Sjuksköterska till Neurologi- och strokeavdelning i Helsingborg
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Är du legitimerad sjuksköterska som trivs bäst med varierande arbetsuppgifter på en avdelning med närhet till akutsjukvårdens puls? Då är du varmt välkommen till oss på neurologi- och strokeavdelningen i Helsingborg. Vi välkomnar såväl dig som är erfaren sjuksköterska som nyexaminerad! I nyrenoverade lokaler i sjukhusets huvudbyggnad vårdar vi patienter med stroke och andra neurologiska sjukdomar såsom Parkinson, Guillain-Barré, myasthenia gravis, multipel skleros, epilepsi och hjärntumörer. Till följd av avdelningens inriktning mot neurologi- och strokepatienter möter vi även de akuta situationerna och har ett nära samarbete med akutmottagningen. Avdelningen har idag två vårdlag med elva vårdplatser varav fem är övervakningsplatser med möjlighet till telemetri. Vi har dessutom tre dagvårdsplatser. Du kan följa våra medarbetare på Helsingborgs lasaretts Instagramkonto https://www.instagram.com/helsingborgslasarett/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om olika verksamheter. Följ oss gärna! ARBETSUPPGIFTER Lockas du av att arbeta i tvärprofessionella team och stimuleras av att nyttja din omvårdnadskompetens i såväl akuta trombolysbehandlingar som i rehabiliteringsarbete? Som sjuksköterska hos oss kan vi erbjuda dig båda delar i en varierande arbetsvardag. I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga sjuksköterskeuppgifter för vårdavdelning kombinerade med specifika arbetsuppgifter för en avdelning med vår profilering. Det vill säga hög beredskap inför akuta situationer, hantering av trombolysbehandling samt deltagande i rehabiliteringsarbete. Som sjuksköterska hos oss ingår du i ett team tillsammans med undersköterskor, läkare, paramedicinare, farmaceut, logoped och dietist. Vår breda kompetensmix innebär att rätt yrkeskategori utför rätt arbete kring våra patienter. Du startar din tjänstgöring med en introduktionsperiod där våra handledare och omvårdnadsledare agerar som erfarna kompetensstöd samt bollplank och hjälper dig att komma in i arbetet på ett metodiskt och strukturerat sätt. Vi värnar om kompetensutvecklingen hos våra medarbetare och det finns goda möjligheter för dig att vidareutbilda dig till specialistsjuksköterska inom neurosjukvård genom en arbetsgivarbekostad utbildning. Är du nyfiken på att veta mer om vår avdelning och arbetet? Hör av dig så berättar vi mer! KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom neurologi- och strokevård. Avseende de personliga kompetenserna söker vi dig som trivs och fungerar väl med att arbeta i team tillsammans med kollegor inom både din egen och andra professioner. Arbetet kräver självständighet och flexibilitet liksom förmåga att hantera situationer med lugn även när tempot stundtals är högt. Vi ser gärna att du, likt oss, har intresse av utvecklings- och förbättringsarbete och vill vara delaktig i kompetensutbyte mellan kollegor. Därutöver ser vi att du har ett stort engagemang i ditt arbete med en god servicekänsla och ett stort egenansvar. Tillsammans skapar vi förutsättningar för att vården och arbetsmiljön ska bli så bra som möjligt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval. Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer. Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Undersköterska till Neurologi- och strokeavdelning i Helsingborg
REGION SKÅNE
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Gör skillnad. Varje dag. Är du utbildad undersköterska och vill arbeta på en avdelning med närhet till akutsjukvårdens puls? Då kan det vara dig vi söker till vår neurologi- och strokeavdelning på Helsingborgs lasarett. I nyrenoverade lokaler i sjukhusets huvudbyggnad vårdar vi patienter med stroke och andra neurologiska sjukdomar såsom Parkinson, Guillain-Barré, myasthenia gravis, multipel skleros, epilepsi och hjärntumörer. Till följd av avdelningens inriktning mot neurologi- och strokepatienter möter vi även de akuta situationerna och har ett nära samarbete med akutmottagningen. Avdelningen har idag två vårdlag med elva vårdplatser varav fem är övervakningsplatser med möjlighet till telemetri. Vi har dessutom tre dagvårdsplatser. Du kan följa våra medarbetare på Helsingborgs lasaretts Instagramkonto https://www.instagram.com/helsingborgslasarett/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om olika verksamheter. Följ oss gärna! ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu fyra undersköterskor till oss i Helsingborg! I din roll som undersköterska hos oss får du ett stimulerande och varierande arbete. Du utför vanligt förekommande arbetsuppgifter på vårdavdelning med hög beredskap inför akuta situationer. I omvårdnadsarbetet ingår både basal och specifik omvårdnad utifrån ett personcentrerat förhållningssätt. Ditt arbete kan variera från att du ena dagen är larmundersköterska och behjälplig vid akuta strokelarm och behandling med trombolys, till att du andra dagen är ansvarig undersköterska för en grupp patienter i något av våra team. Som ny undersköterska får du en introduktion som vi planerar tillsammans med dig utifrån just dina önskemål, erfarenheter och förutsättningar. Som erfaren undersköterska erbjuds du utbildningar inom Region Skåne som till exempel handledarutbildning. Vi värnar om kompetensutbildning för våra medarbetare. Är du engagerad inom något ansvarsområde ger vi dig möjligheten att fördjupa din kompetens genom utbildningar där du sedan ansvarar för att förmedla kunskapen vidare till dina kollegor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift är en förutsättning för tjänsten. Om du har erfarenhet av arbete som undersköterska på sjukhus och/eller arbete på neurologi- och strokeavdelning är det meriterande. Det är önskvärt att du har allmän datakunskap samt kunskap i journalsystemet Melior. Som person är det viktigt att du har förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan lösa problem efterhand som de dyker upp samt snabbt kan växla arbetstempo. Då du kommer att arbeta i team ser vi att du har god samarbetsförmåga samt förmåga att se fördelarna med ett multiprofessionellt arbetssätt. Din kompetens är viktig och vi förväntar oss att du tillsammans med dina kollegor delar med dig av och bidrar med kunskaper och erfarenheter. Med ett flexibelt och positivt förhållningssätt, och ditt bidrag till ett gott arbetsklimat, skapar vi tillsammans förutsättningar för att vården och arbetsmiljön ska bli så bra som möjligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Låter detta som en tjänst för dig? Ta möjligheten att bli en av vårt gäng där du får fortsätta vidareutveckla neurologi- och strokeavdelningen i Helsingborg. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Välkommen in med din ansökan redan idag. ÖVRIGT Den 1 juli 2023 blev titeln undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Om du idag har en tillsvidareanställning som undersköterska och blir erbjuden en ny tjänst kan du behålla din titel undersköterska fram till 2033-06-30. Vid eventuell intervju/anställning behöver du kunna visa upp bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen eller ett intyg att du var tillsvidareanställd den 1 juli 2023. Om du idag inte har ett yrkesbevis från Socialstyrelsen eller omfattas av övergångsbestämmelserna innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara omvårdnadsassistent och inte undersköterska. Läs mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor och övergångsbestämmelserna här: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/. Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer. Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

10 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Sjuksköterska, Palliativa teamet i Avesta
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Bli en del av vårt fantastiska team inom specialiserad palliativ vård i Avesta! Är du en sjuksköterska med ett stort hjärta och ett intresse för palliativ vård? Vill du vara en del av ett varmt och stöttande team som gör skillnad varje dag? Då är det dig vi letar efter! Om oss: Den specialiserade palliativa vården i Dalarna är en länsgemensam klinik sedan 2012. Kliniken har sju team som täcker hela Dalarna från Idre i norr till Avesta i söder. Kliniken har även en palliativ vårdavdelning i Falun. Teamet i Avesta är ett väletablerat och välfungerande multiprofessionellt team, där läkare, sjuksköterskor, fysioterapeut och arbetsterapeut ingår. Vi har även tillgång till dietist, kurator samt diakon vid behov. Vi i Avesta är ett engagerat och glatt gäng som jobbar med specialiserad palliativ vård. Vårt uppdrag är att ge våra patienter bästa möjliga vård och stöd i deras hemmiljö. Vi tror på att skapa en trygg atmosfär där både patienter och deras närstående känner sig sedda och hörda. Hos oss är teamkänslan stark och alla professioner bidrar till att skapa en vård med patienten i fokus. Vad vi erbjuder: Ett meningsfullt och varierande arbete där du verkligen gör skillnad Möjlighet till fortbildning och personlig utveckling Stöd från ett engagerat och kunnigt team som alltid finns där för dig En arbetsmiljö där vi värdesätter gemenskap, skratt och samarbete Konkurrenskraftig lön och förmåner Sjuksköterska, Palliativa teamet i Avesta Arbetsuppgifter Som sjuksköterska hos oss kommer du att vara en ovärderlig del av vårt team. Du kommer ha många olika arbetsuppgifter, exempelvis: Bedöma och planera vårdinsatser utifrån varje patients behov Administrera läkemedel och utföra medicinska behandlingar, sköta centrala infarter och drän samt hantera läkemedelspumpar Symtomskatta med validerade skattningsverktyg Vara ett stöd och en trygghet för patienter och deras familjer genom att lyssna, ge råd och finnas där Dokumentera vårdinsatser och följa upp vårdplaner noggrant Samarbeta med andra vårdgivare för att säkerställa en sammanhållen och kvalitativ vård Tjänsten innefattar arbete under dag-, kvälls- och helgtid, samt beredskapstjänstgöring. Övrig information Kvalifikationer Krav Legitimerad sjuksköterska B körkort Meriterande Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Erfarenhet av palliativ vård Personliga egenskaper Du är självständig, initiativrik och har ett genuint intresse för att hjälpa andra. Du är empatisk, lyhörd och har en förmåga att skapa förtroende och trygghet. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vår gemenskap. Tillsammans kan vi göra skillnad! Ansökan Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Undersköterskor
Sundsvalls kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Nu söker vi dig som är utbildad undersköterska och vill arbeta hos oss på Njurunda hemtjänst! Njurunda hemtjänst har sin bas i rymliga och trivsamma lokaler i centrala Kvissleby. Vi som arbetar här är ett härligt gäng med god sammanhållning – undersköterskor, vårdbiträden, chefer, administratör och sjuksköterskor. Vårt arbetsområde sträcker sig från Bredsand ända ner mot Hälsingegränsen. Till våra vård- och omsorgstagare tar vi oss främst med bil, men också till fots eller med cykel. Hos oss arbetar både män och kvinnor med olika bakgrund. En god arbetsmiljö är viktig för oss! Inom Njurunda hemtjänst samarbetar chefer och medarbetare för att skapa ett arbetsklimat där alla trivs. Vi tror på arbetsglädje, samarbete och kollegialt stöd – något vi alla bidrar till och tar ansvar för. Hos oss finns många olika ansvarsområden, vilket ger möjlighet att fördjupa sin kompetens samt att utvecklas och ta ansvar – både individuellt och tillsammans med kollegor. Vi erbjuder ett meningsfullt och varierande arbete med vård- och omsorgstagaren i fokus. Med ett professionellt förhållningssätt utför du omvårdnads- och serviceinsatser av hög kvalitet i vård- och omsorgstagarens hem, utifrån deras individuella behov. Dessa behov kan variera – från enklare praktiska sysslor till avancerad omvårdnad och hälso- och sjukvårdsinsatser. Det är viktigt för oss att våra vård- och omsorgstagare känner sig trygga och blir bemötta på ett respektfullt och värdigt sätt. Vi samarbetar med andra professioner såsom sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut för att säkerställa en god och trygg vård, anpassad efter varje individs behov. ARBETSUPPGIFTER I rollen som undersköterska bidrar du till att målen för verksamheten uppfylls samt ansvarar för att arbetsuppgifterna fullföljs. Du ger service och god omvårdnad utifrån den enskildes individuella beslut, etiskt förhållningssätt samt utför delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser. Du utför ditt arbete på ett professionellt sätt och bemöter vård- och omsorgstagaren med lyhördhet och respekt.  I dina arbetsuppgifter ingår: • att ge omvårdnad och service till vård- och omsorgstagaren med en god kvalité • att vara fast vård- och omsorgskontakt, vilket innebär att ha ett samordnande ansvar runt vård- och omsorgstagaren • att upprätta och följa upp genomförandeplanen i dialog och delaktighet med vård- och omsorgstagaren • städ, tvätt och matlagning • dokumentation enligt SoL och HSL • riskbedömningar gentemot vård och omsorgstagaren och arbetsmiljön • handledning av nyanställda och elever • utveckling av verksamheten och det egna arbetssättet • att utföra delegerade arbetsuppgifter enligt HSL  Arbetet är omväxlande och du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor. Arbetet kräver ett stort engagemang och att du deltar aktivt för att utveckla och förbättra verksamheten. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska med intresse av att arbeta med människor. Genom lyhördhet för den enskildes behov och ett gott bemötande skapar du en god och säker vård och omsorg. För att lyckas i rollen är du ansvarstagande och engagerad med förmåga att sätta dig in i andra människors situation. Du har förmåga att samarbeta, skapa och bibehålla goda relationer med så väl brukare, anhöriga och kollegor. Arbetet kräver att du kan tala och skriva på svenska samt kan förstå och ta del av skriftlig information. Våra verksamhets- och dokumentationssystem är en förutsättning för att vi ska kunna fullgöra vårt uppdrag, därför behöver du ha grundläggande digital kompetens. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till bil är ett krav då bussförbindelserna är dåliga vissa tider och perioder. Arbetstiden är förlagd enligt schema med dag-, kväll- och helgtjänstgöring. Schemat kan variera. Den 1 juli 2023 blev undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det krävs ett yrkesbevis från Socialstyrelsen för att få ha titeln undersköterska. Du ansöker om beviset på Socialstyrelsens hemsida. Om du har vård- och omsorgsutbildning enligt Socialstyrelsens föreskrifter men ännu inte fått yrkesbeviset kan du istället bli anställd med titeln utbildat omsorgsbiträde. Läs mer här: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/ Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Vi söker dig som är Undersköterska/Vårdbiträde till vår hemtjänst
Annelies Hemtjänstteam AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du utbildat Vårdbiträde eller Undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar och vill jobba i ett av Nackas mest engagerade och professionella hemtjänstteam? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från våra kontor i Ektorp Centrum i Nacka eller vårt kontor på Igelbodaplatån i Saltsjöbaden. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande grundkrav: Du är utbildad Vårdbiträde enligt skolverkets nationella yrkespaket på 800 poäng. Du har en giltig legitimation från Socialstyrelsen om skyddad yrkestitel Undersköterska. Du har erfarenhet från att ha jobbat i hemtjänsten. Du har B-körkort alternativt kan du cykla/köra el-moped (klass 2 om du inte har körkort). Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Du behöver ha ett mobil bank ID eller Freja eID.  Andra viktiga egenskaper: Du bor helst i Nacka kommun eller i en grannkommun. Du är van att arbeta självständigt. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du är stresstålig och van att ta ansvar. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan handla om hjälp med: Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Socialt stöd Måltider Städning och tvätt Inköp Tillsyn Följeslagning till läkare Ledsagning till aktiviteter utanför hemmet Avlösning anhörigstöd där vi tillfälligt avlastar anhörig Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder antingen dag- eller kvällsschema med tjänstgöring varannan helg i ett rullande tvåveckors schema. Det finns även möjlighet att arbeta på behov. Arbetstider dagschema: 07:15-ca 16:15 eller kvällsschema: kl 15:45- ca 22:45. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Vi har två kontor i Nacka Kommun för att vara nära våra kunder. Ett kontor i Ektorp centrum i Nacka och ett kontor i Saltsjöbaden. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Ange om du föredrar att arbeta utifrån kontoret Nacka eller Saltsjöbaden eller om det inte spelar någon roll. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger om du är intresserad av att arbeta dag eller kväll. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Annelies Hemtjänstteam är ett privat företag grundat 2003 och som bedriver hemtjänst i Nacka på uppdrag av Nacka Kommun. Idag är vi ca 120 medarbetare. Vi har två kontor som vi utgår ifrån, ett i Ektorp Centrum i Nacka och ett på Igelbodaplatån i Saltsjöbaden. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoren har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i olika geografiska team/områden i hela Nacka Kommun. Vi är Stjärnmärkta inom demenssjukdomar via Svenskt Demenscentrums utbildningsprogram. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, el- mopeder och el-cyklar, arbetskläder, friskvårdsbidrag, moderna massagestolar på kontoren där du kan få individuellt anpassad massage före eller efter ditt arbetspass. Vi arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Tjänstepension erbjuds till alla tillsvidareanställda över 25 år.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Skolsköterska till Stockholm och kranskommuner
Klara SkolPool AB
Skolsköterskor

Arbetsbeskrivning Nu söker vi skolsköterskor för bemanningsuppdrag i Stockholmsområdet. Storleken på uppdragen kan variera och kan anpassas efter dina behov. Hör av dig så berättar jag mer! Din bakgrund Nu söker vi dig rutinerad skolsköterska som är flexibel och gillar nya utmaningar. Vi behöver förstärka vårt team med en skolsköterska som kan bemanna både kortare och längre uppdrag hos våra kunder. Ett arbete för dig som ser möjligheten i att utvecklas av arbetsplatsbyte. Inom Klara SkolPool har vi alltid korta kontaktvägar och du har alltid nära till din konsultchef och samordnande skolsköterska. Du ska vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: - Självgående - Social och utåtriktad - Flexibel - Brinner för elevhälsa och våra barn Om oss Ambeas verksamhetsområde Klara SkolPool är en av Sveriges ledande aktörer för bemanning inom skola. Klara SkolPool arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer för medicinsk elevhälsa och GDPR. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och är ISO-certifierade. Klara SkolPool är ett närvarande personalföretag med kvalitet, flexibilitet, engagemang och eleven i fokus. Vi är det personliga företaget, hos oss på Klara SkolPool får du en egen konsultchef som känner dig, vet hur du önskar arbeta och kan din kompetens. Vi erbjuder varierade uppdrag och samarbetar med skolor, koncerner och kommuner i hela Sverige. Våra uppdrag löper oftast terminsvis eller längre, men vi har också kortare uppdrag under läsåret. Vi kan skolan och arbetar med alla personalgrupper inom elevhälsan. Viktigt för oss är att vår personal får stöd i vardagen. Vi erbjuder: - Marknadsmässig lön - Tillsvidareanställning eller anställningsform enligt överenskommelse - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal - Personlig utbildningspott - Bidrag för sociala aktiviteter Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag. För all anställning krävs utdrag ur belastningsregistret så beställ ditt redan idag! Vi vill bidra till elevernas möjligheter att lära och växa. Om du också vill bidra till detta, så ser vi fram mot att lära känna dig. Klara SkolPool ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Välkommen till Klara SkolPool!

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Behandlare med KBT-inriktning
Moment Hälsa AB
Psykoterapeuter

Moment BUP Borlänge är en ny mottagning som startade upp under hösten 2024. Verksamheten drivs på uppdrag av Region Dalarna och erbjuder barn- och ungdomspsykiatrisk specialistvård inom ramen för vårdval BUP. Är du behandlare med gedigen kunskap och erfarenhet av kognitivt- och beteendeterapeutiskt arbete? Lockas du av en verksamhetskultur som kännetecknas av evidensbaserad vård, omtanke, målstyrning och hög grad av kompetensutbyte inom professionen? Trivs du som bäst i en verksamhet som erbjuder stort inflytande, nära ledarskap och korta beslutsvägar? Då är Moment arbetsplatsen för dig. Hos oss ingår du i en kvalitetsfokuserad organisation med engagerade kollegor och stort kompetensutbyte. Om verksamhetenTill denna tjänst söker vi dig som vill vara med och fortsätta utveckla framtidens arbetsplats inom psykiatrin - ett evidensstyrt kvalitetsdrivet BUP som kan inspirera hela Sverige. Du kommer att vara med och fortsätta bygga vår barn- och ungdomspsykiatriska mottagning. Du får stort inflytande i utformandet av nya arbetssätt och behöver tycka om att strukturera och organisera processer och rutiner. Du kommer att ingå i ett starkt och engagerat team och behöver vara flexibel och beredd att hjälpa till där det behövs.  Om tjänstenSom behandlare kommer du främst genomföra KBT-behandlingar för barn och ungdomar samt rådgivning till föräldrar.  På Moment finns hög grad av struktur och välfungerande arbetsrutiner. Vi utvärderar våra behandlingar och utredningar systematiskt och har 10 år av mycket fina kvalitetsutvärderingar. Som psykolog hos oss arbetar du tillsammans med ett flertal psykologer, sjuksköterskor och psykiatriker. Vi har även samarbete med dietist, logoped och arbetsterapeut. Våra arbetsvillkor utgår ifrån målstyrning med: Möjligheten att kombinera arbete på plats och via länk Kompetenspeng varje år Friskvårdsbidrag Konkurrenskraftiga villkor Kollektivavtal Hos oss har vi dessutom en uppskattad tradition som innebär att du alltid är ledig på din födelsedag! Vem är du?Vi söker dig som är behandlare med utmärkande goda kliniska kvalifikationer för utförande av evidensbaserad behandling av barn och ungdomar. Du har gedigen kunskap om målgruppen, och är kunnig inom bred barnpsykiatrisk behandling. Du arbetar självständigt och strukturerat och har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Du är gärna hälso- och sjukvårdkurator och har en vidareutbildning inom psykoterapi. Legitimation som psykoterapeut är särskilt meriterande. Som person har du ett positivt förhållningssätt, är trygg i din roll och kan vara både uppgifts- och relationsorienterad. Du uppskattar och bidrar till en god arbetsmiljö och ständig utveckling av verksamheten. Du är van att arbeta effektivt - och alltid med klientens bästa i fokus. Du är prestigelös, generös och engagerad. Förstås ser vi gärna att du delar vår värdegrund: VI GER Vi omsätter högspecialiserad evidensbaserad vård till handfasta råd och verktyg Vi är fokuserade på utveckling och arbetsglädje för våra medarbetare Vi ger vård som ger hållbara resultat Vi delar med oss av kunskap och stödjer varandra kollegialt VI LÄR Vi anstränger oss för att ta reda på ny kunskap Vi tar del av vetenskapliga rön och utvecklar våra metoder kontinuerligt Vi bedriver förbättringsarbete som en naturlig del av vardagen VI GÖR SKILLNAD Våra tjänster skapar kännbar förändring och mätbara resultat Våra tjänster ger effekt som håller i sig över tid Vi skapar en branschförebild i enlighet med vår vision och affärsidé som förbättrar vården Vi erbjuder dig Som medarbetare på Moment BUP får du ett varierat och ansvarsfullt arbete. Hos oss hittar du arbetsglädje, gemenskap, frihet och många möjligheter till utveckling. Du kommer att ingå i ett stöttande team som skapar fantastiska resultat - varje dag. Här arbetar du tillsammans med dina kollegor i en kvalitetsfokuserad organisation med snabba beslutsvägar - allt för att du ska kunna göra det du gör bäst. Om oss Moment grundades 2010 och erbjuder specialisttjänster inom psykologi, psykiatri, barnmedicin och neuropsykiatri till offentlig sektor, företag, och privatpersoner. Vi har mottagningar på åtta orter i fyra regioner: Stockholm, Vällingby, Malmö, Borlänge, Göteborg, Skövde, Uddevalla och Borås. Vi genomför även konsultuppdrag i hela Sverige. Hos oss arbetar mer än 70 psykologer, specialistläkare och sjuksköterskor med att skapa psykisk och fysisk hälsa genom metoder som har tydlig förankring i vetenskap. Företaget leds värderingsstyrt med stort fokus på att skapa samhällsnytta. Moment har haft en mycket stark och sund tillväxt under ett flertal år och blivit utsedda till Gasellföretag fem gånger, senast 2022. Om anställningen Lönetyp: Fast månadslön. Tjänsten är på 100%. Deltid kan diskuteras. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde: hösten 2025 eller enligt överenskommelse. Vi har löpande urval så tveka inte att visa ditt intresse redan idag. Vi ser fram emot att komma i kontakt med dig. Varmt välkommen med din ansökan.

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Länsveterinär

Med tanke på djurskydd, livsmedel och beredskap. Vi söker en länsveterinär. Vi söker dig som vill vara med och utveckla arbetet inom området djurskydd och veterinär folkhälsa samt beredskap. Som länsveterinär vid länsstyrelsen har du en roll i länets och Sveriges arbete för god djurhälsa, säkra livsmedel och gott djurskydd samt för ett robust samhälle.  Du kommer att ingå i en arbetsgrupp bestående av länsveterinärer och handläggare inom djurskydd, livsmedel, primärproduktion och för prövning.  Hos oss kännetecknas arbetsmiljön av hjälpsamhet och villkoren av livspusselvänlighet. Vår gemensamma uppgift är att skapa samhällsnytta. Som statligt anställd hos Länsstyrelsen erbjuder vi särskilda förmåner kring friskvård, föräldralön, pension etc. Läs gärna mer https://www.lansstyrelsen.se/vasterbotten/om-oss/jobba-hos-oss.html.  Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innebär såväl samarbete med kollegor som rådgivning och kontroll, varför både en god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga är betydelsefulla. Vi arbetar i flera olika system såsom djurskyddskontrollregister, platina, primör etc.  Vanligt förekommande arbetsuppgifter: - Vara beslutsfattare inom verksamhetsområdet och bidra till verksamhetsområdets kontinuerliga utveckling - Verka för samordning och erfarenhetsutbyte med andramyndigheter och organisationer inom området - Arbeta med kontroll och annat kopplat till Länsstyrelsens uppdrag inom djurskydd, primärproduktion av livsmedel/foder, läkemedel, hästpass, animaliska biprodukter samt smittskydd/djurhälsa - Utöva tillsyn och annat kopplat till djurhälsopersonal, verksamheter inom djurens hälso- och sjukvård och beredskap - Delta vid övervakning, samordning och rådgivning rörande smittskyddsfrågor. - Bidra i det regionala arbetet med kriskommunikation och krisberedskap med avseende på allvarliga smittsamma sjukdomar och andra samhällsstörande händelser. - Delta i arbetet med förprövning av djurstallar - Arbeta tvärsektoriellt inom länsstyrelsen. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har legitimation som veterinär  - Har B-körkort - Har god förmåga att tala, läsa och skriva på svenska för att kunna utföra arbetsuppgifterna - Har god datorvana och kunskap om Microsoft Office-paketets program. Vi ser det som meriterande om du även har: - Erfarenhet av arbete med livsmedelsproducerande djur/lantbrukserfarenhet från din yrkesutövning som veterinär eller på annat sätt, samt ett intresse för att arbeta med lantbruks- och livsmedelskedjefrågor - Erfarenhet av arbete på en myndighet - Erfarenhet av att skriva myndighetsbeslut, remissyttranden eller liknande texter - Erfarenhet av projektledning, samordning eller andra typer av ledande roller. Personlig mognad och gärna några års yrkeserfarenhet ser vi är viktiga för rollen. Att arbeta på en myndighet innebär en ständig förändrings- och utvecklingsprocess, varför du bör trivas med detta och kunna bidra i det kontinuerliga utvecklingsarbetet. Du kommer ofta att planera och driva ärenden och uppgifter självständigt. Ett strukturerat arbetssätt underlättar därför i rollen. Vi ser gärna att du har intresse av projekt- och processledning.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning kan komma att tillämpas. Om Länsstyrelsen Västerbotten Länsstyrelsen Västerbotten är en kunskapsmyndighet. Genom helhetsperspektiv med engagemang för samverkan och den enskilda invånaren gör vi hållbar utveckling möjlig i hela länet. Vi utgår från Västerbotten och tar avstamp i allt som händer, både inom länets gränser och utanför. För oss är det lika naturligt att samarbeta med offentliga aktörer som andra statliga myndigheter, regioner och kommuner som näringsliv och civilsamhälle. Länsstyrelsen är regional krishanterings- och totalförsvarsmyndighet och du kan i händelse av samhällskris eller krig få arbeta med andra uppgifter än de du anställts för. Hos oss jobbar cirka 300 medarbetare i ett 80-tal olika yrkesroller. Våra specialistkompetenser finns inom en bredd av områden som är viktiga byggstenar för att vårt samhälle ska fungera för alla invånare och för ekologisk, ekonomisk och social utveckling. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Om ansökan När du skickar in din ansökan blir den en offentlig handling. https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd kan du läsa mer om hur vi behandlar vi dina personuppgifter. Har du skyddade uppgifter, kontakta oss så hjälper vi dig med hur du kan gå vidare med en trygg och säker ansökningsprocess. Kontaktuppgifter till oss hittar du https://www.lansstyrelsen.se/vasterbotten/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb.html. Vid denna rekrytering har vi redan valt annonskanaler.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Semestervikariat i hemtjänsten i Södra Vi
Vimmerby kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker vårdbiträde till semestervikariat på Södra Vi hemtjänst över sommaren 2025. I den här anställningen kommer du att gå på en tidsbegränsad anställning (vikariat) i detta fall vecka 23-35, vilket innebär att din anställning har ett startdatum och ett slutdatum.  Som vårdbiträde ger du stöttning till personer med olika behov för att underlätta och ge dem en god omvårdnad och trygg vardag. I rollen är ett gott bemötande en självklarhet. I tjänsten planerar du både enskilt och i grupp för ett utforma arbetsuppgifterna efter individens behov och förmåga enligt genomförandeplanen. Vi tar tillvara det friska hos varje individ och du arbetar för att främja delaktighet och självbestämmande som ska bidra till god livskvalitet för den enskilde. Arbetsuppgifterna inom äldreomsorgen innebär att underlätta det dagliga livet för personer som på grund av ålder eller sjukdom/funktionsnedsättning behöver stöd för att klara sig i vardagen. Huvudprincipen är att utifrån brukarens beviljade insatser, självbestämmande och delaktighet ge stöd och hjälp. Arbetet består av stöttning och hjälp med personlig omvårdnad och serviceinsatser. I arbetsuppgifterna ingår också dokumentation i vårt dokumentationssystem, LifeCare, samt utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegation av ansvarig sjuksköterska. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som:  • Är utbildad undersköterska alt. vårdbiträde (examen från vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande). • Har B-körkort, vilket är ett krav.  Vi ser gärna att du erfarenhet av liknande arbete.  Vi värdesätter att du som person är ansvarstagande samt att du agerar tryggt och stabilt. Andra värdefulla egenskaper i yrket är kreativitet, lyhördhet och en positiv inställning. Det är även viktigt att du har god samarbetsförmåga, är lugn och har förmåga att anpassa ditt arbetssätt utifrån brukarens behov. Det är också viktigt att du känner dig bekväm i att arbeta självständigt, då en stor del av arbetet sker på egen hand. Arbetet kräver muntlig och skriftlig kommunikation och även dokumentation, därför måste du ha datorvana samt att du måste behärska det svenska språket i tal och skrift. Kan du ytterligare ett språk är det positivt. ÖVRIGT Tjänsten omfattas av id-kontroll och registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis innan anställning sker. Du måste också uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker.  Beställ belastningsregister genom att kopiera denna länk och klistra in den i webben: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Specialistläkare inom allmänmedicin
Österåkersdoktorn AB
Specialistläkare

Österåkersdoktorn söker en specialistläkare i allmänmedicin för sedvanliga arbetsuppgifter på vårdcentral. Specialistläkare i allmänmedicin kan vara nyutbildad också. För detaljer och/eller interrese vv kontakta oss på [email protected]

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025