Verksamhetskonsult, IT

Sök bland 39 lediga jobb som Verksamhetskonsult, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!

Product Owner

Företagsinformation Vi bygger framtidens informationssamhälle. Ida Infront bygger framtidens informationssamhälle med iipax – en produkt för digitalsmarta myndigheter. Vi är ett väletablerat företag som främst erbjuder IT-lösningar till nordiska myndigheter. Lösningarna baseras på vår egen produkt iipax som har funktioner för säkert informationsutbyte, effektiv ärendehantering och hållbar e-arkivering. Syftet med våra IT-lösningar är att förenkla och effektivisera såväl myndigheternas som medborgarnas vardag. Ida Infront grundades 1984 och har idag ca 140 medarbetare i Linköping, Stockholm och Mumbai. Företaget är en del av Addnode Group vars aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Ida Infront söker en produktägare för sin plattformsutveckling. Som produktägare jobbar du nära våra två plattformsteam, med placering i Linköping eller Stockholm. Vi erbjuder dig stora möjligheter att vara med och påverka, ett utmanande och utvecklande jobb, i ett väletablerat och stabilt företag. Vill du ha en central roll i verksamheten och utforma plattformen för stora samhällsviktiga system så kan det här vara en möjlighet för dig! Vår produktplattform iipax möjliggör bland annat ett passfritt Europa, e-deklarationer och effektiva dna-analyser. Det finns många fördelar med att arbeta hos oss. Här blir du en del av ett framgångsrikt IT-produktföretag med platt organisation och stabil kundbas. Vi är verkligen stolta över den samhällsnytta våra system bidrar till. Vi är också ett värderingsstyrt företag med stark laganda, och vi satsar på vårt ledarskap samt på att ge våra medarbetare goda möjligheter till kompetensutveckling. Du får en god introduktion av dina kollegor och via Ida University som är ett skräddarsytt introduktionsprogram för att komma in i arbetet och fortsätta utvecklas med oss. Du är placerad på något av våra kontor i centrala Linköping eller centrala Stockholm. Det funkar även fint att jobba på distans från ditt hemmakontor eller någon annanstans där du trivs att jobba. Rollbeskrivning Som produktägare inom affärsområdet Platform Services är du en viktig spelare för utvecklingen av vår produktplattform. Du ansvarar för att upprätthålla en prioriterad backlog utifrån övergripande produktstrategi samt krav och önskemål från kundteamen. I din roll har du ett nära samarbete med våra två utvecklingsteam, UX-specialist, Product Managers, CPO och CTO. Vår plattform används för olika lösningar inom ärendehantering, e-arkivering och säker kommunikation. Du kommer att vara produktägare för flera olika plattformssystem av olika art vilket kräver en bred kompetens. Som produktägare inom Platform Services, arbetar du med följande: • Arbetar med att definiera, estimera och prioritera nya funktioner i nära samarbete med kundprojekt och utvecklingsteam • Upprätthåller en årsplan och kommunicerar denna till interna intressenter • Planerar och följer upp åtagande mot kundprojekt • Hjälper kundprojekt och säljare och informerar om de funktioner som finns i plattformen • Genomför demos av plattformen för interna intressenter • Ingår i företagets produktledningsgrupp Din profil Du har en högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper. Som produktägare på Ida Infront har du kunskaper om och/eller erfarenhet av utveckling av IT-system, gärna i större organisationer eller inom offentlig sektor. Du har ett intresse av att utforma storskaliga system och har bred kompetens inom teknik, utveckling och digitalisering. Personliga förmågor Som produktägare har du en mycket god kommunikativ förmåga. En stor del av arbetet handlar om att förmedla vad som ska göras och inte minst varför det är viktigt och hur det passar in i den övergripande visionen för vår plattform. Du har förmågan att jobba självständigt men gillar att vara en del av teamen. Du jobbar strukturerat och har förmåga att prioritera din egen tid. Ansökan Ida Infront anser att mångfald berikar verksamheten och välkomnar sökande med olika bakgrund, kön, erfarenhet samt personliga egenskaper. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vid frågor om jobbet eller oss, kontakta Value Stream Manager Camilla Krook. Mail: [email protected], tfn: 0761017172. Vi har valt rekryteringsupplägg och undanber oss kontakt från säljare, annonsörer och rekryterare.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Verksamhetsutvecklare med inriktning digitalisering

Vi söker nya kollegor! Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna. Kinda kommun står i startgroparna för ett förändringsarbete inom digitalisering där vi bytt IT-leverantör och bygger upp något nytt tillsammans med en upphandlad aktör. Vi ska bli än bättre på att använda teknik och nya arbetssätt för att utveckla verksamheten. Vi ser över processer och digitaliserar för att tillgodose våra elevers, vårdnadshavares, medarbetares och medborgarnas behov. Uppdraget innebär att utifrån verksamhetens behov driva den digitala utvecklingen framåt inom skolans område. Du leder processer och projekt för att förverkliga nya digitala arbetssätt och samarbetar tätt med såväl våra verksamheter som kommunens övriga IT- och digitaliseringsansvariga. Du kommer att ingå i utvecklingschefens arbetsgrupp på central nivå i kommunen. På bildningsförvaltningen kommer du att arbeta med sakkunniga inom nämndens verksamhetsområden (alla skolformer från förskola till komvux samt arbetsmarknad, fritidsgård, kulturskola och flyktingmottagning) och du förväntas såväl bevaka som driva frågor inom ditt område tillsammans med verksamheterna. I din roll ansvarar du för att ha överblick över förvaltningens digitala miljöer, digital utveckling i alla led, från att vara ett stöd i verksamheterna till att hantera systemen och arbeta strategiskt på förvaltnings- och kommunnivå. Stödet till verksamheterna kan handla om både utbildningar, rutiner, systemutveckling, implementering av nya system och att öka utbudet av digitala tjänster både riktade till medborgare och personal. Du kommer att delta i bildningsförvaltningens ledningsgrupp tillsammans med alla chefer och sakkunniga. I en liten kommun blir arbetet både strategiskt och operativt och både förvaltningsspecifikt och mer kommunövergripande. Kvalifikationer: Vi söker dig med akademisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har arbetat med verksamhetsutveckling inom skolområdet med stöd av digitalisering och är bekant med skoladministrativa system. Idag har vi IST och Unikum som de största systemleverantörerna men en ny upphandling genomförs under detta år. Du har erfarenhet av att planera, leda, koordinera och följa upp projekt inom IT/digitalisering. Du har också erfarenhet av samverkan, kravställning och utvärdering av leverantörer. Du har erfarenhet av arbete med metoder kopplat till behovsinventering, förändringsarbete och tjänstedesign. Du är social, strukturerad och kommunikativ med en stark drivkraft och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är pedagogisk och har erfarenhet av att utbilda, stödja och leda verksamheter i förändringsarbete. Du har erfarenhet av utveckling av digitala tjänster och kunskap om tekniska lösningar som bidrar till digitalisering. Din förmåga att samarbeta, att skapa förtroende och bygga relationer mycket viktig. Du har hög och bred kompetens inom området digitalisering och digitala verktyg. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Mer information och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.  Vi arbetar med löpande intervjuer och vi kommer överens om när det är lämpligt att börja här hos oss.  Välkommen med din ansökan - vi väntar på dig! Sista ansökningsdag: 2024-04-30 Kinda består av ca 10 000 medborgare som tillsammans bygger och utvecklar kommunen. Samverkan är en förutsättning för utveckling och vi arbetar med medborgardialog och med andra kommuner för kunskapsutbyte och tillväxt. Vi har bra kommunikationer till Linköping och därifrån ut till hela världen. Täta expressbussavgångar innebär bra pendlingsmöjligheter. Vi vill att du gör din ansökan elektroniskt via länken. Det underlättar vår administration av ansökningarna. Tack! Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Vill du vara med? Tillsammans utvecklar vi Kinda kommun! #adifferentkindawork

12 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Solution Engineer/IT-konsult till Nordlo i Umeå eller Lycksele

Vi fortsätter växa och behöver förstärkning i vårt changesteam!  Drivs du av att införa tekniska förändringar för att skapa verksamhetsnytta - på riktigt? Att få använda din kreativitet för att lösa problem? Sporras av att få samarbeta med andra drivna individer som vill utvecklas tillsammans med dig?   Kom och jobba med oss på Nordlo, där vi levererar IT- och digitaliseringslösningar till flertalet spännande kunder. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur, det är därför våra kunder tycker så bra om oss.  Om rollen som Solution Engineer Som solution engineer är du en viktig del av det vi kallar change-teamet – det team som är ansvariga för att driva teknisk förändring. Arbetet kan innebära allt från förstudier, att ta fram design- och lösningsförslag, driva migreringsprojekt, men främst innefattar det en bred variation av tekniska implementationer.  Rollen innebär ett nära samarbete med Nordlos kunder för att på bästa sätt tillgodose deras verksamhetsbehov och driva effektiva förändringar. Vi jobbar dagligen med att införa både ny spännande teknik, säkerställa funktion på nuvarande lösningar och se till att våra kunder utvecklas i takt med att IT rör sig framåt. Vi har därför en stor bredd på vad vi kan erbjuda våra kunder och våra medarbetare.  Urval av fokusområden för rollen  - Publika molntjänster - främst Azure - Microsoft 365 - IAM/identitetshantering - IT-säkerhet - Nätverk och brandvägg - Infrastruktur, virtualisering och server  Tjänsten tillsätts på vårt kontor i Umeå eller Lycksele. Placeringsort kan vara förhandlingsbart efter behov, men vi vill ha möjlighet att ses då och då.    Om dig  Vi tittar främst på dig som individ och din personlighet, för oss är det viktigt att du trivs och utvecklas och att teamet har kul. Några års erfarenhet att arbeta med förändring och projekt som tekniker eller konsult är meriterande men vi söker även dig som har lite mindre erfarenhet men med stor vilja att utvecklas tillsammans med oss.   Du ska trivas att samarbeta i team, vara tydlig i kommunikation och vilja driva dina leveranser och projekt målinriktat. Du ska trivas med förändring, vara anpassningsbar och ständigt sträva efter förbättringar i vardagen.   Du kommer ges stort eget ansvar och drivs därför av att anta nya utmaningar och leda dig själv och dina kollegor till leveranser med hög kvalitet. Du är noggrann, har ett drivande tekniskt intresse och har stor vilja att lära.   Om Nordlo Med cirka 850 kollegor på 45+ kontor i Sverige och Norge levererar vi tjänster inom IT-infrastruktur till kunder inom både offentlig och privat sektor. Vi utvecklar våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar. Vi finns till för att stärka våra kunder och effektivisera deras verksamhet.    För att du ska trivas och må bra i vår organisation är ditt välmående viktigt för oss. Vi tror på mångfald och arbetar aktivt för en jämlik och inkluderande företagskultur. Som anställd hos oss kan du förvänta dig följande:   En god balans mellan arbete och fritid En stor delaktighet och möjlighet att påverka Ett nära samarbete mellan team och kollegor Ett lyhört och närvarande ledarskap  Fördelaktiga personalförmåner  Är du vår nästa kollega?   Tveka inte på att skicka in din ansökan redan nu, men senast: 2024-05-10   Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Affärsutvecklande Technical Architect

Avanti har utifrån flera års erfarenhet skapat en unik och framgångsrik modell i syfte att säkerställa rätt kandidater och kompetens kopplat till våra uppdragsgivares mål och visioner. Vår samlade kompetens och kundanpassade processer ligger till grund för utvecklande och lyckade samarbeten, rekryteringar och interimslösningar.  Avantimodellen bygger på insikt och förståelse för våra uppdragsgivares verksamhet och bransch. Vi på Avanti har en tydlig vision om hur rekryteringar, interimslösningar och dess processer kontinuerligt kan vidareutvecklas i interaktion med våra uppdragsgivare. Avantimodellen och våra processer gör det också möjligt att effektivt kvalitetssäkra våra uppdrag.  Technical Architect Vår uppdragsgivare står inför en expansionsfas och söker en nyckelspelare som kan vara med och vidareutveckla samt säkerställa såväl tekniska lösningar som goda kundrelationer. Med kompetens och erfarenhet av IT-arkitektur kan du följa upp, vägleda och komma med förslag på nya lösningar. De flesta kunderna har högt ställda säkerhetskrav och återfinns inom ett flertal branscher. Tillsammans med bolagets olika team vidareutvecklar du kundrelationer och skapa nya affärsmöjligheter. Ett arbete som ställer höga krav på såväl teknisk kompetens, affärsmässighet som sociala färdigheter.  Som person Vi ser att du förutom ditt tekniska intresse och kompetens också har ett tydligt affärstänk och trivs i en kontext med många kontaktytor. Vidare är du en lyhörd person med kvalitetstänk som ser till att de tjänster som levereras håller hög standard. Bakgrund och erfarenhet Vi ser att du har flera års erfarenhet av IT-arkitektur och troligtvis har du initialt arbetat som utvecklare/programmerare. Du har erfarenhet av att arbeta med drift av affärskritiska miljöer och är van att arbeta med molnlösningar, gärna Azure. Troligen har du en eftergymnasial utbildning inom IT och du behärskar såväl svenska som engelska på en affärsmässig nivå. Om tjänsten Omfattning: Heltid, tillsvidare                                                                                                  Placering: Centralt i Stockholm Start: Enligt överenskommelse Har du frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen får du gärna kontakta ansvariga rekryteringskonsulter; Hans Holmqvist, [email protected] tel. +46 (0)700 929 420 Niklas Almquist, [email protected] tel. +46 (0)733 640 640 Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt då våra intervjuer sker löpande. Välkommen!

10 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Verksamhetsutvecklare

Åt vår kund söker vi en verksamhetsutvecklare. Avdelningen Digitala Tjänster har behov av en verksamhetsutvecklare för att säkerställa avdelningens utvecklingsarbeten med helhetsperspektiv på det digitala kundmötet och en lösningsarkitekt för att planera realiseringen av IT-lösningar baserat på verksamhetens behovsbild och med förutsättningar från existerande IT-tjänster i organisationen. Verksamhetsutvecklare: Som verksamhetsutvecklare kommer du att ingå i ett kundflödesteam som arbetar produktområdesöverskridande och är ett av avdelningens gemensamma förmågeteam. Verksamhetsutvecklaren kommer att ha ett nära samarbete med andra professioner inom teamet, såsom tjänstedesigners och kundflödesanalytiker samt andra team inom och utanför avdelningen. På en strategisk nivå handlar det om att medverka till att teamet är en drivande kraft i förändringsarbete tvärs över hela avdelningen och att vara ett stöd i olika vägval till ledning och strategiska produktansvariga i sitt beslutsfattande. På en mer operativ nivå ingår bland annat i arbetsuppgifterna: Att omvandla behov/insikter till visualiserade modeller. Att beskriva verksamheten i hanterbara delar. Att beskriva och analysera verksamhetsprocesser och flöden, hur informationen hanteras. Analys av informationskvalitet. Att genomföra verksamhetsanalys genom att dokumentera processer, information, begrepp, krav och verksamhetsregler. Operativ ledning och organisering av verksamhetsmodellering. Att utmana teknikstödet så att det stöttar verksamheten på rätt sätt. Att beskriva verksamhetsförmågor genom att definiera och tydliggöra information och processer. Att ta fram andra visualiseringar som behövs för att tydliggöra viktiga samband. Stödja, inom olika förändringsinitiativ, med att lyfta blicken från specifik leverans och produktområde till helhetsperspektiv för att uppnå önskade verksamhetseffekter. Delta i olika forum och initiativ som representant för teamet/professionen. Bygga förståelse för vår verksamhet och ha ett strategiskt och långsiktigt tänk. Erfarenhetskrav Minst 9 års arbetslivserfarenhet. Tala och skriva svenska och engelska flytande. Akademisk examen inom IT, civilingenjör, civilekonom eller motsvarande. Minst 6 års erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller verksamhetsarkitektur. Minst 4 års erfarenhet av att, i nära samarbete med verksamheten, kartlägga hur information och processer flödar i verksamheten. Minst 2 års erfarenhet av att visualisera verksamheten genom modeller såsom begreppsmodeller och informationsmodeller. Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat agilt enligt scrum eller kanban inom en organisation som tillämpar safe. Minst 1 års erfarenhet av arbete eller uppdrag kopplat mot IT inom statlig myndighet. Konsulterna ska kunna kommunicera på svenska i både tal och skrift. Detta innebär att obehindrat kunna tillgodogöra sig information och kommunicera med samtliga kontaktytor inom detta uppdrag. Meriterande Tidigare erfarenhet av framtagande av digitala lösningar för både B2B och B2C. Tidigare erfarenhet av samarbete med ledningsgrupper. Tidigare erfarenhet av taktiskt och operativt samarbete med produktteam. Tidigare erfarenhet av kravställning inför framtagande av verksamhets- och IT-lösningar, inkluderande kravställning mot PEGA. Erfarenhet av att samarbeta och kommunicera inom en stor organisation (större än 5000 medarbetare) med många intressenter. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

8 april 2024
Sista ansökan:
16 april 2024
Financial ERP Program Manager to If Insurance

We are looking for a passionate Program Manager who loves to drive change! We are in the process of transforming and re-engineer our core financial systems and process setup, to a more modern, less complex and more efficient. Our future will be more based on a larger Cloud COTS (Commercially Of The Shelf) footprint, rather than on solutions built in-house. It’s a great transformation opportunity addressing some of our corporate financial processes such as cash management, accounting, reporting and controlling. We are now ramping up the RFP process, preparing for the actual implementation to follow, so we offer a great opportunity to join in the middle of the RFP where you can influence what we source in terms of system as well as systems integration vendor, and how to set up and prepare for the actual implementation. About the role As the Financial ERP Program Manager, you will, together with a suitable team, be responsible for taking us from the RFP stage into the actual implementation of our transformation roadmap, where a new Financial ERP solution is the key component and catalyst for change. You will be responsible for managing the end-to-end implementation of the Financial ERP system. This includes planning, scoping, scheduling, execution, testing, go-live, and optimization. Some of the key responsibilities will be the following: Program/Project Planning and Management Stakeholder Management Budget Management Risk Management Resource Management ERP System Implementation Is this you? You are an experienced project / program manager who has delivered large Financial ERP programs and implementations in a cloud environment. We believe you are a team player having a solid experience from change management with an interest to empower people and make them grow by applying a coaching leadership style. You are used to working in a complex delivery setup, have high integrity and are willing to challenge the status quo in a constructive and actionable way. You can build trust and handle a large responsibility, are ambitious to achieve sustained results and not afraid of making decisions. In addition, you have the ability to work on a strategic level, but are willing to go into more details when necessary. You have: Experience from delivering larger ERP implementations where financial modules were in scope, extra meriting if it was in the financial / insurance or service sector Experience from delivering programs where external vendors (systems integrators) were part of the delivery team Experience from deliver in an Agile Operating Model / Framework Formal education – minimum bachelor level Strong communication skills (English) If applies a hybrid work-model, where they combine working from the office and from home/remote. The office is located in Bergshamra, Solna. Interested to learn more? In this recruitment If Insurance is collaborating with IDG Recruitment. If you have any questions, please contact Jessica Bergström,Senior Recruitment Consultant at 0735-920777. Kindly apply with your CV or LinkedIn profile and we will get back to you as soon as possible. Selection and interviews are ongoing. About If Insurance We are If. Our purpose is to give people confidence today to shape their tomorrow. To make this possible, trust is our backbone. We stay ahead and challenge ourselves to grow. And we always put our hearts into it – because it takes more than bright minds to make brilliant things happen. We are the leading insurance company in the Nordics/Baltics and a stable employer with 7,900 dedicated professionals. But most importantly, we are protectors of people, enablers of companies and encouragers of dreams. With our joint force of expertise and engagement we always stand by our customers’ side. Giving them the security and the confidence to be curious, explore new worlds, start new businesses and live their lives. We are an equal opportunity employer, convinced that a diverse and inclusive work culture boosts innovation and the growth of intellectual capital in many ways. It doesn’t matter who you are, where you come from, or what you look like. It is the different perspectives, backgrounds, and experiences each of us have and share, that will make a difference. Come and join us!

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Integrationsutvecklare till TechSeed

Vår vision TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov. Vem söker vi? Vi söker dig som är duktig på självledarskap och har en nyfikenhet i din roll då du i rollen ofta behöver lägga ”pusslet” själv för att hitta den bästa lösningen. Utöver detta söker vi dig som har: Minst tre års arbetslivserfarenhet som utvecklare Goda kunskaper i Microsoft-stacken, främst .NET och Azure, men även BizTalk Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift Vi söker dig som har erfarenhet av att utveckla integrationer eller API:er. Json och XML läser du flytande men kan även skriva transformationer i antingen Xslt eller Liquid. Du gillar att jobba i team, men kan också jobba självständigt och kunna agera pådrivare. Vi ser också att du har god vana av att dokumentera, förvalta, buggrätta och övriga självklara delar i att driva en säker och stabil integration. Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser ellerConnectamed oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Erfaren Managementkonsult

Att arbeta för en mer hållbar värld ligger i vårt DNA. Vi bryr oss om människor och miljön och vi vill påverka vårt samhälle till det bättre och ta ansvar för vår omvärld. Vår vision är att ge människor och organisationer riktning och tillsammans skapa rätt förutsättningar för att förbättra samhället i fler dimensioner och som bidrar till att skapa den hållbara klimatsmarta framtiden. Bli en av oss! Den främsta anledningen till att du bör överväga att ansöka till oss på Sopra Steria är möjligheten till att få lära och ständigt utvecklas tillsammans med inkluderande, kompetenta och erfarna kollegor. Vi är på en tillväxtresa som bolag och här får du möjligheten att växa tillsammans med Sopra Steria. För oss är det en självklarhet att dela kunskap mellan oss och vi löser utmaningar tillsammans. Den kulturen har också bidragit till att vi flera år i rad tilldelats utmärkelsen Karriärföretag och även är utsedda till Sveriges bästa arbetsplats 2023 av Great Place to Work. Inom teamet Advisory på Sopra Steria stödjer vi ledande befattningshavare med strategi, verksamhetsutveckling och programledning av komplexa förändringsprojekt. Vår expertis ligger i gränslandet mellan strategi, operativ verksamhet och teknologi vilket gör att vi kan hjälpa våra kunder att definiera de affärskritiska frågeställningarna – och transformera verksamheten. I Sverige arbetar vi framför allt inom branscherna energi, telekom, hälsa/sjukvård och offentlig sektor. I vår tillväxt kommer det finns spännande utvecklingsmöjligheter i såväl våra konsultuppdrag som olika nyckelroller i vår organisation. Vem är du? Vi söker dig som jobbat som managementkonsult i ett antal år. Du besitter ett genuint intresse och kunskap inom verksamhetsutveckling med utgångspunkt i nya tekniska möjligheter och data. I dina tidigare uppdrag har du haft ansvarsfulla roller och jobbat mot beslutsfattare i kundorganisationen. Du förstår verksamhetens behov och utmaningar och kan utveckla och föreslå relevanta lösningar. I ditt driv att hitta nya lösningar för kund ser du nya affärsmöjligheter där vi som konsultpartner kan ta ett större ansvar. Som person tror vi att du är nyfiken, drivande och ansvarstagande. Kompetenser • Du har minst 8 års erfarenhet som managementkonsult • Du förstår och har ett intresse för hur tekniska lösningar kan tillämpas för att utveckla organisationens verksamhet • Har intresse och bevisad förmåga att utveckla kundrelationer och affärsmöjligheter • Tidigare erfarenhet som konsult och har jobbat mot någon av branscherna energi, hälsa/sjukvård, offentlig sektor och telekom • Du är van att facilitera beslutsprocesser, leda möten, workshops mm. • Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Du har akademisk examen inom relevanta områden Varför välja oss? Som medarbetare hos oss blir du en del av uttrycket ”Tillsammans når vi längre” och får arbeta tillsammans med ett genuint, nyfiket och drivet team. Samtidigt är du en del av en global koncern där vi är hela 60 000 medarbetare fördelat över 30 länder och kan vara med att påverka digitaliseringens framfart på riktigt – det är det vi menar med ”The world is how we shape it”, alltså att det vi gör för våra kunder varje dag skapar verklig förändring som formar världen och dess riktning framåt. Vi har en positiv kultur som tenderar att sprida sig hos våra kunder. Kulturen bygger bland annat på kunskapsdelning, självledarskap, transparens och teamwork. Med passion för människor och teknik skapar vi en bättre framtid tillsammans. Ansökan Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen på vår hemsida! Observera att vi inte tar emot ansökningar inkomna via mail. Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta rekryterande chef Karin Bildt Leijonhufvud, [email protected]. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Erfaren Managementkonsult

Att arbeta för en mer hållbar värld ligger i vårt DNA. Vi bryr oss om människor och miljön och vi vill påverka vårt samhälle till det bättre och ta ansvar för vår omvärld. Vår vision är att ge människor och organisationer riktning och tillsammans skapa rätt förutsättningar för att förbättra samhället i fler dimensioner och som bidrar till att skapa den hållbara klimatsmarta framtiden. Bli en av oss! Den främsta anledningen till att du bör överväga att ansöka till oss på Sopra Steria är möjligheten till att få lära och ständigt utvecklas tillsammans med inkluderande, kompetenta och erfarna kollegor. Vi är på en tillväxtresa som bolag och här får du möjligheten att växa tillsammans med Sopra Steria. För oss är det en självklarhet att dela kunskap mellan oss och vi löser utmaningar tillsammans. Den kulturen har också bidragit till att vi flera år i rad tilldelats utmärkelsen Karriärföretag och även är utsedda till Sveriges bästa arbetsplats 2023 av Great Place to Work. Inom teamet Advisory på Sopra Steria stödjer vi ledande befattningshavare med strategi, verksamhetsutveckling och programledning av komplexa förändringsprojekt. Vår expertis ligger i gränslandet mellan strategi, operativ verksamhet och teknologi vilket gör att vi kan hjälpa våra kunder att definiera de affärskritiska frågeställningarna – och transformera verksamheten. I Sverige arbetar vi framför allt inom branscherna energi, telekom, hälsa/sjukvård och offentlig sektor. I vår tillväxt kommer det finns spännande utvecklingsmöjligheter i såväl våra konsultuppdrag som olika nyckelroller i vår organisation. Vem är du? Vi söker dig som jobbat som managementkonsult i ett antal år. Du besitter ett genuint intresse och kunskap inom verksamhetsutveckling med utgångspunkt i nya tekniska möjligheter och data. I dina tidigare uppdrag har du haft ansvarsfulla roller och jobbat mot beslutsfattare i kundorganisationen. Du förstår verksamhetens behov och utmaningar och kan utveckla och föreslå relevanta lösningar. I ditt driv att hitta nya lösningar för kund ser du nya affärsmöjligheter där vi som konsultpartner kan ta ett större ansvar. Som person tror vi att du är nyfiken, drivande och ansvarstagande. Kompetenser • Du har minst 8 års erfarenhet som managementkonsult • Du förstår och har ett intresse för hur tekniska lösningar kan tillämpas för att utveckla organisationens verksamhet • Har intresse och bevisad förmåga att utveckla kundrelationer och affärsmöjligheter • Tidigare erfarenhet som konsult och har jobbat mot någon av branscherna energi, hälsa/sjukvård, offentlig sektor och telekom • Du är van att facilitera beslutsprocesser, leda möten, workshops mm. • Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Du har akademisk examen inom relevanta områden Varför välja oss? Som medarbetare hos oss blir du en del av uttrycket ”Tillsammans når vi längre” och får arbeta tillsammans med ett genuint, nyfiket och drivet team. Samtidigt är du en del av en global koncern där vi är hela 60 000 medarbetare fördelat över 30 länder och kan vara med att påverka digitaliseringens framfart på riktigt – det är det vi menar med ”The world is how we shape it”, alltså att det vi gör för våra kunder varje dag skapar verklig förändring som formar världen och dess riktning framåt. Vi har en positiv kultur som tenderar att sprida sig hos våra kunder. Kulturen bygger bland annat på kunskapsdelning, självledarskap, transparens och teamwork. Med passion för människor och teknik skapar vi en bättre framtid tillsammans. Ansökan Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen på vår hemsida! Observera att vi inte tar emot ansökningar inkomna via mail. Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta rekryterande chef Karin Bildt Leijonhufvud, [email protected]. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
IT Risk consultant

Do you have a passion for IT and an interest in top tier organizations? Are you working as a consultant and looking to put your career in overdrive? Are you a high-performing individual who is passionate about IT compliance and risk transformation. Then this is your chance to join our growth journey and to assist our clients in their digitalization processes and help them transform IT risk management and compliance processes! _ _ _ _ About Us Risk & Compliance Consulting (RCC) at KPMG Advisory is a diverse team of around 65 colleagues with subject matter expertise in risk transformation, compliance, forensic investigations and fraud risk management, internal control, risk management, internal audit and sustainability. We work with the full spectra of risk advisory services and our people have highly diverse backgrounds including legal, engineering, systems science, accounting and political science. Our diversity in both people and competencies makes us a leading advisor in the marketplace. We work with high-performing clients in all sectors including industrial sector, public sector, and financial services. An important part of our work is digitalization and integrating new technologies to transform risk management and compliance processes for our clients. We advise our clients in their transformation journeys and promote digital, innovative, and sustainable solutions to our clients’ business challenges. Your role You will be part of our RCC team working as a risk consultant in different industries and sectors together with competent and inspiring colleagues across KPMG. Our RCC practice is highly diverse and international to mirror our clients and engagements. As a risk consultant within our RCC practice, you will assist our clients in managing and transforming their risk management and compliance processes to meet ever increasing demands from customers and regulators. You need to be a passionate person and we are looking for candidates who have an interest in IT and experience in IT risk management related matters. You will have the opportunity to work closely with some of the best subject matter experts in the field, and to develop as a professional advisor and risk consultant. As a person, you need to thrive in the ever-changing and dynamic environment and in the project-based role of a consultant. You must have a desire to work side-by-side with others in team-based roles to solve our clients’ requests. You will work with different risk management agendas, and should be prepared to try different engagements within the broader governance, risk management and internal control area. Our engagements are increasingly related to digitalization and IT which is why we are looking for candidates with experience and an appetite for technology. As a risk consultant with a particular focus on IT risk, you will be involved in various client engagements within different sectors. More specifically, in your role you will together with other colleagues: - Advise clients on general risk management and internal control design matters or assist in evaluating and reviewing control systems - Advise clients on internal control structures over IT based on regulatory requirements and best practices. - Work with clients in key domains of compliance controls over IT. - Assist clients with the management of IT risk (e.g. controls over systems and applications) across the enterprise, as part of a broader risk management agenda. - Assist clients with the design of policies, procedures and standards that meet existing and newly developed regulatory requirements. - Perform reviews for clients, in particular related to internal controls over IT - Advise and inform clients on how to improve IT risk management and improve their risk management processes with a special attention to IT. - Perform investigations related to technology based on potential breaches or fraud. - Undertake workshops and train stakeholders and clients on how to best manage IT risks. We are looking for high-performing professionals who have between 2-5 years of experience from IT risk management and governance, risk management and compliance. Personal characteristics include a strong business focus, excellent communication skills, an analytical mindset, and a team-oriented way of working. We value team players, international experience, diverse backgrounds and strong drive and passion! Fluency in Swedish and English is expected, multilingual proficiency is meritorious. Want to make a difference with us? Don’t wait with your application as we review applications and are hiring on a rolling basis. If you have any questions about the position, please don’t hesitate to contact Aleksandar Jovanovic, [email protected] For any questions related to the recruitment process please contact Talent Partner, Susanne Hedberg, [email protected] We look forward to your application and for new colleagues to join our team! -- In this process we have the following steps; - Business interviews - Personality and logical tests and in depth interview - Final discussion - References - Background check At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms. We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.

2 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024