Tugg Burgers söker nu kökspersonal! Vilka är vi? Tugg är en mindre restaurangkedja med fokus på schyssta burgare, vardagsrumsmiljö för våra gäster och familjekänsla för våra anställda. Allting började i Borås 2014 och sedan dess finns vi även i Malmö, Lund, Göteborg och Uppsala. Vi ääälskar hamburgare och brinner för att alltid leverera bästa kvalitén – både gällande mat och service! Vem är du då? - en person som är lösningsorienterad och gillar högt tempo - jobbar bra i team och älskar att arbeta med människor - har du tidigare branscherfarenhet är det givetvis ett plus! Dina arbetsuppgifter är - stå i preppen och förbereda menyn inför service - de dagliga arbetsuppgifterna under service; steka burgare, fritera diverse sides, lägga upp maten - att tillsammans med teamet hålla ordning och reda på restaurangen - hantera diskstationen samt dagligt städ av restaurangen Vad erbjuder vi då? - en fartfylld och rolig arbetsplats med ett härligt team - schyssta villkor och kollektivavtal - interna kurser om både vårt sortiment men också branschen
Om jobbet Restaurang Twin City, en välkänd mötesplats med passion för mat och service, söker nu en engagerad medarbetare till vårt serveringsteam. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där kvalitet och gästnöjdhet står i centrum. Är du en erfaren kock med brinnande intresse för matlagning? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten: - Anställningsform: Deltid (Visstidsanställning) Möjlighet till tillsvidareanställning - Arbetsuppgifter: Matlagning av pasta, kött, fisk, husmanskost. Hantering av livsmedel. Tider: Lunch - Måndag-fredag 08.00-15.30 A la carte - Måndag-Fredag 15.00-23.00 - Lördag-Söndag 11.00-23.00
Är du sugen på nya utmaningar, en karriär inom restaurangbranschen eller ett företag där det går snabbt att växa? Då har du kommit rätt! Vilka är Brödernas? Brödernas bedriver med framgång sin verksamhet i hela Sverige från Umeå i norr och till Malmö i söder. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför Sveriges gränsen. Vår ambition är att Brödernas ska associeras med god kvalité och fantastisk service. Vi har idag över 90 öppnade enheter i Sverige och vi öppnar nya enheter varje månad. Det viktiga för oss är att oavsett vilket mål du har för framtiden så har vi garanterat en plats för dig. Hos oss är det dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vad innebär jobbet som Skiftledare hos oss? Som Skiftledare ansvarar du över driften i restaurangen under ditt arbetspass. Du ska leda den dagliga servicearbetet och säkerställa en hög servicenivå. Driva försäljning och gästnöjdhet samt introducera och motivera nya medarbetare. Man ska även se till att företagets standards och rutiner efterföljs. Bland annat ingår följande ansvar i tjänsten: Service Delegera arbetsuppgifterna under arbetspasset Utbilda och motivera personalen Säkerställa att rutiner efterföljs Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av restaurangbranschen sedan tidigare. Du ska vara serviceinriktad, lösningsorienterat och klara av att behålla helhetsgreppet i ett högt arbetstempo. Du är stresstålig, driftig och är en person som gillar att ta ansvar. Vad erbjuder vi? En ledande roll i Sveriges snabbast växande restaurangkedja. Vi erbjuder en fartfylld arbetsplats som är mitt under en stor expansion vilket innebär mycket goda möjligheter för att utvecklas med företaget. Intervjuer sker löpande så tveka inte! Sök! Are you hungry for new challenges, a career in the restaurant industry or a company where you can grow fast? Then you have come to the right place! Who are the Brödernas? Brödernas successfully conducts its operations throughout Sweden from Umeå in the north and to Malmö in the south. Brödernas are expanding at a rapid pace with the vision of becoming known even outside Sweden's border. Our ambition is for Brödernas to be associated with good quality and fantastic service. We currently have over 80 opened units in Sweden and we open new units every month. The important thing for us is that no matter what goal you have for the future, we have guaranteed a place for you. With us, it is your own ambitions and results that determine how far you can go. What does the job as a shift manager with us mean? As a shift manager, you are responsible for the operation of the restaurant during your work shift. You must lead the daily service work and ensure a high level of service. Drive sales and guest satisfaction as well as introduce and motivate new employees. You must also ensure that the company's standards and routines are followed. Among other things, the following responsibilities are included in the service: Service Delegate the tasks during the work shift Educate and motivate staff Ensure that routines are followed Who are you? We are looking for you who have previous experience in the restaurant industry. You must be service-oriented, solution-oriented and able to maintain the overall grip at a high work pace. You are stress-resistant, enterprising and are a person who likes to take responsibility. What do we offer? A leading role in Sweden's fastest growing restaurant chain. We offer a fast-paced workplace that is in the middle of a major expansion, which means very good opportunities for development with the company. Interviews are ongoing, so do not hesitate! Apply!
Är du sugen på nya utmaningar, en karriär inom restaurangbranschen och ett företag där det går snabbt att växa? Då har du kommit rätt! Vilka är Brödernas? Brödernas bedriver med framgång sin verksamhet i hela Sverige från Umeå i norr till Malmö i söder. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför Sveriges gränser. Vår ambition är att Brödernas ska associeras med god kvalité och fantastisk service. Vi har idag över 90 öppnade enheter i Sverige och vi öppnar nya enheter varje månad. Det viktiga för oss är att oavsett vilket mål du har för framtiden så har vi garanterat en plats för dig. Hos oss är det dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vad innebär jobbet som Servicepersonal hos oss? I tjänsten ingår det att vara ansiktet utåt. Dina arbetsuppgifter består av att välkomna gäster, ta emot beställningar i kassan eller vid bordet, servera mat och dryck, se till att gästerna är nöjda och lämnar restaurangen med gott humör. I arbetsuppgifterna ingår också att öppna och stänga samt säkerställa en ansvarsfull alkoholservering. Vem är du? Som person har du god arbetsmoral, är en social person och tycker om att ha kontakt med människor. Du är samarbetsvillig och trevlig. Du har ett öga för vad du behöver prioritera och tar självständiga beslut i ditt arbete. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en fartfylld arbetsplats som är mitt under en stor expansion vilket innebär mycket goda möjligheter till att utvecklas med företaget. Rekryteringsprocessen När du har sökt tjänsten så kommer du att få tillgång till en länk för en digital intervju med roboten Hubert som tar ca 20 - 30 minuter. Syftet med att Hubert-intervjun är vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Vi ser gärna att du svarar på denna inom 48 - 72 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://my.hubert.ai/advice-before-hubert-interview/sv-se Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Vi ser fram emot att höra från dig! Intervjuer sker löpande så tveka inte! Sök! Are you eager for new challenges, a career in the restaurant industry and a company where you can grow fast? Then you have come to the right place! Who are the Brödernas? Brödernas successfully conducts its operations throughout Sweden from Umeå in the north to Malmö in the south. Brödernas are expanding at a rapid pace with the vision of becoming known even outside Sweden's borders. Our ambition is for Brödernas to be associated with good quality and fantastic service. We currently have over 80 opened units in Sweden and we open new units every month. The important thing for us is that no matter what goal you have for the future, we have guaranteed a place for you. With us, it is your own ambitions and results that determine how far you can go. What does the job as a Service Personnel with us mean? The service includes being the face outwards. Your duties consist of welcoming guests, taking orders at checkout or at the table, serving food and drink, making sure guests are happy and leaving the restaurant in a good mood. The tasks also include opening and closing and ensuring responsible alcohol serving. Who are you? As a person, you have a good work ethic, are a social person and enjoy having contact with people. You are cooperative and nice. You have an eye for what you need to prioritize and make independent decisions in your work. What do we offer? We offer a fast-paced workplace that is in the middle of a major expansion, which means very good opportunities to develop with the company. The recruitment process Once you have applied for the job, you will have access to a link for a digital interview with the robot Hubert, which takes about 20-30 minutes. The purpose of the Hubert interview is to give all candidates the opportunity to tell more about themselves and for us to ensure that all candidates are judged in the same way, regardless of gender, age and ethnicity. We are happy to see that you respond to this within 48 - 72 hours to quickly move forward in the process. You will then be contacted by one of our recruiters if you become relevant for a second interview. We look forward to hearing from you! Interviews are ongoing, so do not hesitate! Apply!
Är du sugen på nya utmaningar, en karriär inom restaurangbranschen och ett företag där det går snabbt att växa? Då har du kommit rätt! Vilka är Brödernas? Brödernas bedriver med framgång sin verksamhet i hela Sverige från Umeå i norr till Malmö i söder. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför Sveriges gränser. Vår ambition är att Brödernas ska associeras med god kvalité och fantastisk service. Vi har idag över 90 öppnade enheter i Sverige och vi öppnar nya enheter varje månad. Det viktiga för oss är att oavsett vilket mål du har för framtiden så har vi garanterat en plats för dig. Hos oss är det dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vad innebär jobbet som Servicepersonal hos oss? I tjänsten ingår det att vara ansiktet utåt. Dina arbetsuppgifter består av att välkomna gäster, ta emot beställningar i kassan eller vid bordet, servera mat och dryck, se till att gästerna är nöjda och lämnar restaurangen med gott humör. I arbetsuppgifterna ingår också att öppna och stänga samt säkerställa en ansvarsfull alkoholservering. Vem är du? Som person har du god arbetsmoral, är en social person och tycker om att ha kontakt med människor. Du är samarbetsvillig och trevlig. Du har ett öga för vad du behöver prioritera och tar självständiga beslut i ditt arbete. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en fartfylld arbetsplats som är mitt under en stor expansion vilket innebär mycket goda möjligheter till att utvecklas med företaget. Rekryteringsprocessen När du har sökt tjänsten så kommer du att få tillgång till en länk för en digital intervju med roboten Hubert som tar ca 20 - 30 minuter. Syftet med att Hubert-intervjun är vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Vi ser gärna att du svarar på denna inom 48 - 72 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://my.hubert.ai/advice-before-hubert-interview/sv-se Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Vi ser fram emot att höra från dig! Intervjuer sker löpande så tveka inte! Sök! Are you eager for new challenges, a career in the restaurant industry and a company where you can grow fast? Then you have come to the right place! Who are the Brödernas? Brödernas successfully conducts its operations throughout Sweden from Umeå in the north to Malmö in the south. Brödernas are expanding at a rapid pace with the vision of becoming known even outside Sweden's borders. Our ambition is for Brödernas to be associated with good quality and fantastic service. We currently have over 80 opened units in Sweden and we open new units every month. The important thing for us is that no matter what goal you have for the future, we have guaranteed a place for you. With us, it is your own ambitions and results that determine how far you can go. What does the job as a Service Personnel with us mean? The service includes being the face outwards. Your duties consist of welcoming guests, taking orders at checkout or at the table, serving food and drink, making sure guests are happy and leaving the restaurant in a good mood. The tasks also include opening and closing and ensuring responsible alcohol serving. Who are you? As a person, you have a good work ethic, are a social person and enjoy having contact with people. You are cooperative and nice. You have an eye for what you need to prioritize and make independent decisions in your work. What do we offer? We offer a fast-paced workplace that is in the middle of a major expansion, which means very good opportunities to develop with the company. The recruitment process Once you have applied for the job, you will have access to a link for a digital interview with the robot Hubert, which takes about 20-30 minutes. The purpose of the Hubert interview is to give all candidates the opportunity to tell more about themselves and for us to ensure that all candidates are judged in the same way, regardless of gender, age and ethnicity. We are happy to see that you respond to this within 48 - 72 hours to quickly move forward in the process. You will then be contacted by one of our recruiters if you become relevant for a second interview. We look forward to hearing from you! Interviews are ongoing, so do not hesitate! Apply!
Inledning Är du OLearys nya stjärna? Som event och nattklubbsanvarig ansvarar du för vårt nattklubbskoncept ONights där du är delaktig i att utveckla, skapa och säkerställa en välkomnande, festlig och trevlig miljö där gästen och DJ/artist alltid är i centrum. Arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med platschef ha ett löpande arbete att ta fram artist och eventplan. I arbetet ingår uppföljning och utvärdering av varje enskilt event men även löpande för nattklubbsverksamheten. Det kräver att du är lyhörd för vad nattklubbsgästerna efterfrågar och kommunicerar och initiera förändring för att anpassa verksamheten efter efterfrågat behov. Du kommer ta emot och vara värd för artister och DJ, tillse deras raider och ge relevant information. I arbetet ingår att skapa och underhålla våra ambassadörer genom olika samarbeten och erbjudanden. I rollen ingår också att vara vår ambassadör på KAU och se till att OLearys är det självklara valet för aktiviteter, sittningar, events etc. och hjälpa oss att vara länken till studenter. Du säkerställer att det löpande under nattklubbens öppettider publiceras på våra SOME-kanaler, främst Tiktok och Instagram. Tillsammans med schemaläggningsansvarig säkerställer du bemanningen av VIP-värdar/värdinnor och ser till att de arbetar enligt arbetsbeskrivning. Om dig Vi söker dig som är en positiv, framåt och initiativtagande person! Du kommer att agera spindeln i nätet under eventkvällar mellan DJ, artister, tekniker och MOD för att anpassa eventet utifrån kvällens förutsättningar vilket kräver att du är flexibel som person och kan arbeta professionellt även under stressigare stunder. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom nattklubb och restaurang, gärna med ansvarsposition inom drift och personal. För att söka tjänsten måste du fyllt minst 18 år. Om OLearys OLearys Karlstad är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Vi ser fram emot din ansökan! Arbetstid: Helger samt vissa vardagar Anställningsform: Timanställning Lön: Enligt överenskommelse
Grand Hôtel är ett klassiskt landmärke mitt i centrala Stockholm. Som ett av Skandinaviens ledande femstjärniga deluxe hotell kombinerar Grand Hôtel en rik historia med ständig utveckling och förfining. Hotellet har idag 279 rum, varav 70 är sviter och 11 är signatursviter. Den mest spektakulära är Prinsessan Lilian sviten på hela 330 kvm. Här finns dessutom sex restauranger; Verandan, Terrassen och Cadierbaren samt Mathias Dahlgrens restauranger, ett förstklassigt spa samt 23 konferens- och festvåningar. Lokalerna består av historiska Vinterträdgården, Spegelsalen och Bolinderska Palatset som kompletteras med nya, modernt inredda, lokaler. Bakom kulisserna kan vi stoltsera med en floristavdelning, styckbod, kallskänk, konditori och olika á la carte-kök samt vinkällare och Room Service. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. OM ROLLEN Som en del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla och kvalitetssäkra vår mat- och dryckesavdelning söker vi dig som redan arbetar som souschef eller är redo att ta nästa steg i karriären. Med passion och kunskap ska du bidra till att skapa minnesvärda smakupplevelser för våra gäster och samtidigt vara en organiserad driftsledare för teamet. Vi söker dig som har ett genuint intresse för mat, känner dig bekväm i ett eventkök och vill utvecklas som ledare. Vi delar en passion för yrket och lagar svensk mat med internationella inslag med förstklassiga råvaror. Våra event är unika, med varierande antal gäster, men service och kvalitet genomsyrar alltid verksamheten – och vi förväntar oss att detta är lika självklart för dig. I din roll kommer du att leda ett team bestående av fem medarbetare, inklusive köksmästare och assisterande köksmästare. Arbetet kräver flexibilitet och stundtals ett högt tempo, vilket gör stresstålighet och en lösningsorienterad inställning till en klar fördel. För rätt person erbjuder tjänsten både utveckling, glädje och en givande arbetsmiljö. Då vårt kök har flera olika avdelningar finns goda möjligheter för dig att både utveckla och utvecklas. Arbetstiderna varierar och förläggs till såväl dagtid, kvällar som helger. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är positiv och strukturerad Har ett genuint intresse och passion för att skapa högkvalitativa gastronomiska upplevelser. Du har minst 5 års yrkesvana av arbete i kök och har erfarenhet av arbete som souschef eller 1:e kock Uppskattar variationen som ett eventkök erbjuder, där varje event är unikt och antalet gäster varierar. Vi ser gärna att du har ett intresse av ledarskap och vill utvecklas både som ledare och inom företaget Erfarenhet från event och bankettkök är meriterande Du har dokumenterad utbildning inom yrket alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet. Du har tidigare vana från att leda ett team och känner dig bekväm i att ta beslut som rör det dagliga arbetet. Alla som arbetar hos oss måste ha fyllt 18 år samt tala svenska och engelska. VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Anställningsförmåner och rabatter inom Grand Group. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. Som en del av vår rekryteringsprocess utför vi bakgrundskontroller. Vi motser din ansökan senast den 31/3- 2025 Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vill du jobba med nordisk matlagning på hög nivå, lokala och hållbara råvaror och med ett gott gäng som ständigt ska framåt? Vårt mål är att vara Sveriges bästa arbetsgivare och samarbetspartner inom hotell och restaurangbranschen. Vi hjälper företag och människor att trivas och skapar förutsättningar tillsammans framåt. Vi tror att du har jobbat något eller några år. Det viktiga är att du har ambitioner och rätt attityd framåt. ROLLEN Som kock ser du till att det är rent och snyggt på din station, ansvarar att prepp, ser till att maten som levereras är av högsta kvalitet. Du är öppen och anpassningsbar på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Du är strukturerad, ordningsam och håller den höga nivå som idag eftersträvas. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver engagemang. Du är med andra ord en ambassadör för Progressio. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ - Laga god mat - Ha en god struktur - Vara behjälplig hos dina kollegor - Öppensinnad DET HÄR FÅR DU - Bra lön - Försäkringar betalda - OB - Boende finns vid behov TJÄNSTEN 85-100% Start mellan 15 mars 1 april. VID FRÅGOR Magnus Olsson [email protected] OM PROGRESSIO Vi skapar innovation med kreativa lösningar och närvaro hos våra samarbetspartners. Vi finns inte bara för att hjälpa företag inom hotell och restaurangbranschen med tillsättningar för nuet, utan för långt in i framtiden skapa utveckling tillsammans. Det genom att förstå vilka vägar som kan vandras, behöver förändras, för att sticka ut i sitt employer brand på arbetsmarknaden, men även för att du som kandidat ska veta vad som ingår i din anställning, få rätt förutsättningar att lyckas framåt i tiden. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset, tillsammans kommer ta oss längre. Vi styrs av värderingar där hållbarhet är centralt för utveckling i alla dess tidigare. People, Planet och Profit. Vi är ett personligt och engagerat rekryteringsföretag som värdesätter dig som person. Transparent dialog och öppenhet. Framtidens funktion som sätter data, dialog, attityd och framtidsvisioner i förarsätet. Vilket gör att vi får fram ditt absolut bästa
Vi söker medarbetare till The Nationals reception. Vi söker ”Säsongsmedarbetare” med anställning mars/april-okt/dec samt ”Sommarjobbare” med anställning maj/juni-aug/sep. Vissa tjänster kan ev. bli tillsvidareanställningar. Att arbeta i vår Reception innebär att Du tar hand om våra gäster med allt ifrån scorekort, konferensservice, in/utcheckning utav hotellvistelse samt försäljning i vår Golf Shop. Som receptionist spelar du en central roll i att skapa en välkomnande och effektiv miljö för våra gäster, medlemmar och besökare. Vi söker Dig Som vill utvecklas och som bidrar med arbetsglädje och vänlighet Du gillar att leverera upplevelser inom service utöver vad gästen förväntar sig Du bidrar till att utveckla företaget och säkerställa företagets mål och vision Du är en god medarbetare och gillar att jobba tillsammans Du kan arbeta dag/kväll och helg Du pratar och skriver obehindrad svenska samt engelska Du har goda kunskaper inom Office paketen Du har en snabb inlärningsförmåga för nya digitala verktyg och system Meriterande Erfarenhet av Hotell- eller konferensreception Golfintresse Erfarenhet av butik Erfarenhet av servering Arbetat i Golfens IT-system Tjänsten varierar och kan både vara deltid och/eller heltid. Tillsammans ser vi vad Du och vi har för behov. Fördel om du har körkort och bil, men det finns kollektivtrafik att tillgå. Företaget har kollektivavtal med HRF/Unionen-Visita.
Boqueria Åre öppnade vintersäsongen 2019 och ligger ett stenkast från Åre Torg. Matsalen och baren integrerad i vårt öppna kök vilket skapar en levande atmosfär. En unik typ av bar i Sverige där inspirationen är hämtad från tapasbarer i London och Madrid. Vi har också ett Chambre Separée och vinrum där vi kan ta emot sällskap upp till 20 personer. Tycker du om människor, högt tempo, har erfarenhet från yrket och gillar att ge personlig service? Då är vi arbetsplatsen för dig! Arbetet: Du kommer huvudsakligen att arbeta i vår matsal. Där kommer du att vara en del av vårt team av servispersonal tillsammans med hovmästare och runners som tillsammans med köket och baren jobbar mot samma mål, att ge våra gäster en fantastik service. Vem söker vi: Vi söker dig som brinner för service, har talang för att skapa en god gästupplevelse samt meriterande ifall du tidigare erfarenhet från servisyrket. Du har ett stort intresse för mat och vi ser gärna att du även har ett intresse av vin och dryck. Hos oss får du möjlighet att jobba i en pulserande miljö där din talang för service får komma till användning varje dag. Du får gärna bo i Åre med omnejd. Vi erbjuder: Vi erbjuder en säsongsanställning med arbete både dag- och kvällstid samt helger. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer