Vi söker en byggledare el/kontakledning för mångårigt uppdrag hos Trafikverket, med stationering i Borås Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och arbetsområde Kust-till-kustbanan bandel 641 är en viktig länk mellan Göteborg–Borås och vidare mot Alvesta–Kalmar för pendel- och godstågstransporter. Sträckan är också en viktig omledningsbana för tågtrafiken i västra Sverige. Järnvägen mellan Göteborg och Borås byggdes från början av det privata bolaget Göteborg–Borås Järnväg (GBJ) och togs i bruk år 1894. År 1936 elektrifierades banan och 1940 övertogs den av staten. Längs järnvägssträckan återfinns sex stycken tunnlar, byggda enligt äldre standard. Fem av dessa tunnlar är belägna längs Landvettersjöns södra strand och den sjätte sydöst om Hindås i riktning mot Rävlanda. På sträckan mellan Almedal och Borås, en sträcka på cirka 65 km, finns idag sju driftplatser varav fyra med resandeutbyte. Samtliga driftplatser är tvåspåriga, där Mölnlycke, Rävlanda och Sandared har sidoplattformar på ömse sidor och Hindås en mittplattform. Resandeutbyte finns också i Bollebygd, som idag är klassad som linjeplats. Denna linjeplats är bestyckad med en sidoplattform. Övriga driftplatser på sträckan är Mölndals övre, Härryda och Rödberg. Arbetsuppgifter/Ansvar Byggledare ansvarar för att leda och samordna tilldelat teknikområde i samverkan med projektör och entreprenör under ledning av beställarens delprojektledare BEST för att leda projektet mot dess mål avseende omfattning, tid, kostnader och kvalitet. Det inbegriper att säkerställa projektets framdrift och leveranser. Byggledare kontaktledning / el:s arbetsuppgifter är att: Leda projekteringsarbetet mot uppställda mål inom tilldelat ansvarsområde Leda arbetet med uppföljning av kvalitet, tid och ekonomi inom del av uppdraget, innebärandes bland annat granskning av handlingar och byggledning Verka som entreprenadsakkunnig inom arbetsområdet Vara ett stöd och rapportera till delprojektledare BEST enligt fastställda rutiner Följa upp att uppsatta mål och krav uppfylls Se till att arbetet genomförs i god samverkan Medverka till att arbetssätt och rutiner för projektering samt produktion tas fram anpassade efter uppdragets omfattning och behov, samt att arbetsmiljö och säkerhet beaktas i såväl projekteringen som produktionen Säkerställa samordning av projektering inom och mellan leverantörer Medverka i arbete med kravhantering, arbetsmiljörisker, risk-, tid-, kalkyl- och prognosarbete Identifiera och hantera risker Leda/delta i möten så som teknikmöten, arbetsmöten med flera Leda/delta i arbetsforum med externa parter Ta fram underlag och bevaka kvalitet och byggbarhet i framtagna handlingar Kontrollera handlingar och modeller Identifiera problemområden och kritiska moment Övriga förekommande arbetsuppgifter Krav (OBS, obligatoriska) Kunna uttrycka sig väl på svenska språket i både tal och skrift Erfarenhet från arbete i projektgrupper där samordning varit viktig B-körkort Minst 3 års arbetserfarenhet (som byggledare eller arbetsledande funktion så som produktionsledare, arbetsledare, platschef eller motsvarande i bygg/anläggningsprojekt) inom det aktuella teknikområdet (låg- och högspänning). Arbetserfarenheten ska ej vara äldre än 10 år Kännedom om lagar och förordningar samt standarder och föreskrifter inom aktuellt område Konsulten ska ha genomgått BASÄSKYDD Minst 8 års arbetserfarenhet som byggledare kontaktledning / el järnväg Minst 8 års erfarenhet av projekteringsarbete kontaktledning / el järnväg Minst 3 uppdrag där offererad konsult genomfört granskning av kontaktledning / el-handling för uppdragsgivares räkning Erfarenhet av BEST-entreprenader på minst 50 miljoner Ha genomgått utbildning för att kunna fungera som Beställarens byggarbetsmiljösamordnare, BAS-P och BAS-U God kunskap om inom ABK, AMA och MER samt entreprenadjuridik Behörighet som granskare för Trafikverkets elkraftsanläggningar avseende kontaktledning och hjälpkraft Erfarenhet av arbete / projektering av kontaktledningsskena Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Tjänstebeskrivning & erbjudande Attunda Sot & Vent söker nu en certifierad OVK-kontrollant – en roll för dig som gillar teknik, vill ta ansvar och samtidigt värnar om hälsa, inomhusluft och ventilation. Här får du ett varierat jobb där du rör dig ute hos kund, jobbar med modern mätutrustning som spårgas och blir en viktig del av ett mindre, erfaret team. Vi arbetar i Stockholmsområdet med utgångspunkt i Arlandastad, nära Märsta. I rollen som kontrollant för obligatorisk ventilationskontroll (OVK) säkerställer du att ventilationssystem i exempelvis skolor, kontor, kommersiella fastigheter och flerbostadshus fungerar enligt gällande regelverk. Du utför OVK-besiktningar i både nybyggda och befintliga fastigheter, sammanställer OVK-protokoll och ger rekommendationer för att förbättra inomhusmiljö och energieffektivitet. Arbetsuppgifter i korthet: • Genomföra både återkommande OVK och nybesiktningar i olika typer av fastigheter. • Använda teknisk utrustning för mätningar, inklusive spårgas (utbildning ges vid behov). • Upprätta OVK-protokoll och kommunicera tydliga åtgärdsförslag. • Samverka med fastighetsägare, förvaltare och tekniska kontaktpersoner. • Arbeta självständigt i fält, med nära stöd från erfarna kollegor inom ventilation och fastighetsteknik. Personprofil Vi söker dig som är tekniskt lagd, strukturerad och självgående. Du är van att ta ansvar och trivs med att arbeta nära både teknik och kund. Du är en person som gillar att hitta lösningar, anpassar dig snabbt och kommunicerar professionellt i olika sammanhang. Vi ser gärna att du: • Har giltig OVK-behörighet N (krav) – gärna även behörighet K (meriterande). • Är van vid digitala verktyg och har tidigare erfarenhet av ventilationsteknik eller fastighetsbesiktning. • Har B-körkort (krav). • Det är meriterande om du kan åtgärda vissa brister direkt efter besiktning, exempelvis inom ventilationsrengöring eller teknisk fastighetsservice. Övrigt • Start: Enligt överenskommelse • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00–16.00 • Placering: Arlandastad, ca 15 min promenad från Märsta pendeltågsstation Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande! Företagspresentation Vi på Attunda Sot & Vent arbetar med sotning, ventilationsrengöring, OVK-besiktning och brandskydd i Stockholmsområdet – med målet att skapa tryggare och mer energieffektiva fastigheter. Våra kunder är både privatpersoner, företag och fastighetsägare. Vi värdesätter hög kvalitet, snabb service och ett trevligt bemötande. Med ett engagerat team och tydliga värderingar fortsätter vi att växa – och söker nu fler kunniga medarbetare som vill vara med på vår resa.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Attunda Sot & Vent söker nu en certifierad OVK-kontrollant – en roll för dig som gillar teknik, vill ta ansvar och samtidigt värnar om hälsa, inomhusluft och ventilation. Här får du ett varierat jobb där du rör dig ute hos kund, jobbar med modern mätutrustning som spårgas och blir en viktig del av ett mindre, erfaret team. Vi arbetar i Stockholmsområdet med utgångspunkt i Arlandastad, nära Märsta. I rollen som kontrollant för obligatorisk ventilationskontroll (OVK) säkerställer du att ventilationssystem i exempelvis skolor, kontor, kommersiella fastigheter och flerbostadshus fungerar enligt gällande regelverk. Du utför OVK-besiktningar i både nybyggda och befintliga fastigheter, sammanställer OVK-protokoll och ger rekommendationer för att förbättra inomhusmiljö och energieffektivitet. Arbetsuppgifter i korthet: • Genomföra både återkommande OVK och nybesiktningar i olika typer av fastigheter. • Använda teknisk utrustning för mätningar, inklusive spårgas (utbildning ges vid behov). • Upprätta OVK-protokoll och kommunicera tydliga åtgärdsförslag. • Samverka med fastighetsägare, förvaltare och tekniska kontaktpersoner. • Arbeta självständigt i fält, med nära stöd från erfarna kollegor inom ventilation och fastighetsteknik. Personprofil Vi söker dig som är tekniskt lagd, strukturerad och självgående. Du är van att ta ansvar och trivs med att arbeta nära både teknik och kund. Du är en person som gillar att hitta lösningar, anpassar dig snabbt och kommunicerar professionellt i olika sammanhang. Vi ser gärna att du: • Har giltig OVK-behörighet N (krav) – gärna även behörighet K (meriterande). • Är van vid digitala verktyg och har tidigare erfarenhet av ventilationsteknik eller fastighetsbesiktning. • Har B-körkort (krav). • Det är meriterande om du kan åtgärda vissa brister direkt efter besiktning, exempelvis inom ventilationsrengöring eller teknisk fastighetsservice. Övrigt • Start: Enligt överenskommelse • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00–16.00 • Placering: Arlandastad, ca 15 min promenad från Märsta pendeltågsstation Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande! Företagspresentation Vi på Attunda Sot & Vent arbetar med sotning, ventilationsrengöring, OVK-besiktning och brandskydd i Stockholmsområdet – med målet att skapa tryggare och mer energieffektiva fastigheter. Våra kunder är både privatpersoner, företag och fastighetsägare. Vi värdesätter hög kvalitet, snabb service och ett trevligt bemötande. Med ett engagerat team och tydliga värderingar fortsätter vi att växa – och söker nu fler kunniga medarbetare som vill vara med på vår resa.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Planning and Design region Nord består av cirka 300 medarbetare som brinner för att skapa framtidens hållbara infrastruktur. Tillsammans har vi byggt en framgångsrik verksamhet som präglas av sammanhållning, arbetsglädje och framåtanda. Som en del av AFRY får du möjlighet att delta i några av de mest spännande byggprojekten i landet. Vi söker nu en erfaren konsult med expertis inom omgivningspåverkan. Dina arbetsuppgifter skulle bland annat bestå i att ta fram riskanalyser för markvibration inför markarbeten samt utföra vibrationsmätningar, skadeutredningar och besiktningar. Våra projekt är allt från mindre byggnationer till stora infrastrukturprojekt och projekt kopplade till den gröna omställningen. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet inom omgivningspåverkan på något av våra kontor i Luleå, Umeå, Sundsvall, Östersund eller Gävle. I arbetet kommer du ha mycket kontakt med såväl kollegor som kunder och fastighetsägare, det ställer krav på dig att kunna jobba både självständigt och tillsammans med andra. Kvalifikationer Du bör ha en universitet- eller högskoleexamen med inriktning mot bygg eller annan relevant utbildning. Du ska ha tidigare erfarenhet inom omgivningspåverkan, inklusive besiktning, vibrationsmätning och riskanalys för markvibrationer. Erfarenhet inom sprängteknik är meriterande. Du ser dig själv som en lagspelare och trivs med att dela din kunskap. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och behärskar svenska språket utmärkt i tal och skrift. B-körkort är ett krav. På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players”, vilket även säger mycket om den vi söker. Ytterligare information Hos oss på AFRY får du tillgång till cirka 19 000 kollegor som är experter inom sina specialistområden. Vår förhoppning är att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer lära oss av dig. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt och psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför är vi måna om en god arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en fungerande helhet. För alla våra medarbetare erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med både framåtanda och trygghet. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-08-31 Vi ber om överseende med att återkoppling kan komma att dröja på grund av semester. Kontaktperson för frågor: Lars Torstensson, Sektionschef Berg- och Sprängteknik [email protected] 010 505 85 27 På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Vi söker en Byggledare för projekt Blackebergsvägen hos uppdragsgivare i Stockholm Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten pågår under många år, och har en varierad omfattning mellan 15-50 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Uppdraget avser konsultuppdrag av byggledningstjänst med goda kunskaper i produktionsplanering inom projektet Blackebergsvägen E2-3. Uppdraget omfattar deltagande i detaljprojekterings- och entreprenadskedet. I detaljprojekteringsskedet innebär arbetet skedesplanering och framtagande av tidplaner samt stöd vid framtagande av förfrågningsunderlag samt uppdelning av entreprenaden i en fin- och groventreprenad. Arbetsområdet ligger längs södra Blackebergsvägen och Blackebergsbacken. Längs Blackebergsvägen är planen bebyggelse på båda sidor vägen söder om Södra Ängby fotbollsplan och vidare söderut till korsningen Blackebergsvägen/Blackebergsbacken. Längs Blackebergsbacken planeras bostäder mitt emot Mälarbackens vård- och omsorgsboende. Inom arbetsområdet finns en del befintliga, skyddsvärda träd som ska bevaras varför vikt ska läggas vid försiktigt schakt kring rötter och stammar. Det är viktigt att arbetena utförs i samverkan med verksamheter och övriga entreprenader i området för att minimera omgivningspåverkan. Blackebergsbacken är en återvändsgata, vilket innebär att trafik alltid måste kunna ta sig förbi arbetsområdet och det är också viktigt att allmänheten får förståelse för var och hur man kan nyttja området under tiden för entreprenaden. Beställarens uppskattning av tjänstens omfattning: September 2025 – December 2026: ca 15 % av en heltidstjänst. 2027–2029: ca 50 % av en heltidstjänst. 2030–2032: ca 20 % av en heltidstjänst. Arbetsuppgifter Att bistå organisationen med specialkompetens i produktionsfrågor såsom produktionsplanering och TA-planer samt framtagande av produktionsplanering till förfrågningsunderlaget. Att bistå vid framtagande av AF-del till förfrågningsunderlaget. Övergripande ansvar för kontroll av att entreprenadarbetenas utförande följer gällande arbetshandlingar. Leda, kalla till och protokollföra byggmöten, eventuella samordningsmöten varannan vecka. Granskning, uppföljning och kontroll av entreprenadarbetena på plats inkl. avstämning av egenkontroller. Granskning och kontroll av ÄTA-arbeten. Uppföljning av tidplaner. Granskning och kontroll av dagbok. Medverka vid uppföljning av entreprenörens arbetsmiljöarbete. Granskning av ekonomiunderlag och månatliga lyft. Besvara frågor/underrättelser i samråd med byggprojektledaren. Företräda projektet gentemot entreprenörer, externa kontakter samt mot tredje man. Medverka vid besiktningar och syner samt att se till att dessa utförs. Medverka i riskhanteringsarbete. Bevaka så att slutdokumentation samt underlag för relationshandlingar tas fram. Krav (OBS, obligatoriska) Utbildning Entreprenadjuridik: Allmänna Bestämmelser AB 04 AMA Anläggning (AMA20 eller AMA23) MER Anläggning (MER20 eller MER23) AMA AF 21 eller AMA AF 12 Trafikanordningar och markarbeten i offentlig mark (ska vara giltig) Byggarbetsmiljösamordnings grundkurs för BAS-P och BAS-U Om Utbildningar/Kurs är äldre och inte uppfyller ställda krav, kan en bekräftelse på anmälan till ny utbildning/kurs accepteras. Minst 5 års erfarenhet av att ha arbetet med byggledning inom mark-, väg- och ledningsbyggande, eller minst 2 år som byggledare om detta kompletteras med minst 3 år som entreprenör i arbetsledande ställning. Meriterande Uppdragsgivaren ser det som stort mervärde om konsulten är erfaren inom följande områden Produktionsplanering Trafikmiljö med blandtrafik Arbeten i trång stadsmiljö Arbeten åt Stockholms stad Väguppbyggnad inkl. asfaltsbeläggning och plattläggning Försiktig schakt invid befintliga träd samt växt- och trädplantering Markföroreningar Ledningsarbeten, samordning av ingående ledningsentreprenader Samordning med närliggande entreprenader inom exploateringsområdet samt till området angränsade entreprenade Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du vara med och utveckla framtidens vägar och broar? Som projektingenjör på Trafikverket får du en central roll i spännande infrastrukturprojekt - från planering till färdig byggnation Projektingenjör - väg Arbetsuppgifter Som projektingenjör hos oss är du ett viktigt stöd till projektledaren i våra väg- och broprojekt, från tidig planering och projektering till byggnation. Du arbetar ofta i flera projekt samtidigt och samarbetar med olika projektledare, vilket ger en varierad och utvecklande vardag. Du är en del av projektledningen och deltar aktivt i arbetet genom hela projektets livscykel, från planeringsstadiet till produktion. Du kommer också arbeta med att lämna över färdiga projekt till drift och underhåll. Du medverkar vid upphandlingar, projekt- och byggmöten och är insatt i avtal och kontrakt för både konsulter och entreprenörer. Exempel på arbetsuppgifter: Följa upp projektens ekonomi och hantera fakturor Stämma av tidplaner och projektplaner Arbeta med riskhantering Utföra administrativa uppgifter i Trafikverkets system Samordna och ta emot dokumentleveranser från leverantörer Övrig information Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress:[email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Digitala intervjuer är planerade vecka 34. #LI-Hybrid Kvalifikationer För att lyckas i rollen som projektingenjör har du en god kommunikativ förmåga och trivs med att samarbeta, då arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt. Du arbetar strukturerat, följer upp dina uppgifter och är van vid att hålla deadlines. Du har en god analytisk förmåga som hjälper dig att se samband, identifiera lösningar och fatta välgrundade beslut. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och bidrar gärna till gemensamma mål. Vi söker dig som har; universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom bygg- och anläggning, ekonomi eller logistik, alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig minst 6 månaders aktuell och relevant erfarenhet av arbete i investeringsprojekt goda kunskaper i svenska i tal och skrift körkort för personbil Det är meriterande om du har; erfarenhet från väg- eller broprojekt erfarenhet av att delta i byggmöten, projektmöten och riskavstämningar erfarenhet av kalkyler, budgetuppföljning, tidsplanering och/eller riskhantering erfarenhet av att stötta projektledare i deras arbete Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Vill du vara med och utveckla framtidens järnväg? Som projektingenjör på Trafikverket får du en central roll i spännande infrastrukturprojekt - från planering till färdig byggnation. Projektingenjör - järnväg Arbetsuppgifter Som projektingenjör hos oss är du ett viktigt stöd till projektledaren i våra järnvägsprojekt, från tidig planering och projektering till byggnation. Du arbetar ofta i flera projekt samtidigt och samarbetar med olika projektledare, vilket ger en varierad och utvecklande vardag. Du är en del av projektledningen och deltar aktivt i arbetet genom hela projektets livscykel, från planeringsstadiet till produktion. Du kommer också arbeta med att lämna över färdiga projekt till drift och underhåll. Du medverkar vid upphandlingar, projekt- och byggmöten och är insatt i avtal och kontrakt för både konsulter och entreprenörer. Exempel på arbetsuppgifter: Följa upp projektens ekonomi och hantera fakturor Stämma av tidplaner och projektplaner Arbeta med riskhantering Utföra administrativa uppgifter i Trafikverkets system Samordna och ta emot dokumentleveranser från leverantörer Övrig information Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Digitala intervjuer är planerade vecka 34. #LI-Hybrid Kvalifikationer För att lyckas i rollen som projektingenjör har du en god kommunikativ förmåga och trivs med att samarbeta, då arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt. Du arbetar strukturerat, följer upp dina uppgifter och är van vid att hålla deadlines. Du har en god analytisk förmåga som hjälper dig att se samband, identifiera lösningar och fatta välgrundade beslut. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och bidrar gärna till gemensamma mål. Vi söker dig som har; universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom bygg och anläggning eller samhällsbyggnad, alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig minst 6 månaders aktuell och relevant erfarenhet av arbete i investeringsprojekt goda kunskaper i svenska i tal och skrift körkort för personbil Det är meriterande om du har; erfarenhet från järnvägsprojekt erfarenhet av att delta i byggmöten, projektmöten och riskavstämningar erfarenhet av kalkyler, budgetuppföljning, tidsplanering och/eller riskhantering erfarenhet av att stötta projektledare i deras arbete Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Arbetsuppgifter I rollen arbetar du nära platschef och projektledning i mark- och anläggningsprojekt. Arbetsuppgifterna är varierande och omfattar bland annat att upprätta KMA-dokumentation, ta fram inköpsplaner, betalplaner och kalkyler, skriva arbetsberedningar och kontrollplaner samt följa upp ÄTA-arbeten och slutdokumentation. Projekten bedrivs på flera platser runt om i Stockholm och du utgår från pågående projekt i Järna. Arbetstiden är vardagar kl. 07.00–16.00. Det här är en direktrekrytering där du blir anställd av kundföretaget från start. Du blir en del av ett mindre team inom tjänstemannadelen som präglas av en rak och lättsam ton, där noggrannhet och ansvarstagande värderas högt. Tjänstebil ingår i rollen. Vi söker dig med branschvana inom anläggning, gärna från en roll som arbetsledare eller liknande. Det är viktigt att du är strukturerad och redo att ta dig an rollen direkt. Urval sker löpande och rekryteringsprocessen avslutas med möte med platschef eller avdelningschef. Din profil För att lyckas i rollen som entreprenadingenjör hos vår kund söker vi dig med ett stort intresse för bygg- och anläggningsprojekt samt en god teknisk förståelse. Vi ser gärna att du har en relevant teknisk utbildning inom bygg, anläggning eller motsvarande. Det är mycket meriterande om du har god kännedom och erfarenhet av kalkylering, planering eller inköp inom entreprenadverksamhet. Vi tror att du är en noggrann, nyfiken och driven person som trivs med att arbeta i team, tar eget ansvar och har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt. Du arbetar strukturerat och har öga för detaljer, något som är avgörande i rollen där precision och kvalitet är viktiga för att driva projekt framåt på ett effektivt sätt. Krav: - Minst 2 års erfarenhet från branschen - God förståelse för byggprocesser och kalkylarbete - Kunskap i AMA anläggning, AB04/ABT06 och entreprenadjuridik - God datorvana (Windows + Office) Meriterande: - Tidigare arbetat som arbetsledare eller liknande
Arbetsuppgifter Gruvbolaget Viscaria är ett modernt gruvbolag som återöppnar koppargruvan i Kiruna. Med hjälp av senaste teknik inom gruvbrytning, logistik och vattenrening strävar de efter att bli en av världens mest hållbara kopparproducenter. Vi på LTH är glada att från start vara en del av gruvans återöppning i ett nära samarbete med gruvbolaget. Idag har vi en liten verksamhet på plats som behöver förstärkas och bli större, vilket vi ser fram emot. Vårt aktuella uppdrag kommer främst vara att utföra mark- och servicetjänster. Vi söker nu en erfaren grävmaskinist för schaktning, lastning och markarbeten, du bör även ha kunskap för GPS-styrning. Då det är många projekt som ska startas upp kommer du vara en del av hela verksamheten. Utbildning och kvalifikationer Kraven är giltigt B-kort samt förarbevis/utbildningsintyg för grävmaskin Meriterande är erfarenhet av schaktning och GPS-styrning Vem är du som person? Du är engagerad i det du gör, är flexibel och har lätt att anpassa dig till varierande omständigheter. Du har hög samarbetsförmåga och ett positivt bemötande. Du tar ansvar för de fordon som du kör och är noggrann för att undvika skador samt håller fordonet i ett bra skick. Vi arbetar för en säker arbetsplats och förutsätter att du arbetar med säkerhet i fokus. Det är viktigt för oss att du vill bidra till den inkluderande och familjära kultur som vi på LTH har byggt upp där vi tillsammans jobbar för kundens och företagets bästa. Vi arbetar utifrån vår värdegrund som varje anställd är en del av: KVALITET - Vi arbetar säkert, miljövänligt och kostnadseffektivt med kunden i fokus. Vi är stolta över våra prestationer och resultat. Vi levererar alltid det lilla extra. KOMPETENS - Vi är trygga i våra arbetsuppgifter och vi delar med oss av erfarenhet och kunskap. Vi har rätt utbildning och behörighet. Vi utövar ett gott ledarskap och medarbetarskap där vi ger rätt förutsättningar för att ständigt förbättras. ENGAGEMANG - Vi tar ett personligt ansvar genom en positiv attityd, intresse och delaktighet. Vi har en familjär anda där vi hjälps åt, bryr oss om varandra och jobbar för kundens och företagets bästa. Omfattning och skift Arbetstider: skiftgång 7/7 Tillträde enligt överenskommelse Vi erbjuder en trevlig arbetsplats, kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra förmåner som till exempel förmånliga privatförsäkringar mm.
Vi söker extrapersonal till enheten Eventproduktion, vilka är Stockholmsmässans specialister på att bygga, möblera och inreda möteslokaler och mässmontrar. Lager, logistik och godshantering ingår också i arbetet. Du får anställning via vår underleverantör men utför ditt uppdrag hos oss på Stockholmsmässan. Uppdraget kan variera i olika omfattning både heltid, deltid, dagtid, kvällar och helger. Tillsammans sätter vi dina arbetspass. Arbetsuppgifter Hos oss kommer du att arbeta med: Interna transporter och leveranser av möbler och montermaterial Bygga mässväggar, scener och utföra enklare snickeriarbeten Montera, möblera och inreda montrar, möteslokaler och publika ytor Hantera produktionsunderlag, ritningar och ta fram order ur ordersystemet Lagerarbete Medverka i reparation, underhåll och inventering av Eventproduktions utrustning och material Egenskaper du behöver för att trivas Stockholmsmässan är en stor arbetsplats där stundtals många olika yrkesgrupper arbetar parallellt. Under vissa perioder är det högt tempo, speciellt under in- och utflytt. Därför är det viktigt att du som söker är stresstålig och har lätt för att samarbeta. Du är hjälpsam och ger alltid ett bra bemötande oavsett situation och både till kunder och kollegor. När vi t ex får in sena beställningar eller förändringar behövs förmågan att vara flexibel och ta tag i arbetsuppgiften med en positiv inställning. Du har god fysik och klarar längre arbetspass och tyngre moment. Du som söker tjänsten vara minst 18 år fyllda, tala och skriva obehindrat på svenska och minst inneha körkort klass AM Det är meriterande om du har: Erfarenhet av liknande tjänster, gärna från mäss- eller eventbranschen Erfarenhet av att tolka ritningar Truckkort A1-4, B1 samt liftkort är meriterande Vi ser fram emot att höra av dig Du får anställning via vår samarbetspartner och vi kommer kunna erbjuda arbetstimmar både för dig som vill arbeta heltid eller för dig som till exempel vill ha ett extrajobb under studietiden. Låter det intressant? Eller känner du någon som kan vara rätt för uppdraget? Skicka in din ansökan eller dela annonsen idag. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Gruppchef Niklas Olsson, Operativ chef, telefon 08-749 41 68. Urvalsarbetet sker löpande skicka därför din ansökan redan idag! Om oss Stockholmsmässan är Nordens största mötesplats och en stark aktör inom mötes- och eventindustrin. Vi marknadsför Stockholm som destination och är en viktig motor i stadens ekonomi. I mer än 70 år har vi arrangerat mässor och kongresser. Hos oss arbetar ett stort team av engagerade, drivna och kreativa medarbetare med erfarenhet från både stora och små events. Hos oss är det full aktivitet och den ena dagen är inte lik den andra.
Välj ett jobb för att visa detaljer