Arbetsmiljöspecialist
Jobbusters AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Din nya roll Vår myndighetskund söker två erfarna Arbetsmiljöspecialister som vill bidra till deras spännande investeringsprojekt i Stockholms län. Vi söker seniora konsulter som har gedigen erfarenhet inom arbetsmiljö och vill vara med och stödja deras arbete med stora infrastrukturella projekt som nybyggnation av gasisolerade ställverk och projekt inom luftledningar och markkabel. I denna roll kommer du att arbeta med arbetsmiljöfrågor inom projekt som bedrivs i samverkan med mark- och byggnadsentreprenörer. Arbetet omfattar att stötta projektorganisationen i att säkerställa att arbetsmiljökrav och säkerhetsföreskrifter efterlevs under alla projektets faser. Arbetsmiljöspecialisterna kommer att arbeta inom enheten HMSK (hälsa, miljö, säkerhet och kvalitet) på myndigheten, där deras fokus är att stödja projekt och anläggningsverksamhet inom arbetsmiljö, kvalitet, miljö och elsäkerhet. I rollen ingår även att följa upp arbetsmiljöarbetet på byggsajter samt att arbeta med närliggande frågor som entreprenadjuridik och systematiskt säkerställande av lagkrav. Som Arbetsmiljöspecialist på myndigheten kommer du att ha ett brett ansvar och en central roll i projektens framdrift. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Stödja projektledare i det löpande arbetsmiljöarbetet och säkerställa att arbetsmiljökraven uppfylls. Föra arbetsplatskontroller under utförandefasen enligt projektets kontrollprogram och checklistor. Uppföljning kan även ske i projekteringsfasen. Delta i skydds- och miljöronder samt följa upp att identifierade avvikelser åtgärdas omgående. Deltaga vid interna planerings- och projektmöten samt säkerställa att arbetsmiljöfrågor behandlas på rätt sätt. Bevaka och följa upp incidenter och säkerställa att hanteringen av dessa följer gällande rutiner och säkerhetsföreskrifter. Dokumentera avvikelser och incidenter, samt föreslå åtgärder till entreprenören. Rapportera arbetsmiljöarbetet och uppföljning från arbetsplatskontroller till projektledare och HMSK-samordnare. Vid behov medverka som utredningsledare eller stöd i olycksutredningar. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Arbetsmiljöingenjör eller motsvarande dokumenterad kompetens inom arbetsmiljö eller HMSK-området om minst 5 år. Genomförd utbildning i Bas-P och Bas-U. Utbildningen får vara max 3 år gammal (denna utbildning kan genomföras innan uppdragsstart vid behov). Genomförd ESA-utbildning fackkunnig enligt gällande branschpraxis. (denna utbildning kan genomföras innan uppdragsstart vid behov). Minst 5 års arbetslivserfarenhet av systematiskt arbete med arbetsmiljöfrågor, arbetsmiljölagstiftning, riskhantering, planering och uppföljning. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att identifiera och tillämpa relevant lagstiftning, rådande praxis, normer och standarder inom arbetsmiljöområdet. Minst 5 års samordningsansvar enligt arbetsmiljölagstiftningen, byggherreansvar/beställarrollen och vad det innebär i ansvar inom arbetsmiljö. Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av arbetsmiljöfrågor inom bygg-och anläggningsverksamhet inom ramen för infrastrukturprojekt. Minst 5 års arbete med riskhantering och avvikelser. Kunskap om och erfarenhet av entreprenadjuridik. Meriterande: Erfarenhet av arbetsmiljöarbete i projekt med högre spänningsnivå, 220kV/400kV. Meriterande: Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom anläggningsprojekt/infrastrukturprojekt i urbana miljöer. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har ett stort eget driv. Du har förmågan att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du är en lagspelare som ser värdet i samarbete och att dela med dig av din kunskap. Du är van vid att hantera komplexa frågeställningar och har ett lösningsorienterat förhållningssätt, där du noggrant följer upp och säkerställer att alla arbetsmiljökrav efterlevs. Du trivs i en dynamisk och ibland utmanande miljö och har lätt för att anpassa dig efter förändrade förutsättningar. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och kan på ett pedagogiskt sätt förmedla arbetsmiljöfrågor och säkerställa att dessa får genomslag i projektgruppen. Du är också trygg i att fatta beslut och kan hantera både förväntningar och eventuella konflikter med en professionell och lösningsinriktad inställning. Ditt engagemang för arbetsmiljö och säkerhet genomsyrar ditt arbete, och du strävar alltid efter att bidra till en trygg och hållbar arbetsplats för alla inblandade i projekten. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 36h/v (90% av heltid) Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Enligt överenskommelse Slut: 2027-06-01 Sista ansökningsdag: (om det finns en) 2024-04-29 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Säkerhetsskyddsöverenskommelse ska upprättas innan start. Processen för upprättande av säkerhetsöverenskommelse beräknas ta ca 1 till 3 veckor men kan både ta längre och kortare tid. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik.

24 april 2025
Sista ansökan:
11 oktober 2025
Arbestmiljöspecialist
Techster Solutions AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Uppdragsbeskrivning Kund söker 2 Arbetsmiljöspecialister, som ska jobba mot deras investeringsprojekt i Stockholms län. Aktuella projektpaket är nybyggnation av gasisolerade ställverk samt projekt inom luftledningar och markkabel. Ställverksprojekten bedrivs i samverkan med mark och byggnadsentreprenör. Konsulterna kan komma att arbeta med arbetsmiljöfrågor integrerat med andra närliggande frågor såsom kvalitet, miljö och elsäkerhet (HMSK). Hos kund finns enhet HMSK inom anläggning och projekt som jobbar med miljö, arbetsmiljö, kvalitet och elsäkerhet mot projekt och anläggningsverksamheten. Arbetsmiljöspecialisten arbetsleds av enheten i egenskap av beställare. En arbetsmiljöspecialist används som sakkunnigt stöd till projektorganisationen inom bygg- och anläggningsentreprenader i samtliga faser av projektet. Konsulterna arbetar då med att stödja projektorganisationen och styra ett systematiskt arbete med arbetsmiljöfrågor i kravställning och uppföljning av att projektörer och entreprenörer följer gällande lagstiftning och krav. Konsulterna kan komma att arbeta med entreprenadjuridik relaterat till HMSK. Konsulterna kan också utföra uppföljningar så som arbetsplatskontroller på byggsajt. Konsulterna kommer samarbeta med övriga HMSK-specialister och kontrollfunktioner hos kund i de projekt som ingår i programområdet Stockholm. Uppdraget avser att utföras av 2 resurskonsulter (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till kund i det löpande arbete som utförs av kund. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av kund.) Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter som Arbetsmiljöspecialisten kommer ansvara för: Stötta kundens projektledare i det löpande arbetsmiljöarbetet Följa upp, granska och bevaka arbetsmiljöarbetet under främst utförandefas via arbetsplatskontroll, enligt checklista och projektets/beställarens kontrollprogram. Uppföljning av motsvarande arbetsuppgifter kan även förekomma i projekteringsfas Delta vid skydds- och miljöronder samt bevaka att avvikelser åtgärdas Delta vid behov på möten och interna planerings- och projektmöten Bevaka incidenter och dess hantering inklusive uppföljning av entreprenören och kund. Dokumentera ej hanterade incidenter och avvikelser (Förfrågan om avvikelserapport till entreprenören). Rapportera om arbetsmiljöarbetet och uppföljning av entreprenör vid ar-betsplatskontroller till projektledare och HMSK-samordnare. Medverka som utredningsledare alt stöd i olycksutredningar vid behov. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

24 april 2025
Sista ansökan:
11 oktober 2025
Stationschef till Carspect Gastelyckan i Lund
Carspect AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi söker en stationschef till Carspect Gastelyckan i Lund. Som stationschef har du ägandeskap för din station och personalansvar för de anställda. Du arbetar mestadels med besiktningsarbete. Arbetsuppgifter Förutom att besiktiga fordon har du följande arbetsuppgifter: - Ansvara för kvalitetsarbetet - Coacha, utveckla och stödja medarbetare - Utföra utvecklingssamtal inklusive lönesättning - Följa myndigheters regler och rutiner gällande arbetsmiljö - Ansvara för försäljning till privat- och företagskunder - Ansvara för stationens drift Vem är du Vi söker dig som är certifierad besiktningstekniker. Du har några års erfarenhet av att vara chef. Du är en utmärkt Carspectambassadör, både internt och externt. Du sprider god stämning på din station, är en naturlig ledare och dina kollegor känner stort förtroende för dig. Du gillar försäljning och du säljer genom att skapa kontakter och har ett intresse för våra produkter och tjänster. Givetvis brinner du för att kunderna ska trivas på din station. Du har också ordning och reda samt arbetar strukturerat. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Vi har kollektivavtal som bland inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!

24 april 2025
Sista ansökan:
20 oktober 2025
SOS-operatör till Säkerhet och Jourtjänster
SOS Alarm Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

Vi söker nu nya Säkerhet- och Jouroperatörer till vår SOS-central i Sundsvall. Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv, då kanske du är vår nästa kollega! Din vardag som SOS-operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med kollegorna. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema. Vi erbjuder dig Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv varje dag Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor i olika situationer Vi söker dig Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger. Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer. Vi önskar att du Har minst tre års arbetslivserfarenhet, gärna med telefonvana Talar och skriver svenska obehindrat Talar engelska obehindrat och är bekväm med att kommunicera på engelska Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant? Tjänsten är med start 15/10-2025. Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill att du i din ansökan bifogar ditt CV, personligt brev och en videohälsning. Efter du skickat in din ansökan kommer du få genomföra arbetspsykologiska tester som en obligatorisk del av vår rekryteringsprocess. Vänligen genomför testerna så snart som möjligt, då det är ett krav för att du ska vara fortsatt aktuell i rekryteringsprocessen. Ansökningar utan genomförda testresultat kommer inte att beaktas. Sista ansökningsdag för att söka tjänsten är den 8/5. Skicka dock gärna in din ansökan så fort som möjligt då vi tillämpar löpande urval. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Stefan Andersson, [email protected] SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

24 april 2025
Sista ansökan:
11 oktober 2025
Arbetsmiljökonsult sökes
Arbetsmiljöcenter Sverige AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Arbetsuppgifterna består i att besöka våra kunder på deras arbetsplatser för att hjälpa dom i deras arbetsmiljöarbete. Då vi arbetar mot alla branscher så är arbetet väldigt varierande och kräver breda kunskaper. Arbetet innebär stora friheter men även ett stort egenansvar och flexibilitet. Vi söker dig som har breda och mångåriga erfarenheter av att arbeta med arbetsmiljöfrågor. Du är kanske utbildad arbetsmiljöingenjör, arbetsmiljöansvarig på ett företag eller ett regionalt skyddsombud? Vi lägger stor vikt vid att du har praktiska kunskaper och arbetslivserfarenheter, gärna från ex. industri el. dyl. Meriterande är även om du har erfarenhet av att utbilda inom arbetsmiljöområdet, ex. BAM och SAM.

17 april 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Säkerhetschef till Sollentuna Energi & Miljö, Sollentuna
Level Recruitment AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Brinner du för att skapa trygghet och säkerhet? Har du en bakgrund inom informationssäkerhet i kombination med ett strategiskt mindset och förmågan att omsätta idéer till handling? Vill du vara med och bygga upp säkerhetsarbetet i en organisation med viktiga samhällsfunktioner? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som Säkerhetschef på SEOM får du en nyckelroll i att utveckla och implementera säkerhetsarbetet samtidigt som du är med och bidrar till en samhällsviktig verksamhet. SEOM förser medborgarna i Sollentuna med värme, vatten, el, fiber och avfallshantering – tjänster som är avgörande för att samhället ska fungera. I den här rollen får du möjligheten att arbeta både strategiskt och operativt med att säkerställa en trygg och säker leverans av dessa tjänster, idag och i framtiden. Rollen som Säkerhetschef är ny och kommer att ha ett övergripande ansvar för SEOMs säkerhetsarbete, vilket innefattar allt från att utveckla och implementera policyer och processer till att hantera incidenter och säkerhetsrisker. Du kommer att arbeta nära verksamheten, ledning och medarbetare inom olika områden. Som Säkerhetschef har du också ansvar som Säkerhetskyddschef.  Ditt fokus kommer initialt att ligga på att säkerställa att SEOM uppfyller kraven i NIS 2, cybersäkerhetslagen, samt säkerhetsskyddslagen. Du kommer även att ansvara för SEOMs beredskapsplanering och krisorganisation, risk- och sårbarhetsanalyser samt utbilda och informera medarbetare i säkerhetsfrågor. Därtill agerar du som rådgivare internt vad gäller frågor kopplade till säkerhet och kommer att vara involverad både som ansvarig såväl som projektmedlem i flertalet utvecklingsprojekt.  Som Säkerhetschef rapporterar du till Chef IT- och Verksamhetsutveckling, rollen utgår från SEOM:s kontor i Sollentuna. Som Säkerhetschef är du placerad i säkerhetsklass varför godkänd säkerhetsprövning är ett krav. Är det här du? För att bli framgångsrik i rollen som Säkerhetschef ser vi att du har minst fem års erfarenhet av att arbeta med informations- och cyberssäkerhet. Du har god förståelse för lagar och regler inom IT-säkerhet, såsom NIS 2, och erfarenhet av att arbeta praktiskt med risk- och sårbarhetsanalyser. Har du arbetat med frågor som berör fysisk säkerhet samt har kunskap kring säkerhetsskyddslagen är det starkt meriterande. Likväl är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet eller samhällsviktiga funktioner.  Som person är du självgående, initiativrik och driven med förmågan att arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Du är en teamspelare med god kommunikativ förmåga som trivs i en platt organisation med korta beslutsvägar. Du har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och kan förmedla komplexa frågor på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att passa in i vår kultur. Vårt medarbetarlöfte Gemenskap i ett viktigt syfte Vi tror på din förmåga att göra skillnad – för våra kunder och samhället i stort. Och allt börjar i en familjär kultur där alla kan känna sig sedda, hörda och viktiga. Här finns hjälpsamma kollegor, närvarande ledare och möjligheten att bidra till samhällsutvecklingen. Tillsammans bygger vi hållbar infrastruktur, gemenskap och trygghet – för dig och framtiden. Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar Sollentuna Energi Miljö med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan! Sökord:Infosäk, CISO, 27001, NIS2, fysisk säkerhet, säkerhetsskydd.

17 april 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Larmoperatör
Jobbusters AB
SOS-operatörer m.fl.

Din nya roll Uppdraget som Larmoperatör innebär att övervaka myndighetens kontor och anläggningar via larm, kameraövervakning och manuell bevakning med hjälp av bevakningspersonal. Bevakningscentralen ska stödja myndighetens behov av skydd och säkerhet och använder för detta ändamål både tekniska säkerhetssystem och manuell tillsyn. I rollen som Larmoperatör kommer framför allt följande arbetsuppgifter ingå: Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning Övervakning och rondering via kamerasystem Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering Administrera viss del av tillträdesansökningarna. Hantera utställande av passerkort Konsulten kommer hantera radio- och telefonsamtal för att säkerställa den operativa funktionen bevakningscentral. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du En Gymnasieexamen, gärna från Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningen Beteendevetenskap, Räddning eller säkerhet. Minst 2 års arbetslivserfarenhet i en bevaknings-, larm- eller ledningscentral. Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem och MS Officeprodukter. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att jobba i radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning. Kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt är meriterande. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete inom statlig myndighet, kommun eller region/landsting är meriterande.   Vem är du? Du är en person med god samarbets- och initiativförmåga som trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du är flexibel och anpassningsbar, och har lätt för att hantera skiftande arbetsbelastning. Med din utåtriktade personlighet och tydliga kommunikation skapar du förtroende och bygger relationer på ett naturligt och ödmjukt sätt. Du arbetar målinriktat, har en god administrativ förmåga och bidrar positivt till gruppens gemensamma resultat. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Arbetstider: mån-fre 08.00-17.00 Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-08-03 Slut: 2027-08-02 Sista ansökningsdag: 2025-05-01 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
SOS-operatör Stockholm (start hösten-25)
SOS Alarm Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

Vill du ha ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad i varje samtal? Som SOS-operatör hos SOS Alarm blir du en viktig länk i att hjälpa människor i akuta situationer. Om du trivs med ett tempofyllt arbete, kan hantera stress och har en stark känsla för struktur och ansvar, kan du vara den vi söker!  Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.  Din vardag som SOS-Operatör  "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör är ditt grunduppdrag att svara på nödnumret 112 och du är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Är du undersköterska kan din kompetens också att komma att användas på annan funktion på SOS-centralen kombinerat med grunduppdraget på nödnumret 112.  112-samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. Utbildning För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör 112 inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista varvat med praktisk träning ute på centralen där du har en handledare.  Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger. Därför kan du inte välja att endast arbeta dag, kväll eller natt. Vi önskar att du Har minst tre års arbetslivserfarenhet Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska, framförallt i tal Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Det är meriterande om du Har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider Har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande Är undersköterska eller har annan relevant erfarenhet Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant? Tjänsten är med start hösten 2025 Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.  Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!  Efter att du skickat in din ansökan kommer du få genomföra arbetspsykologiska tester som en obligatorisk del av vår rekryteringsprocess. Vänligen genomför testerna så snart som möjligt, då det är ett krav för att du ska vara fortsatt aktuell i rekryteringsprocessen. Ansökningar utan genomförda testresultat kommer inte att beaktas.  Skicka in din ansökan så fort som möjligt då vi tillämpar löpande urval.  Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Oskar Nirblad [email protected]  SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Spännande möjlighet som Säkerhetsvakt hos Addici Security!
Addici Security AB
Väktare och ordningsvakter

Om rollen Vi söker cirka 30 säkerhetsvakter för att säkerställa en trygg arbetsplats under revisionsstoppet på Preem Lysekil från 2025-09-16 till 2025-10-26. Arbetet kommer att vara varierande med både dag- och nattpass. Det finns även möjlighet att börja tidigare hos andra kunder runt om i västkusten. Som säkerhetsvakt hos oss på Addici skyddar du entreprenörer som utför riskfyllda arbeten utomhus på våra kunders anläggningar. Du gör en analys av de säkerhetsrisker som finns kopplat till olika arbeten och ser till att skyddsutrustning finns och används korrekt. Du arbetar förebyggande och är alltid redo att ingripa och larma om något skulle inträffa. Exempel på arbetsuppgifter: - Övervakning vid heta arbeten - Gasvakt - Entré till slutna utrymmen - Flaggvakt vid behov - Kranvakt Din erfarenhetFör att lyckas i rollen som säkerhetsvakt är det en stor fördel om du har erfarenhet och utbildning inom arbetsplatssäkerhet, heta arbeten, arbeten i slutna utrymmen samt räddningsplanering. Har du arbetat som säkerhetsvakt tidigare ser vi det som en merit, men annars erbjuder vi relevant utbildning. Arbetet kommer ibland ske på höga höjder (20-25m) och därför är det viktigt att du inte är höjdrädd. Du har ett högt säkerhetstänk och kan förmedla detta till din omgivning. God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta både självständigt och i grupp är viktigt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i polska eller baltiska språk ser vi som en merit. Vi ser att du har: - Heta arbeten utbildning - Säkerhetsvakts utbildning - Är du rätt person för oss så utbildar vi dig. Vad erbjuder vi? - En varm och inkluderande arbetsmiljö - Lön enligt kollektivavtal - Varierande och flexibla arbetstider - Friskvårdsbidrag för din hälsa - Möjlighet till kompetens- och karriärutveckling – både inom säkerhet och på vårt moderbolag Coor - Möjlighet att jobba med olika spännande tekniska plattformar, kunder och tjänster – vi har en av Sveriges bredaste tjänsteportföljer Om tjänsten - Anställningsform: Projektanställning som kan övergå till tillsvidare. - Sysselsättningsgrad: Deltid/Heltid under stoppet. - Arbetstid: Skift - Startdatum: Vid överenskommelse - Provanställning: 6 månader För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester samt vid anställning utför även bakgrundskontroller samt godkännande via länsstyrelsen. Övrig information Vid frågor kontakta: Abid Catic / [email protected] eller Daniel Crondahl / [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Välkommen med din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. Addici Security & Technology är en strategisk säkerhetspartner, ledande rådgivare och utförare inom riskhantering, bevakning, larmcentral, säkerhetsteknik och IT. Addici är en del av Coor och kan erbjuda säkerhet i kombination med facility managementtjänster. I partnerskap med våra kunder levererar vi lönsamma affärer – vi är kundernas trygga val. Bland våra kunder finns allt från små bolag till några av Sveriges mest komplexa anläggningar samt offentlig verksamhet. Med snart 40 års branschkunskap och över 800 anställda är vi redo att trygga våra kunders verksamhet, nu direkt och med morgondagens utmaningar.

14 april 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
HSEQ-ansvarig
Lbs, Lule Building System AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Vi söker en engagerad och erfaren person för rollen som HSEQ-ansvarig till vår bolagsgrupp. Din roll i vårt team är att ha helikopterperspektiv på säkerhet, kvalitet, miljö och arbetsmiljö i vår verksamhet. Vi är ett bolag inom förnybar energi och vi växer ständigt och innovation i vårt DNA. Arbetsuppgifter Säkra att vårt arbete överensstämmer med miljölagstiftning och föreskrifter. Ansvara för arbetsmiljöplaner och säkerställa att de efterföljs inom verksamheten. Utveckla och implementera strategier för att säkerställa kvalitetsmål och standarder. Genomföra interna revisioner samt uppföljning av HSEQ-arbetet. Samordna och driva förbättringsprojekt relaterade till HSEQ-frågor. Kvalifikationer Erfarenhet av att driva och leda HSEQ-arbete. Att ha varit inom energisektorn är meriterande men vi ser gärna sökande även från andra branscher. Utbildning inom säkerhet, kvalitet, miljö och arbetsmiljö eller motsvarande relevant erfarenhet. Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Stark kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med flera olika intressenter och yrkesroller. Personliga egenskaper Ansvarstagande och välstrukturerad Lösningsorienterad Engagerad på ett sätt som gör att kollegor och samarbetspartners vill bidra till ett proaktivt förhållningssätt i HSEQ-arbetet. Varför arbeta hos oss? Vi är framtiden! Vår verksamhet inom den gröna given innebär att du kommer ombord i en verksamhet som ständigt utvecklas och där där din insats gör skillnad. Du kommer in ett välfungerande team och jobbar tätt intill vår HR- och hållbarhetschef och vår projektorganisation. Vi värdesätter våra medarbetares välmående och erbjuder flexibla arbetsvillkor och har medarbetare över hela landet. AnsökanOm du uppfyller ovanstående kriterier och är redo för nästa steg i din karriär, skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att läsa din ansökan och välkomna dig till vårt team!

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025