Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut på Kronans Apotek Nya Torget – bli en del av vårt engagerade team!Vi söker en driven och engagerad farmaceut som vill bli en del av vårt lilla, sammansvetsade team på Nya Torget. Här arbetar vi nära varandra, hjälps åt med allt och värdesätter både arbetsglädje och god stämning. Apoteket är litet men charmigt, med många stamkunder och ett fantastiskt läge vid torget – granne med Coop och nära både tåg- och busstation samt stadskärnan. I området finns verksamheter som Arbetsförmedlingen och hemtjänst, och de senaste åren har många nya bostäder tillkommit, vilket gett oss ännu fler lojala kunder. Du blir en del av ett team med en apotekstekniker och en apotekschef, där vi nu söker en tredje kollega för att göra teamet komplett! Arbetsdagen är varierad – du arbetar med rådgivning, försäljning, lager, kampanjer och kvalitetsarbete. Hos oss blir du verkligen delaktig i hela apotekets drift. Apoteket är öppet 09.00-18.00 på vardagar, med lunchstängt 13.30-14.15, 09.00-14.00 på lördagar och stängt på söndagar samt röda dagar. Under sommaren är öppettiderna 09.00-17.00 på vardagar och stängt helger. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och du välkomnas till apotekschef Gabriellas team. Start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
Nu söker vi en Apotekschef till Apoteket Mobilia och Apoteket Hinden i Malmö! Vår apoteksgrupp består av Apoteket Mobilia, beläget i det välbesökta köpcentrumet Mobilia, och det mindre Apoteket Hinden i Nydala. Apoteket Mobilia har ett särskilt högt kundflöde och spelar en central roll i regionen. Tillsammans utgör våra två apotek en enhet med ett erfaret och lojalt team på totalt cirka 15 medarbetare, som är både sammansvetsade och engagerade. Din roll Som Apotekschef för Mobilia och Hinden får du ett uppdrag med både tyngd och potential. Du leder driften i det dagliga, men också det långsiktiga arbetet med att utveckla ett starkare samspel, etablera effektiva arbetssätt och säkra en hög kvalitet i varje kundmöte. Här krävs ett stabilt, närvarande ledarskap, någon som vågar ta plats, driva förändring och möta utmaningar med trygghet och tydlighet. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för försäljning, arbetsmiljö och teamutveckling, alltid med kund och affär i fokus. Ditt uppdrag Leda det dagliga arbetet med struktur, ansvar och riktning Säkerställa hög kvalitet och service i varje kundmöte Ansvara för nåt resultat och försäljningsmål Leda, coacha och motivera teamet på både kort och lång sikt Skapa tydliga ramar, ansvarsfördelning och uppföljning Vem söker vi? Du behöver inte vara farmaceut, men du måste ha erfarenhet från apoteksbranschen och en god förståelse för apotekets vardag. Du har tidigare ledarerfarenhet och känner dig trygg med att leda erfarna farmaceuter och att sätta tydliga ramar. Du har även förmågan att se helheten och bidra till apotekets långsiktiga utveckling. Vi tror att du: Har erfarenhet inom apoteksbranschen och har tidigare ledarskapserfarenhet. Är stabil, kommunikativ och vågar driva förändring Trivs i en roll där det händer mycket och där du får påverka på riktigt Har förmågan att skapa struktur och gemensamma mål i en självständig grupp Är lösningsfokuserad, lyhörd och resultatinriktad När det känns rätt Detta är en möjlighet för dig som vill vara med och forma en vardag där både kunder och medarbetare trivs. Du får arbeta nära verksamheten, ha stort mandat att påverka och göra verklig skillnad. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vi söker timvikarier - kanske är du pensionerad sjuksköterska eller vidareutbildar dig inom yrket och vill arbeta extra ibland? Avdelning 60 vid Falu lasarett är en allmänpsykiatrisk slutenvårdsenhet med 14 vårdplatser. Avdelningen erbjuder behandling med elektrokonvulsiv terapi (ECT) samt repetitiv transkraniell magnetstimulering (rTMS), och tillämpar även brukarstyrd inläggning. Här vårdas patienter med varierande psykiatriska diagnoser, enligt olika vårdformer och med individuellt anpassade vårdtider. Tack vare vårt nära samarbete med den somatiska vården tar vi emot patienter med komplex samsjuklighet - där psykiatriska tillstånd ofta kombineras med somatiska vårdbehov. Det gör vår arbetsmiljö både varierad, lärorik och meningsfull. Sjuksköterska, timvikariat, avdelning 60 i Falun Arbetsuppgifter Vill du arbeta extra vid behov och samtidigt göra skillnad för människor i utsatta livssituationer? Vi söker legitimerade sjuksköterskor som med kort varsel kan stärka upp vår verksamhet. Kanske är du pensionerad med värdefull erfarenhet, eller vidareutbildar dig inom sjuksköterskeyrket och vill arbeta extra vid sidan av dina studier - oavsett bakgrund är du varmt välkommen att söka! Som sjuksköterska hos oss har du en central roll i teamet kring patienten. Du ansvarar för medicinska bedömningar, läkemedelshantering, dokumentation och samverkan med andra professioner. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Eftersom vi vårdar patienter med både psykiatriska och somatiska behov ser vi gärna att du har god kunskap inom somatisk vård - erfarenhet av psykiatrisk vård är meriterande. Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, har ett gott bemötande och trivs med att arbeta i team. Du har ett genuint intresse för människor och vill bidra till en trygg och kvalitativ vård. För att säkerställa en trygg vårdmiljö för både patienter och medarbetare genomförs drogtest samt kontroll i misstanke- och belastningsregistret innan anställning. Ansökan Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Kontroll i misstanke- och belastningsregister kommer att utföras. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Vill du bli en del av ett engagerat team som varje dag arbetar för att ge människor möjlighet till ett bättre liv? Då är du rätt person för oss! Vi på Ljungagården söker just nu dig som är ansvarsfull, driven och delar vår vision: "Alla har rätt till ett bra liv." Om oss Ljungagården är en del av Humana, en ledande aktör inom vård och omsorg. Här erbjuder vi boende för vuxna över 18 år med psykiska funktionsnedsättningar, med eller utan behov av somatisk vård. Ljungagården ligger i S.Ljunga utanför Ljungby. Vi är ett engagerat team som drivs av vår värdegrund: Engagemang, Glädje och Ansvar. Dessa ledord genomsyrar allt vi gör, med fokus på bemötande, delaktighet och självbestämmande. Hos oss arbetar vi i ett nära samarbete mellan olika professioner. Vårt team består av sjuksköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, skötare, undersköterskor, aktivitetspersonal och psykiatriker. Om tjänsten Som omvårdnadspersonal hos oss kommer du ha ett varierande arbete där du bland annat kommer planera och genomföra individuella insatser efter behov och mål utifrån våra boendes genomförandeplaner. Du kommer dagligen att dokumentera i vårt dokumentationssystem. Tillsammans med kollegor fördelar ni arbetsuppgifter och kommunicerar med övrig hälso- och sjukvårdspersonal. Exempel på arbetsuppgifter: Motiverande och stödjande samtal Följa upp de boendes veckoplanering och genomförandeplan Hantera läkemedel utifrån delegation Planera aktiviteter och körningar Social samvaro Stöd vid dagliga insatser och ADL (exempelvis omvårdnad, måltidsstöd, tillagning av måltider, städ, tvätt och inköp) Anställningsvillkor: Vi söker nu medarbetare för tillsvidareanställning. Arbetstiden är varierande och kan inkludera dag-, kvälls-, helg- och nattpass. Vi har inga fasta scheman hos oss utan du lägger ditt önskeschema som tillämpas efter möjlighet. Sysselsättningsgraden är 50-100% beroende på hur du vill arbeta. Lön sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde för tjänsten är enligt överenskommelse. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Alla som erhåller anställning inom Humana Individ och Familj är skyldiga att lämna registerutdrag innan erbjudande om arbete lämnas. Vem är du? Vi söker dig som är lösningsfokuserad, lyhörd och flexibel. Du är en person som har förmågan att hantera stressiga situationer med trygghet och stabilitet. Du är ansvarsfull och kan självständigt strukturera ditt arbete, samtidigt som du har god samarbetsförmåga och trivs i team. Du har en pedagogisk insikt om människors olika förutsättningar och kan anpassa ditt sätt att kommunicera efter deras behov. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska, skötare Det är meriterande om du har: Erfarenhet av arbete med målgruppen B-körkort Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Magnus Linderos, [email protected], 076-666 58 67
I skärgårdsstaden Oxelösund får du nära till boende, arbete, kommunikation, service, natur och hav. Kommunen som ligger strategiskt i östra Sörmland, har 12 000 invånare och ett rikt kultur- och föreningsliv. Dryga timmen upp till Stockholm och strax under timmen ner till Norrköping, det är inte heller långt till regionens flygplats, E4:an och järnvägen. Oxelösunds kommun är en liten kommun som vill mycket. Vi är nyfikna och vågar hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar och jobbar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks bland annat genom att vi hjälps åt och tar vara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter är nära gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef. Vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ansvara för våra patienters hälso-och sjukvårdsbehov upp till sjuksköterskenivå. Du kommer arbeta mot LSS-boenden för både barn/ungdomar och vuxna samt dagliga verksamheter. I uppdraget utför du bedömningar utifrån aktuellt hälsotillstånd, och följer upp medicinska behandlings- och omvårdnadsinsatser. En del i uppdraget är att dokumentera och säkerställa informationsöverföring för den enskilde. I rollen kommer du att leda omvårdnadsarbetet och stödja patienterna till en meningsfull vardag. Du har ett nära samarbete med kollegor, omsorgspersonal, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, läkare vid vårdcentral samt vårdnadshavare och anhöriga. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: • Omvårdnadsansvar • Bedömningar • Läkemedelshantering • Samarbete med vårdkontakter KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning i öppen hälso- och sjukvård Du ska ha ett gott bemötande och vara professionell i din yrkesroll, ha lätt för att samarbeta men också god förmåga att arbeta självständigt. Du ska ha god datavana, gärna erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva samt kvalitetsregister så som Senior alert, Palliativa registret och liknande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För tjänsten krävs B-körkort I arbetet ingår kvälls- och helgbemanning i viss utsträckning Registerutdrag Den som erbjuds tjänst inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Oxelösunds kommun ska visa upp utdrag ur sitt belastningsregister. Ett sådant utdrag behöver beställas av personen själv, via följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Det är viktigt att valet HVB hem görs vid beställning av utdraget för att alla eventuella brott ska komma med i utdraget. ÖVRIGT Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Då Oxelösunds kommun ingår i finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökande med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt. Oxelösunds kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd.
Beskrivning av tjänsten som Personlig assistent Vi söker en personlig assistent till vår kund i Eslöv. Arbetet gäller ett vid behov. Kunden är en kvinna i 60 års ålder med en intellektuell funktionsnedsättning samt autism och bipolär . Som personlig assistent kommer dina arbetsuppgifter att variera. Det är viktigt att du kan arbeta strukturerat då rutiner är en stor del i kundens vardag. Arbetet kan i perioder vara fysiskt och psykiskt krävande. Vid önskemål om mer arbetstid finns möjlighet för arbete hos andra kunder. Exempel på förekommande arbetsuppgifter Vara behjälplig i personlig omvårdnad, så som vid dusch och toalett. Utföra vardagssysslor, så som städning, tvätt och matlagning. Följa med kunden på olika aktiviteter och daglig verksamhet. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Lugn Låg affektiv bemötande Kunskap om psykiska funktionshinder Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Vid behov Arbetstid: 08-16 eller 16-08 eller så arbetar man dygn, Jour på natten förekommer Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-08-31 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Emme Hansell [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Vi söker nu timvikarier till ASIH i Nacka Värmdö Vi söker dig som vill arbeta med avancerad sjukvård i hemmet; ett självständigt och stimulerande arbete med fokus på god omvårdnad och symtomlindring, t ex under pågående onkologisk behandling eller under livets sista tid. Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team med läkare, sjuksköterskor, arbets- och fysioterapeut, dietist och kurator. Söker du en arbetssituation där du kan påverka både din och verksamhetens utveckling? Där ditt engagemang och din drivkraft kan bidra till goda och mätbara resultat? En verksamhet med korta beslutsvägar där patienten står i centrum? Välkommen att söka tjänsten som sjuksköterska och bli en del av vårt team! Beskrivning av tjänsten Som sjuksköterska i avancerad hemsjukvård har du ett omväxlande och självständigt arbete med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter i patientens hem. Du medverkar du till att patient och närstående blir delaktiga i vården och att de ska känna sig trygga i hemmet under en period av svår sjukdom. Vården ska tillgodose fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov. Vi dokumenterar i journalsystemet Take Care och planerar vården i verktyget Mobil Klinik. Vi kan erbjuda en trevlig arbetsplats med möjlighet till utveckling och en konkurrenskraftig lön utifrån din kompetens. Vi välkomnar förbättringsförslag och vill alltid utveckla verksamheten framåt. Dina kvalifikationer Arbetet ställer krav på förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för vård i patientens hem. Du är positiv, initiativrik, flexibel och känner dig säker i din yrkesroll. Du ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat. Körkort är ett krav. Det är meriterande att ha erfarenhet av hemsjukvård eller avancerad sjukvård i hemmet. Adekvat specialistutbildning är meriterande, t ex i onkologisk vård, i palliativ vård eller som distriktssjuksköterska. Nu söker vi timvikarier och arbetspassen inkluderar dag- och kvällspass veckans alla dagar. Möjlighet finns för deltidsanställning. Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande. Bifoga gärna din sjuksköterskelegitimation och ditt examensbevis i din ansökan. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
När Familjeläkarna startade 2008 var vår vision att ge patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision driver oss fortfarande. Vi är engagerade, bryr oss om människor och tar ansvar för att göra skillnad. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Vi söker nu en sjuksköterska till ASIH i Nacka Värmdö Vi söker dig som vill arbeta med avancerad sjukvård i hemmet; ett självständigt och stimulerande arbete med fokus på god omvårdnad och symtomlindring, t ex under pågående onkologisk behandling eller under livets sista tid. Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team med läkare, sjuksköterskor, arbets- och fysioterapeut, dietist och kurator. Söker du en arbetssituation där du kan påverka både din och verksamhetens utveckling? Där ditt engagemang och din drivkraft kan bidra till goda och mätbara resultat? En verksamhet med korta beslutsvägar där patienten står i centrum? Välkommen att söka tjänsten som sjuksköterska och bli en del av vårt team! Beskrivning av tjänsten Som sjuksköterska i avancerad hemsjukvård har du ett omväxlande och självständigt arbete med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter i patientens hem. Du medverkar du till att patient och närstående blir delaktiga i vården och att de ska känna sig trygga i hemmet under en period av svår sjukdom. Vården ska tillgodose fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov. Vi dokumenterar i journalsystemet Take Care och planerar vården i verktyget Mobil Klinik. Vi kan erbjuda en trevlig arbetsplats med möjlighet till utveckling och en konkurrenskraftig lön utifrån din kompetens. Vi välkomnar förbättringsförslag och vill alltid utveckla verksamheten framåt. Dina kvalifikationer Arbetet ställer krav på förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för vård i patientens hem. Du är positiv, initiativrik, flexibel och känner dig säker i din yrkesroll. Du ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat. Körkort är ett krav. Det är meriterande att ha erfarenhet av hemsjukvård eller avancerad sjukvård i hemmet. Adekvat specialistutbildning är meriterande, t ex i onkologisk vård, i palliativ vård eller som distriktssjuksköterska. Tjänsten är på heltid, 37 tim/vecka och inkluderar dag- och kvällspass samt var tredje helg. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande. Bifoga gärna din sjuksköterskelegitimation och ditt examensbevis i din ansökan. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vill du arbeta med provtagning och vaccination i en flexibel roll som passar din livssituation? Vi matchar legitimerade sjuksköterskor med uppdrag och anställningar som speglar både din kompetens och dina ambitioner. Nu söker vi dig som vill arbeta deltid (50 %) hos en av våra kunder i Stockholm. Här får du en dynamisk vardag med patientkontakt, eget ansvar och möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Om uppdraget Uppdraget gäller arbete med vaccination och provtagning. Det passar dig som trivs i ett självständigt tempo, har en god känsla för struktur och uppskattar tydlig variation i arbetsdagen. Du kan antingen Bli anställd direkt hos vår kund Arbeta som konsult via Talangbron Vi anpassar upplägget efter vad som passar dig bäst. Vi söker dig som Är legitimerad sjuksköterska Har god systemvana Är noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad Trivs med patientkontakt och fungerar väl både självständigt och i team Vad vi erbjuder Möjlighet att själv välja anställningsform (rekrytering eller konsultuppdrag) En trygg process med stöd från din kontaktperson hos oss Tillgång till vårt nätverk av attraktiva arbetsgivare inom privat vård Uppdrag som ger dig flexibilitet, utveckling och arbetsglädje Redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 10:e juli, men vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig!
Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt. Odinslund är ett vård- och omsorgsboende för äldre och drivs sedan 27 maj 2025 av Danderyds kommun i egen regi. Boendet är beläget i ett lugnt område vid Djursholms torg med närhet till allmänna kommunikationer och med god tillgång till parkeringsplatser. Här får du en vård och omsorg anpassad efter dina behov, god mat och stimulerande aktiviteter. Är du sjuksköterska med ett genuint intresse för äldreomsorg? Vill du vara med och driva utveckling och förbättring i en verksamhet där din kompetens gör verklig skillnad? Vi söker nu en engagerad sjuksköterska till vårt vård- och omsorgsboende. Låt oss göra skillnad tillsammans - Välkommen att bli en del av oss! ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss kommer du att vara omvårdnadsansvarig sjuksköterska för ca 20 boende och arbeta nära din sjuksköterskekollega. Du kommer arbeta tvärprofessionellt tillsammans med läkare, fysioterapeut, arbetsterapeut och omvårdnadspersonal. I din roll kommer du att leda hälso- och sjukvårdsinsatserna i omvårdnadsarbetet och ha ett nära samarbete med vår läkarorganisation. Kompetensutveckling är möjlig, via egen regis kompetensmodell för sjuksköterskor. I din roll ingår sedvanliga arbetsuppgifter såsom läkemedelshantering, delegering, dokumentation, rondarbete, planerade och akuta hälso- och sjukvårdsbedömningar. Du kommer arbeta preventivt inom riskområdena fall, trycksår, undernäring och munhälsa. Som sjuksköterska hos oss kommer du att vara delaktig i att driva förbättrings- och förändringsarbete med fokus på kvalitet och vård av personer med demens och andra kognitiva sjukdomar. Vi arbetar bl.a. med kvalitetsregistren Senior Alert och Palliativa registret. Vi har digital signering för HSL-insatser och delegeringar genom APPVA. HSL- och SoL-dokumentation utförs i Treserva, där även avvikelser registreras och följs upp. Vi är anslutna till NPÖ. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är legitimerad sjuksköterska • har erfarenhet av arbete som sjuksköterska • har erfarenhet inom äldreomsorgen • har goda IT- och dokumentationskunskaper • har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift Vi förutsätter att du har ett genuint intresse för äldre och en vilja att hjälpa andra. Arbetet kräver att du känner dig trygg i din yrkesroll, är självständig och kan ta beslut utifrån dina egna bedömningar. Vi är ett sammansvetsat team som stöttar varandra i de olika professionerna för att våra boende ska få den bästa omvårdnaden. Det är viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga, du är anpassningsbar och har ett prestigelöst fokus på verksamhetens gemensamma mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För denna tjänst behöver du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret (HVB-hem) innan anställningsavtal kan upprättas. Beställning av ett sådant kan göras på www.polisen.se. Vi rekommenderar att du beställer digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Urval för tjänsten sker löpande. ÖVRIGT Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer