Är du en ledare med erfarenhet av säkerhet- och säkerhetsskyddsfrågor? Vill du vara med och forma säkerhetsarbetet på ett snabbt växande företag inom energisektorn? ONE Nordic söker nu en driven och kompetent operativ säkerhetschef som vill vara en central del i vårt fortsatta arbete med att optimera och skydda vår verksamhet, våra medarbetare och våra kunder. Tillsammans med oss får du chansen att arbeta i en dynamisk och utvecklingsfokuserad organisation där du ansvarar för att leda, påverka och bygga upp vår säkerhetsstruktur för att möta framtidens utmaningar. Om ONE Nordic ONE Nordic är ett av Sveriges ledande leverantörsföretag inom tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energi- och industrisektorn. Vi utför stora och små entreprenader inom el för industrin, vi sköter belysning och trafiksignaler i många av landets större städer och vi har marknadens bästa kompetens för att underhålla, bygga, utveckla och optimera kundernas anläggningar. Vi brukar säga att vi ser till att elen når både hushållen och industrin, nu och i framtiden. Vi är 1600 anställda och finns på över 40 etableringar i Sverige. Huvudkontoret ligger i Malmö. Säkerhetschefens primära ansvarsområde Som operativ säkerhetschef ansvarar du för att: leda och samordna säkerhetsarbetet inom ONE-koncernen vara koncernens säkerhetsskyddschef och ansvara för genomförande och uppdatering av företagets säkerhetsskyddsanalys och säkerhetsskyddsplan koordinera säkerhetsåtgärder avseende företagets fysiska-, IT- och informations- och personaltillgångar vara kontaktperson till kunder och aktuella myndigheter inom området arbeta operativt med säkerhetsfrågor däribland säkerhetsskyddad upphandling och säkerhetsprövning Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet som operativ chef och förståelse för affärsmöjligheter och ekonomi. Du ska även ha: högskoleutbildning eller motsvarande nivå inom relevant område (diplomerad säkerhetschef och säkerhetsskyddschef kan vara relevant) goda erfarenheter (minst fem års arbetslivserfarenhet) av att arbeta med säkerhets- och säkerhetsskyddsfrågor inom en verksamhet liknande One och ha praktisk erfarenhet av att verka i den rollen god kännedom om svenska lagar inom säkerhetsområdet, exempelvis skyddslagen, säkerhetsskyddslagen, lagen om informationssäkerhet för samhällsviktiga och digitala tjänster, GDPR mfl. Meriterande kunskap om det svenska el- och energisystemet erfarenhet av beredskapsplanering erfarenhet av krisledning samt incident- och kontinuitetshantering erfarenhet av att arbeta med ledningssystem för informationssäkerhet erfarenhet av att leda, utveckla och motivera andra erfarenhet av att leda utvecklingsarbete Vårt erbjudande Var med och utveckla ONE Nordic! Vi är ett företag med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade och vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa. Vi erbjuder. Inspirerande, trevliga och professionella kollegor inom ditt arbetsområde Delaktighet, kompetensutveckling och tydliga mål Attraktiva medarbetarförmåner Lokalt ansvar och mandat Frihet under ansvar Stimulerande arbetsmiljö Arbete med den senaste tekniken och att utveckla hållbara lösningar till det nya energisamhället Ansökan och frågor Har du frågor om tjänsten kontakta Åse Petersén, Chef IT och verksamhetsutveckling, [email protected], tel. 070-9630900 eller Alireza Hafezi, Säkerhetsskyddschef [email protected], tel. 070-7228181. Fackliga kontakter Ola Skogström (Unionen), tel. 0705-648492 Bengt Persson (Ledarna) tel. 0705-925110 Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-03-31. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Krav på godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll i enlighet med säkerhetsskyddslagen gäller för befattningen.
SRS Group är ett svenskt säkerhetsföretag som hanterar konsultativa och operativa säkerhetstjänster för företag, myndigheter och privatpersoner. SRS är auktoriserat av Länsstyrelsen att bedriva och utbilda i personskydd. Våra tjänster omfattar även analys, utredningar och risk- och krishantering. Vill du arbeta på en spännande och dynamisk arbetsplats där dina kollegor representerar säkerhetsbranschens spetskompetens? Då kan du vara den vi söker till vårt kompetenta SRS-team! Som SOC-operatör kommer du arbeta med att leverera säkerhet ute hos en av våra kunder på ett skyddsobjekt i södra Stockholm som har betydelse för rikets säkerhet. Det kan vara genom bl.a. områdesövervakning via kamerasystem, koordinering och krisledning av egna resurser samt externa resurser som polis, brandkår eller annan part, omvärldsbevakning via nyhetsflöden och andra källor, driftövervakning av system och andra liknande uppgifter. För att kunna arbeta som SOC-operatör behöver du vara säkerhetsmedveten, nyfiken, serviceinriktad, empatisk och ha en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Ett tekniskt intresse och vilja att lära sig nytt är av vikt. Du ska kunna kombinera god service med ett utpräglat säkerhetstänk samt ha god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi söker dig som har gymnasieutbildning med godkänt resultat i svenska och engelska. Har du tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen eller polisen, gärna från larmcentral, SOC eller annan ledningscentral, är det meriterande men inget krav. Har du dessutom skyddsvaktsutbildning är det ett plus. Vi lägger stor vikt vid din personliga mognad vid bedömning av lämplighet för tjänsten. Tjänsterna är placerade i säkerhetsklass varför säkerhetsprövning kommer att genomföras och varför svenskt medborgarskap är ett krav för alla tjänsterna. Utöver det behöver du vara ostraffad, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på SRS Security AB. Vi söker dig som har: Vana att jobba med tekniska system, gärna kamerasystem och passersystem Körkort med behörighet B Ingen anmärkning i brottsregister samt ordnad ekonomi Goda färdigheter i svenska och engelska i tal och skrift Ansökan SRS välkomnar mångfald! Olikheter skapar möjligheter och nytänkande som tillför nya perspektiv och idéer och hjälper oss att leverera bättre lösningar, produkter och råd till våra kunder och samarbetspartners. Välkommen med din ansökan där du bifogar CV. Skicka in din ansökan senast 5 mars. Intervjuer sker löpande och rollerna kan tillsättas innan sista dagen för ansökan. Vi kommer att genomföra arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroller.
SRS Group är ett svenskt säkerhetsföretag som hanterar konsultativa och operativa säkerhetstjänster för företag, myndigheter och privatpersoner. SRS är auktoriserat av Länsstyrelsen att bedriva och utbilda i personskydd. Våra tjänster omfattar även analys, utredningar och risk- och krishantering. Vill du arbeta på en spännande och dynamisk arbetsplats där dina kollegor representerar säkerhetsbranschens spetskompetens? Då kan du vara den vi söker till vårt kompetenta SRS-team! Som skyddsvakt kommer du jobba med att leverera trygghet ute hos en av våra kunder på ett objekt i södra Stockholm som har avgörande betydelse för rikets säkerhet. Det kan vara genom bl.a. behörighetskontroller, ledsagningar, receptionstjänster och ronderingar. Du kan jobba som vapenbärande skyddsvakt eller icke vapenbärande skyddsvakt. För att kunna arbeta som skyddsvakt behöver du vara säkerhetsmedveten, serviceinriktad, empatisk och ha en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Du ska kunna kombinera god service med ett utpräglat säkerhetstänk samt ha god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi söker dig som har civil eller militär (2016 eller senare **) skyddsvaktsutbildning samt gymnasieutbildning med godkänt resultat i svenska och engelska. Har du tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen är det meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid din personliga mognad vid bedömning av lämplighet för tjänsten. Tjänsterna är placerade i säkerhetsklass varför säkerhetsprövning kommer att genomföras och varför svenskt medborgarskap är krav för alla tjänster. Utöver det behöver du vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på SRS Security AB. Vi söker dig som har Giltig skyddsvaktsutbildning Körkort med behörighet B Ingen anmärkning i brottsregister och ordnad ekonomi Goda färdigheter i svenska tal och skrift då rapportskrivning förekommer Goda färdigheter i engelska Ansökan SRS välkomnar mångfald! Olikheter skapar möjligheter och nytänkande som tillför nya perspektiv och idéer och hjälper oss att leverera bättre lösningar, produkter och råd till våra kunder och samarbetspartners. Välkommen med din ansökan där du bifogar CV. Skicka in din ansökan senast 5 mars. Intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas innan sista dagen för ansökan. Vi kommer att genomföra arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroller.
Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Vintergatan i Motala. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierad besiktningstekniker eller har haft certifikat tidigare. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Förutom marknadsmässig lön har du möjlighet till bonus. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!
Vi på Submit söker nu flera flagg- och trafikvakter till vår kund i Stockholm. Om jobbet: Ditt uppdrag är att bidra till en trygg och smidig arbetsmiljö genom att säkerställa säkerheten för transporter, civilpersoner och arbetslaget. Detta är en tjänst med som kräver att man orkar då möjlighet att arbeta ofta, länge och till bra betalt finns för den som gör. Som en viktig del av teamet bidrar du till en positiv stämning och arbetar för att skapa en säker och välfungerande trafikmiljö på arbetsplatsen. Arbetsuppgifter: • Fungera som signalperson i riskzoner • Dirigera transporter och civilpersoner på ett säkert och effektivt sätt • Kommunicera tydligt med transportförare och arbetsledare • Följa säkerhetsföreskrifter och rutiner enligt branschstandard • Samarbeta med kollegor och bidra till en god arbetsmiljö Profil: • Positiv inställning och gillar att arbeta utomhus • God stresstålighet och förmåga att hantera förändringar • Talar flytande svenska Krav: B-körkort Meriterande: Egen bil Tidigare arbetat som flaggvakt eller annat arbete på väg och innehar APV 1.1-1.4. Plats: Stockholm med omnejd Start: Omgående Lön: Enligt ök. Arbetstid: Varierande, arbete kan förekomma dygnets alla timmar Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Aimo Park vill spela en viktig roll i övergången till smartare städer och mer miljövänliga transporter. Genom att fortsätta tänka nytt och fokusera på människan och hennes behov tror vi att vi kan göra skillnad. Vi tror på en framtid där parkering inte bara är en slutdestination utan även en del av resan. Vill du ha ett omväxlande, fritt och ansvarsfullt arbete? Vi söker nu Parkeringsvakter till vårt kontor i Sundsvall Om rollen Som parkeringsvakt hos oss har du en viktig funktion och erbjuds ett omväxlande och roligt arbete med stor frihet under eget ansvar. Arbetet innebär parkeringsövervakning inom tilldelat område (tomtmark). Genom din närvaro ute på fältet med bevakningsbil och till fots ger du den service och hjälp som behövs för att parkeringsreglerna ska följas och tillsammans hjälps vi åt att säkerställa hög trivsel och god framkomlighet. Arbetet erbjuder mycket variation, stor frihet och ett viktigt ansvar. Du kommer till exempel att: Bevaka ditt arbetsområde med bil och till fots. Kontrollera att parkeringsregler följs. Säkerställa att korrekt och tydlig skyltning finns inom området. Utfärda kontrollavgifter vid behov. Hjälpa våra kunder på plats med parkeringsrelaterade frågor. Hjälpa våra kunder på plats med frågor gällande våra digitala tjänster. Tjänsten är en behovsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tiderna varierar efter schema och natt- och helgarbete förekommer. Våra parkeringsvakter utgår från vårt kontor i Sundsvall. Om dig För att passa för tjänsten har du en positiv attityd, social förmåga och agerar omdömesfullt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer, att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Krav för tjänsten: Innehar B-körkort Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Gymnasiekompetens Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke Meriterande: Tidigare erfarenhet som parkeringsvakt Tidigare erfarenhet inom bevakning Vid utvärdering av sökande till tjänsten ser vi alltid över personlig lämplighet sett till krav, personliga egenskaper, meriter och referenser. Innan anställning begärs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Ansökan Vi ser fram emot att få in din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-03-01. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag! För mer information om företaget hänvisar vi till vår hemsida www.aimopark.se Har du frågor om tjänsten kontakta Områdesansvarig, Per Olausson på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Aimo Park ägs av det japanska företaget Sumitomo Corporation. Med fokus på innovation och människans behov jobbar Aimo Park kontinuerligt med att ta fram nya mobilitetslösningar och innovationer som underlättar människors vardag. Vi är Nordens ledande parkeringsbolag och har idag cirka 800 anställda. Aimo Park står nu inför en spännande förändringsresa där vi strävar efter att bli det mest innovativa företaget i branschen. Hos oss kommer du att få vara med och skapa något nytt! Vi vill berika våra kunders vardag genom smart parkering och mobilitetslösningar där vi är övertygade om att allt ska ledas av innovation. Hur kommer framtidens smarta städer att se ut med självkörande bilar, en anpassning efter fler elbilar i städerna är några av de frågor som väntar. Vi vill vara med och svara på dessa frågor och bidra till ett samhälle där människan alltid kommer först. Det genom att bevisa att saker som trafiksäkerhet och "sharing economy" kommer att gynna inte bara dagens människor utan även kommande generationer.
Surahammars kommun är en kommun i förändring. Här har vi närhet till både landsbygd och storstad. Här finns drivkraften att växa, förändras och utvecklas. Det är därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du en del av en prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande och alltid meningsfullt. Välkommen hit! Ekängsbadet är ett litet familjärt bad. Här finns en 25 meters bassäng där två banor alltid är reserverade för motionssimning. Det finns en undervisningsbassäng och en liten plaskpool för de minsta. I anslutning till entrén finns en liten kiosk med enklare utbud. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som timvikarie på Ekängsbadet innebär att du tillsammans med övrig personal bemannar Ekängsbadet och ansvarar för badgästernas säkerhet och trivsel. Du kommer att arbeta med simundervisning, badbevakning, lokalvård, receptionsarbete med kassahantering och telefonkontakter. Arbetstiden är schemalagd dag, kväll och helg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har fyllt 18 år och har intresse att jobba i ett serviceyrke. Simkunnighet är ett krav och simprov kan behöva avläggas innan anställning. Det är en merit om du har utbildning i HLR och Första hjälpen. En viktig egenskap hos dig är att du har lätt för att samarbeta med andra men även kunna arbeta självständigt samt har förmåga att se vad som behövs göras. Som person är du ansvarstagande, serviceinriktad och anpassningsbar då det krävs att du kan hoppa in och jobba med kort varsel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Befattningen kräver utdrag för skola och barnomsorg ur Polismyndighetens belastningsregister. Läs mer på www.polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi på Submit söker nu flera erfarna flagg- och trafikvakter till vår kund i Stockholm. Om jobbet: Ditt uppdrag är att bidra till en trygg och smidig arbetsmiljö genom att säkerställa säkerheten för transporter, civilpersoner och arbetslaget. Detta är en tjänst med som kräver att man orkar dåmöjlighet att arbeta ofta, länge och till bra betalt finns för den som gör. Som en viktig del av teamet bidrar du till en positiv stämning och arbetar för att skapa en säker och välfungerande trafikmiljö på arbetsplatsen.Arbetsuppgifter: • Fungera som signalperson i riskzoner • Dirigera transporter och civilpersoner på ett säkert och effektivt sätt • Kommunicera tydligt med transportförare och arbetsledare • Följa säkerhetsföreskrifter och rutiner enligt branschstandard • Samarbeta med kollegor och bidra till en god arbetsmiljö Profil: • Positiv inställning och gillar att arbeta utomhus • God stresstålighet och förmåga att hantera förändringar • Talar flytande svenska • Innehar B-körkort Krav: B-körkort Meriterande: Egen bil Tidigare arbetat som flaggvakt eller annat arbete på väg och innehar APV 1.1-1.4. Plats: Stockholm med omnejd Start: Omgående Lön: Enligt ök. Arbetstid: Varierande, arbete kan förekomma dygnets alla timmar Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut.Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag!Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad i varje samtal? Som SOS-operatör hos SOS Alarm blir du en viktig länk i att hjälpa människor i akuta situationer. Om du trivs med ett tempofyllt arbete, kan hantera stress och har en stark känsla för struktur och ansvar, kan du vara den vi söker! På SOS Alarm får du en unik möjlighet att göra skillnad – varje dag, både för individ och samhälle. I en värld där trygghet inte kan tas för given, står vi alltid redo, dygnet runt, året om. Vi är en oberoende första kontakt i Sveriges trygghetskedja, den första kontakten i kritiska ögonblick, och vi samarbetar tätt med samhällets hjälpresurser för att skydda liv, egendom och miljö. Vi erbjuder dig inte bara en trygg och stabil arbetsplats med kollektivavtal och förmånliga anställningsvillkor, utan också en stark kultur präglad av engagemang, gemenskap och vilja att göra skillnad. Hos oss får du utvecklas i en arbetsmiljö som främjar balans och långsiktig utveckling, utan att kompromissa med din hälsa. Du blir en del av ett dedikerat företag som varje dag arbetar för ett säkrare Sverige. Här är varje arbetsdag meningsfull, och ditt arbete kan vara skillnaden som räddar liv. Vill du vara med? Din vardag som SOS-Operatör på 112 "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. 112-samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. Utbildning För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör 112 och trygghetslarm inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista varvat med praktisk träning ute påcentralen där du har enhandledare. Du behöver därför kunna vara iväg hemifrån under enstaka veckor då utbildningen bedrivs fysiskt på plats i Kista. Vi står för alla omkostnader i samband med resan till vår utbildningsenhet. Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget Du får samverka tillsammans med bl. a. polisen, räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger. Vi önskar att du Har minst tre års arbetslivserfarenhet Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska, i både tal och i skrift Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Det är meriterande om du Har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider Har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande Är undersköterska eller har annan relevant erfarenhet Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant?Tjänsten är med start i16 september2025.Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill i din ansökan du bifogar dittCV och en videohälsning, personligt brev är frivilligt. Efter du skickat in dinansökan kommer du få genomföraarbetspsykologiska tester som en obligatorisk del av vår rekryteringsprocess.Vänligen genomför testerna så snart som möjligt, då det är ett krav för att du ska vara fortsatt aktuell i rekryteringsprocessen. Ansökningar utan genomförda testresultat kommer inte att beaktas. Sista ansökningsdag för att söka tjänsten är den 2025-02-23.Skicka dock gärna in din ansökan så fort som möjligt då vi tillämpar löpande urval. Rekryteringsprocessen beräknas vara klar i juni 2025 SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER Normalt har du som deltidsbrandman beredskap var tredje vecka och då ska du kunna nås dygnet runt med hjälp av en personsökare. Övningar genomförs regelbundet 1-2 gång per beredskapsvecka på kvällstid. Är du en av dem som vi söker så hör vi av oss och berättar mer om vad de utvalda sökande får genomgå för olika tester, bland annat: • Konditions- och hälsotest på rullband samt arbetsrelaterade tester. • Simprov • Praktiska tester Efter anställning kommer du att få den utbildning som behövs för att arbeta som deltidsbrandman. Utbildningen som är på totalt 7 veckor uppdelat i block som sker i samarbete med MSB:s skolor och bekostas av räddningstjänsten. KVALIFIKATIONER För att få en anställning som deltidsbrandman ska du ha en tillsvidareanställning (fast jobb). Du ska jobba och bo så att du kan nå brandstationen på 5-8 min, tiden varierar beroende på vilken ort du bor på. Är du egen företagare och vill vara med och göra skillnad som deltidsbrandman kan du också söka till deltidsbrandman. Din huvudarbetsgivare ska godkänna att du arbetar som deltidsbrandman. Det viktiga jobbet som deltidsbrandman innebär att du måste ha god fysik och vara simkunnig. För dig som blir anställd och som ännu inte har Körkort C behöver detta kompletteras inom 18 månader från anställningens början, räddningstjänsten bekostar en del av körkort. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du är intresserad, så ser vi fram emot din ansökan. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer