Sommarjobba som butikssäljare för Pelle P på Bullandö

Pelle P söker nu dig som vill jobba som butikssäljare i deras sommarbutik på Bullandö! Vi söker dig som är säljdriven, resultatinriktad och som brinner för att ge kunden bästa tänkbara service. Du är utåtriktad och räds inte för att ta kontakt med kunden, ofta är du deras första kontakt med företaget och därmed är du vårt ansikte utåt.  Att vara säljare i någon av våra butiker innebär inte bara att du står i kassan utan vi söker dig som kan se den affärsmässiga helheten och göra det där lilla extra som ökar försäljningen och som gör att kunderna vill komma tillbaka. Du tycker både om att jobba i team och självständigt, många gånger är du själv i butiken och då gäller det att kunna växa och ta ansvar.   Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete i butik med aktiv personlig försäljning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att: • I varje läge sätta försäljningen och kunden i första hand. • På bästa sätt stötta kollegorna i det dagliga arbetet. • Ständigt arbeta med att exponera och presentera varorna på ett attraktivt och säljande sätt. • Hålla snyggt och rent både i butiken och på lagret. Övrig information Plats: Bullandö Omfattning: Du arbetar enligt schema i ett 3-veckors intervall där arbetstimmarna är mellan 25-30 timmar per vecka Period: början juni - slutet augusti. Det finns även möjlighet att jobba extra under helger efter sommaren.  OBS! Viktigt att du kan arbeta vecka 30!   Butiken tillämpar Handels kollektivavtal.  Ansökan I samband med denna rekrytering samarbetar Pelle P med Retail Staffing. Pga GDPR kan vi endast ta emot ansökningar via denna annons eller vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar skickade via mail registreras inte.   Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Pelle P designar, tillverkar och säljer tekniska seglar-och skidkläder samt sport- och fritidskläder för den aktiva människan där design kombineras med hög kvalité och funktion. Varumärket har sitt ursprung i seglarlegenden Pelle Petterson som även gjort sig känd som industri- och produktdesigner. Bolagets försäljning sker via externa återförsäljare, egna butiker och web i Norden, Tyskland, UK och Schweiz. WWW.PELLEPETTERSON.SE

18 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sommarvikariat hel eller deltid. Hemtjänst med demensinriktning

HEMTJÄNST Vi söker dig som har intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten (kunderna är inte utåtagerande eller farliga). Introduktion och handledning Du får introduktion innan du börjar arbeta självständigt och det finns alltid gruppledare dagtid på verksamhetens lokal som kan ge dig handledning och stöd när du arbetar. Du rapporterar även kontinuerligt under ditt arbetspass till gruppledarna om något avviker hos kund eller i schema. Verksamheten erbjuder tre olika upplägg av tjänster i sommar. Var god skriv i din ansökan vilken tjänst du är intresserad av samt hur och hur mycket du kan arbeta. Det går bra att börja arbeta från maj om så önskas. Återkom vid frågor gällande start och slutdatum så svarar vi. Tjänst för fast schema: Dagtid: Rullande fyraveckorsschema på 100% (varav varannan vecka är helgarbete). Du har ett fast schema som du följer mellan ca juni-augusti. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Detta upplägg av tjänst kräver att du är tillgänglig under hela den period du kan arbeta, det betyder att du inte kan ta några semesterveckor själv eftersom du ska vara vikarie för de ordinarie i verksamheten som har semester. Arbetstid: 07.30-16.30 Kvällstid: Rullande fyraveckorsschema på 84,12%. Du har ett fast schema som du följer mellan ca juni-augusti. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Detta upplägg av tjänst kräver att du är tillgänglig under hela den period du kan arbeta, det betyder att du inte kan ta några semesterveckor själv eftersom du ska vara vikarie för de ordinarie i verksamheten som har semester. Arbetspass är ca 19 stycken per månad. Arbetstid: 15.00-22.00 Boka dig på enstaka pass: Är du inte tillgänglig för arbete hela sommaren kan du boka dig på enstaka pass. Ett krav är att du kan arbeta minst 3 pass per vecka då våra kunder behöver kontinuitet. Du kan beroende på tillgängliga pass arbeta både dag, kväll, vardagar och helger utifrån vad som fungerar för dig. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Lön: Utifrån verksamhetens kollektivavtal (Almega) För att arbeta i verksamheten ska du: -ha intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa -kunna mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner. -vara social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt -hantera stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet -ha bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går. Är du inte van vid Stockholm behöver du känna en trygghet i att röra dig runt i nya områden. Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär. Arbetsuppgifter Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel. Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i dig dagliga arbete. Vilka är vi Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd. Verksamheten består enbart av två stora team och du kan arbeta i båda beroende på intresse och kompetens: Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar. Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd. Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps. Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst. Övrigt Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn och personligt brev. Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via mail. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Förvaltningsassistent - sommarvikariat

Botrygg är ett privat bygg-och fastighetsbolag som inriktar sig på hyres- och bostadsrätter samt samhällsfastigheter. Vi förvaltar mer än 3500 lägenheter och ett trettiotal samhällsfastigheter. Såväl byggnation som förvaltning sker i egen regi med egen personal. Botrygg är verksamma i Linköping, Stockholm, Uppsala, Norrköping, Göteborg och Örebro. Vi är övertygade om att nöjda medarbetare ger goda resultat. Vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats som våra anställda kan rekommendera till andra, en arbetsplats där de anställda känner trygghet och delaktighet och där medarbetarna utvecklas professionellt och intellektuellt. Många olika personligheter, roller och bakgrunder behövs och vi är övertygade om att olikheter främjar kreativitet och kvalitet. Vi är certifierade som ett Great Place to Work. Om tjänsten I övergripande drag handlar rollen som förvaltningsassistent om att vara en viktig servicefunktion för förvaltningsverksamheten. I rollen ansvarar man för att: • hantera och följa upp serviceanmälningar  • beställa varor och anmäla reklamationer till leverantörer • beställa nycklar till kunder  • hantera informationsutskick och nyhetsbrev till kunder  • administrera taggar samt system för tvättstugor och porttelefoni  Du är en del av ett förvaltningsteam där andra förvaltningsassistenter, områdesförvaltare och fastighetsskötare ingår.  Om dig Vi ser att du som söker tjänsten har en eftergymnasial utbildning inom fastighet, bygg eller ekonomi. Du har kännedom om lagar och bestämmelser inom bygg -och/eller fastighetsområdet. Du har även en naturlig fallenhet för service och tycker om att träffa nya människor och bygga relationer. Du har en vana av att arbeta med digitala arbetsverktyg. Du trivs med att hantera flera ansvarsområden samtidigt och arbeta i en verksamhet med högt tempo. Tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen och/eller fastighetsförvaltning är meriterande. Du har en naturlig fallenhet för service och tycker om att träffa nya människor och bygga relationer. Som person är du initiativtagande och bra på att kommunicera och kan uttrycka dig i såväl tal som skrift på både svenska och engelska. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.   Ansökan Tjänsten är ett sommarvikariat, aktuella veckor är 26-33. Inkom med din ansökan senast 12 maj. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!  Tillträde enligt överenskommelse. Fast månads- eller timlön enligt överenskommelse. Vid anställning kommer vi ta en kreditupplysning samt stämma av mot belastningsregistret. Välkommen med din ansökan! Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering.

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Eventpersonal 23-26/5

MEMU SVENSK MÄSSBEMANNING AB arbetar med bemanning av mässor och evenemang. Vi deltar vid ett 60 tal arrangemang per år. De vanligaste arbetsuppgifterna är att vi registrerar besökare, kassabetalning, gör mässundersökningar, tillhandahåller värdar och värdinnor till olika utställare, telefonering inför mässor samt på mässor vanligen förekommande arbetsuppgifter. #jobbjustnu Vi söker personal till en internationell kongress som äger rum 23-26/5. Ta chansen att vara med vid denna internationella kongress. Det blir ett minne för livet. Se gärna en film: https://www.youtube.com/watch?v=0sh86v4e0gQ&feature=youtu.be Vi kommer att arbeta med registrering av delegater, salsvärdar/värdinnor, monterpersonal samt på internationella kongresser vanligen förekommande arbetsuppgifter. Engelsktalande (svenska ej nödvändigt) - Stresstålighet - Erfarenhet - Gillar olika typer av människor Maila ansökan till [email protected] / Skriv Kongresspersonal i ämnet.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Lagermedarbetare sommarjobb - Västberga

Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss i sommar! Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som lagermedarbetare hos en av våra kunder i Västberga. Som lagermedarbetare arbetar du självständigt med att plocka och packa på lagret. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagermedarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för inleveranser av gods och material Scanna in produkter i affärssystem Samordna produkter utifrån en plocklista Lastning av kurirbilar Om dig: Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Eftersom du är vårt ansikte utåt hos våra kunder är det utav oerhörd vikt att du är kvalitetsmedveten. Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig och ansvarsfull. Meriterande: Körkort B Truckkort A+B Arbetstider: Varierande mellan 06-19 Start: V26-V33 Omfattning: 40h/vecka Plats: Västberga Lön: Enligt ök Vi söker också personer som kan hoppa in vid arbetstoppar. Söker du en tjänst du kan kombinera med en annan sysselsättning tar vi gärna emot din ansökan. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Sommarjobb som ambulerande receptionist

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: SNABBFAKTA: Arbetstider: Vardagar under kontorstider Ort: Stockholm Period: Sommaren 2024 DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Vi söker dig som vill arbeta under sommaren som ambulerande receptionist! Rollen som ambulerande receptionist via oss på Inte Bara Post Bemanning innebär att du hjälper våra kunder vid tillfälliga behov och arbetstoppar, vilket ger dig bred branscherfarenhet och chansen att testa på hur det är att arbeta på en rad olika arbetsplatser. Våra kunder är verksamma inom flertalet branscher och du kan därför bemanna hos allt från ett nystartat designföretag till en framgångsrik advokatbyrå. DIN ROLL Dina arbetsuppgifter varierar beroende på uppdrag men kommer vara inom kontorsservice vilket innefattar reception, konferens och administrativa uppgifter. Som ambulerande receptionist har du både schemalagda fasta tider, men är också redo att rycka ut och hjälpa våra kunder med kortare framförhållning när behovet uppstår. Du arbetar vardagar under kontorstid. Vi ser gärna att du som söker har möjlighet och vilja att jobba motsvarande en heltidstjänst när tillfälle ges. VAD ERBJUDER VI? Som ambulerande receptionist får du en fantastisk möjlighet att bygga upp ditt CV, bli inspirerad av olika branscher och skaffa ett värdefullt kontaktnät. Vem vet, kanske ett av dina uppdrag leder till en fast anställning hos företaget du varit utbokad till så småningom. Möjligheterna är enorma! Som anställd hos Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. VEM ÄR DU? Vi söker dig som vill skaffa meriterande arbetslivserfarenhet inom kontorsservice. Du har tidigare erfarenhet inom service, exempelvis från butik eller restaurang. Som person är du prestigelös, flexibel och lösningsorienterad och lever efter mottot att ingenting är omöjligt! För att trivas i rollen ska du tycka om att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter och sträva efter att alltid göra det lilla extra. Du bör ha ett nyfiket sinne och god social förmåga för att snabbt kunna sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter. "Jag tycker att du ska söka rollen som ambulerande receptionist hos Inte Bara Post Bemanning för att du får en enorm erfarenhet, många värdefulla kontakter på vägen och dessutom har du väldigt roligt!" - Joel Hansius, ambulerande receptionist på Inte Bara Post Bemanning   Se filmen nedan för en större inblick i rollen! ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Vi går igenom urvalet löpande och återkommer till dig så snart vi kan. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail, men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]

17 april 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Sommarjobb inom bank, finans, ekonomi och försäkring!

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Sommaren börjar närma sig och nu börjar det bli tid att tänka på sommarjobb! Varje år förmedlar Amendo många sommar- och extrajobb inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Skicka in din ansökan här inför kommande sommarjobb och ta chansen att skaffa dig värdefull erfarenhet ute hos våra kunder. Arbetsbeskrivning Våra kunder är främst inom ekonomi, bank, finans och försäkringsbranschen men tjänsterna vi tillsätter varierar. Vi tillsätter exempelvis tjänster inom ekonomiadministration, kundservice m.m. och du fungerar som en extra resurs under sommaren och stöttar den befintliga personalen. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som studerar på universitet eller högskola inom exempelvis ekonomi eller liknande. Du kan vara i början av dina studier eller nära din examen. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för ekonomi, bank eller finans och att du ser din framtida karriär inom branschen. För vissa av våra sommarjobb är det meriterande om du tidigare har arbetat administrativt, gärna inom ekonomiområdet. Som person är du flexibel och beredd att gå ut hos någon av våra kunder på uppdrag. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad vilket innebär att du kan arbeta på ett effektivt sätt. Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta någon av Amendos Talent Acquisition Managers Jeanette Olsen, [email protected] eller Jenny Nenne Slättenhäll, [email protected].

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Sommarjobb inom bank, finans, ekonomi och försäkring!

Sommaren börjar närma sig och nu börjar det bli tid att tänka på sommarjobb! Varje år förmedlar Amendo många sommar- och extrajobb inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Skicka in din ansökan här inför kommande sommarjobb och ta chansen att skaffa dig värdefull erfarenhet ute hos våra kunder.ArbetsbeskrivningVåra kunder är främst inom ekonomi, bank, finans och försäkringsbranschen men tjänsterna vi tillsätter varierar. Vi tillsätter exempelvis tjänster inom ekonomiadministration, kundservice m.m. och du fungerar som en extra resurs under sommaren och stöttar den befintliga personalen. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som studerar på universitet eller högskola inom exempelvis ekonomi eller liknande. Du kan vara i början av dina studier eller nära din examen.Vi ser gärna att du har ett stort intresse för ekonomi, bank eller finans och att du ser din framtida karriär inom branschen. För vissa av våra sommarjobb är det meriterande om du tidigare har arbetat administrativt, gärna inom ekonomiområdet. Som person är du flexibel och beredd att gå ut hos någon av våra kunder på uppdrag. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad vilket innebär att du kan arbeta på ett effektivt sätt. Nästa steg i rekryteringsprocessenNär du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervjuDu kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta någon av Amendos Talent Acquisition Managers Jeanette Olsen, [email protected] eller Jenny Nenne Slättenhäll, [email protected].

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Sommarvikarier sökes hos kvinna i 60-årsåldern.

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 75% hos vår kund på Östermalm. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Vardagar Kl. 10:00-17:00 och 17:00-10:00 Helger Kl. 11:00-18:00 och 18:00-11:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern med Celebral Pares. Hon använder sig av rullstol och behöver hjälp med samtliga moment i sin vardag. Vanligt förekommande arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor. Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Vidare tycker kunden om att gå på biobesök, restaurangbesök, kultur, resa och besöka kyrkan. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, tålmodig, lugn samt engagerad. Meriter Vårderfarenhet eller motsvarande Vårdutbildning eller motsvarande För att komma till anställning behöver du ha ett BankID och ha beställt ett belastningsregister till din digitala brevlåda då detta effektiviserar processen. Registret beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningar Sysselsättningsgrad: Ca 75%. Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

17 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Sommarjobb som Budbilschaufför till DHL i Västberga

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: VÅRT ERBJUDANDE Vill du säkra ditt sommarjobb redan nu? Tycker du om att köra bil? Då kan detta vara jobbet för dig! Och för rätt person finns det en stor chans till förlängning. Just nu söker vi budbilschaufförer till en spännande position hos DHL Express Arlanda. Du kommer få möjlighet att arbeta med leverans och vara ansiktet utåt åt en stor kund. Om du vill vara en del av DHL Express framgångssaga sök redan idag, Vi ser vi fram emot att ta emot din ansökan på Job&Talent! ARBETSBESKRIVNING  Rollen som budbilsförare innebär att du bland annat har hand om utkörning av paket till företag och privatkunder. För att du ska trivas i rollen bör du vara social, ha kunden i fokus och stresstålig då tempot kan vara högt i perioder. I arbetsuppgifterna ingår leverans av paket till privat- och företagskunder där du ansvarar för att rätt försändelse kommer ut till rätt part. Även sortering och lastning av gods tillhör dina arbetsuppgifter, detta kan innebär tunga lyft och därmed bör du vara i god fysisk form. Arbetstiderna är mellan 09:00-18:00 måndag till fredag. Start från mitten av maj fram till slutet på augusti. DINA KVALIFIKATIONER Krav på att du har haft B-körkort (manuell) i minst två år. God förståelse för svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. MERITERANDE Du har vana av att köra i Stockholms trafik och har ett bil intresse.  DIN PROFIL För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du: är stresstålig då tempot kan vara högt i perioder. är ansvarsfull och har god känsla för detaljer. har en hög servicenivå. är strukturerad och noggrann. är självständig men samtidigt en lagspelare. OM OSS På Job&Talent är vi en av de ledande aktörerna inom rekrytering och bemanning i Sverige, och vår verksamhet expanderar snabbt internationellt. Vi samarbetar med några av landets mest välkända företag och erbjuder fantastiska karriärmöjligheter både hos våra kunder och internt hos oss. Vi är också stolta över att vara anslutna till kollektivavtal, vilket ger våra medarbetare trygghet och förmåner. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024