Om Nova Psykiatri Nova Psykiatri är ett nystartat och snabbväxande företag grundat av psykologer, med målet att ha både Sveriges nöjdaste patienter och medarbetare. Vi har huvudkontor i Stockholm men även mottagningar i andra städer. Om rollen Vi söker nu legitimerade psykologer för att stärka vårt team i Göteborg.Vi har även annons ute för PTP-Psykolog i Stockholm, som du kan hitta här. Primära arbetsuppgifterna: Utföra neuropsykiatriska utredningar av både vuxna och barn, med primär frågeställning ADHD och/eller Autism. Arbetet sker främst i eller närheten av den stad där du är baserad, men kan även ske på orter längre bort. Du bör alltså vara bekväm med visst resande i tjänsten. Delar av utredningarna kan ske digitalt, men utförs primärt fysiskt tillsammans med patienten. Utöver utredningar kan det bli aktuellt att en del av arbetet sker med andra arbetsuppgifter. Dessa uppgifter kommer dock tas fram i samråd med dig, för att vara någonting som du tycker är roligt och givande. Exempel på vad övriga arbetsuppgifter kan vara: Handledning av PTP-Psykologer eller Psykologpraktikanter. Bidra i att förbättra företagets processer. Delta i arbete i andra delar av verksamheten, exempelvis i marknadsföring, rekrytering mm. Hålla internutbildningar. Utveckla behandlingsprogram för patienterna efter genomförd utredning. Vem vi söker Leg. Psykolog. Erfarenhet av utredningar sedan tidigare är meriterande men inget krav. Vi letar efter dig som är intresserad av att kombinera effektivitet, kvalitet och patientnöjdhet i ditt arbete. Du är social och driven, gillar att utvecklas och öppen för förändringar. Du ser patienten som någon vars förväntningar du alltid vill försöka överträffa, och du vill hela tiden förbättras. Vi letar främst efter rätt person snarare än rätt erfarenhet. Så länge du är psykolog så uppmuntrar vi dig att söka även om du inte har erfarenhet av arbetsuppgifterna. Vad vi erbjuder Möjlighet att få vara med tidigt på en spännande företagsresa mot att ha Sveriges nöjdaste patienter och anställda. Stor grad av frihet och eget ansvar, med så lite interna möten som möjligt. Flexibla arbetstider. Möjlighet att lägga upp arbetsveckorna på ett sätt som passar dig. Hybrid: Arbeta delar av arbetet hemifrån om du vill. Support i rollen av psykologassistenter som hjälper dig med mycket av det administrativa i arbetet, så att du kan fokusera så mycket som möjligt på arbetet med patienterna. Var med och påverka och förbättra verksamheten om du vill. Förbättringsidéer uppmuntras starkt. Konkurrenskraftig lön samt framtida möjligheter till bonus. Tjänstepension. Friskvårdsbidrag: 5000 SEK per år. 5 veckors semester, med 1 extra semesterdag för varje år du är kvar på företaget. Användarvänlig teknik: Nova erbjuder Macbook till alla anställda, samt ipads för all testning. Utöver det får du bl.a. skärm, hörlurar och kamera för hemarbete, samt nya och användarvänliga system att arbeta i. Möjligheter till vidareutbildningar såväl internt som externt. Sociala aktiviteter tillsammans såsom AWs, fester och events tillsammans med kollegor. Plats: Göteborg Anställningsform: Heltid Hur går processen till? Ansökan: Fyll i dina kontaktuppgifter, ladda upp ditt cv och svara på ett par flervalsfrågor (Personligt brev behövs ej). Har du ditt cv färdigt bör det inte ta mer än ett par minuter. Tester: Som nästa steg i rekryteringsprocessen kommer du att genomföra två psykometriska tester, som tar 20-30 minuter styck att genomföra. Dessa hjälper oss att objektivt och rättvist bedöma alla kandidater. Intervju: Går du vidare bokar vi in 1–2st intervjuer. Intervjuerna är till dels för att lära känna dig, men även för att du ska kunna ställa frågor om oss och tjänsten, för att se om det känns som en match för oss båda. Intervjuerna kan antingen ske på vårt kontor i Stockholm eller digitalt, du väljer själv. På Nova värderar vi rätt person och att vi har blandade erfarenheter och kunskaper. Sök därför gärna om du är intresserad, även om du inte tror dig ha rätt erfarenheter.
Om Nova Psykiatri Nova Psykiatri är ett nystartat och snabbväxande företag grundat av psykologer, med målet att ha både Sveriges nöjdaste patienter och medarbetare. Vi har huvudkontor i Stockholm men även mottagningar i andra städer. Om rollen Vi söker nu legitimerade psykologer för att stärka vårt team i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi har även annons ute för PTP-Psykolog, som du kan hitta här. Primära arbetsuppgifterna: Utföra neuropsykiatriska utredningar av både vuxna och barn, med primär frågeställning ADHD och/eller Autism. Arbetet sker främst i eller i närheten av den stad där du är baserad, men kan även ske på orter längre bort. Du bör alltså vara bekväm med visst resande i tjänsten. Delar av utredningarna kan ske digitalt, men utförs primärt fysiskt tillsammans med patienten. Utöver utredningar kan det bli aktuellt att en del av arbetet sker med andra arbetsuppgifter. Dessa uppgifter kommer dock tas fram i samråd med dig, för att vara någonting som du tycker är roligt och givande. Exempel på vad övriga arbetsuppgifter kan vara: Handledning av PTP-Psykologer eller Psykologpraktikanter. Bidra i att förbättra företagets processer. Delta i arbete i andra delar av verksamheten, exempelvis i marknadsföring, rekrytering mm. Hålla internutbildningar. Utveckla behandlingsprogram för patienterna efter genomförd utredning. Vem vi söker Leg. Psykolog. Erfarenhet av utredningar sedan tidigare är meriterande men inget krav. Vi letar efter dig som är intresserad av att kombinera effektivitet, kvalitet och patientnöjdhet i ditt arbete. Du är även social och driven, gillar att utvecklas och öppen för förändringar. Du ser patienten som någon vars förväntningar du alltid vill försöka överträffa, och du vill hela tiden förbättras. Vi letar främst efter rätt person snarare än rätt erfarenhet. Så länge du är psykolog så uppmuntrar vi dig att söka även om du inte har erfarenhet av arbetsuppgifterna. Vad vi erbjuder Möjlighet att få vara med tidigt på en spännande företagsresa mot att ha Sveriges nöjdaste patienter och anställda. Stor grad av frihet och eget ansvar, med så lite interna möten som möjligt. Flexibla arbetstider. Möjlighet att lägga upp arbetsveckorna på ett sätt som passar dig. Hybrid: Arbeta delar av arbetet hemifrån om du vill. Support i rollen av psykologassistenter som hjälper dig med mycket av det administrativa i arbetet, så att du kan fokusera så mycket som möjligt på arbetet med patienterna. Var med och påverka och förbättra verksamheten om du vill. Förbättringsidéer uppmuntras starkt. Konkurrenskraftig lön samt framtida möjligheter till bonus. Tjänstepension. Friskvårdsbidrag: 5000 SEK per år. 5 veckors semester, med 1 extra semesterdag för varje år du är kvar på företaget. Användarvänlig teknik: Nova erbjuder Macbook till alla anställda, samt ipads för all testning. Utöver det får du bl.a. skärm, hörlurar och kamera för hemarbete, samt nya och användarvänliga system att arbeta i. Möjligheter till vidareutbildningar såväl internt som externt. Sociala aktiviteter tillsammans såsom AWs, fester och events tillsammans med kollegor. Plats: Stockholm Anställningsform: Heltid Hur går processen till? Ansökan: Fyll i dina kontaktuppgifter, ladda upp ditt cv och svara på ett par flervalsfrågor (Personligt brev behövs ej). Har du ditt cv färdigt bör det inte ta mer än ett par minuter. Tester: Som nästa steg i rekryteringsprocessen kommer du att genomföra två psykometriska tester, som tar 20-30 minuter styck att genomföra.Dessa hjälper oss att objektivt och rättvist bedöma alla kandidater. Intervju: Går du vidare bokar vi in 1–2st intervjuer. Intervjuerna är till dels för att lära känna dig, men även för att du ska kunna ställa frågor om oss och tjänsten, för att se om det känns som en match för oss båda. Intervjuerna kan antingen ske på vårt kontor i Stockholm eller digitalt, du väljer själv. På Nova värderar vi rätt person och att vi har blandade erfarenheter och kunskaper. Sök därför gärna om du är intresserad, även om du inte tror dig ha rätt erfarenheter.
Om Nova Psykiatri Nova Psykiatri är ett nystartat och snabbväxande företag grundat av psykologer, med målet att ha både Sveriges nöjdaste patienter och medarbetare. Vi har huvudkontor i Stockholm men även mottagningar i andra städer. Om rollen Vi söker nu PTP-psykologer till vårt huvudkontor i Stockholm som vill vara med oss på en spännande tillväxtresa tillsammans med andra psykologer. Vi hoppas kunna erbjuda dig Sveriges bästa och roligaste PTP-tjänst. Primära arbetsuppgifterna: Individinriktat arbete (minst 50%) Utföra neuropsykiatriska utredningar av både vuxna och barn, med primär frågeställning ADHD och/eller Autism. Uppföljande behandling och rådgivning åt samma patientgrupp. Övrigt psykologarbete (minst 25%) Bidra med metod och verksamhetsutveckling, där det finns många sätt att bidra till en bättre process och verksamhet. Gör interna och externa insatser genom att hålla utbildningar. Göra gruppinsatser Ta fram nya behandlingsprogram och koncept Visst resande ingår i tjänsten. Delar av patientarbetet kan ske digitalt, men utförs primärt fysiskt tillsammans med patienten. Vem vi söker PTP-psykolog som har möjlighet att börja arbeta någon gång i perioden juni-augusti. Vi letar efter dig som är intresserad av att kombinera effektivitet, kvalitet och patientnöjdhet i ditt arbete. Du är social och driven, gillar att utvecklas och är öppen för förändringar. Du ser patienten som någon vars förväntningar du alltid vill försöka överträffa, och du vill hela tiden förbättras. Vad vi erbjuder Möjlighet att få vara med tidigt på en spännande företagsresa mot att ha Sveriges nöjdaste patienter och anställda. Stor grad av frihet och eget ansvar, med så lite interna möten som möjligt. Regelbunden handledning av duktiga och erfarna psykologer. Flexibla arbetstider. Möjlighet att lägga upp arbetsveckorna på ett sätt som passar dig. Hybrid: Arbeta delar av arbetet hemifrån om du vill. Support i rollen av psykologassistenter som hjälper dig med delar av det administrativa arbetet, så att du kan fokusera så mycket som möjligt på arbetet med patienterna. Var med och påverka och förbättra verksamheten om du vill. Förbättringsidéer uppmuntras starkt. Konkurrenskraftig lön. Tjänstepension. Friskvårdsbidrag: 5000 SEK per år. 5 veckors semester, med 1 extra semesterdag för varje år du är kvar på företaget. Användarvänlig teknik: Nova erbjuder Macbook till alla anställda, samt ipads för all testning. Utöver det får du bl.a. skärm, hörlurar och kamera för hemarbete, samt nya och användarvänliga system att arbeta i. Möjligheter till vidareutbildningar såväl internt som externt. Sociala aktiviteter tillsammans såsom AWs, fester och events tillsammans med kollegor. Plats: Stockholm Anställningsform: Heltid Hur går processen till? Ansökan: Fyll i dina kontaktuppgifter, ladda upp ditt cv och svara på ett par flervalsfrågor (Personligt brev behövs ej). Har du ditt cv färdigt bör det inte ta mer än ett par minuter. Tester: Som nästa steg i rekryteringsprocessen kommer du att genomföra två psykometriska tester, som tar 20-30 minuter styck att genomföra. Dessa hjälper oss att objektivt och rättvist bedöma alla kandidater. Intervju: Går du vidare bokar vi in 1–2st intervjuer. Intervjuerna är till dels för att lära känna dig, men även för att du ska kunna ställa frågor om oss och tjänsten, för att se om det känns som en match för oss båda. Intervjuerna kan antingen ske på vårt kontor i Stockholm eller digitalt, du väljer själv. På Nova värderar vi rätt person och att vi har blandade erfarenheter och kunskaper. Sök därför gärna om du är intresserad, även om du inte tror dig ha rätt erfarenheter.
Om verksamheten och rollen Från April kommer Kry att driva primärvårdsrehabitering mitt i Stockholm City nära Östermalmstorg och vi söker en dietist till teamet! Du kommer att arbeta tillsammans med fysioterapeuter och arbetsterapeuter. Mottagningen planeras att ha ett nära samarbete med vårdcentraler inom norra innerstan och hemsjukvården. Du kommer ha tillgång till en variation av arbetsuppgifter där du har möjligheten att arbeta med grupper, individuellt och med hembesök. Vi söker dig som Är legitimerad dietist som trivs med varierande arbetsuppgifter Trivs med att arbeta med grupper och i team med andra professioner Är kreativ och vill bidra med idéer om hur vår verksamhet kan fortsätta utvecklas Praktisk information Start: 1 april 2025 Omfattning: 40% Plats: KRY Rehab Brahegatan 13A Kontakt Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta platschef Amanda Hintze, på [email protected] alt 0840887800 Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande.
Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Bra schema och arbetstider: Vi bemannar med sjuksköterskor mellan 07.00-17.00 varje dag. Arbete var tredje helg Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. Som gruppchef sitter du också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska och gruppchef hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. "Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Om Villa Tule Villa Tule är centralt beläget i Sundbyberg med tillgång till goda kommunikationer. Villa Tule stod färdigbyggt 2018 och vi har en fin takterrass och altaner på våningarna. Vi har 63 platser varav 38 är för personer med kognitiv svikt och resten är somatiska platser. Du kommer att vara OAS för 21 boende. Det finns sjukgymnast och arbetsterapeut på plats. Vi har tillgång till garageplats. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att strukturera och organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 250407 Sista ansökningsdag: 250303 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Ann-Sophie Rudolph 070 1681186, [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Mobila teamet i Uppsala söker sjuksköterska för helgtjänstgöring. Tycker du om att arbeta jour & gärna på helger? Då ska du söka den här tjänsten. Beskrivning av tjänsten I arbetet ingår telefonrådgivning, akuta bedömningar samt att utföra planerade arbetsuppgifter som behöver ske under jourtid. Tillsvidareanställning med sysselsättningsgrad enligt önskemål Arbetstider under dag/kväll, helg Tillträdesdatum sker enligt överenskommelse Körkort är ett krav Stämmer denna beskrivning in på dig? Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, har yrkeserfarenhet och ett intresse för att arbeta där det händer. Som person är du ansvarstagande, självständig och ödmjuk med förmågan att prioritera. Hos mobila teametfår du ett omväxlande arbete där dugör bedömningar och fattar beslut om åtgärder i akuta situationer men också till viss del utför planerade HSL-insatser på jourtid. I ditt ansvar ingår också att erbjuda en god palliativ omvårdnad. Omställningen till Nära vård gör att allt fler sjukvårdsinsatser på specialiserad nivå sker på boendet. Det ger dig en mångfald av stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter. Arbetet är självständigt samtidigt som du har tillgång till kompetenta kollegor i våra sjuksköterskenätverk. Som sjuksköterska i Attendoär du betydelsefull och din kompetens värdesätts högt. Du är en del av laget som arbetar för att stärka individen. Du har en arbetsledande roll med stora möjligheter att påverka verksamheten. Våra värderingar är Omtanke, Engagemang ochKompetens. Delar du dem? Varmt välkommen med din ansökan! Det här kan vi erbjuda dig Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Karriärvägar Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete Platt organisation med korta beslutsvägar Om Attendo På Attendo arbetar vi helhjärtat med att ge trygghet och omsorg till människor som behöver stöd i vardagen. Vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder där vi visar att vi bryr oss om varandra. Vi kallar det Med hjärta för omsorg. Attendo har en bred verksamhet där du får möjlighet att utvecklas utifrån dina intressen och kompetenser. Vi erbjuder karriärvägar med möjlighet till personlig utveckling där du kan göra skillnad. Vi tror att delaktighet, tydlig kommunikation och ett närvarande ledarskap leder till trivsel och arbetsglädje. Attendo är en lärande organisation och välkomnar nya idéer och initiativ för att vi tillsammans ska kunna utveckla omsorgen framåt. Våra värderingar Omtanke, Engagemang och Kompetens vägleder oss i vårt arbete för att kunderna ska trivas och känna självständighet. Vi erbjuder kollektivavtal, tjänstepension och avtalsförsäkringar för att ge dig en trygg anställning. Som medarbetare får du även del av förmåner, däribland friskvårdsbidrag, attraktiva erbjudanden och rabatter via förmånsportalen Benify. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen med din ansökan – tillsammans gör vi omsorgen bättre!
Vill du göra skillnad i människors liv och arbeta i en meningsfull och givande roll? Vi söker nu engagerad vårdpersonal för tillväxtbolag i Nyköping. Vi söker dig som: Har arbetat som vårdbiträde, undersköterska eller sjuksköterska Har ett genuint intresse för att hjälpa människor Är ansvarsfull, flexibel och har en positiv inställning Skicka in din ansökan så hör vi av oss om något passande dyker upp! Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo är den största privat hemtjänstutföraren i Huddinge. Våra kunder som hör till kontoret på Hörningsnäsvägen 16bor i centrala Huddinge, Kvarnbergsplan, Flemingsberg, Visättra, Balingsnäs, Stuvsta, Snättringe och Segeltorp. Beskrivning av tjänsten Vi söker kvällspigga medarbetare som tycker om att arbeta med äldre och har hjärtat på rätt ställe. Vi vill kunna ge våra kunder den bästa omsorgen där du som medarbetare gör skillnad i vardagen genom att ge det "lilla extra". Vi behöver nu utöka vårt trevliga medarbetarteam med fler undersköterskor ochhar lediga deltidstjänster på kvällstid. Vi söker även personal som kan komma in vid behov. Tillsvidaretjänst 81,07%, vi tillämpar provanställning på 6 månader Arbetstider: Kvällstid kl. 16.00- 22.00, varannan helg Tillträdesdatum enligt överenskommelse Körkort B (automat) är ett krav Undersköterskeutbildning med yrkesbevis från Socialstyrelsen Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen På grund av våra kunders önskemål ser vi helst kvinnliga sökande Du är icke-rökare under arbetstid Vill du veta mer om vad en arbetsdag inom hemtjänsten innebär så klicka på länken för att komma till vår film.Länk till film Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder.Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal och avtalsförsäkringar. All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Attendos värdeord är Omtanke, Kompetens och Engagemang. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!
Nu söker vi på Villa Roos Parken undersköterska för natten. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Om Villa Roos Park Villa Roos Park är ett modernt, demensvänligt äldreboende i Staffanstorp. Här finns 63 lägenheter, en stor trädgård, odlingslotter samt inglasad vinterträdgård. Verksamheten är specialiserad och anpassad för boende med demens, vilket präglar utformning och inredning. Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Vardagas Demensakademi. Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 5 veckor i taget. Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende. Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Här arbetar vi med djur i vården och har regelbundet besök av terapihundar. Vi jobbar helt tiden för att hitta på nya, spännande aktiviteter för våra boende. Till exempel har vi infört VR-teknik som gör det möjligt att uppleva olika resor, äventyr eller spel via VR-glasögon. Läs mer om Vardagas VR-satsning här: Jorden runt på 40 minuter. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. ”Det handlar framför allt om möten med människor, att kunna anpassa och läsa vad människor behöver. Du får kollegor och lär dig mycket om samarbete! Det händer ofta mycket roliga saker, aktiviteter och utflykter. Det är ett jobb med mycket skratt.” Jirapinya Muangsiri Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. ”Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel Castaneda Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2025-03-06Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta gärna: [Fyll i] Observera att det inte går att ansöka via E-post.Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Om oss Vill du vara med från början och starta upp en ny ASIH-verksamhet på Handenssjukhus? Vi startar upp enheten i slutet av mars och kommer vara verksamma i Huddinge, Botkyrka, Tyresö, Haninge och Nynäshamns kommun. ASIH-teamet utgår från vårt kontor på Handenssjukhus som ligger nära Handens station. Capio ASIH är specialiserade på att ge vård i hemmet till patienter med behov av avancerade sjukvårdsinsatser. Som på sjukhus, fast hemma. Våra patienter får hjälp med till exempel läkemedelsbehandling, symtomlindring, intravenöst dropp, blodtransfusioner och råd om hjälpmedel i vardagen. Största patientgrupperna är palliativa patienter samt patienter med avancerad cancerbehandling, utöver detta vårdar vi en stor patientgrupp med KOL och Hjärtsvikt samt infektionspatieter. Vi träffar våra patienter minst en gång/vecka - på deras veckobesök där vi tillsammans med patient/anhöriga stämmer av måendet. Din roll Som sjuksköterska hos oss ingår du i ett team som bedriver avancerad sjukvård i hemmet. Grunden i vår verksamhet är att möjliggöra för patienter att vara kvar hemma, så långt detta är möjligt. Du leder och deltar aktivt i planeringen runt patientens dagliga vård tillsammans med övriga i teamet. Du arbetar i ett tvärprofessionellt team, vilket betyder att du arbetar nära andra professioner som tillsammans verkar för att patienten ska uppnå högsta möjliga livskvalitet. Du samarbetar även med andra vårdgivare och deltar aktivt i verksamhetens utvecklings- och förändringsarbete. Verksamheten bedrivs dygnet runt. Tjänstgöringen omfattar dag, kväll och helgarbete. Vi tycker det är viktigt med kompetensutveckling och uppmuntrar dig att gå kurser och utbildningar. Vi erbjuder dig Stay-on bonus efter 12 månaders anställning En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar Närvarande chef Individuell lönesättning Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet Friskvårdsbidrag på 3000kr Kompetensutveckling, både internt och externt En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Automatväxlade bilar Personalparkering Om dig Grundutbildad sjuksköterska med med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du harerfarenhet från ASIH, palliativ vård, onkologi eller hemsjukvård. Giltigt B-körkort är ett krav. Meriterande med specialistutbildning som distriktssköterska eller onkologi. Du har goda kunskaper i svenska språket. Sista ansökningsdag: 2025-02-28 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer