Vi söker dig som vill jobba med byggnadstekniskt brandskydd i ett positivt team med hög kompetens och bred erfarenhet. Vi är en trygg arbetsgivare med medlemskap i Byggföretagen. Nu söker dig som vill arbeta i region syd. Som brandskyddsmontör kommer du att arbeta med byggnadstekniskt brandskydd, både vid nyproduktion och i befintliga byggnader. Till arbetsuppgifterna hör brand- och ljudtätning samt brandskydd av bärande konstruktioner. Du kommer att arbeta i ett positivt team som har hög kompetens och bred erfarenhet av de arbetsuppgifter som skall utföras, Firesafe sätter stort värde på förmågan att skapa kontakt och föra en tydlig dialog med våra kunder. Du kommer att jobba med de bästa produkterna på marknaden. Vi erbjuder spännande, intressanta arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö i en väletablerad koncern med duktiga och motiverade medarbetare. På Firesafe råder en familjär stämning och det är högt i tak. Ordning och reda är något som är viktigt för oss och vi är en trygg arbetsgivare med medlemskap i Byggföretagen. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta självständigt och även van att rapportera till kund eller uppdragsgivare Vi söker dig som: - Har erfarenhet från byggnadsbranschen, helst från ovanstående arbetsuppgifter - Praktisk lagd och noggrann - Intresserad av personlig utveckling och utmaningar - Körkort - Behärskar svenska i tal och skrift Personliga egenskaper: - Skötsam och driven - Ansvarskänsla och yrkesstolthet - Gillar teamarbete, men har inget emot ensamarbete - Lösningsorienterad - Positiv inställning Vi erbjuder: - Fast lön enligt kollektivavtal med Byggföretagen - Spännande arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö - Internutbildningar i en utvecklande miljö - Ordning och reda hos en trygg arbetsgivare Övrigt: Resor i tjänsten förekommer Heltidsanställning Tillträde enligt överenskommelse Urval sker löpande Din stationeringsort blir Lund. Resor i regionen förekommer. Låter det intressant? Vi rekryterar löpande vilket kan innebära att annonsen tas bort tidigare är sista ansökningsdagen, så skicka in din ansökan så fort som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse
Inom Infrakraftkoncernen har vi samlat närmare 500 av Sveriges främsta experter inom järnvägs-, vägbyggnad- och anläggningsarbeten, vilket gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår verksamhet är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker därför kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen! Infrakraftkoncernen växer och vi behöver bli fler! År 2025 har vi på Infrakraft dragit i gång vårt största projekt någonsin. Det är E3 etappen mellan Hallsberg-Stenkumla som vi ska utföra på uppdrag av Trafikverket. Projektet omfattar bland annat markarbeten för 14 km dubbelspår varav 12 km är nysträckning. Det ingår också byggnation av två parallella tunnlar som är 2,4 km långa vardera, ett tiotal broar samt mindre BEST-arbeten. Nu är vi i planeringsfasen, men när projektet är i full gång, räknar vi med att vara cirka 40 engagerade och kompetenta tjänstemän från Infrakraft som tillsammans med våra yrkesarbetare, maskinister, underentreprenörer och leverantörer driver ett framgångsrikt projekt. Projektet ska vara färdigställt under 2030. Låter det intressant? Vi letar efter dig som vill jobba inom anläggning som: Arbetsledare mark Entreprenadingenjör Mättekniker Om tjänsten Arbetsledare mark Rollen som Arbetsledare hos oss passar dig som brinner för att aktivt medverka till projektets tekniska och ekonomiska genomförande samt att leda och fördela det löpande arbetet efter det. Som arbetsledare förväntas du vara delaktig och i nära samarbete med plastledningen arbeta för att driva din del av projektet och verksamheten framåt. Du ansvarar för att leda ditt team och säkerställa en god arbetsmiljö, samtidigt som du samarbetar med underentreprenörer, leverantörer, kunder och myndigheter med flera. Vi söker dig som varit med några år och därför känner dig trygg i rollen som arbetsledare. Har du dessutom arbetslett VA-projekt samt arbetat i järnvägsmiljö innan så är det meriterande. Om tjänsten Entreprenadingenjör Som Entreprenadingenjör hos oss arbetar du nära produktionen och är ett stöd till platschefen gällande tekniska frågor, kontraktsadministration, ekonomisk uppföljning, kalkyl, tidsplanering, inköp, arbetsledning, kvalitet, miljö och arbetsmiljöfrågor. I rollen ingår även att medverka vid bygg- och produktionsmöten, ha kontakt med kund och att delta under projektavslut och överlämning. Som Entreprenadingenjör hos oss bör du vara både flexibel och beslutsam, med förmågan att arbeta självständigt och samtidigt upprätthålla ett strukturerat arbetssätt. Rollen förutsätter också att du har god samarbetsförmåga och värdesätter betydelsen av att bygga och vårda goda relationer, såväl internt som extern. Vi söker två Entreprenadingenjörer med några års erfarenhet från motsvarande roll inom anläggning/infrastruktur. Har du dessutom arbetat med Trafikverket som beställare innan så ser vi det som en fördel. Om tjänsten som Mättekniker Som Mättekniker hos oss kommer du tillsammans med mätchefen och de övriga i mätgruppen ansvara för alla förekommande mätningsarbeten i projektet. Du kommer även att vara behjälplig med att ta fram modeller samt i regleringsfrågor. Vi söker två Mättekniker som har några års erfarenhet från motsvarande roll inom anläggning/infrastruktur och är du van vid att arbeta med Trafikverket och i järnvägsmiljö sen innan så är det meriterande. Kravprofil För att vara framgångsrik i den roll du är intresserad av ser vi gärna att du har relevant utbildning för rollen eller motsvarande kompetens och - gärna flera års erfarenhet inom relevant bransch. För att trivas hos oss – oavsett roll - är du driven, flexibel, beslutsam och lösningsorienterad. Du är en positiv och företagsam person som lätt skapar förtroende och som trivs med att arbeta i team. Du ska också behärska svenska och engelska samt ha B-körkort. Resor i tjänst och arbete på annan ort förekommer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och Infrakrafts filosofi är stort ansvar under frihet, vi fokuserar på projektets framdrift och rapportering till vår beställare. Ansök nu Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Kontakt Pär Tingström, Arbetschef Infra par.tingströ[email protected] 073 026 04 93 Hanna Söreklint, HR-specialist [email protected] 076 148 66 55 Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla och vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi vill därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund är varmt välkomna till oss. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsområde: Sverige. Resor i tjänsten förekommer.
Tillsammans med Svensk Ventilationsservice i Hammarby Sjöstad söker vi en teamledare till avdelningen Teknik och konsult. Svensk Ventilationsservice bidrar till ett bättre och mer hållbart samhälle genom att med kunskap och kompetens långsiktigt ta hand om, anpassa och utveckla befintliga fastigheter. Svensk Ventilationsservice i tar ansvar för alla led i projektet, från projektering till implementation och slutligen service och underhåll under lösningens livstid. Resultatet av arbetet är en förbättrad inomhusmiljö och hållbarare fastigheter. Verksamheten växer kontinuerligt och denna tjänst är ny på företaget. Vi hoppas att du vill vara med på denna spännande tillväxtresa. Dina framtida arbetsuppgifter Som teamledare på avdelningen Teknik och konsult kommer du att arbeta med daglig planering av verksamheten samt försäljning av tjänster, huvudsakligen inom injustering, OVK och utredningar. I praktiken innebär det att leda och planera arbetet för en grupp tekniker (idag 4-5 personer) samt ta fram anbud och sälja uppdrag internt och externt. Avdelningen ansvarar för att designa nya tekniska ventilationslösningar, utreda och analysera kundproblem samt injustera och besiktiga ventilationssystem. Uppdragen innefattar ofta unika lösningar främst inom ROT-projekt av både bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter så som kontor och butiker. Exempel på arbetsuppgifter är: Planera arbetet för avdelningens tekniker på både kort och lång sikt. Rådgivning mot externa och interna kunder. Ansvara för mindre projekt och utredningar. För att lyckas i rollen tror vi att du har: En god kunskap och förståelse för ventilationssystem ur ett helhetsperspektiv, från enskilda komponenter till hela system. Flera års arbetslivserfarenhet från ventilationsbranschen. Ett stort intresse av människor. Följande erfarenheter är meriterande Teamledarerfarenhet och erfarenhet av att planera och styra operativt arbete i en grupp. Historik från konsultverksamhet. Arbetserfarenhet från injustering, luftflödesmätning och/eller besiktning av ventilationssystem (OVK). Vem är du? Har du tröttnat på ändlösa möten utan fokus? Som teamledare hos SVAB är du spindeln i nätet och är med där det händer, med ena örat mot kunderna och det andra mot teknikerna är dina dagliga beslut avgörande för företagets framgång. Du trivs bra på kontoret men åker gärna på kundbesök när tillfälle ges. Vi söker dig som har starkt driv och är handlingskraftig. Du är självgående och affärsmässig samt har en god förmåga och intresse av att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har en god kommunikationsförmåga. Rollen innebär många kundrelationer både internt och externt och det är därav viktigt att du är bra på att bygga upp och underhålla goda relationer. Du drivs av att analysera, utveckla och effektivisera arbetet. Slutligen söker vi dig som är starkt engagerad både i gruppens och företagets utveckling och har förmåga att bidra till att dina medarbetare trivs och är motiverade och att företaget fortsätter att växa. Att jobba på Svensk Ventilationsservice Svensk Ventilationsservice är ett företag som värdesätter ett öppet arbetsklimat, gott samarbete och som premierar goda prestationer. Det finns stort utrymme för engagemang och initiativ i ett framtidsinriktat företag med trevliga kollegor. Håller du dessutom med om att en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje både för egen del och andra kommer du att trivas hos Svensk Ventilationsservice. I denna tjänst som teamledare blir du en del av avdelningen Teknik och konsult som är ett av Svensk Ventilationsservice tre affärsområden. Mer om tjänsten Direktrekrytering med bra förmåner och förmånsbil Tillsättning: omgående Omfattning: heltid Placering: trivsamt och trevligt kontor i Hammarby Sjöstad Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Som servicetekniker hos oss: Kommer du i huvudsak att arbeta med akutservice och mindre jobb på taket. Många av våra kunder kan behöva snabb service på deras tak om det finns till exempel läckage, därför du måste kunna hitta och lösa problemet på taket snabbt och rätt. Våra kunder är vana vid professionella lösningar baserade på erfarenhet och kompetenser inom tak och du kommer därför att vara ett av våra viktiga ansikten utåt som levererar kompetens av allra högsta kvalitet. Vi söker dig som: Är en produktiv och erfaren arbetare inom tak branschen eller liknande. Är service- och kvalitetsorienterad, samt noggrann. Tycker om att arbeta i en verksamhet med högt tempo. Gillar att arbeta med människor och ha god social kompetens. Är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Talar svenska eller engelska. Kan hantera administrativa uppgifter. Ansökan: Låter det här som en intressant utmaning för dig? I så fall skicka din ansökan idag! Vi kommer att göra intervjuer löpande så ansök snarast möjligt.
DM TAK är ett stabilt, professionellt och sedan länge, växande företag som arbetar med högkvalitativ takläggning och takservice i Stockholmsregionen. Vi jobbar för att leverera tak som håller längre. Företaget har idag 24 anställda som i sin tur samarbetar med ca 40 underentreprenörer. Verksamheten utgår från våra lokaler i Länna Industriområde. Då vi får allt fler kunder som vill ha kvalitativa tak söker vi en verkligt effektiv, kunnig och därmed PROFFSIG PLÅTSLAGARE Vad innebär den här rollen? Om du är rätt person för det här jobbet vet du det mesta om vad som krävs för att få tak att bli täta och se bra ut. Du läser byggritningar, väljer rätt material (koppar, stålplåt eller koppar), mäter rätt, bockar och monterar. Vad krävs av dig? Först och främst att du är en person som vill verkligen vill hjälpa till och göra kunden nöjd. Du kommer bli en viktig del i vårt team. Att du nuvarande och tidigare arbeten visat att du är effektiv och verkligen går för att få projekt helt klara. Du är helt enkelt proffsig och är det moment du inte kan ännu, så är du villig att lära dig. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en arbetsplats där utveckling, produktivitet och kundnöjdhet alltid är i fokus. Det i sin tur skapar ett vinnande team och vinnande medarbetare. Vi ger dig tydliga arbetsuppgifter med en vettig struktur, bra instruktioner och om du är ambitiös, löpande utbildning, vilket möjliggör ett alltmer effektivt arbete och med tiden, större ansvarstagande. Vi värnar om rak och tydlig kommunikation för att skapa trygghet och stabilitet. Du kommer få jobba mot uppsatta och tydliga mål som följs upp. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där alla kan utvecklas, där idéer tas på allvar och där produktion och framgångar firas. Låter det här som ett jobb för dig? Skicka då gärna in din ansökan redan idag!
DM TAK är ett stabilt, professionellt och sedan länge, växande företag som arbetar med högkvalitativ takläggning och takservice i Stockholmsregionen. Vi jobbar för att leverera tak som håller längre. Företaget har idag 24 anställda som i sin tur samarbetar med ca 40 underentreprenörer. Verksamheten utgår från våra lokaler i Länna Industriområde. Just nu söker vi en person som kan kontrollera och ansvara för det viktigaste vi gör för våra kunder, nämligen att se att deras beställda tak blir suveränt levererade, inom tid och budget. Därför söker vi nu en DYNAMISK & EFFEKTIV ARBETSLEDARE Vad innebär den här rollen? Som arbetsledare på DM TAK håller du koll på allt från ”ax till limpa”. Det är krävande och för att ge några smakprov på det du förväntas ansvara för så är det att Du planerar för leverans och genomför startmöten, har även kontakt med underentreprenörer, ser till att rätt personal och allt material som krävs finns på plats vare sig det rör sig om plåt, papp, takpannor, service eller målning. Du ser till att budget hålls och att nödvändiga dokument blir gjorda samt att arbetsplatsen och de som arbetar där följer våra säkerhetsregler. Du hjälper till att lösa löpande problem som kan uppstå och korrigerar och uppmuntrar personalen. Under arbetets gång och i samband med avslut på projekten, genomför du kvalitetskontroller och ser till att de som behöver informeras löpande blir underrättade. Allt för att vi skall kunna leverera tak som håller längre. Vad krävs av dig? Som du säkert förstår är det här inget enkelt jobb utan det kräver mycket. Det viktigaste är dock att du har den rätta viljan och ambitionen för att bli en högpresterande person i DM-TAKs team. Du har alltid varit effektiv och gillar verkligen att få saker gjorda. Det är det bra om du har erfarenhet från att delta i eller leda byggen och det du inte har kunskap om kommer du, om du har rätt ambition och arbetar hårt, få lära dig. Därför är det viktigt att du ser långsiktigt på den här tjänsten. Du gillar att hjälpa människor och du har redan visat att du har en god kapacitet och stort intresse att få det du ansvarar för gjort som det förväntas eller bättre. Så även om du inte arbetar som arbetsledare idag så har du demonstrerat att du är riktigt produktiv och att du är beredd att jobba hårt för att nå uppsatta mål både på kort och lång sikt. Du kommer arbeta från vårt kontor i Länna och därifrån åker du till de leveransadresser som ni arbetar med. Du behärskar svenska väl i både tal och skrift, är relativt snabb på datorn och du har körkort. Vad erbjuder vi? Förutom att du kommer få intressanta utmaningar, kommer du troligtvis växa genom att ta hand om både dina kollegor, underentreprenörer och beställare och skapa massor av nöjda kunder. Du kommer erhålla en grundutbildning i vårt sätt att leda projekt och handledning och löpande support, men speciellt under uppstartsfasen. Du kommer jobba i ett team där vi stöttar varandra genom att alla gör sitt bästa och driver på. Du kommer jobba i ett bolag som har väldigt höga ambitioner när det gäller leverans, kvalitet och tillväxt och det är därför vi vill ha med dig på den här resan. Vi ger dig tydliga arbetsuppgifter med en vettig struktur, bra instruktioner och med erfarenhet blir du än mer effektiv. Vi värnar om rak och tydlig kommunikation för att skapa trygghet och stabilitet. Du kommer få jobba mot uppsatta och tydliga mål som följs upp. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där alla kan utvecklas, där idéer tas på allvar och där produktion och framgångar firas. Du kommer att ha en fast lön som kommer utvecklas uppåt i takt med att du kan leverera mer. Låter det här som ett jobb för dig? Skicka då gärna in din ansökan redan idag!
Härligt att du hittade hit! Söker du efter ditt nästa steg i karriären? Sortera Industry är en branschledande och stabil arbetsgivare som befinner sig i en spännande expansionsfas. Vi söker dig som vill lära sig ett yrke från grunden till vår reliningavdelning. Här arbetar vi med att renovera, inventera och underhålla regn- och avloppsledningar i fastigheter, Vi jobbar med allt från villor till kommersiella fastigheter i stads- och industrimiljö. Vi är idag en av de ledande aktörerna inom vakuumsugning och slamsugning, materialblåsning, högtrycksspolning, industri- och asbestsanering, samt en mängd tjänster inom VA-Teknikdessa tjänster, vilket innebär att vi har bred kompetens och en stor maskinell utrustningspark, för att utföra alla uppdrag från smått till stort. Låter det som något för dig? Då ska du definitivt läsa vidare! Arbetsuppgifter Som lärling hos oss får du praktisk erfarenhet och utbildning i: Härdplastarbeten och ritningslära Förståelse för systemdelar i en fastighet och hur de hör ihop Utföra och planera installation av flexibla foder Rörinspektion och förberedelse av rörsystem Felsökning och problemlösning Dokumentation och kvalitetskontroller Kundkontakt och service Du kommer att arbeta tillsammans med erfarna tekniker som handleder dig och ger dig den kompetens du behöver för att utvecklas inom branschen. Vi söker dig som: Är intresserad av ett tekniskt och praktiskt yrke Har B-körkort Är noggrann och lärningsvillig Kan arbeta självständigt och i team Har god fysik, då arbetet kan vara krävande En bra start kräver en genomtänkt onboarding - vi kommer att ge dig: Grundlig introduktion i våra olika bolag och våra tjänster Du kommer att lära känna våra olika avdelningar med erfarna kollegor Erfaren kollega som fadder Grymma kollegor som har roligt tillsammans Efter avslutad utbildning kommer du att utgå från vårt kontor och rapportera direkt till din närmaste chef Johan. I teamet har du många fantastiska kollegor med gedigen kompetens. Din närmaste chef har många års erfarenhet av våra tjänster och lång erfarenhet av att arbeta med ledarskap. Kan du vara en perfekt match för oss? Vi söker framförallt dig med entreprenörsanda såväl som ett brinnande intresse att skapa ett mer hållbart samhälle. Det är en fördel med tidigare erfarenhet av vvsektorn eller liknande bransch, din personlighet är dock viktigast för oss. En långsiktig karriär - vi kommer att ge dig: En positiv företagskultur Goda möjligheter att växa Fast lön Pensionsavsättningar och försäkringar etc. enligt kollektivavtal Har vi lyckats inspirera dig till att välja Sortera Industry som din nästa arbetsgivare? Vi hoppas det! Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi är Balder. Har du hört talas om Bohusgatan? Eller Västra Eklanda och områdets mest ikoniska byggnad Europahuset? Det är bara några av alla intressanta projekt som vi har igång här på Balder och fler är på väg in. Det gör att vi söker en senior projektledare till vår nyproduktionsgrupp. Vi har under många år successivt byggt upp vår projektorganisation och vår portfölj av pågående och kommande projekt. Detta gör att vi idag har en diversifierad portfölj av byggrätter avseende exploaterings- och projektfastigheter med målsättningen att producera såväl hyresrätter, bostadsrätter, lokaler och hotell för det moderna livet i egen regi. Om dig. Eftersom majoriteten av projekten ligger på 100 miljoner kronor upp till en miljard behöver du ha drivit större projekt tidigare för att kunna ro dem i land. Vi ser att du har 15+ års erfarenhet av projektledning inom bygg- och/eller fastighetsbranschen varav minst några år inom nyproduktion på fastighetsägarsidan. Du kommer att tillsammans med projektgrupp leda byggprojekt från projektering till överlämning i enlighet med överenskommen kvalitet, ekonomi och tid. Det inkluderar: Projektering & handlingsframtagande Bygglovsprocesser Upphandling Genomförande Eftermarknad & garanti Det ställer krav på god förståelse för byggprocessen och hög kompetens inom projektledning sett till styrning av omfattning, tid, kostnader, risk och upphandling. Du har god kunskap inom entreprenadjuridik, KA, BAS P-U samt allmän byggteknik. Det är meriterande med kunskaper inom ventilation och rör. Varje affär räknas. Som kollega hos oss förväntas du vara affärsmässig i din roll. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, hyresgästerna och projekten. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa. En viktig grund i detta är att förstå sig på affären, vara kreativ och se möjligheter, och att samtidigt ha ett professionellt bemötande. Du behöver även fungera flexibelt i ett entreprenörsdrivet företag. Ansökan. Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryterare Felicia Forsberg via [email protected]. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. #LI-MK1
Söker erfaren projektör inom VVS (VS rör) Till vår kund Cretec i Halmstad söker vi en erfaren projektör inom VVS med inriktning på VS-rör. En person som vill vara en del av vårt engagerade och kompetenta team. Är du en social och lösningsorienterad person som har praktisk erfarenhet och är van att arbeta i grupp? Då kan du vara den vi söker! Arbetsuppgifter: Ansvara för projektering och dimensionering av VS-installationer. Skapa tekniska specifikationer, ritningar och beräkningar. Använda AutoCAD och MagicCAD för att producera detaljerade ritningar. Samordna och arbeta nära med andra discipliner i projekten. Säkerställa att VS-lösningarna följer gällande standarder och miljökrav. Delta i projektmöten och arbeta tillsammans med både interna och externa parter. Kvalifikationer: Minst 5 års erfarenhet som projektör inom VS, gärna med erfarenhet från både nybyggnation och renovering. Erfarenhet som rörmokare och praktisk erfarenhet från fältet. Erfarenhet av att skruva, sätta ihop och arbeta hands-on med VS-installationer. Erfarenhet från ingenjörsbyråer är meriterande. Mycket goda kunskaper i AutoCAD och MagicCAD. Förmåga att arbeta strukturerat och hålla tidsplaner. Social, kommunikativ och van vid att arbeta i grupp. God problemlösningsförmåga och förmåga att hantera tekniska utmaningar. Vi erbjuder: En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö med möjlighet att arbeta med intressanta och utmanande projekt. Tjänsten är en heltidstjänst, och vi ser gärna att du sitter på plats här på kontoret i Halmstad. Ett kompetent och socialt team där samarbete är en viktig del av vår arbetskultur. Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månader provanställning. Lön: 38000-50000 kr Ansökan: Tjänsten är en heltidstjänst och vi ser fram emot att ta emot din ansökan snarast. Vid frågor och funderingar kring tjänsten går det bra att maila till Alexandra på [email protected]. Ansökan sker via vår hemsida. Välkommen med din ansökan! Today Consulting är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som verkar i västra och södra Sverige. Med lång erfarenhet inom rekryterings- och bemanningsbranschen vet vi hur viktigt det är att ha rätt person på rätt plats, vid rätt tillfälle. Vi är snabba. Vi är effektiva. Och vi jobbar med hjärtat. Så du kan vara lugn, och lita på att vi förbereder din morgondag på bästa möjliga sätt. Redan idag.
Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: Stegra, formerly know as H2 Green Steel, is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Central Planner As Central Planner, you will report to the Central Planning Manager. You will be responsible for the planning on projects in development (concept studies, FEED), as well as supporting the site planners for projects in execution. Among your responsibilities will be to develop schedules, supervise contractors as Owners planning representative, assist in improving the planning tools & processes and implementing a common approach to planning best practice across all projects. Location: Stockholm Responsibilities: Develop schedules and supervise contractors during early project stages. Provide support to the site team for projects in execution. Manage and develop corporate planning standards, tools & processes. Data analysis and compilation of reference data from projects in execution. Qualifications: A Degree in Engineering or related field. 5-10 years of experience in project planning, with a focus on large-scale projects. Expert level user of Primavera P6 and good understanding of planning best practices. Strong project management skills, including the ability to develop and manage project schedules, budgets, and resources. Experience of mega projects, demonstrating the ability to handle complexity and scale. Foster good communication and interpersonal skills to ensure a smooth teamwork. Proactively work to anticipate challenges, collaborating effectively with stakeholders to address potential issues promptly. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that Stegra's growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.
Välj ett jobb för att visa detaljer