Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete och är redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser också att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Österåker. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Österåkers kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo- klicka här.
Hej blivande tandläkare-kollega! Vill du jobba på en av landets ledande och snabbast växande tandvårdskedjor? Happident växer så det knakar och vi expanderar nu och söker en driven tandläkare som är trygg i sin roll. Vi som arbetar på Happident är trygga i vår kompetens. Därför kan vi också vara okomplicerade och varma, inkluderande och lyhörda. Vår kultur är familjär och prestigelös samtidigt som vi drivs av kvalitet och utveckling. Missa inte att bli en del av Happident. Välkommen med din ansökan! Är du vår framtida kollega? Är du lagom glad men inte helt Happi? Är du nyfiken på Happident och vill bli en #Happidentare. En #Happidentare kännetecknas av en person med stark driv och passion för utveckling och en ständig strävan mot att bedriva tandvård i världsklass. Vi ser att du precis som oss arbetar för att ge dina patienter bästa möjliga vård och tillhandahåller högsta möjliga servicenivå. På Happident är vi ett lag, och vi är bäst tillsammans, därför ser vi att du är samarbetsvillig, kommunikativ och empatisk. Vi är en grupp av tandläkare och specialister som arbetar med modern utrustning och den senaste tekniken där innovation och utveckling präglar allt vi gör. Hos Happident har vi gemensamma klinik och terapimöten där du får möjlighet till gemensam diskussion och reflektion. Genom detta har du möjlighet till stor påverkan och utveckling av din arbetsplats tillsammans med dina kollegor. Möjlighet att utvecklas Happidents ambition är att tillhandahålla högsta möjliga odontologiska kvalitet. Hos oss finns det stora möjligheter att utvecklas för alla yrkeskategorier. Vårt arbete inom kvalitetsutveckling är omfattade och vi investerar i utbildning och utrustning. Happident profilerar sig stort inom elektiv tandvård (implantat, aligners, composite bonding och facial estetics). Vi anpassar din tjänst beroende på vad du vill arbeta med odontologiskt men är också lyhörda för vad du vill utvecklas inom. Vi säkerställer en gedigen introduktion och utbildning/mentorskap med tillgång till stort antal patienter där du kan utföra olika behandlingar kontinuerligt på kliniken. Följ med oss på resan i skapandet av en kundupplevelse i världsklass! Vad vi erbjuder Goda arbets-och lönevillkor TGL, TFA, sjukförsäkring och generöst friskvårdsbidrag Individuellt anpassade pensionsavsättningar Individuell lönesättning och utvecklingsplan Goda möjligheter att klättra inom företaget Flertalet gemensamma aktiviteter under året, bland annat middagar, föreläsningar och afterwork där hela företaget samlas för teambuilding Bonus Om Happident Happident är den enda större tandvårdsorganisation i Sverige som helt ägs och drivs av tandläkare. Vår ägare och grundare leg tandläkare Mazdak Eyrumlu har närmare 25 års erfarenhet att både arbeta som tandläkare och också att bygga och driva tandvårdskliniker där tandvårdspersonalen kan utvecklas för att kunna bedriva en heltäckande kvalitativ tandvård. Vår ambition är att behålla fördelarna med att arbeta i en mindre privat tandvårdsklinik men samtidigt ha de stora fördelarna att var en del av en större organisation som satsar på utveckling. Happident är en av landets största tandvårdskedjor med över 20 kliniker på flera orter. Vi erbjuder barn och vuxen allmän, akut och estetisk tandvård. Med över 100 000 patientbesök och närmare 200 medarbetare blir du en del av ett stort nätverk med vår bredd stora möjligheter både till personlig utvecklig och vidareutbildning. Tillsammans vill vi utmana och höja kvalitet och utvecklingstakt inom svensk tandvård. Skicka in din ansökan idag! Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor om tjänsten, vänligen vänd er till vår ägare och tandläkare Mazdak Eyrumlu Praktisk information Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tills vidare med provanställning 6 månader Omfattning: Deltid/Heltid Placering: Kungsholmen eller Östermalm Kontaktperson: Leg tandläkare Mazdak Eyrumlu, [email protected] HR-ansvarig: Cecilia Lassen, [email protected] Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Alla ansökningar hanteras via Happident rekryteringssida, där du kan skapa en profil samt ladda upp CV och personligt brev.
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till våra butiker i Skåne och Blekinge! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Vi letar efter dig som vill arbeta i våra butiker i Skåne och Blekinge. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Emma Frankman på 076-103 84 58. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Vi i ordinärt boende arbetar för att ge människor vi är till för rätt utförda insatser utifrån deras behov, utförda med respekt och gott bemötande och på så sätt skapa trygghet. Här kan du vara med och påverka dina arbetstider och vara en del av ett glatt gäng som jobbar tillsammans. Gruppen består av 32 anställda i dagsläget där stor vikt läggs på en god arbetsmiljö och trivsel på arbetet. Vi finns i centrala delarna av Örnsköldsvik. Arbetsuppgifter Som medarbetare är din främsta uppgift att ge stöd, motivation och omsorg till våra brukare. Vi arbetar hälsofrämjande med syftet att stärka individens egna förmågor och att alla som har stöd av oss ska känna trygghet att bo kvar i sitt hem. Delaktighet, utveckling och gemenskap är nyckelord hos oss där ständiga förbättringar ger förutsättningar för att skapa god kvalitet. Vi arbetar med välfärdsteknik med syfte att öka trygghet, delaktighet och självständighet för våra brukare. I arbetsuppgifterna ingår bland annat personlig omvårdnad, stötta kring hushållssysslor i brukares hem, hantera läkemedel och såromläggningar, dokumentation, kontaktmannaskapsuppgifter samt sociala och fysiska aktiviteter tillsammans med våra brukare. Vi arbetar teambaserat vilket innebär att många olika yrkesgrupper har som gemensamt mål att skapa en god livskvalitet för våra brukare. Du blir för närvarande placerad vid Sörlidens hemtjänst. Vi samarbetar även med närliggande områden inom ordinärt boende. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du har möjlighet att få fördjupade kunskaper inom palliativ omvårdnad, demens, vardagsrehabiliterande förhållningssätt och förflyttningsteknik. 8 tjänster är tillsvidareanställningar på heltid 100% och 2 tjänster är vikariatsanställningar på heltid 100% tom 31 januari 2026. Kvalifikationer Vi söker dig som är undersköterska eller har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig. Vi ser gärna att du har vidareutbildning mot äldre och/eller demens eller har en utbildningsinriktning mot psykiatri. Erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg är meriterande. Det är viktigt att du tycker om och trivs med att arbeta med människor samt att du är flexibel och lyhörd för nya idéer och arbetssätt. För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska i tal och skrift för att bland annat kunna kommunicera med brukare, utföra vårddokumentation samt erhålla medicindelegering. Giltigt körkort, behörighet B samt tillgång till egen bil är ett krav. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Kickstarta din karriär som psykolog hos Elly Care, en del av Svea KBT! Är du redo att ta steget in i psykologlivet och specialisera dig på utredningar? Hos Elly Care får du en unik möjlighet att jobba med NPF-utredningar och vara en del av ett växande team. Vi söker nu flera PTP-psykologer med start höstterminen 2025 till vår mottagning i Göteborg. Vad innebär tjänsten? Som PTP-psykolog hos oss kommer du att arbeta med både kliniska och organisatoriska uppgifter. Du får möjlighet att kombinera 75% utredningsarbete med 25% organisatoriskt arbete. Några av dina uppgifter blir: Utföra NPF-utredningar (ADHD, autism, etc.) för både barn och vuxna, inklusive screening, testing, bedömning och återgivning av resultat Projektledning och samordning av olika organisatoriska initiativ Skapande av material och innehåll till vår kommunikation och sociala medier Mötesplanering och strategiskt arbete för verksamhetens tillväxt Bidra till förbättringar av våra utredningsprocesser och rutiner Vem är du? Vi söker dig som: Har en psykologexamen Är intresserad av att arbeta med NPF-utredningar och utvecklas inom detta område Trivs med att arbeta självständigt och ta eget ansvar Kan erbjuda utredningar på svenska och engelska Är engagerad i att kombinera kliniskt arbete med organisatoriska ansvarsområden Vad erbjuder vi? Ett lärorikt år där du får fördjupa dig i NPF-utredningar och utveckla din kompetens inom området Handledning och utbildningar för att stödja din professionella utveckling En stöttande arbetsgemenskap med kollegor, AW:s, konferenser och kick-offs Möjlighet att påverka och utveckla våra utredningsprocesser och arbetssätt Varför Elly Care? Elly Care är ett växande företag inom psykiatri och psykologtjänster som fokuserar på NPF-utredningar och psykologisk behandling. Vi har mottagningar i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Linköping. Här får du möjlighet att utvecklas i en expansiv och stödjande miljö där du får chansen att specialisera dig inom ett viktigt och spännande område. Är du redo att ta steget och bidra till en viktig förändring? Ansök nu och bli en del av vårt team!
Vår kommun präglas av den välkända Gnosjöandan. Här finns entreprenörskap, hjälpsamhet och klurighet, som visar på att allt är möjligt. Rosendals äldreboende är ett hemtrevligt boende där vi arbetar för att våra äldre ska känna sig trygga, sedda och respekterade. Här arbetar ett team som stöttar varandra, och där humor och hjärta går hand i hand. På vår arbetsplats är kontaktvägarna korta, det finns en närhet som bara den lilla kommunen kan erbjuda. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete på en spännande plats. ARBETSUPPGIFTER Undersköterske uppgifter . Du har koll på både blodtryck och blodsocker , men vet också hur man lindrar oro med ett leende. KVALIFIKATIONER Undersköterske utbildning. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Ett gott hjärta och trevligt bemötande. Du har lätt för skapa goda relationer - både med boende , deras anhöriga och kollegor. Gärna erfarenhet av äldreomsorg. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryterings verktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Välkommen med din ansökan- till en arbetsplats där varje dag gör skillnad - både för andra och för dig själv Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryterings kanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryterings sajter och liknande.
Psykolog till Svea KBT – Flexibilitet och utveckling i en modern arbetsmiljö Är du legitimerad psykolog och söker en arbetsplats där du har friheten att forma din egen arbetstid och arbetsbelastning? Hos Svea KBT får du möjlighet att arbeta med en mångsidig patientgrupp och vara med och påverka verksamhetens utveckling. Vi söker nu en psykolog till vår mottagning i Stockholm. Här får du möjlighet att arbeta både med kliniskt behandlingsarbete och vara en del av spännande projekt och initiativ. Arbetsuppgifter: Kliniskt behandlingsarbete för vuxna, par, barn och ungdomar, samt föräldrar och företagsstöd. Du kommer att arbeta med en stor bredd av psykiska utmaningar som ångest, depression, relationsproblem, stress och mer. Möjlighet att vara delaktig i projekt och bidra till vår verksamhets tillväxt. Vad vi erbjuder: Flexibilitet: Styr över din tid och arbetsbelastning – vi tror på att du ska kunna skapa en balans som passar ditt liv. Personlig utveckling: Utbildning, handledning och en stöttande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa som psykolog. Mångsidig patientgrupp: Hos oss får du arbeta med en varierad patientgrupp, från vuxna och ungdomar till par och föräldrar, vilket gör arbetet både utvecklande och givande. En unik arbetsmiljö: Tillsammans med våra kompetenta kollegor har du möjlighet att vara med och påverka framtidens psykologer genom vårt PTP- och student-psykologprogram. Vi söker dig som: Är legitimerad psykolog och har goda kunskaper inom KBT. Trivs med att arbeta självständigt och tar eget ansvar. Är engagerad i att skapa en personlig och meningsfull upplevelse för patienterna. Vill vara med och utveckla vår verksamhet och ta ansvar för din egen arbetstid och lön. Vill du vara med och göra skillnad? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt växande team på Svea KBT. Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig!
Vi erbjuder en arbetsmiljö där kontinuerlig professionell utveckling och starkt teamarbete är centrala värden. Nu söker vi ytterligare en engagerad, lyhörd och empatisk tandhygienist som vill bli en del av Tre Tandläkare – en klinik där samarbete och kollegialt stöd genomsyrar verksamheten. Sista ansökningsdatumet är 2025-08-04, och tjänsten kan tillsättas innan dess, så passa på att söka innan dess! Varmt välkommen med din ansökan, med eller utan CV. Vi erbjuder dig En lyhörd och närvarande ledning. En nära och stöttande arbetsmiljö med erfarna och kunniga kollegor. Möjlighet till att utföra parodbehandlingar vid lambåkirurgi tillsammans med tandläkare. En inspirerande arbetsplats med korta beslutsvägar. Kompetensutveckling med 1-2 kurser årligen, internt och externt. Möjlighet att få arbeta med digital scanning och aligners. Utbildning i vårt journalsystem. Möjlighet till ett flexibelt arbetsschema. Tjänstepension, flexpension och trygghetsförsäkring enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag 5000 kr per år. Kvalifikationer Krav - Obligatoriskt för att anses som behörig kandidat Tandhygienist med svensk yrkeslegitimation. Obehindrat svenska i tal och skrift. Meriterande Några års klinisk erfarenhet som tandhygienist. Erfarenhet av Alma journalsystem. Om dig och tjänsten Vi söker efter ytterligare en engagerad, ansvarsfull och empatisk tandhygienist med ett genuint patientfokus och en vilja att utvecklas inom yrket. Du värdesätter god kommunikation, teamarbete, tar ansvar i din yrkesroll och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi ser gärna att du trivs med att arbeta i ett mindre, personligt team där samarbete och engagemang är viktigt. *Tjänsten förutsätter att du bor inom rimligt pendlingsavstånd till Varberg. Utvecklingsmöjligheter Som en del av vårt team får du möjlighet att arbeta inom privat sektor och delta i en bred variation av behandlingar. Vi satsar på kontinuerlig vidareutveckling, både internt och externt, och ger dig chansen att prova nya områden, såsom scanning, aligners och mer. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter som tandhygienist, inklusive undersökningar, diagnostik, parodontal behandling, uppföljning samt förebyggande åtgärder. Bra att veta Ort: Varberg (centralt). Patientklientel: Primärt vuxna patienter, med en mindre andel barnpatienter. Journalsystem: Alma. Anställningsform: Tillsvidareanställning där vi tillämpar provanställning. Omfattning: Mellan 50-90% (flexibelt) Du väljer. Lönemodell: Fast eller enligt överenskommelse. Kollektivavtal: Ja. Antal semesterdagar: 25. Start: 15 sept 2025 eller enligt överenskommelse. Adress: Bäckgatan 10, 432 44 Varberg. (Kliniken ligger nära tåg- och busstation). Om Tre Tandläkare Tre Tandläkare är en väletablerad och modern klinik i centrala Varberg, som har levererat högkvalitativ tandvård sedan 1964-talet. Sedan 2015 drivs kliniken av verksamhetsansvarig tandläkare Katarina Nilsson, som tillsammans med sitt engagerade team sätter kvalitet och patientomhändertagande i främsta rummet. Teamet består av tre tandläkare, en tandhygienist samt två tandsköterskor med lång erfarenhet. Vi värdesätter en god arbetsgemenskap och gemensam utveckling. Här får du möjlighet att delta i alla typer av behandlingar och växa professionellt i en lyhörd och stödjande miljö. Kliniken har för närvarande sex behandlingsrum, varav två är under uppbyggnad. Verksamheten är utrustad med digital röntgen (DentalEye) och en digital scanner (Neoss). Arbetstider: Beräknat på en 90% tjänst. (Ett exempel på hur schemat kan se ut). Måndag, tisdag: 07:00–15:00. Onsdag: 07:00–18:00. Torsdag: 07:00-15:30. Fredag: 07:00–13:00. Lunch 40 min vid 12-12:40. *En dag/vecka till 18.00. Klinikens inhouse kompetens: Allmäntandvård, implantatkirurgi och implantatprotetik. Varför ska du välja oss? Arbetsgivaren har ordet"Vi har en stark teamkänsla och en lyhörd ledning som värdesätter både professionell utveckling och ett positivt arbetsklimat. Vi tror på att ha roligt tillsammans – både på och utanför arbetet – genom aktiviteter, kursresor och andra initiativ för att stärka gruppdynamiken." AnsökanSök med eller utan CV via Odonti I denna rekrytering samarbetar Tre Tandläkare med Odonti, det ledande rekryteringsföretaget inom tandvård. Detta är en direktrekrytering (Du blir anställd av arbetsgivaren) Samtliga ansökningar måste ske via Odonti och dess rekryteringsverktyg, för en professionell hantering av alla kandidater i processen. Obs! Direktkontakt med arbetsgivaren undanbedes vänligt men bestämt! Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare för tjänsten. Odonti kommer att genomföra de initiala intervjuerna och urvalet. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt, så visa ditt intresse idag! Ansvarig rekryterare Van Cao [email protected] 0709220253
Är du en tandläkare med stort personligt engagemang som söker en arbetsplats där gemenskap och samarbete står i fokus? Då kan vår klinik vara rätt för dig! Om Oss: Vår klinik, ansluten till Praktikertjänst, har en lång och stolt historia med många återkommande och nya patienter. Vi är en liten, familjär klinik där vi arbetar tätt tillsammans, stöttar varandra och kliver in där det behövs. Kliniken ligger i hjärtat av Trångsunds centrum, nära pendeltåg och bussar, med möjlighet till parkeringsplats. Din Roll: Vi söker en tandläkare med mångårig erfarenhet som vill ta över en befintlig patientlista då vår ena tandläkare går i pension. Du får ett eget behandlingsrum och möjlighet att påverka ditt egna schema. Om du tex föredrar att sköta administration hemifrån, kan vi ordna det. Har du ett intresse för kirurgi är det ett extra plus, men inget krav. Vi arbetar främst med vuxentandvård, men även barntandvård förekommer. Vi Erbjuder: - Möjlighet att styra sin arbetstid - Kunna sköta en del administration hemifrån - Tillgång till parkeringsplats - Friskvårdsbidrag på 5000 kr/år Vi Söker Dig Som: - Har ett stort personligt engagemang - Är en lagspelare som värdesätter samarbete - Vill bidra till en positiv och familjär arbetsmiljö - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Övrigt: Intervjuer kommer att ske löpande. Startdatum preliminärt är den 1 november, men vi är flexibla. Vi söker främst någon som vill arbeta heltid men även deltid kan vara av intresse. Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan! Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Om verksamheten På Kry vårdcentral Osby med tillhörande vårdmottagning, Kry vårdcentral Lönsboda finns BVC, sköterskemottagning, laboratorie, Diabetes samt hjärtsviktsteam. Vi har även sedan ett år barnmorskemottagning samt sexolog mottagning. dietist, arbetsterapeut samt fysioterapeuter, utöver sedvanliga professioner inom primärvården som hanterar våra patienter. I dagsläget har nästa 7 000 listade patienter som väljer vår vård och hanteras av cirka 25 engagerade och kompetenta medarbetare. Vi har en mycket god arbetsmiljö på vårdcentralen med nöjda medarbetare som ger god vård och får nöjda patienter tillbaka. Att arbeta hos oss innebär ett teamarbete som är på topp! Att arbeta hos är är roligt och viktigt och vi visat gärna det för våra kollegor och patienter, att vi trivs. Om rollen Du har en central roll som sjuksköterska i de sedvanliga uppgifterna på mottagningen där du får möjlighet att möta många olika patienter. Samtidigt får du möjlighet att kompetensutveckla dig själv och vara med på resan att utveckla och förändra primärvården. Vårdcentralen lägger stor vikt vid att arbeta nära patienten, med kontinuitet och med fokus på att i samarbete mellan olika professioner uppnå bästa möjliga vård. Du kommer att hantera patienter som söker till oss fysiskt, via telefon eller digital, akut eller planerat, tillsammans med dina kollegor på våra två enheter. Att vara sjuksköterska på en vårdcentral innefattar många olika sorters arbetsuppgifter, bla med att bedöma patienter då via telefon eller på mottagning. Vi ligger i startfas att få igång en certifierad Astma Kol mottagning hos oss. Brinner du för detta område och har utbildningen, så finns möjligheten att få vara med i uppstarten här. Möjlighet finns även att, vid intresse, att gå utbildning. Att arbeta hos oss innebär att du tjänstgör på båda enheterna enligt ett schema. Kvalifikationer & egenskaper Legitimerad sjuksköterska Meriterande om det finns utbildning i Allergi Astma och Kol, 15 p Erfarenhet inom svensk sjukvård. Erfarenhet inom svensk primärvård är starkt meriterande. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Goda tekniska kunskaper. Du arbetar evidensbaserat, är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten först. Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd mot både kollegor och patienter. Du trivs i en roll där du uppmuntras ta initiativ. Du är lyhörd och har god serviceförmåga, såväl mot dina kollegor som mot patienter Vi erbjuder dig Möjlighet att jobba utifrån vår unika Kry-modell bland annat skapad för att öka tillgängligheten för våra patienter. En vårdcentral med stort fokus på service, som sätter kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. Förmånligt erbjudande för besök i Kry-appen. Involvering i det medicinska planeringsarbetet för vårdcentralen inom nya verktyg, processer samt rutiner och riktlinjer. En möjlighet att bidra till kontinuerlig utveckling av Krys digitala och fysiska vård. Kollegor över hela landet som samarbetar och utbyter erfarenheter kring metoder och medicinska fall. Introduktionsdagar, digitala utbildningsveckor med varierande föreläsningar kopplat till vården samt till specifika lanseringar. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och förmånliga försäkringar. Praktisk information Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Anställning: Tillsvidareanställning (med inledande provanställning 6 mån). Arbetstider: Vardagar, dagtid. Plats: Osby/Lönsboda Kontakt Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschefen på [email protected], alt [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.
Välj ett jobb för att visa detaljer