Utbildningskoordinator
Sök bland 12 lediga jobb som Utbildningskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!
Nu söker vi en talang till vår antagningsenhet! Är du en administrativ stjärna som älskar struktur och har ett naturligt fokus på kundrelationer? Hos Elevera Education Group väntar då en passande roll. Tjänsten som antagningskoordinator innebär att du bland annat bedömer inkommande ansökningar från personer som vill studera på våra utbildningar. Det är ett stort ansvar som kräver att du är noggrann men samtidigt lösningsorienterad, ingen ansökan är den andra lik. Du kommer jobba nära våra blivande studerande, främst via mejl och telefon. Vi söker personer med ett utåtriktat och professionellt förhållningssätt och som är bra på att skapa goda relationer. Vi har ett etablerat gäng på plats som kommer att lära upp dig. Tillsammans säkerställer vi en smidig antagningsprocess och förstklassig service. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att: * Granska och bedöma ansökningar (betyg, intyg med mera) * Svara och hantera inkommande samtal * Svara och hantera inkommande mejl Arbetet ställer krav på flytande svenska såväl skriftligt som muntligt. Du ska med lätthet kunna tolka olika handlingar och instruktioner för att både självständigt och tillsammans med övriga medarbetare fatta beslut i antagningsärenden. För att känna dig bekväm i rollen och utföra arbetsuppgifterna så behöver du ha god system- och datavana. Vi ser gärna att du har 1–2 års yrkeserfarenhet av administration och/eller en bakgrund inom kundservice där mejl och telefon har varit dina främsta arbetsredskap. Du som person: Vi söker dig som utmärks av din servicekänsla, är noggrann men ändå snabb och pigg i ditt arbetssätt. Du har förmåga att skapa förtroende, goda relationer och gillar personlig kundservice. Du har en administrativ ådra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tidsperiod: Tjänsten börjar omgående och det finns olika tidsperioder framtill sista juni och framtill sista sep. Tjänstegrad mellan 50-100% Ort: Stockholm (Alvik) I ämnesraden: Antagningskoordinator Varmt välkommen med din ansökan till [email protected] intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan bli tillsatt innan platsannonsen lyfts bort. I Elevera Education Group ingår Medieinstitutet, Stockholm School of Business, John Ericson institutet och Travel Education Centre. Våra utbildningar bygger på branschens framtida behov och inriktning. Vi samverkar med företag, organisationer och myndigheter. Våra utbildningar ingår i yrkeshögskolan, vilket garanterar både utbildning till aktuella yrkesroller och tätt samarbete med branschen!
Vill du vara med och utveckla Logistikskolans utbildningsverksamhet? Som en del av skolledningen kommer du att spela en nyckelroll i utvecklingen och kvalitetssäkringen av Logistikskolans utbildningar. Så nu söker Logistikskolan en engagerad och kompetent medarbetare med erfarenhet av utbildningsfrågor. Om enheten Logistikskolan (LogS) utbildar anställda och blivande officerare inom funktionerna logistik och fordonstjänst till samliga försvarsgrenar och stridskrafter i Försvarsmakten. På LogS arbetar ca 75 st officerare och civila. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som biträdande utbildningschef har du till uppgift att samordna och stödja skolans utbildningsverksamhet. I ett nära samarbete med skolchefen bli din uppgift att säkerställa hög kvalitet och relevans i utbildningen. Detta sker genom kontinuerlig uppföljning och förbättring av kursplaner och utbildningsprocesser. Du kommer att företräda skolchefen i utbildningsfrågor både internt inom Försvarsmakten och externt. Du kommer att utse examinatorer för inomverksutbildning och säkerställa kvaliteten på den akademiska utbildningen. Du leder skolans utbildningsråd och projekt inom ramen för den pedagogiska utvecklingen av skolans utbildningar. Du deltar i skolnämnd, kollegium och skolrapport för att främja samarbete och kontinuerlig utveckling av verksamheten. Kvalifikationer • Akademisk examen inom relevant område från utbildning och/eller utvecklingsarbete • God förmåga och erfarenhet av att leda och samordna utbildningsverksamhet • God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt • B-körkort (manuell växellåda) Meriterande • Erfarenhet av Försvarsmakten eller annan offentlig verksamhet, särskilt inom utbildning • Erfarenhet av vuxenutbildning • Erfarenhet av skolledande befattningar • Erfarenhet av projektledning inom IKT-pedagogik och nätbaserat lärande Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som biträdande utbildningschef är du en drivande person med en lösningsorienterad inställning. Du är nytänkande. Du trivs i en föränderlig miljö och är van att arbeta med långsiktiga utvecklingsprocesser och kortsiktiga operativa behov. Du är en kommunikativ och engagerad ledare som har förmåga att skapa förtroende. Du har också god samarbetsförmåga gentemot alla nivåer både inom och utanför organisationen. Du arbetar lika gärna i grupp som självständigt och tycker om att stödja och vägleda personal. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är en civil tillsvidareanställning på heltid som inleds med en 6-månaders provanställning. Tillträdesdatum efter överenskommelse. Resor i tjänsten förekommer. Arbetsort Skövde. Du kommer att krigsplaceras i Militärbas Skövde. Logistikskolan erbjuder en nyckelroll i en växande och utvecklande verksamhet, en möjlighet att vara med och påverka och utveckla framtidens utbildning inom Försvarsmakten och en dynamisk arbetsmiljö med fokus på samarbete och utveckling. Upplysningar om befattningen Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta skolchef, övlt Karl Andersson, tfn 070-289 95 84. Fackliga representanter Ulf Granlöf (SACO), Martin Zetterman (Officersförbundet) och Claes Andersson (SEKO). Samtliga nås via tfn 0500-46 50 00 (vxl). Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-03-10. Vi vill att din ansökan innehåller ett personligt brev där du beskriver hur du motsvarar efterfrågade kompetenser och ett CV. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Förbandets motto är: Logistik- vårt ansvar Göta Trängregemente tillhör armén och är det enda förbandet i hela Försvarsmakten som enbart jobbar med logistik. Logistik är ett samlingsbegrepp för förnödenhetsförsörjning, teknisk tjänst, transporttjänst och försvarsmedicin. Det innebär att regementet ser till att de stridande förbanden får det stöd de behöver för att lösa sina uppgifter, exempelvis mat, vatten, ammunition och drivmedel. Med våra sjukvårdsförmågor tar vi hand om de skadade och med våra transportförmågor ser vi till att förbanden kommer till rätt plats vid rätt tidpunkt. Göta Trängregemente utbildar, utvecklar och leder logistikförband. Förband som är omedelbart användbara vid insatser, såväl nationella som internationella. Vid Göta Trängregemente finns Försvarsmaktens Logistik- och Motorskola, som utbildar logistikofficerare för hela Försvarsmakten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Vuxenutbildningen På Vuxenutbildningen Gotland arbetar vi för att utbilda och kompetensutveckla vuxna. Vi brinner för att ge vuxna nya möjligheter till utbildning och arbete. Flexibilitet, tillgänglighet och individanpassning är våra tre ledord. Vuxenutbildningen är indelad i tre skolenheter: yrkesutbildningar, grund- och gymnasieutbildningar inklusive anpassad utbildning samt svenska för invandrare. Totalt omfattar Vuxenutbildningen Gotland cirka 90 medarbetare varav cirka 60 är pedagoger. De elever som studerar hos oss är en blandad skara som alla har olika förutsättningar och mål med sina studier. I den roll vi nu söker handlar det om att särskilt möta upp gruppen unga vuxna, 16–29-åringar, och genom struktur och bemötande bana väg för att lyckas med sina studier! Dina arbetsuppgifter I de regiongemensamma målen är gruppen 16–29 år identifierad som en grupp som särskilt ska lyftas för att komma vidare i studier och arbete. Som en del av detta påbörjas ett nytt projekt som ska verka för att förutsättningar för studier skapas för målgruppen. I rollen arbetar du nära det pedagogiska stödet i verksamheten, där lärare, bibliotekarie och kurator ingår. Studie- och yrkesvägledare är andra viktiga funktioner som du kommer att möta i rollen. I rollen utgår du utifrån den pedagogiska modellen Supported Education, men det finns också stora möjligheter att själv utveckla idéer och former för att lyckas med elevgruppen. Avstämningar sker också främst med enheten Arbetsliv- och etablering och samarbeten med andra externa kontakter, som exempelvis Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan, kan komma att bli aktuella i uppdraget. Vem är du? Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning som kan vara av relevant för uppdraget. Exempel på detta skulle kunna vara utbildningar inom samhälls- och beteendevetenskap, pedagogik eller sociologi. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta med människor, exempelvis som lärare, ledare eller i andra roller där du har motiverat och stöttat individer i att nå sina mål. Vi söker dig som är intresserad av att hitta rätt väg för individer som har kommit något utanför den normalt sett utstakade studievägen. Du är en person som tar ansvar och är självgående i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra i olika sammanhang. Du är en god människokännare som både är bra på att nå fram till individer, men samtidigt kan sätta upp mål och skapa tydliga strukturer för ett lärande. Du är trygg, stabil och har god självinsikt, som kommer till nytta i din förståelse för hur andra tar till sig kunskap utifrån människors olika förutsättningar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om utbildnings- och arbetslivsförvaltningen Som en del av Region Gotland bidrar vi i utbildnings- och arbetslivsförvaltningen till barns, ungas och vuxnas lärande och utveckling. Vi ansvarar för bland annat förskola, grundskola, fritidshem, anpassad grund- och gymnasieskola, kulturskola, gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, ungdomsgårdar samt mottagande och etablering av nyanlända. Tillsammans ger vi möjligheter till ett livslångt lärande. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du vara med och utveckla framtidens lärande inom försäljning och marknadsföring? Vi söker en erfaren Learning & Development Specialist för ett spännande uppdrag hos vår kund i Södertälje. Här får du chansen att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där du leder och utvecklar utbildningsinitiativ inom Sales, Marketing och Commercial Operations. Om rollen I denna roll får du en nyckelposition i att designa, utveckla och implementera kompetensutvecklingsaktiviteter. Du kommer att: Planera, leda och följa upp lärandeinsatser inom digital och fysisk utbildning Skapa e-learnings och instruktörsledda kurser för att stärka organisationens kompetens Samarbeta tätt med interna intressenter för att identifiera och möta utbildningsbehov Använda dataanalys för att optimera och utvärdera utbildningsaktiviteter Vi söker dig som har Relevant utbildning eller gedigen erfarenhet av kompetensutveckling och vuxnas lärande Erfarenhet av att arbeta med e-learning, digitala utbildningslösningar och klassrumsbaserad träning Stark kompetens inom dataanalys och vana att arbeta i digitala lärplattformar Förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och program God kommunikativ förmåga och erfarenhet av att samarbeta i större organisationer Meriterande om du också har Tidigare erfarenhet från internationellt företag Erfarenhet av att arbeta med lärande inom försäljning och marknadsföring Förmåga att hantera förändringarprocesser Praktisk information Placeringsort: Södertälje (med möjlighet till 25 % distansarbete) Omfattning: 100 % Språk: Svenska och engelska Uppdragsperiod: 17 feb 202530 sep 2025 Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka in din ansökan omgående och bli en del av en innovativ och lärande organisation! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Hökegården anpassad gymnasieskola är belägen på Hisingen i Göteborg och har cirka 44 elever och 50 medarbetare. Vi söker nu en engagerad och flexibel Samordnare som vill vara med och ge våra elever bästa möjliga förutsättningar för sin skolgång. Våra elever läser på anpassade gymnasieskolans individuella program och befinner sig på olika utvecklingsnivåer. Eleverna har en intellektuell funktionsnedsättning, ibland med olika tilläggsdiagnoser som exempelvis autism, rörelsehinder eller synnedsättning. Som Samordnare är du ett viktigt operativt och administrativt stöd åt skolans båda rektorer. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att medverka i skolans planering och utförande av verksamhetens dagliga drift, i synnerhet hantering runt korttidstillsyn och skolresor. Du kommer att ha många olika kontaktytor och samarbeta med skolans chefer och personal med målet att få verksamheten att fungera på bästa sätt. Du är vår spindel i nätet och en mycket viktig funktion för skolan! I ditt uppdrag planerar och fördelar du personal inför dagens arbete samt löser vardagsproblem under dagen kopplade till både personal och elever. Du ansvarar för att anskaffa vikarier och är behjälplig vid personalrekrytering. Under skoldagen deltar du aktivt i arbetet med elever, exempelvis som rastvakt eller vikarie vid frånvaro. Du planerar, utvärderar och kvalitetssäkrar korttidsverksamheten och elevernas skolresor tillsammans med berörd personal. Du upprättar genomförandeplaner för elever med korttidstillsyn. I ditt uppdrag ingår även en del olika administrativa uppgifter som schemaplanering och att delta i skolans arbete med marknadsföring. Du kommer dagligen att arbeta med att sammanställa och förmedla skriftlig och muntlig information på ett tydligt sätt, både internt och externt. Det är en viktig del i ditt uppdrag då du har ett nära samarbete med samtliga professioner inom skolan samt regelbunden kontakt med exempelvis vårdnadshavare och god man. Vill du ha ett roligt och omväxlande arbete där du får göra stor skillnad och vara med och bidra till vår fina verksamhet, där eleverna utvecklas och lär för livet? Välkommen att söka till oss! Läs mer om oss på www.gs.goteborg.se KVALIFIKATIONER Du har relevant högskoleutbildning, som exempelvis lärare i fritidshem eller förskolelärare. Du har flera års erfarenhet från liknande roll inom pedagogisk verksamhet. Du har även flera års erfarenhet av arbete med barn eller ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning och/eller flerfunktionshinder. Du har mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du har god administrativ förmåga och digital kompetens samt är flexibel och lösningsfokuserad. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med elevens behov i fokus och har god förmåga att skapa goda relationer. ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.
Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. Sollefteå erbjuder en enkel vardag med nära till allt och naturen bakom varje hörn, oavsett om du bor i stan eller på landsbygd. Arbetsmarknaden är bred och attraktiv, gröna energiindustrin satsar på framtiden och Försvarsmakten växer sig stark. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss! Vårt näringsliv står inför spännande möjligheter och utmaningar tack vare de investeringar och etableringar som sker i vår kommun. Nu söker vi dig som kan vara ett stöd för kommunens näringsliv i arbetet med att identifiera de kompetenser som behövs för att möjliggöra företagens tillväxt och utveckling. Länets sju kommuner har tillsammans sökt projektmedel för projektet KomIn, kompetensmatchning och inkludering. Örnsköldsviks kommun är projektägare. I projektet finns tre arbetspaket där kompetensmäklaren finns i AP1 och hanteras lokalt i respektive kommun. Kompetensmäklaren är länken mellan kommunen, arbetsmarknad, utbildnings- och arbetsmarknadsaktörer samt mellan den regionala strukturen och de lokala behoven. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget ingår bland annat att: • göra kompetenskartläggning utifrån arbetsgivarnas behov i samverkan med näringslivet och kommunens utbildningsanordnare • skapa metod och struktur med nya arbetssätt för att identifiera och konvertera kompetens utifrån arbetsgivarnas behov • identifiera lokala bristyrken och, tillsammans med näringslivet, upprätta konkreta handlingsplaner för hur man ska ta sig an utmaningen i olika branscher och ge snabb återkoppling till företagen Läs vidare i projektansökans arbetspaket 1. Projektbeskrivningen mailas ut efter förfrågan. För att få så bra underlag som möjligt kommer ett kartläggningsverktyg, mindthegap.se, att implementeras för att identifiera arbetsmarknadens kompetensbehov. KVALIFIKATIONER Vi förutsätter att du: • har förmåga att snabbt skaffa kännedom om det lokala näringslivet • är duktig på att skapa relationer och nätverk • har goda kunskaper om företagande och företagens förutsättningar och utmaningar • har god kännedom om vuxenutbildningens möjligheter och utbildningsvägar • har kört Tjänsten är placerad hos och arbetsleds av kommunens lärcentra, Reveljen. Arbetet sker i nära samverkan med kommunens näringslivsenhet och det regionala projektet Stärkt attraktionskraft och mottagningskapacitet (SAM). ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
Koordinator Kulturcrew Skåne KulturCrew Skåne söker en koordinator som har fokus på den pedagogiska delen av verksamheten. KulturCrew Skåne arbetar med att främja ungas delaktighet i kulturlivet genom arrangörskap som metod. Koordinatorn kommer att arbeta operativt med barn, unga och handledare ute i kommunerna. Uppdraget är att samordna, stötta, utbilda och starta upp crew. Du kommer att vara med och arrangera regionala utbildningsdagar samt att utveckla det pedagogiska materialet. UPPDRAGET innefattar i huvudsak: att arbeta med den pedagogiska delen av verksamheten för barn och unga ute i kommunerna i Skåne. att finnas som stöd för handledare samt planera och genomföra uppstarter och träffar att planera och genomföra regionala utbildningsdagar, studiebesök och inspirationsdagar i samverkan med teamet Vem är du som söker tjänsten? Du har pedagogisk erfarenhet och uppskattar att arbeta i dialog med barn och unga. Du känner dig bekväm med uppsökande och relationsbyggande arbete och har god kunskap om kulturområdet och arrangörskapets förutsättningar. Du har vana av administrativt arbete och att arbeta med kommunikation via t.ex. sociala medier. Du tycker om att arbeta i team och vill tillsammans med oss utveckla och skapa hållbarhet för KulturCrew Skåne. Meriterande är: Utbildning och erfarenhet inom pedagogik Utbildning och erfarenhet inom kulturområdet med fokus på arrangörskap Kunskap och erfarenhet inom grundskola, kulturskola, fritid eller bibliotek Nätverk och kunskap inom det regionala och kommunala kulturlivet Erfarenhet av att jobba med KulturCrew Krav: På grund av tjänstens utformning och målgrupp erfordras körkort samt att du behärskar svenska i tal och skrift. Sökes: Koordinator KulturCrew Skåne Tillträde: 1 april 2025 eller efter överenskommelse Tjänstens omfattning: Tidsbegränsat 1 april 2025 - 1 april 2026 med möjlighet till förlängning. Tjänstens omfattning är deltid på minst 60%, viss helg och kvällsarbete ingår. Lön: Månadslön, vi tillämpar individuell lönesättning. Kollektivavtal mellan Svensk Scenkonst och Unionen/Akademikerförbunden Arbetsplats: Kontor på Kulturhuset Mazetti, Bergsgatan 29, Malmö Arbetsområde: Skåne Arbetsgivare: Riksteatern Skåne (KulturCrew Skåne) Skicka din ansökan till: [email protected] Sista ansökningsdag: 17 februari 2025. Urval och ansökan kan ske löpande. Vid frågor kontakta: KulturCrew Skånes regionala samordnare/verksamhetsledare: Petra Bergström, [email protected], 0721 80 90 66 Karin Holmström, [email protected], 070 73 816 27 Verksamhetschef Riksteatern Skåne: Robert Karlsson, [email protected], 0721 80 90 60 Fackliga företrädare: Kristina Eriksson Unionen, [email protected], 073 502 6820 Cecilia Dellow Akademikerförbunden/DIK, [email protected], 0721 80 90 62 VAD ÄR KULTURCREW? KulturCrew är en verksamhet som handlar om att öka ungas delaktighet och inflytande genom att stärka deltagarnas intresse för kultur och utveckla deras kompetens som kulturarrangörer. Verksamheten bidrar till att uppfylla barnkonventionens mål och har en nationell spridning. Ett lokalt KulturCrew består av en grupp av unga (5-10 st i ålder 10-20 år) samt 1-2 vuxna som är gruppens handledare och stöd i processen. Tillsammans kommer de fram till vad deras lokala KulturCrew vill göra och hur de vill lägga upp sitt arbete. KulturCrew Skånes team är det regionala stödet till både handledarna och de lokala unga crewen i hela Skåne. KulturCrew finns i ca 23 kommuner i Skåne inom olika verksamheter såsom grundskola, kulturskola, fritid och bibliotek. Det finns ca 37 lokala KulturCrew och ca 230 aktiva barn och unga i Skåne som tar del av utbildningar och arrangerar kulturaktiviteter. KulturCrew Skåne har för närvarande 3 anställda som tillsammans arbetar med samordning, kommunikation och strategisk utveckling av verksamheten. www.kulturcrew.se
Nu söker vi en talang till vår antagningsenhet! Är du en administrativ stjärna som älskar struktur och har ett naturligt fokus på kundrelationer? Hos Elevera Education Group väntar då en passande roll. Tjänsten som antagningskoordinator innebär att du bland annat bedömer inkommande ansökningar från personer som vill studera på våra utbildningar. Det är ett stort ansvar som kräver att du är noggrann men samtidigt lösningsorienterad, ingen ansökan är den andra lik. Du kommer jobba nära våra blivande studerande, främst via mejl och telefon. Vi söker personer med ett utåtriktat och professionellt förhållningssätt och som är bra på att skapa goda relationer. Vi har ett etablerat gäng på plats som kommer att lära upp dig. Tillsammans säkerställer vi en smidig antagningsprocess och förstklassig service. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att: * Granska och bedöma ansökningar (betyg, intyg med mera) * Svara och hantera inkommande samtal * Svara och hantera inkommande mejl Arbetet ställer krav på flytande svenska såväl skriftligt som muntligt. Du ska med lätthet kunna tolka olika handlingar och instruktioner för att både självständigt och tillsammans med övriga medarbetare fatta beslut i antagningsärenden. För att känna dig bekväm i rollen och utföra arbetsuppgifterna så behöver du ha god system- och datavana. Vi ser gärna att du har 1–2 års yrkeserfarenhet av administration och/eller en bakgrund inom kundservice där mejl och telefon har varit dina främsta arbetsredskap. Du som person: Vi söker dig som utmärks av din servicekänsla, är noggrann men ändå snabb och pigg i ditt arbetssätt. Du har förmåga att skapa förtroende, goda relationer och gillar personlig kundservice. Du har en administrativ ådra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tidsperiod: Tjänsten börjar omgående och det finns olika tidsperioder framtill sista juni och framtill sista sep. Tjänstegrad mellan 50-100% Ort: Stockholm (Alvik) I ämnesraden: Antagningskoordinator Varmt välkommen med din ansökan till [email protected] intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan bli tillsatt innan platsannonsen lyfts bort. I Elevera Education Group ingår Medieinstitutet, Stockholm School of Business, John Ericson institutet och Travel Education Centre. Våra utbildningar bygger på branschens framtida behov och inriktning. Vi samverkar med företag, organisationer och myndigheter. Våra utbildningar ingår i yrkeshögskolan, vilket garanterar både utbildning till aktuella yrkesroller och tätt samarbete med branschen!
Är du en kommunikativ och lösningsorienterad person med arbetslivserfarenhet i en kundnära roll? Här blir du en del av ett engagerat team och bidrar till att säkerställa utbildning och kompetensutveckling i en organisation som ständigt utvecklas. OM TJÄNSTEN Vi söker för vår kunds räkning en Utbildningsplanerare. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig initialt sex månader med chans till förlängning. Vår kund är ett dynamiskt företag som har en bred utbildningsavdelning som ansvarar för att planera och genomföra utbildningar för alla dess medarbetare. Här erbjuds du en flexibel och utvecklande arbetsmiljö där samarbete och egenansvar står i fokus. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som Utbildningsplanerare kommer du att ha ett övergripande ansvar för att koordinera utbildningar för medarbetare. Tjänsten innebär att du planerar och bokar utbildningstillfällen, instruktörer, och lokaler, samt samarbetar med chefer och HR-avdelning för att säkerställa att rätt kompetens finns på plats. Du kommer att ingå i ett team med fem medarbetare som arbetar tätt tillsammans för att säkerställa att utbildningar genomförs effektivt och enligt plan. Du kommer att hantera både långsiktig och kortsiktig planering och se till att alla utbildningar genomförs enligt årsplanen. En viktig del av arbetet är att vara proaktiv i att lösa eventuella hinder som kan uppstå under planeringsprocessen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära: * Planering och bokning av utbildningstillfällen, lokaler och instruktörer * Koordinering med chefer och HR-rekrytering för att säkerställa att utbildningsbehoven möts * Proaktiv hantering av eventuell vakans och ändringar i utbildningar * Uppföljning och rapportering av utbildningens genomförande och resultat * Regelbundna avstämningar med teamet och chefer för att säkerställa att mål och deadlines uppfylls VI SÖKER DIG SOM - Har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet - Har god data- och systemvana och goda kunskaper i Officepaketet - Har arbetslivserfarenhet inom service och kundrelaterad roll För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och har en lösningsorienterad inställning. Du har en förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Vidare har du ett optimistiskt sätt att se på saker och en "can do"-attityd där du trivs med att ta ansvar och driva processer framåt. Du kan snabbt analysera situationer och hitta lösningar, även när det inte går som planerat. Övrig information: - Start: Omgående enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, 35h/v - Arbetstider: 08:00-16:00 - Uppdrag: Initialt sex månader med chans till förlängning - Placering: Centralt, Stockholm Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Är du en engagerad och kreativ person med erfarenhet av arbete med ideella i Svenska kyrkan? Vill du vara med och utveckla vårt folkbildningsarbete med fokus på studiecirklar och kultur? Då kan du vara den vi söker! Hos Sensus studieförbund kommer du både utvecklas och utmanas, samtidigt som du bidrar till vårt värdefulla arbete med att sprida folkbildning och kultur i hela Sverige. Anställningen är tidsbegränsad. Om Sensus Sensus är ett av Sveriges åtta studieförbund och arbetar med att möjliggöra och stötta folkbildningsverksamhet i hela landet, bland annat i form studiecirklar och kulturarrangemang. Det gör vi tillsammans med våra medlemsorganisationer, samarbetsparter och deltagare. Läs mer om oss på sensus.se. Vi söker nu en verksamhetsutvecklare med fokus på idealitet i Svenska kyrkan till Sensus västra Sverige. Arbetsuppgifter Som verksamhetsutvecklare är ditt uppdrag att samordna och utveckla vårt folkbildningsarbete med Svenska kyrkan, med särskilt fokus på att engagera fler ideella. Arbetet innebär bland annat att processleda församlingar som vill arbeta med att skapa delaktighet och säkra ideellt engagemang i församlingslivet och underlätta för ideella att starta studiecirklar. Du kommer, efter att ha fått utbildning, att arbeta med Ideellt forums koncept "Spår av idealitet". Du kommer också att arbeta med tillgänglighetsfrågor med fokus på Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Tillsammans med kollegor är du med och utvecklar det arbetet internt och i relation till våra samverkanspartner. Arbetet är mångsidigt och innehåller uppgifter som både handlar om att leda och delta i utvecklingsprocesser. Du är en relationsbyggare och ingår i olika arbetsgrupper och konstellationer. Du kommer att underhålla, inspirera och vidareutveckla Sensus nätverk samt arrangera folkbildning inom ramen för Sensus och statens riktlinjer. Du kommer att hantera administrativa uppgifter, som planering, budget och uppföljning av verksamheten. Arbetet utförs både självständigt och i samarbete med kollegor som har liknande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp med kollegor på flera kontor i Sensus region västra Sverige. Vi söker dig som • Har erfarenhet av arbete med ideella • Har engagemang för civilsamhälle, folkbildning och kyrka • Har förmågan att arbeta både självständigt och i team • Är skicklig på att skapa och underhålla relationer • Är initiativtagande och målinriktad • Har god förmåga att lära om och lära nytt • Har god kommunikativ förmåga, såväl muntlig som skriftlig • God förmåga att leda, utveckla och motivera ledare • Förmåga till självledarskap - att självständigt planera och arbeta strukturerat Kvalifikationer • Gymnasial utbildning • Ideellt eller yrkesmässigt arbete i Svenska kyrkan • B-körkort Meriterande • Nätverk i Svenska kyrkan och det civila samhället i regionen • Erfarenhet av att arbeta i projektform från idé till avslut • Erfarenhet och kunskap om Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar Om tjänsten Tjänsten är en fri visstidstjänst till och med 31/12 2025. Tillträde så snart som möjligt eller senast 1 april 2025. Kollektivavtal finns mellan Fremia och Unionen. Vi tillämpar målstyrd arbetstid. Placeringsort är Göteborg. Tjänsteresor, även med övernattningar, ingår i tjänsten. Som anställd i Sensus har du förmåner såsom friskvårdsersättning, friskvårdstimme. Sensus värdesätter en blandning av förmågor och erfarenheter bland de sökande och vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Så här ansöker du Välkommen med din ansökan senast 19 januari 2025. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag. Kontaktpersoner Jakob Lindkvist, enhetschef, [email protected], 0706-181625. Under helgerna kan det vara begränsad tillgänglighet att svara i telefon. Maila eller sms:a så hör jag av mig så snart jag kan. Sylvia Hansson, facklig kontaktperson, Unionen, [email protected], 0704-624837.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 12 jobb