Vi söker en teknisk informatör/skribent med erfarenhet av att dokumentera och sammanställa teknisk information i ett strukturerat och användarvänligt format. Du kommer att skapa och hantera manualer, tekniska specifikationer och annan dokumentation för att säkerställa att informationen är tydlig, korrekt och lättillgänglig. Att jobba som teknisk informatör hos på Saab Som teknisk informatör hos Saab Surveillance spelar du en nyckelroll i att göra komplex teknik begriplig genom att skapa tydlig och strukturerad dokumentation. Du får samarbeta med ingenjörer och experter för att samla in och analysera information som blir avgörande för slutanvändarna. Rollen är både kreativ och teknisk, där du får kombinera ditt intresse för teknik med kommunikation. Det är en spännande möjlighet för dig som gillar att fördjupa dig i avancerade system och göra teknisk information lättillgänglig! Konsultuppdraget är 12 månader men chans till fast anställning hos kund efter slutfört uppdrag. Vi söker dig som 1-3 års erfarenhet av teknisk dokumentation och arbete i Content Management System (CMS). God förmåga att analysera och sammanfatta teknisk data. Kunskap om taggningssystem, datahantering och konfigurationsstyrd dokumentation. Förståelse för tekniska system, exempelvis generatorer, hydraulik och signalbehandling. Strukturerad, noggrann och kommunikativ med en analytisk förmåga.. Har en ingenjörsutbildning inom tekniskt område eller motsvarande. Plats: Göteborg Att vara konsult på Nexer Tech Talent Som senior konsult hos Nexer Tech Talent blir du en del av ett nätverk av erfarna specialister. Du kommer att vara anställd av Nexer Tech Talent och arbeta som konsult hos Saab i Göteborg med start enligt så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Du kommer även att få ta del av ett skräddarsytt utbildningsprogram där du får möjlighet att utveckla och fördjupa dina tekniska kunskaper i områden som AI, Cloud och cybersäkerhet, men även inom tex. ledarskap och personlig utveckling. Vi kommer stötta och utmana dig genom hela uppdraget. Vi erbjuder också möjligheter att delta i nätverksträffar, inspirerande föreläsningar och sociala aktiviteter som stärker din roll i vårt konsultteam. Som konsult hos oss finns också möjlighet att bidra som mentor, där du kan dela med dig av din kunskap och erfarenhet till mer juniora kollegor. Ansökan Låter detta som en spännande möjlighet? Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor, kontakta Tech Recruiter [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Med över 2 500 medarbetare i 15 länder och mer än 35 års erfarenhet hjälper vi våra kunder att ligga steget före strategiskt, teknologiskt och kommunikativt.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Your key tasks As a rig planner you will be part of a team that will drive the daily work to follow up changes, analysis the change impact on CSIR test objects and summarizing status, risks and need for CSIR as a complete. You will interact with testers, test architects and planners. And you are expected to maintain a rig plan for several different purpose simultaneously. You and your skills To become successful in the role you need to have experience from working with SW development and/or SW admin. It is beneficial if you have experience in clients SW process. You need to have excellent communication skills, great collaborations skills and be fluent in English. On a personal level We would like to see that you are • Courageous with a high level of energy • High integrity and professionalism • Have a holistic view • Ability to lead people, listen and coach • Analytical and structured Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: This role is not about manual testing, nor it is about writing tests for the software itself. This role is about building test environments that run automated tests and manages its infrastructure, and about creating tools, scripts and frameworks that enable developers to write tests themselves. Through this role you will help us increase the quality and reduce the risk of releasing our software through automation. What you will do As a member of our team, you will have the opportunity to participate in the entire process from design of our rigs to fault tracing and maintenance. You will be a part of improving tools and processes to be able to increase our efficiency when we scale up number of rigs. We create health and regression tests and connect rigs to CI toolchain, to make sure that our rigs meet our own and other stakeholders test needs. Do you fit the profile? You have at least Bachelor of Science in Computer Science, Computer Engineering or equivalent. We see that you have experience with scalable system development and that you are proficient in Python for automation purposes. You need to have experience working with CANoe and CAPL. We believe you have a system thinking approach so that you can see the bigger picture of how to scale and quality assure our environment. You are skilled in communication and the ability to collaborate with different stakeholders. We see that you are proactive, creative, driven, willing to share knowledge and take responsibility to fit our team. Qualifications: • Experience with scalable system development • Proficient in Python and CAPL scripting • DevOps tools • Knowledge in model development in Simulink • Worked with HIL rigs and automated test systems • Experience in automotive electrical architectures and protocols Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
About FirstVet FirstVet is the first truly digital veterinary clinic. We let pet owners meet with licensed veterinarians via their mobile or computer. But we don’t stop there – we’ve expanded to include an E-commerce platform as well, offering a comprehensive solution for pet owners. Our solutions contribute to a more balanced and better-functioning care process for all parties. In order to support FirstVet’s continuous international growth, we’re strengthening our tech team in Stockholm. If you’re passionate about contributing to the future of animal health care, join us at FirstVet, where you can make a real impact. The RoleAs a DevOps Engineer, you will play a crucial role in maintaining cross-team collaboration, driving technical solutions, and enhancing our technological infrastructure. With a focus on operational standards, monitoring, and automation, you’ll help us scale and refine our platform as we continue to grow. Key responsibilities include: Ensuring efficient infrastructure, tooling, and delivery pipelines to support independent team operations. Continuously improving infrastructure availability, security, stability, performance, and scalability across multiple regions. Developing and improving CI/CD pipelines and other automation tasks. Implementing strong metrics, monitoring, and alerting systems. Sharing best practices and spreading knowledge across the team. The Person We Are Looking For We’re seeking a collaborative DevOps Engineer who can work across teams, enhance processes, and deliver scalable infrastructure. Ownership, adaptability, and proactive problem-solving are key traits we value in this role. Desired qualifications: 5+ years of experience with cloud infrastructure and automation. Experience working in fast-growing or scale-up tech companies. Proficiency with cloud platforms such as AWS. Hands-on experience with infrastructure-as-code tools like Terraform or Pulumi. Solid experience with CI/CD pipelines. Programming/scripting skills in languages such as Python, JavaScript/TypeScript, PHP, or Bash. Knowledge of containerization and orchestration technologies such as Docker, ECS, EKS, or Kubernetes. Strong collaboration and teamwork skills. Fluency in English (written and spoken). What We Offer At FirstVet, you’ll thrive in a stimulating environment that values collaboration, innovation, and personal growth. We offer: A highly flexible work environment. Opportunities to collaborate on exciting projects. Access to vast amounts of data to drive innovation. A pet-friendly culture – don’t be surprised to meet our office dogs or see a cat on a video call! Recruitment Process The recruitment process for this role is managed by Jobbs On Sweden, and this position is a direct hire with FirstVet. We look forward to receiving your application! Come and join us at FirstVet – the pioneer in digital vet care! As our DevOps Engineer, you’ll drive tech innovation, scale infrastructure, and help us shape the future of pet health worldwide.
OM TJÄNSTEN Vi söker för kunds räkning en erfaren Software Developer som vill arbeta med avancerad mjukvaruutveckling inom medicinsk bildbehandling. Kunden är ett innovativt medicinteknikbolag som utvecklar analysmetoder för kroppssammansättning och biomarkörer baserade på MR-undersökningar. Deras lösningar används av ledande läkemedelsföretag och sjukhus världen över för att förbättra vården och skapa en mer precis diagnostik. Du blir en del av ett mindre, tvärfunktionellt och agilt team med stort mandat i utvecklingen av företagets produkter. Mjukvaruplattformen du arbetar med används inom precisionsmedicin och banbrytande bildanalys. ARBETSUPPGIFTER Designa användarvänliga gränssnitt för analys av medicinska bilder. Utveckla och optimera algoritmer för bildanalys och maskininlärning. Bygga skalbara molnlösningar med AWS och utveckla infrastrukturen i Linux-miljö. Verifiera ny funktionalitet och säkerställa hög kodkvalitet med automatiserade tester. VI SÖKER DIG SOM: Har en civilingenjörsexamen i Datateknik, Teknisk fysik eller motsvarande. Har minst 5 års erfarenhet inom mjukvaruutveckling. Har goda kunskaper i Python. Har erfarenhet av Linux och relationsdatabaser. Meriterande erfarenheter: CI/CD och testdriven utveckling. Bildanalys och maskininlärning. UX-design och utveckling av användargränssnitt. PLACERING: Tjänsten är baserad i Linköping. ÖVRIG INFORMATION Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Wioniq Nordic är en pionjär inom smarta lösningar för vatten, energi och byggsektorerna. Med vår nya varumärkesidentitet och ambitiösa tillväxtmål fram till 2028 står vi inför en spännande framtid. Vår innovativa plattform övervakar och skyddar kritisk infrastruktur världen över, och nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra till att utveckla nästa generations lösningar. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens smarta och hållbara samhällen. Om rollen Som Technical Solutions Specialist inom vårt affärsområde Energy blir du en nyckelspelare i vårt tekniska team då du är vår yttersta expertis inom området. Du är med och bygger upp vårt pre & after sales team och här får du supporta, utveckla och optimera våra smarta lösningar för energibranschen. Du arbetar tätt med kunder och partners, erbjuder teknisk expertis och säkerställer att våra system fungerar felfritt – från pre-sales till after-sales. Genom ditt arbete stärker vi vår marknadsposition och hjälper våra kunder att utveckla sina affärer. Dina uppgifter varierar från att analysera tekniska krav och implementera lösningar till felsökning, systemoptimering och kundutbildning. Du bidrar även till produktutveckling genom att samarbeta med våra tekniker och utvecklingsteam. Det kommer att förekomma resor inom Sverige och Europa för att stötta kunder och projekt på plats. Arbetsuppgifterna varierar brett, du kommer bland annat arbeta med – Pre-sales support – Stödja säljteamet som teknisk expert vid kundmöten, demonstrationer och kravanalys för att säkerställa att våra lösningar uppfyller kundernas behov. After-sales support – Säkerställa en smidig drift genom teknisk support och rådgivning till kunder och partners. Teknisk implementation – Installera, konfigurera och anpassa lösningar utifrån kundspecifika krav, både på plats och via fjärrsupport. Felsökning & problemlösning – Analysera och lösa tekniska problem i våra olika system för fjärrvärmeövervakning. Kundutbildning & rådgivning – Genomföra utbildningar och workshops för kunder och partners för att maximera nyttan av våra lösningar. Produktutveckling & förbättring – Samverka med produktchef och utvecklingsteam för att bidra med förbättringsförslag baserade på kundfeedback och marknadsbehov. Dokumentation – Hjälpa till med att uppdatera teknisk dokumentation, såsom installationsmanualer, användarguider och felsökningsguider. Vi söker dig som Är en tekniskt driven och lösningsorienterad person med ett genuint intresse för tekniska system, sensorer, mjukvara och support. Du är analytisk, pedagogisk och trivs med att arbeta nära kunder och partners för att förstå deras behov och hitta den bästa tekniska lösningen. Självgående? Absolut. Men du vet också att de bästa resultaten uppnås genom samarbete. Du gillar att ta initiativ, arbeta strukturerat och är lika bekväm med att felsöka ett system som att förklara komplex teknik på ett enkelt sätt för att öka kundernas affär. Vi ser att du har: Teknisk högskoleutbildning inom energi, elektronik, IT eller motsvarande erfarenhet. Ett par års erfarenhet av tekniska smarta lösningar (IoT), energisystem (t.ex. fjärrvärme) där fastighetsautomation är meriterande. Förmåga att felsöka och lösa tekniska problem med ett strukturerat sätt. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Tyska är kraftigt meriterande. Körkort är ett krav. Om Wioniq Nordic Som en del av Wioniq Group, med verksamhet över hela Europa, jobbar vi varje dag för att göra städer, industrier och byggnader smartare och mer hållbara. Vi tror på teknikens kraft att förenkla och förbättra – och det är precis det vi gör. Våra smarta lösningar hjälper redan över 400 energibolag i Norden att hålla koll på sin infrastruktur i realtid, från fjärrvärme och vatten till energiflöden och byggnadsövervakning. Vårt mål är att göra det komplexa enkelt. Med våra intelligenta enheter och en kraftfull plattform ger vi våra kunder full kontroll över det som händer under ytan – bokstavligen. Vi skapar smarta, automatiserade lösningar som gör det lättare att upptäcka avvikelser, minimera driftstörningar och fatta beslut som sparar både resurser och miljö. Vi drivs av nyfikenhet, samarbete och en vilja att förändra – och vi ser fram emot att välkomna fler likasinnade som vill vara med och forma framtidens infrastruktur. START: Enligt överenskommelse PLATS: Borås OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson – [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Om rollen I rollen som projektledare hos oss på Sopra Steria är du en viktig del i leveransen till våra kunder. I våra projekt kommer du röra dig i gränslandet mellan IT och verksamhet och varje dag få användning av din förmåga att leda, entusiasmera och motivera dina medarbetare till självstyrning och samarbete. Projekten är av olika karaktär, stora som små, med kollegor från Sopra Steria nationellt men även med kollegor hos våra kunder. Som projektledare tror vi att du är väl bevandrad inom klassiska projektmetoder likväl som agila ramverket och att du har god erfarenhet från ledande roller i införandeprojekt/implementationsprojekt eller utvecklingsprojekt för digitala lösningar. För oss är det viktigt att du är van att arbeta med kunder, beställare och andra intressenter i komplexa miljöer då vi ofta är ute på avancerade uppdrag. Vi tror att du har ett genuint intresse för digitalisering och tekniska lösningar och att du delar vår vision om att förenkla och förbättra människors vardag genom innovativa lösningar för en hållbar och jämställd framtid. Om dig - 7 års + erfarenhet av projektledning inom digitalisering - God vana att driva tekniska leveranser/implementationsprojekt på plats hos kund - Van att genomföra uppföljning och rapportering enligt överenskommen process - Ha ett gott affärssinne som möjliggör delaktighet i affärsutveckling hos kund - Har en relevant högskole- eller universitetsutbildning - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska - Meriterande om du är certifierad inom PMI, Prince2 eller liknande - Meriterande om du innehar konsulterfarenhet sedan tidigare - Meriterande om du har branscherfarenhet från sektorerna hälsa-och sjukvård, energi eller telekom Varför välja Sopra Steria - Fokus på kompetensutveckling och din personliga utveckling - vi kallar det för Power of sharing - Stark företagskultur - utsedda till Sveriges bästa arbetsplats av Great Place to Work - Europas ledande konsultbolag inom digitalisering med internationell närvaro. Läs mer om oss här Ansökan I denna process arbetar vi med löpande urval, så ansök redan idag genom att enkelt ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen. Om det fortfarande finns något du funderar över är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marie Berg, [email protected] Vi ser fram emot att få höra ifrån dig! Sopra Steria har kunder och projekt som kan kräva säkerhetsgodkännande på olika nivåer. Ytterligare information Sopra Steria är ett ledande internationellt konsultbolag inom digital transformation. Vi bygger samhället genom designdriven innovation, teknisk utveckling med kunskap om marknadens ledande plattformar och driftlösningar (managed services). Med modern teknologi och en gedigen affärsförståelse är vi en helhetspartner för våra kunder och deras digitala transformationsresa. Enligt Great Place To Work är vi en av Sveriges bästa arbetsplatser, vi har tilldelats utmärkelsen Karriärföretag flera år i rad och Gartner har listat oss som ett topp 5 bolag inom digital transformation.
Drömmer du om att leda framtidens teknikteam? Vi på Sogeti Syd gillar människor. Och teknik. Med teknikens hjälp gör vi vardagen bättre för människor och företag och bygger lösningar som effektiviserar och håller, länge. Känns det som du? Fortsätt läsa! Gillar du också människor och teknik och vad vi kan åstadkomma tillsammans? Trivs du med att arbeta i en ledande roll, nära kunder och medarbetare? Är du lösningsorienterad, kommunikativ och bra på att se helheten? Då kanske du är en av oss. Vi söker dig som är en fena på att stötta kunder på deras digitala resa och ta dem närmare deras mål. Du har ett inbyggt driv och förstår hur teknik kan hjälpa till att effektivisera en verksamhet. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Det är toppen om du är orädd, gillar ansvar och har lätt för att skapa relationer. Vi tror att du har vana av att jobba agilt och trivs i en miljö där förutsättningarna snabbt kan ändras. Att jobba som Agil Projektledare hos oss på Sogeti är att ta del av en spännande resa där du får utmana dig själv och din kompetens. Du kommer att arbeta tillsammans med ett hängivet team av experter och vara en viktig del i att driva framgångsrika projekt för våra kunder. Du kommer att ha möjlighet att lära dig, växa och utvecklas, såväl som att bidra till att forma morgondagens tekniklösningar. Sogeti erbjuder dig det lokala i det globala, intressanta kunder både i och omkring Malmö och Helsingborg men även möjlighet att ta dig an uppdrag i andra delar av Sogetis värld. Hos oss är det din kompetens, framåtanda och nyfikenhet som skapar din framgång. Vi tycker även att det viktigt att du hela tiden utvecklas och därför erbjuds du även att ingå i en rad olika kompetensnätverk, både lokala och nationella. Varför passar du in på Sogeti? Enkelt, du gillar variation i uppdrag, du tycker det är kul med utmaningar och du kan snabbt sätta dig in i kundens verklighet med ett problemlösande mindset och en vilja att kunna bidra. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: - Projektledning, baserat på agila principer - Verksamhetsutveckling - Utredningar, verksamhetsanalyser - Förstudier - Workshopar Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från projektledning, med fördel inom IT. - Arbetat med agila metoder. - Kommunikativ och strukturerad. - God förmåga till att planera och följa upp. Du kommer att komma till en arbetsplats med högt till tak, där vi hittar på mycket kul tillsammans, goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att jobba med både stora internationella kunder såväl som mindre lokala. Vill du veta mer? Prata med TA Partner Marta Sundell, eller Teamchef Jonas Nilsson så berättar vi mer, du hittar kontaktuppgifterna längre ner eller på https://www.sogeti.se/helsingborg/ Varmt välkommen med din ansökan idag, urval sker löpande! Hoppas vi ses! Välkommen med din ansökan! Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 21 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Quality Engineering & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska ”value in the making”-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera – snabbt. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.
Är du redo att ta en nyckelroll i ett företag där innovation och teknik står i fokus och vill leda spännande projekt från idé till färdig produkt? Trivs du med att arbeta nära både utvecklingsteam och kunder för att se till att produkten blir som tänkt? Vi på Barkfors är ett sammansvetsat team som alltid strävar efter att finna den bästa lösningen för våra kunder och nu söker vi en teknisk projektledare som tillsammans med oss kan säkerställa att vi förblir marknadsledande inom branschen! Barkfors är marknadsledande inom logtech och erbjuder en modern transportplaneringslösning för företag inom transport- och logistikbranschen. Med över 30 års erfarenhet och passion för nya innovationer kombinerar vi gårdagens lärdomar med den allra senaste tekniken. Våra kunder känner oss bäst genom vår kärnprodukt; mjukvaruprogrammet T5 som ger ett förbättrat stöd, ökad kontroll och effektivare administration av kundens kärnverksamhet. Om rollen Rollen som teknisk projektledare hos oss på Barkfors innebär att du driver omfattande projekt inom mjukvaruutveckling. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att leda uppgraderingen av vårt transportledningssystem T5, där du från början till slut kommer omsätta kundernas och verksamhetens behov till innovativa tekniska lösningar. När grundarbetet är på plats kommer rollen gradvis att övergå till en produktägarroll, där du kommer att fortsätta ansvara över den strategiska utvecklingen och förbättring av systemet. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att T5 fungerar smidigt och att vi levererar högkvalitativa lösningar till våra kunder. Det finns en nära koppling mellan flera av bolagen i Progrits-gruppen. Som projektledare i Barkfors kan du därför komma att få arbeta med projekt som spänner mellan Barkfors och andra bolag inom koncernen. Hos oss på Barkfors värderar vi grit högt. Det innebär att vi är ihärdiga, beslutsamma och modiga nog att ta oss an utmaningar tillsammans. Förutsättningarna är inte alltid optimala och riktlinjerna skapas längs vägen – precis som livet i allmänhet. Detta mindset känner du igen dig i . Om dig För att trivas och bli framgångsrik i rollen är din attityd och drivkraft viktigare än lång erfarenhet, du har ett par års erfarenhet av projektledning inom mjukvaruutveckling och känner dig nu redo att ta nästa steg i din karriär. Du har vana att driva projekt (gärna inom SaaS) från start till mål samt erfarenhet av integrationer mellan olika system och vill nu ta dig an en nyckelroll där du har ansvar att leda interna utvecklingsprojekt. Vi verkar inom transportbranschen och förståelse för våra kunders logistikflöden är central, därför ser vi det som ett stort plus om du har jobbat i branschen eller kommit i kontakt med transportledningssystem (eller som det så fint heter TMS – Transportation Management System ). Du är en problemlösare med ett öga för detaljer och en passion för teknik, du brinner för att ta tag i komplexa projekt och har en stark förmåga att navigera genom olika utmaningar. Vi letar efter någon med erfarenhet av att arbeta i Microsoft-miljö och som är bekant med cloudmiljöer (Azure). Meriterande är om du har erfarenhet av applikationsutveckling och arbetat enligt SAFe/scrum. Då vi är ett mindre företag är en av våra styrkor att vi alla hjälps åt - i stort som i smått. Du får energi av att arbeta agilt i en mindre organisation med korta beslutsvägar. Våra kunder finns till stor del i Sverige och därför behöver du kunna kommunicera obehindrat i både tal och skrift på svenska. Vilka vi är Barkfors, som är baserat i Hyllie i Malmö, är ett produktbolag med över 30 års erfarenhet inom utveckling av transportrelaterade tjänster och produkter. Barkfors kärnprodukt är mjukvaruprogrammet T5; ett transportledningssystem fullspäckat med finesser för att förenkla och förbättra transportföretagens dagliga arbete. Vårt mål är att göra transporter så optimala och effektiva som möjligt med hänsyn till tid, pengar och miljö. Vi har en ledande position på den svenska marknaden och våra kunder spänner mellan allt från stora lastbilscentraler till mindre åkerier, samt företag inom renhållningssektorn. Idag är vi över 30 medarbetare som alla är involverade och har stolthet för den produkten vi utvecklar. Tillsammans med våra kunder ser vi till att T5 aldrig slutar förbättras och utvecklas. Vi hoppas att du ska trivas i ett mindre bolag med korta beslutsvägar där vi främjar innovation och samarbete! Låter det intressant – kontakta oss! Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i – då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Linnea Olsson, People Business Partner på Progrits, [email protected] En del av Progrits Barkfors är en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn. Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet. Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet – och vara med om att göra Barkfors till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Dental IT. Om företaget Dental IT är en specialiserad IT-partner inom tandvården med lång erfarenhet. Företaget hjälper tandvårdskliniker över hela landet att skapa smidiga, säkra och effektiva IT-lösningar. Med djup kunskap om branschens unika behov och de ledande journal- och röntgensystemen på marknaden, kan Dental IT optimera och integrera sina kunders IT-miljö. Oavsett vilka system som används, ser de till att allt fungerar stabilt och effektivt – så att tandvårdspersonalen kan fokusera på patienterna. Dental IT är ett mindre bolag med huvudkontor i Stockholm som tillhör en större koncern, därmed är organisationen platt med korta beslutsvägar, vilket innebär att du som individ får goda möjligheter att jobba flexibelt. På Dental IT arbetar du nära dina kollegor i ett sammansvetsat och socialt team. Du har stora utvecklingsmöjligheter och arbetar med den senaste tekniken. Arbetsuppgifter I rollen som resande Onsite Support arbetar du självständigt och har samtidigt alltid stöttning från ditt team. Du har möjlighet att antingen utgå hemifrån eller från moderbolagets kontor i Malmö. En majoritet av ditt arbete utförs ute hos Dental ITs kunder vilket innebär en hel del resande nationellt, främst i södra Sverige. Ute hos kunderna arbetar du brett med att sätta upp hårdvara, supportera med mjukvara, felsöka och sätta upp nätverk. I arbetet hemifrån eller på kontoret hjälper du kunder över tele- och fjärrstyrning där du har daglig kontakt med kunder och representerar företaget. Dina ärenden är varierande och av olika komplexitet. För att komma in i rollen har Dental IT en gedigen onboarding och du kommer få stöttning av seniora kollegor. Installation av servrar, klienter, skrivare, switchar och routrar Felsökning av hård- och mjukvara Felsökning och konfigurering inom Office 365 samt Microsoft Azure Hantera allt från enklare supportärenden till mer komplex drift- och nätverksproblematik Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning, avslutad eftergymnasial utbildning in IT är meriterande Tidigare erfarenhet inom liknande IT-roller och kan därmed hantera nätverk, konfigurera routrar samt switchar Arbetslivserfarenhet inom Active Directory och Office 365 Kunskaper inom Microsoft Azure, samt Powershell är meriterande B-körkort Svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska Vi tror att du som söker tjänsten som On-site Support hos Dental IT har ett stort tekniskt intresse och breda kunskaper inom området. Du är social, serviceinriktad och har förmågan att på ett pedagogiskt och professionellt sätt vägleda kunder med olika kunskapsnivåer. Du är självgående och tar initiativ för att lösa problem, samtidigt som du är driven och trivs i en roll där du får ta eget ansvar. Med en god prioriteringsförmåga hanterar du flera uppgifter parallellt, håller huvudet kallt i stressiga situationer och säkerställer hög kvalitet i ditt arbete. Övrig information Start: Omgående Plats: Arbete kan göras hemifrån eller från kontoret i Malmö. Resande ingår i södra Sverige. Lön: Enligt överenskommelse + tjänstebil, mobil, dator och förmåner enligt unionens kollektivavtal. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Navid Parsa genom [email protected] 070 - 434 17 71 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante
Välj ett jobb för att visa detaljer