Studentkoordinator 25%

Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som finns mitt i centrala Malmö. Vi har cirka 1 800 medarbetare och 24 000 studenter. Vår forskning och våra utbildningar präglas av den roll som universitet har i ett öppet samhälle – att på vetenskaplig grund och tillsammans med andra samhällsaktörer bidra till ett hållbart och jämlikt samhälle. Att identifiera och ta oss an framtidens utmaningar är högt prioriterat. Våra forskare och studenter vill vara med där det händer och tillsammans med andra skapa, dela och sprida kunskap för att förstå, förklara och utveckla samhället. Både lokalt och globalt.Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som finns mitt i centrala Malmö. Vi har cirka 1 800 medarbetare och 24 000 studenter. Vår forskning och våra utbildningar präglas av den roll som universitet har i ett öppet samhälle – att på vetenskaplig grund och tillsammans med andra samhällsaktörer bidra till ett hållbart och jämlikt samhälle. Att identifiera och ta oss an framtidens utmaningar är högt prioriterat. Våra forskare och studenter vill vara med där det händer och tillsammans med andra skapa, dela och sprida kunskap för att förstå, förklara och utveckla samhället. Både lokalt och globalt. Arbetsplats Studentcentrum tillhör Malmö universitet gemensamma verksamhetsstöd där International Office är en av fyra enheter. International Office har ett samordningsansvar för universitetets internationaliseringsarbete. Enhetens huvudsakliga uppdrag består av stöd till mobilitet av in- och utresande studenter på studier och praktik, buddyprogram och andra aktiviteter på hemmaplan, marknadsföring och rekrytering av internationella studenter, samarbetsavtal, personalmobilitet, fakultetsstöd för internationellt utbildningssamarbete samt stöd till universitetsledningen i strategiska frågor kring internationalisering. Innehåll och arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter som studentkoordinator ingår i huvudsak att: • Koordinera Malmö universitets Buddy Programme. Inom programmet anordnar du sociala aktiviteter under läsåret, ofta på kvällar och helger. • Utveckla och anordna introduktionen till buddies samt vara ett löpande stöd till buddygrupperna. • Utveckla, följa upp och utvärdera programmets verksamhet och upplägg. • Svara på frågor från internationella studenter. • Vara behjälplig vid terminsstarterna och under introduktionsveckorna för internationella studenter. • Stödja den övriga verksamheten inom International Office vid behov. Arbetet är mycket socialt och innebär en nära kontakt med studenter via planering och deltagande i sociala aktiviteter vid kvällar och helger, samtidigt som du kommer att utföra administrativa uppgifter till stöd för verksamheten inom International Office vid behov. Kvalifikationer Vi söker dig som är en registrerad student vid Malmö Universitet med minst två terminer kvar av din utbildning. Tjänsten som studentkoordinator på 25% är för dig som är intresserad av att få arbetslivserfarenhet vid sidan av dina studier. Du har god insikt i studentlivet i Malmö och goda kunskaper i både engelska och svenska. Som person är du väldigt kreativ och välorganiserad med en förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du ska kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och hantera olika typer av situationer som berör studenter. Egen internationell erfarenhet är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Upplysningar Internationell handläggare Michele Cicchetti [email protected] Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökan Du söker anställningen via Malmö universitet rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är oss tillhanda senast 2024-05-05. Övrigt Anställningen avser två visstidsanställningar enligt studentmedarbetaravtalet på 25 % med tillträde 2024-08-01. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som präglas av ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet. Malmö högskola tillämpar individuell lönesättning. Fackliga företrädare  SACO: [email protected] SEKO: [email protected] OFR: [email protected]   Du ansöker senast 2024-05-05 genom att klicka på knappen nedan. Välkommen med din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Utbildningskoordinator till SSG

Är du en strukturerad och noggrann person som trivs med administrativa arbetsuppgifter? Är du tillgänglig för ett års konsultuppdrag med start i maj 2024? Då kan du vara den vi söker! Vi arbetar löpande med urvalet så ansök gärna redan idag! Möt SSG – Industrins samarbetspartner för en säkrare och mer hållbar industri Standard är en del av vårt namn och vårt DNA, det är kärnan i allt vi gör. Men vi är långt ifrån ett standardföretag. Vi är en progressiv och agil kraft där alla siktar högre för en bättre morgondag. Vi samlar några av de ledande experterna inom den svenska industrin med en tydlig inriktning på att lösa industrins utmaningar nu och i framtiden. De lösningar vi skapar omvandlas till ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för industriella anläggningar, entreprenörer och leverantörer. Med ögonen inställda på internationell tillväxt utökar vi vårt utbud till en internationell marknad där vi ser tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö och säkerhet, hållbarhet och digitalisering, där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri hållbar och konkurrenskraftig. Vårt huvudkontor i Sundsvall är hem för cirka 100 anställda, och vi har också närvaro i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik. Bli en del av oss på SSG och vara med och forma framtidens industri. SSG Standard Solutions Group – Setting new standards. Om rollen Som utbildningskoordinator hos SSG kommer du att vara ansvarig för att administrera och koordinera elsäkerhetsutbildningar för både befintliga och nya potentiella kunder. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att skapa offerter och följa upp offertförfrågningar samt att boka kursdatum och bidra till att öka försäljningen inom produktområdet. Du hanterar resursfördelning av både interna och externa lärare samt säkerställer tillgången på utbildningsmaterial. När utbildningarna är genomförda hanterar du faktureringsunderlag och kursutvärderingar. I rollen ingår också att administrera nätverksträffar inom el, inklusive att skicka kallelser till möten och hantera deltagarregister. Dessutom ansvarar du för att affärsområdets onboardingprocess följs. Du kommer att arbeta i CRM-systemet Microsoft 365 samt i SSGs egna portal och ekonomisystemet UBW. Rollen inkluderar också att bidra med förslag på förbättringar av arbetsprocesser och verktyg som stödjer utbildningsprocessen. Du rapporterar till affärsområdeschefen för hållbarhet och kommer att ingå i ett nära samarbete med affärsområdets tjänsteägare, seniora rådgivare inom elsäkerhet samt externa utbildare. Vidare kommer du att samverka med andra delar inom SSG, särskilt inom försäljning och fakturering. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete med kundkontakt. Du kan ha arbetat med exempelvis B2B-försäljning, administration, ekonomi eller med order- eller offerthantering. Du trivs med ett administrativt arbete och dina tidigare roller har inneburit kundkontakt. Vidare har du goda datorkunskaper och har tidigare erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem. Du är en person som organiserar och planerar ditt arbete väl. Du slutför det som har påbörjats och håller deadlines. Du arbetar självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt ser till att inget faller mellan stolarna. Krav för tjänsten Fullgjord gymnasieutbildning Arbetslivserfarenhet inom försäljning, administration eller ekonomi Goda datorkunskaper och vana av att arbeta i flera olika affärssystem Flytande i svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet från industrirelaterad verksamhet Övrigt Startdatum: Maj 2024 Slutdatum: April 2025 Omfattning: Heltid Uppdragsform: Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till SSG under uppdragsperioden Ort: Sundsvall Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

4 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Support- och utbildningsmedarbetare till SchoolSoft!

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos SchoolSoft. Om företaget: SchoolSoft är marknadsledande på webbaserade lösningar för lärare och skolledare. Det övergripande målet med produkten är att den ska vara intuitiv och lättanvänd för såväl skolpersonal som elever och föräldrar. Tillgänglighet och användarvänlighet ligger alltid i fokus. Företaget har funnits sedan 2003 och deras produkter används idag av cirka 2300 skolor med cirka 1 100 000 användare. SchoolSoft sköter också drift och underhåll åt kunderna. De erbjuder en modern lösning för den digitala utvecklingen som sker i skolvärlden och som kan bemöta de utmaningar skolan står inför. Arbetsuppgifter: I rollen som support- och utbildningsmedarbetare får du möjlighet att arbeta brett i en tredelad roll. Rollen innebär ansvar för supportärenden för SchoolSofts kunder, utbildningar inom systemet på plats ute på skolor samt uppstart av nya kunder. Du kommer att lägga ungefär hälften av din arbetstid på supportärenden och resterande på utbildning och projektkoordinering/implementering. På sikt ses denna roll vara mer viktad mot implementering. Supportärendena hanteras främst via telefon- och mailkontakt med kunderna. Du agerar som ett tekniskt stöd genom att ta emot felanmälningar och guidar sedermera kunden till en lösning. Som utbildningsmedarbetare kommer du hålla utbildningar i SchoolSofts system ute på skolorna. Utbildningarna sker oftast i grupp där deltagarna primärt är administratörer, lärare, och skolledare. Ansvaret kräver att du är pedagogiskt lagd och trivs med att prata inför människor. Då SchoolSoft har kunder över hela landet innebär rollen vissa resor. Implementering syftar på att du i en uppstartsfas är kundens primära kontakt och där du ansvarar för att sätta upp systemet och läser in data. I tjänsten tillhör du en grupp där ni arbetar nära varandra för att ge kunderna bästa möjliga service. Eftersom SchoolSoft är ett litet bolag är beslutsvägarna korta och du ges stora möjligheter att få vara med och påverka. Är du social och trivs med att möta människor kommer du att trivas i rollen som support- och utbildningsmedarbetare hos SchoolSoft. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: Meriterande • Erfarenhet av SchoolSoft eller liknande system är starkt meriterande • Erfarenhet av projektledning, och med fördel av projektimplementering • Yrkeserfarenhet av skoladministration i system som innebär att du exempelvis har hanterat elever i system, tagit ut rapporter samt kommunicerat med myndigheter. Förslagsvis från en roll som skoladministratör, skolledare eller annan central roll inom skolan • Grundläggande kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift Krav • Mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift För att trivas i rollen är du en person med ett högt driv och en utpräglad servicekänsla. Du kan hantera både vana och ovana datoranvändare med hög professionalism och kan anpassa dig efter användaren. Att samarbete är inga konstigheter för dig, du tycker om att jobba i team där ni hjälps åt med arbetet. Du tycker om variation och en arbetsmiljö i ständig förändring, och kan hantera en stundtals hög arbetsbelastning. För att passa i rollen är det viktigt att du är social, pedagogisk och kommunikativ och bör trivas med att tala inför grupp. Vidare har du en god problemlösningsförmåga där du kan dra slutsatser för att effektivt driva ditt arbete framåt. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Centrala Stockholm, hybridmöjligheter Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

4 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Utbildningskoordinator sökes till snabbväxande företag!

Är du en driven person som trivs med att skapa goda relationer? Har du en stark känsla för det administrativa och brinner för service mot kunder & medarbetare? Då är det dig vi söker! Om oss Motivera Sverige AB är ett snabbt växande utbildningsföretag som söker nya stjärnor till deras kontor i Luleå. Motivera erbjuder stimulerande utbildnings- och utvecklingsmöjligheter till medarbetare och organisationer i hela Sverige. Vår verksamhet ska kännetecknas av respekt och hänsyn till deltagarnas personliga integritet och grundas på den enskildes förutsättningar, krav och behov. Vi är ett certifierat utbildningsföretag som har varit verksamt sedan 1997. Det är ett familjärt företag som har nästan 30 års erfarenhet i branschen där vi utbildat och väglett företagare och privatpersoner. Om tjänsten Som koordinator hos Motivera sköter du samordning och administration kring olika typer av utbildningsprojekt. Du kommer planera, fixa, boka och paketera utbildningar samtidigt som du stödjer säljteamet med exempelvis beställningar. Kundkontakt kommer du ha dagligen och här är det viktigt att du ger snabb återkoppling till kunderna. Det här kommer vara en spännande och utvecklande roll för dig som gillar att vara spindeln i nätet! Om dig Som person är du driven och brinner för service gentemot kunder och medarbetare. Du föredrar att vara en nyckelperson på din arbetsplats och gillar att effektivisera och organisera olika aspekter av en organisation. Meriterande är om du har erfarenhet inom merförsäljning, men du kommer inte ha säljmål eller säljansvar. Vi erbjuder • En familjär arbetsplats där du kan växa och utvecklas inom din roll • Interna utbildningar • Friskvård (5000:-) • Privata sjukförsäkringar Vi önskar av dig • Tidigare erfarenhet med utbildningar • Du är driven och strukturerad • Föredrar administrativa arbetsuppgifter • Service-minded • Meriterande om du har bakgrund inom sälj! Om anställningen: Arbetsplatsen är belägen i Luleå. Tjänsten är på Heltid. Grundlön enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I den här rekryteringen samarbetar vi med Nordisk Kompetens AB. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mariam Al-zamami, [email protected] Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Utbildare till Team Olivia: Affärsområde Omsorg

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Team Olivia Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. Vi sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedd till ett av Årets Karriärföretag. Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Team Olivia Omsorg Affärsområde omsorg erbjuder och skapar förutsättningar för människor, genom tre marknadsområden: Individ & Familj, LSS och Hemomsorg. Vi är ett affärsområde i tillväxt och arbetar ständigt för att bli “bäst på att bli bättre”. Nu söker vi en utbildare och handledare som kommer arbeta mot marknadsområdet LSS. Om rollen: Rollen som utbildare omfattar ett brett spektrum av arbetsuppgifter som alla syftar till att säkerställa hög kvalitet och kompetens inom stöd och service till våra boenden. Som utbildare ingår du i stödfunktionen Team Metod. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att utbilda och handleda våra medarbetare inom områden som tydliggörande pedagogik, AKK (Alternativ och Kompletterande Kommunikation), MI (Motiverande Samtal), samt metodik kopplat till NPF (Neuropsykiatriska Funktionsvariationer) och våld i nära relation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utbilda och handleda medarbetare inom relevanta områden Delta i det systematiska metodarbetet och utforma nya utbildningar Bidra vid uppstart och nystart av nya enheter Proaktivt stödja enheter med utmanande behov Vem är det vi söker? För att lyckas i rollen har du en god förmåga att leda utbildningar och skapa engagerande utbildningsmaterial. Du gillar att interagera med olika grupper och individer för att förmedla kunskap och bygga starka relationer. Klar och tydlig kommunikation är något du värderar högt samtidigt som du kan anpassa dig till olika inlärningsstilar och behov. Som person är du pedagogisk, självständig, metodisk, gillar att samarbeta med andra och får energi av att driva förändring. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationskrav: Goda kunskaper i utbildningsmetodik och materialutformning Erfarenhet av arbete inom LSS och/eller HVB (Hem för vård och boende) omsorgsverksamheter Mycket goda kunskaper i svenska Goda kunskaper och insikter i lagstiftningen för LSS och SoL. B-körkort Meriterande om du har: Utbildning och erfarenhet som stödpedagog eller annan eftergymnasial utbildning inom området. Arbetat inom omsorgen och haft en arbetsledande position Vi ser det även som mycket meriterande om du har utbildning inom lågaffektivt bemötande. Utbildning och erfarenhet som handledare är meriterande Vad vi kan erbjuda Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal och marknadsmässiga förmåner som tjänstepension, försäkringar och friskvård. Vi erbjuder dig utrymme för hybridarbete med möjlighet att jobba på distans. Placering Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Danderyd, där de fantastiska kollegorna inom koncernens funktioner också är placerade. Du behöver i övrigt vara flexibel och tjänsten kommer innebära att resa i arbetet, då verksamhetsbesök är en viktig del av arbetet. Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag är 2024-04-30. Tillträde till tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför alltid en bakgrundskontroll på slutkandidat, som en del av vår rekryteringsprocess. Frågor om tjänsten besvaras av HR Generalist & Rekryterare Adam Frylén: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024