra medarbetares olika bakgrund, personligheter och kompetenser som en viktig framgångsfaktor. Samverkan skapar hållbara lösningar i och mellan våra affärsområden. Miljöarbete är en naturlig del i vår vardag, liksom ett fokus på trygg och säker arbetsmiljö. De flesta av våra medarbetare arbetar på, eller utgår ifrån, våra huvudkontor i Vetlanda och Sävsjö och vi strävar alltid efter att vara goda ambassadörer för de kommuner vi arbetar i. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid Om dig Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom juridik, ekonomi och/eller inköp. Alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom yrkeserfarenhet och kompletterande utbildningar. Har du kunskap inom lagen om offentlig upphandling och lagen om upphandling inom försörjningssektorn är det meriterande. För att lyckas i uppdraget så tror vi att du trivs med att samarbeta, är social, strukturerad, självgående och flexibel. Då arbetet utförs i både Vetlanda och Sävsjö kommuner är B-körkort ett krav. Om tjänsten Som upphandlare projektleder och genomför du upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader. Du arbetar med att utveckla upphandlingsarbetet samt fungerar som internkonsult i upphandlingsfrågor. Rollen som upphandlare kombinerar såväl strategiska som operativa uppgifter. Som upphandlare arbetar du självständigt med eget ansvar. Strategiskt innebär det att Upphandlingsfunktionen driver löpande utveckling av bolagets inköpsprocesser och rutiner och använder upphandlingsfunktionen som ett strategiskt verktyg för att nå Njudung Energis mål och vision. Som upphandlare skapar och underhåller du nödvändiga styrdokument för upphandlingsfunktionen. Operativt innebär det att du exempelvis upprättar, annonserar upphandlingsdokument, utvärderar anbud samt är behjälplig med administrativa uppgifter anknutna till upphandlingsområdet. I uppdraget bidrar du till att Njudung Energi gör goda affärer, vilket innebär att köpa in rätt vara eller tjänst med rätt kvalitet till rätt pris i rätt tid. Du ansvarar för att samordna gemensamma inköpsbehov i bolagets samtliga verksamheter och bevaka Njudung Energis intressen i kommunkoncernens upphandlingar. Du kommer bli en del av ekonomiavdelningen som är ett glatt gäng om 10 personer där du är själv i rollen som upphandlare men stöd finns i avdelningen. Tjänsten är en särskild visstidsanställning på ca. 11 månader med möjlighet till förlängning. Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag eller senast 19 maj.

29 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Erfaren Upphandlare inom IT

Vill du bidra till att göra samhället strålsäkert? Är du en strukturerad person som utmanas av att arbeta strategiskt samt med utvecklingarbete inom inköp samt upphandlingsprocesser? Är du dessutom serviceinriktad och gillar att samarbeta? Då kan du vara vår blivande kollega! Läs mer om vår verksamhet här; www.stralsakerhetsmyndigheten.se Samhällsviktiga arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett varierat arbete med flertalet kontaktytor och nära samarbete med ekonomichef, upphandlare, beställare, SUA-handläggare och myndighetens leverantörer. Avdelningen Myndighetsstöd ansvarar för myndighetens operativa administrativa funktioner som diarieföring, IT, säkerhetsfrågor, ekonomi och upphandlingsfrågor. Ekonomienheten ansvarar för upphandlings och ekonomifrågor och består för närvarande av en enhetschef och 10 medarbetare. Avdelningen är i en tillväxtfas och vill därför komplettera med dig som är erfaren upphandlare med gedigen erfarenhet av strategiskt arbete.                                                           I din roll ger du strategiskt och kvalificerat stöd till beställare på myndighetens avdelningar i frågor som rör inköp och upphandling. Du leder självständigt egna upphandlingar avseende ramavtal och större upphandlingar samt avrop under hela processen. Du är även ett kvalificerat stöd i upphandlingsfrågor vid enskilda upphandlingar. Upphandlingarna innefattar varor och tjänster i olika kategorier och kontraktsformer. I rollen ingår att du håller dig uppdaterad när det gäller ny lagstiftning och att du aktivt omvärldsbevakar så att vi tillsammans på avdelningen kan utvecklas och lära nytt. Du har en viktig roll gällande utveckling samt implemenetering av inköpsprocesser vilka du arbetar i enlighet med.   Kvalifikationer Vi söker dig som har • minst fem års aktuell erfarenhet av och kunskap om upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) och/eller lag om upphandling på försvars- och säkerhetsområdet (LUFS) • flerårig erfarenhet att genomföra IT-upphandlingar av IT-tjänster och produkter • genomfört säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal (SUA) • arbetat med större upphandlingar med andra förfaranden än öppet förfarande, tex förhandlat förfarande eller konkurrenspräglad dialog • du har mycket god förmåga att förstå, tolka samt utforma upphandlingsdokument och avtal. • mycket god muntlig och skriftlig språkframställning på svenska och engelska Utbildning – krav • akademisk utbildning inom IT och/eller ekonomi, eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot LOU och/eller LUFS alternativt motsvarande förvärvade kunskaper genom arbetslivserfarenhet   Det är meriterande om du har  • genomfört upphandlingar inom LUFS • teknisk IT-inriktad utbildning eller annan IT-relaterad erfarenhet som bedöms likvärdig. • erfarenhet av att skriva säkerhetsskyddsavtal • erfarenhet av sekretessprövningar enligt OSL • erfarenhet av att arbeta i upphandlingssystemet Kommers • Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, strukturerad, serviceinriktad och arbetar bra både självständigt och tillsammans med andra. Du tar egna initiativ, söker information, sätter dig snabbt in i upphandlade avtal och tar ansvar för eget lärande inom arbetsområdet. Du trivs med att själv utveckla, driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt, såväl Vår värdegrund - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se) som den Statliga värdegrunden (forvaltningskultur.se) Vi erbjuder dig Hos oss får du en central roll i ett viktigt uppdrag! För oss på Strålsäkerhetsmyndigheten är det viktigt att arbete och privatliv är i god balans, därför erbjuder vi flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans, om arbetet och verksamheten tillåter. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel. Läs mer om våra villkor och förmåner Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt sett sex månaders provanställning. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap kan komma att krävas för tjänsten. Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Krisorganisationen utför strålskyddsbedömningar och kärntekniska analyser och samverkar med andra berörda aktörer för att hantera radiologiska nödsituationer, inklusive situationer vid höjd beredskap. Inom ramarna för krisorganisationen kommer du att ingå i den insatsberedskap som myndigheten upprätthåller för att stötta andra aktörer i samhället med strålningsmätningar. ” Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Edvard Käll, 08-799 41 56. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kontakta Isabella, 08-799 41 88 Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87. Placeringsort: Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna eller i Katrineholm.  Ansökan sker genom att du bifogar CV och svara på urvalsfrågor. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande ber vi dig därför att svara på urvalsfrågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Du behöver inte bifoga personligt brev.  Arbetsprov kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 21 maj 2024 --------------------------------------------------------------------------- Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg.

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Erfaren Upphandlare inom IT

Vill du bidra till att göra samhället strålsäkert? Är du en strukturerad person som utmanas av att arbeta strategiskt samt med utvecklingarbete inom inköp samt upphandlingsprocesser? Är du dessutom serviceinriktad och gillar att samarbeta? Då kan du vara vår blivande kollega! Läs mer om vår verksamhet här; www.stralsakerhetsmyndigheten.se Samhällsviktiga arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett varierat arbete med flertalet kontaktytor och nära samarbete med ekonomichef, upphandlare, beställare, SUA-handläggare och myndighetens leverantörer. Avdelningen Myndighetsstöd ansvarar för myndighetens operativa administrativa funktioner som diarieföring, IT, säkerhetsfrågor, ekonomi och upphandlingsfrågor. Ekonomienheten ansvarar för upphandlings och ekonomifrågor och består för närvarande av en enhetschef och 10 medarbetare. Avdelningen är i en tillväxtfas och vill därför komplettera med dig som är erfaren upphandlare med gedigen erfarenhet av strategiskt arbete.                                                           I din roll ger du strategiskt och kvalificerat stöd till beställare på myndighetens avdelningar i frågor som rör inköp och upphandling. Du leder självständigt egna upphandlingar avseende ramavtal och större upphandlingar samt avrop under hela processen. Du är även ett kvalificerat stöd i upphandlingsfrågor vid enskilda upphandlingar. Upphandlingarna innefattar varor och tjänster i olika kategorier och kontraktsformer. I rollen ingår att du håller dig uppdaterad när det gäller ny lagstiftning och att du aktivt omvärldsbevakar så att vi tillsammans på avdelningen kan utvecklas och lära nytt. Du har en viktig roll gällande utveckling samt implemenetering av inköpsprocesser vilka du arbetar i enlighet med.   Kvalifikationer Vi söker dig som har • minst fem års aktuell erfarenhet av och kunskap om upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) och/eller lag om upphandling på försvars- och säkerhetsområdet (LUFS) • flerårig erfarenhet att genomföra IT-upphandlingar av IT-tjänster och produkter • genomfört säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal (SUA) • arbetat med större upphandlingar med andra förfaranden än öppet förfarande, tex förhandlat förfarande eller konkurrenspräglad dialog • du har mycket god förmåga att förstå, tolka samt utforma upphandlingsdokument och avtal. • mycket god muntlig och skriftlig språkframställning på svenska och engelska Utbildning – krav • akademisk utbildning inom IT och/eller ekonomi, eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot LOU och/eller LUFS alternativt motsvarande förvärvade kunskaper genom arbetslivserfarenhet   Det är meriterande om du har  • genomfört upphandlingar inom LUFS • teknisk IT-inriktad utbildning eller annan IT-relaterad erfarenhet som bedöms likvärdig. • erfarenhet av att skriva säkerhetsskyddsavtal • erfarenhet av sekretessprövningar enligt OSL • erfarenhet av att arbeta i upphandlingssystemet Kommers • Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, strukturerad, serviceinriktad och arbetar bra både självständigt och tillsammans med andra. Du tar egna initiativ, söker information, sätter dig snabbt in i upphandlade avtal och tar ansvar för eget lärande inom arbetsområdet. Du trivs med att själv utveckla, driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt, såväl Vår värdegrund - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se) som den Statliga värdegrunden (forvaltningskultur.se) Vi erbjuder dig Hos oss får du en central roll i ett viktigt uppdrag! För oss på Strålsäkerhetsmyndigheten är det viktigt att arbete och privatliv är i god balans, därför erbjuder vi flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans, om arbetet och verksamheten tillåter. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel. Läs mer om våra villkor och förmåner Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt sett sex månaders provanställning. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap kan komma att krävas för tjänsten. Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Krisorganisationen utför strålskyddsbedömningar och kärntekniska analyser och samverkar med andra berörda aktörer för att hantera radiologiska nödsituationer, inklusive situationer vid höjd beredskap. Inom ramarna för krisorganisationen kommer du att ingå i den insatsberedskap som myndigheten upprätthåller för att stötta andra aktörer i samhället med strålningsmätningar. ” Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Edvard Käll, 08-799 41 56. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kontakta Isabella, 08-799 41 88 Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87. Placeringsort: Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna eller i Katrineholm.  Ansökan sker genom att du bifogar CV och svara på urvalsfrågor. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande ber vi dig därför att svara på urvalsfrågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Du behöver inte bifoga personligt brev.  Arbetsprov kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 21 maj 2024 --------------------------------------------------------------------------- Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg.

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Erfaren Upphandlare

Är du en erfaren upphandlare som vill arbeta för ett strålsäkert samhälle? Är du en strukturerad person som utmanas av att arbeta strategiskt samt med utvecklingarbete inom inköp samt upphandlingsprocesser? Är du dessutom serviceinriktad och gillar att samarbeta? Då kan du vara vår blivande kollega! Läs mer om vår verksamhet här; www.stralsakerhetsmyndigheten.se Samhällsviktiga arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett varierat arbete med flertalet kontaktytor och nära samarbete med ekonomichef, upphandlare, beställare, SUA-handläggare och myndighetens leverantörer. Avdelningen Myndighetsstöd ansvarar för myndighetens operativa administrativa funktioner som diarieföring, IT, säkerhetsfrågor, ekonomi och upphandlingsfrågor. Ekonomienheten ansvarar för upphandlings och ekonomifrågor och består för närvarande av en enhetschef och 10 medarbetare. Avdelningen är i en tillväxtfas och vill därför komplettera med dig som är erfaren upphandlare med gedigen erfarenhet av strategiskt arbete.                                                           I din roll ger du strategiskt och kvalificerat stöd till beställare på myndighetens avdelningar i frågor som rör inköp och upphandling. Du leder självständigt egna upphandlingar avseende ramavtal och större upphandlingar samt avrop under hela processen. Du är även ett kvalificerat stöd i upphandlingsfrågor vid enskilda upphandlingar. Upphandlingarna innefattar varor och tjänster i olika kategorier och kontraktsformer. I rollen ingår att du håller dig uppdaterad när det gäller ny lagstiftning och att du aktivt omvärldsbevakar så att vi tillsammans på avdelningen kan utvecklas och lära nytt. Du har en viktig roll gällande utveckling samt implemenetering av inköpsprocesser vilka du arbetar i enlighet med. Kvalifikationer Vi söker dig som har • minst fem års aktuell erfarenhet av och kunskap om upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) och/eller lag om upphandling på försvars- och säkerhetsområdet (LUFS) • genomfört säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal (SUA) • arbetat med större upphandlingar med andra förfaranden än öppet förfarande, t.ex. förhandlat förfarande eller konkurrenspräglad dialog • du har mycket god förmåga att förstå, tolka samt utforma upphandlingsdokument och avtal. • mycket god muntlig och skriftlig språkframställning på svenska och engelska Utbildning – krav • relevant akademisk utbildning exempelvis juridik, ekonomi, inköp, eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot LOU och/eller LUFS alternativt motsvarande förvärvade kunskaper genom arbetslivserfarenhet   Det är meriterande om du har  • genomfört upphandlingar inom LUFS • erfarenhet av upphandlingar inom EU och biståndsprojekt i andra länder • erfarenhet av sekretessprövningar enligt OSL Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, strukturerad, serviceinriktad och arbetar bra både självständigt och tillsammans med andra. Du tar egna initiativ, söker information, sätter dig snabbt in i upphandlade avtal och tar ansvar för eget lärande inom arbetsområdet. Du trivs med att själv utveckla, driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt, såväl Vår värdegrund - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se) som den Statliga värdegrunden (forvaltningskultur.se) Vi erbjuder dig Hos oss får du en central roll i ett viktigt uppdrag! För oss på Strålsäkerhetsmyndigheten är det viktigt att arbete och privatliv är i god balans, därför erbjuder vi flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans, om arbetet och verksamheten tillåter. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel. Läs mer om våra villkor och förmåner Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt sett sex månaders provanställning. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap kan komma att krävas för tjänsten. Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Krisorganisationen utför strålskyddsbedömningar och kärntekniska analyser och samverkar med andra berörda aktörer för att hantera radiologiska nödsituationer, inklusive situationer vid höjd beredskap. Inom ramarna för krisorganisationen kommer du att ingå i den insatsberedskap som myndigheten upprätthåller för att stötta andra aktörer i samhället med strålningsmätningar. ” Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Edvard Käll, 08-799 41 56. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kontakta Isabella, 08-799 41 88 Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87. Placeringsort: Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna eller i Katrineholm.  Ansökan sker genom att du bifogar CV och svara på urvalsfrågor. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande ber vi dig därför att svara på urvalsfrågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Du behöver inte bifoga personligt brev.  Arbetsprov kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 21 maj 2024 --------------------------------------------------------------------------- Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg.

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Erfaren Upphandlare

Är du en erfaren upphandlare som vill arbeta för ett strålsäkert samhälle? Är du en strukturerad person som utmanas av att arbeta strategiskt samt med utvecklingarbete inom inköp samt upphandlingsprocesser? Är du dessutom serviceinriktad och gillar att samarbeta? Då kan du vara vår blivande kollega! Läs mer om vår verksamhet här; www.stralsakerhetsmyndigheten.se Samhällsviktiga arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett varierat arbete med flertalet kontaktytor och nära samarbete med ekonomichef, upphandlare, beställare, SUA-handläggare och myndighetens leverantörer. Avdelningen Myndighetsstöd ansvarar för myndighetens operativa administrativa funktioner som diarieföring, IT, säkerhetsfrågor, ekonomi och upphandlingsfrågor. Ekonomienheten ansvarar för upphandlings och ekonomifrågor och består för närvarande av en enhetschef och 10 medarbetare. Avdelningen är i en tillväxtfas och vill därför komplettera med dig som är erfaren upphandlare med gedigen erfarenhet av strategiskt arbete.                                                           I din roll ger du strategiskt och kvalificerat stöd till beställare på myndighetens avdelningar i frågor som rör inköp och upphandling. Du leder självständigt egna upphandlingar avseende ramavtal och större upphandlingar samt avrop under hela processen. Du är även ett kvalificerat stöd i upphandlingsfrågor vid enskilda upphandlingar. Upphandlingarna innefattar varor och tjänster i olika kategorier och kontraktsformer. I rollen ingår att du håller dig uppdaterad när det gäller ny lagstiftning och att du aktivt omvärldsbevakar så att vi tillsammans på avdelningen kan utvecklas och lära nytt. Du har en viktig roll gällande utveckling samt implemenetering av inköpsprocesser vilka du arbetar i enlighet med. Kvalifikationer Vi söker dig som har • minst fem års aktuell erfarenhet av och kunskap om upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) och/eller lag om upphandling på försvars- och säkerhetsområdet (LUFS) • genomfört säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal (SUA) • arbetat med större upphandlingar med andra förfaranden än öppet förfarande, t.ex. förhandlat förfarande eller konkurrenspräglad dialog • du har mycket god förmåga att förstå, tolka samt utforma upphandlingsdokument och avtal. • mycket god muntlig och skriftlig språkframställning på svenska och engelska Utbildning – krav • relevant akademisk utbildning exempelvis juridik, ekonomi, inköp, eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot LOU och/eller LUFS alternativt motsvarande förvärvade kunskaper genom arbetslivserfarenhet   Det är meriterande om du har  • genomfört upphandlingar inom LUFS • erfarenhet av upphandlingar inom EU och biståndsprojekt i andra länder • erfarenhet av sekretessprövningar enligt OSL Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, strukturerad, serviceinriktad och arbetar bra både självständigt och tillsammans med andra. Du tar egna initiativ, söker information, sätter dig snabbt in i upphandlade avtal och tar ansvar för eget lärande inom arbetsområdet. Du trivs med att själv utveckla, driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt, såväl Vår värdegrund - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se) som den Statliga värdegrunden (forvaltningskultur.se) Vi erbjuder dig Hos oss får du en central roll i ett viktigt uppdrag! För oss på Strålsäkerhetsmyndigheten är det viktigt att arbete och privatliv är i god balans, därför erbjuder vi flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans, om arbetet och verksamheten tillåter. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel. Läs mer om våra villkor och förmåner Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt sett sex månaders provanställning. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap kan komma att krävas för tjänsten. Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Krisorganisationen utför strålskyddsbedömningar och kärntekniska analyser och samverkar med andra berörda aktörer för att hantera radiologiska nödsituationer, inklusive situationer vid höjd beredskap. Inom ramarna för krisorganisationen kommer du att ingå i den insatsberedskap som myndigheten upprätthåller för att stötta andra aktörer i samhället med strålningsmätningar. ” Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Edvard Käll, 08-799 41 56. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kontakta Isabella, 08-799 41 88 Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87. Placeringsort: Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna eller i Katrineholm.  Ansökan sker genom att du bifogar CV och svara på urvalsfrågor. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande ber vi dig därför att svara på urvalsfrågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Du behöver inte bifoga personligt brev.  Arbetsprov kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 21 maj 2024 --------------------------------------------------------------------------- Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg.

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Upphandlare till Institutet för mänskliga rättigheter

Har du tidigare erfarenhet av arbete som upphandlare och är sugen på nya utmaningar? Vill du få chansen att vara en del av en myndighet som arbetar med att främja mänskliga rättigheter? Urval sker löpande, så passa på att ansöka redan idag. OM TJÄNSTEN Vi på Academic Work söker nu en upphandlare som vill vara en del av en växande statlig myndighet, med placering i Lund. Detta är en unik möjlighet att lägga en grund för en myndighet under uppbyggnad och vara stöttande i processen. Som medarbetare på institutet får du möjlighet att arbeta för dessa viktiga värden i en organisation där dialog och engagemang är av högsta vikt. Institutet för mänskliga rättigheter i Sverige har som uppdrag att bevaka och främja de mänskliga rättigheterna i Sverige. Instituet verkar i enlighet med de så kallade Parisprinciperna, vilka utgör en global standard för nationella institutioner för mänskilga rättigheter. Du erbjuds - En arbetsplats i nya och tillgängliga lokaler med goda kommunikationsmöjligheter - Ett konsultuppdrag på ca fem månader ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Formulera underlag i upphandlingar av olika art * Utvärderingar av inkomna anbud * Gransking av avtal * Rådgivning/info inom egna verksamheten * Granskning och utvecklingsarbete samt framtagande av interna mallar och rutiner för inköp och upphandling VI SÖKER DIG SOM * Har en högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller liknande och har erfarenhet från liknande roll * Har goda kunskaper inom LOU * Har erfarenhet av att självständigt ha genomfört avrop, direktupphandlingar och upphandlingar av ramavtal * Har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor * Har god datorvana och vana av Office-paketet * God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av olika typer av upphandlingar (med egna ramavtal) - Erfarenhet från TendSign För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Kvalitetsmedveten - Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Institutet för mänskliga rättigheter här.

26 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Affärsområdeschef Dokument samt upphandlingsansvarig - sökes till Connect

Vi söker en erfaren Affärsområdeschef med kunskap från IT eller dokumenthanteringsbranschen I din nya roll kommer du att vara en nyckelperson i vårt centrala affärsutvecklingsteam och basera ditt arbete från vårt kontor i Göteborg eller Stockholm, med direkt rapportering till COO. Rollen är tvådelad för att matcha vår snabba tillväxt. Som affärsområdeschef för dokumenthantering kommer du att ha ansvaret för att utveckla och förädla samtliga produkter och tjänster inom detta område. Det innebär att börja med en grundlig inventering av våra tjänster och eventuellt omstrukturera dem för att passa marknadens behov. Du kommer att fungera som experten inom ditt område och agera som en rådgivare till våra säljare, samt bidra till deras utbildning och onboarding-process. Dessutom kommer du att ansvara för att utveckla och stärka våra relationer med leverantörer. Detta inkluderar att arbeta fram gemensamma erbjudanden, arrangera kundevent och organisera säljtävlingar för att maximera vår affärspotential. Rollen som upphandlingsansvarig är helt ny för oss, och vi ser fram emot att du tar ledningen i att standardisera och förbättra vår upphandlingsprocess. Detta inkluderar att utveckla återanvändbar dokumentation och skräddarsydda texter för våra fyra affärsområden. Du kommer också att ha ansvar för att prioritera upphandlingar och ta beslut som är i linje med vår övergripande vision och strategi. Denna roll kan verka omfattande, men den passar dig som är redo att omfamna utmaningarna och vara en del av vår tillväxtresa. Om du är redo att ta på dig arbetsbyxorna och bidra till vår framgång, är detta en bra möjlighet för dig. Resor förekommer i tjänsten. Din bakgrund och profil För att lyckas i din roll har du tidigare erfarenhet och har dokumenterad framgång inom IT eller dokumenthanteringsbranschen. För att lyckas krävs ett stark fokus där du har förmåga att lägga tid, energi och engagemang för att uppnå resultat. Dina sociala färdigheter ska innefatta lojalitet och en förmåga att kunna påverka och arbeta bra med andra människor genom att vara relationsskapande och socialt aktiv. Du har även förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar där du kan väga samman komplex information och olika typer av hänsynstagande och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Vi ser även att du ofta kommer med nya idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor samt har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. Krav: Branscherfarenhet av dokumenthantering/ IT Kunskap om mjukvaror för dokumentflöden Djup erfarenhet av upphandlingar till privat, statlig och kommunal sektor. Strategisk förståelse för kvalificerad försäljning samt en vilja att göra affärer Talar och skriver flytande på svenska och engelska B-körkort Varför Connect? Vi erbjuder en position i en väletablerad verksamhet med drivna och engagerade medarbetare samt god potential för ytterligare tillväxt. På Connect kommer du till en stark och välorganiserad företagskultur där laget går före jaget. Genom Connect kommer du att få ta del av: Glada och drivna kollegor En dynamisk miljö med starkt säljdriv En arbetsplats med stort fokus på trivsel, sammanhållning och ha kul på jobbet! Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Ett bolag som är anslutna till kollektivavtal Ett börsnoterat bolag i stark tillväxt Om InfraCom Group AB InfraCom Group AB (publ) är en ledande aktör inom IT-infrastruktur. Sedan 1999 erbjuder InfraCom Group tjänster inom mobil- och fasttelefoni, molnväxel, internet via fiber, server hosting och webbplattformar. Företaget har ca 20 000 kunder företrädesvis inom SME-segmentet samt offentlig förvaltning. Under året har Connect blivit en del av InfraCom-koncernen. Förvärvet bidrar med ännu fler egenproducerade och kostnadseffektiva lösningar. Tillsammans med InfraCom:s produktion av IT drift och smarta telefonilösningar och Connects sälj- och konsultorganisation kan vi skräddarsy lösningar som passar våra kunders behov och önskemål. Vi kommer att fortsätta att fokusera på att leverera högkvalitativa och pålitliga tjänster samtidigt som vi investerar i innovation och teknik för att hålla oss i framkant av branschens utveckling. Summeringen av vårt erbjudande skulle kunna beskrivas som tjänster och produkter inom; IT, Print & Digitalisering, Möteslösningar och Telefoni, producerat i InfraCom och framburet till marknaden av Connect. Grundat 1997 20 000 kunder Omsättning ca 800 miljoner 340 medarbetare 20 kontor, från Malmö i söder till Östersund i norr samt representationskontor i Norge och Finland Huvudkontor i Göteborg Certifierade enligt ISO9001, ISO14001 och ISO27001 Varmt välkommen med din ansökan! Har du frågor kring rollen eller din ansökan kan du kontakta vår COO, Joel Klingspor ([email protected]). Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

26 april 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024