Who are we? StickerApp is the small company that made it big in the sticker industry. From a startup in 2006, we've expanded to become a scale-up with over 110 employees. Read more about us here. What are we looking for? A humble senior developer with a passion for continuous development. With us, creativity and curiosity are the keys to success. You’ll be a part of our core function as you help rebuild central parts of our e-commerce platform. The team is called Customer Journey and is one of four teams in our department. We’d like you to be a mid-level to senior developer with substantial experience. What do we expect from you? You're a full-stack developer focused on frontend, and are familiar with: HTML, CSS, and JavaScript/typeScript. Experience with SVG or Canvas is a plus. Modern frontend frameworks, with Svelte experience as a bonus. Building APIs and integrating with third-party APIs. Caching technologies like Redis. Node.js frameworks like Express/Fastify. Developing component libraries. Creating your own NPM packages. What matters most to us? For us, the two most important qualities are humility and a strong desire to grow. We’re looking for someone open to exploring new ideas and willing to embrace challenges and learn from setbacks. Customer Journey What is the team you’ll be joining responsible for? They develop and maintain: Our storefront and all visual components for our customers Integration with our headless CMS Customer tools and editors Where? When? How? You’ll work (hybrid) from our headquarters in Lomma, meaning you can choose to work 3 days in the office and 2 days from home. However, you’re more than welcome to be at our fantastic office 5 days a week if you prefer. We offer better coffee than most cafes and a chef who prepares fantastic meals at great prices, exclusively for our employees! Applications will be reviewed continuously, so don’t wait to apply. We look forward to your application. Questions? If you have any questions, please contact our CTO, Johannes Buvnäs, at [email protected].
Om Edge Edge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Din roll Vi söker en erfaren IT-säkerhetsspecialist för ett konsultuppdrag hos en kund. Uppdraget omfattar penetrationstestning och säkerhetsgranskningar av system, applikationer, klienter och IT-infrastruktur. Som IT-säkerhetsspecialist kommer du att ha en nyckelroll i att identifiera och analysera sårbarheter samt rekommendera åtgärder för att förbättra säkerheten. Ditt ansvar Genomföra penetrationstester och säkerhetsgranskningar av system och IT-infrastruktur. Identifiera sårbarheter, brister och felkonfigureringar samt prioritera dessa utifrån CVSSv3. Leverera detaljerade rapporter med förklaringar och rekommenderade åtgärder. Samarbeta med andra säkerhetsspecialister för att optimera kundens IT-säkerhet. Presentera iakttagelser och ge rådgivning till kunden. Kvalifikationer Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av säkerhetsverifieringar, säkerhetsgranskningar, skanningar och penetrationstester. Minst 2 års erfarenhet av frontend-webbutveckling med Java, .NET, JavaScript, HTTP, HTTPS och HTML. Certifiering som Ethical Hacker CEHv9 eller motsvarande. Erfarenhet av säkerhetsbedömningar enligt CVSSv3. Erfarenhet av att arbeta med säkerhet i tredjepartsleverantörer. Meriterande erfarenheter Tidigare erfarenhet av penetrationstester och säkerhetsgranskningar inom större organisationer. Erfarenhet av att dokumentera och rapportera säkerhetsfynd samt ge förbättringsförslag. Kunskap om DoD/leverabler för att identifiera och rapportera sårbarheter. Erfarenhet av att arbeta i en agil miljö. Placering Uppdraget kan utföras på distans eller på plats efter överenskommelse med kunden. Tidplan och omfattning Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: 500 timmar fördelade över avtalstiden med möjlighet till utökning enligt överenskommelse. Leverans så fort som möjligt eller enligt överenskommelse med kunden. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Ansök idag!
The opportunity We are looking for a new System Architect to join our team at Hitachi Energy in Sweden! Our System Architects are responsible for the design, realization, and maintenance of systems for Hitachi Energy Grid and Power Quality Solutions and Service offerings. This includes integrating power electronics devices with reliable and secure control, monitoring, and supervision solutions for the power grid and at the edge. How you’ll make an impact Define and own system/solution architecture to meet business and technical requirements, and ensure all solutions adhere to industry standards, regulatory requirements, and company policies. Guide and oversee development teams in creating sustainable, secure, and scalable systems, integrating software and hardware components in a cohesive and efficient manner, while providing technical guidance and mentorship. Prepare and maintain high-quality technical designs and documentation, and define setups for operations/engineering, maintenance, and support, continuously improving them. Stay updated with industry trends and implement new tools and methodologies to enhance system performance, security, and reliability, securing technical leadership with a long-term perspective by engaging with Hitachi Energy's internal and external network. Collaborate with project managers to define project scopes, timelines, and deliverables, ensuring projects are completed on time and within budget. Present and explain complex technical concepts to clients, stakeholders, and non-technical team members. Your background You have a master or PhD degree in Engineering, computer science, software/control engineering, or similar, combined with proven work experience from relevant area. Experience with system engineering and software architecture approaches, methods, and tools, including design patterns, paradigms (e.g., object-oriented programming, service-oriented architectures), and control system architectures. Knowledge of system-related software development from OT to IT, industrial-oriented communication protocols and standards, and system architecture concepts (e.g., operating systems, networking, cybersecurity features, and hardening concepts). Familiarity with software quality assurance principles, secure software development lifecycle, and agile development methodologies. Eager to quickly learn new technologies and application domains, with the ability to work independently and take ownership and responsibility. Fluency in written and spoken English, as well as technical writing What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Alexandru Moga, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid +46 107-38 91 48; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Gustaf Hedström, [email protected]
Om Edge Edge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Vi söker en erfaren och driven fullstackutvecklare för ett konsultuppdrag hos vår kund. Du kommer att vara en del av ett team som arbetar med att förvalta och vidareutveckla ett centralt digitalt dynamiskt informationssystem för resenärer. Systemet hanterar olika fordonsslag och digitala skyltar genom ett infotainmentsystem. Din roll I rollen som fullstackutvecklare kommer du att arbeta med utveckling och förbättring av ett befintligt system som består av ett CMS, en backend som hanterar events, regler och styrning, samt en frontend-applikation för fordonens skärmar. Du kommer att bidra med din expertis inom både frontend- och backendutveckling samt samarbeta med andra utvecklare i ett agilt team. Ditt ansvar Utveckling och underhåll av backend i Java och Spring Boot Utveckling av frontend med React Hantering av CI/CD-pipelines och containerlösningar Arbeta med molntjänster, främst AWS Säkerställa hög kodkvalitet och effektiv utvecklingsprocess genom agila metoder Samarbeta med teamet för att implementera nya funktioner och förbättringar Kvalifikationer Minst 3 års arbetslivserfarenhet av systemutveckling Minst 2 års erfarenhet av Java 11 eller senare Minst 2 års erfarenhet av Spring Boot Minst 1 års erfarenhet av CI/CD-verktyg som Gitlab eller Bitbucket Pipelines Minst 1 års erfarenhet av molntekniker som AWS Minst 1 års erfarenhet av att arbeta med Docker-containers Minst 2 års erfarenhet av att utveckla React-applikationer Minst 1 års erfarenhet av agila metoder såsom Scrum eller Kanban Minst 1 års erfarenhet av Linux Minst 1 års erfarenhet av relationsdatabaser såsom PostgreSQL Minst 1 års erfarenhet av eventbaserade system såsom MQTT eller RabbitMQ Meriterande erfarenheter Hands-on erfarenhet med Infrastructure as Code i Terraform Ytterligare erfarenhet av AWS Högskoleexamen inom systemutveckling Erfarenhet av Kubernetes Erfarenhet av TypeScript Erfarenhet av beredskapsarbete Placering Arbete sker både på distans och på plats i Stockholm. Teamet arbetar huvudsakligen på kontoret under veckorna och det förväntas att konsulten kan vara på plats enligt överenskommelse. Tidplan och omfattning Start: 2025-03-31 Slut: 2026-03-24 Omfattning: 40 timmar per vecka Förlängningsoption: Möjlighet till förlängning med 1+1+1+1 år Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag!
Ingress (Använd detta textsnitt i annonsen) Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Dental IT. Om företaget Dental IT är en specialiserad IT-partner inom tandvården med över 50 års samlad erfarenhet. Företaget hjälper tandvårdskliniker över hela landet att skapa smidiga, säkra och effektiva IT-lösningar. Med djup kunskap om branschens unika behov och de ledande journal- och röntgensystemen på marknaden, kan Dental IT optimera och integrera sina kunders IT-miljö. Oavsett vilka system som används, ser de till att allt fungerar stabilt och effektivt – så att tandvårdspersonalen kan fokusera på patienterna. Dental IT är ett mindre bolag i en större koncern, därmed är organisationen platt med korta beslutsvägar, vilket innebär att du som individ får goda möjligheter att jobba flexibelt. På Dental IT arbetar du nära dina kollegor i ett sammansvetsat och socialt team. Du har stora utvecklingsmöjligheter och arbetar med den senaste tekniken. Arbetsuppgifter I rollen som On-site Support arbetar du självständigt och har samtidigt alltid stöttning från ditt team. Du har möjlighet att antingen utgå hemifrån eller från kontoret i Malmö. En majoritet av ditt arbete utförs ute hos Dental ITs kunder vilket innebär en hel del resande nationellt, främst i södra Sverige. Ute hos kunderna arbetar du brett med att sätta upp hårdvara, supportera med mjukvara, felsöka och sätta upp nätverk. I arbetet hemifrån eller på kontoret hjälper du kunder över tele- och fjärrstyrning där du har daglig kontakt med kunder och representerar företaget utåt. Dina ärenden är varierande och av olika komplexitet. För att komma in i rollen har Dental IT en gedigen onboarding och du kommer få stöttning av seniora kollegor. Installation av servrar, klienter, skrivare, switchar och routrar Felsökning av hård- och mjukvara Felsökning och konfigurering inom Office 365 samt Microsoft Azure Hantera allt från enklare supportärenden till mer komplexa drifts- och nätverksproblematik Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning, avslutad eftergymnasial utbildning in IT är meriterande Tidigare erfarenhet inom liknande IT-roller och kan därmed hantera nätverk, konfigurera routrar samt switchar Arbetslivserfarenhet inom Active Directory och Office 365 Kunskaper inom Microsoft Azure, samt Powershell är meriterande B-körkort Svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska Vi tror att du som söker tjänsten som On-site Support hos Dental IT har ett stort tekniskt intresse och breda kunskaper inom området. Du är social, serviceinriktad och har förmågan att på ett pedagogiskt och professionellt sätt vägleda kunder med olika kunskapsnivåer. Du är självgående och tar initiativ för att lösa problem, samtidigt som du är driven och trivs i en roll där du får ta eget ansvar. Med en god prioriteringsförmåga hanterar du flera uppgifter parallellt, håller huvudet kallt i stressiga situationer och säkerställer hög kvalitet i ditt arbete. Övrig information Start: Omgående Plats: Arbete kan göras hemifrån eller från kontoret i Malmö. Resande ingår i södra Sverige. Lön: Enligt överenskommelse + tjänstebil, mobil och dator. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Navid Parsa genom [email protected] 070 - 434 17 71 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante
Om Edge Edge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Din roll Vi söker en erfaren Fullstackutvecklare för ett spännande konsultuppdrag där du blir en nyckelspelare i utvecklingen av en central digital informationslösning. Systemet hanterar alla fordonsslag och digitala skyltar och består av ett CMS, en backend för event- och regelhantering samt en frontend-applikation för fordonens skärmar. Utöver detta ingår även fordonslokala implementationer för ljudutrop och diodskyltar. Ditt ansvar Utveckla och förvalta backend och frontend i infotainmentsystemet. Implementera och förbättra funktionalitet i systemets olika delar. Arbeta med molntekniker och CI/CD-miljöer. Samarbeta med utvecklingsteamet för att säkerställa en stabil och högkvalitativ lösning. Arbeta både självständigt och i agila team med moderna utvecklingsmetoder. Kvalifikationer Minst 4 års erfarenhet av systemutveckling. Minst 3 års erfarenhet av Java 11 eller senare. Minst 3 års erfarenhet av Spring Boot. Minst 2 års erfarenhet av att utveckla React-applikationer. Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med molntekniker såsom AWS. Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med relationsdatabaser (t.ex. PostgreSQL). Minst 2 års erfarenhet av att jobba med container-teknologier som Docker. Minst 1 års erfarenhet av automatiserade CI/CD-miljöer som GitLab eller Bitbucket Pipelines. Minst 1 års erfarenhet av eventbaserade system (t.ex. MQTT, RabbitMQ). Minst 1 års erfarenhet av Linux. Minst 1 års erfarenhet av agila utvecklingsmetoder som Scrum och Kanban. Meriterande erfarenheter Hands-on erfarenhet av Infrastructure as Code med Terraform. Erfarenhet av Kubernetes. Erfarenhet av TypeScript. Högskoleexamen inom systemutveckling. Erfarenhet av beredskapsarbete. Placering Uppdraget möjliggör både arbete på distans och på plats hos kunden. Primärt förväntas dock arbete på kontoret då teamet arbetar tillsammans fysiskt. Tidplan och omfattning Startdatum: 31 mars 2025 Slutdatum: 24 mars 2026 Förlängningsoptioner: Möjlighet till förlängning med ytterligare 1+1+1+1 år. Låter detta som ett uppdrag för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Om uppdraget Vi vill träffa dig som har jobbat med SW-test, HW-test, verifiering eller analys. Våra partners som är globala tillverkare av utomhusprodukter/maskiner, mätinstrument och telekom behöver dina idéer och din kunskap för att driva utvecklingen framåt. Vi söker dig som Vi söker dig som arbetat några år med Test & Verifiering och vill ta nästa steg Har ett stort intresse för att meka,bygga,skruva och sätta ihop produkter för att bereda tester Trivs med att arbeta både hands on och vara med och driva projekt från ax till limpa Har en utbildning inom exempelvis Computer Science, Elektroteknik, MPSYS, CAS, Maskin, Mekanik med flera Har erfarenhet av t.ex. test-ramverk, automatiserade tester, manuella tester, funktionella tester, Java, Python, Kotlin, jUnit, Selenium etc Drivs av att utveckla dig själv och andra Startdatum ”Helst igår” (Så snart som möjligt) Kontaktperson Soheil Subhi, [email protected] 076-1065169🙋♂️ Övrig information Intervjuer hålls löpande.
Framtidens HR är datadriven – och vi vill att du ska vara med och leda vägen. Som People Analytics Specialist hos oss får du en nyckelroll i att skapa insikter som stärker både HR och affären. Du kommer att utveckla våra analysverktyg, säkerställa att vi arbetar smart och insiktsdrivet samt sätta arbetssätt som gör att data blir en självklar del av beslutsfattandet. Vad kommer du att göra? Du ansvarar för att driva, implementera och utveckla vårt arbete inom People Analytics. Det innebär att du bygger upp strukturer, tar fram strategier och säkerställer att vi har rätt analysmodeller på plats. Din roll är både operativ och strategisk – du hanterar siffror och system samtidigt som du påverkar hur vi ska jobba med data framåt. Genom att skapa visualiseringar och rapporter gör du komplex information enkel och användbar för organisationen. Du samarbetar självklart tätt med HR men även med andra delar av organisationen för att säkerställa att våra insikter blir en naturlig del av beslutsfattandet. Mer konkret kommer du att: Bygga och ansvara för dashboards, rapporter och sätta upp BI-verktyg som ger oss insikter i realtid. Driva utvecklingen av datadrivna beslut inom HRs alla områden. Analysera och visualisera people data för att identifiera trender, skapa prognoser och ge beslutsunderlag. Säkerställa kvaliteten på vår people data i nära samarbete med bland annat teamen inom tech och våra super users. Utbilda och coacha i hur vi kan använda data i vårt dagliga arbete. Hålla koll på de senaste trenderna inom analys, AI och automation för att utveckla vår analysförmåga. Du ansvarar även för att löpande sammanställa och rapportera people data till exempelvis månads-, kvartals- och årsrapportering, vilket säkerställer att våra insikter inte bara driver utveckling utan också skapar transparens och tydlighet i våra förflyttningar. Med andra ord är du den som förvandlar people data till insikter som leder till ännu bättre beslut – både för HR och för våra chefer och ledningsgrupper. Är du den som kommer att göra det? Du är en person som drivs av att skapa insikter som gör skillnad. Med din analytiska förmåga och ditt affärsorienterade tankesätt ser du till att people data blir en naturlig del av beslutsfattandet. Du trivs i en roll där du både får arbeta strategiskt och hands-on, och du har en naturlig förmåga att omsätta data till konkreta åtgärder. Att kommunicera komplex information på ett enkelt och pedagogiskt sätt är en av dina styrkor, och du tycker att samarbetet med HR och chefer är lika viktigt som själva analysen. Du har: Flera års erfarenhet av people analytics eller en liknande analytisk roll. Mycket goda kunskaper i Excel och verktyg som Power BI, Tableau eller andra analysverktyg. Erfarenhet av att jobba med systemlösningar inom HR. Förståelse för statistik, datahantering och visualisering av komplex information. En förmåga att kommunicera analysresultat på ett engagerande sätt till olika målgrupper. Strukturerad, noggrann och har ett affärsorienterat tankesätt. Det är meriterande med erfarenhet av SQL och andra språk som kan vara relevanta för rollen. Vi är Svenska Spel Vi är stolta över att vara hela Sveriges spelbolag. Varje dag skapar vi spelglädje med omtanke och ger tillbaka till samhället. Med spel som Triss, Stryktipset och Oddset bjuder vi på spänning, gemenskap och drömmar – men vi är mer än bara ett spelbolag. Som medarbetare hos oss är du en del av något större. Vi tar ansvar för att skapa en sund och hållbar spelmarknad där alla kan spela på ett tryggt och hållbart sätt. Vi säger nej till osunda intäkter och arbetar aktivt för att göra spelupplevelsen ännu bättre för våra kunder. Vi investerar också i samhället genom att varje år bidra med vårt överskott till statskassan och genom att vara Sveriges största idrottssponsor. Hos oss möter du en kultur där vi lär oss varje dag, skapar resultat tillsammans och gör det enkelt. Vi är nyfikna, modiga och tror på kraften i att samarbeta. Våra olikheter är en styrka som hjälper oss att utvecklas, utmana oss själva och hitta nya lösningar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där vi delar kunskap, vågar testa nytt och alltid strävar efter att bli lite bättre – varje dag. Vill du veta mer om våra förmåner? Besök: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering Stockholm eller Visby med möjlighet till flexibelt distansarbete. På Svenska Spel utför vi jobbet där det passar bäst, ibland är det i hemmet och ibland på något av våra kontor. I maj flyttar vi dessutom in till nya fräscha lokaler vid Slussen. För frågor om rollen eller rekryteringsprocessen, kontakta Joakim Karlsson, [email protected]. Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan. Vi vet att olika perspektiv och erfarenheter gör oss starkare. Därför strävar vi efter att skapa en arbetsplats där alla, oavsett bakgrund, kan trivas och utvecklas. Vi välkomnar ansökningar från personer med olika erfarenheter och ser fram emot att höra vad just du kan bidra med! #LI-HYBRID
Vill du vara med och försvara Försvaret? Här ges en utmaning hos ett innovativt produktbolag som leder vägen inom avancerad krypteringsteknik. Du får möjlighet att arbeta med lösningar som kräver en hög nivå av säker kommunikation – och vara en del av ett team där din expertis verkligen gör skillnad. Om rollen Du kommer att vara del av avdelningen drift- och support som består av systemadministratörer, nätverks- och supporttekniker. I rollen kommer du att hantera en variation av både kund- och interna ärenden som sträcker sig från andra linjens support till mer komplexa ärenden på tredje linjen. Tillsammans med dina kompetenta kollegor kommer ni att arbeta ni tätt för att hitta de bästa lösningarna. Du kommer också att ansvara för drift av interna IT- och kundsystem samt underhåll av Linux-servrar. Är det här du? Har eftergymnasial utbildning inom nätverk, IT-säkerhet, systemadministration eller motsvarande, alternativt relevant arbetslivserfarenhet av IT-drift. Erfarenhet inom IT support eller drifttekniker. Erfarenhet av Linux och Windowsmiljöer, klienter samt nätverkskunskaper i switchning, routing, TCP/IP. Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift. Meriterande Intresse för IT-säkerhet Övrigt Tutus är ett mindre, sammansvetsat företag beläget i Danderyd (Mörby Centrum), där samarbete över olika ansvarsområden är en självklar del av vår arbetskultur. Eftersom företaget växer, finns det också spännande möjligheter för dig att delta i olika projekt framöver och utvecklas i din roll och inom flera olika områden. Du kommer även att få lära dig allt om Tutus produkter, exempelvis våra säkra lösningar för mobil kommunikation och avancerade krypteringsprodukter. Intresserad av att ansöka eller få veta mer? I denna rekrytering samarbetar Tutus Data med IDG Recruitment. Vid intresse eller frågor kontakta rekryteringskonsult Johanna Nordberg, [email protected]. För att ansöka, vänligen skicka in ditt CV eller ansök med Linkedin. Varmt välkommen med din ansökan! Om Tutus Data Tutus är ett privatägt svenskt företag, grundat 1992. Vi har sedan dess utvecklat högkvalitativa nätverkskrypteringslösningar åt militär, myndigheter och företag för användning i verksamheter som kräver högsta nivå på säker kommunikation. Som ett oberoende företag samarbetar vi med näringsliv och myndigheter för att kunna tillhandahålla pålitliga, säkra och kostnadseffektiva krypteringslösningar som kan möta deras säkerhetsbehov. Våra produkter är godkända på nivån Restricted / Begränsat hemlig för såväl EU som på nationell nivå. Tutus är huvudleverantören av myndighetsgodkända och -certifierade IT-säkerhetsprodukter i Sverige och vi gör stadiga framsteg mot målet att bli en ledande leverantör av godkända IT-säkerhetsprodukter också inom EU. En anställning hos Tutus är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning med registerkontroll kommer därför att genomföras vid anställning i enlighet med 3 kap. säkerhetsskyddslagen (2018:585). “Vår tjänst är viktig för Sveriges säkerhet och vi är stolta över det vi levererar för samhällsnyttan!”
Vill du vara med och försvara Försvaret? En roll för dig som har ett stort intresse för informations- och nätverkssäkerhet, och som vill jobba med produkter som används av både Försvarsmakten och andra samhällsviktiga myndigheter. Tutus är ett innovativt produktbolag som leder vägen inom avancerad krypteringsteknik. Här får möjlighet att arbeta med lösningar som kräver den högsta nivån av säker kommunikation – och vara en del av ett team där din expertis verkligen gör skillnad. Om rollen I rollen som Systemadministratör blir du en del av ett team bestående av sex medarbetare. Tillsammans säkerställer ni drift av både interna- och kunders systemlösningar. Det innebär en varierande miljö där du ena dagen arbetar från Tutus kontor i Mörby (Danderyd), för att nästa dag drifta system ute hos kund. Arbetsuppgifter Du jobbar med Tutus egenutvecklade produkter, bland annat Färist VPN, Färist Micro och administrationsverktyget CAdmin. Om du inte redan är bekant med dessa så kommer du att genomgå en omfattande utbildning för att förstå deras effektivitet och bygga en stark och stabil grund för ditt fortsatta arbete. Beredskap ingår i tjänsten och kompenseras ekonomist samt med en ledig fredag i samband med beredskapsperiodens slut. Ditt specifika ansvarsområde omfattar nätverk och PKI, vilket bland annat inkluderar hantering av VPN:er, konfiguration av brandväggar och uppsättning av servrar. Övervakning av både nätverk och servrar, med fokus på underhåll och prestanda, samt att identifiera intrångsförsök och avvikelser i beteende. Bistår inom delar av den dagliga driften på så sätt att du ansvarar för att miljöerna är och förblir enkla att administrera. Är det här du? Vi söker en driven person som tar eget ansvar och självständigt driver sitt arbete framåt. Du är van vid att hantera varierande uppgifter och utmaningar, och har förmågan att snabbt identifiera och lösa eventuella underliggande orsaker till ett problem. Dessutom arbetar du proaktivt för att kontinuerligt förbättra både arbetsmetoder och processer. Vi ser även att du har: Har eftergymnasial utbildning inom nätverk, IT-säkerhet, systemadministration eller motsvarande, alternativt relevant arbetslivserfarenhet av IT-drift. Arbetserfarenhet av PKI, brandväggar och VPN. Arbetserfarenhet av automation, dokumentation och logganalys. Goda kunskaper inom nätverk, såsom segmentering, switching, routing, TCP/IP och DNS. God förståelse för informations- och nätverkssäkerhet. Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift. Meriterande Goda kunskaper eller intresse inom Linux. Övrigt Tutus är ett mindre, sammansvetsat företag där samarbete över olika ansvarsområden är en självklar del av vår arbetskultur. Eftersom företaget växer, finns det också spännande möjligheter för dig att delta i olika projekt framöver och utvecklas i din roll och inom flera olika områden. Du kommer även att få lära dig allt om Tutus produkter, exempelvis våra säkra lösningar för mobil kommunikation och avancerade krypteringsprodukter. Intresserad av att ansöka eller få veta mer? I denna rekrytering samarbetar Tutus Data med IDG Recruitment. Vid intresse eller frågor kontakta rekryteringskonsult Johanna Nordberg, [email protected]. För att ansöka, vänligen skicka in ditt CV eller ansök med Linkedin. Varmt välkommen med din ansökan! Om Tutus Data Tutus är ett privatägt svenskt företag, grundat 1992. Vi har sedan dess utvecklat högkvalitativa nätverkskrypteringslösningar åt militär, myndigheter och företag för användning i verksamheter som kräver högsta nivå på säker kommunikation. Som ett oberoende företag samarbetar vi med näringsliv och myndigheter för att kunna tillhandahålla pålitliga, säkra och kostnadseffektiva krypteringslösningar som kan möta deras säkerhetsbehov. Våra produkter är godkända på nivån Restricted / Begränsat hemlig för såväl EU som på nationell nivå. Tutus är huvudleverantören av myndighetsgodkända och -certifierade IT-säkerhetsprodukter i Sverige och vi gör stadiga framsteg mot målet att bli en ledande leverantör av godkända IT-säkerhetsprodukter också inom EU. En anställning hos Tutus är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning med registerkontroll kommer därför att genomföras vid anställning i enlighet med 3 kap. säkerhetsskyddslagen (2018:585). “Vår tjänst är viktig för Sveriges säkerhet och vi är stolta över det vi levererar för samhällsnyttan!”
Välj ett jobb för att visa detaljer