Utbildningskoordinator
Sök bland 14 lediga jobb som Utbildningskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!
Ref: 20242293 Arbetsuppgifter Till nybyggda Kungshögsskolan söker vi nu en engagerad elevkoordinator som bidrar till att skapa lärmiljöer som främjar elevernas närvaro, lärande, utveckling och hälsa. Du tycker om att arbeta och samverka tillsammans med andra och kan arbeta självständigt genom att planera, prioritera och genomföra ditt uppdrag. Du är en god ledare stabil, tydlig och ansvarstagande i ditt uppdrag. Du värdesätter professionella och hållbara relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har ett reflekterande förhållningssätt och arbetar aktivt med att utveckla skolan tillsammans med övriga kollegor utifrån forskning och evidens. En förutsättning för att du ska trivas med arbetet är att du tycker om att arbeta med andra människor, att du är kommunikativ, lyhörd, modig och snabbt kan förhålla dig till förändrade omständigheter med elevens bästa i fokus. I ditt uppdrag arbetar du för god arbets-och lärandemiljö för alla våra elever genom att stödja elevernas utveckling mot skolans mål. Du kan leda och organisera arbetet för att skapa trygghet och studiero och verka för en god lärandemiljö under hela skoldagen för våra elever. Du har god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i team med elevhälsan och olika yrkesgrupper på skolan med ärenden på både grupp och individnivå. Du är flexibel, lyhörd och har ett bra bemötande som hjälper dig att bygga förtroende och skapa hållbara relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och externa samarbetspartners som BUP, polis och socialtjänst. I uppdraget ingår att arbeta självständigt med uppföljning, analys av riktlinjer och rutiner på skolan. Tjänsten ingår i elevhälsan på Kungshögsskolan och din närmaste chef är rektor för skolan. Du arbetar med läroplanens värdegrundsuppdrag och skapar en lärandemiljö där alla elever känner sig sedda och trygga. Vid behov deltar du i framtagande och uppföljning av individuella utvecklingsplaner, ger stöd för att skapa struktur i elevernas vardag och ansvarar för att skolans frånvaro och kränkningshantering görs och följs upp på ett effektivt sätt. I uppdraget ingår att vara samordnare för skolans arbete kring närvaro, trygghet och studiero. Du har god insikt och kunskap i skolans styrdokument och kunskap i att tillämpa dem i det dagliga arbetet. Övriga arbetsuppgifter kopplade till hela skolans verksamhet kan tillkomma utifrån analys och behov i verksamheten. • Arbeta med läroplanens värdegrundsarbete • Ansvara för att frånvarotrappan följs och verkställs • Kontaktperson till vårdnadshavare • Kunna hålla i möten tillsammans med ansvarig lärare • Medverka och ansvara för handlingsplaner och individuella utvecklingsplaner • Arbeta med elevens egna ansvar och inflytande för den egna studiesituationen • Arbeta förebyggande samt följa upp och utreda kränkningar självständigt samt tillsammans med övriga kollegor. • Tillsammans med lärare eller övrig elevhälsa ska du hålla i möten för elevernas vårdnadshavare. Kvalifikationer Du som söker har adekvat högskoleexamen inom till exempel pedagogik, hälsa, socialt arbete eller beteendevetenskap. Erfarenhet av arbete med barn och unga i grundskoleålder är meriterande. Kunskap kring dokumentation krävs liksom förmåga att arbeta självständigt i uppdraget, både vad gäller planering och genomförande. Hos dig som medarbetare värdesätter vi engagemang, ansvar och att du har ett professionellt förhållningssätt i ditt uppdrag. Genom välutbildad och engagerad personal är detta vårt mål. • Minst ett års erfarenhet av arbete med barn/ungdomar. • God dokumentationsförmåga • Självständighet i uppdraget, både vad gäller planering och genomförande. • Digital kompetens som innebär att det är naturligt att använda digitala verktyg som arbetsredskap och hjälpmedel • Mycket god svenska i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet av arbete på F-6 skola • God kunskap i didaktik och pedagogik • Erfarenhet av arbete med närvarofrämjande aktiviteter • Erfarenhet av arbete med motivationshöjande insatser Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Kungshögsskolan är en nybyggd skola 2024 med goda möjligheter och förutsättningar i lärmiljön. Skolan har cirka 540 elever från förskoleklass till årskurs 6 och 70 medarbetare. Skolan ligger i Oxie intill grönområden och med tillgång till goda kommunikationsmöjligheter. Närheten till bland annat parker, idrottsplatser och simhall ger stora möjligheter till varierande lärmiljöer. På skolan har vi ett förtroendefullt klimat där vi arbetar tillsammans för att skapa en skola vi alla känner stolthet för. Vi har en positiv elevsyn, höga förväntningar och med eleverna i fokus. Det kollegiala lärandet är centralt på vår skola, vi lär av och med varandra för att utvecklas. Kom och var med i skapandet av varje elevs bästa skola – du också Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på https://polisen.se/tjanster-tillstand/blanketter/. Blanketten finns i kategorin Belastningsregistret och heter Skola, förskola eller barnomsorg – Belastningsregistret. Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nedan nämnda kontaktpersoner. Kontaktperson
Ref: 20242232 Arbetsuppgifter Rådmansvångens skola söker nu en elevkoordinator för åk 4-9 till vårt kollegium! Vi söker dig som vill arbeta nära unga människor och stötta dem i deras utveckling. Du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team med olika yrkesgrupper. Du är flexibel, lyhörd och har ett bra bemötande som hjälper dig att bygga förtroende och skapa starka relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och externa samarbetspartners. Du är också bra på att planera och prioritera ditt arbete så att du effektivt kan hantera de olika uppgifter som rollen som elevkoordinator innebär. Som kollega hos oss är värdegrunden lika viktig som kunskapsuppdraget varvid vi förutsätter att du aktivt arbetar med alla delar av vår läroplan i ditt arbete. Du kan leda och organisera arbetet för att skapa trygghet och studiero och verka för en god lärandemiljö under hela skoldagen för våra elever. Som elevkoordinator arbetar du med mentorsuppdraget på både individ- och gruppnivå och är en trygg och närvarande resurs för eleverna. Du finns tillgänglig för att stödja och motivera dem både i skolan och i deras studiesituation. I rollen har du en central uppgift i att skapa en positiv och inkluderande skolmiljö. Du leder mentorstid med klasser, fungerar som kontaktperson för vårdnadshavare och samarbetar med viktiga externa kontakter tex socialtjänst och andra myndigheter. Genom samtal och projekt inspirerar du eleverna, stärker deras ansvarstagande och engagemang, och ökar deras medvetenhet. I rollen ska du även bistå med strukturstöd för att underlätta studiesituationen för eleverna i skolans lokala SU-grupp tillsammans med undervisande lärare för gruppen. Ditt arbete innebär också ett nära samarbete med skolans personal, särskilt med lärare och elevhälsa, för att tillsammans stödja elevernas utveckling. Du arbetar med läroplanens värdegrundsuppdrag och skapar en lärandemiljö där alla elever känner sig sedda och trygga. Vid behov deltar du i framtagande och uppföljning av individuella utvecklingsplaner, ger stöd för att skapa struktur i elevernas vardag och ansvarar för att skolans frånvarohantering samt kränkningshantering följs upp på ett effektivt sätt. Din närmaste chef är rektor för skolan och du ingår i skolans elevhälsa. Kvalifikationer Krav: · Relevant eftergymnasial utbildning inom till exempel pedagogik, socialt arbete eller beteendevetenskap · Minst ett års erfarenhet av arbete med barn/ungdomar. · God dokumentationsförmåga · Självständighet i uppdraget, både vad gäller planering och genomförande. · Digital kompetens som innebär att det är naturligt att använda digitala verktyg som arbetsredskap och hjälpmedel · Mycket god svenska i tal och skrift Meriterande: · Erfarenhet av arbete på skola · Erfarenhet av arbete med närvarofrämjande aktiviteter · Erfarenhet av arbete med motivationshöjande insatser Du har god insikt och kunskap i skolans styrdokument och kunskap i att tillämpa dem i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du har god kunskap i didaktik och pedagogik. Du kan självständigt driva och utveckla sitt arbete utifrån evidensbaserad forskning. God kunskap i digitala verktyg Övriga arbetsuppgifter kopplade till skolans verksamhet kan tillkomma utifrån analys och behov i verksamheten. Som person är du stabil och har förmåga att lyssna samt motivera andra till förändring och välmående. Du gillar att arbeta och samverka tillsammans med andra men kan även självständigt planera och genomföra ditt uppdrag. Du är skicklig på att kommunicera och anpassa dig till olika situationer och människor. Du är en god ledare, är tydlig och ansvarstagande. Du värdesätter goda relationer till eleverna och har en positiv elevsyn. Du har ett reflekterande förhållningssätt och arbetar aktivt med att utveckla skolan tillsammans med övriga kollegor utifrån forskning och evidens. Om arbetsplatsen Rådmansvångens skola är en nyrenoverad skola mitt i central Malmö. Vår skola har anor från tidigt 1900-tal med allt vad dessa lokaler medför i form av en stor aula och scen som rymmer 300 personer. Som kollega hos oss har du stor möjlighet att påverka och utveckla din egen arbetssituation och genom kollegialt lärande och arbete i lärteam bidra till hela skolans utveckling. I läraruppdraget hos oss ingår det även mentorskap för en grupp elever. Som medarbetare blir du en del av en väl fungerande personalgrupp som kännetecknas av arbetsglädje, kreativitet och professionalitet. Vi tycker att det är viktigt att utvecklas tillsammans, stötta och utmana varandra för att nå ännu längre i vårt arbete. Det är också viktigt att vi har kul på jobbet och att vi alla bidrar till att höja stämningen och leva upp till vår vision – lärande, gemenskap och trygghet även i kollegiet. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-01-07 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på https://polisen.se/tjanster-tillstand/blanketter/. Blanketten finns i kategorin Belastningsregistret och heter Skola, förskola eller barnomsorg – Belastningsregistret. Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nedan nämnda kontaktpersoner. Kontaktperson
Är du en driven person som trivs med att skapa goda relationer? Har du en stark känsla för det administrativa och brinner för service mot kunder & medarbetare? Då är det dig vi söker! Om oss Motivera Sverige AB är ett snabbt växande utbildningsföretag som söker nya stjärnor till deras kontor i Luleå. Motivera erbjuder stimulerande utbildnings- och utvecklingsmöjligheter till medarbetare och organisationer i hela Sverige. Vår verksamhet ska kännetecknas av respekt och hänsyn till deltagarnas personliga integritet och grundas på den enskildes förutsättningar, krav och behov. Vi är ett certifierat utbildningsföretag som har varit verksamt sedan 1997. Det är ett familjärt företag som har nästan 30 års erfarenhet i branschen där vi utbildat och väglett företagare och privatpersoner. Om tjänsten Som koordinator hos Motivera sköter du samordning och administration kring olika typer av utbildningsprojekt. Du kommer planera, fixa, boka och paketera utbildningar samtidigt som du stödjer säljteamet med exempelvis beställningar. Kundkontakt kommer du ha dagligen och här är det viktigt att du ger snabb återkoppling till kunderna. Det här kommer vara en spännande och utvecklande roll för dig som gillar att vara spindeln i nätet! Om dig Som person är du driven och brinner för service gentemot kunder och medarbetare. Du föredrar att vara en nyckelperson på din arbetsplats och gillar att effektivisera och organisera olika aspekter av en organisation. Meriterande är om du har erfarenhet inom merförsäljning, men du kommer inte ha säljmål eller säljansvar. Vi erbjuder • En familjär arbetsplats där du kan växa och utvecklas inom din roll • Interna utbildningar • Friskvård • Privata sjukförsäkringar Vi önskar av dig • Tidigare erfarenhet med utbildningar • Du är driven och strukturerad • Föredrar administrativa arbetsuppgifter • Service-minded • Meriterande om du har bakgrund inom sälj! Om anställningen: Arbetsplatsen är belägen i Luleå. Tjänsten är på Heltid. Grundlön enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! I den här rekryteringen samarbetar vi med Nordisk Kompetens AB. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Andrea Stromberg, [email protected] Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Genusvetenskapliga institutionen söker en vikarierande utbildningsadministratör Är du en noggrann och strukturerad person som har lätt för att sätta dig in i olika administrativa system och är beredd att arbeta i en föränderlig miljö? Tycker du om kontakter med studenter och lärare? Är du en serviceinriktad och initiativrik person som både kan arbeta självständigt och samarbeta med andra och dessutom kan prioritera i perioder med hög arbetsbelastning? Då är kanske du den vi söker till vårt administrativa team. Arbetsuppgifter: Arbetet innebär främst utbildningsadministration på grund-, avancerad och forskarnivå, och övergripande institutionsadministration såsom; -Information och service till studenter och lärare, både muntligt och skriftligt - registrering, behörighetskontroll och resultatrapportering i Ladok3 - administrativt stöd för webbaserade studieportaler som t ex Canvas vilket innefattar både underhållsarbete och stöd till lärare -lokalbokning -resebokningar för gäster till miljön -välkomnande av nyanställda och gäster i miljön - uppdatera institutionens hemsida samt intern och extern kommunikation - vara institutionens kontaktperson till gästforskare och gästdoktorander - arkivering och diarieföring av in- och utgående handlingar - sekreterare till styrelsen för Genusvetenskapliga institutionen - i övrigt förekommande administration Kvalifikationer: Du skall ha: - högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller humanistisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - mycket god datorvana och kunskap i att hantera olika datorprogram - goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har: - administrativ arbetslivserfarenhet som utbildningsadministratör från universitet och högskola - erfarenhet av redigering Om oss Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet. Genusvetenskapliga institutionen är en tvärvetenskaplig institution placerad vid den Samhällsvetenskapliga fakulteten. Institutionens rötter går tillbaka till 1978 då Forum för kvinnliga forskare och kvinnoforskning grundades. Vi har utfärdat kandidatexamen sedan 1999 och doktorsexamina sedan 2006. Genusvetenskap är ett fält där frågor om makt, resursfördelning och ojämlikhet står i fokus. Institutionens forskare har sin bakgrund i olika discipliner och teoretiska och metodologiska traditioner, men delar en förståelse av hur genus och sexualitet är centrala för att förstå samhälleliga symboler, identiteter och sociala relationer. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
EC Utbildning, grundat 1985, erbjuder utbildningar inom avancerad IT. Våra utbildningar är produkten av ett nära samarbete med branschen, vilket garanterar ett innehåll som håller hög kvalitet och som svarar mot verkliga förhållanden ute i arbetslivet. EC Utbildning är en del av AcadeMedia, norra Europas ledande utbildningsföretag. Vill du vara med och göra Sverige lite bättre? EC Utbildning hjälper människor och företag att utvecklas genom kreativitet, glädje och resultat. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag; Academedia, är karriärmöjligheterna hos oss stora, så varför inte ta chansen? Nu söker vi en driven och engagerad LIA-samordnare till EC Utbildning i Göteborg. Som LIA-samordnare hos oss ansvarar du för att etablera och värna om vårt samarbete med branschföretagen samt samordna LIA-platser tillsammans med våra utbildningsledare. Du kommer även ansvara för projektledningen av olika events och mässor. Vi erbjuder dig I rollen som LIA-samordnare erbjuds du en varierande tjänst där du bland annat är med och stöttar våra utbildningsledare i att coacha studerande in i arbetslivet, bygger nätverk med företag och marknadsför våra utbildningar i olika sammanhang. Du kommer att ges möjligheter att arbeta med kreativa lösningar inom ett satt ramverk. Dagarna kantas av många sociala kontaktytor både med branschen och internt med kollegor i vår region. Vi tror på dig och dina förmågor, och därför kommer du att kunna arbeta med stor frihet under ansvar. Som anställd hos oss uppmuntrar vi dig till vidareutbildning och utveckling inom din yrkesroll. Som medarbetare inom AcadeMedia-koncernen får du tillgång till vår förmånswebb, en hemsida där du enkelt ser hela din kompensation, alltså både lön och alla förmåner som du har via oss som arbetsgivare. Om Tjänsten Nätverkande och LIA-anskaffning: Projektplanering och samverkan med företag och utbildningsledare, följa processbeskrivningar och kvalitetsledningssystem, omvärldsbevakning, mässor och events samt LIA-anskaffning. Administrativa uppgifter: Arbeta i vårt CRM-system, vår lärplattform samt sedvanlig administration i Office-verktyg. Resor i tjänsten kan förekomma. Vem söker vi? Vi söker dig som uppskattar nätverkande, har en kreativ och social ådra. Självklart blir det en del administration att ta hand om när du varit ute hos företag, talat med studerande och kollegor, som du behöver genomföra. Du är kunnig inom exempelvis utbildning och/eller IT och teknik, antingen genom studier eller eget intresse. Att samverka med andra människor är något du brinner för. Du arbetar självständigt och proaktivt i nära samarbete med övriga medarbetare och har en vana vid att arbeta digitalt. - Du har pedagogisk förmåga - Du är en van kommunikatör, både muntligt och skriftligt - Du är driven, ansvarstagande, självgående och flexibel - Du är utåtriktad, trivs med att tala inför folk och skapa nya kontakter Meriterande - Erfarenhet inom yrkeshögskolan - Kunnig i Office systemen - Arbetat med CRM-system - Branscherfarenhet eller utbildning inom IT Intresserad? Urval och intervjuer kommer att ske omgående. Sök tjänsten via länken nedan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Anställningstyp Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. 6 månaders provanställning tillämpas. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretagen och Unionen/SI. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Placeringsort: Stockholm Anställningsform: Heltid 100%, tillsvidare Sista ansökningsdag: 2024-12-15 Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Kontakt Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Stefan Olsson, regionchef , [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! /S
Dina arbetsuppgifter Uppdragsbeskrivning: På uppdrag av vår kund söker vi nu tre utbildningskoordinatorer inom PLM. I denna roll kommer du att övervaka deltagarnas utbildningsvägar och utveckling inom projektet. Detta innebär att kommunicera med olika intressenter för att identifiera utbildningsbehov och kartlägga utvecklingsplaner. Konsultuppdraget förväntas starta omgående och pågå fram till 30 juni 2025. Rollbeskrivning: • Kartlägga årliga utbildningsplaner för olika användargrupper inom programmet tillsammans med teamledaren. • Marknadsföra tillgänglig utbildning till deltagargrupper och ge nödvändig information om sessioner. • Genomföra en organisationstäckande analys av utbildningsbehov och identifiera kompetens- eller kunskapsluckor som behöver åtgärdas. • Samla in feedback från utbildare och deltagare efter varje utbildningssession och sammanfatta resultaten. • Underhålla en uppdaterad läroplan och utbildningsregister. • Hitta interna och externa utbildningslokaler, catering och utrustning. • Bibehålla kommunikation med deltagarna före registrering via e-post och Sharepoint. • Bibehålla kommunikation med utbildare angående planering och genomförande av utbildningar, material etc. • Hantera NextGen PLM-utbildningsbrevlådan. • Samordna tillgångar till utbildningsmiljön för deltagare. Kvalifikationer: • Du har avancerade organisatoriska färdigheter med förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. • Ett starkt ansvarskänsla för individuella och teamleveranser. • Du har starka kommunikationsfärdigheter och kan anpassa kommunikationen till olika intressenter. • Du har praktisk erfarenhet av att koordinera flera evenemang i en företagsmiljö. • Förmåga att snabbt lära sig system för lärandehantering och webbaserade verktyg. • Förmåga att slutföra hela utbildningscykeln (bedöma behov, samordna, övervaka och utvärdera). • Bekantskap med traditionella och moderna utbildningsmetoder och tekniker. • Du har en kandidatexamen inom utbildning, HR eller liknande område. • Goda kunskaper i MS Office. Praktisk information: Ort: Remote Omfattning:100% Startdatum: As soon as possible Slutdatum: 2025-06-30 Ansök senast: 2024-11-03 Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.
vid Institutionen för data- och systemvetenskap. Sista ansökningsdag: 2024-11-04. Institutionen för data- och systemvetenskap (DSV) är en institution vid Stockholms universitet och har sin verksamhet i Kista och är en av de största institutionerna vid Samhällsvetenskapliga fakulteten, Stockholms universitet. Institutionen har ca 200 anställda och ca 4 500 studenter. Vi behöver förstärka vårt team som arbetar med administration och genomförande av examination på institutionen. Arbetsuppgifter Ditt ansvar kommer att innefatta administration och genomförande av examination på institutionen, att fungera som en brygga mellan administrationen och IT support/utveckling, samt att ansvara för att examinationen genomförs på ett professionellt och säkert sätt. Du blir en nyckelperson för både studenter och lärare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna: • att genomföra examination på institutionen, såväl traditionell examination via papper och penna som digital examination. • att administrera genomförandet av examination vid institutionen. • att vara stöd för både den pedagogiska och den tekniska utveckling som krävs vid införande av digital examination - såväl på plats som via distans. Du förväntas att utifrån givna riktlinjer själv planera och utföra arbetsuppgifterna i samarbete med lärare och övrig personal. Arbetsbelastningen varierar och vid exempelvis terminsstart och terminsslut kan det vara en hög arbetsbelastning, därför är det viktigt att kunna prioritera vid arbetstoppar. Övriga administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta med administration av utbildning och examination inom universitet/högskola. Du gillar att ge god service och tycker om att ha många kontaktytor. I rollen är det viktigt att vara engagerad, noggrann och att agera rättssäkert. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och är tidsbegränsad till 12 månader. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av studierektor Stefan Möller, [email protected]. Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Vi på Företagsutbildarna arbetar för att säkerställa och koordinera utbildnings- och utvecklingsinsatser för våra kunder och medlemmar. Vi tror på att öka kompetensen genom samverkan och vi har en tydlig vision: att stärka företagens konkurrenskraft. Som en ekonomisk förening ägs vi av över 150 medlemsföretag och har höga krav på oss att leverera service av hög kvalitet och bygga starka kundrelationer. Vi arbetar i huvudsak inom industri- och tekniksektorn samt industrinära tjänsteföretag. Sedan 2021 är vi medlem i IUC Sverige genom ett Industriellt Utvecklingscentrum i Gävleborg. IUC Gävleborgs uppdrag är att nära samarbeta med företagen, lyssna på deras behov och hitta innovativa lösningar för konkreta utvecklingsinitiativ. Dedikerade till att främja hållbar omställning, tillväxt och konkurrenskraft inom industrisektorn - för små och medelstora tillverkande industriföretag, och att främja samarbetet mellan näringslivet, akademin och den offentliga sektorn. Våra kontor finns i Hudiksvall, Sandviken och Örnsköldsvik. Vi vill förstärka vårt team av utbildningssamordnare i Sandviken, både i det kundnära arbetet såväl som i planeringen och uppföljningen av våra insatser. Som utbildningssamordnare hos oss på Företagsutbildarna kommer du att interagera med våra medlemmar samt befintliga och nya kunder för att tillgodose deras kompetensbehov genom att erbjuda utbildning. Dina ansvarsområden inkluderar att identifiera utbildningsbehov, matcha dem med vårt befintliga utbud och bidra till utvecklingen av nya utbildningsprogram för att möta önskemålen. Genom att agera hållbart i försäljning och samordning av utbildningar säkerställer du att våra kunder och medlemmar får högkvalitativ utbildning, samtidigt som vi når våra ekonomiska mål. Vi letar efter dig som är självgående, fokuserad och öppensinnad. Du är en flexibel, positiv och ordningsam person, som ser möjligheter istället för hinder och du har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom industri-, tekniksektorn eller från industrinära tjänsteföretag. Det är viktigt att du trivs med rollen som den trygga kontakten för våra medlemmar och kunder. I din roll som utbildningssamordnare behöver du även ha ett intresse för att hålla koll på omvärlden och den ständiga digitala utvecklingen inom vår bransch. Vi ser gärna att du som söker har relevant utbildning och några års arbetslivserfarenhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi strävar efter att bygga en organisation där jämställdhet och mångfald hjälper oss att bli starkare framåt tillsammans. Urvalsarbetet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Ansökan till tjänsten skickas till [email protected]
Om jobbet Som utbildningskoordinator har du en central roll i att koordinera och genomföra utbildningar för vår plattform, både online och på plats. Du skapar och anpassar utbildningsmaterial för att möta kundernas behov, kommunicerar effektivt med dem och stöttar leveranskoordinatorn i samband med leveranser. En viktig del av ditt arbete är att hjälpa kunderna att lära sig plattformen grundligt, samt att lösa problem som uppstår under utbildningar och i plattformens användning. Du arbetar aktivt med att samla in feedback från kunder för att kontinuerligt förbättra utbildningsprocessen. Som en nyckelperson i företaget fungerar du också som en länk mellan olika avdelningar och säkerställer ett smidigt samarbete. En särskild fokus i din roll är växelbyggnationen, där du hjälper kunderna att förstå och implementera växel- och kommunikationslösningar. Du bidrar till att kunderna kan optimera sina arbetsprocesser genom att hitta skräddarsydda lösningar som är anpassade efter deras unika behov. Om Frontdesk Frontdesk är en kommunikationsleverantör som erbjuder tjänster inom telefoni, växel och CRM. Med ett brett produkt- och tjänsteutbud är vår ambition att hjälpa våra kunder till rätt lösning för att effektivisera och skapa en enklare vardag för företagen. Frontdesk är verksamma i hela Norden med kontor i Göteborg , Stockholm och Oslo. Vår vision är att underlätta vardagen för företag och för att lyckas med detta har vi anställt många engagerade och kompetenta medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och specialområden. Frontdesk omsätter ca 80 mkr och har ca 50 anställda. Arbetsbeskrivning Nu söker vi en utbildningskoordinator till vårt leveransteam i Göteborg för att arbeta mot våra kunder. Du kommer att arbeta på Frontdesk huvudkontor i Göteborg, Gårda. Leverans tar hand om nya kunder från signerat avtal fram till att lösningen är i drift. Du arbetar i projektform i flera olika system och mot både kunder och externa partners. Ditt huvuduppdrag är att vara en stabil kontaktpunkt för våra kunder när det gäller att få ut det bästa av våra telefoni-, CRM- och växeluppsättningsprodukter – vi litar på att du kan göra den här upplevelsen både enklare och smidigare för dem. Du formar din arbetsdag genom att själv planera dina uppgifter och din tid. Det är ett arbete med mycket eget ansvar i en avslappnad miljö med härliga kollegor. För att vara aktuell för tjänsten krävs giltigt körkort. Huvudsakliga ansvarsområden Boka in och organisera utbildningar för nya och befintliga kunder, både online (via Teams) och på plats ute hos kund. Ansvara för implementeringen av kundens växellösning, där du hjälper kunderna att förstå hur de kan bygga och optimera sin växel för deras specifika behov. Skapa och anpassa utbildningsmaterial efter kundernas behov och uppdatera det när plattformen utvecklas. Arbeta löpande i vårt CRM-system, där du ansvarar för att implementera olika CRM-tjänster och svarstjänster för våra kunder. Hjälpa kunder att lära sig plattformen och hitta lösningar för deras specifika behov, särskilt inom växelbyggnationen. Stötta kundservice med ärendehantering vid behov. Vem söker vi Vi letar efter någon med en positiv inställning som kan bli ett värdefullt tillägg till vårt team. Du är serviceinriktad och har lätt för att bygga relationer. Du kommunicerar tydligt både skriftligt och muntligt, och du har en mycket god pedagogisk förmåga, samtidigt som du självständigt driver ditt arbete framåt. Du har en talang för att hantera hektiska perioder utan att tumma på kvaliteten. För att bli aktuell för tjänsten måste du kunna kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta med Microsoft Office-paketet och en grundläggande teknisk kompetens. Ser du fram emot en spännande resa och har höga ambitioner att utvecklas i din roll, så är vi rätt arbetsplats för dig! Kvalifikationer Arbetslivserfarenhet (meriterande) IT och Telecom Kompetenser Meriterande Starkt pedagogiskt sinne och förmåga att kommunicera tekniska ämnen på ett enkelt sätt. Goda kunskaper inom olika IT-verktyg Administration Vad erbjuder vi Frontdesk erbjuder en flexibel och kreativ miljö som kännetecknas av korta beslutsvägar. Kulturen på bolaget är prestigelös med god entreprenörsanda. Frontdesk kännetecknas av nytänkande och utvecklar nya affärsmöjligheter samt strävar efter ständiga förbättringar. Du ges möjlighet att arbeta i en professionell miljö i fräscha lokaler i Citygate och erbjuds goda möjligheter till personlig såväl som yrkesmässig utveckling. Vill du veta mer om vad det innebär att vara en del av team Frontdesk? Gå in på frontdesk.se Vi ser fram emot din ansökan!
Får du en kick av att prata inför folk och trivs i rampljuset? Har du drivit UF-företag eller har genuint intresse för entreprenörskap? Att du är strukturerad, vill utvecklas och utmanas i ditt arbete ser vi som en självklarhet. Beskrev vi precis dig? Då är chansen stor att du är vår nya stjärna. Vi söker nu en skolinspiratör till vårt team som arbetar med gymnasiet och grundskolan. Det är en junior tjänst och ditt huvudsakliga uppdrag blir att: Genomföra föreläsningar och skolbesök på gymnasieskolor Coacha gymnasieelever genom utbildningsprocessen UF-företagande Administrera utbildningsprocessens obligatoriska moment Stärka och vårda relationen med våra UF-lärare Föreläsa för grundskoleelever Assistera projekt Vara ansiktet utåt i våra sociala kanaler @ufhalland Delta i övrig verksamhet inom Ung Företagsamhet (mässor, startups m.m.) Ansvara för vårt regionala UF alumni nätverk Som person är du en social kameleont som med lätthet anpassar dig till nya människor och situationer. Att stå i rampljuset är något du både behärskar och gillar. Du har ett stort intresse för entreprenörskap, är flexibel och helt prestigelös. Du är en god organisatör och ser till att dina arbetsuppgifter blir gjorda i tid. Att du nyligen drivit UF-företag är meriterande då du kommer inspirera årets UF-företagare kring företagande och företagsamhet och hjälpa våra högstadieelever att stärka sin valkompetens inför gymnasievalet. Välkommen till en ungdomlig och utvecklande organisation med goa kollegor och goda möjligheter till personlig utveckling samtidigt som du bygger ett unikt personligt nätverk. Vi arbetar målstyrt vilket innebär stor frihet under ansvar. Knäpp säkerhetsbältet och förbered dig på ett högt tempo i en skön miljö där alla rycker in där det behövs. Vi sitter i trivsamma lokaler på Ready4worki Halmstad och har kontorsplats i Varberg, men tjänsten innebär resor inom hela Halland. Anställningsform? Tjänsten är tidsbegränsad anställning tom 2025-06-30, på heltidmed 3 månaders provanställning. Tillträde 4 november 2024. Är du den vi söker? Välkommen med din ansökansenast 11 oktober 2024. Urval sker löpande under ansökningstiden. Sedan 1980 har Ung Företagsamhet utbildat unga i entreprenörskap. Vi är en ideell och politiskt obunden organisation, som finns över hela landet. Vår vision är ett samhälle där alla unga får utveckla sin företagsamhet. Läs mer på www.ungforetagsamhet.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 14 jobb