Erfaren Managementkonsult

Att arbeta för en mer hållbar värld ligger i vårt DNA. Vi bryr oss om människor och miljön och vi vill påverka vårt samhälle till det bättre och ta ansvar för vår omvärld. Vår vision är att ge människor och organisationer riktning och tillsammans skapa rätt förutsättningar för att förbättra samhället i fler dimensioner och som bidrar till att skapa den hållbara klimatsmarta framtiden. Bli en av oss! Den främsta anledningen till att du bör överväga att ansöka till oss på Sopra Steria är möjligheten till att få lära och ständigt utvecklas tillsammans med inkluderande, kompetenta och erfarna kollegor. Vi är på en tillväxtresa som bolag och här får du möjligheten att växa tillsammans med Sopra Steria. För oss är det en självklarhet att dela kunskap mellan oss och vi löser utmaningar tillsammans. Den kulturen har också bidragit till att vi flera år i rad tilldelats utmärkelsen Karriärföretag och även är utsedda till Sveriges bästa arbetsplats 2023 av Great Place to Work. Inom teamet Advisory på Sopra Steria stödjer vi ledande befattningshavare med strategi, verksamhetsutveckling och programledning av komplexa förändringsprojekt. Vår expertis ligger i gränslandet mellan strategi, operativ verksamhet och teknologi vilket gör att vi kan hjälpa våra kunder att definiera de affärskritiska frågeställningarna – och transformera verksamheten. I Sverige arbetar vi framför allt inom branscherna energi, telekom, hälsa/sjukvård och offentlig sektor. I vår tillväxt kommer det finns spännande utvecklingsmöjligheter i såväl våra konsultuppdrag som olika nyckelroller i vår organisation. Vem är du? Vi söker dig som jobbat som managementkonsult i ett antal år. Du besitter ett genuint intresse och kunskap inom verksamhetsutveckling med utgångspunkt i nya tekniska möjligheter och data. I dina tidigare uppdrag har du haft ansvarsfulla roller och jobbat mot beslutsfattare i kundorganisationen. Du förstår verksamhetens behov och utmaningar och kan utveckla och föreslå relevanta lösningar. I ditt driv att hitta nya lösningar för kund ser du nya affärsmöjligheter där vi som konsultpartner kan ta ett större ansvar. Som person tror vi att du är nyfiken, drivande och ansvarstagande. Kompetenser • Du har minst 8 års erfarenhet som managementkonsult • Du förstår och har ett intresse för hur tekniska lösningar kan tillämpas för att utveckla organisationens verksamhet • Har intresse och bevisad förmåga att utveckla kundrelationer och affärsmöjligheter • Tidigare erfarenhet som konsult och har jobbat mot någon av branscherna energi, hälsa/sjukvård, offentlig sektor och telekom • Du är van att facilitera beslutsprocesser, leda möten, workshops mm. • Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Du har akademisk examen inom relevanta områden Varför välja oss? Som medarbetare hos oss blir du en del av uttrycket ”Tillsammans når vi längre” och får arbeta tillsammans med ett genuint, nyfiket och drivet team. Samtidigt är du en del av en global koncern där vi är hela 60 000 medarbetare fördelat över 30 länder och kan vara med att påverka digitaliseringens framfart på riktigt – det är det vi menar med ”The world is how we shape it”, alltså att det vi gör för våra kunder varje dag skapar verklig förändring som formar världen och dess riktning framåt. Vi har en positiv kultur som tenderar att sprida sig hos våra kunder. Kulturen bygger bland annat på kunskapsdelning, självledarskap, transparens och teamwork. Med passion för människor och teknik skapar vi en bättre framtid tillsammans. Ansökan Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen på vår hemsida! Observera att vi inte tar emot ansökningar inkomna via mail. Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta rekryterande chef Karin Bildt Leijonhufvud, [email protected]. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Erfaren Managementkonsult

Att arbeta för en mer hållbar värld ligger i vårt DNA. Vi bryr oss om människor och miljön och vi vill påverka vårt samhälle till det bättre och ta ansvar för vår omvärld. Vår vision är att ge människor och organisationer riktning och tillsammans skapa rätt förutsättningar för att förbättra samhället i fler dimensioner och som bidrar till att skapa den hållbara klimatsmarta framtiden. Bli en av oss! Den främsta anledningen till att du bör överväga att ansöka till oss på Sopra Steria är möjligheten till att få lära och ständigt utvecklas tillsammans med inkluderande, kompetenta och erfarna kollegor. Vi är på en tillväxtresa som bolag och här får du möjligheten att växa tillsammans med Sopra Steria. För oss är det en självklarhet att dela kunskap mellan oss och vi löser utmaningar tillsammans. Den kulturen har också bidragit till att vi flera år i rad tilldelats utmärkelsen Karriärföretag och även är utsedda till Sveriges bästa arbetsplats 2023 av Great Place to Work. Inom teamet Advisory på Sopra Steria stödjer vi ledande befattningshavare med strategi, verksamhetsutveckling och programledning av komplexa förändringsprojekt. Vår expertis ligger i gränslandet mellan strategi, operativ verksamhet och teknologi vilket gör att vi kan hjälpa våra kunder att definiera de affärskritiska frågeställningarna – och transformera verksamheten. I Sverige arbetar vi framför allt inom branscherna energi, telekom, hälsa/sjukvård och offentlig sektor. I vår tillväxt kommer det finns spännande utvecklingsmöjligheter i såväl våra konsultuppdrag som olika nyckelroller i vår organisation. Vem är du? Vi söker dig som jobbat som managementkonsult i ett antal år. Du besitter ett genuint intresse och kunskap inom verksamhetsutveckling med utgångspunkt i nya tekniska möjligheter och data. I dina tidigare uppdrag har du haft ansvarsfulla roller och jobbat mot beslutsfattare i kundorganisationen. Du förstår verksamhetens behov och utmaningar och kan utveckla och föreslå relevanta lösningar. I ditt driv att hitta nya lösningar för kund ser du nya affärsmöjligheter där vi som konsultpartner kan ta ett större ansvar. Som person tror vi att du är nyfiken, drivande och ansvarstagande. Kompetenser • Du har minst 8 års erfarenhet som managementkonsult • Du förstår och har ett intresse för hur tekniska lösningar kan tillämpas för att utveckla organisationens verksamhet • Har intresse och bevisad förmåga att utveckla kundrelationer och affärsmöjligheter • Tidigare erfarenhet som konsult och har jobbat mot någon av branscherna energi, hälsa/sjukvård, offentlig sektor och telekom • Du är van att facilitera beslutsprocesser, leda möten, workshops mm. • Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Du har akademisk examen inom relevanta områden Varför välja oss? Som medarbetare hos oss blir du en del av uttrycket ”Tillsammans når vi längre” och får arbeta tillsammans med ett genuint, nyfiket och drivet team. Samtidigt är du en del av en global koncern där vi är hela 60 000 medarbetare fördelat över 30 länder och kan vara med att påverka digitaliseringens framfart på riktigt – det är det vi menar med ”The world is how we shape it”, alltså att det vi gör för våra kunder varje dag skapar verklig förändring som formar världen och dess riktning framåt. Vi har en positiv kultur som tenderar att sprida sig hos våra kunder. Kulturen bygger bland annat på kunskapsdelning, självledarskap, transparens och teamwork. Med passion för människor och teknik skapar vi en bättre framtid tillsammans. Ansökan Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen på vår hemsida! Observera att vi inte tar emot ansökningar inkomna via mail. Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta rekryterande chef Karin Bildt Leijonhufvud, [email protected]. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
IT Risk consultant

Do you have a passion for IT and an interest in top tier organizations? Are you working as a consultant and looking to put your career in overdrive? Are you a high-performing individual who is passionate about IT compliance and risk transformation. Then this is your chance to join our growth journey and to assist our clients in their digitalization processes and help them transform IT risk management and compliance processes! _ _ _ _ About Us Risk & Compliance Consulting (RCC) at KPMG Advisory is a diverse team of around 65 colleagues with subject matter expertise in risk transformation, compliance, forensic investigations and fraud risk management, internal control, risk management, internal audit and sustainability. We work with the full spectra of risk advisory services and our people have highly diverse backgrounds including legal, engineering, systems science, accounting and political science. Our diversity in both people and competencies makes us a leading advisor in the marketplace. We work with high-performing clients in all sectors including industrial sector, public sector, and financial services. An important part of our work is digitalization and integrating new technologies to transform risk management and compliance processes for our clients. We advise our clients in their transformation journeys and promote digital, innovative, and sustainable solutions to our clients’ business challenges. Your role You will be part of our RCC team working as a risk consultant in different industries and sectors together with competent and inspiring colleagues across KPMG. Our RCC practice is highly diverse and international to mirror our clients and engagements. As a risk consultant within our RCC practice, you will assist our clients in managing and transforming their risk management and compliance processes to meet ever increasing demands from customers and regulators. You need to be a passionate person and we are looking for candidates who have an interest in IT and experience in IT risk management related matters. You will have the opportunity to work closely with some of the best subject matter experts in the field, and to develop as a professional advisor and risk consultant. As a person, you need to thrive in the ever-changing and dynamic environment and in the project-based role of a consultant. You must have a desire to work side-by-side with others in team-based roles to solve our clients’ requests. You will work with different risk management agendas, and should be prepared to try different engagements within the broader governance, risk management and internal control area. Our engagements are increasingly related to digitalization and IT which is why we are looking for candidates with experience and an appetite for technology. As a risk consultant with a particular focus on IT risk, you will be involved in various client engagements within different sectors. More specifically, in your role you will together with other colleagues: - Advise clients on general risk management and internal control design matters or assist in evaluating and reviewing control systems - Advise clients on internal control structures over IT based on regulatory requirements and best practices. - Work with clients in key domains of compliance controls over IT. - Assist clients with the management of IT risk (e.g. controls over systems and applications) across the enterprise, as part of a broader risk management agenda. - Assist clients with the design of policies, procedures and standards that meet existing and newly developed regulatory requirements. - Perform reviews for clients, in particular related to internal controls over IT - Advise and inform clients on how to improve IT risk management and improve their risk management processes with a special attention to IT. - Perform investigations related to technology based on potential breaches or fraud. - Undertake workshops and train stakeholders and clients on how to best manage IT risks. We are looking for high-performing professionals who have between 2-5 years of experience from IT risk management and governance, risk management and compliance. Personal characteristics include a strong business focus, excellent communication skills, an analytical mindset, and a team-oriented way of working. We value team players, international experience, diverse backgrounds and strong drive and passion! Fluency in Swedish and English is expected, multilingual proficiency is meritorious. Want to make a difference with us? Don’t wait with your application as we review applications and are hiring on a rolling basis. If you have any questions about the position, please don’t hesitate to contact Aleksandar Jovanovic, [email protected] For any questions related to the recruitment process please contact Talent Partner, Susanne Hedberg, [email protected] We look forward to your application and for new colleagues to join our team! -- In this process we have the following steps; - Business interviews - Personality and logical tests and in depth interview - Final discussion - References - Background check At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms. We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.

2 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Integrationsutvecklare till TechSeed

Vår vision TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov. Vem söker vi? Vi söker dig som är duktig på självledarskap och har en nyfikenhet i din roll då du i rollen ofta behöver lägga ”pusslet” själv för att hitta den bästa lösningen. Utöver detta söker vi dig som har: Minst tre års arbetslivserfarenhet som utvecklare Goda kunskaper i Microsoft-stacken, främst .NET och Azure, men även BizTalk Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift Vi söker dig som har erfarenhet av att utveckla integrationer eller API:er. Json och XML läser du flytande men kan även skriva transformationer i antingen Xslt eller Liquid. Du gillar att jobba i team, men kan också jobba självständigt och kunna agera pådrivare. Vi ser också att du har god vana av att dokumentera, förvalta, buggrätta och övriga självklara delar i att driva en säker och stabil integration. Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser ellerConnectamed oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

27 mars 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
IT-Specialist (Talang eller erfaren)

Redan 1990 när vi startade vår verksamhet i Gnosjö hade vi som mål att skapa långsiktiga och nära samarbeten med företag i regionen. Genom att ständigt satsa på kompetensutveckling och hålla en hög servicegrad har vi idag byggt upp en organisation med fler än 50 medarbetare som kan ta hand om hela eller delar av våra kunders IT-miljö och verksamhetsveckling. Vi kan bygga upp, bygga ut, sköta drift, underhåll, säkerhet och support. Är du en IT-Specialist med höga ambitioner? Brinner du för utveckling och vill vara med att leverera moderna IT-tjänster i världsklass? Nu söker vi dig som vill arbeta som IT-specialist och vara med i utveckling inom flera områden: • IT-säkerhet • Infrastruktur • Cloud Hos Datakraft tror vi på att vår framgång som företag handlar om att skapa en arbetsmiljö där våra anställda trivs och utvecklas. Vi söker ständigt efter nya talanger som delar vår passion för IT och vill växa tillsammans med oss. Som en del av vårt dynamiska team får du förmånliga arbetsvillkor, en miljö där samarbete och gemensamma mål står i fokus samt möjlighet att ta egna initiativ. Vi är övertygade om att det är våra anställdas välbefinnande som är den verkliga grundstenen i vår verksamhet. Därför har vi skapat en arbetsplats som ger utrymme för personlig och professionell utveckling, där vi tror på att skapa starka team som arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål. Hos oss har du möjlighet att påverka din egen karriär och göra verklig skillnad. Hos oss blir du en av ca 20 tekniker som dagligen arbetar i en IT-teknisk miljö med varierande uppdrag inom bland annat säkerhet, molntjänster och mycket mer. Du kommer att ingå i ett team med 3-4 personer där ni tillsammans har ett gemensamt kundansvar. Dessutom kommer du att få förtroendet att axla ett eget ansvarsområde i gruppen som t ex IT-säkerhet, Infrastruktur, Cloud, Azure, Microsoft 365 m.fl. Rollen innebär att du deltar i specifika projekt tillsammans med andra konsulter och du har frekvent kontakt med kunder. Tillsammans utvecklar vi framtidens ITtjänster. Vem är du? Framförallt tror vi att du har ett stort IT-tekniskt intresse och en problemlösande inställning. Du kan vara nyexaminerad från någon typ av teknisk utbildning eller så har du några års erfarenhet. Du får en omfattande handledning och det är främst ditt intresse som styr i vilket specialistområde du kommer att arbeta. Som person är du positiv, engagerad och noggrann. Vi gillar, precis som du, att ta ansvar för vår egen insats med både driv och entusiasm både i interna uppgifter som i externa uppdrag. Du trivs bäst i en miljö som bygger på teamwork med en gemensam målsättning att ge kunden bästa kvalitet och service. Vi värdesätter din förmåga att samarbeta, att ge stöd och energi till din omgivning både med din kompetens eller bara genom att bjuda på ett skratt. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma framtiden för företag i vår region? Då är det dags att gå med oss på Datakraft! Välkommen till en arbetsplats där dina idéer och ambitioner tas på allvar och där vi tillsammans skapar verklig förändring. Sök idag och låt oss tillsammans göra skillnad.

21 mars 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Teknisk konsult inom produktutveckling

Qualipro AB är en framstående aktör inom teknisk konsultation och produktutveckling. Vi arbetar med spännande projekt och erbjuder våra kunder innovativa lösningar inom IT och teknik. Arbetsbeskrivning: Som Teknisk Konsult inom Produktutveckling kommer du att spela en avgörande roll i att driva och stödja våra kunders tekniska projekt. Vi söker passionerade och kompetenta individer med olika bakgrunder inom IT, inklusive men inte begränsat till scrum master, testledare, tekniska testare och utvecklare med nischad kompetens. Din uppgift kommer vara att arbeta i team och leverera tekniska lösningar av hög kvalitet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: För Business Analyst - Att samarbeta med kunder för att definiera tekniska krav och mål. För Projektledare - Att Planera och genomföra tekniska projekt inom produktutveckling. För Scrum Master - Delta i agila processer facilitera och driva på agila processer i projekten För Testare och Testledare - Att utföra planering och exekvering av tekniska tester och kvalitetssäkring av produkter. För utvecklare - Utveckla och implementera specialiserade tekniska lösningar enligt behov. med bakgrund inom olika teknologi stacker. såsom, java, C++, Scala, Akka, C# Kvalifikationer: En kandidatexamen inom IT eller relaterat område. Erfarenhet av teknisk projektledning och/eller produktutveckling. Kunskap om agila metoder, inklusive Scrum. Färdigheter inom testning och kvalitetssäkring är en fördel. Nischad kompetens inom relevanta tekniska områden (ange specifika områden om tillämpligt). Stark kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga. Vi erbjuder: En dynamisk och innovativ arbetsmiljö. Möjligheten att arbeta med spännande projekt och utmanande tekniska utmaningar. Kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter. Attraktiv lön och förmåner. Kollektivavtal Om du är en tekniskt kunnig person som älskar att lösa komplexa problem och vill vara en del av vårt dedikerade team, skicka din ansökan inklusive CV och en kortfattad presentation av din tekniska bakgrund Vi ser fram emot att välkomna dig till Qualipro AB och tillsammans skapa framgångsrika tekniska och kvalitativa lösningar för våra kunder. OBS: Är du idag verksam som konsult eller är intresserad av att bli det (Freelance konsult) tveka inte att skicka in ditt CV. Vi kan hjälpa dig att hitta till ditt nästa drömuppdrag också. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

19 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
BI/Beslutsstödskonsult

Dizparc söker ytterligare konsulter som kan stärka upp vårt redan kompetenta BI-team och hjälpa våra kunder att vara bäst! På Dizparc är vi inte fler än att varje medarbetare spelar en avgörande roll. Både för oss själva och för våra kunder. Därför söker vårt Umeåkontor nu fler drivna personer som kommer till jobbet för att både utveckla och utvecklas. Vi söker dig som har flera års erfarenhet och bred kunskap om BI-lösningar, modeller och datalager. Din tyngdpunkt kommer att ligga på att utveckla lösningar baserad på Microsoft-teknologier och vara expert inom Power BI. Den person vi söker blir en av våra seniora specialister inom området Business Intelligence. Vi tror att du har medverkat i mer ett flertal BI-implementationer byggd med Microsoftteknik och kan föreslå kundlösningar med hjälp av och tillsammans med dina nya kollegor. Du är väl förtrogen med Kimballmetodiken, datalager och Power BI. Vi jobbar främst med Azure som plattform eftersom vi tror att det är den bästa plattformen för BI och analys och Dizparc är partner till Microsoft inom området Data & AI. Du jobbar både med tekniska lösningar och verksamhetsnära mot kund för att designa, modellera samt utveckla rapporterings- och analyslösningar för Dizparcs kunder. Teamet består av positiva och kunniga kollegor som gärna delar med sig av sina erfarenheter. Det finns goda möjligheter att bredda din kompetens snabbt då Dizparc har många kunder inom många olika branscher. Vem är du? Vi ser gärna att du har ett intresse för ny teknik och vilka möjligheter de digitala hjälpmedlen för med sig. Vi vill att du som person är engagerad och gillar att samarbeta med andra människor och att du kommunicerar på ett tydligt sätt. I arbetet är du noggrann och medveten om mål och tycker det är viktigt med kvalitet. Vi tror också att du trivs med att arbeta nära kund. För tjänsten krävs flytande kunskaper i tal och skrift i svenska och goda kunskaper i engelska. Ansökan skrivs på svenska eftersom våra flesta kunder är svenska bolag. Det är meriterande är om du har: · Stor kompetens inom Power BI och dessa funktioner. · Flerårig erfarenhet av business Intelligence, affärssystem och beslutsstöd. · Kunskap inom SQL, SQL Server och/eller andra databassystem · Arbetat med design och modellering av datalager · Erfarenhet av BI-implementationer i Microsoft Azure och Azures eco-system. · Erfarenhet av Azure Synapse Analytics och MS Fabric. · Medverkat i flertalet BI-implementationer. Vi har vårt kontor i Umeå och jobbar enligt konceptet hybrid flexarbetsplats, dvs vi är regelbundget på plats på vårt fina kontor. Urval sker löpande och tillsättning av tjänsten görs när vi hittat rätt kandidat, även om ansökningstiden inte gått ut. Vilka är vi? Du kommer till ett företag som är ungt i sinnet men som har medarbetare med många års erfarenhet från branschen. Dizparc är ett företag där vi är engagerade i att hjälpa våra kunder att ta nästa steg i deras digitala utveckling. Vi arbetar tight tillsammans och delar gärna våra erfarenheter med varandra. Vår ambition är att alltid ligga i framkant och erbjuda de senaste lösningarna branschen har att erbjuda. Vi jobbar aktivt med att bygga en bra företagskultur och värnar om att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan fritid och arbete.

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Integrationsutvecklare till TechSeed

Vår vision TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: - Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans - En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer - Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap - Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål - Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov. Vem söker vi? Vi söker dig som är duktig på självledarskap och har en nyfikenhet i din roll då du i rollen ofta behöver lägga ”pusslet” själv för att hitta den bästa lösningen. Utöver detta söker vi dig som har: - Minst tre års arbetslivserfarenhet som utvecklare - Goda kunskaper i Microsoft-stacken, främst .NET och Azure, men även BizTalk - Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift Vi söker dig som har erfarenhet av att utveckla integrationer eller API:er. Json och XML läser du flytande men kan även skriva transformationer i antingen Xslt eller Liquid. Du gillar att jobba i team, men kan också jobba självständigt och kunna agera pådrivare. Vi ser också att du har god vana av att dokumentera, förvalta, buggrätta och övriga självklara delar i att driva en säker och stabil integration. Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta (https://techseed.teamtailor.com/connect)med oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Senior Projektledare Microsoft Dynamics 365

- Projektledare - En mångsidig roll som förändrats” Så beskriver Ulf (https://www.linkedin.com/in/ulftranesjo/)sin roll som projektledare på Fellowmind. Med detta menar han bland annat att relationen mellan kund och leverantör, med den traditionella vattenfallsmetoden, har gått över till ett gemensamt samspel enligt agil metodik. Rollen som projektledare har därmed också förändrats och det är en del av det som sporrar Ulf i sin roll och förhoppningsvis även dig som blir vår nästa projektledare. Om tjänsten I rollen som projektledare arbetar du tätt med hela projektorganisationen, både med det egna teamet och kundens. Det gäller att från start börja bygga upp ett förtroende hos kunden. Detta görs genom bra framdrift, god ordning och tydlig kommunikation. Projektledaren har det övergripande ansvaret för projektet avseende framdrift, uppföljning och resultat. Därtill får projektledaren stöd med planering och uppföljning av det vi kallar strömledare samt lösningsarkitekter inom projektet. - Idag lägger jag mycket mer av min tid på att skapa rätt förutsättningar för projektet, så att projektet kan drivas utan störningar, vilket gör att vi kommer framåt snabbare. Rollen har blivit mer coachande och inlyssnande vilket passar mig utmärkt. Men till detta måste man också lägga till ett snabbfotat agerande. Det kan gälla allt från resursbrister, nya delprojekt eller förändringar av scope som måste hanteras, och det ska gå fort och vara strukturerat” säger Ulf. Vi söker dig som: - Idag arbetar i en projektledarroll inom ERP, och gjort det i minst 5 år - Har en coachande ledarstil och är bra på att lyfta andras prestationer - Är strukturerad och har ett tydligt processtänk med ett stort intresse för verksamhet, affärsprocesser och flöden - Är en fena på det kommunikativa och har lätt för att skapa förtroende och anpassa dig efter mottagaren. Då du kommer jobba både internationellt och nationellt är det en förutsättning att du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska Det är meriterande om du har erfarenhet av en agil projektmetodik alternativt att du har ett stort intresse för att lära dig det. Givetvis är det även en fördel om du har en bakgrund inom Dynamics 365 F&O eller AX som det hette tidigare, men du kan likväl komma från annat ERP (till exempel NAV/Business Central, Jeeves, M3, Visma, IFS, SAP) alternativt någon ISV/3:e parts-lösning. Det praktiska Start: Gärna så snart som möjligt, men vi har förståelse för att du har uppsägningstid att ta hänsyn till. Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är givetvis flexibla och utgår från att det ska fungera för alla parter. Placering: På något av våra kontor i Malmö, Göteborg, Helsingborg, Halmstad, Jönköping eller Stockholm. Resande är en naturlig del av rollen för att vara på plats ute hos kunder. Rekryteringsprocessen kommer bestå av telefonintervju, djupintervjuer, test och referenstagning. Vi tillämpar löpande urval och läser alla ansökningar löpande.

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Senior Planner

ArtiCap is looking for an experienced planner to join our team. The ideal candidate will have a track record of working on complex large scale construction projects as well as within one or more of the following : Pharmaceutical, BioTech, Data Centre, Industrial, Logistics, Manufacturing, Chemical or similarly complex asset type. Job Objectives Maintain and monitor master plan schedule Prepare and monitor tasks ensuring satisfactory realization of project requirements against the project schedule Integrate various contract packages into master plan schedule Review contractor’s submitted schedule and make recommendations to client Prepare regular internal/external weekly and monthly progress report for management and client Develop a project control procedure to monitor the progress of project Interact with contractor and verify the project data to update project schedule Develop mitigation plans Assess any contractor’s extension of time claim and prepare defence claim report Put forward recommendation report for any contractor’s EOT claim Analyse critical path and constraints to determine the effect of changes to project schedule Work out site logistic planning for project Prepare and propose ‘micro-management’ schedules for critical elements of work Skills Required Sr planner >7 years scheduling/planning experience Knowledge and experience of all of the main design or project management concepts, tools and techniques Excellent knowledge of construction industry technical matters, such as different procurement routes, value management and value engineering Understanding of the financial aspects of a project Primavera P6 planner desirable Membership of a recognised professional body Good knowledge and experience gained within a hi-tech environment such as industrial, manufacturing, pharma, logistics. Qualifications Minimum of 4 years’ experience preparing cost estimates. Experience in commercial, data center, high-tech, healthcare, manufacturing Industries preferred. Fluent English language skills mandatory, Swedish language skills desirable

31 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024