Lediga sommarjobb i Göteborg
Här kan du söka totalt 158 lediga sommarjobb i Göteborg hitta ditt nästa feriejobb här
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett sommarjobb med värmegaranti? Bli semestervikarie i äldreomsorgen, ta chansen och säkra ditt sommarjobb. Sök redan idag! Med våra sommarjobb blir du mästare på att möta människor och får med dig solskenshistorier som lyser upp din sommar! Till hösten finns möjligheten att fortsätta som timvikarie. Perfekt för dig som studerar. Tillsammans skapar vi trygghet och tillit så att stadens äldre kan leva ett självständigt och gott liv, varje dag. Ditt arbete varierar och är anpassat efter de äldres behov; det kan vara att hjälpa dem med omvårdnad, vardagssysslor, mat, intimhygien; även vara med på aktiviteter. Vi har arbetsplatser i hela Göteborg med möjligheter att jobba där det passar dig bäst. Du kan jobba inom flera olika arbetsområden: HEMTJÄNST Här hjälper och stödjer du individer i deras eget hem. Du tar dig runt antingen till fots, på cykel eller med bil. I ditt arbete får du information om besöken i din mobiltelefon, där du också dokumenterar vad du har gjort. • Trygghetslarm hemtjänst Här åtgärdar du akuta larm hos personer på uppdrag av Trygghetsjouren och då behövs körkort och körvana. • Natt hemtjänst På natten utför du, tillsammans med en kollega, schemalagda besök hos personer och svarar på akuta trygghetslarm. Även här behövs körkort och körvana. • Finsktalande med hemtjänst Du kan även arbeta med äldre som pratar finska. Du får prata ditt modersmål, eller träna din finska och samtidigt utveckla och behålla det finska språket. VÅRD- OCH OMSORGSBOENDE (Äldreboende) Här jobbar du tillsammans med dina kollegor för att stötta och hjälpa äldre som bor under samma tak. Du arbetar i team och skapar meningsfulla dagar för hyresgästerna. • Korttidsenhet Precis som i vanliga vård- och omsorgsboenden arbetar du här med äldre som har behov av vård- och omsorg under en begränsad tid. • Teckenspråk | Åkerhus vård- och omsorgsboende och hemtjänst På dövenheten hjälper och stödjer du personer med hörselnedsättningar genom att använda tecken som språk. Teckenspråkiga hemtjänst arbetar över hela Göteborg. • Finska | Glöstorpshöjdens och Lövgärdets vård- och omsorgsboende Här arbetar du med finsktalande hyresgäster. Du får prata ditt modersmål, eller träna din finska och samtidigt utveckla och behålla det finska språket. Vad passar dig bäst? När du fyller i din ansökan kommer du få möjlighet att välja både arbetsområde och var geografiskt i Göteborg du vill jobba i sommar. KVALIFIKATIONER Är du nyfiken på människor? Då passar du hos oss. I arbetet träffar du många människor, därför letar vi efter dig som är en teamspelare som visar hänsyn och respekt. I möten med andra är du öppen, positiv och har alltid hjärtat hos de vi är till för. Dagarna hos oss är varierade och därför behöver du kunna byta fokus och vara flexibel. Semestervikariat inom äldreomsorgen innebär arbete på kvällar och helger. Har du utbildning eller erfarenhet av arbete inom vården är det meriterande men inte ett krav. När du börjar jobba hos oss får du introduktion och upplärning. Vi har även några krav: • Du måste ha fyllt 18 år innan 1 juni 2025, i enlighet med Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2023:2, kap. 8) • Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift behövs eftersom du informerar kollegor om viktiga händelser, har samtal med de äldre och behöver kunna dokumentera • För tjänster inom hemtjänsten ska du kunna cykla och även vara van vid att göra det • För tjänster inom larmenheten och natten krävs B-körkort och körvana. Inom övrig hemtjänst är det meriterande • För tjänster inom dövenheten ska du kunna använda teckenspråk • För tjänster där det finska språket förekommer ska du vara bekväm med prata och förstå finska i arbetet. Att jobba i äldreomsorgen i sommar är inte bara ett bra sätt att tjäna pengar. Det är även en möjlighet att bli rikare på vänner och erfarenheter. Det kallar vi ett bra sommarjobb. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Fortsättning kontaktpersoner: • Vedrana Pendic, Enhetschef Vård- och omsorgsboende Telefon: 031-366 76 44 E-postadress: [email protected] • Shila Mansouri Moqadam, Enhetschef Hemtjänst Telefon: 031-365 35 78 E-postadress: [email protected] Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Meningsfulla arbetsuppgifter • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag utifrån hur mycket du jobbar i sommar. Vi har även andra rabatter och erbjudanden. Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du har skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk: https://etjanster.polisen.se/login/request?tid=eregisterutdrag-utdrag&lid=ebd26d83-ce2a-44d0-835a-53e4b7b8914d För att säkerställa hög kvalitet i vår vård och omsorg ser vi gärna att du som inte har vårdutbildning har de nödvändiga förkunskaperna så du kan vidareutbilda dig till vårdbiträde eller undersköterska genom vuxenutbildning. Vi kommer att prioritera kandidater som har de förkunskaper som krävs. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker sommar- och timvikarier till daglig verksamhet och boendestöd inom Förvaltningen för Funktionsstöd i stadsområdet Hisingen samt Centrum. Du blir matchad till antingen daglig verksamhet eller boendestöd, sett till både önskemål från dig men även hur behovet ser ut. Du får chans i din ansökan att rangordna vilket alternativ du är mest intresserad av. Daglig verksamhet: Daglig verksamhet erbjuder sysselsättning för personer med olika typer av fysiska och/eller intellektuella funktionsnedsättningar. Dina arbetsuppgifter varierar beroende på vilken verksamhet du arbetar i men i grunden består arbetet av uppgifter som pedagogiskt stöd och att stötta och vägleda deltagare utefter den enskildes behov. Aktiviteterna på daglig verksamhet kan innehålla hantverk och tillverkning, musik och teater, bakning, sinnesstimulans eller rörelseglädje. Arbetsuppgifterna innebär även stöd vid omvårdnad och toalettbesök. Arbetstiderna i daglig verksamhet är dagtid måndag-fredag. Boendestöd: Dina arbetsuppgifter utförs i den enskilde personens hem. Målgruppen är neuropsykiatri, intellektuella funktionsnedsättningar och andra psykiska funktionsvariationer. Även missbruksproblematik kan förekomma. Insatser kan innefatta stöd vid sociala eller fysiska aktiviteter, stöd med struktur i vardagen, stöd i myndighetskontakt samt stöd vid vardagssysslor som inköp och städ. Det kan också vara aktiviteter utanför hemmet i form av att bryta isolering eller stöd i att komma ut i en meningsfull sysselsättning. Arbetet innebär ensamarbete vilket ställer stora krav på förmågan att arbeta självständigt. Arbetstiderna är främst dagtid måndag-fredag, men enstaka kvällar och helger kan förekomma. Vi eftersöker: -Sommarvikarier som vill arbeta heltid på schema under sommarperioden. För att bli aktuell för sommarvikariat behöver du helst vara tillgänglig hela perioden vecka 25-33. -Timvikarier som vid behov arbetar i verksamheterna. Som timvikarie kan du själv styra din arbetstid genom att själv lägga in din tillgänglighet och få förfrågningar om arbete därefter. Du kan kombinera arbetet med studier, annan sysselsättning eller pension. Goda möjligheter till en framtid inom staden finns. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänst hos oss behöver ha fyllt 18 år, i enlighet med föreskrifterna om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2023:2). För att kunna föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär ett krav på godkända betyg i Svenska 1, Svenska som andra språk 1 eller motsvarande. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Det är ett krav att du har avklarad eller pågående utbildning inom vård och omsorg eller inom socialt eller pedagogiskt arbete, alternativt om du har arbetslivserfarenhet från funktionshinderområdet, vård och omsorg eller likvärdigt arbete. Det är meriterande om du tidigare arbetat med utmanande beteende samt LAB (Lågaffektivt Bemötande). Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du jobbar för att eleven/kunden/brukaren får vad den personen behöver. Du är lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut. Vid anställning kommer vi be att få se ett utdrag ur polisens belastningsregister. För beställning av detta, se information nedan under rubriken "övrigt". Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3) Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Vill du få möjlighet att få insyn i hur det är att arbeta som enhetschef inom vård och omsorg? Vill du testa på att leda en arbetsgrupp mot vårt gemensamma mål - att förbättra de äldres situation och inflytande över sin vardag? Sök till oss! Vi söker semestervikarier till vård- och omsorgsboende och hemtjänst i områdena Sydväst, Nordost och Centrum. I din ansökan kommer du att få ange vilket stadsområde och vilken verksamhet du är intresserad av att jobba i. Vi förväntar oss att du kan jobba hela semesterperioden, det vill säga under juni, juli och augusti. Du ersätter ordinarie enhetschef och tar över dennes arbetsuppgifter som chef. Du ansvarar för att hyresgästernas och omsorgstagarnas behov av omsorg och service tillgodoses. Likaväl ansvarar du för engagerade och kunniga arbetsgrupper samt kan komma att ha ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Tillsammans med medarbetarna skapar ni en dynamisk och god arbetsmiljö som präglas av ett tillitsbaserat ledarskap. Du ingår i områdets ledningsgrupp bestående av verksamhetschef och övriga enhetschefer. Vi erbjuder dig ett spännande vikariat där du får möjlighet att skaffa dig värdefull kunskap genom den mångfasetterade rollen. Till din hjälp i ditt uppdrag har du olika stödfunktioner såsom ekonomi, HR, administrativt stöd samt omsorgshandledare. Givetvis får du introduktion och under den största delen av perioden har du enhetschefskollegor att jobba tillsammans med, men du kommer troligen också att få vara ansvarig för en egen enhet under en period. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är intresserad av att prova på att arbeta som chef. För tjänsten krävs att du har avslutad relevant högskoleutbildning alternativt att du snart är färdig med din utbildning. Vi ser gärna att du har kännedom om gällande lagstiftning Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från ledande roll, liksom om du har ledarskapsutbildning. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av arbete i äldreomsorgen. I arbetet kommer du att träffa och samarbeta med många människor vilket gör att du behöver ta in andras synpunkter och perspektiv genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du tillför entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Som chef tar du dina arbetsuppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du har förmåga att omvandla uppsatta mål till en konkret handling och kan omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Urval görs löpande under annonseringstiden, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheter och kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Göteborg på Karl Johansgatan Vi söker en driven och engagerad farmaceut för ett sommarvikariat till vårt apotek Karl Johansgatan. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av farmaceuter samt apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 08:00-19:00 på vardagar, 10:00-15:00 på lördagar och stängt på söndagar. Vi erbjuder ett sommarvikariat och du välkomnas till apotekschef Dejin Abdullahs team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Dejin Abdullah på tel. 072-050 31 57 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 141 miljoner spårvagnsresor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid. Vill du följa med på vår kvalitetsutvecklingsresa till en spårvägsresa i världsklass? ARBETSUPPGIFTER Vill du tjäna egna pengar i sommar och samtidigt hjälpa till att göra våra ikoniska spårvagnar och depåer ännu renare och snyggare? Nu söker vi dig som vill sommarjobba hos oss under tre veckor i sommar! Vi söker sommarjobbare till våra depåer Majorna, Rantorget och Ringön. På våra depåer arbetar olika lag som har olika arbetsuppgifter och ansvarsområden så som mekaniker, elektriker, plåtslagare, fordonsvårdare och lagerarbetare. Du kommer att få en god introduktion och handledning av våra chefer för att lyckas med ditt arbete. Hos oss hjälps vi åt där det behövs samt värdesätter samarbete och respekt för att klara vårt gemensamma uppdrag. Vi värderar vår service och leverans högt. Hos oss sätter vi säkerheten främst. Som sommarjobbare har du fokus på att spårvagnarna levereras hela och rena i det dagliga flödet. Arbetsuppgifter: • Grovstädning • Rengöring • Lagerarbete • Övriga uppgifter på depån Vi erbjuder sommarjobb under två perioder i sommar: Period 1: vecka 26-28 (23 juni till 11 juli) Period 2: vecka 29-31 (14 juli till 1 augusti) Arbetstiden är måndag till fredag klockan 08:30 till 15:00. Lönen är 100 kronor per timme (exkl. semesterersättning 15%). Efter sista ansökningsdag kommer vi att lotta ut platserna till de sökande som uppfyller kraven för tjänsten. Du kommer att tilldelas arbetskläder under din första arbetsdag. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen som sommarjobbare hos oss behöver du stå för våra kärnvärden: säkerhet, resenärsfokus, samarbete och engagemang. Detta märks genom att du är ansvarstagande, driven och samarbetsinriktad. Övriga krav: • Du har avslutat årskurs 1 eller 2 på gymnasiet vid anställningens start • Du fyller minst 16 år och max 19 år under det pågående kalenderåret • Du har goda kunskaper i svenska • Du har god fysik Inför din anställning kommer du att genomföra drogtest hos vår företagshälsovård som måste vara negativt för att du ska erbjudas sommarjobb hos oss. Vi kommer även att be dig lämna in personbevis för anställning och kopia av giltig legitimation. Är du under 18 år kommer vi även samla in målsmans godkännande för att du ska få arbeta hos oss. Håll koll på din e-post då det är så vi kommer att kontakta dig. Vi ser fram emot att just du ska jobba med oss i sommar! Varmt välkommen att skicka in din ansökan! ÖVRIGT Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, www.offentligajobb.se Till annonsförsäljare och bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Spårvägar har upphandlade avtal. http://www.goteborgssparvagar.se/
Vi behöver en ny säljare! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi behöver till vårt team. Nu söker vi sommarpersonal som kan arbeta när vår ordinarie personal har semester. Arbetstiden kommer vara ca 20 timmar/vecka och planerad start är i slutet av juni. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som säljare Arbetet i ett Rusta-varuhus är fartfyllt, varierat och roligt. Ingen dag är den andra lik! Du kommer att arbeta med och ta ansvar för olika typer av uppgifter varje dag; från kassaarbete och kundbemötande till varupåfyll och ombyggnad av varuhusets avdelningar. Ditt ansvar som säljare: att alltid sätta kund- och försäljningsfokus som första prioritet och att bidra till att uppnå och överträffa varuhusets försäljnings- och lönsamhetsmål. att arbeta effektivt med kassaarbete, varuhusexponering, prissättning, lagerhantering och påfyllnad. (inkl. inventeringar) att hålla ordning och reda. Din profil Vi söker dig som är över 18 år och framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som säljare hos oss på Rusta. Raka puckar, högt i tak och ett glatt humör är självklart för dig. Du har hög servicekänsla och lätt för att samarbeta. Som säljare på Rusta är rätt attityd och inställning det allra viktigaste. Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Vi använder oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Testet mäter egenskaper som är viktiga för arbetet, och ser till att alla sökande bedöms på samma sätt. Testet tar ca 15 min att fylla i och är en förutsättning för att gå vidare i urvalsprocessen. Går du vidare i rekryteringen så använder oss av digital referenstagning som slutsteg. Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten Säljare genomför vi en bakgrundskontroll på alla externa rekryteringar innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Nereby har verksamhet i Harestad och i Bergsjön. Vi bedriver differentierad och högkvalitativ skol-, vård- och behandlingsarbete. Verksamheten inbegriper en mängd professioner, såsom lärare, behandlingspedagog, psykolog, sjuksköterska med flera. SiS ungdomshem Nereby tar emot såväl skolpliktiga som icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingsassistent på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och klienter, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner och dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar/klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i en utsatt livssituation t.ex. inom psykiatri, HVB- verksamhet, eller vård- och omsorg. • B- körkort • God svenska i tal och skrift På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten gäller timanställning/säsongsanställning/sommarjobb. Efter överenskommelse under juni till Augusti med möjlighet till timanställning under våren och hösten 2025. Tillträde enligt överenskommelse. Innan anställning kommer arbetsgivaren att hantera utdrag mot misstankar och belastningsregistret. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 9 april. Kontaktpersoner: HR-generalist Cecilia Fykén: 010-4533207, ST/OF: Jose de Brito: [email protected] Seko: Sasa Mitic: 010–4533380 Saco: Henrik Isgren: 010-4534023 SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Vilka är Passal Assistans? Vi är ett bolag som jobbar med personlig assistans och vi startade år 2000 med visionen att få människor med funktionsvariationer att känna sig fria. Vi jobbar hårt på att vara bäst på service, rekrytering och juridik för att den personliga assistansen ska vara så bra som möjligt för den assistansberättigade samt personerna i dennes närhet. Om tjänsten: Passal Assistans söker nu en rekryterare på ett föräldravikariat. Tjänsten innebär ansvar för rekrytering av personliga assistenter till våra kunder i Västsverige. Som rekryterare driver du hela rekryteringsprocessen från start till mål. Uppgiften är att ta fram och matcha rätt kandidater med våra kunder. Utgångspunkten är våra kunders specifika önskemål och kravprofiler, därför ser också tjänsterna som du rekryterar till olika ut. Utöver det dagliga rekryteringsarbetet kommer du dessutom under ett par dagar per vecka att arbeta med tillsättning av sjukpass. Du är då inkopplad på vår sjuk-/akuttelefon och tar emot sjukanmälningar till pass som du administrerar och ringer in vikarier till. Arbetsplatsen är vårt trevliga kontor vid Lilla Bommen i centrala Göteborg. Arbetsuppgifterna består främst av: - Urval av kandidater - Intervjuer (digitala och fysiska) - Referenstagning - Utforma annonser - Onboarding av nyanställda - Bidra till utvecklingen av våra rekryteringsprocesser - Arbete med tillsättning av sjukluckor Vem är du? Kvalifikationer: - Erfarenhet av rekrytering - Vana vid att arbeta i högt tempo och driva flera processer parallellt - Bra personkännare - Strukturerad - Flexibel och ha förmåga att "hugga tag" där det behövs - Mycket god svenska i tal och skrift - Examen alternativt studerande inom personalvetare, rekryterare eller socionom Eftersom du kommer att ha flera rekryteringar i gång samtidigt så krävs det att du arbetar strukturerat och har förmågan att kunna skifta mellan arbetsuppgifter med bibehållet fokus. Rollen som rekryterare innebär tät kontakt med kandidater och kunder, det är i dessa kontakter viktigt att du är en god lyssnare och att du håller en hög servicenivå. Tidigare erfarenhet av personlig assistans är meriterande. Arbetet med vikarietillsättning kräver att du har förmågan att kunna arbeta lugnt och metodiskt samtidigt som du behöver kunna växla upp och fatta snabba beslut. Arbetsomfattningen är på heltid och startar 2025-05-26 och sträcker sig till 2025-08-29. Arbetstiderna är kontorstid måndag-fredag. Fast månadslön. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2025-04-18. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi gör löpande urval! Annonsens ref.nr: 12000 Ansvarig rekryterare: David Henriksson .
Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Göteborg. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Perioden för arbetet gäller under sommaren mellan V.22-V.35 med en stor chans till förlängning. Kan man inte arbeta hela perioden är det också av intresse. Vi har möjlighet till arbete på flera olika orter i Stockholm, både i Norrort och i Söderort. Om jobbet: Du kommer att arbeta med att samla in återvinningsmaterial i Stockholmsområdet. Som renhållningschaufför förekommer även mycket jobb utanför lastbilen där det kan tillkomma tunga lyft vilket kräver att du är fysiskt aktiv. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Lasta återvinningsmaterial med hjälp av baklastare Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk Hantera hushållssopor Hantera glas, plast och metall återvinning Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du besitter god kunskap inom återvinning och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara noggrann, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Är du van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften så ser vi det som extra meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: Ansvarstagande och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Göteborg. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Perioden för arbetet gäller under sommaren mellan V.22-V.35 med en stor chans till förlängning. Kan man inte arbeta hela perioden är det också av intresse. Om jobbet: Tjänsten är en heltidstjänst med arbete dagtid. Du kommer att arbeta med distribution och leverera gods till butiker och återförsäljare. Vi söker dig som är redo att jobba heltid som C-Chaufför åt ett transportföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Du ska leverera med ett leende på läpparna och hålla ditt tidschema. Du kommer att ha chansen att utvecklas och arbeta för ett företag som är ett utav de största i sin bransch. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Ansvara för godset i bilen Leverera med ett leende på läpparna Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du uppskattar ett högt arbetstempo, kan ta dig an olika uppgifter inom yrket och ha god kunskap inom logistik och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kvalifikationer: Positiv och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom distribution och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 158 jobb