Upphandlare

Sök bland 58 lediga jobb som Upphandlare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Upphandlingsspecialist till IT-bolag!
Meet a Group international AB
Inköpare och upphandlare

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Söker du en roll där du kan utnyttja din drivkraft som upphandlare för att säkra de bästa avtalen? Vi letar efter någon som är beredd att ta en central position i att föra vår IT-verksamhet framåt genom strategiska inköp och skickliga förhandlingar. För vårt kontor i Stockholm söker vi en person som vill vara en del av ett innovativt företag där din expertis inom upphandling kommer att vara avgörande. Avoki erbjuder innovativa och skräddarsydda lösningar för både IT och kommunikation. Vi är specialiserade på att tillhandahålla moderna IT-lösningar, inklusive systemintegration och molntjänster, men även avancerade kommunikationsplattformar och videokonferenssystem. Vårt fokus är att optimera kommunikationsflöden och stödja företag med effektiva lösningar för både interna och externa behov. Med vår expertis och engagemang för kvalitet och innovation, är vi en pålitlig partner för våra kunder som vill nå sina affärsmål och bygga framtidssäkra IT-lösningar. Arbetsbeskrivning Som Upphandlingsspecialist på Avoki kommer ditt arbete att innebära att leda, planera och utföra både privata och offentliga upphandlingar. Med din kompetens och erfarenhet kommer du att ansvara för att kontinuerligt förbättra Avokis metoder och processer inom upphandling för affärsområdet Communication. Du kommer att vara en central figur och ha många interna kontaktpunkter för att säkerställa att vi möter våra framtida kunders förväntningar i leverantörskedjan. Du kommer att styra hela upphandlingsprocessen, från att analysera behov och specificera krav till att utvärdera och välja leverantörer. I din roll kommer du att skapa och hantera upphandlingsdokumentation och även ansvara för att underhålla starka relationer med både nuvarande och framtida leverantörer. I rollen som Upphandlingsspecialist kommer du bland annat att Projektleda och utföra upphandlingsprocesser från behovsanalys till kontraktsskrivning och uppföljning Prioritera upphandlingar Sammanställa och granska anbudsformulär, skicka ut anbudsförfrågningar, hantera frågor under anbudstiden, sammanställa underlag för beslut om tilldelning och leda eventuella anbudsgenomgångar Bidra med din kompetens och erfarenhet för att sätta strategier och ständigt förbättra Avokis upphandlingsmetoder och processer För att lyckas i rollen ser vi att du har Erfarenhet av att vinna privata och offentliga upphandlingar Erfarenhet av att leda och koordinera projekt Fördjupad kunskap om upphandlingslagstiftning och tillämpliga regelverk En god förståelse för ekonomi Relevant akademisk examen Certifieringar inom upphandling samt erfarenhet från IT-branschen är meriterande Personliga egenskaper Vi söker en person med utmärkt förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt samt förmåga att presentera komplex information på ett tydligt och begripligt sätt. Det kräver tidigare erfarenhet av att hantera stora mängder data och information med hög noggrannhet. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter i tjänsten både på kort- och långsikt. Avoki erbjuder en spännande möjlighet för den som i framtiden vill vara med och påverka och driva upphandlingar på koncernnivå inom en innovativ IT-miljö. Utöver goda utvecklingsmöjligheter erbjuder Avoki Generösa förmåner så som Friskvårdstimme, Learning hour och Lunchkort Flexibel arbetsplats och möjlighet att arbeta remote En arbetsplats som värderar balans mellan arbete och fritid Varmt välkommen med din ansökan redan idag men senast 4 oktober!

6 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Upphandlare till myndighet inom försvaret
Adecco Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Om tjänsten Ditt uppdrag som Upphandlare består i huvudsak av att självständigt driva offentliga upphandlingar (LOU/LUFS) enligt olika typer av upphandlingsförfaranden från start till mål. Du är en erfaren Upphandlare med tidigare erfarenhet av att ha genomfört upphandlingar av mer komplex karaktär inom området IT- och systemrelaterade tjänster. I din roll som Upphandlare ska du effektivt och kvalitativt tillsammans med behovsägare kunna komma fram till relevanta avvägningar samt god balans. I din roll behöver du vara vara öppen för rådgivande och kompetenstillförande insatser då det finns ett behov av stödja och utveckla verksamheten. Vidare är det av största vikt att du har förmåga att inta ett ledarskap och på ett effektivt sätt föra upphandlingsprocessen framåt.  Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid som beräknas påbörjas 2024-12-01 och pågå i 9 månader med möjlighet till förlängning med upp till 6 månader. Uppdraget ska genomföras på plats i myndighetens kontorslokaler, strax väster om Stockholm. Krav för tjänsten: • Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete  • Mer än 5 års erfarenhet från offentlig upphandling inom LOU/LUFS • Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. • Kunna ange minst två referensuppdrag som inte är äldre än 5 år och ska gälla för uppdrag under en sammanhängande period av minst 6 månader. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Om dig: Vi söker dig med tidigare erfarenhet som Upphandlare med drivkraft och ambition att kontinuerligt utveckla och ligga i framkant i vad arbetet med upphandlingar av komplex karaktär kan innebära. Genom din erfarenhet och kompetens ska du tillföra mervärde till funktionen på myndigheten samt vid behov agera “bollplank” och stöd till mer juniora kollegor. Du är strukturerad, resultatinriktad och kan leverera överenskommet resultat inom utsatt tid. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga med ett pedagogiskt förhållningssätt.  Du är serviceinriktad med god samarbetsförmåga och kan anpassa dig och kommunicera till olika intressenter på ett tydligt sätt. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Sista ansökningsdag 24 september. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan!

6 september 2024
Sista ansökan:
24 september 2024
Upphandlare till myndighet i Stockholm
Poolia Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Vi söker nu en upphandlingskonsult till ett spännande uppdrag på myndighet i Stockholm. • omfattning: 100% • start: 2024-12-02 • slut: 9 månader, med möjlighet till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på Poolia men kommer att arbeta i myndighetens lokaler i Stockholm. Möjlighet till fakturering från eget bolag finns. Om tjänsten Uppdraget består i huvudsak av att självständigt driva offentliga upphandlingar (LOU/LUFS) enligt olika typer av upphandlingsförfaranden från start till mål. Du ska vara öppen för rådgivande och kompetenstillförande insatser då det finns ett behov av att stödja och utveckla verksamheten. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden • upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer • ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister) • hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer • göra självständiga direktupphandlingar och inköp • göra självständiga upphandlingar • göra självständiga avrop från statliga ramavtal. Vem är du? För att vara aktuell för rollen så behöver du som söker uppfylla följande kompetenskrav: • högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller • likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete • goda kunskaper inom och mer än fem (5) års erfarenhet från offentlig upphandling inom LOU/LUFS • erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell • goda kunskaper i MS Office eller likvärdig • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift • kunna uppvisa två (2) referensuppdrag, från de senaste fem (5) åren och under en sammanhängande period av minst 6 månader. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är självständig och trygg i ditt arbete. Du är en lösningsorienterad och driven person med hög handlingskraft och en strukturerad arbetsmetod. Du är resultatinriktad och besitter en stark analytisk förmåga. Med ditt kundfokus och din utmärkta samarbetsförmåga kan du skapa och upprätthålla goda dialoger. Du har även en stark förmåga att överföra kunskap till andra. Din kommunikativa förmåga är mycket god, och du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen! Urvalet sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

5 september 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Upphandlare till Försvarets Radioanstalt
Bemannia AB (Publ.)
Inköpare och upphandlare

Nu söker vi en Upphandlare till ett spännande uppdrag på 9 månader med start i december. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag på 100% med start 1/12 och 9 månader långt med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara placerad på enheten på Drottningholm. Försvarets radioanstalt (FRA) arbetar med signalspaning och utgör en del av Sveriges underrättelsetjänst. FRA är en civil myndighet som lyder under Försvarsdepartementet.FRA har två verksamhetsområden- signaluderrättelseverksamhet som riktas mot utländska förhållanden till stöd för svensk försvars-, utrikes- och säkerhetspolitik samt stöd till teknisk informationssäkerhet. Dina arbetsuppgifter Uppdraget består i huvudsak av att självständigt driva offentliga upphandlingar (LOU/LUFS) enligt olika typer av upphandlingsförfaranden från start till mål. Du ska vara öppen för rådgivande och kompetenstillförande insatser då det finns ett behov av stödja och utveckla verksamheten. Dina kvalifikationer Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) årsarbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/Inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre(3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Du ska ha mer än 5 års erfarenhet från offentlig upphandling inom LOU/LUFS. Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.e.x Tendsign, Mercell. Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Ska kunna presentera 2 referensuppdrag. Ska kunna acceptera säkerhetsprövning och registerkontroll. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23/9. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

5 september 2024
Sista ansökan:
23 september 2024
Upphandlare till statlig myndighet i Stockholm
Novare Bemanning AB
Inköpare och upphandlare

Är du upphandlare med goda kunskaper inom LOU? Trivs du att arbeta i en stöttande och rådgivande roll? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker en upphandlare till en statlig myndighet i Stockholm. För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! Om uppdraget Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en upphandlare till en myndighet i Stockholm. Som upphandlare kommer du främst att arbeta med att självständigt driva offentliga upphandlingar. Du kommer även att agera i en rådgivande och stöttande roll gällande utveckling av myndigheten. Tillsammans med de övriga medarbetarna på myndigheten verkar du för att nå gemensamma mål. Till denna roll söker vi dig som är kommunikativ och lyhörd. Du arbetar inkluderande och strukturerat. Du är väl bekant med LOU och är trygg i dina kunskaper. Rollen innefattar samarbete med både kollegor och övriga intressenter varför en god samarbetsförmåga är av hög vikt.  Tjänsten är säkerhetsklassad, och du kan komma att behöva genomgå registerkontroll och eventuell säkerhetsprövning. Exempel på övergripande arbetsuppgifter göra självständiga direktupphandlingar och inköp enligt LOU göra självständiga upphandlingar över tröskelvärdet enligt LOU göra självständiga avrop från statliga ramavtal. Krav för tjänsten högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning mer än 5 års erfarenhet från offentlig upphandling inom LOU/LUFS goda kunskaper inom LOU/LUF erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift svensk medborgarskap kunna lämna minst två referensuppdrag.  Meriterande krav för tjänsten erfarenhet av upphandlingsförfarande erfarenhet av upphandling av IT- och systemrelaterade tjänster. Uppdragsperiod och omfattning  Uppdraget är på heltid med planerad start 2024-12-01 och pågår i ca 9 månader, med möjlighet till 6 månaders förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm.    Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-09-24. Du är varmt välkommen!   Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected] Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

5 september 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Upphandlare sökes till myndighet i Stockholm!
Jurek Recruitment & Consulting AB
Inköpare och upphandlare

Vi söker nu efter en erfaren och självständig upphandlare för ett uppdrag hos en myndighet i Stockholm. Har du minst fem års arbetserfarenhet av offentlig upphandling? Är du tillgänglig för ett konsultuppdrag med start i december? Välkommen in med din ansökan! Arbetsuppgifter Uppdraget består i huvudsak av att självständigt driva offentliga upphandlingar (LOU/LUFS) enligt olika typer av upphandlingsförfaranden från start till mål. Konsulten ska vara öppen för rådgivande och kompetenstillförande insatser då det finns ett behov av stödja och utveckla verksamheten.  I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma; • analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden • upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer • ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och • kundregister) • hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer • göra självständiga direktupphandlingar och inköp • göra självständiga upphandlingar • göra självständiga avrop från statliga ramavtal Vem är du?  Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav; • högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete  • erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell  • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt  • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. • ha mer än 5 års erfarenhet från offentlig upphandling inom LOU/LUFS • ska acceptera säkerhetsprövning och registerkontroll Du erbjuds Tjänsten är ett konsultuppdrag med omfattning Heltid 100%. Uppdragsstart beräknas ske 2024-12-01 och löper i 9 månader med eventuell förlängning upp till 6 månader. Placeringsort för uppdraget är Drottningholm i Stockholm. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund med en god kontakt med din konsultchef och andra förmåner. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Therese Sundin på [email protected]  Om verksamheten Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

5 september 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Upphandlare med inriktning inom IT sökes till centrala Stockholm
Bemannia AB (Publ.)
Inköpare och upphandlare

Har du en bred och flerårigerfarenhet inom upphandling? Sök till denna tjänst redan idag! Om uppdraget Vi söker just nu en upphandlare främstinom IT och digitala tjänstertill vår kund inom den offentliga sektorn.Uppdraget beräknas starta omgående och pågå i 6 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort: Centrala Stockholm. Tjänstgöringsgrad: 100%, heltid.Uppdraget kan delvis utföras på distans. Riktlinjerna medger en möjlighet att arbeta upp till 50% från annan plats än kontoret. Det är verksamhetens behov som avgör i hur hög omfattning distansarbete är möjlig. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia. Dina arbetsuppgifter Konsulten ska bistå verksamheten i att genomföra affärsmässiga och rättssäkra uppdrag, från konstaterat behov till implementering av en avtalsförvaltning efter avslutad upphandling.Arbetsuppgifter kan även omfatta relaterade aktiviteter som exempelvis marknadsanalyser, förslag på inköpsstrategi eller juridiska utredningar. Vissa uppdrag kan också innefatta att leverantörens upphandlingskonsult/-er ger stöd i förhandling både inom ramen för tillämpliga upphandlingsförfaranden och redan existerande avtal där konsulten ska representera verksamheten.Du ska hakapacitet att genomföra strategisk upphandling/inköp/avrop inom olika upphandlingsområden, vilket bland annat inkluderar: Förberedande analyser, kartläggning av behov Projektledning och samarbete med verksamheten för sammanställning av behov/krav Utformning av upphandlingsdokument Annonsering Prövning, utvärdering och tilldelning Efterannonsering, implementering av avtal samt organisering av avtalsuppföljning Samarbeta med verksamhetens representanter för att tillsammans formulera tydliga affärsstrategier och övergripande mål i olika upphandlingsprojekt Samordna marknads-, behovs- och kravanalyser utifrån verksamhetens olika behov Formulera olika typer av utvärderingsmetoder utifrån specifika syften och förutsättningar Stödja verksamheten med metoder för implementering av nya avtal samt att handleda verksamheten i organiseringen av avtalsuppföljning Leverera enligt överenskommen tidplan Dina kvalifikationer Inhyrd konsult ska ha kapacitet att genomföra offentlig upphandling i enlighet med Lagen (2016:1145) om offentlig upphandling (LOU) och relaterad lagstiftning samt uppfylla de allmänna respektive specifika krav som ställs på upphandlingsuppdrag i en mångfacetterad förvaltningsorganisation med olika verksamhetsområden. Konsulten ska därför ha analytisk förmåga och en djupare förståelse för upphandlingsprocessen, lagstiftningen och kunna tillföra strategiska affärsmässiga aspekter i varje utförd upphandling. För detta krävs gedigen erfarenhet från samtliga moment i upphandlingsprocessen. Du ska: Besitta aktuell kunskap om bästa praxis inom upphandlingsområdet Flerårig erfarenhet, minst 4 år, av upphandling/strategiska inköp, från självständigt arbete med offentlig upphandling, främst inom IT och digitala tjänster Ha erfarenhet från tillämpning av olika upphandlings-, utvärderings- och avtalsmodeller samt förhandling och dialog med leverantörer under och inför upphandling Vara lyhörd inför verksamhetens behov och förutsättningar Ha erfarenhet av projektledning och samordning av komplexa förstudie- och upphandlingsprocesser Ha god kompetens angående kommersiella villkor och avtalsrätt samt kunna förklara hur val av olika affärsvillkor påverkar verksamheten/affären Behärska svenska språket på en hög nivå, både i tal och skrift Ha vana av att läsa och producera upphandlingsdokument samt relaterat material för olika relaterade syften Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-09-13. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Nadine Ayari på [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 842 03 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

4 september 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Upphandlare till myndighet i Uppsala
Poolia Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Om tjänsten Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som kan jobbet som upphandlare och som har tidigare erfarenheter från det offentliga. Omfattning: Heltid 100%, deltid kan också vara aktuellt. Start: Omgående Längd: 2024 11 30, eventuellt längre. Du blir anställd av Dreamwork, alternativt kan möjlighet finnas att fakturera från eget bolag. Distansarbete möjligt, men minst 2 dagar i veckan på plats i Uppsala. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Vår kund är i behov av upphandlingsstöd under några månader. Arbetsuppgifterna kommer att vara att tillsammans med inköps- och upphandlingsansvarig genomföra direktupphandlingar, inköp och vara delaktig i upphandlingar inom myndigheten. Uppdatering i proceedo gällande avtal och beställningar. • Göra självständiga upphandlingar • Göra självständiga avrop från statliga ramavtal. • Göra självständiga direktupphandlingar och inköp • Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden • Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer • Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister) • Hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer Vem är du? För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier: • Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. • Goda kunskaper inom LOU/LUF • Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Om verksamheten Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig? Då tycker jag att du söker via länken i annonsen. Observera kort svarstid och att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen!

4 september 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Upphandlare
Stockholms Universitet
Inköpare och upphandlare

vid Ekonomiavdelningen. Sista ansökningsdag: 2024-09-30. Vill du arbeta med utmanade och intressanta arbetsuppgifter i en spännande organisation? Stockholms universitet söker en erfaren upphandlare som vill bidra till att Stockholms universitets forskare får tillgång till rätt varor och tjänster för att bedriva framstående forskning. Stockholms universitet är ett av Europas ledande universitet i en av världens mest dynamiska huvudstäder. Universitetet är en av landets största myndigheter, med en årlig omsättning på drygt 6 miljarder kronor. Här är mer än 29 000 studenter, 1 300 doktorander och 5 600 medarbetare verksamma inom de naturvetenskapliga och humanvetenskapliga områdena. I organisationen finns ca 50 institutioner där universitetets kärnverksamhet, utbildning och forskning bedrivs samt den centrala universitetsförvaltningen med tolv avdelningar, däribland Ekonomiavdelningen. Arbetsuppgifter Stockholms universitet söker nu en upphandlare till den centrala inköps- och upphandlingssektionen. Ett förändringsarbete har sedan ett par år påbörjats inom Inköps- och upphandlingsverksamheten för att utveckla gemensamma processer och arbetssätt för universitetet. Utvecklingen omfattar även översyn av inköpsarbetet från behov till avveckling. Du kommer därför in i en spännande utvecklingsfas där du förväntas bidra med idéer kring förbättringar. Arbetsuppgifterna kommer att vara mycket varierande med parallella upphandlingar inom forskningsrelaterade varor och tjänster samt upphandling av konsulttjänster, förbrukningsvaror och andra tjänster. Du kommer i upphandlingarna att agera projektledare och samarbeta med kravställarna tillika verksamhetsrepresentanter. Du blir en del av Inköps- och upphandlingssektionen vilken består av 20 erfarna medarbetare, och möjligheten att utvecklas och dela kunskap är stor. Sektionen leds av upphandlingschefen. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett brinnande intresse för naturvetenskap med relevant högskoleutbildning inom biologi, fysik, kemi eller motsvarande utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig samt erfarenhet av offentlig upphandling. Det är meriterande om du har: • flera års erfarenhet av upphandling • erfarenhet från statlig myndighet • erfarenhet av arbete i projektform/projektledning • erfarenhet av avtalsprocesser. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska och har en god kommunikativ förmåga. Som person är du självgående, arbetar strukturerat och metodiskt. Engagemang och en vilja att utvecklas ser vi som önskvärt. Vi tror att du har uppnått en personlig mognad och säkerhet i dig själv som gör att du har förmågan att hantera arbetstoppar på ett bra sätt då tempot tidvis är högt. Då många projekt genomförs i grupp är god samarbetsförmåga ett krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av Susanne Ekman, tfn 08-16 44 57, [email protected]. Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

4 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Upphandlare med bakgrund inom juridik
Quest Consulting Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Uppdragsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu en upphandlare med juridisk kompetens. Huvudsakliga ansvarsområden: Ge verksamheten stöd vid olika typer av anskaffningar av varor och tjänster. Arbeta praktiskt med att genomföra upphandlingar. Bistå enheten i upphandlingsjuridiska frågeställningar. Arbeta med det elektroniska upphandlingsverktyget TendSign. Arbeta enligt lagstiftning, processer och rutiner inom området. Skallkrav: Juristexamen (jur. kand.). Mycket goda kunskaper i LOU (Lagen om offentlig upphandling). Kunskaper i närliggande regelverk såsom avtalsrätt och dataskydd. Minst fem (5) års erfarenhet av praktiskt upphandlingsarbete, där du har arbetat minst 75% av en heltidstjänst. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

4 september 2024
Sista ansökan:
10 september 2024