Koordinerande utvecklingsingenjör inom RD till ett attraktivt företag!

Om rollen Som koordinerande R&D-ingenjör kommer du att arbeta med mekanikdesign, designgranskningar och funktionsverifieringar. Du kommer i din roll leda, planera, genomföra och koordinera en rad ingenjörsaktiviteter som omfattar en eller flera ingenjörsdiscipliner som i slutändan har en betydande inverkan på företaget. Du kommer också proaktivt utveckla och genomföra åtgärder för att förbättra verksamheten och kundnöjdheten. Tanken är att du ska fungera som en R&D-koordinator och vara den primära kontaktpersonen i din ingenjörsgrupp där du samla in uppgifter lokalt och förser R&D-gruppen med det. Vi söker dig med… •Ingenjörsexamen inom mekanik eller motsvarande •Minst ett par års erfarenhet inom relevant område •Engelska i tal och skrift då det primära språket inom företaget är engelska Om kundföretaget Företaget är framstående inom teknik och innovation och är etablerade runt hela världen. Deras passion ligger i att utveckla och implementera avancerade lösningar som adresserar de mest krävande utmaningarna inom energisektorn. Genom deras engagemang för teknisk excellens och hållbarhet har de en betydande påverkan på global energiomvandling och miljöfrågor. Med deras team av dedikerade experter och en stark tro på möjligheten att skapa en bättre framtid är de redo att forma världen Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kunden. Rekryteringsprocess För att ansöka, vänligen bifoga ett extra anonymiserat CV på engelska. Detta krävs för att gå vidare efter intervju. •Urval sker löpande •Intervju (Framtiden) •Referenstagning •Intervju med kundföretaget •Drogtest och säkerhetskurs Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Villkor •Start: enligt överenskommelse •Arbetstider: kontorstider, mån-fre. •Ort: Figeholm •Omfattning: 100% heltid

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Underhållsingenjör Maskinregister

Uppdatera register för reservdelar och inventarier Ansvara för UH-system Socialt, tekniskt och mekaniskt! Ta chansen och bli en del av vår trevliga Underhållsavdelning – nu söker vi en ny kollega till ett härligt gäng! Vi är ett drivet, glatt och lättsamt gäng som tillsammans som ser fram emot att välkomna en ny kollega! Vi söker en Underhållsingenjör Maskinregister som tillsammans med oss ser till att vår fabrik går och mår så bra som möjligt. Vad innebär ditt nya jobb? Underhållsingenjör Maskinregister har du både ansvar för dina egna områden och samverkar ihop med dina kollegor kring hela fabrikens underhåll. I rollen arbetar du självständigt med att uppdatera register i underhållssystemet IFS med avseende på reservdelar och inventarier. Du har en stödjande funktion gentemot avdelningar såsom underhåll, drift, förråd samt anläggning och är kontaktperson gällande reservdelsfrågor. I rollen som Underhållsingenjör Maskinregister kommer du exempelvis att: Ansvara för att lägga upp och ta bort artiklar och artikelfört material samt är behjälplig vid standardisering av utrustning gentemot underhåll. Delta i arbetet med framtagning av verksamhetsplaner för avdelningen samt bistår vid upprättandet av budgetar och flerårsplaner. Ansvara för UH-systemet och att det används enligt våra processer. Utveckla och implementera förbättringar. Ansvara för att befintlig och ny maskinutrustning registreras i UH-systemet. Du arbetar ständigt med att uppdatera komplettera vårt anläggningsregister med dokumentation samt tillhörande reservdelar samt att du analysera data för ständiga förbättringar. Arbetet och arbetsdagen har ett högt tempo. Det innebär att man har många bollar i luften och att ingen dag är den andra lik. En utmaning i tjänsten ligger i bedömningen och utförandet av rätt insats. I uppdraget kommer du att samarbeta med de flesta avdelningar i fabriken, men också med våra externa leverantörer och entreprenörer. Ett gott bemötande och en social intelligens är därför av stor vikt. Utrustningen och maskinerna är många och av olika slag – så rollen är både socialt, tekniskt och mekaniskt spännande (och utmanande) Vem söker vi? Du har: Yrkesutbildning/Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av underhållsarbete från tillverkande industri B-körkort. Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. … och kanske till och med: Erfarenhet av mekaniskt underhåll Erfarenhet av elektriskt underhåll Datorvana och erfarenhet av underhållssystem. Erfarenhet från processindustrin Vi vill ha en ny kollega som: Tar ansvar och initiativ Gillar högt tempo Har ett servicetänk och gör allt med ett gott bemötande Får saker gjorda med noggrannhet Är prestigelös och vill lära mer Gillar omväxlingen i att jobba självständigt och ihop med andra Vad erbjuder vi? Friskvårdsbidrag Trivselpeng Goda utvecklingsmöjligheter. Gym på anläggningen, som du får använda hur mycket du vill. Förmånscykel Personalmatsal, där du både kan äta och hämta lunch till ett förmånligt pris. Om Nordic Paper Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper. Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm. Om anställningen Tjänsten är heltid tillsvidare med placeringsort i Bäckhammar, utanför Kristinehamn. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen. Sista ansökningsdag är 12 maj 2024. Kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Gustafsson, Underhållschef Tel: 0550-34631 Mail: [email protected] I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

11 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Junior Systemverifieringsingenjör till Saab Surveillance

Tar du snartexamen inom maskinteknik/elektroteknik och vill arbeta i en praktiskt roll? Saab Surveillancesöker nu en nyexaminerad systemingenjör med intresse för integration och verifiering.Rollen är kopplad till ett talangprogram som ger dig den ultimata övergången mellan studier och arbetsliv. Att jobba som junior systemverifieringsingenjör påSaab Surveillance Till ett team på Saab söker vi nu en junior Systemverifieringsingenjör som tycker om mixen av att både arbeta teoretiskt men också praktiskt. Du kommer att arbeta i hela kedjan där teamet arbetar med system.Som systemverifieringsingenjör kommer du att samordna och hjälpa till med demonstrationer och utprovning av ytradarprodukter, vilket inkluderar planering av flyg- och skjutprov, analys och tolkning av testdata/resultat samt rekommendera förbättringsåtgärder. Du kommer att arbetamed projektledning,för att ställa förväntningar och möta tidsfrister. Rollen innefattar även nära samarbetemed ingenjörsteam för att bygga lösningar för att tillgodose kundens behov. Teamet som du kommer att vara del av integrerar och verifierar produkter, markbaserade såväl som sjöbaserade, tillhörande Product Unit Surface Radar Solutions i Göteborg samt hos våra kunder och/eller partners. Teamet stöder och underhåller system som finns i drift, samt demonstrerar våra produkters förmåga över hela världen. Andra arbetsuppgifter kommer att vara: Analysera krav och konstruktionsverifieringstester Utföra formell verifiering och godkännande test tillsammans med kunder Du utför också serviceaktiviteter hos kunder Felsökning, verifiering och system förståelse Stora delar av dina arbetsuppgifter är hands-on där du rör dig inom olika avdelningar inom Saab Rollen är placerad i Göteborg men det kan förekomma resor inom tjänst. Att vara konsult på Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos Saab Surveillance i Kallebäck med start efter sommaren.Du kommer även att få ta del av ett skräddarsytt utbildningsprogram där du får möjlighet att utveckla och fördjupa dina tekniska kunskaper i områden som AI, Cloud och cybersäkerhet,men även inom tex. ledarskap och personlig utveckling. Du kommer att coachas av en mentor hos Saabsamt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds ofta in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar. Efter framgångsrikt genomförande av konsultuppdraget är intentionen att du erbjuds en anställning hos Saab. Vi söker dig som: Är i början av din karriär och har en kandidat/masterexamen inom maskin eller elektroteknik Har ett intresse för problemlösning Som person är du nyfiken och serviceminded Du är målmedveten och tycker om att komma framåt i ditt arbete Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Har goda kunskaper i Linux och Python är meriterande För företag inom försvars- och säkerhetsindustrin i Sverige, kräver lagen att anställda som hanterar känslig information och teknologi ska vara svenska medborgare samt genomgå en säkerhetsprövning. Ansökan Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Johanna Norman på [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här. Om Saab Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Saab ser mångfald som en tillgång och ständigt lärande som en självklarhet. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Business Analyst - CAD processes and systems

Do you see patterns where others see problems? Do you enjoy interacting with people? Do you understand people’s needs better than they do themselves? Would you enjoy being in a team that together delivers a user-friendly system to the vehicle designers at Scania? Is co-operation making you happy? Have you heard that you are good at communication and in describing things? Would you like to be a colleague to Jimmy, Jenny, Tushar, and many others? Then you might be our new colleague! About us Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses, and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. The trucks, buses, and power solutions in these transport solutions are developed in our CAD platform by the designers at our R&D departments. We aim to create the best possible experience for our users. We put the user in the center when we develop our methods, processes, and the CAD platform. Our organization CAD/vPDM, is responsible for strategy, methods, and tools for the virtual description of Scania’s products. We work together with business and IT in a Value Creation Team (VCT), where we also have members from other brands in our Traton family. For us it is important with a sustainable mindset, our company culture with our core values is close to our hearts and supports our customers, people, and our planet. About the assignment We are looking for a Business IT Analyst for the team Technical Documentation. The Technical Documentation team is responsible for the part of the CAD system that handles the documentation that describes the product in addition to the drawings. Examples of technical documentation are Product Certificates and Technical Product Data. The Technical Documents are created and sent for review and approval in the system by the users in their organizations. The assignment includes understanding the users and their demands, describing the needs to the rest of the team, and together finding suitable solutions, testing the developed solution, prepare educational material and user instructions. The Business IT Analyst will gain knowledge of our systems and the product development process. You will be a part of a cross-functional team with other Business IT Analysts, Developers, Product owners, Scrum masters, and System architects, etc. When you are a Business IT Analyst, there is also the possibility to have the Product Owner role in your team. You will work closely with the people in business, system suppliers your team, and other value creation teams. We are working in an agile way and plan our work together in ten-week periods. Your profile You are curious to understand the users behind the outspoken need. You have good communication skills, in both Swedish and English. You need to have the ability to explain the user demands to the developers and create working methods, training material as well as user guides. It is valuable to have a helpful and proactive mindset, an ability to see the big picture, and also to understand the different mechanisms that create the full solution for the users. You have an analytic way of thinking, to find solutions that are best for the users as well as the maintainability of the system. We want you to drive things forward in a smooth way and enjoy cooperating with others. You have a bachelor’s or master’s degree in Engineering, IT, or Business. It is an advantage if you are familiar with the product development process and CAD systems. It is a merit if you have experience or knowledge of document management systems. It is great if you have experience in the Business Analyst role and agile way of working. Additional information As an employee at Scania, in addition to career development, we also provide wellness allowance, company car, insurance, job express to Södertälje headquarters around 30 minutes from Stockholm Central or Liljeholmen exclusively for Scania employees, and subsidized lunch. We are sitting in a nice newly renovated activity-based office. We can work from home some days a week if the work allows. We offer an inclusive workplace with people with different skills and backgrounds and with possibilities for personal development. The work/life balance is important for us. Further information If you have questions, please contact Anne Thomasfolk (Head of CAD/vPDM, EYMDD) +46 8 553 526 85. Application Please send in your CV, letter, and grade copies latest 2024-04-30. We will start to call for interviews before the end of the application date and interviews will be held continuously. We use logic and personality tests in our selection process and a background check will be conducted for this position. Do you want to be a colleague to Jimmy, Jenny, and Tushar amongst many others, and be one of us in our Value creation team? We're looking forward to hearing from you! Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers, we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2020, we delivered 66,900 trucks, 5,200 buses as well as 11,000 industrial and marine power systems to our customers. Net sales totaled to over SEK 125 billion, of which over 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 50,000 people. Research and development are mainly concentrated in Sweden. Production takes place in Europe and Latin America with regional product centers in Africa, Asia, and Eurasia. Scania is part of TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com.

5 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Change Project Manager

Northvolt has an exciting job offer for a Change Project Manager to join our Skellefteå team. In joining us you will play an important part from the very start in developing a new generation of large-scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon-free society, and this is your opportunity to take part in leading those efforts and help drive us to success. As a Change Project Manager you will ensure changes within each Launch Project take place in a controlled manner according to Change Management procedure. The very cross functional role shall ensure that all the key disciplines involved for a given change are fully aligned on the scope of a change and its implementation plan. Key responsibilities include (but are not limited to): Point of contact for raising a Change request, assists in driving the change request Ensures approval for a change request is received according to the Change Management procedure Ensures the Change is properly implemented after approval in documentation systems and on the shop floor Report status of Change Requests to the Launch project on a weekly basis Responsible for the execution of Design of Experiments which may lead to Change Requests for the Launch project Participates in developing a scalable Change Management procedure and governance Occasionally on a need basis interface the customer for project reviews and audits. Contributes to build up a supportive culture of cooperation and teamwork within the project Requirements, qualifications/education/experience: MSc. degree in Mechanical, Chemical, Physics, Industrial Management or similar Multidisciplinary needs to understand the guiding principles of different disciplines such as: Product Design, Process Engineering, Engineering and Manufacturing Quality. Supply Chain, Supplier Quality, Production Control, … Outstanding capability to manage large teams cross-functionally Fluency in English. Personal success factors Positive mindset and passion for finding the best solutions Likes to work cross functionally over different teams Good at managing unclear tasks or directives Shows grit and a “can do” attitude, constantly pushing beyond the status quo Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is ASAP.

4 april 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
Vi söker nu teknisk Projektledare till Skåne

Teknisk Projektledare Vi är i en expansiv fas och utökar vår verksamhet i Skåne, nu söker vi dig som är teknisk Projektledare. Med vår historia, erfarenhet och kompetens hjälper vi våra kunder att ta fram tekniska lösningar och produkter som gör skillnad. Head Energy har sedan starten 2010 växt till att globalt vara knappt 1000 anställda och har senaste åren haft en stark tillväxt i Sverige. Vi söker nu dig som vill vara med på den fortsatta resan. Som teknisk konsult hos våra kunder erbjuder vi dig utvecklande och utmanande uppdrag där du får möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du är en del av Head Energy's tillväxtresa. Arbetsuppgifter och projekt innehåller stor variation och vi söker dig som ser det som lärorikt och inspirerande. Tillsammans med dig och våra kunder är vi på Head Energy ”One step ahead”! Arbetsuppgifter I rollen som teknisk projektledare kommer har du en central roll i projekt hos våra kunder. Du kommer att arbeta med projekt och uppdrag av olika karaktär, vilket styrs av kundens behov och din personliga ambition, din kompetens och utvecklingsplan. Arbetsuppgifterna är varierande med uppgifter som projekt och arbetsplanering, vara kontaktytan mot underleverantörer, produktion och slutkund, ansvara för budget och tidplan. Ditt projektteam kan variera, men kommer oftast bestå av ingenjörer från olika discipliner så som el/elektronik, mjukvara/automation, mekanik etc, vilket gör att du bör ha en bra teknisk förståelse och kunskap. Fokus ligger på att vara en pådrivare och lagspelare med positiv attityd som hela tiden har fokus på tid, teknik och kostnad. Utbildning och erfarenhet Civil-/Högskoleingenjör inom teknik Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom teknisk projektledning Erfarenhet av produktutveckling Meriterande med erfarenhet som ingenjör (tex mekanikkonstruktör, programmerare, el/elektronikkonstruktör) Stationeringsort Lund Språk Svenska och engelska, flytande i tal och skrift Om dig Som teknisk projektledare har du ett stort tekniskt intresse tillsammans med en god förmåga att vilja lösa problem. Du gillar att kommunicera och ha många kontakter igång samtidigt, så som dagliga kontakter med projektteamet, leverantörer, produktion och slutkund. Du är vetgirig och engagerad i ditt arbete, förstår och ser vikten av att leverera kvalitetssäkra lösningar till våra kunder. Du är öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer. Vidare är du strukturerad och har bra kostnadskontroll och är van vid ekonomiska projektkalkyler. Om oss Med en flexibel arbetsmiljö och nära kontakt med din engagerade chef vill vi ge förutsättningar för dig som medarbetare att trivas med ditt uppdrag och ha arbetsuppgifter du tycker är inspirerande och spännande. Vår ambition är att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. Vi ordnar regelbundet träffar och aktiviteter med vårt team. Head Energy har kollektivavtal med Innovationsföretagen som inkluderar Sveriges ingenjörer och Unionen. Vi erbjuder dig Kollektivavtal med konkurrenskraftiga pensions- och försäkringsförmåner Generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr/år Möjlighet till pensionssparande via löneväxling Tillgång till företagets fjällstugor Teamträffar En trevlig och positiv arbetsmiljö  En trygg anställning med fast månadslön oberoende av uppdrag Tillgång till branschens mest spännande uppdrags- och projektmöjligheter   Erbjudande om specialkurser och allmänna kurser vid behov Head Energy - Detta är vår historia Urval kommer göras löpande under ansökningstiden. Head Energy använder ett enkelt och användarvänligt kandidatsystem. Genom att länka till ditt CV eller LinkedIn-profil kan du ansöka om våra lediga tjänster med en knapptryckning. Att hålla din profil uppdaterad ökar sannolikheten för att vi kan matcha din expertis med relevanta positioner.

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Senior Development Engineer Turbomachinery

Location: Nacka/Kummelberget At Svenska Rotor Maskiner (SRM), we are at the forefront of innovation and development in compressors for various working media such as refrigerants, biogas, industrial air, and hydrogen, with a primary focus on energy and environmental technology. Our unique rotor technology is the core of our diverse service areas, applications, and products. As we continuously design new machines for clients globally, we are welcoming a skilled calculation engineer with expertise in Aerodynamics and CFD. Read more about who we are and what we do at https://rotor.se/. What We Offer Join a dedicated team committed to developing technical solutions for a more sustainable future and thrive in an international environment, collaborating with customers worldwide! Contribute to an ambitious company with a vast knowledge base, where you can quickly become a key player with the right mindset. The Role Your responsibilities will involve: Conducting simulation and aero-design of centrifugal compressors and turbines. Performing structural analysis of impellers and other components. Providing support to our design engineers and laboratory, leveraging expertise in rotating machinery. Handling general calculation tasks with CFD (Computational Fluid Dynamics) Engaging in the complete chain of activities, from specification through design, prototyping, and testing. Your Profile You are an enthusiastic engineer or PhD with a background in mechanical engineering and a well-established expertise in CFD. Your practical experience includes working on the engineering of rotating equipment, preferably in the realm of compressors or pumps. At SRM, we utilize Ansys for CFD calculations, and we anticipate your proficiency in this or similar software. Moreover, you will actively contribute to the development of in-house calculation software for dimensioning and simulation purposes, collaborating with the rest of our R&D team. Sharing our vision of creating technical solutions for a better environmental future, you will thrive in our international work environment, engaging with customers globally. As a pivotal player in SRM's small yet ambitious team, you hold a key role in our journey. Your qualifications include: Engineering University Master's degree or PhD Turbomachinery design skills on expert level Proven experience in engineering calculations, programming, and simulation Preferably, previous exposure to designing/developing rotating machinery Proficiency in CFD, preferably with Ansys CFX Familiarity with finite element analysis, preferably using Ansys Mechanical Profound knowledge in mathematics and thermodynamics Knowledge in Matlab and/or other tools and languages is a natural part of the engineering work. Proficiency in English, with strong communication skills in both spoken and written forms, is essential. Swedish is a major advantage. Join SRM, where innovation meets environmental commitment! If you're interested in joining our team, we collaborate with Enhunt for this position. Apply through the following link and contact Kim Johansson at 0709-171531 or [email protected] for more information. We welcome applications from all, with a special encouragement for female applicants as we strive for a more balanced gender distribution.

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Utvecklingsingenjör inom processteknik - Forsmarks kärnkraftverk

Vill du arbeta med utveckling av processtekniska system och samtidigt bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning? I så fall kan det här vara tjänsten för dig! Nu söker vi utvecklingsingenjörer inom processteknik till Forsmarks Kraftgrupp AB på grund av växande behov, nu och i framtiden. Om jobbet Du kommer ansvara för den processtekniska konstruktionen av system och komponenter på Forsmarks kärnkraftsanläggningar. Som utvecklingsingenjör har du en stor bredd och variation av arbetsuppgifter och tjänsten innebär också mycket samarbete med många andra avdelningar inom Forsmarks organisation. Ditt dagliga arbete kommer huvudsakligen bestå av följande: Utifrån krav och konstruktionsförutsättningar identifiera och realisera ombyggnationer i anläggningarnas processtekniska system Agera tekniskt stöd och genomföra utredningar åt drift- och underhållsavdelningarna Ta fram tekniska underlag till drift- och underhållsinstruktioner Arbete med tekniskt upphandlingsunderlag och medverka i leverantörskontakter Bidra till verksamhetens och kollegors utveckling genom att dela erfarenheter och lärdomar Om dig Du har ett intresse för energibranschen och inspireras av att medverka och bidra till Sveriges framtida energiförsörjning. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta vilket hjälper dig då du får många kontaktytor inom gruppen och mot övriga avdelningar på Forsmark likväl som mot externa leverantörer. En viktig egenskap är också att du är lösningsfokuserad och ser möjligheter inför de uppdrag och utmaningar som du kommer ställas inför. Du inspireras av att arbeta med utveckling av verksamheten mot ständiga förbättringar och uppsatta mål, och för att lyckas behöver du vara initiativtagande och målmedveten. Vi ser att du har civil- eller högskoleingenjörsutbildning, gärna med inriktning mot maskinteknik, energisystem/energiteknik, processkemi eller liknande. Det är meriterande om du har relevant erfarenhet från arbete i kärnkraftsbranschen och/eller inom annan processindustri men det är inget krav. Flytande kunskaper i svenska är ett krav då all intern kommunikation sker på svenska. Goda kunskaper i engelska är en förutsättning, bland annat i kontakter med leverantörer och internationella branschkollegor. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett utvecklande arbete i en miljö där säkerhet, kvalitet och teknik står i centrum. Du får ett stort ansvar, varierande arbetsuppgifter och möjlighet till en god kompetensutveckling. Att livet i sin helhet ska gå ihop är grundläggande för oss, vi lägger stor vikt vid att du ska hitta en balans mellan arbete och fritid och erbjuder attraktiva personalförmåner. Ersättning & Förmåner - Vattenfall SE Arbetsplatsen är förlagd i Forsmark. Du har också möjlighet att använda våra distansarbetsplatser i Gävle, Uppsala och Solna, alternativt arbeta hemifrån, om/när arbetet tillåter. Bussar till och från Forsmark är anpassade efter kontorsarbetstiderna. Vi erbjuder även arbetsbussar på sträckorna Gävle-Forsmark och Uppsala-Forsmark, som ger dig möjligheten att använda restiden som arbetstid. Övrig information Vid frågor om tjänsten hör av dig till: Rekryterande chef Henrik Runermark tfn 072-578 24 96 eller Susanna Westman tfn 070-601 19 96. Vid frågor om rekryteringsprocessen hör av dig till: Rekryterare Agnes Jansson tfn 070-295 67 43. Våra fackliga representanter är: Akademikerna – Hans Lindqvist, Ledarna – Anneli Persson, SEKO – Conny Nordström, Unionen – Mia Friberg. Samtliga nås på telefon 0173-81 000. Välkommen med din ansökan senast den 1 maj. Vi ser fram emot just din ansökan så tveka inte - sök redan i dag! Vi är övertygade om att mångfald berikar, och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer om vårt arbete inom mångfald och inkludering på vår hemsida https://careers.vattenfall.com/se/jobba-med-oss/ Om oss Forsmarks Kraftgrupp AB arbetar för att göra Sverige fossilfritt genom säker drift av våra tre kärnkraftsanläggningar. För att nå våra mål behöver vi engagerade och innovativa medarbetare som vill arbeta hos en av Sveriges största elproducenter och samtidigt bidra till ett bättre klimat. Långsiktighet och stabilitet är ledord i vår vardag. På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten. Vi som arbetar här bor till stor del i närliggande kommuner, med pendlingsavstånd till Östhammar, Gävle och Uppsala. Läs gärna mer om Forsmark på vår hemsida https://group.vattenfall.com/se/var-verksamhet/forsmark Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

25 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Underhållsingenjör

Som Underhållsingenjör kommer du tillhöra Swedavia underhållsavdelning som arbetar med underhåll, förvaltning och daglig drift av våra tekniska anläggningar. Vi söker dig som brinner för att göra skillnad i en internationell miljö där ingen dag är den andra lik och där teamarbete är a och o. Är du redo för en ny spännande utmaning och vill följa med på vår förändringsresa inom Swedavia? Vi väntar på din ansökan! Dina arbetsuppgifter I rollen som underhållsingenjör är du vår expertkompetens inom underhållsarbete med fokus på korrekt underhåll och att rutiner tas fram samt utvecklas för att säkra tillgänglighet och leverans av våra tekniska utrustningar av olika slag. Tjänsten är placerad på Arlanda och viss arbetstid kommer förläggas till Bromma. Tjänsteresor kan förekomma till våra övriga flygplatser. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att... - Arbeta med att uppnå effektiva och högkvalitativa underhållsprocesser - Du kommer ha ett nära samarbete med förvaltningsledning och tekniska förvaltare gällande underhållsplanering/underhållsuppföljning samt anläggningsregister - Bevaka utvecklingen och delta i tekniska utredningar kring underhåll samt föreslå utveckling - Stötta med upphandlingsunderlag för reservdelar, förebyggande underhåll på lång sikt - Ta fram materialflödes-, och resursplanering för underhållsaktiviteter - Delta i utvecklings- och investeringsprojekt för optimering av underhåll. - Medverka i budgeterings- och prognosarbete samt uppföljning och rapportering av utfall mot mål, plan och budget - Medverka med löpande rådgivning och beslutsfattning inom underhåll gällande tekniska lösningar, kostnader och är kontaktyta mot entreprenörer/leverantörer inom sitt område Din profil Vi söker dig som har… - slutförd gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller har annan relevant verksamhetskunskap inom ansvarsområdet som kan bedömas likvärdig - erfarenhet från underhållsarbete inkl. användande av affärs- och underhållssystem, såsom anläggningsregister, analysera, skapa, förändra underhållsaktiviteter, reservdelshantering/ lagerhållning och LCC - B-körkort, eftersom du kommer behöva ta dig runt på flygplatsen med hjälp av bil - erfarenhet av underhållsplanering med inriktning på automation, styr& regler/ industri - goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt kunskaper i engelska, eftersom du i din roll kommunicerar med såväl interna som externa aktörer. Det är meriterande om du har erfarenhet av… - Affärs/ underhållssystemet IFS - Större komplexa maskiner med flera olika beroenden - Dokumenterad underhållsutbildning - Projektarbete - Driftöverlämningsprocessen med dess föregående arbete Som person är du drivande och van att arbeta strukturerat och målinriktat. Då tjänsten innefattar många kontakter både internt och externt på Swedavias flygplatser är det viktigt att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga, har lätt för att skapa relationer och engagemang. Du ska tycka om att arbeta självständigt och i grupp. Om Swedavia Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. På vår hemsida: kan du läsa mer om vår rekrytering, hur en säkerhetsprövning går till och hur det är att jobba hos oss. Varmt välkommen!

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Underhållsingenjör

Arbetsuppgifter Som Underhållsingenjör kommer du vara huvudperson i att leda den strategiska utvecklingen av underhållet på våra gräv- och borrmaskiner. I arbetsuppgifterna ingår att följa upp och analysera data, i syfte att förbättra tillgängligheten på maskinerna. Du använder och arbetar i underhållssystemet Maximo samt medverkar i utveckling av nya metoder och arbetssätt inom området. Arbetet sker i nära samarbete med övrig personal inom sektionen och är förlagt till kontorstider. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som är utbildad ingenjör, gärna med inriktning mot maskin/underhåll eller har inhämtat likvärdig kunskap på annat håll. Meriterande är om du har erfarenhet av underhållsarbete från gruv-, eller processindustri. Kunskap i hur ett funderande förebyggande underhåll byggs upp samt förstår dess mål och syfte. Meriterande är även kunskaper i underhållssystemet Maximo. Som person har du ett positivt synsätt. Du är ansvarsfull, engagerad och noggrann. Du är analytisk och har en god kommunikativ förmåga. Du kan både i grupp och självständigt arbeta mot uppsatta mål. Ett krav är att du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift. Körkort klass B är även ett krav. Vi förutsätter att du delar vara grundläggande värderingar; omsorg, mod och ansvar. Det är viktigt att du är en god förebild för övriga verksamheten när det kommer till företagets B-safe säkerhetskultur. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt for att nå en säker och bra arbetsmiljö och arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet. Information Ytterligare information lämnas av Sektionschef Niklas Henriksson tfn 0970-72 92 94 Facklig information Ledarna [email protected] Unionen [email protected] SACO [email protected] Ansökan Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Ansökan med CV lämnas via ansökningsikon ”Ansök” i annonsen på vår hemsida www.boliden.com – Karriär – Lediga jobb. Frågor gällande din ansökan besvaras av HR-Generalist Miciel Wennström tfn 070-203 96 60 eller [email protected] Sista ansökningsdag 30 april 2024 Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Därför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undviks då vi sköter rekryteringen i egen regi.

16 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024